10 wyników
Spróbuj: "i C 34/03" 9
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
przedmiotowej regulacji. Zgodnie z wyrokiem Trybunału z dnia 3 marca 2005 r. (w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 w postępowaniach Fabricom S.A. przeciwko Państwu belgijskiemu), dyrektywy Rady odnoszące się do koordynacji procedur ...
pkt 1 traktuje się jako egzemplifikację dwóch podstawowych zasad Pzp, tj zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji między nimi. Co do zasady, wykonawca, który przygotowywał postępowanie o udzielenie zamówienia ...
co ma miejsce zarówno wtedy, gdy np. zainspirowałby pewne postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jak i wtedy, gdyby wcześniej aniżeli inni znał jej treść. Jednakże istnienia takiej zależności zamawiający nie może ...
zestawieniu załączonym do odwołania, wskazujące, że w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych o podobnym zakresie i rodzaju robót niejednokrotnie zamawiający ustalają termin na składanie robót o najkrótszej, dopuszczalnej przepisami prawa liczby ...
udziału w przygotowaniu postępowania (wyrok ETS z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom SA v. Państwo Belgijskie). Wykluczenie z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt ...
twierdzeń wywodzi skutki prawne (art. 190 ust. 1 Pzp w zw. z art. 6 k.c.). Również całkowicie gołosłownie zamawiający twierdził, że naruszenie konkurencji zaistniało skutkiem 16 dniowego terminu na przygotowanie i złożenie oferty. Teza ta pozostała bez żadnego rozwinięcia, czy uzasadnienia i stoi w sprzeczności ze stanowiskiem odwołującego, który wskazał, że w postępowaniach na zamówienia o podobnym ...
faktycznie wykonanych przez Odwołującego, związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej, wprowadzonych zmian w dotychczasową treść dokumentacji i możliwość sporządzenia oferty przez szeroki krąg podmiotów, zakresu i rodzaju danych wykorzystanych przez Odwołującego na potrzeby sporządzenia oferty w toku postępowania, czasu potrzebnego na przygotowanie oferty, znaczenia opracowanej przez Odwołującego dokumentacji projektowej dla sporządzenia oferty; c) z przesłuchania strony - A. B., na okoliczności wskazane w pkt 3 lit b. W uzasadnieniu ...
Znajduje to także potwierdzenie w wyroku TSUE z 3 marca 2005 r. (sprawy połączone sygn. C-21/03 i C-34/03), w którym podkreślono brak automatyzmu przy wykluczeniu wykonawcy, który brał udział w przygotowaniu danego postępowania ...
z udziału w postępowaniu. Odwołujący stwierdził, że w niniejszej sprawie nie ziściły się te przesłanki i przywołał tezy wyroku KIO z dn. 25.05.2020 r., KIO 440/20 oraz wyroku ETS z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom SA v. Państwo Belgijskie, wyrok KIO z dn. 28.03.2018 r., KIO 473 ...
zamówień publicznych musi prowadzić do nałożenia korekt finansowych; 6. art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. w zw. z art. 7, art. 8, art. 11, art. 78 i art. 80 k.p.a., przejawiające się w niewłaściwej kontroli legalności działalności administracji publicznej poprzez niezastosowanie art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. skutkujące niewłaściwym zastosowaniem art. 151 p.p.s.a. i oddaleniem skargi z powodu niewyczerpującego, ogólnikowego rozpatrzenia skargi, w tym niewyjaśnienia zasadności nałożenia korekty finansowej ...
powinna być wykazana przez organ (por. wyrok TSUE z 16 lipca 2016 r. w sprawie C-406/14; pkt 44, 45 i 47; art. 143 ust. 2 rozporządzenia nr 1303/2013; art. 24 ust. 1 ustawy wdrożeniowej). Natomiast bez znaczenia jest to, czy szkoda ta powstała na skutek świadomego i celowego działania beneficjenta, czy też w sposób niezamierzony i wynika z niewłaściwej realizacji projektu lub wadliwego prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia. Przyczyny powstania oraz ...
korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców (por. wyroki TSUE: z 17 września 2002 r. w sprawie C-513/99 Concordia Bus Finland Oy Ab and Helsingin kaupunki, HKL-Bussiliikenne oraz z 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03, Fabricom SA v. État belge). Wprowadzenie do postępowania w sprawie zamówień publicznych podstawowych zasady oznacza ...
