Spróbuj: "I C 442/97" 1

Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

I CKN 478/98 – Wyrok Sądu Najwyższego – 1999-12-13 19 fragmentów

1999-12-13

kasacji pozwanego Od wyroku Sądu Apelacyjnego w (...) Z dnia 26 lutego 1998 r., sygn. Akt I ACa 6/98 Zmienia zaskarżony wyrok w ten sposób, iż oddala apelację strony powodowej od wyroku Sądu Wojewódzkiego w (...) z dnia 3 września 1997 r. I C 442/97 i zasądza od strony powodowej na rzecz pozwanego kwotę 3000 zł. tytułem zwrotu kosztów zastępstwa procesowego ...

wyrokiem tym oddalił odwołanie powodowej Spółki na odrzucenie przez pozwany Skarb Państwa oferty powodowej Spółki i J. K. dotyczącej wykonania budynku mieszkalnego. Uznano, iż oferta nie została złożona przez uprawniony podmiot ...

ubiegały się łącznie dwa podmioty gospodarcze. Z uwagi na to, iż zarówno powodowa Spółka jak i J. K. są przedsiębiorcami a zatem mogą podejmować działania przez prawo nie zabronione, w szczególności ...

oni też łącznie ubiegać się o zamówienie publiczne, a ich oferta podpisana przez J.K. i osoby upoważnione do reprezentowania powodowej Spółki, spełnia przewidziane prawem wymogi. Odrzucenie oferty z tego powodu ...

przepisy ustawy o zamówieniach publicznych oraz zasadę wolności gospodarczej, zaś wyrok Zespołu Arbitrów uchybia praworządności i zasadą współżycia społecznego (art. 712 § 1 pkt 12 k.p.c.) Orzeczenie to zaskarżył kasacją pozwany Skarb Państwa zarzucając naruszenie prawa materialnego tj. art. 4 ust ...

r. o działalności gospodarczej oraz art. 2 pkt 6, art. 28 ust. 2, art. 16 i art. 22 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 10.06.1994 r. o zamówieniach ...

na wynik sprawy tj. art. 335 § 3 w związku z art. 713 § 1 k.p.c. Wskazując na powyższe wniósł o uchylenie zaskarżonego wyroku i przekazanie sprawy Sądowi Apelacyjnemu w (...) do ponownego rozpoznania względnie o uchylenie zaskarżonego wyroku poprzedzającego wyroku ...

także przed 09.11.1997 r. była w pełni uzasadniona treścią art. 712 k.p.c. Wprowadzenie do ustawy o zamówieniach publicznych przepisu art. 91 a potwierdza jedynie ten wniosek, modyfikując zarazem termin do wniesienia skargi przewidziany w art. 713 § 1 k.p.c. W kwestii dopuszczalności kasacji należy jedynie wskazać, iż poza sporem jest uznanie orzeczenia merytorycznego sądu ...

przede wszystkim rozważyć zarzut naruszenia przez sąd II instancji przepisu art. 386 §3 k.p.c. w związku z art. 713 § 1 k.p.c. Nad tym zarzutem trudno w istocie przejść do porządku dziennego. Jeśli bowiem stronom przysługiwała skarga ...

wyroku Zespołu Arbitrów na zasadach kodeksu postępowania cywilnego, to obowiązywał art. 713 § 1 k.p.c., zakreślający termin 1 miesiąca do wniesienia skargi, liczony od doręczenia wyroku Zespołu Arbitrów. Jest poza ...

wprost przepisów o sądzie polubownym, to takie zastosowanie dotyczy także art. 696 § 1 k.p.c. Sąd Rejonowy przesłał sprawę Sądowi Wojewódzkiemu (obecnie Okręgowemu) w dniu 03.06.1997 r., a zatem po upływie 1 miesięcznego terminu z art. 713 § 1 k.p.c. Skarga podlegałaby zatem odrzuceniu gdyby przyjąć, iż także w tym przypadku data wpływu sprawy do sądu właściwego jest miarodajna dla oceny zachowania terminu z art. 713 § 1 k.p.c. Pogląd ten, powszechnie ugruntowany, wykształcał się na tle wnoszenia środków odwoławczych. Tymczasem nie sposób skargi ...

o uchylenie wyroku sądu polubownego kwalifikować jako środka odwoławczego. Skarga o uchylenie wyroku sądu polubownego i postępowanie wywołane wniesieniem tej skargi ma przecież charakter szczególny. Łączy w sobie cechy nadzwyczajnego środka odwoławczego i swoiście rozumianego samodzielnego powództwa zmierzającego do ukształtowania prawa lub stosunku prawnego. Skarga ma bowiem zmienić sytuację prawną uregulowaną orzeczeniem sądu polubownego i zmierza do uchylenia prawomocnego wyroku tego sądu (w niniejszej sprawie wyroku Zespołu Arbitrów). Z tego ...

jednego miesiąca do wniesienia skargi o uchylenie wyroku sądu polubownego (art. 713 § 1 k.p.c.) jest zachowany także wówczas, gdy w tym terminie skarga zostanie wniesiona do innego sądu niż ...

rozpoznania sporu, gdyby strony nie dokonały zapisu na sąd polubowny (art. 696 § 1 k.p.c.). Pogląd ten należy oczywiście odnieść także do skargi o uchylenie wyroku Zespołu Arbitrów. Z tego ...

twierdzeniom zawartym w kasacji - sąd II instancji nie naruszył przepisów art. 386 § 3 k.p.c. w związku z art. 713 § 1 k.p.c., a wniosek o odrzucenie skargi nie jest uzasadniony. Przechodząc natomiast do zarzutu naruszenia prawa materialnego, tj. art. 2 pkt 6, art. 28 ust. 2, art. 16 i 22 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych ...

kilka istotnych argumentów. Po pierwsze, w art. 2 pkt b ustawy zawarto określenie "krajowy dostawca i wykonawca", który w dalszej części ustawy (por. m.in. art. 16) nazwany jest "podmiotem ubiegającym ...

