Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

C-274/09 – Orzeczenie TSUE – 2011-03-10 44 fragmenty

2011-03-10

prawne Uregulowania Uni 3 Artykuł 1 dyrektywy 2004/18 stanowi: "[…] 2 a) »Zamówienia publiczne« oznaczają umowy o charakterze odpłatnym zawierane na piśmie pomiędzy jedną lub więcej instytucjami zamawiającymi a jednym lub więcej wykonawcami, których przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych, dostawa produktów lub świadczenie usług w rozumieniu niniejszej dyrektywy. […] d) »Zamówienia publiczne na ...

bawarskie stowarzyszenie lekarzy kas chorych), podmioty mające zapewnić współdziałanie lekarzy w transporcie oraz przez instytucje zabezpieczenia społecznego. Artykuł 49 Organy pogotowia ratunkowego (1) Organami odpowiedzialnymi za wykonanie tej ustawy […] są: 1. Staatsministerium des Innern (bawarskie ministerstwo spraw wewnętrznych) jako najwyższy organ pogotowia ...

są negocjowane pomiędzy instytucją zamawiającą właściwą w zakresie pogotowia ratunkowego a inną instytucją zamawiającą (instytucją zabezpieczenia społecznego) i usługodawca jest tą umową związany, podczas gdy w drugim przypadku usługodawca uzgadnia wysokość opłaty za korzystanie z usług z inną instytucja zamawiającą (instytucją zabezpieczenia społecznego). 17 W związku z powyższym, dla sądu krajowego powstaje pytanie, czy jedynie wybór innej ...

wynagrodzenie usługodawcy świadczącego usługi pogotowia ratunkowego nie jest zapewniane przez instytucję zamawiającą, która zawarła omawianą umowę, lecz poprzez opłaty za korzystanie z usług, których zgodnie z ustawą bawarską może on żądać od instytucji zabezpieczenia społecznego, gdy osoby ubezpieczone w jej ramach korzystały z usług pogotowia ratunkowego lub od osób ...

są ustalane jednostronnie przez usługodawcę świadczącego usługi pogotowia ratunkowego, lecz w drodze uzgodnienia z instytucjami zabezpieczenia społecznego, na podstawie prowadzonych co roku negocjacji. Wynik tych negocjacji jest jedynie częściowo przewidywalny i niosą one dla usługodawcy ryzyko ograniczeń nałożonych na czas trwania umowy. Ograniczenia te mogą wynikać w szczególności z konieczności zawarcia w toku negocjacji lub w postępowaniu ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2011 44 fragmenty

2011-03-10

prawne Uregulowania Unii 3 Artykuł 1 dyrektywy 2004/18 stanowi: "[…] 2 a) »Zamówienia publiczne« oznaczają umowy o charakterze odpłatnym zawierane na piśmie pomiędzy jedną lub więcej instytucjami zamawiającymi a jednym lub więcej wykonawcami, których przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych, dostawa produktów lub świadczenie usług w rozumieniu niniejszej dyrektywy. […] d) »Zamówienia publiczne na ...

bawarskie stowarzyszenie lekarzy kas chorych), podmioty mające zapewnić współdziałanie lekarzy w transporcie oraz przez instytucje zabezpieczenia społecznego. Artykuł 49 Organy pogotowia ratunkowego (1) Organami odpowiedzialnymi za wykonanie tej ustawy […] są: 1. Staatsministerium des Innern (bawarskie ministerstwo spraw wewnętrznych) jako najwyższy organ pogotowia ...

są negocjowane pomiędzy instytucją zamawiającą właściwą w zakresie pogotowia ratunkowego a inną instytucją zamawiającą (instytucją zabezpieczenia społecznego) i usługodawca jest tą umową związany, podczas gdy w drugim przypadku usługodawca uzgadnia wysokość opłaty za korzystanie z usług z inną instytucja zamawiającą (instytucją zabezpieczenia społecznego). 17 W związku z powyższym dla sądu krajowego powstaje pytanie, czy jedynie wybór różnej ...

