17 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
Spring Software uzyskał od firmy Qaelum jeszcze przed złożeniem oferty w Postępowaniu, czego konsekwencją było uwzględnienie licencji bazodanowych Oracle w złożonej ofercie. W konsekwencji, niezależnie od tego, że dla realizacji przedmiotowego Zamówienia Wykonawca będzie wykorzystywał ...
wyjaśnienia przystępującego z dnia 5 lutego 2024 r. z załącznikami, w aktach sprawy na nośniku elektronicznym przekazanym przez zamawiającego). Kolejno ustalono, że w dniu 14 lutego 2024 r. zamawiający zawiadomił odwołującego o wyborze ...
k.p.c.)" Jarosław Jerzykowski, Komentarz do art.192 ustawy - Prawo zamówień publicznych, w: Dzierżanowski W., Jerzykowski J., Stachowiak M. Prawo zamówień publicznych. Komentarz, LEX, 2014, wydanie VI. W analizowanej sprawie Izba oddaliła odwołanie. Odpowiedzialność za wynik postępowania ponosił ...
Formularza 2.1., b) oferowanych urządzeń typu 1 - 3 oraz licencji na Centralny System Zarządzania urządzenia, a także licencji na Centralny System Kolekcji Logów - kol. 2 Formularza 4.1, - pomimo, iż informacje te nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a ponadto wykonawca N ...
gdyż ewentualnym dysponentem tych informacji jest producent rozwiązania - urządzeń i licencji. Wskazał, że w konsekwencji, ewentualna możliwość zastrzeżenia tych informacji może być rozpatrywana jedynie w kontekście tego, że w tym konkretnym zestawieniu te informacje stanowią przejaw know-how wykonawcy N... S.A., do czego z resztą odnosi się w uzasadnieniu tajemnicy wykonawca N... S.A. Według Odwołującego - ocena Zamawiającego ...
odwoławczego orzeczono na podstawie art. 574 i art.576 ustawy Prawo zamówień publicznych, stosownie do wyniku postępowania, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości ...
być przedmiotem prawa autorskiego musi posiadać następujące cechy: - mieć źródło w pracy człowieka (twórcy), - stanowić przejaw działalności twórczej, - posiadać indywidualny charakter. Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, bez względu na PKWIU, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do ustawy ...
2017.2.SM z dnia 30.08.2017r. Odwołujący w piśmie wyjaśnił, iż posiłkując się uzyskaną indywidualną interpretacją złożył w postępowaniu ofertę z zastosowaniem obniżonej stawki podatku od towarów i usług (8%), biorąc za podstawę art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 181 załącznika nr 3 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT: usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania (bez względu na symbol PKWiU) są opodatkowane ...
jeżeli dokumentacja projektowa ma autorski charakter i wraz z jej przekazaniem dojdzie jednocześnie do przeniesienia praw autorskich, to dla całości tej dokumentacji możliwe jest zastosowanie stawki VAT w wysokości 8%. Stanowisko to zakłada, że głównym przedmiotem świadczenia jest przeniesienie autorskich praw majątkowych do wykonanej dokumentacji w formie honorarium. Honorarium jest wypłacane twórcy za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania. Indywidualne interpretacje podatkowe nagminnie używają określeń: "dostawa ...
wykazywać Odwołujący, jednostkowe świadczenie wykonawcy realizowane na rzecz kontrahenta publicznego w ramach zawartej umowy, a właśnie ta odpłatna umowa zawierana między zamawiającym a wykonawcą. Przyjęcie zaprezentowanej w odwołaniu zawężającej wykładni warunku udziału w postępowaniu, na etapie oceny jego spełniania, niezależnie od tego że nie znajdowałoby podstaw w treści dokumentacji postępowania to byłoby niedopuszczalne, gdyż prowadziłoby do nieuzasadnionego ...
na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509 t.j. z dnia 2022.12.06) - dalej zwaną: ustawą o prawie autorskim. Zasadą wynikającą z art. 65 ustawy o prawie autorskim jest, że w braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się, że twórca udzielił licencji. Przepis ten na podstawie art. 74 ust. 1 powołanej ustawy ...
