2006-10-19 » Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu powtórzenie czynności badania i oceny ofert
Alicja Katarzyna Antosiewicz-Malinowska
arbitrzy:
Olgierd Jerzy Koleśnik
Paweł Krzykowski
protokolant
Rafał Oksiński
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19.10.2006 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez
Konsorcjum: Unizeto Technologies ...
stronie odwołującego się.
orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu powtórzenie czynności badania i oceny
ofert.
2. Kosztami postępowania obciąża Politechnikę Poznańską Poznań, Pl. M. Skłodowskiej-
Curie 5
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 3499 zł 25 gr (słownie: trzy tysiące czterysta ...
dziewięćdziesiąt dziewięć złotych dwadzieścia pięć groszy) przez Politechnikę Poznańską Poznań, Pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 na rzecz Konsorcjum: Unizeto Technologies S.A., Allami Nyomda Nyilvanosan Mikado Reszvenytarsasag Szczecin, Ul. Królowej Korony ...
poniesione z tytułu kosztów postępowania
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: ------------------------------------) przez -------
-------------------------------------- na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 16500 zł 75 gr (słownie: szesnaście tysięcy pięćset złotych siedemdziesiąt pięć groszy) z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Konsorcjum: Unizeto Technologies S.A., Allami Nyomda
Nyilvanosan Mikado Reszvenytarsasag Szczecin, Ul. Królowej Korony ...
Zamawiający - Politechnika Poznańska w Poznaniu prowadzi w trybie negocjacji bez ogłoszenia postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawę 970670 wstępnie zadrukowanych Strona 2 z 6
blankietów elektronicznej legitymacji studenckiej oraz 7000 wstępnie niezadrukowanych blankietów.
Zamawiający w dniu 11.09.2006r. odrzucił ofertę Odwołującego się zarzucając mu nie
przedstawienie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań okresowych w polskich normach lub innych dokumentach dla komponentu technicznego urządzenia do składania
kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zamawiający uznał, że przedstawiony certyfikat na system operacyjny JTOP e-Passport version 8.05 dotyczy innej platformy sprzętowej
(SLE66CLX641P) nie zaproponowana w ofercie (SLE66CX322P).
W dniu 19.09.2006r. Odwołujący złożył do Zamawiającego ...
14.06.2006r. skierował odpowiedź, w której zawarł zdanie,
że będzie wymagał certyfikatu bezpieczeństwa na hardware karty oraz, że dopuszcza certyfikacje
apletów na karcie we własnym zakresie. Odwołujący podniósł, że zastosował się do wytycznych zawartych w tym piśmie. Zamawiający w dniu 27.06.2006r. a więc już po złożeniu ofert,
skierował do wykonawców pismo- pytanie, by przedstawić kopie certyfikatów wymaganych dla komponentu technicznego kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Odwołujący wskazał, że w wykonaniu wyroku Zespołu Arbitrów z dnia 7.08.2006r ...
jednoznacznie określonych certyfikatów dotyczących wyrobów, i że są to te same certyfikaty, które przedłożył
do oferty.
Ponadto Odwołujący podnosił, iż firma Gemplus dostarczyła po wyroku Zespołu
Arbitrów referencje nowe a nie uzupełnienie do referencji złożonych w ofercie, wskazywał, że
referencje dotyczą kart SIM do telefonów komórkowych, czyli produktu różniącego się od przedmiotu zamówienia.
Strona 3 z 6
Na rozprawie natomiast wskazał, że referencja została poświadczona przez osobę nie umocowaną do reprezentacji firmy w zakresie składania oświadczeń i opisywania dokumentów. Natomiast w przedłożonej referencji brak było danych dotyczących wartości dostarczonych wyrobów.
Odwołujący podniósł w proteście, że dostarczył certyfikaty, takie jakimi ...
załącznika oferowany produkt powinien być taki by mógł być stosowany komponent technicznych urządzenia do składania podpisu elektronicznego. Zamawiający uznał,
że zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym komponent techniczny składa się platformy sprzętowej oraz z systemu operacyjnego i oba te elementy ...
stron, zapoznaniu się z dokumentacją
przetargową Zespół Arbitrów ustalił i zważył, co następuje:
Odwołanie zasługuje na uwzględnienie.
Zdaniem Zespołu Arbitrów zapisy w załączniku nr 3 do SIWZ - Szczegółowe wymagani
techniczne, Część ...
procesora jak również systemu operacyjnego, ponieważ posłużył się ogólnym sformułowaniem, iż wymagał będzie odpowiednich certyfikatów na hardware karty. Ponadto w SIWZ znalazł się zapis, iż "blankiet ELS może być stosowany jako
Strona 4 z 6
komponent techniczny urządzenia do składania podpisu elektronicznego(…)". Takie
sformułowanie zdaniem Zespołu Arbitrów mogło również budzić wątpliwości i być
interpretowane jako zapis ...
uznał za zasadny, gdyż uzupełniona referencja nie była zawarta w wykazie wykonanych dostaw załączonego do oferty z dnia 23.06.2006r., zatem nie być może brana przez Zamawiającego pod
uwagę przy ocenie ofert.
Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do ...
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późń. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2006-05-31 » Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie powtórnego badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty Odwołującego się
Przewodniczący Zespołu ArbitrówAlicja Stanisława Juszczyk
Arbitrzy:Violetta Ewa Morasiewicz
Marek Madaliński
ProtokolantMagdalena Pazura
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31.05.2006 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Refleks Sp. z ...
maja 2006 r.
orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie powtórnego badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty Odwołującego się.
2. Kosztami postępowania obciąża Mazowiecką Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o.
w Warszawie Oddział Gazownia Łódzka, Łódź, ul. Uniwersytecka 2/4
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 3 813 zł 79 gr
(słownie: trzy tysiące ...
Gazownictwa Sp. z o.o. w Warszawie Oddział Gazownia
Łódzka, Łódź, ul. Uniwersytecka 2/4 na rzecz Refleks Sp. z o.o., Wrocław,
ul. Powstańców Śląskich 95
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 00 gr
(słownie: xxx)
przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek środków specjalnych
UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 930 zł 21 gr
(słownie: dziewięćset trzydzieści złotych dwadzieścia jeden groszy)
z rachunku środków specjalnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Refleks Sp.
z o.o., Wrocław, ul. Powstańców Śląskich 95.
3. Uzasadnienie
Firma Refleks ...
o.o. z Wrocławia uczestnicząc w postępowaniu o zamówienie publiczne
prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na "Ochronę obiektów Mazowieckiej Spółki
Gazownictwa Sp. z o.o. w Warszawie Oddział Gazownia Łódzka prowadzonym ...
Łódzka w Łodzi,
Strona 2 z 7
w dniu 15 maja 2006 roku wniosła protest na odrzucenie jej oferty. W proteście zarzucono
Zamawiającemu, że z naruszeniem przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy ...
roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) dokonał odrzucenia
oferty, gdyż podane powody odrzucenia stanowią tylko uchybienia w sporządzeniu oferty,
natomiast nie mogą być traktowane jako "sprzeczność oferty z treścią specyfikacji istotnych
warunków zamówienia", o której stanowi powołany przepis ustawy. W załącznikach nr 2, 3 i 4
do oferty faktycznie w miejscu wyszczególnionym do "złożenia podpisu przez osobę uprawnioną
do reprezentowania Wykonawcy" obok złożonego podpisu i pieczęci osoby upoważnionej nie
wpisano we wskazanym do tego miejscu daty. Jednakże brak daty na załącznikach nie może
stanowić podstawę do odrzucenia oferty, gdyż nie jest to brak merytoryczny oferty, który zgodnie
z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 2 powołanej ustawy powoduje obowiązek odrzucenia oferty,
a jedynie błąd formalny, taki jak np. brak numeracji stron oferty czy jej nie parafowanie na
niektórych stronach. Są to braki co do formy i zawartości oferty, a nie dotyczą treści tej oferty.
Takie stanowisko znajduję odzwierciedlenie m.in. w wyroku Zespołu Arbitrów z dnia
18.01.2005r., który stwierdził, że "sprzeczność oferty z treścią SIWZ, o której mowa w art. 89
ust.1 pkt 2 ustawy -Prawo ...
do
jej treści merytorycznej, a nie do formy". Dlatego Protestująca firma wnosiła o przywrócenie
jej oferty do postępowania i powtórzenia czynności oceny ofert przetargowych i wyboru tej
oferty jako najkorzystniejszej zgodnie z kryteriami SIWZ.
