Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

Przesunięcie pełnej elektronizacji zamówień publicznych – Komunikat UZP – 2018-08-23 6 fragmentów

2018-08-23 » UZP / Aktualności

5 doprecyzowanie, że nie wszystkie oświadczenia składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia muszą być opatrywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, ale jedynie te oświadczenia, o których mowa w art. 25a ustawy Pzp, w ...

regulacji w przypadku, gdy wyjątkowo zamawiający odstępuje od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej przy składaniu oferty albo części oferty; w art. 131bc ust. 1 wprowadzenie możliwości użycia faksu jako jednego z rodzajów środków ...

17 ustawy Pzp. Termin wejścia w życie zmian w ustawie Prawo zamówień publicznych został przewidziany na dzień 18 października 2018 r. i jest skorelowany z obowiązkiem elektronizacji zamówień w odniesieniu do ...

w których wartość zamówienia jest szacowana poniżej progów unijnych, z dnia 18 października 2018 r. na dzień 1 stycznia 2020 r. tj. do czasu pełnego wdrożenia modelu docelowego zakładającego istnienie centralnej ...

2016 r. o zmianie ustawy ̶ Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw zapewnią: zwiększenie szans na lepsze przygotowanie się wykonawców, w szczególności z sektora MŚP, do elektronizacji zamówień, w tym dysponowania przez nich kwalifikowanym podpisem elektronicznym; zwiększenie szans dla mniejszych zamawiających na przygotowanie się do wdrożenia elektronicznych narzędzi do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego; zminimalizowanie zagrożenia zmniejszenia ilości ofert składanych w postępowaniach, czy też unieważnienia postępowań z powodu braku ważnych ofert, ze względu na brak kwalifikowanego podpisu elektronicznego po stronie mniejszych wykonawców. Termin wejścia w życie zmian w ustawiez dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy ̶ Prawo zamówień publicznych został przewidziany na dzień 17 października 2018 r. Jednocześnie uprzejmie informujemy, że szczegółowe omówienie powyższych zmian znajduje się ...

zamówień publicznych oraz ustawę o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw dostępnym na stronach Sejmu RP: http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/druk.xsp?nr=2744 ...

Środki ochrony prawnej 9 fragmentów

2018-12-28 » Interpretacja przepisów wydana przez Urząd Zamówień Publicznych

Czy wykonawca wnoszący odwołanie na wybór najkorzystniejszej oferty, który został sklasyfikowany na 4 pozycji, musi kwestionować ocenę wykonawców sklasyfikowanych na pozycji 2 i 3? Zgodnie z brzmieniem art. 179 ust. 1 ustawy Pzp, który nie uległ zmianie na gruncie znowelizowanej ustawy, środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a ...

lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy. Dotychczas wykonawca, którego oferta została sklasyfikowana np. na 4 pozycji, mógł kwestionować wybór najkorzystniejszej oferty, o ile zakwestionował również oferty wykonawców sklasyfikowanych wyżej niż wykonawca odwołujący się. Wprowadzenie do ustawy Pzp art. 25a wiąże się z nowym podejściem do badania spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia lub kryteriów selekcji, zgodnie z którym wykonawca wraz z ofertą lub wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dołącza aktualne na dzień składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oświadczenie (powyżej progów UE - w formie jednolitego ...

w postępowaniu oraz spełnia kryteria selekcji. Natomiast zamawiający, co do zasady, wezwie do złożenia dokumentów na potwierdzenie ww. okoliczności jedynie wykonawcę, którego ofertę ocenił najwyżej (który uplasował się na najwyższej pozycji rankingowej). W związku z powyższym możliwe będzie złożenie odwołania na wybór najkorzystniejszej oferty przez wykonawcę sklasyfikowanego np. na 4. Pozycji rankingowej bez kwestionowania ofert sklasyfikowanych na pozycji nr 2 i 3, z uwagi na to, że oferty te nie zostały ostatecznie (i może w ogóle do tego nie dojść) zweryfikowane przez zamawiającego na podstawie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia. Nie można zatem wymagać od wykonawców stawiania zarzutów wobec czynności zamawiającego, zarzucając ...

bezprawność (zaniechanie wykluczenia z postępowania z powodu nie spełniania warunków udziału w postępowaniu), dotyczących oceny ofert konkurentów niejako "w ciemno", bez weryfikacji przez zamawiającego (poprzez żądanie przedłożenia szczegółowych dokumentów, które będą ostatecznie udowadniać / potwierdzać spełnianie warunku udziału w postępowaniu). Zaś prawo do kwestionowania wyboru oferty najkorzystniejszej powinno być gwarantowane każdemu wykonawcy, gdyż jest podstawowym uprawnieniem do kontroli najważniejszej czynności zamawiającego podejmowanej w postępowaniu, wynikającym z regulacji dyrektyw odwoławczych. Taki wykonawca (kwestionujący czynność wyboru oferty najkorzystniejszej) będzie miał potencjalnie możliwość uzyskania zamówienia, jeżeli jego oferta będzie ważna i sam nie będzie podlegał wykluczeniu z postępowania, poprzez czynność ponownej oceny ofert. Czy bieg terminu na złożenie odwołania dotyczącego wyboru oferty najkorzystniejszej rozpoczyna się od skierowania przez zamawiającego wezwania w trybie art. 26 ust. 1 lub ...

zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Wezwanie do złożenia dokumentów na podstawie art. 26 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp następuje przed formalnym wyborem oferty najkorzystniejszej w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona przez zamawiającego najwyżej (uzyskała najwyższa ocenę w rankingu ofert). Ocena ofert i ustalenie rankingu ofert oraz wybór oferty najkorzystniejszej są więc różnymi czynnościami w postępowaniu. Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej powinna nastąpić dopiero po weryfikacji wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, dokonanej w trybie art. 26 ust. 1 lub 2 ustawy Pzp. Prawo do złożenia odwołania na czynność wyboru oferty najkorzystniejszej aktualizuje się i tym samym rozpoczyna się bieg terminu na złożenie odwołania dopiero od momentu poinformowania o dokonaniu tej czynności przez zamawiającego w trybie art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, a nie od czynności wezwania wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej. Jeśli chodzi o wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 1 ...

O tej czynności nie są informowani pozostali wykonawcy ubiegający się o zamówienie poza wykonawcą, którego oferta został oceniona najwyżej. Tym samym tylko ten wykonawca jest formalnie uprawniony do wniesienia odwołania na czynność wezwania go do złożenia dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 lub 2 ustawy ...

interesu we wniesieniu takiego odwołania, chyba że odwołanie to dotyczyłoby przykładowo wyznaczenia przez zamawiającego terminów na złożenie oświadczeń lub dokumentów krótszych niż ustawowo wyznaczone. W jakiej formie w obecnym stanie prawnym ...

podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Obowiązujące brzmienie art. 180 ust. 4 ustawy Pzp nadane zostało art. 87 pkt 4 ...

W obecnym stanie prawnym odwołanie wnoszone do Krajowej Izby Odwoławczej może być uwierzytelnione wyłącznie własnoręcznym podpisem lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. ...

Elektronizacja małych zamówień publicznych 5 fragmentów

2018-08-07 » UZP / Aktualności

Uwzględniając bardzo duże zainteresowanie uczestników rynku zamówień publicznych tematyką elektronizacji zamówień, odpowiadając jednocześnie na pytania kierowane do Urzędu oraz liczne publikacje w tym zakresie Urząd Zamówień Publicznych wyjaśnia, że przesunięcie obowiązku pełnej elektronizacji zamówień publicznych z 18 października 2018 r. na 1 stycznia 2020 r. dotyczy wyłącznie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego (prowadzonych przez innych zamawiających ...

wartość zamówienia jest mniejsza niż tzw. progi UE, tj. kwoty wynikające z przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Oznacza to, iż w przypadku postępowań, których wartość ...

2018 r. (zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE i przepisami prawa krajowego). Analiza obecnej sytuacji na rynku zamówień publicznych, w tym doświadczenia wynikające z ze stosowania od kwietnia bieżącego roku w ...

przekazywania Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia przyczyniły się do podjęcia decyzji pozwalającej uczestnikom rynku zamówień publicznych na procedowanie przy udzielaniu małych zamówień według dotychczasowych zasad. Powyższe umożliwi im lepsze przygotowanie się do ...

unijnych, ale licznych zamówień udzielanych zwykle przez mniejszych zamawiających. Zmniejszy też ryzyko składania niewystarczającej liczby ofert oraz unieważniania postępowań z powodu braku ważnych ofert bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Celem Urzędu Zamówień Publicznych jest wsparcie stron postępowania i dbanie o prawidłowe funkcjonowanie systemu zamówień publicznych, zatem Urząd na bieżąco będzie informował wszystkich zainteresowanych o działaniach podejmowanych w związku elektronizacją zamówień publicznych. ...

Komunikacja elektroniczna w dobie zagrożenia epidemicznego 2 fragmenty

2020-03-20 » UZP / Aktualności

Zamówień Publicznych zaleca, aby komunikacją elektroniczną objąć wszelką korespondencję występującą w postępowaniu, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń, a także dokumentów. Przypominamy jednak, że oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a składane w postaci elektronicznej należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Pragniemy również zwrócić Państwa uwagę, że zastosowanie komunikacji elektronicznej możliwe jest nie tylko przed ...

wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ale także w jego trakcie. Zamawiający bowiem uprawniony jest na gruncie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp w uzasadnionych przypadkach - do których niewątpliwie należy obecna sytuacja zagrożenia epidemicznego - przed upływem terminu składania ofert do zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym sposobu komunikacji w postępowaniu. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, a także dokonuje zmiany ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zmiana sposobu komunikacji w postępowaniu powoduje, iż zamawiający wydłuża odpowiednio termin składania ofert, zapewniając tym samym wykonawcom dodatkowy czas na dostosowanie się do nowej sytuacji. Zwracamy jednak uwagę, że wybór sposobu komunikacji przez zamawiającego nie powinien ograniczać uprawnień wykonawców. Tym samym w przypadku braku możliwości złożenia przez wykonawców ofert, wniosków i innych dokumentów w postaci elektronicznej zamawiający powinien umożliwić ich złożenie również w sposób ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 7 fragmentów

2016-03-25

Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. ul. Mszczonowska 4 02-337 Warszawa w imieniu i na rzecz której działa: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Gazowa ...

300 MOP 5,5 MPa Legnica - Polkowice - Żary wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa dolnośląskiego i lubuskiego na odcinku Polkowice - Żary - podetap Polkowice - Gaworzyce województwo dolnośląskie." Tryb postępowania: przetarg ograniczony Wartość zamówienia: całkowita ...

000,00 zł (4.970.531,85 euro) 2. Informacja o stwierdzeniu naruszeń lub ich braku: Zamawiający w treści ogłoszenia o zamówieniu sekcja VI.3) Informacje dodatkowe. UWAGA WAŻNE pkt 5 ...

lub wyciągu z dokumentu lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę". Na zadane przez Prezesa Urzędu pytanie dlaczego zamawiający dopuścił złożenie m. in. ww. dokumentu również w ...

interesem i chęcią pomocy wykonawcom w trakcie przygotowania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofert. (…)" W ocenie Zamawiającego "(…) pisemne zobowiązanie w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę, na którym osoba składająca oświadczenie woli opatruje je własnoręcznym podpisem ma walor formy pisemnej." Wymóg prowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych w formie pisemnej wynika wprost z art. 9 ust. 1 ustawy Pzp. Ponieważ ustawa Pzp nie definiuje pojęcia pisemności, na podstawie art. 14 ustawy Pzp należy zastosować art. 78 § 1 k.c., zgodnie z którym do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Pod rygorem nieważności oferty składane są przez wykonawców w formie pisemnej, za wyjątkiem sytuacji, gdy za zgodą zamawiającego oferta składana jest w postaci elektronicznej, opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (por. art. 82 ust. 2 ustawy Pzp). Zasada pisemności postępowania dotyczy nie tylko samej oferty, ale odnosi się także do innych dokumentów stanowiących załączniki do oferty, a wymaganych postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ, czy też zaproszenia do składania ofert, do których należy m. in. pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty trzecie. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych ...

przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Powyższe oznacza, że ustawodawca zastrzegł dla zobowiązania składanego przez podmiot trzeci, w ...

nie jest dopuszczalna kopia ww. dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. Mając powyższe na uwadze, wprowadzenie przez zamawiającego postanowienia, zgodnie z którym pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 7 fragmentów

2016-03-25

Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. ul. Mszczonowska 4 02-337 Warszawa w imieniu i na rzecz której działa: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Gazowa ...

300 MOP 5,5 MPa Legnica - Polkowice - Żary wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa dolnośląskiego i lubuskiego na odcinku Polkowice - Żary - podetap Polkowice - Gaworzyce województwo dolnośląskie." Tryb postępowania: przetarg ograniczony Wartość zamówienia: całkowita ...

000,00 zł (4.970.531,85 euro) 2. Informacja o stwierdzeniu naruszeń lub ich braku: Zamawiający w treści ogłoszenia o zamówieniu sekcja VI.3) Informacje dodatkowe. UWAGA WAŻNE pkt 5 ...

lub wyciągu z dokumentu lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę". Na zadane przez Prezesa Urzędu pytanie dlaczego zamawiający dopuścił złożenie m. in. ww. dokumentu również w ...

interesem i chęcią pomocy wykonawcom w trakcie przygotowania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofert. (…)" W ocenie Zamawiającego "(…) pisemne zobowiązanie w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę, na którym osoba składająca oświadczenie woli opatruje je własnoręcznym podpisem ma walor formy pisemnej." Wymóg prowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych w formie pisemnej wynika wprost z art. 9 ust. 1 ustawy Pzp. Ponieważ ustawa Pzp nie definiuje pojęcia pisemności, na podstawie art. 14 ustawy Pzp należy zastosować art. 78 § 1 k.c., zgodnie z którym do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Pod rygorem nieważności oferty składane są przez wykonawców w formie pisemnej, za wyjątkiem sytuacji, gdy za zgodą zamawiającego oferta składana jest w postaci elektronicznej, opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (por. art. 82 ust. 2 ustawy Pzp). Zasada pisemności postępowania dotyczy nie tylko samej oferty, ale odnosi się także do innych dokumentów stanowiących załączniki do oferty, a wymaganych postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ, czy też zaproszenia do składania ofert, do których należy m. in. pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty trzecie. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych ...

przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Powyższe oznacza, że ustawodawca zastrzegł dla zobowiązania składanego przez podmiot trzeci, w ...

nie jest dopuszczalna kopia ww. dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. Mając powyższe na uwadze, wprowadzenie przez zamawiającego postanowienia, zgodnie z którym pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 8 fragmentów

2016-01-29

Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. ul. Mszczonowska 4 02-337 Warszawa w imieniu i na rzecz której działa: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Gazowa ...

zamówienia: roboty budowlane Przedmiot zamówienia : "Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia DN 1000 MOP 8,4 MPa na odcinku od ZZU Czeszów do ZZU Wierzchowice, w ramach budowy gazociągu granica RP (Lasów) - Taczalin - Radakowice - Gałów - Wierzchowice wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa dolnośląskiego". Tryb postępowania: przetarg ograniczony Wartość zamówienia: całkowita wartość zamówienia obliczona na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy Pzp - 113.642.761,41 zł (26.898.331 ...

udzielanego zamówienia 66.941.148,00 zł (15.844.433,71 euro), - wartość odrębnych zamówień na dostawy inwestorskie: - rur - 43.259.406,00 zł (10.239.155,01 euro), - armatury - 3.442.207,41 zł (814.742,93 euro). Informacja o stwierdzeniu naruszeń lub ich braku: 1. Zamawiający w treści ogłoszenia o zamówieniu sekcja VI.3) Informacje dodatkowe. UWAGA WAŻNE pkt ...

lub wyciągu z dokumentu lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę". Na zadane przez Prezesa Urzędu pytanie dlaczego zamawiający dopuścił złożenie m. in. ww. dokumentu również w ...

interesem i chęcią pomocy wykonawcom w trakcie przygotowywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofert (…). Zamawiający żądał więc ww. dokumentów w formie wynikającej z ustawy Pzp, tj. oryginale lub formie ...

wprost z art. 9 ust. 1 ustawy Pzp. Ponieważ ustawa Pzp nie definiuje pojęcia pisemności, na podstawie art. 14 ustawy Pzp należy zastosować art. 78 § 1 k.c., zgodnie z którym do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Pod rygorem nieważności oferty składane są przez wykonawców w formie pisemnej, za wyjątkiem sytuacji, gdy za zgodą zamawiającego oferta składana jest w postaci elektronicznej, opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (por. art. 82 ust. 2 ustawy Pzp). Zasada pisemności postępowania dotyczy nie tylko samej oferty, ale odnosi się także do innych dokumentów stanowiących załączniki do oferty, a wymaganych postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ, czy też zaproszenia do składania ofert, do których należy m. in. pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty trzecie. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych ...

przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Powyższe oznacza, że ustawodawca zastrzegł dla zobowiązania składanego przez podmiot trzeci, w ...

nie jest dopuszczalna kopia ww. dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. Mając powyższe na uwadze, wprowadzenie przez zamawiającego postanowienia, zgodnie z którym pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2017 11 fragmentów

2017-01-30

A 80-778 Gdańsk Rodzaj zamówienia: roboty budowlane Przedmiot zamówienia: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 222 na odcinku Gdańsk - Starogard Gdański" Tryb postępowania: przetarg nieograniczony Data wszczęcia 11.02.2016 r. postępowania ...

UE: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego 2014 - 2020 2. Informacja o stwierdzeniu naruszeń lub ich braku: 1. W pkt 8.8 rozdziału I siwz "Instrukcja dla wykonawców" zamawiający wskazał, iż "wszystkie dokumenty wymienione w pkt 8.3 [formularz "Oferta", kosztorysy ofertowe oraz tabela wartości elementów scalonych na formularzach zgodnych z treścią załączników do rozdziału III siwz] powinny być złożone w oryginale albo ...

1 pkt 10 ustawy Pzp, specyfikacja istotnych warunków zamówienia zawiera co najmniej opis sposobu przygotowywania ofert. Ponadto zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy Pzp w brzmieniu obowiązującym w dniu wszczęcia postępowania, ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej albo, za zgodą zamawiającego, w postaci elektronicznej, opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W związku z powyższym należy wskazać, iż dopuszczenie przez zamawiającego możliwości składania ofert w postaci kopii poświadczonej przez notariusza stanowi naruszenie art. 36 ust. 1 pkt 10 ustawy ...

Pzp w zw. z art. 82 ust. 2 ustawy Pzp. Powyższe naruszenie nie miało wpływu na wynik postępowania. 2. Na podstawie przekazanej do kontroli dokumentacji ustalono, że pismami z dnia 23.09.2016 r. zamawiający poinformował wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty, za którą uznał ofertę złożoną przez Konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider), Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp ...

