Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników. seminarium szkoleniowego w dniu 26.07.2007 r. 203 fragmenty

2011-12-19 » UZP / Interpretacja Przepisów / Opinie archiwalne

obrotu cywilnoprawnego. Należy do nich zaliczyć m.in. dokument pełnomocnictwa. W takim stanie rzeczy, zamawiający jest uprawniony do żądania od pełnomocnika wykonawcy przedłożenia dokumentu w sposób prawidłowy dokumentującego jego umocowanie do działania w imieniu wykonawcy. 2. Czy możliwe jest uzupełnienie dokumentów - uprawnień budowlanych - polegające na wymianie uprawnień na uprawnienia innej osoby (w przypadku, gdy pierwotnie /do wniosku lub oferty/ załączono złe uprawnienia - np. zamawiający wymagał uprawnień bez ograniczeń, a wykonawca złożył w ograniczonym zakresie)? W stanie prawnym obowiązującym przed wejściem w życie w dniu 11 czerwca 2007 r. nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych dominował pogląd, iż w sytuacji złożenia dokumentu wskazującego na niespełnienie warunków udziału w postępowaniu zamawiający nie ma uprawnień do żądania ich uzupełnienia. Przepis art. 24 ust. 1 pkt 10 Pzp w sposób bezwzględny nakładał bowiem na zamawiającego obowiązek wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie dopuszczając w tym zakresie jakichkolwiek wyjątków. W sytuacji niespełnienia warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert/wniosków zamawiający miał obowiązek wykluczenia ...

treści oryginału, lecz nie jest podpisany przez osoby składające oświadczenie. W praktyce prawniczej przyjęło się bowiem, że odpisy notarialnie poświadczone (w tym kserograficzne kopie) zastępują dokumenty pierwotne. (Z. Radwański, System prawa prywatnego. Prawo cywilne. Część ogólna. Tom 2, Warszawa 2002 r., s. 128 ...

wyników postępowania, które możliwe jest poprzez dokonywanie zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty złożonej w postępowaniu. Zgodnie z przepisem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający w porozumieniu z wykonawcą mogą zmienić umowę w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy ...

trwa umowa, tym więcej świadczeń zamawiający powinien otrzymać od wykonawcy. W konsekwencji przedłużenie takich umów powoduje zwiększenie ilości (liczby) dostaw, usług, a w rezultacie prowadzi do rozszerzenia przedmiotu zamówienia poza jego określenie zawarte odpowiednio w warunkach postępowania. Mamy wtedy do czynienia z nowym zamówieniem. Jego udzielenie powinno być dokonane zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku umowy licencji na korzystanie z oprogramowania komputerowego, którego świadczenie wykonawcy należy zaliczyć ...

obowiązek informowania potencjalnych wykonawców o zmianach warunków udzielania zamówienia publicznego w trakcie trwania procedur udzielania zamówienia publicznego. Stąd też, w postępowaniach o wartości powyżej progów "unijnych" wymagane jest sprostowanie opublikowanego ogłoszenia o zamówieniu, jeżeli zamawiający dokonuje zmiany warunków w nim podanych. Wprawdzie ustawa Prawo zamówień publicznych nie nakłada na zamawiającego takiego obowiązku w sposób jednoznaczny, ale mając na względzie realizację zasad traktatowych wyrażonych w dyrektywie a także respektowanie zasad równego traktowania i uczciwej konkurencji wyrażonych w art. 7 ust. 1 ustawy, należy uznać, iż zamawiający powinien przekazać do publikacji sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu w przypadku zmian podanych w nim warunków udzielanego zamówienia (np. zmiany terminu wykonania). Kierując się normą zawartą w art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający powinien dokonać sprostowania ogłoszenia również w Biuletynie Zamówień Publicznych, o ile oczywiście modyfikacja siwz powoduje zmianę warunków podanych w treści ogłoszenia. Ograniczenie dostępu do informacji o zmianach warunków zawartych w ogłoszeniu, które co do zasady mają istotny charakter, może być ...

