Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO 529/24 – Wyrok KIO – 2024-03-05 64 fragmenty

2024-03-05 » Oddala odwołanie

Software jako najkorzystniejszej, nakazanie odrzucenia oferty Spring Software, oraz nakazanie wyboru swej oferty, jako najkorzystniejszej; W uzasadnieniu odwołania odwołujący wskazał, że w punkcie 1.1. i 1.3. załącznika nr 2 do specyfikacji warunków zamówienia (dalej "SWZ") w Postępowaniu, Zamawiający wymagał podania nazwy i producenta oferowanego systemu. Odwołujący wskazał, że Spring Software zaoferował system DOSE produkcji Qaelum NV. Jednocześnie, w punkcie 3.2. załącznika nr 2 do SWZ Zamawiający wymagał funkcjonalności: "Analiza danych z modalności niejonizujących (minimalny zakres wymaganych modalności: MR)". Odwołujący wskazał kolejno, że Spring Software w ofercie złożonej w postępowaniu zadeklarował, że zaoferowany przez niego system DOSE posiada powyższą funkcjonalność. Zdaniem odwołującego, w tym kontekście istotne jest przy tym, że w punkcie 2.3. załącznika nr 2 do SWZ Zamawiający wymagał wskazania oferowanych licencji bazodanowych. Odwołujący zwrócił uwagę, że Spring Software w ofercie złożonej w Postępowaniu wskazał, że oferuje bazę danych MS SQL Standard 2022. Odwołujący podniósł, że z informacji ...

Zamówienia zgodnego z wszystkimi wymaganiami Zamawiającego), zaś ewentualna poprawa tych niezgodności nie powodowałaby istotnych zmian w treści oferty Spring Software. (...) [Ad. zarzut nr 1 - brak wyraźnego wskazania w ofercie bazy danych Oracle] 9. Odnosząc się do pierwszego z zarzutów ujętych w Piśmie Agfa, którego istota sprowadza się do tego, że Spring Software w pkt 2.3 Specyfikacji technicznej nie zaoferował bazy danych Oracle, Wykonawca zdecydowanie nie zgadza się z tym zarzutem oraz wskazuje, co następuje. 10. W pierwszej kolejności Wykonawca potwierdza, że moduły FOQAL oferowanego oprogramowania DOSE istotnie wymagają bazy danych Oracle. Informację taką Spring Software uzyskał od firmy Qaelum jeszcze przed złożeniem oferty w Postępowaniu, czego konsekwencją było uwzględnienie licencji bazodanowych Oracle w złożonej ofercie. W konsekwencji, niezależnie od tego, że dla realizacji przedmiotowego Zamówienia Wykonawca będzie wykorzystywał bazy danych MS SQL Standard ...

223 ust. 2 pkt 3 Pzp. Kierując się powyższymi rozważaniami Izba stwierdziła, że zarzuty przedstawione w odwołaniu nie zasługiwały na uwzględnienie. Izba, działając na podstawie art. 555 ustawy Pzp pozostawiła bez rozpoznania nowe zarzuty odwołującego przedstawione dopiero w piśmie procesowym z dnia 1 marca 2024 r. W piśmie tym odwołujący podniósł, że zaoferowanie bazy danych Oracle Express było niemożliwe z uwagi na to, iż: a) warunki darmowej licencji uniemożliwiają dystrybuowanie tego oprogramowania odpłatnie, b) warunki licencji Oracle Express wyłączają gwarancję, a zamawiający wymagał we wzorze umowy udzielenia gwarancji, c) maksymalne zasoby dla licencji oprogramowania Oracle Express wynoszą: do 12 GB danych użytkownika, do 2 GB pamięci RAM bazy ...