w obrocie prawnym, ma uprawnienia niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności oraz niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał ekonomiczny i techniczny, a także pracowników zdolnych do wykonania zamówienia, a ponadto znajduje się w sytuacji finansowej ...

rozpatrywanie wspólnej oferty złożonej przez kilku przedsiębiorców z treścią tych oświadczeń, które indywidualizują poszczególnych dostawców i wykonawców Po trzecie, indywidualizację podmiotu ubiegającego się o zamówienie publiczne zakłada samo zawarcie umowy. Powyższe ...

podmioty ubiegające się o zamówienie publiczne. Z tych względów, na podstawie art. 39315 k.p.c., orzeczono, jak w sentencji. ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2024 54 fragmenty

2024-01-03

z dnia 11 grudnia 2023 r. zgłoszonych do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przez: zamawiającego Gminę i Miasto Szamotuły od wyniku kontroli doraźnej z dnia 28 listopada 2023 r., (znak: DKZP.WKZ3.442.97.2023.EG; KND/98/23/DKZP) w przedmiocie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadania ...

pn. "Docieplenie budynku biurowego położonego w Szamotułach przy ulicy Staszica" wyraża opinię: zastrzeżenia zamawiającego Gminy i Miasta Szamotuły do informacji o wyniku kontroli doraźnej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 28 ...

1605 z późn. zm., dalej: "ustawa Pzp") stwierdził naruszenie przez Zamawiającego: - art. 29 ust. 1 i 2 oraz art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez zaniechanie łącznego szacowania wartości zamówień pn ...

w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp, co doprowadziło do naruszenia art. 16 pkt 1 i 2 oraz art. 17 ust. 2 ustawy Pzp poprzez zaniechanie przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie zasady przejrzystości, a także zasady legalizmu, która wyklucza udzielenie ...

ustawy Pzp. Kontrolujący uzasadnił swoje stanowisko w następujący sposób: Z analizy przedłożonych przez zamawiającego - Miasto i Gmina Szamotuły - dokumentów i wyjaśnień - wynika, iż podstawą udzielenia zamówień pn.: "Modernizacja budynku biurowego położonego w Szamotułach przy ul ...

Staszica", był art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Z nadesłanych przez zamawiającego informacji i dokumentów wynika, że wartość ww. poszczególnych zamówień została oszacowana przez zamawiającego odpowiednio na kwoty: 110 ...

zamawiający wskazał, iż przygotowując się do udzielenia zamówienia dokonał analizy rodzajów planowanych do realizacji prac i wyodrębnił grupy robót, które w sposób obligatoryjny muszą zostać objęte jednym zamówieniem publicznym z uwagi ...

charakter. W konsekwencji ustalono, iż przedmiotem samodzielnych zamówień publicznych muszą być m.in.: -roboty remontowe i renowacyjne kod CPV 45453000-7 - zamówienie na robotę budowlaną pn. "Modernizacja budynku biurowego położonego przy ...

każdego z ww. zamówień dokonano oszacowania wartości zamówienia zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 28 i następne ustawy Pzp. Zamawiający dla zadania pn. "Modernizacja budynku biurowego położonego przy ulicy Staszica" sporządził ...

netto. [...] Wartość każdego z ww. zamówień, która została ustalona należycie przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania i była poniżej kwoty 130.000 zł netto. Zamawiający zaznaczył, iż proces zakupów rozpoczyna się dopiero ...

tychże robót nie było od siebie funkcjonalnie uzależnione. Przeznaczenie wyodrębnionych robót nie było takie samo i nie zachodziła między nimi zbieżność techniczna i związek funkcjonalny. Inny był bowiem cel docieplenia budynku, a inny cel remontu pomieszczeń. Remont pomieszczeń wewnętrznych budynku (roboty remontowe i renowacyjne kod CPV 45453000-7) nie pozostawał w zbieżności technicznej i w związku funkcjonalnym z robotami elewacyjnymi (roboty elewacyjne kod CPV 45443000-4), nawet jeżeli prace ...

robót elewacyjnych nie było uzależnione, a tym bardziej nie niweczyło potrzeby wykonania wewnętrznych robót remontowych i odwrotnie. Zakres przedmiotowy obu robót w ocenie zamawiającego był całkowicie odmienny. Docieplenie budynku zgodnie z ...

późn. zm. - dalej jako "Prawo budowlane") stanowiło przebudowę, w wyniku których nastąpiła zmiana parametrów użytkowych i technicznych istniejącego obiektu budowlanego w zakresie zapotrzebowania na energię cieplną budynku. Natomiast roboty związane z modernizacją wnętrza budynku, które polegały na wymianie instalacji elektrycznej, robotach malarskich oraz wymianie podłogi i posadzki, stanowiły remont w rozumieniu art. 3 pkt 8 Prawa budowlanego, który polega na wykonywaniu ...

przez Zamawiającego miał więc na celu jedynie odnowienie pomieszczeń znajdujących się w budynku. Właściwości techniczne i funkcjonalne budynku nie zostały zmienione w żaden sposób. Kontrolujący wskazał również, że zgodnie z informacjami ...

ustawy Pzp podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług, ustalone z należytą starannością. Jednocześnie jak stanowi art. 29 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający ...

na wartość szacunkową zamówienia, właściwe dla całego jego zakresu. Stosownie do art. 16 pkt 1 i 2 ustawy Pzp zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców ...

analiza okoliczności konkretnego przypadku. W tym celu, należy posługiwać się takimi kryteriami jak: podobieństwo przedmiotowe i funkcjonalne zamówienia (kryterium to powinno prowadzić do wyodrębnienia nie tylko zbliżonych przedmiotowo zamówień, ale także ...