Zamawiający protest pismem z dnia 16 maja 2006 roku odrzucił wskazując, iż zgodnie z pkt 18
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na oświadczeniach i dokumentach potwierdzających, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, tj. na wzorze -
załącznik nr 4 (wykaz wykonanych usług ochrony), na wzorze- załącznik nr 2 formularzu oferty
i na wzorze - załącznik nr 3 informacja o cenach za wykonane usługi w poszczególnych
obiektach umieszczono rubrykę pn. "Data i podpis wraz z pieczęcią osoby uprawnionej do
Strona 3 z 7
reprezentowania Wykonawcy". W odrzuconej ofercie na załącznikach nr 2, nr 3 i nr 4 obok podpisu i pieczęci nie umieszczono daty, co powoduje, iż oferta ta winna być odrzucona, bowiem jej treść nie odpowiada opisowi sporządzenia oferty, który został przez Zamawiającego określony w SIWZ. Wykazany brak uniemożliwia Zamawiającemu ocenę czy Wykonawca rzeczywiście spełnił warunki udziału w postępowaniu i czy złożona oferta jest ważna.
Od tego rozstrzygnięcia protestu firma Refleks Sp. z o.o. z Wrocławia wniosła ...
maja 2006 roku odwołanie, w którym podtrzymała zarzuty wskazane w proteście, a także argumentację przytoczoną na ich uzasadnienie. Równocześnie wniosła o "unieważnienie decyzji Zamawiającego o odrzuceniu jej oferty i nakazanie powtórzenia czynności wyboru według kryteriów określonych w SIWZ".
Zespół Arbitrów po przeprowadzeniu posiedzenia ...
Prawo zamówień
publicznych i wobec niezaistnienia przesłanek formalnych skutkujących odrzuceniem odwołania skierował je do rozpoznania na rozprawie.
Na rozprawie Odwołujący się podtrzymał zarzuty wskazane w odwołaniu i ich uzasadnienie wnosząc o uwzględnienie odwołania i wskazując, że oferta jest ważna, bowiem
spełnia warunki określone w SIWZ w zakresie wymaganych dokumentów i w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego. Zamawiający wniósł o oddalenie
odwołania wskazując na powody, które były przyczyną odrzucenia oferty Odwołującego się
i podając, iż wykazane braki nie mogą być kwalifikowane jako braki formalne, lecz jako
sprzeczność treści oferty ze SIWZ, zwłaszcza, iż brak daty wskazuje na nieważność oferty, co skutkować może niemożliwością zawarcia ważnej umowy o zamówienia publiczne.
Zespół Arbitrów na podstawie wyjaśnień stron złożonych na rozprawie oraz zebranego materiału dowodowego, a to przedłożonej dokumentacji postępowania przetargowego w tym
oferty Odwołującego się, ustalił następujący stan faktyczny:
Strona 4 z 7
Zamawiający w pkt 17 lit. d i lit. e SIWZ ustalił, że m.in. oferta oraz wszystkie załączniki muszą
być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wykonawcy .... w sposób ...
i nr 3 i nr 4 do SIWZ podano rubrykę, która miała zawierać datę i podpis
wraz z pieczęcią osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy.
W ofercie Odwołującego się na str 4 (zał. nr 2), na str 6 (zał. nr 3), na str 6 a i na stronie 7 (zał.
nr 4) znajdują się oryginalne podpisy Wiceprezesa Spółki - P.G.J. Burak, która zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego jest uprawiona samodzielnie do składania
oświadczeń woli w imieniu Spółki.
Na podstawie tak ustalonego stanu faktycznego Zespół Arbitrów zważył, co następuje:
Niewątpliwie oferta Odwołującego we wskazanych powyżej pozycjach nie zawiera przy prawidłowo złożonych podpisach i pieczęciach daty dokonania tych czynności, jednakże Zespół
Arbitrów uznał, iż nieprawidłowość ta nie jest wadą złożonego przez Odwołującego się
oświadczenia woli stanowiącego ofertę wraz z załącznikami, ani nie jest naruszeniem zastrzeżonej dla tego oświadczenia formy. Wskazany brak daty przy złożonych podpisach i pieczęciach nie stanowi bowiem o niezgodności tej oferty z przepisami Kodeksu cywilnego w zakresie wad oświadczenia woli, o których mowa w przepisie art ...
82 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i art. 78 Kodeksu cywilnego zastrzeżonej formy pisemnej oferty, dla zachowania której niezbędne
jest złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie (dokumentach) obejmujących treść
oświadczenia woli. Nadmienić należy, iż dla czynności prawnej, jaką jest złożenie oferty, nie Strona 5 z 7
zastrzeżono w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych - składania oświadczeń woli w formie pisemnej z datą pewną. Również wskazany brak daty nie może być zakwalifikowany - jak to uczynił Zamawiający - jako uchybienie "treści oferty" rozumianym jako niezgodność z SIWZ, o którym mowa w przepisie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, co skutkuje obligatoryjnym odrzuceniem takiej oferty. Przepis ten musi być bowiem zastosowany w przypadku zaistnienia "niezgodności treści oferty z treścią SIWZ", rozumianej jednak jako niezgodność złożonej oferty w jej warstwie i treści merytorycznej odnoszącej się do przedmiotu zamówienia, sposobu jego realizacji i ustaleń zwartych w SIWZ. Natomiast nie może mieć zastosowania przy niespełnieniu przez ofertę innych ustaleń zawartych w SIWZ, a dotyczących formy i sposobu składania oferty.
Zespół Arbitrów uznał, że wykazane w ofercie Odwołującego się uchybienia - jakkolwiek zasadne - mogą być rozpatrywane jedynie jako braki oferty pozostające jednak bez wpływu na treść i ważności samej oferty.
Tym samym, jeśli więc treść oferty Odwołującego się jest zgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia ustaloną w tym postępowaniu o zamówienie publiczne, to brak było podstawy do podjęcia przez Zamawiającego czynności odrzucenia oferty z zastosowaniem przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający winien zatem dokonać ponownej oceny ofert z uwzględnieniem oferty Odwołującego się, ponieważ powody, dla których oferta Odwołującego się została odrzucona nie potwierdziły się w toku przedmiotowego postępowania.
Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach orzeczono stosowanie do wyniku sprawy zgodnie z ...
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2005-12-27 » Oddala odwołanie
Przewodniczący Zespołu ArbitrówDanuta Jadwiga Dziubińska
Arbitrzy:Andrzej Cegielnik
Ewa Lidia Kustra
ProtokolantMagdalena Pazura
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27.12.2005 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez
Konsorcjum: Unizeto Technologies ...
S.A., WINUEL S.A. Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 3 428 zł 59 gr
(słownie: trzy tysiące ...
przez Konsorcjum: Unizeto Technologies S.A., WINUEL S.A. Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21 na rzecz Województwo Opolskie w imieniu którego działa Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego, Opole ul. Głogowska 27
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 00 gr
(słownie: xxx)
przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek środków specjalnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 1 245 zł 41 gr
(słownie: jeden ...
tysiąc dwieście czterdzieści pięć zlotych czterdzieści jeden groszy)
z rachunku środków specjalnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Konsorcjum: Unizeto Technologies S.A., WINUEL S.A. Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21 ...
Technologies S.A. z siedzibą w Szczecinie oraz WINUEL S.A. z siedzibą we Wrocławiu na czynność oceny ofert w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego w trybie procedury przyspieszonej dla przetargu ograniczonego na realizacje projektu "e-Urząd dla mieszkańca Opolszczyzny Protestujący
zarzucił Zamawiającemu, tj. Województwu Opolskiemu naruszenie przepisu ...
art. 7 oraz art. 89 ust. 1 pkt 2, 3 i 4
poprzez zaniechanie odrzucenia oferty tego wykonawcy oraz dokonanie wyboru oferty sprzecznej
ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia (SIWZ).
W uzasadnieniu Protestujący podał, iż Wykonawca Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services
podlega wykluczeniu z postępowania z uwagi na to, iż nie załączył do oferty certyfikatów USB, PC/S.C., WHOL dla czytnika kart oraz certyfikatu okablowania, certyfikatu CE, a ...
to, że zapisy SIWZ są tak skonstruowane, że preferują
rozwiązanie firmy Siemens.
W ocenie Protestującego oferta tego wykonawcy zawiera rażąco niską cenę, jest sprzeczna z treścią SIWZ oraz z przepisami obowiązującego ...
z tego względu podlega odrzuceniu.
Stosownie do postanowień SIWZ formularz cenowy winien zawierać wszystkie koszty oferty.
Tymczasem formularz cenowy złożony przez tego wykonawcę nie obejmuje swoim zakresem
szkolenia 2554 użytkowników systemu ...
ilości sprzętu wyspecyfikowanej przez zamawiającego koszt tego typu prac jest natomiast kosztem bardzo znaczącym.
Sprzeczność oferty Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services z treścią SIWZ przejawia się
również w ...
szkoleń i tym samym zapewnienie sal leży po stronie Wykonawcy, Wykonawca ten wyraźnie wskazał w ofercie, że zapewnienie sal szkoleniowych leży po stronie Zamawiającego. Ponadto oferta, pomimo takiego wymogu, nie zawiera informacji na temat dostarczanego podpisu kwalifikowanego, zaś zaproponowany pakiet typu Office posiada jedynie ograniczone wsparcie dla technologii XML, obejmujące czytanie i ...
