Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

Przejdź do II-TOM-REKOMENDACJI-PREZESA-UZP-ZAMoWIENIA-PUBLICZNE-NA-SYSTEMY-INFORMATYCZNE.pdf 404 fragmenty

2022-03-09 » Wzorcowe dokumenty / Wzorcowe dokumenty dot. ustawy Pzp z 2019 r.

pkt 2 pr. aut. przesądza, że już samo dokonanie zmiany w oprogramowaniu będzie wymagać zgody twórcy. Dlatego też, nie tylko korzystanie z utworów zależnych, ale już ich wytwarzanie, które nierozerwalnie wiąże się z modyfikacją oprogramowania będzie wymagać zgody właściciela praw autorskich do pierwotnego programu komputerowego. W odniesieniu natomiast do wykonywania praw zależnych, w art. 46 pr. aut. wprowadzono domniemanie, zgodnie z którym "jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórca zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego, mimo że w umowie postanowiono o przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych". Z przepisu art. 46 pr. aut. wynika wprost, że w razie braku wskazania w umowie przeniesienia majątkowego prawa lub udzielenia licencji na zezwalanie na wykonywanie zależnego prawa autorskiego, zamawiający nie może korzystać z opracowań utworu, czyli ...

terytorialnych, to również kwestia ta powinna być wskazana przez zamawiającego w wymaganiach SWZ. Warto wskazać, że kwestia ta jest istotna nie tylko w przypadku licencji, ale również w przypadku postanowień dotyczących przeniesienia autorskich praw majątkowych. Wskazanie terytorium może bowiem stanowić istotną przesłankę dot. decyzji ...

innych wykonawców) możliwości wykonywania swobodnych modyfikacji oprogramowania oraz dokumentacji oprogramowania, w tym zezwalania na wykonywanie praw zależnych w odniesieniu do takiego oprogramowania oraz jej dokumentacji (zob. Rekomendacja szczegółowa nr 14.2) - co istotne uprawnienie to może być przekazane w postaci licencji lub jako przeniesienie praw na zamawiającego; • Zastrzeżenie obowiązku wydania kodów źródłowych do oprogramowania zamawiającemu oraz zastrzeżenie możliwości przekazania tych kodów źródłowych także innym wykonawcom, którzy będą modyfikować stworzone ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 115 fragmentów

2012-11-21

IBM Polska Sp. z o.o. Funkcjonalność oprogramowania została zrealizowana w zakładanym terminie. Oprogramowanie było poddane szczegółowym testom, które pozwoliły na osiągnięcie stabilnej wersji spełniającej wymagania określone w specyfikacji zamówienia. MSWiA jako Beneficjent projektu posiada licencję na użytkowanie oprogramowania, jednak licencja nie obejmuje praw do jego modyfikacji. Wyłączne prawa do modyfikacji posiada firma IBM ...

ze środków unijnych projektu "Przebudowa i integracja systemu rejestrów państwowych" w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw 2004 - 2006 itd. Pomimo dysponowania tą wiedzą, zamawiający w świetle postanowień § 4 pkt 1 wszystkich ww. umów, w tym w szczególności umowy nr 2008/CPI/15/IBM, nie zapewnił sobie autorskich praw majątkowych i zależnych do oprogramowania. Tym samym zamawiający nie nabywając praw autorskich, wykreował w sposób świadomy sytuację, w której stworzył uzasadnienie dla udzielenia kolejnych zamówień w trybie z wolnej ręki powołując się na prawa autorskie wykonawcy, których uprzednio w sposób świadomy nie nabył. Wskazywana przez zamawiającego konieczność powierzania realizacji ...

