20 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
przed otwarciem postępowania przetargowego; - podmiotowi, który złożył wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym zorganizowanym przez krajowy organ regulacyjny w rozumieniu art. 7 dyrektywy 2002/20 w celu przyznania praw ...
dyrektywy 2002/21 - w odniesieniu do decyzji, których nie jest on bezpośrednim adresatem. Legitymacja procesowa przedsiębiorstwa wykluczonego z takiego postępowania do wniesienia skargi na ostateczną decyzję o przydziale częstotliwości nie zależy ...
czy decyzja o wykluczeniu jest ostateczna, czy nie, w sytuacji kiedy okaże się, że rzeczone przedsiębiorstwo spełnia przesłanki określone w wyżej wskazanym art. 4 ust. 1. 2) Postępowanie przetargowe prowadzone przez ...
który złożył drugą najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę w procedurze otwartej zmierzającej do udzielenia zamówienia w oddzielnych częściach, jak wskazano w art. 27 i 46 tej dyrektywy, po upływie terminu przewidzianego na składanie ...
oferenta, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. 30 Zasada równego traktowania ustanowiona w art. 18 ust. 1 dyrektywy 2014/24 ma na celu wspieranie rozwoju zdrowej i skutecznej konkurencji między przedsiębiorstwami uczestniczącymi w zamówieniu publicznym i wchodzi w zakres samej istoty przepisów Unii dotyczących procedur udzielania ...
oferenta, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. W przedmiocie kosztów 42 Dla stron w postępowaniu głównym niniejsze postępowanie ma charakter ...
postępowaniu o udzielenie zamówienia, należy przedstawić odrębny jednolity europejski dokument zamówienia zawierający informacje wymagane w częściach II-V dla każdego z biorących udział wykonawców. We wszystkich przypadkach, w których więcej niż jedna osoba jest członkiem organów administracyjnych, zarządzających lub nadzorczych wykonawcy lub posiada w przedsiębiorstwie wykonawcy uprawnienia do reprezentowania, uprawnienia decyzyjne lub kontrolne, każda z tych osób może być zobowiązana ...
czynników mają większe znaczenie niż inne lub nawet znaczenie decydujące? 4) Czy w przypadku wspólnego przedsiębiorstwa wymaganie w każdym wypadku złożenia przez współpracującą w nim osobę oddzielnego jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia jest słuszne, gdy przy wykonywaniu zamówienia będą wykorzystywane również środki, które należą do odrębnego przedsiębiorstwa tej osoby (takie jak pracownicy lub inne zasoby przedsiębiorstwa)? 5) Czy wspólne przedsiębiorstwo musi spełniać określone wymogi, aby można było uznać je za jednego wykonawcę? Jeżeli tak, to ...
dane zamówienie przy wykorzystaniu jedynie własnych zasobów osobistych i materialnych. Jeśli natomiast tego rodzaju wspólne przedsiębiorstwo uważa, że w celu wykonania zamówienia publicznego musi zażądać zasobów danych wspólników, należy uznać, że ...
dane zamówienie przy wykorzystaniu jedynie własnych zasobów osobowych i materialnych. Jeśli natomiast tego rodzaju wspólne przedsiębiorstwo uważa, że w celu wykonania zamówienia publicznego musi korzystać z zasobów danych wspólników, należy uznać ...
25. W szczególności Komisja utrzymuje, że rząd polski nie wyjaśnił, dlaczego PWPW miałaby być jedynym przedsiębiorstwem posiadającym doświadczenie i certyfikaty technologiczne wymagane do wytwarzania przedmiotowych dokumentów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. W tym kontekście Komisja odnotowuje, że szereg działających w Unii przedsiębiorstw (z których część ma siedzibę w Polsce) daje podobne gwarancje w zakresie możliwości technicznych, stabilności finansowej i bezpieczeństwa. W rzeczywistości PWPW konkuruje z tymi przedsiębiorstwami w przetargach na wytwarzanie dokumentów równoważnych dokumentom rozpatrywanym w niniejszym postępowaniu dla innych państw członkowskich ...
słuszna. Jeśli chodzi bowiem o zapewnienie ciągłości dostaw, to nie ma podstaw, aby sądzić, że przedsiębiorstwa prywatne z samej definicji będą udzielać w tym względzie gwarancji na niższym poziomie. Jak potwierdził ...
ramach cyberwojny oraz prowadzonej przez nią walce z terroryzmem, handlem ludźmi, przemytem migrantów lub przestępczością zorganizowaną, a także podważyć zaufanie opinii publicznej co do wyniku wyborów. Istnieją natomiast alternatywne i mniej ...