KIO 938/24 – Wyrok KIO – 2024-04-17 53 fragmenty Premium

2024-04-17 » Oddala odwołanie

Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu udostępnienia całości treści oferty złożonej przez wykonawcę N... S.A., w szczególności: a) informacji na temat producenta rozwiązania - pkt 3 ppkt 1 lit. b Formularza 2.1 b) informacji na temat oferowanych urządzeń typu 1 - 3 oraz licencji na Centralny System Zarządzania urządzenia, a także licencji na Centralny System Kolekcji Logów - kol. 2 Formularza 4.1. Odwołujący zwrócił uwagę, że zgodnie ...

oceny czy Zamawiający miał dostateczną podstawę prawną do odtajnienia zastrzeżonych przez Przystępującego tajemnicą przedsiębiorstwa określonych w powołanych wyżej formularzach informacji. W pierwszej kolejności, Izba ustaliła w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia przedmiotowej sprawy, że Przystępujący składając ofertę w piśmie z dnia 6 marca 2024 r. dokonał zastrzeżenia tajemnica przedsiębiorstwa niektórych informacji w następujący sposób: "Wykonawca zastrzega poufność informacji wymienionych w ofercie na podstawie art. 18 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2023 poz. 1605) ("Ustawa"), który przewiduje uprawnienie do zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) - ("UZNK"). Tajemnicę przedsiębiorstwa stanowią informacje zawarte w: - załączniku nr 2.1 pkt. 3b) - załączniku nr 4.1 tabela kolumna druga, pozycja 1, 2, 3, 4, 5 w zakresie nazwy, producenta, typu, modelu licencji lub urządzenia. Zgodnie z art. 11 ust. 2 UZNK, przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym ...

ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. Biorąc pod uwagę treść powołanych wyżej przepisów prawa wymaga wskazania, że Zamawiający był zobowiązany do ustalenia i oceny wystąpienia przesłanek opisanych w art. 11 ust.2 ustawy, o której wyżej mowa. Według zapatrywania Izby - Zamawiający w granicach powyższego przepisu prawa dokonał oceny powyższych przesłanek ustawowych. Zdaniem Izby - zastrzeżone przez Przystępującego tajemnicą przedsiębiorstwa znajdujące się w spornych formularzach informacje stanowią informacje o charakterze technicznym i technologicznym posiadające dla niego określoną wartość gospodarczą. Powyższe informacje dotyczą szczegółowych zestawień sprzętowych i określonych licencji (informacje techniczne i technologiczne), które mają charakter know-how i łącznie gwarantują Przystępującemu zachowanie odpowiedniej ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 35 fragmentów

2024-02-23 » Oddala odwołanie

6i Wykonawca będzie zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji. Odwołujący wskazał, że w myśl art. 1 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych przedmiotem prawa autorskiego są utwory architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne. Aby określone dzieło mogło być przedmiotem prawa autorskiego musi posiadać następujące cechy: - mieć źródło w pracy człowieka (twórcy), - stanowić przejaw działalności twórczej, - posiadać indywidualny charakter. Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, bez względu na PKWIU, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług opodatkowane są stawką podatku w wysokości 8%. Powyższe zostało potwierdzone w indywidualnej interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, przedłożonej przez Odwołującego wraz z odwołaniem. Mając na uwadze powołane wyżej regulacje prawne oraz stan faktyczny zdaniem Odwołującego będzie on w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia twórcą dokumentacji projektowej w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, będzie sprawować nad nim nadzór autorski oraz przeniesie na Zamawiającego wszelkie autorskie prawa majątkowe do całości dokumentacji projektowej, za które otrzymuje honorarium. Co za tym idzie, w ocenie Odwołującego, czynność ta podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 8% na ...

KDIPT1- 2.4012.232.2017.2.SM z dnia 30.08.2017r. Odwołujący w piśmie wyjaśnił, iż posiłkując się uzyskaną indywidualną interpretacją złożył w postępowaniu ofertę z zastosowaniem obniżonej stawki podatku od towarów i usług (8%), biorąc za podstawę art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 181 załącznika nr 3 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT: usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania (bez względu na symbol PKWiU) są opodatkowane obniżoną stawką 8 procent. Zdaniem ...

interpretacją Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, jeżeli dokumentacja projektowa ma autorski charakter i wraz z jej przekazaniem dojdzie jednocześnie do przeniesienia praw autorskich, to dla całości tej dokumentacji możliwe jest zastosowanie stawki VAT w wysokości 8%. Stanowisko to zakłada, że głównym przedmiotem świadczenia jest przeniesienie autorskich praw majątkowych do wykonanej dokumentacji w formie honorarium. Honorarium jest wypłacane twórcy za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania. Indywidualne interpretacje podatkowe nagminnie używają określeń: "dostawa utworu", "sprzedaż dokumentacji", co nie jest tożsame z przedmiotem niniejszego postępowania. Istotą niniejszego zamówienia nie było przeniesienie autorskich praw majątkowych do artystycznego wykonania, ale usługa opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej i kosztorysowej (usługa projektowa), gdzie ...