wynagrodzenie usługodawcy świadczącego usługi pogotowia ratunkowego jest zapewniane nie przez instytucję zamawiającą, która zawarła omawianą umowę, lecz poprzez opłaty za korzystanie z usług, których zgodnie z ustawą bawarską usługodawca może żądać albo od instytucji zabezpieczenia społecznego, gdy osoby ubezpieczone w jej ramach korzystały z usług pogotowia ratunkowego, albo od osób ...

ustalane nie jednostronnie przez usługodawcę świadczącego usługi pogotowia ratunkowego, lecz w drodze uzgodnienia z instytucjami zabezpieczenia społecznego, na podstawie prowadzonych co roku negocjacji. Wynik tych negocjacji jest jedynie częściowo przewidywalny i niosą one dla usługodawcy ryzyko ograniczeń nałożonych na czas trwania umowy. Ograniczenia te mogą wynikać w szczególności z konieczności zawarcia w toku negocjacji lub w postępowaniu ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2019 39 fragmentów

2019-03-07

Podjęcie ostatecznej decyzji o udzieleniu zamówienia - Bezprzedmiotowość postępowania prejudycjalnego - Poważne wykroczenie zawodowe - Rozwiązanie zawartej wcześniej umowy z powody jej nienależytego wykonania - Sądowy środek zaskarżenia, którego wniesienie powoduje, że instytucja zamawiająca może dokonać oceny niewywiązania się z umowy dopiero po zakończeniu postępowania sądowego 1. Włoskie przepisy dotyczące zamówień publicznych przewidują, że z (kolejnego ...

konkurencji lub praw własności intelektualnej czy też niewywiązaniem się z obowiązków podatkowych lub związanych z zabezpieczeniem społecznym. Natomiast cechą charakterystyczną zachowania unormowanego w lit. g) jest niewykonanie obowiązków umownych. 40. Niewątpliwie prawdą jest, że składową niektórych przypadków niewykonania obowiązków umownych może też być jakiś rodzaj poważnego wykroczenia zawodowego, czyli popełnionego w ramach wcześniej zawartej umowy administracyjnej, stanowiącego podstawę do zerwania stosunków umownych. 41. Z tej perspektywy związek między tymi dwoma ...

tylko i wyłącznie do instytucji zamawiających należy przeprowadzenie oceny tego, które niedociągnięcia pociągają za sobą nienależyte wykonanie umowy są na tyle poważne, że uzasadniają wcześniejsze rozwiązanie umowy ze względu na utratę zaufania(20). E. Przepis prawa włoskiego w świetle art. 57 ust ...

do ochrony sądowej(21), zawierający ją rozpatrywany przepis prawa krajowego stanowi ostatecznie rodzaj bonusu za nienależyte wykonanie umowy, od którego późniejszych konsekwencji strona może się de facto uwolnić poprzez samo wniesienie powództwa do ...

sprawie uwarunkowanie natury procesowej (rozpatrywanie zaskarżonego stwierdzenia przez sąd), mające zastosowanie jedynie do przypadku uprzedniego nienależytego wykonania umowy. 19 Wyroki: z dnia 20 marca 2018 r., Komisja/Austria (drukarnia państwowa) (C-187/16 ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2016 44 fragmenty

2016-09-15

51/2014) (zwanego dalej "OUG nr 34/2006"), stanowią: "Artykuł 271[1] 1. W celu zabezpieczenia instytucji zamawiającej przed ryzykiem ewentualnego niewłaściwego zachowania podmiot wnoszący środek zaskarżenia ustanawia gwarancję należytego postępowania za cały okres od dnia złożenia odwołania/wniosku/skargi do dnia, w którym decyzja ...

art. 271[2] OUG nr 34/2006, uznane za zgodne z konstytucją rumuńską, które uzależniają wykonanie prawa do wniesienia środka zaskarżenia w ramach procedury udzielania zamówienia publicznego od warunku ustanowienia "gwarancji należytego postępowania", mogą być uważane za zgodne z zasadą skutecznej ochrony prawnej, chronionej przez art. 1 ...