możliwe udzielenie zamówienia w tym samym czasie, ewentualnie możliwość realizacji zamówienia w tym samym czasie) i możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę. Innymi słowy konieczne jest ustalenie czy dany rodzaj zamówienia ...

jednego budynku. Pierwsze zamówienie miało za przedmiot prace związane z wykonaniem instalacji elektrycznej, robót rozbiórkowych i przygotowawczych, robót malarskich oraz podłóg i posadzek, natomiast drugie zamówienie miało na celu wykonanie docieplenia budynku. Daje to podstawę zdaniem Kontrolującego do uznania, iż w sensie przedmiotowym i funkcjonalnym analizowane zamówienia spełniają względem siebie kryterium tożsamości przedmiotowej. Kontrolujący wskazał, że o tożsamości przedmiotowej można mówić w sytuacji, gdy usługi mają takie samo lub podobne przeznaczenie i są nabywane w celu realizacji z góry przyjętego zamierzenia. Powyższe zamierzenie znalazło odzwierciedlenie w planie ...

Docieplenie budynku biurowego położonego w Szamotułach przy ulicy Staszica" mają takie samo lub podobne przeznaczenie i są nabywane w celu realizacji z góry przyjętego zamierzenia. Stwierdzenie, iż w przedmiotowej sprawie mamy ...

słowy, jeżeli planowane roboty budowlane składają się na jeden obiekt budowlany, wyznaczony wspólną funkcją gospodarczą i techniczną, wówczas zamawiający powinien dokonać łącznego szacowania, sumując wartość robót składających się na ww. zamówienie ...

uznał, iż poprzez podział zamówienia na odrębne zamówienia w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości i niestosowania przepisów ustawy Pzp do ich udzielenia, zamawiający naruszył art. 29 ust. 1 i 2 oraz art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, a w konsekwencji, poprzez zaniechanie przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie zasady przejrzystości, a także zasady legalizmu, która wyklucza udzielenie ...

został wybrany zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający naruszył art. 16 pkt 1 i 2 oraz art. 17 ust. 2 ustawy Pzp. Powyższe naruszenie miało wpływ na wynik postępowania ...

kontroli doraźnej. Zamawiający wyjaśnił, iż wszelkie dokonane przez niego czynności przeprowadzone były z najwyższą starannością i miały na celu wybór wykonawców realizujących poszczególne zadania z poszanowaniem zasady konkurencyjności i przejrzystości. Zamawiający wskazał, że w budżecie Miasta i Gminy Szamotuły na rok 2023 przewidziana została realizacja zadania polegającego na modernizacji budynku biurowego położonego ...

się kilka zadań do realizacji, które mogą dotyczyć odrębnego przedmiotu zamówienia, tj. np. usług, dostaw i robót budowlanych. Zamawiający wskazał, że na początku 2023 roku nie znajdował się jeszcze w posiadaniu ...

merytoryczny wszystkich twierdzeń zamawiającego. Zamawiający wskazał, że z uwagi na faktyczną sytuację finansową budżetu Miasta i Gminy Szamotuły oraz świadomość wzrastających kosztów wykonawstwa robót budowlanych, dostaw oraz usług nie miał wiedzy ...

zamówienia, a jedynie wskazywała na wysokość środków przewidzianych przez zamawiającego na realizację remontu wewnątrz budynku i jego docieplenia. Dopiero po udzieleniu pierwszego zamówienia dot. modernizacji budynku i powzięciu wiedzy o konieczności zaangażowania określonych środków na jego realizację, zamawiający podjął decyzję o udzielenie ...

zastrzeżeniach podniósł, że przygotowując się do udzielenia zamówienia dokonał analizy rodzajów planowanych do realizacji prac i wyodrębnił grupy robót, które w sposób obligatoryjny muszą zostać objęte jednym zamówieniem publicznym z uwagi ...

każdego z ww. zamówień dokonano oszacowania wartości zamówienia zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 28 i następne ustawy Pzp. Zamawiający dla zadania pn. "Modernizacja budynku biurowego położonego przy ulicy Staszica" sporządził ...

że powinny być szacowane łącznie, została ustalona według zamawiającego należycie przed wszczęciem każdego z postępowań i była ona poniżej kwoty 130.000 zł netto, co uzasadniało brak konieczności stosowania przepisów ustawy ...

zachodziła tożsamość przedmiotowa, ponieważ nie dotyczyły one jednego projektu, który jest ze sobą powiązany funkcjonalnie i technicznie. Zamówienia tożsame przedmiotowo dotyczą tego samego lub podobnego zagadnienia, które realizowane są w tych samych lub zbliżonych warunkach, dla podobnej grupy osób oraz spełniają tę samą funkcję i mają podobne lub identyczne przeznaczenie. Każde z udzielanych zamówień, które są objęte przedmiotem kontroli, stanowiło ...

tychże robót nie było od siebie funkcjonalnie uzależnione. Przeznaczenie wyodrębnionych robót nie było takie samo i nie zachodziła między nimi zbieżność techniczna i związek funkcjonalny. Inny był bowiem cel i zakres prac do wykonania w ramach zadania docieplenie budynku, a inny cel i zakres prac remontu pomieszczeń. Remont pomieszczeń wewnętrznych budynku (roboty remontowe i renowacyjne kod CPV 45453000-7) nie pozostawał w zbieżności technicznej i w związku funkcjonalnym z robotami elewacyjnymi (roboty elewacyjne kod CPV 45443000-4), nawet jeżeli prace ...

nawiązuje również do treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości z dnia 5 października 2000 r. w sprawie C-16/98, Komisja Wspólnot Europejskich v. Republika Francuska, w którym Trybunał wskazał, że przesłanką funkcjonalności technicznej i gospodarczej jest ocena, czy dane roboty budowlane mieszczą się w zakresie jednego zamierzenia inwestycyjnego (a ...

przypadku szacowania wartości robót budowlanych, decydującym jest ustalenie czy zamierzenie budowlane wyznaczone wspóną funkcją gospodarczą i techniczną, jaką ta inwestycja ma pełnić. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowych w ramach ...

budowlanego, wówczas należy uznać, że wartość tych robót powinna co do zasady podlegać łącznemu szacowaniu i stanowić jedno zamówienie publiczne. Prezes Urzędu wskazał, że nie ulega wątpliwości, iż udzielone zamówienia pn ...