Pzp zwrócił wadia wszystkim wykonawcom poza ww. Konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider), którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Na powyższy wybór pismem z dnia 03.10.2016 r. wykonawca SKANSKA S.A. wniósł odwołanie ...

akt KIO 1855/16) Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie i nakazała zamawiającemu unieważnić czynność wyboru oferty najkorzystniejszej, jak również powtórzyć czynności badania i oceny ofert, w tym wezwanie Konsorcjum firm: Trakcja PRKiI S.A. (lider) do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnianie ...

18.10.2016 r. otrzymany w dniu 03.11.2016 r. (…) unieważnia czynność wyboru najkorzystniejszej oferty z dnia 23.09.2016 r." oraz o zamiarze powtórzenia czynności badania i oceny ofert. W tym samym dniu zamawiający poinformował wykonawców również, iż "w związku z ostatecznym rozstrzygnięciem (wyrok ...

dniu 18.10.2016 r., odwołania z dnia 03.10.2016 r., (…) bieg terminu związania ofertą został przywrócony. Dzień 19.10.2016 r. staje się kolejnym 57 dniem terminu związania ofertą. (…). Ponadto, z uwagi na fakt, że w dniu 21.11.2016 r. upływa termin związania ofertą [zwrócono się] o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o 30 dni". Jednocześnie wskazano, że "zgodnie z art. 85 ust. 4 ustawy Pzp, przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem ważności wadium albo, jeżeli jest to niemożliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres." Przedmiotowe wezwanie skierowano do wszystkich wykonawców poza Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA ...

A. oraz Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo - Inżynieryjnego S.A. (lider), ERBUD S.A., których oferty zostały skutecznie odrzucone na wcześniejszym etapie. Mając na uwadze powyższe ustalenia należy zauważyć, iż zgodnie z art. 85 ust. 4 zdanie pierwsze ustawy Pzp ogólną zasadą jest, że przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jednakże w zdaniu drugim przywołanego przepisu uregulowano sytuację szczególną - gdy przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej - wskazując, że wówczas "obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza." Powyższe oznacza, iż w opisanej sytuacji faktycznej obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczył jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, tj. Konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider). Tym samym wskazanie ...

do innych wykonawców (poza Konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider) , iż "przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem ważności wadium albo, jeżeli jest to niemożliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres" stanowi naruszenie dyspozycji art. 85 ust. 4 zd. drugie ustawy Pzp. Na marginesie należy zauważyć, że kwestię zabezpieczenia wadialnego oferty, która została następnie wybrana w wyniku wniesionego odwołania, reguluje przepis art. 46 ust. 3 ustawy ...

wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu wadium zwrócono, dopiero wówczas, gdy w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została uznana za najkorzystniejszą. Tym samym obowiązek żądania ponownego wniesienia wadium w kontrolowanym postępowaniu zaistniał jedynie wobec wykonawcy SKANSKA S.A., którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w dniu 11.01.2017 r. Powyższe naruszenie nie miało wpływu na wynik postępowania. Ponadto informuję, że zgodnie z art. 171a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiającemu ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2021 38 fragmentów

2021-05-13

00 zł (tj. 5 092 872,37 euro) Środki UE: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 Rodzaj procedury: zamówienie klasyczne 2. Informacja o stwierdzeniu naruszeń lub ich braku: Po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej przedmiotowego postępowania na podstawie art. 161 ust. 1 w zw. z art. 169 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy Pzp, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych na podstawie art. 171 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp, stwierdza naruszenie: 1. Art ...

postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) oraz poprzez dokonanie wyboru oferty wykonawcy podlegającego wykluczeniu z udziału w postępowaniu. UZASADNIENIE 1. Naruszenie art. 8 ust. 3 ustawy ...

ust. 2 ustawy Znk. Z analizy dokumentacji kontrolowanego postępowania wynika, iż wykonawca X w odpowiedzi na wezwanie, w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp, przekazał Zamawiającemu m.in. Formularz numer ...

Odnosząc się do zastrzeżenia jako tajemnicy przedsiębiorstwa wykazu personelu wykonawcy, należy zauważyć, że z uwagi na charakter działalności X raz charakter zamówienia, istotną wartość gospodarczą stanowią osoby zaangażowane przez wykonawcę, a ...

dostarczanie m.in. inteligentnych systemów transportowych, w tym instalację i serwisowanie urządzeń rejestrujących. Ze względu na to, wiedza fachowa osób realizujących przedmiot zamówienia, potwierdzona posiadanym doświadczeniem, kwalifikacjami oraz certyfikatami, stanowi niewątpliwie ...

rodzaju zamówień. Dla podmiotów świadczących usługi tego typu o sile firmy przesądzają przede wszystkim ludzie. Na rynku poszukiwani i cenieni są wysokiej klasy specjaliści, co powoduje konieczność zabezpieczania się firm przed ...