szacunkowej wartości zamówienia i, po drugie, okoliczności, że nie ma możliwości wyznaczenia innej kwoty gwarancji należytego postępowania, która zgodnie z art. 271[1] ust. 4 OUG nr 34/2006 jest automatycznie ...

karty. 52 Artykuł 271[1] ust. 1 OUG nr 34/2006 precyzuje, że celem gwarancji należytego postępowania jest zabezpieczenie instytucji zamawiającej przed ryzykiem ewentualnego niewłaściwego zachowania. Rząd rumuński wskazał w uwagach na piśmie oraz na rozprawie, że podstawowym celem gwarancji należytego postępowania jest zapewnienie płynności procedur udzielania zamówień publicznych poprzez zapobieganie nadużywaniu środków zaskarżenia i wszelkim opóźnieniom w zawarciu umowy. 53 W tym kontekście należy stwierdzić, że zwalczanie nadużywania środków zaskarżenia stanowi - jak stwierdziła rzecznik ...

realizacji celu polegającego na zwalczaniu nadużywania środków zaskarżenia, który owa gwarancja ma realizować. 61 Gwarancja należytego postępowania, opiewająca na 1% wartości zamówienia publicznego, której wysokość nie może przekroczyć pewnej kwoty maksymalnej ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2018 23 fragmenty

2018-03-20

w ramach kategorii 15, "Usługi w zakresie publikowania i drukowania - wykonywane na podstawie wynagrodzenia lub umowy". Rozporządzenie (WE) nr 2252/2004 13 Zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 2252/2004 z dnia 13 grudnia 2004 r. w sprawie norm dotyczących zabezpieczeń i danych biometrycznych w paszportach i dokumentach podróży wydawanych przez państwa członkowskie (Dz.U.2004 ...

und Verkehr über die Durchführung des Führerscheingesetzes (rozporządzenie federalnego ministra nauki i transportu w sprawie wykonania ustawy o prawie jazdy, Bundesgesetzblatt II, 320/1997). 26 Zgodnie z § 1 ust. 2 tego rozporządzenia prawa jazdy muszą posiadać elementy zabezpieczeń przed podrabianiem i fałszowaniem. 27 Przepis ten przewiduje również, że prawa jazdy w formacie karty ...

für Inneres über die Durchführung des Pyrotechnikgesetzes 2010 (rozporządzeniem federalnym ministra spraw wewnętrznych w sprawie wykonania ustawy z 2010 r. o wyrobach pirotechnicznych, Bundesgesetzblatt II, 499/2009) wniosek o wydanie legitymacji ...

Republikę Austrii nie może zostać uwzględniony, albowiem władze austriackie mogą również udzielać zamówień na druk zabezpieczonych dokumentów przedsiębiorstwom innym niż ÖS, zwłaszcza jeżeli ÖS nie jest w stanie wykonać powyższych zamówień. 55 Republika Austrii kwestionuje zarzucane jej uchybienie. Owo państwo członkowskie utrzymuje, że zgodnie ...

drukowanie powierzono, w ramach postępowania przetargowego, innym przedsiębiorstwom, na które nałożone zostałyby w drodze postanowień umowy podlegających przepisom prawa cywilnego, środki poufności i bezpieczeństwa, i to niezależnie od tego, czy siedziby ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2016 29 fragmentów

2016-06-02

wykonawców, którzy spełniają z góry ustalone warunki - Dostawa refundowanych produktów leczniczych w ramach ogólnego systemu zabezpieczenia społecznego - Umowy zawarte między kasą ubezpieczenia zdrowotnego a wszystkimi dostawcami produktów leczniczych opartych na danej substancji czynnej ...