Siemens Business Services rozwiązania z przepisami prawa dotyczą przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o podpisie elektronicznym, Konstytucji, z uwagi m.in. na to, że ogranicza ono funkcjonalność
całego systemu wyłącznie do grupy osób posiadających certyfikaty kwalifikowane zawierające atrybut w postaci wartości PESEL.
Wskazując na powyższe Protestujący wniósł o wykluczenie z postępowania Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services, odrzucenie oferty tego wykonawcy oraz dokonanie ponownej oceny
ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej.
Zamawiający oddalił protest.
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia Zamawiający podał, iż wartość oferty Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services jest o niecałe 6% niższa niż wartość ...
Świadczy to jego zdaniem o rzetelnym skalkulowaniu ceny.
SIWZ nie zawiera wymogu rozbicia kosztów wdrożenia na koszty instalacji, szkoleń, konfiguracji
itp., a jedynie wymóg uwzględnienia w złożonym, formularzu cenowym wszystkich kosztów ...
uruchomienia Centrum Certyfikacji, koszty instalacyjne urządzeń aktywnych, koszty instalacyjne sprzętowe, koszty konfiguracji oraz instalacji. Ponadto oferta zawiera deklarację przeszkolenia 2554 pracowników
JST.
Z uwagi na niejednoznaczne, zdaniem Zamawiającego zapisy oferty, dotyczące zapewnienia
przez niego sal szkoleniowych, Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy o wyjaśnienie oferty w trybie art. 87 ustawy Prawo zamówień publicznych i uzyskał stanowisko, iż intencją Wykonawcy
jest ...
ze szkoleniami i zapewnieniem pełnej infrastruktury
szkoleniowej, natomiast Zamawiający mając lepsze rozeznanie co do dostępnej na Opolszczyźnie
infrastruktury, może zasugerować optymalne, z punktu widzenia celów projektu, rozwiązanie.
Zamawiający wskazał, iż nie ...
protestu. Wykonawca Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services, wbrew stanowisku Protestującego, przewidział
dostarczenie podpisu kwalifikowanego, na co wskazuje punkt 4.1. tabeli formularza cenowego. SIWZ zawierała wymóg dostarczenia wyłącznie certyfikatów CE ...
deklaruje, że urządzenie jest kompatybilne i spełnia warunki dopuszczenia
Strona 5 z 11
urządzeń elektronicznych na rynek europejski. Ponadto Protestujący zaoferował ten sam model
czytnika kart procesorowych, co zakwestionowany przez niego w ofercie Siemens Sp. z o.o.
Siemens Business Services, jak również dołączył ten sam Test Raport ...
jakiego zamawiający oczekuje od pakietu Office. Zamawiający
wymaga jedynie, aby takie wsparcie było zapewnione. Zakwestionowana oferta spełnia ten
wymóg. SIWZ nie zawiera także wymogu dołączenia certyfikatu w zakresie instalowanego
okablowania, listy ...
protestu wniesionego przez Protestującego, który nie wniósł odwołania od odrzucenia protestu. Ponadto
Protestujący w swojej ofercie zawarł opis oferowanego systemu w 100% zgodny z wymienionym
w SIWZ, co stoi w sprzeczności z twierdzeniem, że SIWZ preferuje wyłącznie jedno rozwiązanie.
Odnosząc się do zarzutu niezgodności oferty Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services z
przepisami prawa, Zamawiający wskazał, iż dysponuje środkami prawnymi do wyegzekwowania
od Wykonawcy pełnej zgodności dostarczonego rozwiązania z przepisami prawa obowiązującymi na dzień zakończenia projektu. Oferta tego Wykonawcy zawiera stwierdzenie, że
oferowane rozwiązanie jest zgodne z wymogami prawa. SIWZ w żadnym miejscu nie zawiera
wymogu w stosunku do oferowanego rozwiązania, które nakazywałoby akceptowanie wszystkich
certyfikatów kwalifikowanych obecnych na polskim rynku.
W odwołaniu zostały podtrzymane zarzuty podniesione w proteście. Uzupełniająco Odwołujący
podniósł, iż ofert Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services oferując produkt MS Office Basic,
który jest ...
Wykonawcy o wyjaśnienia w trybie art. 87 ustawy Prawo zamówień publicznych w odniesieniu do zapisów oferty dotyczących zapewnienia sal dla przeprowadzenia szkoleń, bowiem zapisy oferty były jasne.
Na rozprawie strony podtrzymały swoje stanowiska.
Zespół Arbitrów, w wyniku analizy dokumentów przedłożonych do akt sprawy oraz wyjaśnień
stron, złożonych na rozprawie ustalił i zważył, co następuje:
Odwołanie nie zasługuje na uwzględnienie.
Zarzuty postawione w proteście i odwołaniu nie potwierdziły się.
Stosownie do pkt 4 oraz 16 ppkt 1 i 2 SIWZ cena oferty winna obejmować wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść na dostawę i wdrożenie rozwiązania. Cena oferty stanowi wartość umowy i będzie niezmienna w toku realizacji umowy.
Wzór formularza cenowego zawiera przypis ...
w tabeli) elementy kosztowe to, oferent ma obowiązek uzupełnić tabelę tak aby zawierała wszystkie koszty oferty. W pkt 5 Tabeli w części odnoszącej się do usług, zawarta jest pozycja 5.1. dotycząca wdrożenia systemu. Bezspornym jest, że oferta Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services przewiduje usługi szkolenia użytkowników systemu obiegu dokumentów ...
cena ryczałtowa, ze swej istoty uwzględnia wszystkie elementy zamówienia. Powyższe odnosi się
również do zarzutu braku odrębnej pozycji wyceny w formularzu cenowym infrastruktury sprzętowej dla wygenerowania i wdrożenia Centrum Certyfikacji.
W ...
Zespołu Arbitrów nie potwierdził się tym samym zarzut rażąco niskiej ceny. Odwołujący nie przedstawił dowodu na nierzetelne skalkulowanie ceny oferty. Z twierdzeń
Strona 7 z 11
Zamawiającego, nie zakwestionowanych przez Odwołującego, wynika natomiast, że cena ...
dla potrzeb dofinansowania z UE. Taka różnica w cenie sama w sobie nie przesądza o braku realnej możliwości wykonania zamówienia.
Stosownie do pisma Zamawiającego z dnia 31 października 2005r., 4/2P/ERDF/2005znak
stanowiącego odpowiedź na pytanie wykonawcy, Zamawiający poinformował, że obowiązek
przeprowadzenia szkoleń i tym samym zapewnienia sal leży po stronie Wykonawcy. Pismem z dnia 23 listopada 2005r., wystosowanym na wystąpienie Zamawiającego o wyjaśnienie treści oferty, Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services poinformował, że wszystkie koszty oraz wysiłek organizacyjny ...
stronie. Tym samym potwierdził, że koszt szkolenia, w tym wynajmu sal zawarty jest w cenie oferty.
Na stronie 15 oferty Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services został wyceniony w pozycji
4.1. certyfikat kwalifikowany, co oznacza, że Wykonawca przewidział go 2 ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Stosownie do części I ...
tabelarycznej, zawierającej informacje nt. parametrów wymaganych oraz parametrów oferowanych. Zgodnie z pkt 1.10. SIWZ, na stronie 165 i 166 oferty Wykonawca ten sporządził wykaz i podał parametry oferowanego sprzętu komputerowego, tj. czytnika i karty procesorowej ...
oraz producent, stosownie do pkt. 1. 10 winny być podane w odniesieniu do oferowanych urządzeń. Podpis kwalifikowany nie jest urządzeniem.
SIWZ w żadnym miejscu nie zawiera wymogu dołączenia do oferty certyfikatów USB, PC/S.C., WHQL. Z tych względów brak ich dołączenia nie może skutkować odrzuceniem oferty. W pkt. 7.2 SIWZ znajduje się zapis, iż oferowany sprzęt musi spełniać normę CE. Załączony do oferty Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services Test Raport potwierdza spełnienie tego wymogu. Jakkolwiek, w ocenie Zespołu Arbitrów, nie jest to dokument, wymieniony w SIWZ na Strona 8 z 11
potwierdzenie tej okoliczności, to jednak zważywszy na jego treść, potwierdzającą spełnienie wymienionych w nim norm i podmiot, który je wydał, tj. jednostka ...
samym nie można przyjąć, że zarzut ten potwierdził się.
Nie potwierdził się również zarzut dotyczący braku załączenia dokumentów w postaci certyfikatu w zakresie instalowanego okablowania, listy referencyjnej wykonanych instalacji oraz referencji ...
jak
też w żadnym miejscu SIWZ nie ma zawartego wymogu przedłożenia takich dokumentów wraz z
ofertą. Mowa jest jedynie o ich posiadaniu, co nie jest tożsame z obowiązkiem dołączenia do oferty.
Odwołujący nie udowodnił, że firma Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services brała udział ...
rozdział 1 "Całościowy ogląd rozwiązania" rozwiązanie e-Urząd musi być zgodne z przepisami polskiego prawa na dzień oddania systemu do użytku, w szczególności z wymienionymi w pkt. 1-16 przepisami. Oferta Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services zawiera oświadczenie, że jest zgodna ze
SIWZ ...
z wymogami wskazanych przepisów prawa.