Szamotułach. Jeżeli planowane roboty budowlane składają się na jeden obiekt budowlany, wyznaczony wspólną funkcją gospodarczą i techniczną, wówczas zamawiający powinien dokonać łącznego szacowania, sumując wartość robót składających się na ww. zamówienie ...

art. 7 pkt 21 ustawy Pzp, pod pojęciem robót budowlanych rozumieć należy wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, określonych w załączniku II do dyrektywy 2014/24/UE, w załączniku 1 do dyrektywy 2014/25/UE oraz objętych działem 45 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) (Dz. Urz ...

gruncie zamówień publicznych rozumieć należy wynik całości robót budowlanych w zakresie budownictwa lub inżynierii lądowej i wodnej, który może samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną. Istnienie obiektu budowlanego powinno być oceniane ...

rezultatu wykonanych robót budowlanych (tak również wyrok TSUE z 18.1.2007 r. w sprawie C-220/05, Jean Auroux i in. v. Commune de Roanne, a także wyrok z dnia 27 października 2005 r. w sprawach połączonych C-187/04 i C-188/04 Komisja przeciwko Włochom). Powyższe wskazuje zdaniem Kontrolującego, iż w odniesieniu do robót budowlanych ...

Staszica" oraz "Docieplenie budynku biurowego położonego w Szamotułach przy ulicy Staszica" zachodziła również tożsamość czasowa i podmiotowa. Po pierwsze, zamówienia zostały udzielone w odstępie miesiąca (umową nr 11/2023 z dnia ...

23 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający publiczni, o których mowa w art. 4 pkt 1 i 2, oraz ich związki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia budżetu ...

położonego przy ulicy Staszica w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp i posiadał na ten cel zabezpieczone środki budżetowe. Odnosząc się do dalszej części zastrzeżeń Prezes Urzędu ...

z niej, iż odmienny kod CPV nabywanych dostaw nie przesądzał o możliwości dokonania podziału zamówienia i odrębnego oszacowania jego części. Kod CPV ma jedynie znaczenie pomocnicze przy dokonywaniu ustaleń, czy mamy ...

robót budowlanych, stworzonym na potrzeby zamówień publicznych, który służy określaniu przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i pozwalający wykonawcom na identyfikację przedmiotu zamówienia. Mając powyższe na uwadze Prezes Urzędu wskazał, że poprzez ...

budynku biurowego położonego w Szamotułach przy ul. Staszica, zamawiający naruszył przepisy art. 29 ust. 1 i 2 oraz art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, a w rezultacie dopuścił się niedozwolonego podziału ...

w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp, co doprowadziło do naruszenia art. 16 pkt 1 i 2 oraz art. 17 ust. 2 ustawy Pzp poprzez zaniechanie przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie zasady przejrzystości, a także zasady legalizmu, która wyklucza udzielenie ...

zaopiniowania przez Izbę. Krajowa Izba Odwoławcza po zapoznaniu się z dokumentacją zgromadzoną w sprawie ustaliła i zważyła: Zastrzeżenia Zamawiającego z dnia 11 grudnia 2023 r. do informacji o wyniku kontroli doraźnej ...

zasługują na uwzględnienie. Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrując zgłoszone przez Zamawiającego zastrzeżenia, w kontekście ustaleń faktycznych i obowiązującego stanu prawnego - podzieliła stanowisko prezentowane przez Prezesa Urzędu, że zachodziły podstawy do przypisania Zamawiającemu naruszenia art. 29 ust. 1 i 2 oraz art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez zaniechanie łącznego szacowania wartości zamówień pn ...

w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Pzp, co doprowadziło do naruszenia art. 16 pkt 1 i 2 oraz art. 17 ust. 2 ustawy Pzp poprzez zaniechanie przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie zasady przejrzystości, a także zasady legalizmu, która wyklucza udzielenie ...

pozostawał stan faktyczny w odniesieniu do stwierdzonych przez Kontrolującego naruszeń. W toku kontroli właściwie ustalono i przedstawiono stan faktyczny sprawy, dlatego też ustalenia Prezesa Urzędu w tym zakresie Izba przyjmuje za własne. Istotą sporu jest interpretacja ustalonego stanu faktycznego i jego ocena pod kątem zgodności z przepisami ustawy Pzp. Izba za własną przyjęła argumentację prezentowaną przez Prezesa Urzędu, uznając ją za kompleksową i wyczerpującą, a w konsekwencji nie widząc potrzeby jej powielania. Rozważania w przedmiotowej sprawie należy rozpocząć ...

ustawy Pzp: "Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług, ustalone z należytą starannością." Z kolei art. 29 ustawy Pzp stanowi, że: "1. Zamawiający ...

wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia." Zgodnie zaś z art. 16 pkt 1 i 2 ustawy Pzp: "Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców ...

jest analiza okoliczności konkretnego przypadku. Jak wynika zarówno z ugruntowanego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, jak i opinii wydawanych przez Prezesa Urzędu w celu poczynienia prawidłowych ustaleń należy wziąć pod uwagę tzw. koncepcję trzech tożsamości: - tożsamości przedmiotowej i funkcjonalnej zamówienia - kryterium to powinno prowadzić do wyodrębnienia nie tylko zbliżonych przedmiotowo zamówień, ale także ...

w tych samych lub zbliżonych warunkach, dla podobnej grupy osób oraz spełniają tę samą funkcję i mają podobne lub identyczne przeznaczenie. Izba nie zgadza się ze stanowiskiem zaprezentowanym przez zamawiającego, że ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2015 74 fragmenty

2015-05-11 » Uwzględnia odwołanie

w Mińsku Mazowieckim w postępowaniu prowadzonym przez Muzeum Literatury w Warszawie orzeka: 1. uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, unieważnienie czynności wykluczenia odwołującego z postępowania, powtórzenie czynności badania i oceny ofert, z uwzględnieniem oferty złożonej przez odwołującego, 2. kosztami postępowania obciąża Muzeum Literatury w Warszawie i: 2.1 zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 7.500 zł 00 gr (słownie ...

stu złotych zero groszy) stanowiącą uzasadnione koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania i wynagrodzenia pełnomocnika. Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz ...