zostały z góry ustalone w umowie ramowej - poprzez ponowne otwarcie zamówienia na konkurencję pomiędzy stronami umowy ramowej w odniesieniu do tych warunków […]". 5 Artykuł 1 ust. 2 lit. a) dyrektywy 2004/18 stanowi, że "»zamówienia publiczne« oznaczają umowy o charakterze odpłatnym zawierane na piśmie pomiędzy jedną lub więcej instytucjami zamawiającymi a jednym lub więcej wykonawcami, których przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych, dostawa produktów lub świadczenie usług w rozumieniu niniejszej dyrektywy". 6 Wspomniany art. 1 definiuje w ust. 5 pojęcie "umowy ramowej" następująco: "»Umowa ramowa« oznacza umowę zawartą pomiędzy jedną lub kilkoma instytucjami zamawiającymi a jednym lub kilkoma wykonawcami, której celem jest ...

powody wyboru jego oferty, a także, jeśli jest to wiadome, wskazanie tej części zamówienia lub umowy ramowej, którą wybrany oferent zamierza zlecić do wykonania stronom trzecim; […]". 10 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego ...

zatem może swobodnie udzielić wyłącznego zamówienia w następstwie decyzji w sprawie wyboru, ale także zawrzeć umowy ze wszystkimi zainteresowanymi przedsiębiorstwami bez dokonywania wyboru. Otóż istnienie decyzji w sprawie wyboru jest elementem ...

przesłanki: - przeprowadzenie postępowania dopuszczającego jest ogłoszone na terytorium całej Unii, - ustalono jednoznaczne reguły dotyczące zawarcia umowy oraz przystąpienia do umowy, - warunki umowy są z góry ustalone w taki sposób, że żaden z wykonawców nie ma możliwości wpływu na treść umowy, - wykonawcy mają w każdym czasie prawo przystąpienia do umowy i - fakt zawarcia umów będzie ogłaszany na terytorium całej Unii?". W przedmiocie pytań prejudycjalnych W ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2023 40 fragmentów

2023-12-21

nr 155) zawiera następujące przepisy: "[...] 2. Przewoźnik otrzymuje rekompensatę za straty i wydatki związane z wykonaniem umowy o świadczenie usług transportu publicznego: 2.1. Jeżeli instytucja zamawiająca ustaliła taryfę za usługę transportu publicznego, rekompensata za poniesione straty przysługuje, jeżeli koszty niezbędne w celu wykonania umowy o świadczenie usług transportu publicznego przekraczają uzyskane przychody. [...] 56. Umowa o świadczenie usług w zakresie transportu publicznego może określać wysokość rekompensaty (ceny umownej) lub procedurę ...

możliwości, że proponowany system rekompensat nie pokryje wszystkich strat poniesionych przez podmiot gospodarczy w wyniku wykonania umowy. W przypadku przetargu możliwe jest bowiem, że oferenci, w nadziei, że zostaną jego zwycięzcami, będą ...

w zakresie transportu. Tymczasem system rekompensaty, który gwarantuje w każdych okolicznościach automatyczne pokrycie wszystkich kosztów wykonania umowy o świadczenie usług publicznych, nie stanowi takiej zachęty do większej wydajności, w przypadku gdy dany ...

82-84 opinii, każdy usługodawca, który decyduje się wziąć udział w postępowaniu przetargowym w celu wykonania umowy o świadczenie usług publicznych, sam określa warunki swojej oferty na podstawie wszystkich istotnych parametrów, a ...

wystarczającym stopniu przyszłego wzrostu kosztów. Możliwość, że usługodawca zaoferuje cenę pociągającą za sobą ryzyko niemożności wykonania umowy w odpowiedni sposób, jest nierozerwalnie związana z każdym postępowaniem przetargowym i może w zależności od ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2017 22 fragmenty

2017-07-20

rzeczone państwo członkowskie powołało się ponownie na swoje interesy w zakresie bezpieczeństwa i podkreśliło, że wykonanie zamówień na druk jest ściśle związane z porządkiem publicznym i instytucjonalnym funkcjonowaniem państwa. Bezpośrednie udzielanie zamówień Staatsdruckerei uzasadnia konieczność zagwarantowania dostaw i zabezpieczenie warunków wytwarzania gwarantujących przestrzeganie szczególnych przepisów z zakresu tajemnicy i bezpieczeństwa. Wobec przedsiębiorstw innych niż ...

całościowa ocena nie wykazuje w niniejszym wypadku niewątpliwego transgranicznego znaczenia. 37. Z pewnością rynek wytwarzania zabezpieczonych przed fałszerstwem dokumentów charakteryzuje się ogólnie wysokim stopniem specjalizacji i powiązaniami międzynarodowymi. W tych okolicznościach ...

