38 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
przed otwarciem postępowania przetargowego; - podmiotowi, który złożył wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym zorganizowanym przez krajowy organ regulacyjny w rozumieniu art. 7 dyrektywy 2002/20 w celu przyznania praw ...
dyrektywy 2002/21 - w odniesieniu do decyzji, których nie jest on bezpośrednim adresatem. Legitymacja procesowa przedsiębiorstwa wykluczonego z takiego postępowania do wniesienia skargi na ostateczną decyzję o przydziale częstotliwości nie zależy ...
czy decyzja o wykluczeniu jest ostateczna, czy nie, w sytuacji kiedy okaże się, że rzeczone przedsiębiorstwo spełnia przesłanki określone w wyżej wskazanym art. 4 ust. 1. 2) Postępowanie przetargowe prowadzone przez ...
Gandawa, sąd odsyłający uważa, że w dniu 1 września 2013 r. zainteresowana należała do personelu przedsiębiorstwa, które zostało przejęte, i stawia sobie pytanie o konsekwencje przejęcia tego przedsiębiorstwa, w świetle art. 3 ust. 1 dyrektywy 2001/23, w odniesieniu do umowy o pracę ...
z przejmowanych części przechodzą na każdego przejmującego odpowiednio do zakresu zatrudnienia tego pracownika w poszczególnych częściach przedsiębiorstwa przejętych przez danego przejmującego, czy też [w ten sposób, że] przedmiotowe prawa i obowiązki w całości przechodzą na przejmującego tę część przedsiębiorstwa, w której pracownik ten głównie wykonywał pracę, czy też [w ten sposób, że] jeżeli przepisów ...
38 W świetle całości powyższych rozważań na postawione pytanie trzeba odpowiedzieć następująco: w wypadku przejęcia przedsiębiorstwa przez kilku przejmujących, wykładni art. 3 ust. 1 dyrektywy 2001/23 należy dokonywać w ten ...
który złożył drugą najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę w procedurze otwartej zmierzającej do udzielenia zamówienia w oddzielnych częściach, jak wskazano w art. 27 i 46 tej dyrektywy, po upływie terminu przewidzianego na składanie ...
oferenta, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. 30 Zasada równego traktowania ustanowiona w art. 18 ust. 1 dyrektywy 2014/24 ma na celu wspieranie rozwoju zdrowej i skutecznej konkurencji między przedsiębiorstwami uczestniczącymi w zamówieniu publicznym i wchodzi w zakres samej istoty przepisów Unii dotyczących procedur udzielania ...
oferenta, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. W przedmiocie kosztów 42 Dla stron w postępowaniu głównym niniejsze postępowanie ma charakter ...
obliczają koszt netto obowiązku świadczenia usługi powszechnej, biorąc pod uwagę każdą korzyść rynkową przypadającą na przedsiębiorstwo wyznaczone do świadczenia usługi powszechnej, zgodnie z załącznikiem IV część A; lub b) wykorzystują koszty netto świadczenia usługi powszechnej określone przez mechanizm wyznaczania zgodnie z ...
zasady przejrzystości, jak najmniejszego naruszenia rynku, niedyskryminacji i proporcjonalności, zgodnie z zasadami w załączniku IV część B. Państwa członkowskie mogą zdecydować nie wymagać wkładów od przedsiębiorstw, których krajowy obrót jest niższy od wyznaczonego limitu. 4. Żadne opłaty związane z dzieleniem kosztu obowiązku świadczenia usługi powszechnej nie będą łączone i będą określane oddzielnie dla każdego przedsiębiorstwa. Takich opłat nie nakłada się na [przedsiębiorstwa] i nie pobiera się od przedsiębiorstw, które nie świadczą usług na terytorium państwa członkowskiego, które ustanowiło mechanizm dzielenia kosztów". 6 Artykuł ...
wszelkich mechanizmów odzyskiwania lub dzielenia kosztów zgodnie z art. 12 [i] 13", zawiera w szczególności część B, zatytułowaną "Odzyskiwanie kosztów netto obowiązku świadczenia usługi powszechnej", o następującym brzmieniu: "Odzyskiwanie lub finansowanie kosztów netto obowiązku świadczenia usługi powszechnej wymaga, aby wyznaczone przedsiębiorstwa obarczone obowiązkiem świadczenia usługi powszechnej otrzymywały rekompensatę za świadczone usługi na warunkach niekomercyjnych. Ponieważ taka ...
postępowaniu o udzielenie zamówienia, należy przedstawić odrębny jednolity europejski dokument zamówienia zawierający informacje wymagane w częściach II-V dla każdego z biorących udział wykonawców. We wszystkich przypadkach, w których więcej niż jedna osoba jest członkiem organów administracyjnych, zarządzających lub nadzorczych wykonawcy lub posiada w przedsiębiorstwie wykonawcy uprawnienia do reprezentowania, uprawnienia decyzyjne lub kontrolne, każda z tych osób może być zobowiązana ...