Warszawie. Przewodniczący: ………………….… Członkowie: ……………………. ……………………. Sygn. akt: KIO 885/15 U z a s a d n i e n i e Muzeum Literatury w Warszawie, zwane dalej "zamawiającym", prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o ...

907 ze zm.), zwanej dalej "ustawą Pzp", którego przedmiotem jest "wykonanie usługi ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz wykonanie usługi ochrony fizycznej i monitoringu osób i mienia w budynku biurowo-magazynowym wraz z przyległym do niego terenem przy ul. Trawiastej 29 ...

o udzielenie zamówienia Cerber Security sp. z o.o. w Warszawie oraz Agencję Ochrony Osób i Mienia BASMA SECURITY A. M. i M. W. sp. z o.o. w Warszawie, zwanych dalej "wykonawcą Cerber". Odwołujący w dniu ...

o udzielenie wyjaśnień co do okoliczności mogących stanowić podstawę wykluczenia, 2) art. 7 ust. 1 i 3 ustawy Pzp przez przeprowadzenie postępowania w sposób niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców i nieudzielenie zamówienia wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy poprzez dokonanie przez zamawiającego automatycznego wykluczenia ...

odwołującego, 3) art. 91 ust. 1 w zw. z art. 36 ust 1 pkt 12 i 13 ustawy Pzp przez wybór oferty wykonawcy Cerber, która nie jest ofertą najkorzystniejszą w świetle ...

fizycznej zatrudnionych bezpośrednio w obiektach Muzeum Literatury potwierdzającego odbycie szkolenia dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury, a dla pracownika zabezpieczenia technicznego - kursu dla projektantów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory. Odwołujący argumentował, że w § 3 pkt 2 SIWZ w postępowaniu znak ZP/2/A/2014 zamawiający wskazał, iż szkolenia i kursy mają być organizowane przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych [OOZP], przekształcony obecnie w Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów [NIMOZ], nadal organizujący takie szkolenia na zlecenie konkretnej firmy ochroniarskiej dla jej pracowników, przez Dział Metod i Technik Ochronnych NIMOZ. Zamawiający wskazał co prawda w tym samym SIWZ, iż uzna zaświadczenia wydane ...

szkoleń, które zostały uznane przez wymienioną powyżej instytucję (NIMOZ), a kursy dla w/w projektantów i instalatorów systemów przeprowadzono na podstawie programu zaakceptowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego lub OOZP, NIMOZ lub inny organ państwowy uprawniony do nadzoru nad działalnością ochroniarską. Odwołujący wywiódł, że uzyskał potwierdzenie od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, iż jedynym podmiotem do wydawania zaświadczeń objętych postępowaniem znak sprawy: ZP/2/A/2014 jest NIMOZ. Powołał się na obwieszczenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia Nr 51 Ministra Kultury i Sztuki w sprawie utworzenia Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów oraz nadania mu statutu (Dz. Urz. MKiDN z dnia 20 grudnia 2013 r ...

który nie mógł mieć wpływu - pismem z dnia 12 lutego 2015 r. wystąpił do zamawiającego i NIMOZ o przedłużenie terminu do przedstawienia zaświadczeń. Mimo wiedzy zamawiającego, że termin szkolenia uzależniony był od organu państwowego i wiedzy zamawiającego, że wyznaczony przez organ termin przypadał w marcu 2015 r. wezwał on odwołującego ...

przedstawienia zaświadczeń do dnia 28 lutego 2015 r. W tym stanie rzeczy odwołujący nie miał i nie mógł mieć wpływu na zachowania NIMOZ - organu państwowego, co do sposobu wyznaczenia terminu, w ...

góry narzucić organowi takiego terminu. Wskazywał, iż szkolenia te przeprowadzane są standardowo w siedzibie zamawiającego i trwają 1 dzień. Niezrozumiałe zatem jest z jakich przyczyn organ państwowy przeprowadzający takie szkolenia nie ...

otrzymać zaświadczenia w terminie nawet kosztem ponoszenia ciężaru kar umownych. Wywodził, że zamawiający wyraził zgodę i nie podniósł żadnych zarzutów, co do wykonywania przez odwołującego umowy w okresie, w którym brak ...

było zaświadczeń, gdyż pracownicy odwołującego wykonywali swoje zadania od samego początku obowiązywania umowy za wiedzą i zgodą zamawiającego. Zaświadczenia odwołujący otrzymał w marcu 2015 r. Zamawiający jeszcze jednak przed uzyskaniem zaświadczeń ...

listopada 2014 r. (a więc jeszcze przed zawarciem umowy) zaczął zabiegać w Narodowym Instytucie Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów jako jedynym podmiocie mogącym przeprowadzać szkolenia w zakresie wymaganym przez zamawiającego, o przeprowadzenie szkoleń dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury, a pracownicy zabezpieczenia technicznego ukończony kurs dla projektantów i instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory kultury. Z Informacji otrzymanych od NIMOZ wynikało, iż szkolenia mogłyby się odbyć na przełomie kwietnia i maja. NIMOZ wskazał, że tak późny termin wynika z faktu, "że w pierwszym kwartale wszystkie siły Instytutu są zaangażowane w organizację I Kongresu Muzealników". Po zabiegach i interwencjach odwołującego termin szkoleń został przyspieszony i wyznaczony na dzień 25 marca 2015 r., który to termin zgodnie z zapewnieniami NIMOZ został ...

