Spróbuj: "i C 34/03" 77

Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

C-21/03, C-34/03 – Wyrok TSUE – 2005-03-03 46 fragmentów

2005-03-03

WYROK TRYBUNAŁU (druga izba) z dnia 3 marca 2005 r. Zamówienia publiczne - Roboty budowlane, dostawy i usługi - Sektory gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji - Zakaz uczestniczenia w postępowaniu lub złożenia oferty skierowany wobec osoby, która brała udział w przygotowaniu konkretnych robót budowlanych, dostaw lub usług W sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 mającej za przedmiot wnioski o wydanie, na podstawie art. 234 WE, orzeczenia w trybie prejudycjalnym ...

konkurencji między oferentami 36 W tych okolicznościach na pierwsze z pytań postawionych w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 należy udzielić odpowiedzi, że dyrektywa 92/50, w szczególności jej art. 3 ust. 2, dyrektywa ...

wykonania prac o celach badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych w zakresie tych robót budowlanych, dostaw i usług, bez umożliwienia tej osobie wykazania, że w danym przypadku zdobyte przez nią doświadczenia nie mogły zniekształcić konkurencji. W przedmiocie drugiego pytania postawionego w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 37 W drugim z pytań postawionych w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 sąd krajowy dąży w istocie do ustalenia, czy odpowiedź udzielona na pytanie pierwsze byłaby inna w przypadku, gdyby dyrektywy 92/50, 93/36, 93/37 i 93/38, w związku z zasadą proporcjonalności, wolnością handlu i przemysłu oraz ochroną prawa własności, były interpretowane jako dotyczące wyłącznie przedsiębiorstw prywatnych lub wykonujących świadczenia ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2013 35 fragmentów

2013-07-24 » Uwzględnia odwołanie

ogłoszeniu o zamówieniu) nie jest sporny. W ocenie składu orzekającego Izby, zarzut naruszenia art. 7 i art. 24 ust. 2 Pkt 1 Pzp przez błędną interpretację tego przepisu i niewłaściwe zastosowanie do zaistniałego stanu faktycznego oraz nieuzasadnione wykluczenie z postępowania - zasługuje na uwzględnienie. Zamawiający 26.06.2013 r. zawiadomił pisemnie o wyborze najkorzystniejszej oferty i o wykluczeniu wykonawcy Zakład Usług Technicznych Energetyki Cieplnej ZUTEC Sp. z o.o. z siedzibą ...

W terminie przeznaczonym na sporządzenie ofert wykonawcy mieli możność dostatecznego zapoznania się z przedmiotem zamówienia i sporządzania oferty, której cena nie odbiegała dalece od wartości szacunkowej określonej przez zamawiającego i ceny zaoferowanej przez obecnego odwołującego. Przynajmniej zamawiający ani inni wykonawcy nie sygnalizowali, że termin na sporządzenie oferty jest zbyt krótki. Rozpoznając sprawę należy przeanalizować wyrok Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C 21/03 i C 34/03 Fabricom S.A. przeciw państwu Belgijskiemu. Trybunał ustosunkował się do problemu naruszenia uczciwej konkurencji ze ...

przez Izbę przedmiotem zamówienia są mniej skomplikowane liniowe roboty budowlane. Trybunał w wyroku w sprawie C 21/03 i C 34/03 Fabricom S.A. przeciw państwu Belgijskiemu stwierdził cyt. »1) […] [przepisy Dyrektyw] stoją na przeszkodzie zasadzie ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2015 71 fragmentów

2015-11-25

9 dyrektywy 2004/17 oraz jeszcze bardziej jednoznaczny motyw 2 dyrektywy 2004/18 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.U. L 134, s. 114). Zobacz także motyw 2 dyrektywy 2014/25. 33 - C-57/01, EU:C:2003:47, pkt 61, 63. 34 - Zobacz przypis 31. 35 - Zobacz m.in. wyroki: Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 27 i przytoczone tam orzecznictwo); Manova (C-336/12, EU:C:2013:647, pkt 30). 36 - Zobacz podobnie wyroki: Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 26); Michaniki (C-213/07, EU:C:2008:731, pkt 45 i przytoczone tam orzecznictwo). 37 - Zobacz podobnie wyroki: Komisja/CAS Succhi di Frutta (C-496/99 P, EU:C:2004:236, pkt 110); eVigilo (C-538/13, EU:C:2015:166, pkt 33). 38 - Zobacz podobnie wyroki: SIAC Construction (C-19/00, EU:C:2001:553, pkt 33, 34); Michaniki (C-213/07, EU:C:2008:731, pkt 45 i przytoczone tam orzecznictwo); postanowienie Vivaio dei Molini Azienda Agricola Porro Savoldi (C-502/11, EU:C:2012:613, pkt 38). Podkreślenie moje. 39 - Zobacz podobnie wyroki: Assitur (C-538/07, EU:C:2009:317, pkt 26); CoNISMa (C-305/08, EU:C:2009:807, pkt 37). 40 - Wyrok CoNISMa (C-305/08, EU:C:2009:807, pkt 37). W procedurze negocjacyjnej wymóg "odpowiedniego" poziomu konkurencji został zresztą wyraźnie podkreślony ...

3 dyrektywy 2004/17, przytoczonym w pkt 9 niniejszej opinii. 41 - Zobacz podobnie wyrok Manova (C-336/12, EU:C:2013:647, pkt 29). 42 - Zobacz opinia rzecznika generalnego P. Légera w sprawach połączonych Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2004:709, pkt 22); a także opinia rzecznika generalnego M. Poiaresa Madura w sprawie Michaniki (C-213/07, EU:C:2008:544, pkt 23). 43 - Zobacz podobnie opinia rzecznika generalnego M. Poiaresa Madura w sprawach połączonych La Cascina i in.(C-226/04 i C-228/04, EU:C:2005:524, pkt 26). 44 - Zobacz wyrok Pressetext Nachrichtenagentur (C-454/06, EU:C:2008:351, pkt 40 i nast.). 45 - W tym względzie należy podkreślić, że dyrektywa 2014/25 reguluje w sposób wyraźny ...

momencie, w którym wszyscy inni oferenci zostali wybrani w ramach preselekcji. 49 - Zobacz wyrok Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 29), w którym Trybunał uwzględnił możliwą przewagę nad konkurencją z racji informacji ...

123456...10następne »