Strona 9 z 11
Odwołujący nie wykazał, iż przyjęte w ofercie Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services
rozwiązanie na dzień otwarcia ofert oraz na dzień planowanego zakończenia realizacji zadania
było i będzie niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Jednocześnie Zespół Arbitrów ...
do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 12 grudnia 2005r., będącym ostatnim dniem terminu na jego wniesienie.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 191 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych Zespół Arbitrów orzekł jak w sentencji.
O kosztach orzeczono na podstawie art. 191 ust. 5, zgodnie z art. 191 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem kosztów uczestnika postępowania w wysokości 1500,00 zł na podstawie rachunku przedłożonego do akt sprawy zgodnie z przepisem § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia ...
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2006-06-21 » Uwzględnia odwołanie, unieważnia wybór oferty Rodan Systems S.A. i nakazuje powtórzenie czynności oceny ofert
Przewodniczący Zespołu ArbitrówKrystyna Agnieszka Królak
Arbitrzy:Ewa Jarzębska
Ewa Lidia Kustra
ProtokolantKatarzyna Kawulska
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21.06.2006 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez ComArch S.A ...
Nowa 4
protestu z dnia 26 maja 2006 r.
orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie, unieważnia wybór oferty Rodan Systems S.A. i nakazuje powtórzenie czynności oceny ofert.
2. Kosztami postępowania obciąża Urząd Miasta Tarnowa, Tarnów, Nowa 4
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 3 498 zł 79 gr
(słownie: trzy tysiące ...
tysiące czterysta dziewięćdziesiąt osiem złotych siedemdziesiąt
dziewięć groszy)
przez Urząd Miasta Tarnowa, Tarnów, Nowa 4 na rzecz ComArch S.A., Kraków, al. Jana Pawła II 39 a
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 00 gr
(słownie: xxx)
przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek środków specjalnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 1 245 zł 21 gr
(słownie: jeden ...
tysiąc dwieści czterdzieści pięć złotych dwadzieścia jeden groszy)
z rachunku środków specjalnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz ComArch
S.A., Kraków, al. Jana Pawła II 39 a.
3. Uzasadnienie
Wykonawca - firma ...
przy Alei Jana Pawła II 39A w dniu 26 maja 2006 r. złożyła protest na czynności Zamawiającego tj. Urząd Miasta Tarnowa , ul. Nowa 4 33-100 Tarnów w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego na "Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie systemu Wspomagania Zarządzania Edukacją
EduNet" prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Strona ...
w przedmiotowym postępowaniu;
2) przepisu art.89 ust.1 pkt 2 ustawy, poprzez zaniechanie odrzucenia oferty firmy Rodan
Systems S.A. pomimo, że oferta ta nie odpowiada treści SIWZ;
3) przepisu art.89 ust.1 pkt.1 ustawy poprzez zaniechanie odrzucenia oferty uznanej za najkorzystniejszą pomimo jej niezgodności z ustawą ;
4) przepisu art. 86 ust.1 pkt 6 ustawy, poprzez zaniechanie odrzucenia oferty firmy Rodan
Systems S.A. pomimo, iż zawiera ona omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie
można usunąć na podst. art. 88 ustawy lub błędy w obliczeniu ceny.
Zdaniem Protestującego firma Rodan Systems S.A., której oferta została uznana za najkorzystniejszą , winna zostać wykluczona z postępowania o udzielenie zamówienia , gdyż nie
udokumentowała ona należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat, usług polegających
na zaprojektowaniu i wdrożeniu kompleksowego systemu typu: obiegu dokumentów, portali internetowych, wspomagania zarządzania (bez dostawy sprzętu) o wartości minimalnej 500 000
zł brutto.
Ponadto oferta firmy Rodan Systems S.A. powinna zostać odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1
pkt 1, 2 i 6 ustawy. W ofercie tej zastosowano zwolnienie z VAT ("stawka zw.") w odniesieniu do
szkoleń, co jest zdaniem Protestującego ...
zamówienia. W przypadku, gdy szkolenie wchodzi w skład kompleksowej usługi wdrożeniowej lub ich charakter polega na przeszkoleniu użytkowników dostarczonego urządzenia lub systemu , to zastosowanie winna mieć stawka VAT podstawowa. W opinii ...
objęta przedmiotem zamówienia podlega w całości opodatkowaniu stawką VAT 22% . W tej sytuacji zastosowanie w ofercie uznanej za najkorzystniejszą błędnej stawki VAT musi skutkować odrzuceniem tej oferty, gdyż
zawiera ona omyłkę rachunkową w obliczeniu ceny, której nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy lub błędy w obliczeniu ceny.
Oferta firmy Rodan Systems powinna zostać odrzucona również dlatego , że jej treść nie
odpowiada treści SIWZ. W treści tej oferty brak jest oświadczenia wykonawcy, że weryfikacja
podpisu elektronicznego dotyczy podpisu kwalifikowanego, co nie spełnia wymogu SIWZ zawartego w zał. Nr 5 Opis sposobu realizacji wymagań systemu EduNet w wymaganiu W66. Ponadto w załączniku nr 19 do oferty "Opis warunków utrzymania systemu" firma Rodan Systems oświadczyła, że "prawo do dokonywania zmian w programie komputerowym mają
jedynie pracownicy wykonawcy" (pkt 22.1.2 na str 197 oferty) , co jest niezgodne z istotnymi postanowieniami umowy wyjaśnionymi przez Zamawiającego.
W tej sytuacji Protestujący wniósł o:
- unieważnienie czynności wyboru oferty Rodan Systems S.A.,
- dokonanie ponownej oceny ofert,
- wykluczenie firmy Rodan Systems S.A. z przedmiotowego postępowania na podstawie przepisów art.24 ust.1 pkt 10 i art.24 ust.2 pkt 3 ustawy,
Strona 4 z 7
- odrzucenie oferty firmy Rodan Systems S.A. na podstawie przepisów art.89 ust.1 pkt 1, 2 i
6 ustawy.
Wobec nie rozstrzygnięcia ...
interes prawny we
wniesieniu środków odwoławczych, ponieważ - gdyby Zamawiający nie naruszył wskazanych
przepisów ustawy, to oferta ComArch mogłaby zostać wybrana w przedmiotowym postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego jako najkorzystniejsza.
Odwołujący na rozprawie, w związku z wydaniem w dniu 20.06.2006r. wyroku Zespołu
Arbitrów (sygn ...
1 pkt 1 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych wskazując, iż Zamawiający
niesłusznie zaniechał odrzucenia oferty firmy Rodan Systems S.A. w ofercie której zastosowano
błędne stawki VAT (zwolnienie z VAT) w odniesieniu do części przedmiotu zamówienia, tj. usługi
polegającej na przeszkoleniu użytkowników systemu informatycznego.
Zamawiający uznał w tym zakresie zarzuty podniesione przez Odwołującego.
Zespół Arbitrów po przeprowadzeniu rozprawy oraz dowodu z dokumentacji przetargowej i treści ofert stwierdził co następuje:
Z dokonanego w rozdz. II SIWZ opisu przedmiotu zamówienia wynika, iż przedmiotem ...
oprogramowania,
- CPV 30240000-3 Oprogramowanie.
Żaden z kodów w ogłoszeniu, ani w SIWZ nie wskazywał na to, że przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne. Jak wynika z treści opisu przedmiotu zamówienia przeszkolenie ...
Systems S.A. zwolnienia z podatku VAT w stosunku do części przedmiotu zamówienia (str. 7 oferty) jest sprzeczne z ogólnie obowiązującymi przepisami. Należy podkreślić, że w zał. Nr 4 do ustawy ...
Wr 2781/2000. W tej sytuacji należy uznać zarzuty podniesione przez
Odwołującego i stwierdzić, iż oferta firmy Rodan Systems S.A. zawiera błędy w obliczeniu ceny
oferty i dlatego zasługuje na odrzucenie na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym stanie rzeczy orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Strona 6 z 7 ...
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2004-09-15 » Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie ponownej oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej z uwzględnieniem oferty Odwołującego się
Przewodniczący Zespołu ArbitrówLubomira Matczuk - Mazuś
Arbitrzy:Tadeusz Szymański
Monika Hirszfeld - Szczyrbak
ProtokolantPaweł Kaczkan
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2004.09.15 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez "UNIZETO" Sp. z ...
dnia 26 sierpnia 2004 r.
orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie ponownej oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej z uwzględnieniem oferty Odwołującego się.
2. Kosztami postępowania obciąża Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Wielkopolski Oddział Regionalny, Poznań, ul. Strzeszyńska 36
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 648 zł 76 gr
(słownie: cztery tysiące ...
sześć
groszy)
przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Wielkopolski Oddział
Regionalny, Poznań, ul. Strzeszyńska 36 na rzecz "UNIZETO" Sp. z o.o., z siedzibą
w Szczecinie, Odział w Warszawie, ul. Bellotiego 3
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 00 gr
(słownie: xxx)
przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek środków specjalnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 1 286 zł 24 gr
(słownie: jeden ...
tysiąc dwieście osiemdziesiąt sześć złotych dwadzieścia cztery grosze) z rachunku środków specjalnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz "UNIZETO" Sp. z o.o., z siedzibą w Szczecinie, Odział w Warszawie, ul. Bellotiego 3.