co doprowadziło do zakłócenia konkurencji, które nie może być wyeliminowane w inny sposób niż wykluczenie I... z udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy P.z ...
oferentów. Trybunał Europejski UE w wyroku z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom SA przeciwko państwu belgijskiemu, ECLI:EU:C:2005:127 wskazał na dwie przyczyny zakłócenia konkurencji. Osoba uczestnicząca w wykonywaniu niektórych prac przygotowawczych ...
zamieszczenia SWZ na stronie internetowej zamawiającego. Podnoszenie ich w terminie późniejszym należy uznać za spóźnione i nieuzasadniające żądania wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy P.z ...
oba zamówienia, a bynajmniej Zamawiający w żaden sposób takiej okoliczności nie wykazał. Zakres udostępnienia zasobów i uczestnictwa Pana Z. B. w wykonywaniu zamówienia w części 1 - nie wyczerpuje zakresu zamówienia zgodnie ...
konkurencję między oferentami (zob. podobnie wyrok z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom, Zb.Orz. s. I-1559, pkt 33, 35; ww. wyrok w sprawie Michaniki, pkt 62). Natomiast samo stwierdzenie, że ...
również unieważnienie postępowania. Biorąc powyższe pod uwagę, na podstawie art. 554 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pkt 1 zw. z art. 556 PZP, orzeczono jak w sentencji. O kosztach ...
postępowaniu ceny nie są cenami rynkowymi dla Konsorcjum, wskazywał na następujące zamówienia, które Konsorcjum realizowało i w których zaoferowało ceny za dostarczenie zbliżonych drabin (mając na uwadze fakt, że Konsorcjum nie dostarczało jeszcze drabin właściwych dla części B i C zamówienia, porównaniu będą podlegać drabiny właściwe dla części A zamówienia. I tak dla zamawiającego: Lotniska Balice Kraków w roku 2020 zaoferowało cenę 3 086 206,00 ...
celem wykazania, że przystępujący osiągnie zysk z realizacji tego zamówienia, w postaci szczegółowego obliczenia ceny: (i) dla zadania B i C; (ii) dla zadania A oraz w postaci analogicznej kalkulacji sporządzonej w zamówieniu dla PSP w ...
przygotowania oferty na lepszych warunkach albo posiadał informacje dodatkowe o okolicznościach związanych z realizacją zamówienia i czy możliwe jest wyeliminowanie tej przewagi bez konieczności wykluczenia wykonawcy z postępowania. Europejski Trybunał Sprawiedliwości (dalej "ETS"), w wyroku z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom SA v. Państwo Belgijskie, zwrócił uwagę na brak automatyzmu przy wykluczeniu wykonawcy, który brał ...
dofinansowania jedynie w oparciu o treść protokołu pokontrolnego (prowadzenie postępowania pod założoną z góry tezę); c) ignorowaniem okoliczności, że realizacja projektu miała na celu dokonanie kompleksowej modernizacji obiektu czynnie użytkowanego, w szczególności nieuwzględnienie konieczności dochowania wyższej staranności i bezpieczeństwa przez zamawiającego; d) prowadzeniem postępowania pod z góry założoną tezę i oparciem swojego stanowiska wyłącznie na twierdzeniach wyrażonych w protokole kontroli; e) przyjęciem, że działanie strony ...
art. 184 u.f.p., b) skarżący nie dopuścił się naruszenia prawa unijnego lub krajowego; c) jego działania nie miały szkodliwego wpływu na budżet Unii; d) cele projektu zostały zrealizowane; II przepisów prawa materialnego, tj.: 1) art. 2 pkt 36 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 poprzez jego błędną wykładnię, przejawiającą się uznaniem, że działanie skarżącego ...
na korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców (wyroki TSUE: z 17 września 2002 r. w sprawie C-513/99 Concordia Bus Finland Oy Ab and Helsingin kaupunki, HKL-Bussiliikenne oraz z 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03, Fabricom SA v. État belge). Odnosząc się do powołanego przez stronę orzecznictwa KIO, wskazać należy ...