KIO 2171/24 – Wyrok KIO – 2024-07-12 82 fragmenty Premium

2024-07-12 » Oddala odwołanie

jako przepis dotykający wykonawcę sankcją niemożności uzyskania zamówienia publicznego musi być stosowany ściśle i jedynie w przypadku, gdy jego hipoteza dokładnie odpowiada stanowi faktycznemu danego postępowania - co w niniejszym Postępowaniu nie miało miejsca. W tym stanie rzeczy dokonaną przez Zamawiającego ocenę spełniania przez wykonawcę C... warunków udziału w Postępowaniu należy uznać za prawidłową, brak bowiem było podstaw do stwierdzenia, że zamówienie referencyjne nie zostało wykonane ani że nie zostało ono ukończone w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a więc iż wykonawca C... nie spełnia któregokolwiek z warunków udziału w Postępowaniu. Niezależnie od powyższego, warto przypomnieć, że zgodnie z utrwalonym już orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej nie ma ...

wykonawca C... na podstawie umowy (...) dostarczył zamawiającemu oprogramowanie do kompleksowej obsługi strefy płatnego parkowania, 2) w ramach etapu II trwającego do dnia 30 września 2022 r. dokonywał napraw i konserwacji tego oprogramowania, 3) Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi korzystał z tego oprogramowania do dnia 30 września 2022 r. Zważyć należy, że oprogramowanie komputerowe podlega ochronie prawnej na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509 t.j. z dnia 2022.12.06) - dalej zwaną: ustawą o prawie autorskim. Zasadą wynikającą z art. 65 ustawy o prawie autorskim jest, że w braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się, że twórca udzielił licencji. Przepis ten na podstawie art. 74 ust. 1 powołanej ustawy, ma zastosowanie także do programów komputerowych. Z dokumentu referencji jak i z pisma Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, z dnia 28 maja 2024 r., nie wynikało że wykonawca C... wraz z dostawą oprogramowania przeniósł na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do tego oprogramowania bądź udzielił licencji do tego oprogramowania. Z uwagi jednak na to, że dostawa oprogramowania zawsze polega na nabyciu prawa do korzystania z oprogramowania, Zamawiający uznał że pomimo iż umowa (...) w żaden sposób nie odnosiła się wprost do kwestii przeniesienia lub zezwolenia na korzystanie z majątkowych praw autorskich do oprogramowania, to aby Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi mógł z tego oprogramowania korzystać zgodnie z jego przeznaczeniem, musiał posiadać uprawnienie wynikające z ustawy o prawie autorskim. W konsekwencji, Zamawiający uznał, że w oparciu o art. 65 ustawy o prawie autorskim, wykonawca C... udzielił Zarządowi Dróg i Transportu w Łodzi licencji dorozumianej na korzystanie z tego oprogramowania przez okres obowiązywania umowy (...), tym bardziej że udzielenie licencji niewyłącznej na podstawie art. 67 ust. 5 ustawy o prawie autorskim, nie wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Całokształt okoliczności i zamiary stron, wskazywały bowiem na to, że wolą zarówno wykonawcy C... i Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi było umożliwienie zamawiającemu korzystania z oprogramowania dostarczonego przez wykonawcę, przez cały okres obowiązywania umowy ...

fizycznej dostawie nośnika, na którym utrwalono oprogramowanie bądź na udostępnieniu kodu źródłowego, ale na udzieleniu praw do korzystania z niego. Z tego też względu, co do zasady, dostawa oprogramowania ma charakter świadczenia ciągłego. O dostawie oprogramowania jako świadczeniu o charakterze jednorazowym, można byłoby mówić jedynie w hipotetycznej sytuacji udzielenia licencji na jednorazowe skorzystanie z oprogramowania w określonym czasie. W praktyce obrotu prawnego tego typu sytuacje nie wydają się jednak częste. Odwołujący pismem z dnia ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 112 fragmentów

2024-02-05 » Oddala odwołanie

12 OPZ). Zamawiający wyłączył również z zakresu obowiązku wykonawcy dokonanie po przeprowadzonym szkoleniu wpisu do licencji pilota. W Rozdziale X ust. 2 pkt 4 SWZ wskazano warunki zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający wymaga ...