3. Uzasadnienie
W przetargu nieograniczonym na dostawę, montaż i uruchomienie drukarek sieciowych, Zamawiający - Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Wielkopolski Oddział
Strona 2 z 2
Regionalny w Poznaniu - odrzucił ofertę Wykonawcy - UNIZETO Sp. z o.o. w Szczecinie, Oddział w Warszawie, jako nie spełniającą wymogów ...
oferowana drukarka Lexmark typ W820 dn nie posiadała wymaganego interfejsu IEEE 1284, a ponadto oferta została podpisana przez osobę nieuprawnioną.
Zamawiający wybrał jako ofertę najkorzystniejszą ofertę firmy SEIG Polska Sp. z o.o. w
Stęszewie.
W proteście Odwołujący podniósł naruszenie przepisów ...
zamówień publicznych (Dz. U. Nr
19, poz. 177 z późn. zm.) - poprzez nieprawidłowe odrzucenie jego oferty oraz wybór oferty, która nie spełniała warunków formalnych zawartych w rozdz. IV pkt 1 oraz rozdz. X pkt ...
uczciwej konkurencji i równego traktowania wszystkich wykonawców.
Zamawiający odrzucił protest podtrzymując swoje uprzednie stanowisko dotyczące oferty
Odwołującego.
W zakresie zarzutów dotyczących oferty firmy SEIG Polska Sp. z o.o. uznał, że oferowane
drukarki posiadają ciąg rekomendacji od producenta do wykonawcy.
Ponadto wymóg opatrzenia bezpiecznym podpisem elektronicznym dokumentacji technicznej, zdaniem Zamawiającego, dotyczył oferty jako oświadczenia woli wykonawcy, natomiast dokumentacja techniczna firmy SEIG Polska Sp. z o.o. nie jest częścią oferty.
W odwołaniu Odwołujący powtórzył poprzednie zarzuty i wnioski zawarte w proteście
oraz wskazał naruszenie tych ...
wypowiedzi Odwołującego i nie wniósł
kontrargumentów.
Zespół Arbitrów uznał odwołanie za zasadne z następujących względów:
Na podstawie oryginalnej dokumentacji postępowania, w szczególności siwz oraz ofert wykonawców ustalono, że oferta Odwołującego zawierała pełnomocnictwo udzielone panu Robertowi Musiał, pełniącemu w Spółce funkcję Dyrektora Handlowego i Dyrektora ...
Oddziału w Warszawie do reprezentowania Spółki w zakresie wskazanym w pełnomocnictwie, m.in. do składania ofert. Pełnomocnictwo zostało udzielone przez uprawnionego Prezesa Spółki pana Andrzeja Bendig - Wielowiejskiego (wpis do KRS wg stanu na dzień 27.08.2004 r., nr 0000044207). Zatem oferta została podpisana przez osobę uprawnioną. W ofercie Odwołującego
znajduje się potwierdzenie firmy Lexmark International Polska Sp. z o.o. z Wrocławia - producenta ...
W820 dn wyposażone są
w żądane przez Zamawiającego interfejsy (pkt 13 potwierdzenia, strona 61 oferty).
Brak więc było podstaw do odrzucenia oferty Odwołującego.
Potwierdziły się również zarzuty, iż dokumentacja techniczna w języku polskim, dotycząca oferowanego sprzętu, przedstawiona ...
CD ROM), złożona
przez firmę SEIG Polska Sp. z o.o., jako dokumentacja składająca się na ofertę, nie została
opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.
Z tych względów na podstawie art. 191 w zw. z art. 82 ust. 2, art. 89 ust. 1 pkt ...
publicznych, Zespół Arbitrów orzekł jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania na podstawie art. 191 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Strona 4 z 4
Stosownie do ...
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2004-06-24 » Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu powtórzenie czynności oceny ofert
Arbitrów Jerzy Marian Wiese
Arbitrzy: Wiesław Cezary Olszewski
Renata Tubisz
Protokolant Rafał Oksiński
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24.06.2004 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez ComputerLand S.A ...
dnia 4 czerwca 2004 r.
orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu powtórzenie czynności oceny ofert.
2. Kosztami postępowania obciąża Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Mazowiecki Oddział Regionalny Warszawa, ul. Jana Pawła II 80
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 5 364 zł 62 gr
(słownie: pięć tysięcy ...
przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Mazowiecki Oddział Regionalny Warszawa, ul. Jana Pawła II 80 na rzecz ComputerLand S.A. Warszawa, Al. Jerozolimskie 180
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 00 gr
(słownie: xxx)
przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek środków specjalnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 570 zł 38 gr
(słownie: pięćset siedemdziesiąt złotych trzydzieści osiem groszy)
z rachunku środków specjalnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz ComputerLand S.A. Warszawa, Al. Jerozolimskie 180.
3. Uzasadnienie
Zamawiający ogłosił przetarg nieograniczony na wykonanie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą "dostawa i montaż drukarek sieciowych na potrzeby Mazowieckiego Oddziału Regionalnego i 37 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w województwie mazowieckim". Na przetarg ten wpłynęły trzy oferty, z których Strona 2 z 6
Zamawiający wybrał jego zdaniem najkorzystniejszą. Ta czynność Zamawiającego oprotestowana ...
proteście ComputerLand zarzucił Zamawiającemu naruszenie SIWZ, a także ustawy poprzez to, iż Zamawiający dokonując oceny ofert naruszył zasadę pisemności oferty, również dopuszczając postać elektroniczną. W części oferty nie uwzględnił wymogu ustawowego, iż postać elektroniczna dopuszczalna jest jedynie za zgodą Zamawiającego, a w ...
ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych postać elektroniczna pod rygorem nieważności opatrzona winna być bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Zamawiający oddalił protest wskazując, że tylko dokumentacja techniczna załączona do oferty na nośniku magnetycznym, miała jedynie służyć ułatwieniu i przyspieszeniu prac komisji przetargowej i miała charakter pomocniczy. Stąd też nie widział potrzeby zaopatrzenia materiałów elektronicznych w bezpieczny podpis elektroniczny. Twierdził również, iż w dniu 19.05.2004r. poinformował wszystkich uczestników postępowania przetargowego ...
zadowoliło Protestującego w związku z czym złożył on odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wskazując na naruszone jego zdaniem przepisy art. 7 ust. 1, art. 9 ust. 1, art. 24 ust ...
2004r. Nr 19, poz. 177). W związku z tym wniósł o unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, wykluczenie z postępowania wykonawców niespełniających warunków SIWZ lub ewentualne odrzucenie ofert w/w wykonawców na zasadzie art. 89 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy oraz o powtórzenie czynności oceny ofert.
Zespół Arbitrów uznał, co następuje:
Strona 3 z 6
Dokonując oceny materiału dowodowego Zespół Arbitrów dokonał analizy zapisów SIWZ w szczególności w części dotyczącej zawartości ofert (rozdz. XI). Specyfikacja przewiduje, iż do oferty należy załączyć oryginalną dokumentację techniczną oferowanych drukarek sporządzoną w języku polskim. W tymże rozdziale w pkt 3 podniesiono, iż "brak któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub przedstawienie ich w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania". Tym samym wszyscy uczestnicy postępowania sporządzając oferty mieli prawo i obowiązek kierować się tymi przepisami.
Jak ustalono na rozprawie Zamawiający zmodyfikował to stanowisko w związku z zapytaniami oferentów, czy Zamawiający dopuszcza załączenie dokumentacji ...
w sposób kategoryczny oświadczył, że pisma takiego nie otrzymał.
W związku z tym ComputerLand sporządził ofertę w formie pisanej zgodnie z treścią pobranej specyfikacji. Pozostali oferenci występujący w przetargu sporządzili oferty załączając dokumentację techniczną na nośnikach elektronicznych.
Mając powyższe na uwadze Zespół Arbitrów uznał, iż nie powiadomienie choćby jednego oferenta o modyfikacji SIWZ narusza treść ...
a także zasadę równego traktowania wykonawców.
Zespół Arbitrów podzielił stanowisko Odwołującego, że w przypadku złożenia oferty lub jej części w postaci elektronicznej zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych musi być ono opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Jest to o tyle istotne, że ustawodawca w cytowanym art. stwierdził, iż niezgodne z tym przepisem złożenie oferty pociąga za sobą rygor jej nieważności. Strona 4 z 6
Przepis ten ma charakter jus ...
stron modyfikowany. W tym konkretnym przypadku jest to z resztą zupełnie zrozumiałe, gdyż dołączane do ofert płyty CD nie są w żaden sposób zabezpieczone przed możliwością ich podmiany.
W tej sytuacji ...