KIO 233/18, 234/18, wyrok z 28.03.2018 r., KIO 473/18) jak i również wyrok TSUE z 03.03.2005 r. w sprawach C-21/03 i C-34/03 Fabricom SA v. Państwo Belgijskie, Zamawiający może odmówić uczestnictwa w postępowaniu wykonawcy realizującemu określone prace ...
pl%2Fattachment%2F8fb0a0eb-00f0-44c4- aef3ee411a047c97&usg=AOvVaw0G1zxmo7vdRrCqUuHbo82y Każdy Wykonawca miał i ma równy, niczym nieograniczony dostęp do wszystkich dokumentów projektowych, w tym do aktualnego Studium Wykonalności, które pozyskać mógł i może zarówno od Zamawiającego, który jest zobowiązany do ich przekazania w trybie dostępu do informacji publicznej jak i od podmiotów dystrybuujących środki unijne w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dokumentacja i informacje jakie posiada Wykonawca na temat Projektu jest ogólnie dostępna m.in. pod poniższymi adresami ...
Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W wyroku ETS z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C- 34/03 Fabricom SA v. Państwo Belgijskie, zwrócono uwagę, na brak automatyzmu przy wykluczeniu wykonawcy, który brał ...
sposobu realizacji zamówienia oceniane będą podkryteria: a) Struktura organizacyjna zespołu, w tym: proponowana struktura organizacyjna i zasady współpracy zespołu, sposób nadzoru i koordynacji prac w zespole, sposoby organizacji pracy zespołu w przypadku napiętych terminów prac oraz proponowane działania mające na celu wzmocnienie zespołu w celu sprawnej i terminowej realizacji zamówienia b) Sposób komunikacji i współpracy z zamawiającym oraz innymi wykonawcami w Projekcie "Przegląd i aktualizacja map zagrożenia powodziowego i map ryzyka powodziowego", mając na uwadze zgodność z procedurami zarządczymi i odbiorowymi obowiązującymi w projekcie, w tym: proponowane kanały komunikacji oraz zakres i zasady Współpracy z Zamawiającym i innymi Wykonawcami w Projekcie, proponowane rozwiązania, których celem jest zapewnienie skutecznej wymiany informacji z zamawiającym w zakresie monitorowania postępów realizacji poszczególnych zadań oraz identyfikacji ryzyk i podejmowania działań zaradczych c) Kontrola jakości wewnętrznej produktów i wyników prac po stronie Wykonawcy, w tym: sposób organizacji i przebiegu procesu kontroli wewnętrznej u Wykonawcy zapewniającej produkty zgodne z Metodyką, przepisami prawa i spełniające wymagania procedury kontroli jakości stosowanych w Projekcie; przewidywane narzędzia usprawniające proces wewnętrznej kontroli produktów ...
można było uzyskać maksymalnie 20 pkt. Sumarycznie maksymalnie 60 pkt. Jednocześnie zamawiający wskazał w s.i.w.z., "iż każde podkryterium będzie oceniane zgodnie z stopniem wypełnienia przez wykonawcę poszczególnych elementów kryterium wskazanych w tabeli." I tak, odwołujący w kryterium wskazanym w pkt. b i c otrzymał 16 zamiast maksymalnych 20. W ocenie odwołującego jego oferta w części - opis sposobu realizacji zamówienia — zarówno w podkryterium Sposób komunikacji i współpracy z Zamawiającym oraz innymi Wykonawcami w Projekcie, jak i Kontrola jakości wewnętrznej produktów i wyników prac po stronie Wykonawcy zasługuje na maksymalną ilość 20 pkt. Zgodnie z ww. tabelą ...
zamówienia", 3) strony 9 - 27: treść rozdziałów: a) 4 - Organizacja pracy zespołu; b) 5 - Komunikacja i współpraca z Zamawiającym oraz Wykonawcami w projekcie; c) 6 - Kontrola wewnętrzna produktów i wyników prac; d) 7 - Zarządzanie ryzykiem i zagrożeniami w projekcie. - z niewielkimi wyjątkami na stronach 15, 16, 19, 22. 2. Opis Multiconsult Polska Sp. z o.o. W ocenie zamawiającego, opis zawiera informacje, których charakter i treść odpowiada definicji know-how oraz są informacjami przedstawiającymi rozwiązania metodyczne, techniczne (w tym wykorzystane ...