10 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Niezabezpieczenie przez zamawiającego praw autorskich do oprogramowania nie może stanowić podstawy do udzielania dalszych zamówień w przedmiocie jego rozbudowy i modyfikacji, udzielanych w trybie zamówień z wolnej ręki. W powyższych okolicznościach zamawiający nie wykazał podstawy do udzielenia zamówień w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy Pzp w odniesieniu do postępowań prowadzonych w celu zawarcia umów: nr 2008/CPI/61/IBM 2009/CPI/21/IBM oraz 2009/CPI/46/IBM. Niezależnie od uwag poczynionych powyżej w zakresie niezasadności wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2015 69 fragmentów

2015-11-27

Warszawa Rodzaj zamówienia: usługa Przedmiot zamówienia: modernizacja systemu Komputera Centralnego w 2013 roku wraz z zakupem licencji Tryb postępowania: zamówienie z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych Wartość zamówienia: 31.211.382,11 zł (7 ...

zwanej dalej: "ustawą", którego przedmiotem była modernizacja systemu Komputera Centralnego w 2013 roku wraz z zakupem licencji. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki w dniu 6 czerwca 2013 r. poprzez przekazanie zaproszenia do negocjacji firmie IBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Umowa została zawarta w dniu 27 czerwca 2013 r. Szczegółowy zakres zamówienia został określony ...

zachodzić związek przyczynowo-skutkowy. Pamiętać należy, że przepisy szczególne ustawy, w szczególności przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy, interpretować należy w świetle zasad udzielania zamówień publicznych określonych w przepisach ogólnych. Należą do nich zasada uczciwej konkurencji oraz zasada równego traktowania wykonawców, wyrażone w art. 7 ust. 1 ustawy. W świetle tych zasad prawidłowa interpretacja przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki, w tym art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b), wymaga aby istniejący stan rzeczy spowodowany był przyczynami obiektywnymi, niezależnymi w żaden sposób od czynności prawnych i innych działań zamawiającego. Ciężar ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 69 fragmentów

2016-11-04

sprzęt i oprogramowanie wraz z montażem, konfiguracją i wdrożeniem, udzielenie licencji na oprogramowanie, dostarczenie rozwiązań wpierających nowe funkcje, integrację powstałego systemu informatycznego oraz modernizację okablowania strukturalnego w budynku B w technologii Ethernet kat 6 (metodą zaprojektuj i wybuduj). Zgodnie z oświadczeniem zawartym w § 4 ust. 2 siwz zamawiający posiada Zintegrowany System Informatyczny InfoMedica ...

1333MHz. Oferowane one były przez co najmniej kilkudziesięciu dostawców w ramach autoryzowanych kanałów sprzedaży, z zapewnieniem realizacji uprawnień gwarancyjnych i odpowiedniego poziomu usług serwisowych"; - część 3: • dostarczenie licencji systemu operacyjnego do serwerów - "na rynku obecnych było co najmniej kilkaset podmiotów zdolnych do zrealizowania zamówienia w ramach autoryzowanych kanałów sprzedaży, z zapewnieniem realizacji uprawnień gwarancyjnych i żądanego poziomu wsparcia na rynku polskim. Żądane w ramach siwz oprogramowanie stanowiło standard w rozwiązaniach serwerowych ze środowiskiem graficznym użytkownika. Przywołane cechy systemu operacyjnego stanowiły normę w zakresie wymagań odnośnie tego typu oprogramowania w powszechnym odbiorze konsumenckim"; • dostarczenie licencji gotowych modułów oprogramowania realizujących funkcjonalności Apteki, Apteczek Oddziałowych, Przychodni (Rejestracja ...

