Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KD/65/16 – Kontrola UZP – 2016-09-09 28 fragmentów

2016-09-09

poinformował w piśmie z dnia 31.08.2016 r., iż "W związku z tym, iż ceny wszystkich trzynastu ofert były niższe od ustalonej wartości szacunkowej, Zamawiający uznał, że szacunkowa wartość zamówienia nie została ustalona z należytą starannością, jest ona zawyżona, odbiegająca od aktualnych cen rynkowych. W związku z powyższym Zamawiający nie brał pod uwagę ustalonej wartości szacunkowej jako punktu odniesienia dla kwalifikacji ceny jako rażąco niskiej. Jednocześnie najkorzystniejsza oferta nie była niższa o 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert". Zgodnie z treścią art. 90 ust. 1 ustawy Pzp, w brzmieniu obowiązującym w dniu wszczęcia kontrolowanego postępowania, jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu ...

zm.); 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. Z powyższego przepisu wynika, iż obowiązek badania, czy cena oferty nie ma charakteru rażąco niskiej powstaje zawsze, gdy zamawiający nabierze wobec jej wysokości uzasadnionych wątpliwości. Dodatkowo przepis przewiduje, że obowiązek ten powstaje również w wyszczególnionej sytuacji, w której cena oferty jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Powyższa regulacja nakłada na zamawiającego obowiązek ...

ust. 1 ustawy Pzp wynika obowiązek wezwania wykonawcy do uruchomienia procedury wyjaśniającej w sytuacji, gdy cena "wydaje się" rażąco niska i gdy jej wysokość "budzi wątpliwości". W dalszej zaś części przepisu, ustawodawca wyraźnie przesądził, że wątpliwości takie należy powziąć zawsze, gdy cena oferty pozostaje w określonym, 30% stosunku do średniej arytmetycznej ofert lub wartości zamówienia (…). W świetle analizowanego przepisu bez znaczenia pozostawało to, że rzeczywiście cena oferty przystępującego (…) nie odbiegała znacznie ani od ceny oferty najdrożej ani od ceny oferty odwołującego. W świetle przywołanego przepisu odbieganie ceny ofertowej od wartości zamówienia jest samodzielną i niezależną przesłanką obligującą zamawiającego do wszczęcia procedury wyjaśniającej. Ustawodawca nie przewidział zaś, że od obowiązku takiego może zwolnić zamawiającego fakt, że cena analizowanej oferty nie odbiega od średniej arytmetycznej wszystkich ofert złożonych w postępowaniu". W kontrolowanym postępowaniu ceny ofert sześciu wykonawców: 1. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, 2. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 3. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, 4. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, 5. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, 6. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, były niższe o ponad 30% od wartości szacunkowej zamówienia. Przepis art. 90 ust. 1 ustawy Pzp wprowadza, jak wskazano wyżej, bezwzględny ...

wykonawców do udzielenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Mając na uwadze opisany wyżej stan prawny i faktyczny, nie można uznać przy tym wyjaśnień zamawiającego, zawartych w piśmie z dnia 31.08.2016 r., za zasadne. Niezależnie od oceny prawidłowości określenia w toku przygotowania postępowania wartości szacunkowej zamówienia, stanowiła ona wiążący zamawiającego element ...

1 ustawy Pzp. Jak opisano wyżej, wartość szacunkowa zamówienia jest samodzielnym punktem odniesienia do oceny rażąco niskiej ceny i fakt, że cena danej oferty jest niższa o 30% lub więcej od tej wartości powoduje bezwzględny obowiązek skierowania do wykonawcy wezwania, o którym mowa w powyższym przepisie ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 28 fragmentów

2012-02-03

VAT wynosi 250 920,00 zł. Na tej podstawie zamawiający uznał, że wybrany wykonawca zaoferował cenę 250 920,00 zł brutto. Należy wskazać, iż zgodnie z treścią art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp "Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błąd w obliczeniu ceny". Z punktu widzenia ww. przepisu istotne jest rozróżnienie błędu w obliczeniu ceny, który skutkuje odrzuceniem oferty, od oczywistej omyłki rachunkowej z art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, do której poprawienia ...