PARASNAKE. Zamawiający poinformował, że stoi na stanowisku, że takie czynności jak koordynacja i organizowanie pobytu w ośrodku szkolenia, kwestie księgowe czy odpowiedzialność za ewentualne uchybienia stanowią neutralne elementy realizacji umowy zawartej przez strony i świadczą o udziale wykonawcy w realizacji zamówienia. Zamawiający przedstawił stanowisko, że ustawa Pzp nie zabrania powierzania podwykonawcom całości zamówienia.(odpowiedź z 21 grudnia 2023 r. — KIO 3764/23) PARASNAKE 28 grudnia 2023 r. przekazał stronom postępowania odwoławczego pismo, w którym opisał w jaki sposób planuje zrealizować zamówienie oraz jaki będzie faktyczny udział PARASNAKE w świadczeniu usługi szkoleniowej. Zamawiający 4 stycznia 2024 r. poinformował o ponownym wyborze oferty PARASNAKE. Odwołujący ...

miałaby podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy pzp. W świetle powyższego orzeczono, jak w sentencji. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 575 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu wysokości ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 44 fragmenty

2024-02-05 » Oddala odwołanie

skarżący rzeczywiście złożył. Odmowa podpisania umowy jest tożsama ze stanowiskiem podjętym świadomie przez wykonawcę i przekazanym do wiadomości zamawiającego. Również KIO w swym orzecznictwie wskazuje, że (wyroku KIO 288/14) "uchylanie się" nie musi wcale oznaczać bezpośredniej ...

Wniosek o wydanie zezwolenia na regularny przewóz osób złożono do Zamawiającego 12 grudnia 2023 ro. (w tym zakresie Urząd Miasta wniosek o jedną linię przesłał do Starostwa - organu właściwego). 2) Dodatkowo wówczas Wykonawca oświadczył Zamawiającemu iż pierwsze kilka dni nowego roku w przypadku nieuzyskania zezwolenia na regularny przewóz osób (z powodu braku uzgodnienia ze Starostwem Powiatowym w zakresie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych) będzie świadczył nieodpłatnie usługę w ramach przewozów okazjonalnych na swojej licencji (w ramach przewozów okazjonalnych), 3) 18 grudnia 2023 Zamawiający wezwał do uzupełnienia wniosku - złożenia uzgodnienia ze Starostwem w zakresie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych 4) Kolejno w 28 grudnia 2023, godzina 14.00, Wykonawca stawił się w siedzibie Zamawiającego z kompletem dokumentów celem podpisania umowy - przy czym Wykonawca nie dysponował jeszcze zezwoleniem ...

posiadanie uprawnień przez zespół osób dedykowanych do realizacji przedmiotu zamówienia. Odwołujący jako profesjonalista wykonujący usługi w postaci dowozu posiadał wiedzę, iż do wykonania tego przewozu niezbędne będzie posiadanie zezwolenia na wykonanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie, a posiadanie takiego zezwolenia było warunkiem zawarcia umowy opisanym w SWZ. Wykonawca nie dołożył należytej staranności przy ubieganiu się o wydanie takich zezwoleń, ofertę złożył w dniu 17 listopada 2023 roku. W dniu 05 grudnia 2023 roku Zamawiający wybrał ofertę odwołującego jako najkorzystniejszą, jednak wykonawca nawet wtedy nie wystąpił o stosowne zezwolenia zrobił to dopiero w dniu 12 grudnia 2023 roku, a jego podanie zawierało braki formalne, ponadto w przypadku jednej linii wniosek nie wpłynął do właściwego organu, więc Burmistrz Poddębic zawiadomieniem z dnia 18 grudnia 2023 roku przekazał do Starostwa Powiatowego w Poddębicach. Nieprawdą jest, jak twierdzi odwołujący w wezwaniu z dnia 3 stycznia 2024 roku do zawarcia umowy, iż jego podanie o wydanie ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 34 fragmenty

