(...) W ocenie Izby - ustawodawca nie przewidział na gruncie art.226 ust.1 ustawy Pzp możliwości badania cen jednostkowych, tylko wyraźnie ograniczył prawną dopuszczalność tego badania do ceny lub jej istotnych części składowych (...)
(...) Zdaniem Izby - w transparentnie prowadzonym postępowaniu wszyscy wykonawcy na równych zasadach mają prawo poznać warunki zamówienia wynikające z treści SWZ, w tym te odnoszące się do badania rażąco niskiej ceny lub ich istotnej części składowej(...)
(...) Zamawiający powinien w samej SWZ wyraźnie zdefiniować, która część ceny jest jej istotną częścią składową, a nie arbitralnie wskazywać daną cenę jednostkowa jako taką, podczas gdy przypisana jej przez Zamawiającego waga w kryterium oceny ofert temu przeczy. Wykonawcy są obowiązani do udzielenia wyjaśnień dotyczących ceny całkowitej lub jej istotnej części składowej, nie mają oni zaś obowiązku wykazywania braku istnienia ceny rażąco niskiej wobec danej ceny jednostkowej, o czym przesądził wyraźnie ustawodawca. Jeżeli Zamawiający nie wykazał zaś w sposób oczywisty, że dana cena jednostkowa nie jest istotną częścią składową ceny całkowitej, to nie powinien prowadzić szczegółowego jej badania, w tym także w zakresie kosztów pracowniczych (...)