sposób nie zwrócił się do odwołującego o wyjaśnienia czy odwołujący podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia i automatycznie wykluczył odwołującego. W końcowej części odwołania odwołujący wywiódł, iż wskazane wyżej okoliczności wskazują również na naruszenie przez zamawiającego art. 7 ust. 1 i ust. 3 ustawy Pzp, przez przeprowadzenie postępowania w sposób niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowanie wykonawców i nieudzielenie zamówienia wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Powyższe miało nastąpić przez dokonanie przez zamawiającego automatycznego wykluczenia odwołującego i uznania jego oferty za odrzuconą. Zdaniem odwołującego, zamawiający w konsekwencji naruszył także art. 91 ust. 1 i art. 36 ust 1 pkt 12 i 13 ustawy poprzez wybór oferty (w tym przypadku oferty wykonawcy Cerber), która nie jest ofertą ...

o argumentację przedstawioną w odwołaniu odwołujący wniósł o nakazanie zamawiającemu: 1) unieważnienia czynności wykluczenia odwołującego i odrzucenia jego oferty, 2) powtórzenia czynności badania i oceny ofert, 3) unieważnienia czynności zamawiającego polegającej na wyborze jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy Cerber, 4 ...

o oddalenie odwołania. W odpowiedzi na odwołanie, jak również w trakcie rozprawy przedstawił uzasadnienie faktyczne i prawne swego stanowiska. Uwzględniając całość dokumentacji z przedmiotowego postępowania, w tym w szczególności: protokół postępowania ...

ogłoszenie o zamówieniu, postanowienia SIWZ, ofertę złożoną przez odwołującego, zawiadomienie zamawiającego o odrzuceniu oferty odwołującego i o wyborze oferty najkorzystniejszej z 22 kwietnia 2015 r., odwołanie, zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego, odpowiedź na odwołanie, ogłoszenie o zamówieniu i specyfikację istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez zamawiającego znak ZP/2/A/2014 na wykonanie usługi ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie Muzeum Literatury um. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz wykonywanie usługi ochrony fizycznej i monitoringu osób i mienia w budynku biurowo-magazynowym wraz z przyległym do niego terenem przy ul; Trawiastej 29 ...

4 raty, zaświadczenie dla Odwołującego z 25 marca 2015 r. wystawione przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów potwierdzające uczestnictwo pracowników odwołującego w szkoleniu "Ochrona muzeów i innych instytucji kultury", pismo zamawiającego z 26 marca 2015 r. określające terminy i wysokości rat kar umownych, oświadczenie głównego księgowego zamawiającego iż do 22 kwietnia 2015 r. nie ...

z 19 grudnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia nr 51 Ministra Kultury i Sztuki w sprawie utworzenia Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów oraz nadania mu statutu (Dz. U. MKiDN z 20 grudnia 2013 r.), jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska stron złożone w trakcie posiedzenia i rozprawy, ustalono, co następuje: W pierwszej kolejności Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że odwołanie nie zawiera ...

o udzielenie zamówienia Cerber Security sp. z o.o. w Warszawie oraz Agencję Ochrony Osób i Mienia BASMA SECURITY A. M. i M. W. sp. z o.o. w Warszawie, jednakże wniesione po terminie określonym w art ...

odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Jak wynikało z dokumentacji postępowania ...

przystąpienia do postępowania odwoławczego zostało wniesione z uchybieniem ustawowego 3 - dniowego terminu do jego wniesienia i skutkuje niedopuszczeniem do udziału w postępowaniu odwoławczym zgłaszającego przystąpienie. W konsekwencji wykonawca ten nie jest ...

prawnej, gdyż termin określony w art. 185 ust. 2 ustawy Pzp ma charakter terminu zawitego i nie podlega przywróceniu. Stwierdzono zatem, że w terminie określonym w art. 185 ust. 2 ustawy ...

możliwości poniesienia szkody w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy. Odwołujący został wykluczony z postępowania i domagał się unieważnienia tej czynności. Oferta odwołującego była w świetle kryteriów oceny ofert ofertą korzystniejszą ...

2014 r. zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usługi ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie Muzeum Literatury um. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz wykonywanie usługi ochrony fizycznej i monitoringu osób i mienia w budynku biurowo-magazynowym wraz z przyległym do niego terenem przy ul; Trawiastej 29 ...

oraz w budynku przy ul. Trawiastej 29 - posiadali ukończone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury, a pracownicy zabezpieczenia technicznego ukończony kurs dla projektantów i instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory kultury (szkolenia i kursy organizowane były przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych [OOZP], przekształcony obecnie w Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów [NIMOZ], nadal organizujący takie szkolenia na zlecenie konkretnej firmy ochroniarskiej dla jej pracowników, przez Dział Metod i Technik Ochronnych NIMOZ). Zamawiający uzna zaświadczenia wydane przez innych organizatorów szkolenia pracowników ochrony fizycznej, jeśli ...

na podstawie programów szkoleń uznanych przez wymienione powyżej instytucje, a kursy dla w/w projektantów i instalatorów systemów przeprowadzono na podstawie programu zaakceptowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego lub OOZP, NIMOZ lub inny organ państwowy uprawniony do nadzoru nad działalnością ochroniarską ...

niniejszej umowy, zaświadczenia dla pracowników ochrony fizycznej zatrudnionych bezpośrednio w obiektach Muzeum Literatury (w siedzibie i w budynku przy ul. Trawiastej 29) potwierdzające odbycie szkolenia dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury, a dla pracownika zabezpieczenia technicznego - kursu dla projektantów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory kultury. Powyższe ustalono na podstawie § 3 ust. 2 specyfikacji istotnych warunków ...