EURO 2012 - Opracowane przez Urząd Zamówień Publicznych odpowiedzi na pytania, problemy i tematy zgłoszone przez uczestników seminarium z dnia 26 lipca 2007 r. dotyczącego problematyki zamówień publicznych dla Miast – organizatorów EURO 2012. 203 fragmenty

2010-11-08 » UZP / ARCHIWALNE-NIEDOSTĘPNE / Opinia prawna dotycząca PZP wydana przez Urząd Zamówień Publicznych

obrotu cywilnoprawnego. Należy do nich zaliczyć m.in. dokument pełnomocnictwa. W takim stanie rzeczy, zamawiający jest uprawniony do żądania od pełnomocnika wykonawcy przedłożenia dokumentu w sposób prawidłowy dokumentującego jego umocowanie do działania w imieniu wykonawcy. 2. Czy możliwe jest uzupełnienie dokumentów - uprawnień budowlanych - polegające na wymianie uprawnień na uprawnienia innej osoby (w przypadku, gdy pierwotnie /do wniosku lub oferty/ załączono złe uprawnienia - np. zamawiający wymagał uprawnień bez ograniczeń, a wykonawca złożył w ograniczonym zakresie)? W stanie prawnym obowiązującym przed wejściem w życie w dniu 11 czerwca 2007 r. nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych dominował pogląd, iż w sytuacji złożenia dokumentu wskazującego na niespełnienie warunków udziału w postępowaniu zamawiający nie ma uprawnień do żądania ich uzupełnienia. Przepis art. 24 ust. 1 pkt 10 Pzp w sposób bezwzględny nakładał bowiem na zamawiającego obowiązek wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie dopuszczając w tym zakresie jakichkolwiek wyjątków. W sytuacji niespełnienia warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert/wniosków zamawiający miał obowiązek wykluczenia ...

treści oryginału, lecz nie jest podpisany przez osoby składające oświadczenie. W praktyce prawniczej przyjęło się bowiem, że odpisy notarialnie poświadczone (w tym kserograficzne kopie) zastępują dokumenty pierwotne. (Z. Radwański, System prawa prywatnego. Prawo cywilne. Część ogólna. Tom 2, Warszawa 2002 r., s. 128 ...

wyników postępowania, które możliwe jest poprzez dokonywanie zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty złożonej w postępowaniu. Zgodnie z przepisem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający w porozumieniu z wykonawcą mogą zmienić umowę w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy ...

trwa umowa, tym więcej świadczeń zamawiający powinien otrzymać od wykonawcy. W konsekwencji przedłużenie takich umów powoduje zwiększenie ilości (liczby) dostaw, usług, a w rezultacie prowadzi do rozszerzenia przedmiotu zamówienia poza jego określenie zawarte odpowiednio w warunkach postępowania. Mamy wtedy do czynienia z nowym zamówieniem. Jego udzielenie powinno być dokonane zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku umowy licencji na korzystanie z oprogramowania komputerowego, którego świadczenie wykonawcy należy zaliczyć ...

obowiązek informowania potencjalnych wykonawców o zmianach warunków udzielania zamówienia publicznego w trakcie trwania procedur udzielania zamówienia publicznego. Stąd też, w postępowaniach o wartości powyżej progów "unijnych" wymagane jest sprostowanie opublikowanego ogłoszenia o zamówieniu, jeżeli zamawiający dokonuje zmiany warunków w nim podanych. Wprawdzie ustawa Prawo zamówień publicznych nie nakłada na zamawiającego takiego obowiązku w sposób jednoznaczny, ale mając na względzie realizację zasad traktatowych wyrażonych w dyrektywie a także respektowanie zasad równego traktowania i uczciwej konkurencji wyrażonych w art. 7 ust. 1 ustawy, należy uznać, iż zamawiający powinien przekazać do publikacji sprostowanie ogłoszenia o zamówieniu w przypadku zmian podanych w nim warunków udzielanego zamówienia (np. zmiany terminu wykonania). Kierując się normą zawartą w art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający powinien dokonać sprostowania ogłoszenia również w Biuletynie Zamówień Publicznych, o ile oczywiście modyfikacja siwz powoduje zmianę warunków podanych w treści ogłoszenia. Ograniczenie dostępu do informacji o zmianach warunków zawartych w ogłoszeniu, które co do zasady mają istotny charakter, może być ...