czynników mają większe znaczenie niż inne lub nawet znaczenie decydujące? 4) Czy w przypadku wspólnego przedsiębiorstwa wymaganie w każdym wypadku złożenia przez współpracującą w nim osobę oddzielnego jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia jest słuszne, gdy przy wykonywaniu zamówienia będą wykorzystywane również środki, które należą do odrębnego przedsiębiorstwa tej osoby (takie jak pracownicy lub inne zasoby przedsiębiorstwa)? 5) Czy wspólne przedsiębiorstwo musi spełniać określone wymogi, aby można było uznać je za jednego wykonawcę? Jeżeli tak, to ...
dane zamówienie przy wykorzystaniu jedynie własnych zasobów osobistych i materialnych. Jeśli natomiast tego rodzaju wspólne przedsiębiorstwo uważa, że w celu wykonania zamówienia publicznego musi zażądać zasobów danych wspólników, należy uznać, że ...
dane zamówienie przy wykorzystaniu jedynie własnych zasobów osobowych i materialnych. Jeśli natomiast tego rodzaju wspólne przedsiębiorstwo uważa, że w celu wykonania zamówienia publicznego musi korzystać z zasobów danych wspólników, należy uznać ...
25. W szczególności Komisja utrzymuje, że rząd polski nie wyjaśnił, dlaczego PWPW miałaby być jedynym przedsiębiorstwem posiadającym doświadczenie i certyfikaty technologiczne wymagane do wytwarzania przedmiotowych dokumentów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. W tym kontekście Komisja odnotowuje, że szereg działających w Unii przedsiębiorstw (z których część ma siedzibę w Polsce) daje podobne gwarancje w zakresie możliwości technicznych, stabilności finansowej i bezpieczeństwa. W rzeczywistości PWPW konkuruje z tymi przedsiębiorstwami w przetargach na wytwarzanie dokumentów równoważnych dokumentom rozpatrywanym w niniejszym postępowaniu dla innych państw członkowskich ...
słuszna. Jeśli chodzi bowiem o zapewnienie ciągłości dostaw, to nie ma podstaw, aby sądzić, że przedsiębiorstwa prywatne z samej definicji będą udzielać w tym względzie gwarancji na niższym poziomie. Jak potwierdził ...
ramach cyberwojny oraz prowadzonej przez nią walce z terroryzmem, handlem ludźmi, przemytem migrantów lub przestępczością zorganizowaną, a także podważyć zaufanie opinii publicznej co do wyniku wyborów. Istnieją natomiast alternatywne i mniej ...
mający na celu sztuczne zawężanie konkurencji. Konkurencję uznaje się za sztucznie zawężoną, gdy zamówienie zostaje zorganizowane z zamiarem nieuzasadnionego działania na korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców. 77. Jest oczywiste, że rozpatrywane ...
art. 20 dyrektywy 2014/24 mianem "postępowań o udzielenie zamówienia zastrzeżonego z art. 20". 7 Przedsiębiorstwa i wykonawców uprawnionych przez państwo członkowskie do udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia zastrzeżonego z ...
źródło w motywowanych ideologicznie lub politycznie chęciach wspierania tej, a nie innej grupy lub formy przedsiębiorstw. ...
Unii dany przepis należy interpretować z uwzględnieniem celu i ogólnej systematyki uregulowania, którego jest on częścią [wyrok z dnia 14 maja 2019 r., M i in. (Cofnięcie statusu uchodźcy) (C 391 ...
art. 6 ust. 5 dyrektywy 2011/83 niektóre informacje udzielone przed zawarciem umowy tworzą integralną część umowy zawieranej na odległość, chyba że umawiające się strony "wyraźnie" postanowią inaczej (wyróżnienie moje). Artykuł ...
okresie środków wymieniono ograniczenie umownych terminów płatności do maksymalnie 30 dni w sytuacjach, gdy duże przedsiębiorstwo realizuje płatność na rzecz MŚP". Nowy art. 3 projektu rozporządzenia Komisji jest bowiem "bardziej rygorystyczny ...
stanowią kwestie o charakterze faktycznym. Komisja i rząd polski uważają ponadto, że zarzut drugi oraz część trzecią zarzutu trzeciego należy oddalić jako bezzasadne. Ocena Trybunału 44 Jeśli chodzi o pierwszą część zarzutu drugiego, opartą na naruszeniu pkt 14 zasad ramowych UOIG, wnoszące odwołanie podnoszą w istocie, iż w celu zastosowania się do tego pkt 14 nie wystarczy zorganizować konsultacje społeczne, lecz również konieczne jest wykazanie, że umożliwiono wzięcie pod uwagę interesów użytkowników końcowych ...
wniosek Sądu co do oddalenia skarg wnoszących odwołanie. 68 Z powyższych rozważań wynika, że druga część zarzutu drugiego nie może zostać uwzględniona, a zarzut drugi należy oddalić w całości. W przedmiocie ...
42, 43), dotyczących porównywalnej dziedziny powszechnej usługi łączności elektronicznej, która wymagałaby zbadania szczególnej sytuacji danego przedsiębiorstwa na podstawie zbioru elementów, takich jak w szczególności jego udział w rynku i jego udział ...