24 listopada 2014 r. pracownik odwołującego zwrócił się do Roberta Pasiecznego - pracownika Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zabytków (NIMOZ) z pytaniem, w jakim terminie można się spodziewać szkolenia dla pracowników zabezpieczenia technicznego - kursu dla projektantów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem. W odpowiedzi na ww. pytanie R. P. tego samego dnia udzielił odpowiedzi, że szkolenie ...

niniejszej umowy, zaświadczenia dla pracowników ochrony fizycznej zatrudnionych bezpośrednio w obiektach Muzeum Literatury (w siedzibie i w budynku przy ul. Trawiastej 29) potwierdzające odbycie szkolenia dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury, a dla pracownika zabezpieczenia technicznego - kursu dla projektantów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory kultury. W § 14 ust. 3 umowy postanowiono, że w razie nie ...

przewidziane w przypadku odstąpienia Wykonawcy od umowy z jego winy, określone w § 12 ust. 1 i ust. 5 umowy. Z kolei w § 12 ust. 1 umowy postanowiono, iż Wykonawca zapłaci Zamawiającemu ...

2 grudnia 2014 r. pracownik odwołującego zwrócił się do R. P. - pracownika Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zabytków (NIMOZ) ponownie z pytaniem o termin i cenę za szkolenie. Wskazał, że odwołujący potrzebuje przeszkolić 10 pracowników w zakresie "pracownik ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury". W odpowiedzi na ww. pytanie R. P. tego ...

wszystkie wiadome mu już przedsięwzięcia Instytutu, mógłby zaryzykować, iż szkolenie odbyłoby się na przełomie kwietnia i maja. Wyjaśnił, że tak późny termin wynika m.in. z faktu, że w pierwszym kwartale wszystkie siły Instytutu są zaangażowane w organizację I Kongresu Muzealników. Wskazał, że by precyzyjniej ustalić termin szkolenia prosi o kontakt mailowy lub telefoniczny ...

20 stycznia 2015 r. pracownik odwołującego zwrócił się do R. P. - pracownika Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zabytków (NIMOZ) ponownie z pytaniem o termin, w jakim można spodziewać się szkolenia. W ...

wezwał odwołującego do złożenia w terminie do 28 lutego 2015 r. dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń i kursów wymaganych zgodnie z umową z 26.11.2014 r. pod rygorem odstąpienia od umowy ...

poprosił zamawiającego o rozważenie przedłużenia terminu dostarczenia stosownych dokumentów. Wyjaśniał, że w świetle załączonych zapytań i otrzymanych odpowiedzi od NIMOZ, dotrzymanie pierwotnego terminu, z przyczyn obiektywnych jest niemożliwe. Poinformował, że tego ...

którym prosi o zorganizowanie szkolenia dla 12 osób w bardzo pilnym terminie. Prosi o pilne i pozytywne rozpatrzenie swojej prośby oraz określenie warunków przystąpienia pracowników do szkolenia (pismo odwołującego z 12 ...

najbliższy możliwy termin szkolenia to 25 marca 2015 r., zaś szkolenie obejmuje 5 godzin szkoleniowych i kosztuje 300 zł brutto od osoby, o ile odwołujący dysponuje własną salą wykładową. W reakcji ...

2015 r. jest terminem ekspresowym. NIMOZ wyjaśniał, że szkolący mają już ustalony wyjazdowy grafik kontroli i sprawdzeń i nie mają możliwości wcześniejszego zorganizowania szkolenia. NIMOZ argumentował, iż szkolenia realizuje w miarę możliwości kadrowych i zgodnie z kolejnością zapotrzebowań. Nadmieniał, że nie ma obowiązku szkolenia pracowników firm ochroniarskich świadczących usługi ...

także, że 12 lutego 2015 r. zamawiający pocztą elektroniczną zwrócił się do NIMOZ z prośbą i odpowiedź, czy była możliwość przeprowadzenia w Instytucie szkolenia w terminie 20.12.2015 - 13.02 ...

działów na przełomie roku dopiero planuje swój kalendarz działań statutowych - w przypadku działu DMiTO szkolenia i kontrole wyjazdowe. Oficjalne pismo w sprawie szkolenia podpisane przez A. W. datowane na dzień 12 ...

upływu 90 dniowego terminu na przedstawienie zaświadczeń potwierdzających odbycie szkolenia dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory kultury (oświadczenie o rozwiązaniu umowy z 26.02.2015 r ...

obowiązku świadczenia usługi ochroniarskiej przy pomocy pracowników, którzy odbyli szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory kultury (umowa z 3.3.2015 r. złożona przez odwołującego ...

że w związku z tym pozostała do zapłaty należność za 1 ratę w wysokości 11.442,97 zł. Prosi o potwierdzenie tej kwoty. Pismem z dnia 23 marca 2015 r. zamawiający w ...

13.731,56 zł). Pismem z 26 marca 2015 r. zamawiający określił terminy płatności rat: I rata 13.371,56 zł, która została uregulowana 24 marca 2015 r., zaś termin 23 ...

wszczął przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest "wykonanie usługi ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz wykonanie usługi ochrony fizycznej i monitoringu osób i mienia w budynku biurowo-magazynowym wraz z przyległym do niego terenem przy ul. Trawiastej 29 ...

dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych ...