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2007-07-12 » Oddala odwołanie
Krystyna Agnieszka Królak
arbitrzy:
Sławomir Piotr Szepietowski
Bogdan Piotr Kozioł
protokolant
Filip Orczykowski
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12.07.2007 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Konsorcjum: "POLKOR E ...
Konsorcjum: "POLKOR E-20 LOT B", Warszawa, ul. Górczewska 212/226
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4038 zł 47 gr (słownie: cztery tysiące trzydzieści ...
Górczewska 212/226
2) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz xxx, stanowiącej uzasadnione koszty uczestnika postępowania odwoławczego poniesione z tytułu xxx
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 35961 zł 53 gr (słownie: trzydzieści pięć ...
tysięcy dziewiećset sześćdziesiąt jeden złotych pięćdziesiąt trzy grosze) z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Konsorcjum: "POLKOR E-20 LOT B", Warszawa, ul. Górczewska 212/226 .
3. Uzasadnienie
W ...
Biuro Zamówień Publicznych w Warszawie postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w trybie negocjacji z ogłoszeniem, na "Modernizację linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce - Terespol, Etap I, Lot B, Łuków - Międzyrzec Podlaski FS 2001 PL/16/P ...
w dniu 18 czerwca 2007 r. wpłynął protest Wykonawcy - Konsorcjum "POLKOR E-20 LOT B" na czynności Zamawiającego.
Protestujący zarzucił Zamawiającemu , że dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U ...
z 8
2006 r. Nr 164, poz.1163 ze zm.) zwanej dalej "ustawą" , gdyż wybrał ofertę Wykonawcy podlegającego wykluczeniu, a tym samym ofertę podlegającą odrzuceniu oraz zaniechał uznania oferty Protestującego za najkorzystniejszą.
W opinii Protestującego złożone przez Konsorcjum "STRABAG", którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, wadium w formie ubezpieczeniowej gwarancji przetargowej nie zabezpiecza należycie oferty, gdyż gwarancja ta została sporządzona niezgodnie z obowiązującym prawem, a mianowicie Gwarant, którym jest Towarzystwo ...
wezwania do zapłaty podpisanego przez osoby właściwie umocowane do działania w imieniu Beneficjenta (Zamawiającego) , których podpisy na wezwaniu zostały poświadczone notarialnie lub przez bank prowadzący rachunek Beneficjenta. Zdaniem Protestującego SIWZ nie dopuszcza złożenia wadium (gwarancji) w którym Gwarant uzależnia wypłatę należnej kwoty od kwalifikowanej formy wezwania do zapłaty , gdyż Zamawiający w SIWZ wymaga wyraźnie , aby gwarancja była płatna na pierwsze pisemne wezwanie do zapłaty czyli wymaga zachowania zwykłej formy pisemnej. Ponadto Protestujący podniósł, że żądanie w gwarancji podpisu poświadczonego przez bank jest działaniem niezgodnym z przepisami powszechnie obowiązującymi, a zwłaszcza art.5 ust ...
ustawy Prawo bankowe, który to przepis w sposób enumeratywny wylicza czynności bankowe, a poświadczenie własnoręczności podpisu do nich nie należy. Zarzuty podniesione w zakresie złożonej przez Konsorcjum "STRABAG" gwarancji ubezpieczeniowej winny zdaniem Protestującego stanowić podstawę do wykluczenia wykonawcy i odrzucenia jego oferty oraz świadczą o naruszeniu przez Zamawiającego przepisów art.60 ust.1 ustawy w powiązaniu z ...
W proteście Protestujący podniósł także, że Konsorcjum "STRABAG" powinno zostać wykluczone z postępowania, a jego oferta odrzucona z powodu nie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia zgodnie z art.22 ...
tym samym Zamawiającym, a jego działanie przynosi szkodę Zamawiającemu.
W rezultacie wskazanych zarzutów Protestujący wskazując na swój interes prawny wniósł o dokonanie powtórnej oceny ofert zawierających cenę, wykluczenie Konsorcjum "STRABAG" z postępowania i uznanie jego oferty za odrzuconą oraz uznanie oferty Protestującego za ofertę najkorzystniejszą .
Zamawiający w rozstrzygnięciu protestu z dnia z dnia 25 czerwca 2007 r. oddalił protest ...
twierdząc, że zarzuty wskazane w proteście są pozbawione podstaw prawnych i nie zasługują tym samym na uwzględnienie.
W zakresie zarzutów dotyczących gwarancji ubezpieczeniowej Zamawiający podkreślił, że określone w pkt 8.4 ...
warunki stanowią minimalne wymogi materialne gwarancji i nie dotyczą jej formy. Dodatkowo Zamawiający powołał się na argumentację dotyczącą formy i treści gwarancji bankowej.
W części dotyczącej zarzutu braku potencjału technicznego Konsorcjum "STRABAG" Zamawiający stwierdził, że podczas badania i oceny ofert , za podstawę takiej oceny może brać tylko i wyłącznie oświadczenia i dokumenty zawarte w treści oferty , a informacje pochodzące z nieskonkretyzowanego źródła nie mogą stanowić przedmiotu protestu.
Protestujący nie zgodził się ...
argumentację Odwołujący podkreślił, iż jego zarzuty dotyczą gwarancji ubezpieczeniowej
a nie gwarancji bankowej i wskazał na różnice tych form zabezpieczenia .
Ponadto wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonania powtórnej oceny ofert, nakazanie
wykluczenia Konsorcjum "STRABAG" z postępowania i nakazanie odrzucenia jego oferty oraz
nakazanie Zamawiającemu uznanie , iż Odwołujący złożył najkorzystniejszą ofertę.
Do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego przystąpiło pismem z dnia 11 lipca 2007r. Konsorcjum ...
Podnoszony przez Odwołującego zarzut dotyczący treści gwarancji ubezpieczeniowej
stanowiącej formę zabezpieczenia wadium, a złożonej w ofercie Konsorcjum "STRABAG", która w opinii Odwołującego jest niezgodna z treścią SIWZ nie znajduje potwierdzenia
zarówno w stanie faktycznym, jak i prawnym. Analiza treści "ubezpieczeniowej gwarancji
przetargowej" zawartej na str. 10 i 11 oferty Konsorcjum "STRABAG" potwierdza, że jest ona
zgodna z treścią pkt 8.4 SIWZ. Wprowadzenie w ...
przedłożenia wezwania do zapłaty podpisanego przez osoby właściwie umocowane do
działania w imieniu Beneficjenta, których podpisy na wezwaniu zostaną poświadczone
notarialnie lub przez bank prowadzący rachunek Beneficjenta ma na celu jedynie dokonanie
identyfikacji osób działających w imieniu Zamawiającego oraz zwiększenie pewności obrotu gospodarczego. Zapis ...
żadnej sprzeczności z treścią SIWZ, która w pkt 8.4
wymaga, aby gwarancja była płatna na pierwsze pisemne wezwanie. Fakt żądania
Strona 5 z 8
potwierdzenia danych identyfikacyjnych osoby dokonującej wezwania ...
Zamawiającego.
Biorąc powyższe pod uwagę, zarzut dotyczący niewykluczenia Konsorcjum "STRABAG" z postępowania wskutek niezłożenia wadium na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 i ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie zasługuje na uznanie.
Podniesiony drugi zarzut, iż partner Konsorcjum "STRABAG" - Przedsiębiorstwo Projektów SUDOP PRAHA A.S. nienależycie ...
dla Zamawiającego inne zamówienie wskutek czego Konsorcjum "STRABAG" powinno zostać wykluczone z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą "ze względu na art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 24 ust. 1 ...
jest bezzasadny.
Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji z ogłoszeniem, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w negocjacjach wraz z oświadczeniem o ...
ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z tym ww. zarzut należało ewentualnie podnieść w proteście na etapie zaproszenia wykonawców do składania ofert wstępnych. w chwili obecnej zarzut ten podniesiony jest po terminie.
Strona 6 z 8
Zawarta ...
zwłoka w wykonaniu zamówienia przez
Przedsiębiorstwo Projektów SUDOP PRAHA A.S. "musi odbić się niekorzystnie na planach
i finansach Zamawiającego" nie została poparta zgodnie z art. 188 ust. 1 ustawy Prawo ...
dowodami. Wobec oświadczenia Zamawiającego, iż
Przedsiębiorstwo Projektów SUDOP PRAHA A.S. nie wyrządziło szkody Zamawiającemu brak jest podstaw prawnych do rozważania kwestii ewentualnego naruszenia przepisu art. 24 ust. 1 pkt 1 ...
wyniku sprawy n a podstawie art.
191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Na rzecz pełnomocnika Zamawiającego
Zespół Arbitrów nie zasądził kosztów zastępstwa procesowego, z uwagi na fakt, iż zgodnie z
przepisem § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia ...
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późń. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2007-06-22 » Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie czynności ponownej oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Mirosław Józef Hajduk
arbitrzy:
Olgierd Jerzy Koleśnik
Marek Piotr Lubieniecki
protokolant
Magdalena Pazura
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22.06.2007 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez ComArch S.A ...
postępowania obciąża Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, Katowice, ul.