2024-08-23 » Oddala odwołanie

nr 26 we Wrocławiu", numer referencyjny: ZSP 26/5/2024. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 08.07.2024 r., nr 2024/BZP 00401140. W dniu 09.08.2024 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie wykonawcy "Kanzeon Wrocławski Catering" sp. z o. o., Al. A. Brucknera 10, 51-410 Wrocław (dalej: "Odwołujący"), w którym Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 223 ust. 1 w zw. z art. 223 ust. 2 pkt 3 w zw. z art. 239 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), zwanej dalej: "ustawą Pzp", poprzez zaniechanie wezwania Odwołującego do złożenia w zakresie treści oferty oraz poprawienia w jego ofercie innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, a w konsekwencji nieprzyznanie tej ofercie punktów w kryterium oceny ofert dotyczącym aplikacji internetowej posiadającej funkcjonalności wskazane w projekcie umowy oraz wybór oferty innego wykonawcy jako najkorzystniejszej, mimo iż Odwołujący dysponuje aplikacją internetową posiadającą funkcjonalności wskazane w projekcie umowy, a co za tym idzie oferta Odwołującego jest ofertą najkorzystniejszą w ustanowionych w postępowaniu kryteriach oceny ofert. W szczególności Odwołujący podniósł, co następuje. "2) Pierwotnie w ramach pkt 14. 1 lit. b) SWZ Zamawiający sformułował kryterium oceny ofert dotyczące dysponowania aplikacją internetową posiadającą funkcjonalności wskazane w projekcie umowy. Ocena kryterium odbywała się na podstawie oświadczenia wykonawców. Waga kryterium wynosiła 30 punktów: b) kryterium jakościowe (A): aplikacja internetowa, posiadająca funkcjonalności wskazane w Projekcie umowy — waga kryterium 30. Ocena kryterium - na podstawie oświadczenia Wykonawcy. Oferta uzyska punktu zgodnie ...

ze schematem: Wykonawca posiada aplikacje - 30 punktów Wykonawca nie posiada aplikacji - 0 punktów. 3) Następnie — w ramach zmiany SWZ z dnia 8.07.2024 r. — Zamawiający dokonał modyfikacji przedmiotowego kryterium poprzez wskazanie, że warunkiem otrzymania punktów jest wskazanie w formularzu ofertowym funkcjonalności opisanych w projekcie KIO 2848/24 2 umowy oraz przekazanie danych niezbędnych do logowania do aplikacji celem przetestowania funkcjonalności. Ponadto Zamawiający zastrzegł, iż oferta wykonawcy ...

posiada aplikacji lub aplikacja nie posiada wskazanych funkcjonalności. Waga kryterium nadal wynosiła 30 punktów: 3. W treści SWZ - wykreśla się treść pkt 14.1 lit b) i nadaje mu nowe brzmienie: kryterium jakościowe (A): b) "aplikacja internetowa, posiadająca funkcjonalności wskazane w Projekcie umowy - waga kryterium 30. Warunkiem otrzymania punktów w kryterium jest wskazanie w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SWZ opisanych w § 6 punkt 1 podpunktach a) do j) funkcjonalności oraz przekazanie danych niezbędnych do logowania do aplikacji, celem przetestowania funkcjonalności. Oferta uzyska punkty zgodnie ze schematem ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 141 fragmentów

2024-01-25 » Oddala odwołanie

lub Ustawa PZP] przez zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa. Przedmiotem zamówienia publicznego jest "Wsparcie serwisowe, zakup licencji oraz usługi eksperckie w zakresie technologii i sprzętu firmy Cisco Systems (część I) oraz Huawei Technologies (część II)", numer postępowania: ZP/JK/271/III-168/23. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 08-11-2023 r. oraz opublikowane w Dz. Urz. UE: 00679915-2023 z dnia 09-11-2023 r. Wykonawca podał, w punkcie II odwołania, że: "W toku przedmiotowego postępowania naruszono następujące przepisy: 1. art. 239 ustawy w zw. z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. b) ustawy Pzp poprzez dokonanie wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej w części 1 zamówienia przez konsorcjum firm: Intertrading Systems Technology sp. z o.o. al. Jerozolimskie ...