do korzystania z oprogramowania, Zamawiający uznał że pomimo iż umowa (...) w żaden sposób nie odnosiła się wprost do kwestii przeniesienia lub zezwolenia na korzystanie z majątkowych praw autorskich do oprogramowania, to aby Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi mógł z tego oprogramowania korzystać zgodnie z jego przeznaczeniem, musiał posiadać uprawnienie wynikające z ustawy o prawie autorskim. W konsekwencji, Zamawiający uznał, że w oparciu o art. 65 ustawy o prawie autorskim, wykonawca C... udzielił Zarządowi Dróg i Transportu w Łodzi licencji dorozumianej na korzystanie z tego oprogramowania przez okres obowiązywania umowy (...), tym bardziej że udzielenie licencji niewyłącznej na podstawie art. 67 ust. 5 ustawy o prawie autorskim, nie wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Całokształt okoliczności ...
z zakresu obowiązku wykonawcy dokonanie po przeprowadzonym szkoleniu wpisu do licencji pilota. W Rozdziale X ust. 2 pkt 4 SWZ wskazano warunki zdolności ...
2023 r. — KIO 3764/23) PARASNAKE 28 grudnia 2023 r. przekazał stronom postępowania odwoławczego pismo, w którym opisał w jaki sposób planuje zrealizować zamówienie oraz jaki będzie faktyczny udział PARASNAKE w świadczeniu usługi szkoleniowej. Zamawiający 4 stycznia 2024 r. poinformował o ...
żadnym z pilotów bezpośrednio (vide korespondencja dołączona do odwołania). Nawet w przypadku np. przekazania certyfikatów i zaświadczeń PARASNAKE kontaktował się, ale z Zamawiający i ...
umowy jest tożsama ze stanowiskiem podjętym świadomie przez wykonawcę i przekazanym do wiadomości zamawiającego. Również KIO w swym orzecznictwie wskazuje, że (wyroku KIO 288/14) "uchylanie się ...
wówczas Wykonawca oświadczył Zamawiającemu iż pierwsze kilka dni nowego roku w przypadku nieuzyskania zezwolenia na regularny przewóz osób (z powodu braku uzgodnienia ze Starostwem Powiatowym w zakresie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych) będzie świadczył nieodpłatnie usługę w ramach przewozów okazjonalnych na swojej licencji (w ramach przewozów okazjonalnych), 3) 18 grudnia 2023 Zamawiający wezwał do uzupełnienia wniosku - złożenia uzgodnienia ze Starostwem w zakresie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych 4) Kolejno w 28 grudnia 2023, godzina 14.00, Wykonawca stawił się w siedzibie Zamawiającego z kompletem dokumentów celem podpisania umowy - przy czym ...
jest zgodne ze stanowiskiem Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, który w swoim piśmie z dnia 24 stycznia 2024 roku zawarł co musi posiadać podmiot realizujący usługę w zakresie przewozów regularnych. Dowód: pismo Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektor Transportu Drogowego z dnia 24 stycznia 2024 roku. Niezależnie od stanowiska Odwołującego, który próbuje przeforsować swoje stanowisko, iż był ...
o., Al. A. Brucknera 10, 51-410 Wrocław (dalej: "Odwołujący"), w którym Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 223 ust. 1 w zw. z art. 223 ust. 2 pkt 3 w zw. z art. 239 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz ...
przedmiotowego kryterium poprzez wskazanie, że warunkiem otrzymania punktów jest wskazanie w formularzu ofertowym funkcjonalności opisanych w projekcie KIO 2848/24 2 umowy oraz przekazanie danych niezbędnych do logowania do aplikacji celem przetestowania funkcjonalności. Ponadto ...
brzmienie: kryterium jakościowe (A): b) "aplikacja internetowa, posiadająca funkcjonalności wskazane w Projekcie umowy - waga kryterium 30. Warunkiem otrzymania punktów w kryterium jest wskazanie w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SWZ opisanych w § 6 punkt 1 podpunktach a) do j) funkcjonalności oraz przekazanie danych niezbędnych do logowania do aplikacji, celem przetestowania funkcjonalności. Oferta ...
SEVENET S.A., Nextiva sp. z o.o. z/s w Gdańsku (Odwołujący) w postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 1605 ze ...
Miasto Stołeczne Warszawa. Przedmiotem zamówienia publicznego jest "Wsparcie serwisowe, zakup licencji oraz usługi eksperckie w zakresie technologii i sprzętu firmy Cisco Systems (część I) oraz ...