relacje te utrzymywać, co zapewnia maksymalną niezmienność kadry i wzrost kompetencji wykonawcy. Dlatego też informacje na temat kluczowych specjalistów mogą podlegać ochronie przed ich ujawnieniem na konkurentów, którzy na przykład mogliby próbować pozyskać ich dla własnych potrzeb i prowadzonej działalności. Zachowanie tych informacji w poufności ma na celu uchronienie wartości jaką wypracował X tj. przede wszystkim dysponowanie kompetentną kadrą o niskim stopniu ...

a posiadających wymagane przez Zamawiającego doświadczenie i kwalifikacje nie jest zadaniem prostym, zwłaszcza z uwagi na trudne do spełnienia warunki udziału w postępowaniu opisane w SIWZ niniejszego przetargu. Tym samym informacje ...

realizacji zamówienia posiada niewątpliwie wartość gospodarczą przejawiającą się chociażby tym, że bez tych informacji składanie ofert na rynku tożsamych zamówień nie jest możliwe. Zatem bez tej wiedzy X nie mógłby działać na rynku tożsamych usług. Z kolei ujawnienie zastrzeżonych informacji konkurencji może doprowadzić do prób podkupienia personelu ...

pierwsze zostaną uszczuplone zasoby kadrowe X a tym samym jego zdolność realizacyjna i możliwość składania ofert; po drugie zwiększy się siła rynkowa konkurentów. Wartość przedmiotowych informacji przejawia się przynajmniej na dwu płaszczyznach. Po pierwsze wartość mają same dane osobowe personelu. Ewentualne dysponowanie tymi danymi przez ...

ewentualnego udziału X w przyszłych postępowaniach przetargowych dotyczących podobnego przedmiotu zamówienia. To z kolei pozwala na efektywne zarządzanie cenami ofert (przewidując brak udziału X w postępowaniu konkurenci obniżają ceny i odwrotnie). W efekcie znajomość informacji zawartych w ...

ww. dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, zapewnił wskazane poniżej środki techniczne, organizacyjne oraz rozwiązania systemowe polegające na: a. wdrożeniu zintegrowanego systemu zarzadzania i obiegu dokumentów, dzięki któremu osoby współpracujące uzyskują dostęp wyłącznie ...

rozwiązań w pismach branżowych bądź ograniczaniu ich treści do informacji, których publikacja nie naraża Wykonawcy na szkodę, e. zastrzeganiu informacji organizacyjnych, technicznych i technologicznych jako zawierających tajemnicę przedsiębiorstwa i w związku ...

udzielenie zamówienia publicznego, w których Wykonawca składa wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oferty.". Pismem z dnia 28.04.2021 r. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zwrócił się do Zamawiającego ...

osób (Formularz numer DP.2), przekazanego Zamawiającemu w dniu 31.07.2020 r. w odpowiedzi na wezwanie, w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp. Pismem z dnia 30.04.2021 r. Zamawiający wyjaśnił, m.in. że: "Zamawiający wyjaśnia, że Wykonawca X, w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego z dnia, 20 lipca 2020 r., łącznie z wykazem osób (Formularz DP.2 ...

w sprawie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa w zakresie formularza DP.2 została także wskazana wraz z ofertą złożoną przez Wykonawcę. Przedstawione wraz z wyjaśnieniami w trybie art. 26 ust. 1 ustawy PZP ...

przedmiot, który został zastrzeżony jako tajemnica przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. (...) Wykonawca na potwierdzenie powyżej określonych czynności załączył dowody tj. certyfikat spełniania wymagania normy ISO/IEC 27001:2017 ...

o zachowaniu poufności złożonych przez pracowników mających dostęp do dokumentów ofertowych Wykonawcy. Ponadto Zamawiający miał na uwadze pozostałe okoliczności szczegółowo określone w ww. uzasadnieniu. Wobec powyższego Zamawiający uznał, że zastrzeżony wykaz ...

tajemnicy przedsiębiorstwa nie budzi wątpliwości w zakresie tego, że Wykonawca w sposób skuteczny powołał się na okoliczności stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa." Mając na uwadze powyższe ustalenia należy podnieść, że zasada jawności postępowania wynikająca z art. 8 ust. 1 ...

w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane ...

tajemnicę przedsiębiorstwa, muszą nastąpić w tej samej chwili, tj. nie później niż w terminie składania ofert w przetargu nieograniczonym, jak również, iż dodatkowym obowiązkiem wykonawcy dokonującego zastrzeżenia, jest jednoczesne wykazanie, iż ...

a ich ujawnienie może godzić w jego interes. W konsekwencji rolą Zamawiającego w toku badania ofert jest ustalenie, czy wykonawca temu obowiązkowi sprostał udowadniając, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Analiza ...