Jagiellońska 25
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 3882 zł 25 gr
(słownie: trzy tysiące osiemset ...
dwa złote dwadzieścia pięć groszy) przez Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach,
Katowice, ul. Jagiellońska 25 na rzecz ComArch S.A., Kraków, Al. Jana Pawła II
39A , stanowiącej uzasadnione koszty uczestnika ...
wpisu od odwołania.
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień
Publicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 16117 zł 75 gr (słownie: szesnaście tysięcy sto siedemnaście
złotych siedemdziesiąt pięć groszy) z rachunku dochodów własnych Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz ComArch S.A., Kraków, Al. Jana Pawła II 39A .
3. Uzasadnienie
W proteście ...
odwołaniu Odwołujący zarzuca Zamawiającemu, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego na dostawę i wdrożenie
w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach "Elektronicznej Platformy Urzędu Wojewódzkiego i Administracji ...
r. - Prawo zamówień publicznych:
- art. 51 ust. 1 Pzp przez to, że zaprosił do złożenia oferty firmy: Centrum Informatyki ZETO S.A. z Białegostoku, Sygnity S.A. z Warszawy i Konsorcjum ...
S.A. i Konsorcjum Emax i w efekcie unieważnienia czynności zaproszenia tych firm do złożenia oferty w postępowaniu, ewentualnie o wykluczenie wymienionych wykonawców z postępowania.
Zamawiający w ustawowym terminie wniesionego protestu ...
nie rozpoznał, co stosownie do treści art. 183 ust. 3 Pzp skutkuje jego oddaleniem, a na rozprawie wniósł o oddalenie odwołania.
Jak ustalono w toku postępowania odwoławczego Zamawiający w pkt III ...
w postępowaniu, że wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w realizacji projektów informatycznych polegających na wdrażaniu systemów obiegu dokumentów i spraw posiadających co najmniej następującą funkcjonalność: zarządzanie korespondencją, zarządzanie dokumentami, zarządzanie sprawami, raportowanie i administrowanie. Powyższy system powinien zapewnić obsługę dokumentów elektronicznych opatrzonych podpisem kwalifikowanym i niekwalifikowanym oraz automatycznie wystawiać potwierdzenie doręczenia dokumentów elektronicznych. Z zapisów ogłoszenia wynika, że za spełnienie powyższego ...
warunek aby wykonawcy dysponowali osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. jedną osobą z wyższym wykształceniem na stanowisku kierownika projektu mającą doświadczenie w realizacji co najmniej jednego projektu i ośmioma osobami z wykształceniem wyższym informatycznym lub pokrewnym na stanowiskach programistów i pięcioma osobami z wykształceniem wyższym na stanowiskach wdrożeniowców. Wszystkie te osoby winny mieć doświadczenie w realizacji projektów odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.
Zespół Arbitrów zważył, co następuje:
Zarzuty Odwołującego w zakresie braku doświadczenia i potwierdzenia tego doświadczenia przez wykonawców są identyczne i sprowadzają się do wniosku, iż ...
i zarządzania sprawami, co stanowi część składową zamówienia. Zarzuty te, zdaniem Zespołu Arbitrów nie zasługują na uwzględnienie.
Zamawiający w ogłoszeniu wymagał aby wykonawcy wykazali się doświadczeniem w wykonaniu prac odpowiadających rodzajowo ...
powodu, że nieznacznie różni się zakres opracowania, byłoby nieuzasadnione.
Strona 4 z 6
Nie zasługują na uwzględnienie również zarzuty dotyczące braku doświadczenia
pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia, gdy brak tego doświadczenia wynika z faktu, iż firmy nie realizowały zamówienia w pełni odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.
Odwołujący nie wykazał na rozprawie, że opracowania firm przedstawionych w wykazie nie
zawierają wymienionych elementów, a wnosi tak jedynie z nazwy opracowania i jego krótkiego
opisu.
Nie zasługują na uwzględnienie również przypisywane poszczególnych osobom braki
doświadczenia w realizacji projektu.
Zamawiający przewidział do realizacji projektu ośmiu programistów i pięciu wdrożeniowców. Przyjęcie ...
realizacji całego projektu niezależnie od podziału zadań członku zespołu nie zasługuje
również, zdaniem Zespołu Arbitrów, na uwzględnienie.
Z podniesionych zarzutów, zdaniem Zespołu Arbitrów, na uwzględnienie zasługuje
jedynie brak podania w wykazie przez Sygnity S.A. wykształcenia programistów. Zamawiający
wymagał w ogłoszeniu aby osoby ...
dotyczy. W tym względzie firma Sygnity S.A. nie udokumentowała spełnienia warunków uczestnictwa.
Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak na wstępie.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191
ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Strona 5 z 6 ...
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późń. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2007-08-16 » Oddala odwołanie.
Zespołu Arbitrów
Piotr Andrzej Pieczonka
arbitrzy:
Krystyna Krężel
Elżbieta Zasadzińska
protokolant
Urszula Pietrzak
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16.08.2007 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Konsorcjum: Okręgowe Przedsiębiorstwo ...
Kartograficzne OPEGIEKA Sp. z o.o., Olsztyn, Ul. 1 Maja 13
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4249 zł 25 gr (słownie: cztery tysiące dwieście ...
o., Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno - Kartograficzne OPEGIEKA Sp. z o.o., Olsztyn, Ul. 1 Maja 13 na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa, Ul. Targowa 74, stanowiącej uzasadnione koszty uczestnika ...
kosztów zastęsptwa procesowego.
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 15750 zł 75 gr (słownie: piętnaście tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych, siedemdziesiąt pięć groszy) z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Konsorcjum: Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno - Kartograficzne Sp. z o.o., Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno - Kartograficzne OPEGIEKA ...
PKP Polskie Linie Kolejowe SA - Biuro Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie ogłosił przetarg nieograniczony na "Wykonanie mapy do celów projektowych metodą fotogrametryczną dla przygotowania projektu TEN-T 2004-PL-92601-S Modernizacja linii kolejowej E 30 (III Korytarz) na odcinku Kraków - Medyka - Granica Państwa".
Pismem z dnia 17 lipca 2007 r., protest wniosło konsorcjum ...
Sp. z o.o. z siedziba w Elblągu.
Protestujący złożył protest wobec czynności Zamawiającego polegających na:
1. niewykluczeniu z postępowania konsorcjum w skład którego wchodziły: Tukaj Mapping Central Europe Sp. z ...
o.o. z siedzibą w Lublinie; BSF Luftbild GmbH z siedziba w Niemczech,
2. nieodrzuceniu oferty tego konsorcjum,
3. wyborze jako najkorzystniejszej oferty tego konsorcjum, w sytuacji gdy oferta była sprzeczna z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, rozporządzenia ...
mogą być składane, oraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia oraz wniósł o unieważnienie czynności wyboru oferty wymienionego konsorcjum, wykluczenie konsorcjum z postępowania, odrzucenie jego oferty oraz powtórzenie czynności oceny ofert i dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej.
W uzasadnieniu protestu Protestujący wskazał, iż w jego ocenie złożone przez konsorcjum pełnomocnictwa były ...
Pełnomocnik nie był umocowany do zaciągania w imieniu Wykonawcy zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Nato spólka Tukaj Mapping udzieliła pełnomocnictwa sama sobie, co narusza przepisy kodeksu cywilnego.
Oprócz tego ...
naczelnika urzędu skarbowego oraz ZUS lub KRUS zaświadczeń o niezaleganiu z podatkami, opłatami i składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Złożone przez niego dokumenty nie odpowiadają powyższym wymogom. Protestujący zwrócił również uwagę na fakt, iż część dokumentów złożonych przez BSF Luftbild nie spełnia wymogu dokumentów do celów określonych w przepisach ustawy Prawo zamówień Strona 5 z 13
publicznych, ponieważ brak jest na nich podpisu osoby uprawnionej do reprezentowania instytucji wydającej dokument.
Do protestu po stronie Zamawiającego przystąpiło Konsorcjum Tukaj ...
zostały udzielone w sposób prawidłowy, to jest przez wszystkich członków konsorcjum. Okoliczność, iż pełnomocnictw udzielono na osobnych kartkach nie wpływa na ich treść, ponieważ z treści pełnomocnictw wynika, ze podmioty tworzące konsorcjum mają świadomość tego, iż składają wspólna ofertę. Przepisy kodeksu cywilnego nie stoją na przeszkodzie wspólnemu udzieleniu pełnomocnictwa poprzez wyrażenie oświadczeń woli na oddzielnych dokumentach.