U. 1999, L 184, s. 23). 8 Mowa jest tutaj o specyfikacjach technicznych dotyczących dodatkowych zabezpieczeń i wymagań w zakresie bezpieczeństwa, wymogów dotyczących nośnika pamięci zawierającego identyfikatory biometryczne i jego zabezpieczenia oraz o wymogach dotyczących jakości oraz wspólnych normach technicznych dotyczących obrazu twarzy i odcisków palców ...

für Inneres zur Durchführung des Niederlassungs- und Aufenthaltsgesetzes (rozporządzenia federalnego ministra spraw wewnętrznych w sprawie wykonania ustawy o zamieszkaniu i pobycie), w odniesieniu do dokumentów prawa jazdy w formacie karty bankomatowej ...

Bundesministerin für Inneres über die Durchführung des Pyrotechnikgesetzes 2010 (rozporządzenia ministra federalnego wewnętrznych w sprawie wykonania ustawy o pirotechnice z 2010 r.). W zakresie, w jakim rozporządzenia te nie nakazują wyraźnie obligatoryjnego udzielenia zamówienia Staatsdruckerei, wynika to z wymogu zabezpieczenia wymienionych dokumentów przed fałszerstwem, w związku z § 2 ust. 3 Staatsdruckereigesetz 1996. 13 Jak wynika ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2017 25 fragmentów

2017-03-21

przyznawania odszkodowań wszelkim podmiotom, które poniosły szkodę w wyniku naruszenia. 8. Państwa członkowskie zapewniają efektywne wykonanie decyzji podjętych przez organy odwoławcze. […]". 11. Artykuł 2d, zatytułowany "Nieskuteczność", stanowi: "1. Państwa członkowskie zapewniają, aby umowa została uznana za nieskuteczną przez organ odwoławczy niezależny od instytucji zamawiającej lub by jej nieskuteczność ...

dla zamówień opartych na umowie ramowej i dynamicznym systemie zakupów. 2. Konsekwencje wynikające z uznania umowy za nieskuteczną przewidziane są przez prawo krajowe. Prawo krajowe może przewidywać wsteczne anulowanie wszystkich zobowiązań umownych lub ograniczyć zakres anulowania do tych zobowiązań, które należy jeszcze wykonać. W tym drugim przypadku państwa członkowskie przewidują zastosowanie innych sankcji w rozumieniu art. 2e ...

nie stanowi jednak interes gospodarczy związany bezpośrednio z zamówieniem. Do interesów gospodarczych bezpośrednio związanych z umową zalicza się między innymi koszty spowodowane opóźnieniem wykonania umowy, koszty spowodowane uruchomieniem nowej procedury udzielenia zamówienia, koszty spowodowane zmianą wykonawcy umowy oraz koszty spowodowane zobowiązaniami natury prawnej powstałe w wyniku stwierdzenia nieskuteczności umowy. […]". B - Prawo słowackie 1. Ustawa o zamówieniach publicznych (zwana dalej "UZP") 12. Paragraf 27, zatytułowany ...

oferenci, powinny zawierać gwarancję na kwotę powyżej 3 000 000 EUR przez cały okres obowiązywania umowy (48 miesięcy). Rząd ten podkreśla, iż aczkolwiek dosłowne brzmienie art. 47 ust. 1 i 4 ...

instytucja zamawiająca nie ma możliwości domagania się przedstawienia dowodu rzeczywistej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie umowy. 28. Komisja uważa, że art. 47 dyrektywy 2004/18 odwołuje się do sytuacji ekonomicznej i ...

123następne »