zamawiający przewidywał miesięczny okres rozliczenia nie uprawnia do stwierdzenia, iż wykonawcy byli zobowiązani do podania ceny obejmującej jedynie ten okres. Potwierdzeniem, iż zamawiający pierwotnie oczekiwał od wykonawców podania ceny za cały okres realizacji zamówienia, a dopiero później, pod wpływem wyjaśnień wykonawcy Kancelaria Adwokacka Donat ...

dniu 11 stycznia 2011 r., działając na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy Pzp, zażądał od ww. wykonawcy wyjaśnień w celu ustalenia, czy jego oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Należy wskazać, iż w przeciwnym wypadku, zamawiający nie zastosowałby procedury z art. 90 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącej rażąco niskiej ceny. Ponadto, należy wskazać, iż niedopuszczalna jest sytuacja, w której wykonawcy mogą składać oferty podając ceny za cały okres realizacji zamówienia bądź jedynie za jeden miesiąc, a z taką sytuacją mielibyśmy ...

z dnia 24 kwietnia 2007 r. (sygn. akt: UZP/ZO/0-452/07), dotyczą zarzutu rażąco niskiej ceny dla poszczególnych elementów składających się na cenę oferty. Należy wskazać, iż rozważano w nich możliwość zastosowania przepisów o rażąco niskiej cenie w stosunku do poszczególnych cen jednostkowych elementów tworzących całość zamówienia, podczas gdy sama cena oferty nie wskazywała, iż jest ona rażąco niska. Zgodnie z ww. wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 24 kwietnia 2007 r. "[…] wykonawca miał ...

90 ustawy - Prawo zamówień publicznych zwrócić się do wykonawców o udzielenie wyjaśnień dotyczących cen poszczególnych badań zwłaszcza gdy w sposób rażący odbiegają one od jego kalkulacji". Zgodnie ze stanowiskiem Zespołu Arbitrów, w powyższej sytuacji cena jednostkowa, za poszczególne elementy tworzące całość przedmiotu zamówienia była istotna dla zamawiającego, ponieważ od niej uzależnione było wynagrodzenie miesięczne. Natomiast powyższe rozwiązanie nie znajduje zastosowania do przedmiotowego postępowania, w ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 36 fragmentów

2016-10-20

wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia ...

zm.); 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. Z powyższego przepisu wynika, iż obowiązek badania, czy cena oferty nie ma charakteru rażąco niskiej powstaje zawsze, gdy zamawiający nabierze wobec jej wysokości uzasadnionych wątpliwości. Dodatkowo przepis przewiduje, że obowiązek ten powstaje również w wyszczególnionej sytuacji, w której cena oferty jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Powyższa regulacja nakłada na zamawiającego obowiązek ...

ust. 1 ustawy Pzp wynika obowiązek wezwania wykonawcy do uruchomienia procedury wyjaśniającej w sytuacji, gdy cena "wydaje się" rażąco niska i gdy jej wysokość "budzi wątpliwości". W dalszej zaś części przepisu, ustawodawca wyraźnie przesądził, że wątpliwości takie należy powziąć zawsze, gdy cena oferty pozostaje w określonym, 30% stosunku do średniej arytmetycznej ofert lub wartości zamówienia (…) W świetle przywołanego przepisu odbieganie ceny ofertowej od wartości zamówienia jest samodzielną i niezależną przesłanką obligującą zamawiającego do wszczęcia procedury wyjaśniającej (…)". W kontrolowanym postępowaniu ceny ofert dziewięciu wykonawców: 1. Konsorcjum: E i F Sp. j., 2. Konsorcjum: K i L ...

złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Natomiast ust. 2 ww. przepisu wskazuje, że obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy. Wykonawca składający ofertę najlepiej wie, w jaki sposób ją skalkulował oraz co ...

Firmą, którą reprezentujemy zamawiający nie rozwiązał, nie wypowiedział umowy w sprawie zamówienia publicznego, ani nie odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności za które Firma, którą reprezentujemy ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co ...

Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników. seminarium szkoleniowego w dniu 26.07.2007 r. 55 fragmentów

2011-12-19 » UZP / Interpretacja Przepisów / Opinie archiwalne

także warunków aukcji lub przetargu. Zamawiający nie może więc w świetle zacytowanego przepisu modyfikować lub odstąpić od postawionego w warunkach przetargu wymogu przedłożenia przedmiotowego dokumentu. Żądanie uzupełnienia dokumentu pełnomocnictwa w takich okolicznościach ...

Sygn. akt V Ca 85/07). 3. Czy Zamawiający może wymagać podania w ofercie wyłącznie ceny jednostkowej brutto podlegającej ocenie w ramach kryterium CENY? Dopuszczalne jest kierowanie się kryterium ceny jednostkowej brutto przy wyborze oferty najkorzystniejszej, pod warunkiem, że wskazany zostanie w sposób jednoznaczny zakres zamówienia poprzez ilość zamawianych dostaw, usług, które będą realizowane po wskazanej cenie jednostkowej. 4. Od jakiej wartości należy ustalić kwotę wadium w przypadku zamówień, co do których Zamawiający przewidział w ...

2 zamówienia czy też łącznie? Patrz odpowiedź na pytanie nr 6. 8. Czy w ramach badania warunku posiadania kwalifikacji na podstawie wykazu osób wraz z informacją na temat posiadanych kwalifikacji (zgodnie z Rozporządzeniem w spr. dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców...) można żądać kserokopii dokumentów np. ukończonych kursów, certyfikatów potwierdzających wymagane kwalifikacje? Rozporządzenie w sprawie ...

do postępowania o zamówienie publiczne w takim samym stopniu jak podmioty, które pobrały siwz bezpośrednio od zamawiającego. 11. Czy w ramach poprawienia omyłki rachunkowej dot. ceny ryczałtowej zgodnie z art. 88 pkt.3) lit. a), przyjmuje się również kwestię poprawienia jako ...

traktowania wszystkich wykonawców, o której mowa w art. 7 ustawy Pzp." 23. Czy o wyjaśnienia rażąco niskiej ceny możemy zwracać się wielokrotnie, aż do uzyskania pełnej wiedzy w temacie tych wyjaśnień? Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 4 przewiduje sankcję odrzucenia oferty w przypadku, gdy zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Decyzję o odrzuceniu oferty zamawiający obligatoryjnie powinien poprzedzić żądaniem wyjaśnień od wykonawcy (art. 90 ust. 1). Jak wynika z art. 90 ust. 3 ustawy, po uzyskaniu wyjaśnień od wykonawcy, zamawiający może odrzucić ofertę tylko i wyłącznie, gdy dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający podejmując decyzję o odrzuceniu oferty z powodu rażąco niskiej ceny powinien wykazać, iż podana cena jest rażąco niska. Celem przepisu nakładającego obowiązek żądania wyjaśnień jest ochrona wykonawcy przed arbitralnością decyzji podejmowanych przez zamawiającego. Stąd też, zamawiający mając nadal wątpliwości co do zaoferowanej przez wykonawcę ceny powinien żądać ponownych wyjaśnień od wykonawcy, szczególnie, iż to na nim spoczywa ciężar dowodzenia, iż cena jest rażąco niska. Jest to szczególnie uzasadnione w sytuacji, gdy zamawiający nie sprecyzował w sposób dostateczny wątpliwości ...

EURO 2012 - Opracowane przez Urząd Zamówień Publicznych odpowiedzi na pytania, problemy i tematy zgłoszone przez uczestników seminarium z dnia 26 lipca 2007 r. dotyczącego problematyki zamówień publicznych dla Miast – organizatorów EURO 2012. 55 fragmentów

2010-11-08 » UZP / ARCHIWALNE-NIEDOSTĘPNE / Opinia prawna dotycząca PZP wydana przez Urząd Zamówień Publicznych

także warunków aukcji lub przetargu. Zamawiający nie może więc w świetle zacytowanego przepisu modyfikować lub odstąpić od postawionego w warunkach przetargu wymogu przedłożenia przedmiotowego dokumentu. Żądanie uzupełnienia dokumentu pełnomocnictwa w takich okolicznościach ...