czynności Zamawiającego prowadzą do możliwości poniesienia szkody przez Odwołującego polegającej na uniemożliwieniu Odwołującemu uzyskania zamówienia". W uzasadnieniu stanowiska podał: I. Zarzut naruszenia art. 239 ust. 1 w związku z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. b) ustawy Pzp Przedmiotem zamówienia w zakresie części 1 jest wsparcie serwisowe, zakup licencji oraz usługi eksperckie w zakresie technologii i sprzętu firmy Cisco Systems, natomiast zamówienie będzie realizowane w okresie 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru oświadczenia, o którym mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 Umowy stanowiącej załącznik nr 1A do SWZ. Zgodnie ...

a do SWZ - przedmiot umowy obejmuje (upraszczając jego szczegółowe zapisy) zakup pakietów serwisowych, zakup rozszerzenia licencji oraz świadczenie usług serwisu gwarancyjnego, wsparcia technicznego i asysty technicznej oraz zaawansowanego wsparcia technicznego. Świadczenia te, co istotne w kontekście omawianych poniżej twierdzeń Odwołującego, odnosić się mają do szeregu systemów i urządzeń Cisco znajdujących się lub mających się znaleźć w posiadaniu Zamawiającego. Kształtując opis warunku udziału Zamawiający dążył do możliwie szerokiego opisania zakresu usług, którymi ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 74 fragmenty

2024-02-13 » Oddala odwołanie

Sygn. akt: KIO 208/24 WYROK Warszawa, dnia 13 lutego 2024 r. Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: Przewodnicząca: Aleksandra Kot Protokolant: Piotr Cegłowski po rozpoznaniu na rozprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 stycznia 2024 r. przez wykonawcę PROWASTE sp. z o.o. z siedzibą w Przemyślu (dalej: "Odwołujący") w postępowaniu prowadzonym przez Skarb Państwa - 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie z siedzibą w Rzeszowie (dalej: "Zamawiający"), przy udziale: 1) ................................................................. uczestnika po stronie Odwołującego - wykonawcy B. D. prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą: B. D. Zakład Oczyszczania "BiM D." z siedzibą w Żurawicy, 2) ................................................................. uczestnika po stronie Zamawiającego - wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: FCC Tarnobrzeg sp. z o.o. z siedzibą w Tarnobrzegu oraz M. O. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe M. O. z siedzibą w Woli Jachowej orzeka: 1. Oddala odwołanie. 2. Kosztami postępowania obciąża Odwołującego i zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) uiszczoną przez Odwołującego tytułem wpisu od odwołania. Na orzeczenie - w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie - Sądu Zamówień Publicznych. Przewodnicząca: ....................................... KIO 208/24 Uzasadnienie Skarb Państwa - 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie z siedzibą w Rzeszowie (dalej: "Zamawiający" lub "34 WOG") prowadzi na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm., dalej: "ustawa Pzp") postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn. "Wywóz stałych odpadów komunalnych oraz umożliwienie ich segregacji wraz z wyposażeniem wszystkich wskazanych kompleksów w pojemniki do składowania odpadów komunalnych i odpadów segregowanych z kompleksów wojskowych funkcjonujących na terenie działania ...

to zresztą sam wykonawca wskazując, że po stronie Członka Konsorcjum FCC leży "zapewnienie niezbędnych dokumentów (licencji, pozwoleń itd.)". PROWASTE zaznaczył, że rozwiązanie takie jest jednak niedopuszczalne, gdyż każde zezwolenie/licencja/koncesja/wpis ma charakter indywidualny i dotyczy jednego, wskazanego w nim podmiotu. Nie można się nim "dzielić" w sposób zaprezentowany przez oferenta, tj. w ten sposób, że jedne podmiot posiada uprawnienia, drugi wykonuje zadanie. Odwołujący podniósł, że bezspornym jest ...