że zostaną uszczuplone zasoby kadrowe X a tym samym jego zdolność realizacyjna i możliwość składania ofert oraz zwiększy się siła rynkowa konkurentów. W ocenie Prezesa Urzędu wykonawca X w uzasadnieniu tajemnicy ...

poświadczający dane uprawnienia. Jednocześnie należy podkreślić, że producenta oraz nazwę urządzeń wykonawcy wskazywali w formularzu oferty. Argumentacja wykonawcy odnośnie wartości gospodarczej ww. informacji okazała się bardzo ogólna. Jak wynikało z powyższego, wykonawca powoływał się jedynie ogólnie na obawę "podkupienia" personelu o specjalistycznych kwalifikacjach. Nie wskazano natomiast, czy i jak, jeżeli tak to ...

zetknął się z praktyką podkupywania osób, jakiej liczby osób w jego firmie taka praktyka dotknęła. Na tę okoliczność nie przedstawiono też Zamawiającemu żadnego dowodu. Nie zostało również wykazane, aby wymagania co do konkretnych osób miały charakter wyjątkowo specjalistyczny, który uzasadniałby przypuszczenie, że na rynku może istnieć praktyka pozyskiwania takich osób. W szczególności nie wiadomo, ile osób o wymaganych przez Zamawiającego kwalifikacjach jest dostępnych na rynku. Ponadto w okolicznościach niniejszej sprawy istotne jest, to, iż wykonawca skupił się np. na objęciu tajemnicą przedsiębiorstwa certyfikatów ISO potwierdzających spełnianie określonych norm, które nie odnoszą się do ewentualnych ...

kluczowych pracowników, poprzez stworzenie atrakcyjnych warunków pracy i płacy, aby osoby takie nie były zainteresowane ofertą konkurencyjnych firm. Z kolei kwestię wskazanej w wykazie osób podstawy dysponowania personelem, wyjaśniła Krajowa Izba ...

dysponowania pracownikami również nie może zostać uznana za dane skutecznie chronione przed wyjawieniem ze względu na fakt, że osoby zatrudnione przez Przystępującego na podstawie umów o pracę ujawnione są np. w rejestrach ZUS, do których dostęp mają m. in. organy kontrolne, na których działanie Przystępujący nie ma wpływu. Z tego względu Przystępujący z przyczyn od siebie niezależnych nie jest w stanie w pełni skutecznie zachować zastrzeżonych w ofercie informacji w tajemnicy. Niemożliwym jest zatem spełnienie warunku, że zastrzeżone informacje nie mogą być one ujawnione do wiadomości publicznej." Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie odtajniając dokumentu pn.: "Wykaz osób ...

ustawy Pzp w zw. z art. 11 ust. 2 ustawy Znk. Naruszenie nie miało wpływu na wynik postępowania. 2. Naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 1 ...

dokumentacji postępowania wynika, iż, wykonawca konsorcjum firm: X i Y - zwane dalej: konsorcjum X, złożył ofertę w Części III zamówienia. Z uwagi na to, że Zamawiający przewidział, iż zawrze umowę ramową z maksymalnie 5 wykonawcami w Części III, oferta konsorcjum X została zakwalifikowana do grona ofert najwyżej ocenionych. Zamawiający pismem z dnia 20.07.2020 r., działając na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp, zwrócił się do konsorcjum X z prośbą o ...

m.in. wystawione w postaci dokumentu elektronicznego zaświadczenie z urzędu skarbowego dla konsorcjanta X, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego pracownika urzędu. Pismem z dnia 24.08.2020 r. Zamawiający wezwał na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp konsorcjum X, do uzupełnienia m.in. dokumentu, o ...

dokumentu elektronicznego. Poświadczenie za zgodność z oryginałem elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.". Wykonawca uzupełnił dokument w wymaganym terminie. Z analizy dokumentacji postępowania wynika, iż wykonawca na ww. wezwanie Zamawiającego przedłożył zaświadczenie z urzędu skarbowego poświadczone własnym podpisem elektronicznym pomimo, że dokument został wystawiony i podpisany elektronicznie przez pracownika urzędu skarbowego. W związku z powyższym pismem z dnia 10.11.2020 r., Zamawiający działając na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp ponownie wezwał konsorcjum X do uzupełnienia dokumentu (cyt ...

2021 r. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zwrócił się do Zamawiającego z prośbą o udzielenie wyjaśnień, na jakiej podstawie Zamawiający dwukrotnie wezwał w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, konsorcjum firm ...

treści wezwania skierowanego do Wykonawcy w dniu 24 sierpnia 2020 r. nieprecyzyjnie i niejednoznacznie wskazał braki w przedłożonych przez X dokumentach. Dodatkowo w treści wezwania Zamawiający wskazał i uwypuklił poprzez podkreślenie ...

poświadczone za zgodność z oryginałem, co w konsekwencji mogło sugerować Wykonawcy, iż opatrzenie dokumentu własnym podpisem będzie wystarczające oraz jest formą, którą Zamawiający zaakceptuje w toku badania ofert.". Jednocześnie Zamawiający powołał się w powyższych wyjaśnieniach, m.in. na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 lipca 2013 r. (Sygn. akt: KIO 1682/13 ...

terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jak potwierdza liczne orzecznictwo oraz doktryna, wezwanie do uzupełnienia poszczególnego wadliwego dokumentu lub braku dokumentu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp może być zastosowane jednokrotnie. Norma zawarta w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp stanowi bowiem wyjątek od zasady, iż wszystkie dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu należy złożyć wraz z ofertą albo wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a więc do upływu terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W związku z powyższym jako wyjątek od ...

nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia. Jak stwierdzono powyżej, w przedmiotowej sprawie wykonawca na pierwsze wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp z dnia 24.08 ...