Sygn. akt V Ca 85/07). 3. Czy Zamawiający może wymagać podania w ofercie wyłącznie ceny jednostkowej brutto podlegającej ocenie w ramach kryterium CENY? Dopuszczalne jest kierowanie się kryterium ceny jednostkowej brutto przy wyborze oferty najkorzystniejszej, pod warunkiem, że wskazany zostanie w sposób jednoznaczny zakres zamówienia poprzez ilość zamawianych dostaw, usług, które będą realizowane po wskazanej cenie jednostkowej. 4. Od jakiej wartości należy ustalić kwotę wadium w przypadku zamówień, co do których Zamawiający przewidział w ...

2 zamówienia czy też łącznie? Patrz odpowiedź na pytanie nr 6. 8. Czy w ramach badania warunku posiadania kwalifikacji na podstawie wykazu osób wraz z informacją na temat posiadanych kwalifikacji (zgodnie z Rozporządzeniem w spr. dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawców...) można żądać kserokopii dokumentów np. ukończonych kursów, certyfikatów potwierdzających wymagane kwalifikacje? Rozporządzenie w sprawie ...

do postępowania o zamówienie publiczne w takim samym stopniu jak podmioty, które pobrały siwz bezpośrednio od zamawiającego. 11. Czy w ramach poprawienia omyłki rachunkowej dot. ceny ryczałtowej zgodnie z art. 88 pkt.3) lit. a), przyjmuje się również kwestię poprawienia jako ...

traktowania wszystkich wykonawców, o której mowa w art. 7 ustawy Pzp." 23. Czy o wyjaśnienia rażąco niskiej ceny możemy zwracać się wielokrotnie, aż do uzyskania pełnej wiedzy w temacie tych wyjaśnień? Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 4 przewiduje sankcję odrzucenia oferty w przypadku, gdy zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Decyzję o odrzuceniu oferty zamawiający obligatoryjnie powinien poprzedzić żądaniem wyjaśnień od wykonawcy 23 (art. 90 ust. 1). Jak wynika z art. 90 ust. 3 ustawy, po uzyskaniu wyjaśnień od wykonawcy, zamawiający może odrzucić ofertę tylko i wyłącznie, gdy dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający podejmując decyzję o odrzuceniu oferty z powodu rażąco niskiej ceny powinien wykazać, iż podana cena jest rażąco niska. Celem przepisu nakładającego obowiązek żądania wyjaśnień jest ochrona wykonawcy przed arbitralnością decyzji podejmowanych przez zamawiającego. Stąd też, zamawiający mając nadal wątpliwości co do zaoferowanej przez wykonawcę ceny powinien żądać ponownych wyjaśnień od wykonawcy, szczególnie, iż to na nim spoczywa ciężar dowodzenia, iż cena jest rażąco niska. Jest to szczególnie uzasadnione w sytuacji, gdy zamawiający nie sprecyzował w sposób dostateczny wątpliwości ...

Regulamin postępowania usługi społeczne art. 138g ust. 1 55 fragmentów

2018-09-20 » Wzorcowe dokumenty / Wzorcowe regulaminy

dotyczącym udzielenia zamówienia na usługi społeczne lub inne usługi szczególne informację, o dokumentach jakich żąda od wykonawców w celu wykazania braku podstaw wykluczenia. 3. Jeżeli przy przygotowywaniu postępowania, w szczególności w ramach badania rynku, zamawiający ustali, że udziałem w postępowaniu mogą być zainteresowane podmioty, które brak podstaw do ...

mowa w § 4 pkt 1. § 31 Kryteria oceny ofert 1. Obowiązkowymi kryteriami oceny ofert są cena lub koszt oraz co najmniej jedno inne kryterium. 2. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 3. Zamawiający wskazuje w ...

w dokumencie dotyczącym udzielenia zamówienia na usługi społeczne lub inne usługi szczególne. 3. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia ...

z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu. 4. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na wykonawcy. 5. Zamawiający na podstawie pkt 1 lit. d powyżej odrzuca ...

żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu; b. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; c. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie ...

