23 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
2016 r. o zmianie ustawy ̶ Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw zapewnią: zwiększenie szans na lepsze przygotowanie się wykonawców, w szczególności z sektora MŚP, do elektronizacji zamówień, w tym dysponowania przez nich kwalifikowanym podpisem elektronicznym; zwiększenie szans dla mniejszych zamawiających na przygotowanie się do wdrożenia elektronicznych narzędzi do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego; zminimalizowanie zagrożenia zmniejszenia ilości ofert składanych w postępowaniach, czy też unieważnienia postępowań z powodu braku ważnych ofert, ze względu na brak kwalifikowanego podpisu elektronicznego po stronie mniejszych wykonawców. Termin wejścia w życie zmian w ustawiez dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy ̶ Prawo zamówień publicznych został przewidziany na dzień 17 października 2018 r. Jednocześnie uprzejmie informujemy, że szczegółowe omówienie powyższych zmian znajduje się ...
lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy. Dotychczas wykonawca, którego oferta została sklasyfikowana np. na 4 pozycji, mógł kwestionować wybór najkorzystniejszej oferty, o ile zakwestionował również oferty wykonawców sklasyfikowanych wyżej niż wykonawca odwołujący się. Wprowadzenie do ustawy Pzp art. 25a wiąże się z nowym podejściem do badania spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia lub kryteriów selekcji, zgodnie z którym wykonawca wraz z ofertą lub wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dołącza aktualne na dzień składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oświadczenie (powyżej progów UE - w formie jednolitego ...
unijnych, ale licznych zamówień udzielanych zwykle przez mniejszych zamawiających. Zmniejszy też ryzyko składania niewystarczającej liczby ofert oraz unieważniania postępowań z powodu braku ważnych ofert bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Celem Urzędu Zamówień Publicznych jest wsparcie stron postępowania i dbanie o prawidłowe funkcjonowanie systemu zamówień publicznych, zatem Urząd na bieżąco będzie informował wszystkich zainteresowanych o działaniach podejmowanych w związku elektronizacją zamówień publicznych. ...
wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ale także w jego trakcie. Zamawiający bowiem uprawniony jest na gruncie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp w uzasadnionych przypadkach - do których niewątpliwie należy obecna sytuacja zagrożenia epidemicznego - przed upływem terminu składania ofert do zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym sposobu komunikacji w postępowaniu. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, a także dokonuje zmiany ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zmiana sposobu komunikacji w postępowaniu powoduje, iż zamawiający wydłuża odpowiednio termin składania ofert, zapewniając tym samym wykonawcom dodatkowy czas na dostosowanie się do nowej sytuacji. Zwracamy jednak uwagę, że wybór sposobu komunikacji przez zamawiającego nie powinien ograniczać uprawnień wykonawców. Tym samym w przypadku braku możliwości złożenia przez wykonawców ofert, wniosków i innych dokumentów w postaci elektronicznej zamawiający powinien umożliwić ich złożenie również w sposób ...
interesem i chęcią pomocy wykonawcom w trakcie przygotowania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofert. (…)" W ocenie Zamawiającego "(…) pisemne zobowiązanie w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę, na którym osoba składająca oświadczenie woli opatruje je własnoręcznym podpisem ma walor formy pisemnej." Wymóg prowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych w formie pisemnej wynika wprost z art. 9 ust. 1 ustawy Pzp. Ponieważ ustawa Pzp nie definiuje pojęcia pisemności, na podstawie art. 14 ustawy Pzp należy zastosować art. 78 § 1 k.c., zgodnie z którym do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Pod rygorem nieważności oferty składane są przez wykonawców w formie pisemnej, za wyjątkiem sytuacji, gdy za zgodą zamawiającego oferta składana jest w postaci elektronicznej, opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (por. art. 82 ust. 2 ustawy Pzp). Zasada pisemności postępowania dotyczy nie tylko samej oferty, ale odnosi się także do innych dokumentów stanowiących załączniki do oferty, a wymaganych postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ, czy też zaproszenia do składania ofert, do których należy m. in. pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty trzecie. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych ...
wprost z art. 9 ust. 1 ustawy Pzp. Ponieważ ustawa Pzp nie definiuje pojęcia pisemności, na podstawie art. 14 ustawy Pzp należy zastosować art. 78 § 1 k.c., zgodnie z którym do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Pod rygorem nieważności oferty składane są przez wykonawców w formie pisemnej, za wyjątkiem sytuacji, gdy za zgodą zamawiającego oferta składana jest w postaci elektronicznej, opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (por. art. 82 ust. 2 ustawy Pzp). Zasada pisemności postępowania dotyczy nie tylko samej oferty, ale odnosi się także do innych dokumentów stanowiących załączniki do oferty, a wymaganych postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ, czy też zaproszenia do składania ofert, do których należy m. in. pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez podmioty trzecie. Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych ...
1 pkt 10 ustawy Pzp, specyfikacja istotnych warunków zamówienia zawiera co najmniej opis sposobu przygotowywania ofert. Ponadto zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy Pzp w brzmieniu obowiązującym w dniu wszczęcia postępowania, ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej albo, za zgodą zamawiającego, w postaci elektronicznej, opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W związku z powyższym należy wskazać, iż dopuszczenie przez zamawiającego możliwości składania ofert w postaci kopii poświadczonej przez notariusza stanowi naruszenie art. 36 ust. 1 pkt 10 ustawy ...
ewentualnego udziału X w przyszłych postępowaniach przetargowych dotyczących podobnego przedmiotu zamówienia. To z kolei pozwala na efektywne zarządzanie cenami ofert (przewidując brak udziału X w postępowaniu konkurenci obniżają ceny i odwrotnie). W efekcie znajomość informacji zawartych w ...
z KRS z informacjami widniejącymi w KRS z chwili, z której pochodzi wydruk. Z uwagi na ustawowe nadanie elektronicznemu wydrukowi z KRS mocy dokumentu urzędowego brak jest podstaw do żądania od wykonawców składających takie elektroniczne wydruki z KRS w postepowaniu o ...