13), w którym Izba wskazała również, że: "(...) obowiązek złożenia dokumentów, które potwierdzają określone okoliczności, spoczywa na wykonawcy i to on musi dołożyć należytej staranności, aby temu obowiązkowi zadośćuczynić, a przez to nie narazić się na negatywne konsekwencje czy to w postaci wykluczenia z postępowania, czy też odrzucenia ofert. Zaniechanie w tym zakresie obciąża wykonawcę, a nie zamawiającego.". Z uwagi na powyższe należy stwierdzić, że w momencie nie przedłożenia przez konsorcjum X na wezwanie z dnia 24.08.2020 r. prawidłowo wystawionego dokumentu, Zamawiający zobligowany był do wykluczenia ...

3 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp, poprzez dokonanie wyboru oferty wykonawcy podlegającego wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp miało wpływ na wynik postępowania. Zalecenie usunięcia naruszenia: W związku z tym, że oferta konsorcjum X została wybrana jako jedna z najkorzystniejszych ofert w Części III, złożona przez wykonawcę, z którym zawarta miała zostać umowa ramowa, Prezes Urzędu zaleca Zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru oferty konsorcjum X i wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadza kontrolę ...

Wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczeń z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej 13 fragmentów

2013-06-07 » UZP / Interpretacja Przepisów / Opinie dotyczące ustawy PZP

Przepis § 3 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie dokumentów stanowi, iż w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w ...

o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie ...

upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Z kolei z § 7 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie dokumentów wynika, że dokumenty w postępowaniu ...

oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. II. Przepisy Rozporządzenia w sprawie dokumentów nie określają statusu prawnego wydruku komputerowego, nie precyzują ...

jego weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze, jeżeli posiada następujące cechy: (1) adres strony internetowej, na której zamieszczone są aktualne informacje o podmiotach wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego; (2) formę graficzną ...

Co do zasady analiza elektronicznego wydruku z KRS nie wymaga od zamawiającego posłużenia się widniejącym na wydruku identyfikatorem dokumentu, bowiem samo sprawdzenie informacji zamieszczonych na prowadzonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości stronie internetowej, tj. danych udostępnianych z godnie z art. 4 ust 4a ustawy o KRS, daje potwierdzenie prawdziwości informacji przedstawionych na wydruku. Niemniej jednak, w przypadku niezgodności danych zawartych w złożonym przez wykonawcę dokumencie z zakresem informacji wskazanym na ww. stronie internetowej, zamawiający powinien zweryfikować treść dokumentu za pomocą jego identyfikatora, ponieważ metoda ta ...

z KRS z informacjami widniejącymi w KRS z chwili, z której pochodzi wydruk. Z uwagi na ustawowe nadanie elektronicznemu wydrukowi z KRS mocy dokumentu urzędowego brak jest podstaw do żądania od wykonawców składających takie elektroniczne wydruki z KRS w postepowaniu o ...

KRS, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w tym Rejestrze, nie wymagają podpisu ani pieczęci, a zatem również pisemnych oświadczeń osoby posługującej się tego typu dokumentem. Jeżeli natomiast ...

dokumentów elektronicznych uzyskiwanych przez wykonawcę z Centralnej Informacji KRS w formie PDF i opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, stosownie do treści art. 4 ust. 3 ustawy o KRS, nie zaś do samodzielnie ...

KRS. Należy nadmienić, że odpisy dokumentu z KRS we wskazanej wyżej postaci elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, mogą być wykorzystywane w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w postaci elektronicznej, o ile ...

w CEIDG. Pozbawienie organów administracji publicznej prawa żądania zaświadczeń o wpisie w CEIDG, opiera się na możliwości stosownego zweryfikowania przedsiębiorcy w oparciu o powszechnie dostępne, za pośrednictwem strony internetowej CEIDG, dane ...

3 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie dokumentów, jako dokumentu składanego w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Na marginesie zaznaczyć należy, iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego norma z art. 38 ust ...

dokumentu przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. Potwierdzeniem powyższego stanowiska jest także treść informacji zamieszczanej na każdym samodzielnie pobranym wydruku zaświadczenia o wpisie do CEIDG, gdzie wskazuje się, iż "Niniejszy wydruk ...

123następne »