Przejdź do Regulamin postępowania usługi społeczne art. 138g ust. 1 55 fragmentów

2021-04-22 » Wzorcowe dokumenty / Wzorcowe dokumenty dot. ustawy Pzp z 2004 r.

dotyczącym udzielenia zamówienia na usługi społeczne lub inne usługi szczególne informację, o dokumentach jakich żąda od wykonawców w celu wykazania braku podstaw wykluczenia. 3. Jeżeli przy przygotowywaniu postępowania, w szczególności w ramach badania rynku, zamawiający ustali, że udziałem w postępowaniu mogą być zainteresowane podmioty, które brak podstaw do ...

mowa w § 4 pkt 1. § 31 Kryteria oceny ofert 1. Obowiązkowymi kryteriami oceny ofert są cena lub koszt oraz co najmniej jedno inne kryterium. 2. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 3. Zamawiający wskazuje w ...

w dokumencie dotyczącym udzielenia zamówienia na usługi społeczne lub inne usługi szczególne. 3. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia ...

z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu. 4. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na wykonawcy. 5. Zamawiający na podstawie pkt 1 lit. d powyżej odrzuca ...

żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu; b. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; c. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie ...

Przejdź do Czynności przygotowawcze - zamówienie publiczne na system informatyczny.pdf 28 fragmentów

2021-04-22 » Wzorcowe dokumenty / Wzorcowe dokumenty dot. ustawy Pzp z 2019 r.

97 ust. 2 ustawy Pzp), czy obowiązek kierowania do wykonawców wezwania do wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny (por. treść art. 224 ust. 2 ustawy Pzp). Równocześnie jednak, niezależnie od wskazanych powyżej skutków oszacowania wartości przedmiotu zamówienia, rzetelność działań zamawiającego zmierzających do ustalenia tej wartości ...

pozyskać. Jeżeli projekt umowy skupi się na instrumentach formalnych, takich, jak kary, rozkład odpowiedzialności, możliwości odstąpienia od umowy, etc., ale nie będzie odpowiadał przedmiotowi zamówienia i nie będzie prawidłowo opisywał przebiegu jego ...

do "niedoszacowania zamówienia"), to może wyeliminować ustawowy obowiązek wzywania wykonawców do udzielenia wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny w trybie art. 224 ust. 2 ustawy Pzp i w konsekwencji skrócić czas trwania procesu ...

wstępnych konsultacjach rynkowych lub tych, do których skierowane zostanie zapytanie o informacje, powinna być uzależniona od specyfiki konkretnego zamówienia publicznego, z uwzględnieniem liczby wykonawców potencjalnie zainteresowanych realizacją zamówienia publicznego. Niezależnie od wybranego rozwiązania, zamawiający powinien pamiętać CZYNNOŚCI PRZYGOTOWAWCZE PRZED WSZCZĘCIEM POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA ...

więc (i często spotykane w praktyce), sytuacje, w których zamawiający ma obiektywną potrzebę pozyskania informacji od potencjalnych wykonawców, producentów zainteresowanych w oferowaniu swoich rozwiązań, integratorów posiadających wiedzę techniczną, etc. Trzeba przy ...

Publikacja nowego tekstu jednolitego ustawy Prawo zamówień publicznych 229 fragmentów

2015-12-30 » UZP / Aktualności

jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezapro- szonego do składania ofert; 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny; 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mo- wa w art ...

pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. 2.38) Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy. 3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 4. Jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone ...

zamawiający zawiadamia Prezesa Urzędu oraz Komisję Europejską o odrzuceniu ofert, które według zama- wiającego zawierały rażąco niską cenę z powodu udzielenia pomocy publicznej, a wykonawca, w terminie wyznaczonym przez zamawiającego, nie udowodnił, że ...

mogą przedstawiać aż do zamknięcia rozprawy. 1a.65) Ciężar dowodu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na: 1) wykonawcy, który ją złożył, jeżeli jest stroną albo uczestnikiem postępowania odwoławczego; 2 ...

3. Pismo z wnioskiem o przywrócenie terminu wnosi się do sądu w terminie 7 dni od dnia ustania przyczyny uchy- bienia terminowi. Art. 198ea.66) Ciężar dowodu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na: 1) wykonawcy, który ją złożył, jeżeli jest stroną postępowania albo interwenientem; 2) zamawiającym ...