90 dni od podpisania tej umowy zaświadczeń o odbyciu szkoleń dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury. Zamawiający podniósł także, że 1 rata należności z ...

zapłacona z 1 dniową zwłoką. Spłata drugiej raty została wyznaczona na 22 kwietnia 2015 r. i nie wpłynęła do zamawiającego w tym terminie (rozstrzygnięcie postępowania z 22.04.2015 r., w ...

wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych ...

wynika z powołanego przepisu, w przeciwieństwie do uchylonych przepisów art. 24 ust. 1 pkt 1 i art. 24 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp, ustawodawca nie przewidział obowiązku wykluczania nierzetelnych ...

wskazówkami wynikającymi z wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 13 grudnia 2012 r. w sprawie C-465/11 Forposta S.A. i ABC Direct Contact sp. z o.o. v. Poczta Polska S.A., aniżeli literalnym znaczeniem ...

równoważne z poważnym wykroczeniem. Ponadto stwierdzenie istnienia "poważnego wykroczenia" wymaga co do zasady przeprowadzenia konkretnej i zindywidualizowanej oceny postawy danego wykonawcy. Jak wskazano wcześniej, za jedną z postaci wykroczenia zawodowego ustawodawca ...

dowodowych". W analizowanej sprawie zamawiający skorzystał z uprawnienia, jakie przyznał mu ustawodawca w powołanym przepisie i w § 6 ust. 4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i przewidział możliwość wykluczenia z postępowania nierzetelnych wykonawców. Jak wynikało z uzasadnienia czynności wykluczenia odwołującego powodem ...

90 dni od podpisania tej umowy zaświadczeń o odbyciu szkoleń dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory dóbr kultury oraz fakt niezapłacenia rat kar umownych w określonych ...

ani jednej okoliczności, na podstawie której ustalił, że zachowanie odwołującego miało charakter celowy lub niedbały i to w sposób rażący. Ograniczył się jedynie do wskazania obiektywnego faktu niewykonania jednego z postanowień ...

wykonawcy z postępowania po wniesieniu przez tego drugiego odwołania. W świetle związania KIO, Sądu Okręgowego i Odwołującego zarzutami podniesionymi w odwołaniu, sprzeczne z naczelną zasadą postępowania cywilnego, jaką jest zasada równouprawnienia ...

odwołania. Z tych względów postępowanie Zamawiającego, polegającego na przedstawieniu nowych dowodów w odpowiedzi na odwołanie i skardze, nie można traktować jedynie jako rozszerzenia argumentacji zawartej w decyzji o wykluczeniu. Powyższej wykładni ...

przywołanie również wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskie z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie C-406/08 Uniplex, który wskazuje, iż: "W tym względzie należy przypomnieć, że zgodnie z art ...

państwa członkowskie są zobowiązane do zapewnienia, iż sprzeczne z prawem decyzje instytucji zamawiających mogą skutecznie i możliwie szybko podlegać odwołaniu. Tymczasem fakt, że kandydat lub oferent dowiaduje się, że jego kandydatura ...

zgromadzony w sprawie materiał dowodowy. W wyniku analizy całości materiału dowodowego stwierdzono, że ocena konkretnej i zindywidualizowanej postawy odwołującego nie pozwalała na przypisanie zachowaniu tego wykonawcy znamiona celowego działania ani niedbalstwa ...

listopada 2014 r., były niestandardowe działania podmiotu od odwołującego niezależnego a mianowicie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów (NIMOZ), które trudno było przewidzieć. Jak wynikało z § 7 pkt 10 obwieszczenia Ministra ...

z 19 grudnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia nr 51 Ministra Kultury i Sztuki w sprawie utworzenia Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów oraz nadania mu statutu (Dz. U. MKiDN z 20 grudnia 2013 r.), do zakresu działania tego instytutu należy prowadzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej we wszystkich zbiorach działalności muzeów, w tym w zakresie zagadnień obejmujących ochronę zbiorów. Z ...

NIMOZ konsekwentnie odmawiał wyznaczenia konkretnego terminu szkolenia pomimo wniosków odwołującego zgłaszanych zarówno w listopadzie jak i grudniu 2014 r. Powyższe wynikało z korespondencji pocztą elektroniczną, jaką odwołujący prowadził z Instytutem przed ...

poczty elektronicznej z 2 grudnia 2014 r. Instytut dopiero przygotowywał plany szkoleniowe na przyszły rok i prosił o kolejny kontakt dopiero po 20 stycznia 2015 r. Niezasadne było powoływanie się przez ...

obowiązku świadczenia usługi ochroniarskiej przy pomocy pracowników, którzy odbyli szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadzących publiczne zbiory kultury (umowa z 3.3.2015 r. złożona przez odwołującego ...

zachowania się wykonawcy. Biorąc powyższe pod uwagę, bez znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy pozostawała okoliczność, czy i dlaczego odwołujący pozostaje w zwłoce z zapłatą rat z tytułu kary umownej, jaką zamawiający naliczył ...

Pzp, postanowiła oddalić wniosek odwołującego o przeprowadzenie dowodu z zeznań świadka - pracownika zamawiającego pana T. C. - na okoliczność świadczenia przez odwołującego usług wynikających z umowy z dnia 26 listopada 2014 r. ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie Muzeum im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz ochrony fizycznej i monitoringu osób i mienia w budynku biurowo-magazynowym wraz z przyległym do niego terenem przy ul. Trawiastej 29 ...

NIMOZ na okoliczność, że NIMOZ stanowi jedyny upoważniony organ do wydawania zaświadczeń w zakresie szkolenia i kursów pracowników objętych zamówieniem ZP/2/A/2014, jak i obecnym postępowaniem, dotyczącym wykonywania usług w obiektach zabytkowych, muzealnych sakralnych i innych gromadzących publiczne zbiory. Izba uznała, że dowód został powołany dla zwłoki, gdyż nie prowadzi ...

czynności, a także czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, która była jej konsekwencją oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert, z uwzględnieniem oferty złożonej przez odwołującego. W konsekwencji za zasadny uznano zarzut naruszenia ...

sentencji. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania - na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 5 ust. 4 w zw. z § 3 ...

pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41 poz. 238). Izba uwzględniła koszty wynagrodzenia pełnomocnika odwołującego ...