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 167 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia do Prezesa Urzędu zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej - następczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o wyniku kontroli. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadza kontrolę w zakresie zgodności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z ustawą Prawo zamówień publicznych. Kontrola prowadzona jest niezależnie od kontroli innych instytucji i organów prowadzonych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 83 fragmenty

2012-07-12

miały zostać przeniesione na Zamawiającego, który mógł nimi swobodnie dysponować, w tym udzielać licencji innym podmiotom. Jednakże, problematyczna pozostawała kwestia oprogramowania, które w chwili zakończenia obowiązywania umowy podstawowej było w trakcie wykonywania i które nie zostało jeszcze odebrane. Zamawiający zgodnie z zapisami kolejnej umowy miał uzyskiwać prawo własności kodów źródłowych i autorskich praw majątkowych z chwilą odbioru modyfikacji. Jednocześnie Zamawiający wskazał jednak, że ...

nie ma możliwości, aby czynności te były wykonywane przez dwa niezależne podmioty, gdyż inny podmiot wkraczałby w sferę praw wyłącznych Wykonawcy. Uzasadniając okres, na jaki zawarta powinna być umowa w ramach przedmiotowego postępowania (36 miesięcy), Zamawiający jako kluczowy problem wskazał ...

zachodzić związek przyczynowo-skutkowy. Pamiętać należy, że przepisy szczególne ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności przepis art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy, interpretować należy w świetle zasad udzielania zamówień publicznych określonych w przepisach ogólnych. Należą do nich zasada uczciwej konkurencji oraz zasada równego traktowania wykonawców, wyrażone w art. 7 ust 1 ustawy. W świetle tych zasad prawidłowa interpretacja przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki, w tym art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b), wymaga aby istniejący stan rzeczy spowodowany był przyczynami obiektywnymi, niezależnymi w żaden sposób od czynności prawnych i innych działań zamawiającego. Nie ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 85 fragmentów

2012-03-05

zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 09 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. nr 5 ...

pocztowych do 20.000 g, c) realizowaniu przekazów pocztowych - świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu; Z zapisu zawartego w "Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia", stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ ...

zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe, jak i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych wynika, iż zamawiane usługi pocztowe mają być świadczone w sposób określony dla powszechnych usług pocztowych. Takie też stanowisko, w piśmie z dnia 19 grudnia 2008 r., wyraził Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Żaden z Wykonawców, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu nie posiada statusu operatora publicznego, zatem co do zasady, w celu wykonywania powszechnych usług pocztowych, powinien posiadać stosowne zezwolenie wydawane przez Prezesa UKE, po spełnieniu wymagań ustawowych. Z informacji przekazanych przez Prezesa UKE wynika jednak, że w Rejestrze operatorów pocztowych, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 dotyczącej rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, nie ma wykonawców ubiegających ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 86 fragmentów

2012-07-23

utrzymania KSI mogło zatem być powierzone tylko jednemu wykonawcy, mającemu prawo do wprowadzania zmian w kodzie źródłowym oprogramowania. Do dnia przekazania Zamawiającemu pełni praw autorskich do oprogramowania, nie było możliwe powierzenie świadczenia tych usług innemu podmiotowi, aniżeli właściciel tych praw, co potwierdził także Prezes Urzędu w swoim piśmie z dnia 06.07.2010 r. - po drugie ...

zachodzić związek przyczynowo-skutkowy. Pamiętać należy, że przepisy szczególne ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności przepis art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy, interpretować należy w świetle zasad udzielania zamówień publicznych określonych w przepisach ogólnych. Należą do nich zasada uczciwej konkurencji oraz zasada równego traktowania wykonawców, wyrażone w art. 7 ust 1 ustawy. W świetle tych zasad prawidłowa interpretacja przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki, w tym art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b), wymaga aby istniejący stan rzeczy spowodowany był przyczynami obiektywnymi, niezależnymi w żaden sposób od czynności prawnych i innych działań zamawiającego. Nie ...

odebranego oprogramowania przechodziła na Zamawiającego, który mógł swobodnie nimi dysponować, w tym udzielać licencji innym podmiotom. Należy wobec tego uznać, iż konieczność udzielenia kolejnych zamówień w trybie zamówienia z wolnej ręki nie jest determinowana przez istnienie praw wyłącznych, lecz jest wynikiem braku działań Zamawiającego, mających na celu ...

123następne »