b) transport i podstawienie pojemników do obsługi poszczególnych obiektów; Wola Jachowa 94A, c) logistyka, w tym zapewnienie odpowiedniej 26-008 Górno liczby pojazdów do należytej realizacji usługi; d) zapewnienie niezbędnych dokumentów (licencji, pozwoleń itd.) oraz inne czynności, które okażą się niezbędne do wykonania przedsięwzięcia związane z przypisanym ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok KIO – 2024 492 fragmenty ciekawe zdania

2024-02-05 » Oddala odwołanie

by System odczytowy, oparty o technologię IoT (Internet of Things), wykorzystywał techniki komunikacji dużym zasięgu w paśmie licencjonowanym (pkt. 3.2 SWZ wymóg powtórzony w pkt. 1 Definicja Transmisji Danych, która to definicja dodatkowo wskazuje że chodzi o pasmo częstotliwości 800/900 MHz oraz pkt. 2 OPZ ) w szczególności przez: - posłużenie się pojęciem "pasma licencjonowanego" co jest pojęciem nieznanym na gruncie ustawy prawo telekomunikacyjne, - tworzenie nieproporcjonalnych warunków dla realizacji zamówienia poprzez wymuszenie "licencji na pasmo" przy czym system odczytowy można zbudować również na pasmach częstotliwości otwartych przeznaczonych w tym celu przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, - utrudnianie warunków konkurowania poprzez wskazanie "pasma licencjonowanego" co predysponuje do realizacji usługi operatorów mobilnych posiadających rezerwację częstotliwości w pasmach 800-900 MHz a jednocześnie wyklucza innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogących świadczyć usługi na rzecz Zamawiającego ale nie posiadających rezerwacji częstotliwości w pasmach 800-900 MHz, 2) art. 99 ust. 1, 2 oraz 4 Pzp i art. 16 ust. 1 oraz ust. 3 Pzp - poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, wskazujący na usługi dostarczane przez konkretnych wykonawców co prowadzi do ich uprzywilejowania a także w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący, za pomocą niedostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, nieuwzględniający wszystkich wymagań i ...

20. Podobnie okoliczność związana z ponoszeniem przez wykonawcę kosztów rezerwacji częstotliwości (pasmo licencjonowane) nie przesądza w żaden sposób o niedopuszczalności potrzeb Zamawiającego w zakresie wyboru technologii. Jak bowiem wskazano wyżej, Zamawiający ma pełne prawo wyboru sposobu realizacji zamówienia, tak aby nabyć usługę o możliwie najwyższym standardzie i niezawodności przesyłu danych - zwłaszcza planując realizację zamówienia w dłuższej perspektywie czasowej. Powyższe działanie Zamawiającego pozostaje w pełni zgodne z zasadą efektywności, która wprost wyrażona w art. 17 ust. 1 PZP, została w nowej ustawie PZP podniesiona do rangi podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych. W świetle rzeczonego przepisu zamawiający zobowiązany jest do udzielenia zamówienia w sposób zapewniający najlepszą jakość dostaw, usług oraz robót budowlanych, uzasadnioną charakterem zamówienia, ale w ramach środków, które może przeznaczyć na jego realizację. Zamawiający nie jest zatem zobowiązany nabyć rozwiązania najtańszego, lecz rozwiązanie najlepsze w ramach posiadanych środków. Na marginesie należy wskazać, że Zamawiający, w przypadku dopuszczenia technologii LoRaWAN musiałby de facto ponieść określone koszty, w tym wypadku związane z budową całej infrastruktury przez Emitel. [Brak zróżnicowania warunków świadczenia usług pod względem jakości] 3.21. Dalej w ramach zarzutu nr 1 (por. pkt 5/ str. 10-11 Odwołania) Odwołujący wskazuje, że "Zamawiający nie zróżnicował warunków świadczenia usług pod względem jakości dla urządzeń Moduły Radiowe IoT. Niezależnie czy wykonawca będzie realizował usługi w oparciu o urządzenia pracujące w paśmie licencjonowanym czy paśmie nielicencjonowanym zobligowany jest dostarczyć dane odczytowe z liczników w określonych interwałach czasowych. (...) Wymóg "pasma licencjonowanego" jest również nieproporcjonalny bowiem usługę o takiej samej jakości Zamawiający oczekuje otrzymać w paśmie nielicencjonowanym". Twierdzenie Odwołującego nie znajduje oparcia w stanie faktycznym sprawy. Przede wszystkim zaznaczenia wymaga, że Zamawiający stawia określone wymagania dotyczące skuteczności odczytów każdorazowo względem określonego procentu Modułów Radiowych IoT, przesyłających dane do Systemu odczytowego w określonym przedziale czasowym. 3.22. O powyższym jednoznacznie świadczą postanowienia Opisu Przedmiotu Zamówienia - Załącznika nr 8 do SWZ, gdzie Zamawiający w Rozdziale V Infrastruktura Systemu Odczytowego, pkt 2 Wymagania dla Systemu odczytowego wyraźnie zaznaczył, iż : • "2) System odczytowy powinien umożliwiać rejestrację wskazań każdego Urządzenia pomiarowego w sieci co najmniej raz na godzinę oraz przesyłanie zarejestrowanych danych i wskazań co najmniej raz ...