ZP/JK/271/III-168/23. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 08-11-2023 r. oraz opublikowane w Dz. Urz. UE: 00679915-2023 z dnia 09-11-2023 r. Wykonawca podał, w punkcie II odwołania, że: "W toku przedmiotowego postępowania naruszono następujące przepisy: 1. art. 239 ustawy w zw. z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. b) ustawy Pzp poprzez dokonanie wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej w części 1 zamówienia przez konsorcjum firm: Intertrading Systems Technology sp ...
100) uiszczoną przez Odwołującego tytułem wpisu od odwołania. Na orzeczenie - w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie - Sądu Zamówień Publicznych. Przewodnicząca: ....................................... KIO 208/24 Uzasadnienie Skarb Państwa - 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie z siedzibą w Rzeszowie (dalej: "Zamawiający" lub "34 WOG") prowadzi na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz ...
że po stronie Członka Konsorcjum FCC leży "zapewnienie niezbędnych dokumentów (licencji, pozwoleń itd.)". PROWASTE zaznaczył, że rozwiązanie takie jest jednak niedopuszczalne, gdyż każde zezwolenie/licencja/koncesja/wpis ma charakter indywidualny i dotyczy jednego, wskazanego w nim podmiotu. Nie można się nim "dzielić" w sposób zaprezentowany przez oferenta, tj. w ten sposób, że jedne podmiot posiada uprawnienia, drugi wykonuje zadanie ...
do obsługi poszczególnych obiektów; Wola Jachowa 94A, c) logistyka, w tym zapewnienie odpowiedniej 26-008 Górno liczby pojazdów do należytej realizacji usługi; d) zapewnienie niezbędnych dokumentów (licencji, pozwoleń itd.) oraz inne czynności, które okażą się niezbędne do ...
o pasmo częstotliwości 800/900 MHz oraz pkt. 2 OPZ ) w szczególności przez: - posłużenie się pojęciem "pasma licencjonowanego" co jest pojęciem nieznanym na gruncie ustawy prawo telekomunikacyjne, - tworzenie nieproporcjonalnych warunków dla realizacji zamówienia poprzez wymuszenie "licencji na pasmo" przy czym system odczytowy można zbudować również na pasmach częstotliwości otwartych przeznaczonych w tym celu przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, - utrudnianie warunków konkurowania ...
znacznej wartości kilkudziesięciu milionów złotych. Jednak odwołanie się do kryteriów "licencji na pasmo" i technologii którymi posługują się operatorzy mobilni bezpodstawnie eliminuje go z udziału w postępowaniu. 5/ Możliwość wykazania technologii LoRaWAN działającej w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego a nie decyzję rezerwacyjna jak w przypadku LTE CAT-M lub NB-IoT w daje również Zamawiającemu rękojmię prawidłowego wykonania zamówienia. Formułowane przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu powinny służyć zapewnieniu dostępu do udziału w postępowaniu wszystkim wykonawcom zdolnym do realizacji określonego zamówienia. Wykonawcom którzy skutecznie wdrażali sieci zdalnego odczytu wodomierzy w Polsce lub szerzej w Unii Europejskiej. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu podkreślenia wymaga, że poza art. 112 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wprost nakazującym zachowanie zasady proporcjonalności w postępowaniu), zamawiający formułując warunki udziału w postępowaniu powinien wziąć pod uwagę przede wszystkim wyrażone w art. 16 ustawy zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zasada ta przejawia się w szczególności w obowiązku zapewnienia przez zamawiającego możliwie najszerszego dostępu do zamówienia wykonawców, którzy są w stanie właściwie zrealizować zamówienie. Postawienie zbyt wąskiego warunku udziału w postępowaniu nie może być narzędziem do sztucznego ograniczenia konkurencji lub bezpodstawnego wyeliminowania niektórych podmiotów z udziału w postępowaniu którzy są zdolni by skutecznie realizować transmisje danych z ...
o pasmo częstotliwości 800/900 MHz oraz pkt. 2 OPZ) w szczególności przez: ✓ posłużenie się pojęciem "pasma licencjonowanego" co jest pojęciem nieznanym na gruncie ustawy prawo telekomunikacyjne, ✓ tworzenie nieproporcjonalnych warunków dla realizacji zamówienia poprzez wymuszenie "licencji na pasmo" przy czym system odczytowy można zbudować również na pasmach częstotliwości otwartych przeznaczonych w tym celu przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, ✓ utrudnianie warunków konkurowania ...