Unii dany przepis należy interpretować z uwzględnieniem celu i ogólnej systematyki uregulowania, którego jest on częścią [wyrok z dnia 14 maja 2019 r., M i in. (Cofnięcie statusu uchodźcy) (C 391 ...
art. 6 ust. 5 dyrektywy 2011/83 niektóre informacje udzielone przed zawarciem umowy tworzą integralną część umowy zawieranej na odległość, chyba że umawiające się strony "wyraźnie" postanowią inaczej (wyróżnienie moje). Artykuł ...
okresie środków wymieniono ograniczenie umownych terminów płatności do maksymalnie 30 dni w sytuacjach, gdy duże przedsiębiorstwo realizuje płatność na rzecz MŚP". Nowy art. 3 projektu rozporządzenia Komisji jest bowiem "bardziej rygorystyczny ...
decyzji, to w celu udzielenia na niego odpowiedzi Sąd był zobowiązany do zbadania kwestii, czy część korzyści podatkowej przekazywana przedsiębiorstwom żeglugowym może zostać uznana za pośrednią korzyść wynikającą z zastosowania SLP. 99. Natomiast wydaje się ...
danym przypadku o odsetki za zwłokę, zostaje zwrócona przez beneficjenta lub, inaczej rzecz ujmując, przez przedsiębiorstwa, które z niej faktycznie skorzystały(32). Wymaga to sprawdzenia, które przedsiębiorstwa korzystają ze skutków gospodarczych wynikających z przyznania pomocy. 107. Z powyższego wynika, że w przypadku gdy przedsiębiorstwo przekazało innemu podmiotowi część korzyści wynikającej ze środka państwowego, konieczne jest dokładne określenie wysokości pomocy podlegającej odzyskaniu od tego przedsiębiorstwa, tak aby przedsiębiorstwo to utraciło jedynie przewagę, którą uzyskało względem swoich konkurentów, i aby sytuacja sprzed wypłaty pomocy ...
został opisany przez samą Komisję w motywie 12 spornej decyzji jako "system planowania podatkowego zasadniczo zorganizowany przez bank w celu generowania korzyści podatkowych dla inwestorów w ramach przejrzystego fiskalnie [UIG] oraz przekazania części z tych korzyści podatkowych przedsiębiorstwu żeglugowemu w formie niższej ceny statku. Resztę korzyści inwestorzy zachowują w ramach [UIG] jako wynagrodzenie za ich inwestycję"(41). To przekazanie wydaje się zatem być integralną częścią SLP i stanowić jeden z jego celów, ponieważ część korzyści podatkowej przypadająca na inwestorów UIG jest pomyślana jako wynagrodzenie niezbędne do zapewnienia ich udziału ...
lub określonych form produkcji; Odniesienie to: - samo w sobie prowadzi do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych przedsiębiorstw lub produktów, przy czym nie jest konieczne, aby na rynku istniał tylko jeden producent danego ...
wykluczyć wymóg istnienia zamiaru, tak aby wystarczający był skutek w postaci uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych przedsiębiorstw lub niektórych produktów. Taka wykładnia najlepiej ułatwia osiągnięcie celu polegającego na otwarciu zamówień na konkurencję ...
to wykracza poza życzenie wyrażone w motywie, ponieważ zakazuje również co do zasady eliminowania "pewnych przedsiębiorstw lub produktów". 35 Wyrok Roche Lietuva, pkt 39. Trybunał potwierdził w tym wyroku to, co ...
rozwiązań w celu ochrony takich informacji. 112 W odniesieniu do argumentu Komisji, zgodnie z którym przedsiębiorstwo takie jak PWPW może korzystać z usług podwykonawców, a zatem zlecanie rozpatrywanych usług wyłącznie temu przedsiębiorstwu nie jest uzasadnione, należy przede wszystkim zauważyć, że Komisja nie wykazała, iż polskie przepisy wyraźnie ...
podwykonawstwo stanowiłoby co najwyżej przysługującą PWPW możliwość, a zatem byłoby możliwe jedynie pod kontrolą tego przedsiębiorstwa oraz w zakresie i na warunkach przez nie określonych. Rzeczpospolita Polska wyjaśniła zresztą na rozprawie ...
to uzasadnione okolicznościami sprawy, Trybunał może orzec, że jedna ze stron pokrywa, oprócz własnych kosztów, część kosztów poniesionych przez stronę przeciwną. 121 W niniejszej sprawie Komisja i Rzeczpospolita Polska wniosły odpowiednio ...
w trybie niekonkurencyjnym), ponieważ zgodnie z zaproszeniem do składania wniosków jedynym kwalifikującym się podmiotem było przedsiębiorstwo Národný futbalový štadión a.s., jak wskazano w decyzji rządu nr 400/2013". 19 Zmluva ...
2016 (w dosłownym brzmieniu "umowa dotycząca przyszłej umowy"). 20 Zgodnie z pkt 14 postanowienia odsyłającego "częścią umowy przedwstępnej były załączniki zawierające szczegółowe specyfikacje parametrów technicznych i materiałowych stadionu". 21 W aneksie ...
387/19, EU:C:2021:13, pkt 23). 30 Zgodnie z pkt 14 postanowienia odsyłającego częścią umowy przedwstępnej sprzedaży były "załączniki zawierające szczegółowe specyfikacje parametrów technicznych i materiałowych narodowego stadionu piłki ...