wykazywać się szczególną dbałością o racjonalne wydatkowanie środków publicznych" (wyrok KIO 155/18). Zamawiający nie w każdym przypadku stawiając wymagania, ogranicza zasadę konkurencyjności, a okoliczności, że wykonawca lub wykonawcy nie posiadają w swojej ofercie przedmiotu zamówienia, który pozwoliłby im na ubieganie się o udzielenie zamówienia z powodu niespełnienia wymagań określonych przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia nie przesądza o tym, że zamawiający narusza zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców." (za: E. Wiktorowska [w:] A. Gawrońska- Baran, A. Wiktorowski, P. Wójcik, E. Wiktorowska, Prawo zamówień publicznych. Komentarz aktualizowany, LEX/el. 2023, art. 99.). 2. W konsekwencji, należy uznać, że opis przedmiotu zamówienia będzie niezgodny z ustawą, jeśli będzie utrudniał uczciwą konkurencję, a utrudniające uczciwą konkurencję wymagania Zamawiającego nie znajdują oparcia w jego uzasadnionych potrzebach. Celem sformułowania opisu przedmiotu zamówienia nie jest to, aby każdy wykonawca mógł wziąć udział w postępowaniu, ale aby Zamawiający otrzymał usługi, które odpowiadają jego potrzebom. 3. W przedmiotowym postępowaniu sporne są wymogi określone w następujących postanowieniach wyrażonych w dokumentach zamówienia: 1) Roz. 1 ust. 1 OPZ - definicja transmisji danych - "Stanowi system łączności pracujący w paśmie licencjonowanym 800 MHz, 900 MHz oraz obejmujący standardy LTE CAT-M, NB-IoT. W przypadku lokalizacji Modułu radiowego IoT w miejscu z brakiem łączności w standardzie LTE Cat-M oraz NB-IoT, należy dokonać modyfikacji architektury sieci, tak aby tą łączność uzyskać. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zastosowanie innych technologii przesyłu danych w paśmie nielicencjonowanym, np. LoRaWAN, Sigfox lub równoważne, natomiast nie mogą one stanowić więcej niż 5% wszystkich zamontowanych Modułów radiowych IoT.", 2) Roz. 3.2 SWZ - "W ramach zamówienia Wykonawca utworzy, wdroży oraz będzie obsługiwał stacjonarny System odczytowy, oparty o technologię IoT (Internet of Things), wykorzystującą techniki komunikacji: • o dużym zasięgu w paśmie licencjonowanym, oraz • innych technologii radiowych w pasmach nielicencjonowanych" 3) Roz. 3.2 lit. b SWZ - uruchomienie utworzonego przez Wykonawcę Systemu odczytowego w ciągu 30 dni od dnia podpisania Umowy tj. przekazanie Zamawiającemu dostępu do Serwisu aplikacyjnego i zapewnienie Transmisji danych z całego Obszaru działania Zamawiającego" - oraz analogiczne postanowienia w Roz. I pkt 2.4 ppkt 2 OPZ, a także Roz. V ppkt 1 lit ...

12następne »