Zamawiający wskazał również, iż nie odpowiada prawdzie zarzut, jakoby pełnomocnictwo udzielone zostało dwóm ...
w imieniu mocodawcy mógł zaciągać pełnomocnik, Zamawiający wskazał, iż pełnomocnictwo zawierało wyłącznie upoważnienie do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W dokumencie pełnomocnictwa brak jest ograniczenia co do wysokości ewentualnie zaciąganych zobowiązań, również osoby podpisujące pełnomocnictwo nie podlegały takim ...
spełnieniu wymogów zawartych w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych na oddzielnych dokumentach. Z treści dokumentów wynika bowiem, iż oświadczenia te złożone zostały w imieniu wszystkich ...
Protestującego nieprawidłowości w dokumentach przedłożonych przez członka konsorcjum, firmę BSF Luftbild, Zamawiający wskazał, iż w ofercie znajduje się informacja o niekaralności podmiotu zbiorowego odnosząca się do tej spółki, która poświadcza, iż ...
sprawach z zakresu prawa socjalnego, pracowniczego i karnego. Oprócz tego konsorcjum w wyznaczonym terminie uzupełniło ofertę o wymagane zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, z którego wynika, iż podmiot ten wywiązuje się obowiązków podatkowych oraz dotyczących opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. W tej sytuacji wszystkie wymogi § 2 ust. 1 pkt1 zostały ...
do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, wnosząc o uwzględnienie odwołania, nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty, nakazanie Zamawiającemu powtórzenia czynności badania i oceny oferty oraz nakazanie wykluczenie z postępowania konsorcjum Tukaj Mapping Central Europe Sp. z o.o. z ...
o. z siedzibą w Lublinie; BSF Luftbild GmbH z siedziba w Niemczech oraz odrzucenia jego oferty.
Odwołujący się podtrzymał zarzuty odnoszące się do nie złożenia przez konsorcjum łącznego oświadczenia o spełnieniu ...
W pozostałym zakresie Odwołujący się uznał argumenty Zamawiającego podniesione w rozstrzygnięciu protestu.
Odwołujący się wskazał na naruszenie przez Zamawiającego art. 24 ust. 2 pkt 2 i 3, art. 44, art. 24 ...
Odwołujący się podniósł, iż SIWZ w punkcie 10 2.2 wymaga, aby w przypadku składania oferty wspólnej warunki określone w pkt 8.2.1 i 8.2.2 spełniali wszyscy wykonawcy ...
złożone zaświadczenie z Urzędu Skarbowego nie potwierdza, aby wykonawca nie zalegał z opłata zarówno składek na ubezpieczenie społeczne, jak i składek zdrowotnych - co narusza § 2 punkt 3 Rozporządzenia, ponieważ w Niemczech ...
za zgodność przez Wykonawcę, a w przypadku elektronicznych kopii dokumentów aby poświadczone były one bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu - wymóg ten nie został spełniony. W tej sytuacji naruszony został § 4 punkt 1 rozporządzenia ...
Arbitrów po zapoznaniu się z dokumentacją postępowania, a w szczególności z treścią SIWZ oraz z ofertą złożoną przez Konsorcjum Tukaj Mapping Central Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie ...
siedzibą w Lublinie; BSF Luftbild GmbH z siedzibą w Niemczech, a także po wysłuchaniu stron na rozprawie doszedł do przekonania, iż zarzut odnoszący się do wadliwego złożenia oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu nie zasługuje na uwzględnienie. SIWZ wymagała jedynie, aby uczestnicy Strona 9 z 13
Konsorcjum spełniali łącznie następujące warunki: wykonali w okresie ostatnich 3 lat co najmniej dwa projekty polegające na wykonaniu ortofotomap dla obiektów liniowych oraz dysponowali osobami z uprawnieniami do kierowania pracami geodezyjnymi i ...
środkami finansowymi lub posiadali zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300.000 EURO. Do oferty złożonej przez Konsorcjum załączono 3 oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, przy czym zostały one sporządzone na formularzach wymaganych przez Zamawiającego i z oświadczeń tych wynika, iż wszystkie stanowią jedno łączne oświadczenie ...
woli złożone przez uczestników Konsorcjum. W każdym z tych oświadczeń znajduje się tabelka zawierająca miejsce na podpisy członków Konsorcjum, a każdy z członków Konsorcjum złożył podpis w przygotowanej dla niego rubryce. W tym stanie rzeczy Zespół Arbitrów stoi na stanowisku, iż zostało złożone oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z ustawą Prawo ...
i prowadzi działalność. Nie ma w nim jakichkolwiek wpisów o wszczęciu postępowania likwidacyjnego. Jednocześnie do oferty załączono oświadczenie wydane przez Wydział ds. niewypłacalności Sądu Rejonowego w Poczdamie, z którego wynika, iż ...
10 z 13
istnieją żadne zastrzeżenia podatkowe co do udzielenia tej firmie zleceń publicznych. Jednocześnie na żądanie Zamawiającego, z uwagi na nieaktualność zaświadczenia, Konsorcjum przedłożyło zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Konigs wydane w dniu 10 maja ...
do dopełnienia przez tę firmę obowiązków podatkowych. Konsorcjum przedłożyło również zaświadczenie z dwóch kas chorych na terenie Niemiec, z których wynika, że BSF Luftbild GmbH nie posiada zaległości w odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Zespół Arbitrów w tym zakresie podzielił argumentację przedstawioną przez Zamawiającego oraz ...
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości, nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie ...
wszystkie te okoliczności w sposób dostateczny dokumentują, a ponadto są one zgodne z przepisami obowiązującymi na terenie Polski co do obowiązku uznawania zaświadczeń i informacji wydawanych przez organy innych państw członkowskich Unii Europejskiej.
Jako oczywiście bezzasadny Zespół Arbitrów uznał zarzut braku podpisu na świadectwach niekaralności wydawanych przez Prokuratora Generalnego przy Trybunale Strona 11 z 13
Federalnym, albowiem już z samej treści tego dokumentu wynika, iż na terenie Niemiec jest on wydawany jako wydruk komputerowy bez opatrywania podpisem.
Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji.
O kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, uznając za uzasadnione koszty ...
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późń. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...
2006-10-31 » Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu wykluczyć z postępowania wykonawcę PWPW S.A.
Zespołu Arbitrów
Irena Grażyna Arlet
arbitrzy:
Paweł Jaśkiewicz
Leszek Kucharzyk
protokolant
Katarzyna Kawulska
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31.10.2006 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Konsorcjum: Unizeto Technologies ...
imieniu którego działa
Agencja Mienia Wojskowego, Warszawa, Ul. Nowowiejska 26a
i nakazuje:
1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4308 zł 9 gr
(słownie: cztery tysiące trzysta ...
Minister Obrony Narodowej, w imieniu którego działa
Agencja Mienia Wojskowego, Warszawa, Ul. Nowowiejska 26a na rzecz Konsorcjum: Unizeto Technologies S.A., SOLDEA L.Wendołowski i Wspólnicy Sp.j., Szczecin, Ul ...
tytułu kosztów postępowania
3) dokonać wpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu Zamówień
Publicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4) dokonać zwrotu kwoty 15691 zł 91 gr (słownie: piętnaście tysięcy sześćset
dziewięćdziesiąt jeden złotych dziewięćdziesiąt jeden groszy) z rachunku dochodów
własnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Konsorcjum: Unizeto Technologies S.A., SOLDEA L.Wendołowski i Wspólnicy Sp.j., Szczecin, Ul ...
imieniu, którego działa Agencja Mienia
Wojskowego prowadzi w trybie przetargu ograniczonego postępowanie o zamówienie publiczne
na" zakup uprawnień do korzystania w latach 2006 - 2008 z elektronicznej platformy aukcyjnej
Strona 3 z 12
umożliwiającej dokonywanie na rzecz SZ RP zakupów rzeczowych z zastosowaniem licytacji i aukcji elektronicznej."
W toku tego postępowania ...
Nr 291 Ministra Obrony Narodowej, a protestujący żądał zmiany zapisów SIWZ i przedłużenia terminu składania ofert.
Zarzucono w nim naruszenie :
1/ art. 9 ust.2 Pzp poprzez naruszenie zasady prowadzenia postępowania ...
ustawy Pzp poprzez wymóg umożliwienia wprowadzania wartości kryteriów, dla których nie można zastosować automatycznej oceny oferty oraz zawężenia wartości wprowadzanych kryteriów do wartości dodatnich. W części ogólnej opisu wymagań /rozdział I ...
12
3/ art. 74 ust. 1 w zw. Z art. 91a ustawy Pzp - poprzez brak wyraźnego odróżnienia licytacji elektronicznej od aukcji elektronicznej. W słowniczku utworzonym dla potrzeb zamówienia Zamawiający pojęciem ...
procesy.
4/ art. 79 ust. 3 ustawy Pzp poprzez zawarcie zakazu przekazywania informacji uczestnikom aukcji na temat innych uczestników aukcji oraz złożonych przez nich ofert co wyrażone zostało w części III 1 g/ b. SIWZ . To naruszenie prawa jest konsekwencją braku rozróżnienia pojęć
"aukcji elektronicznej" i "licytacji elektronicznej "
5/ art. 91 c ust. 3 Pzp w związku z art. 30 ust. 2 pkt. 1 ustawy o podpisie elektronicznym poprzez zawarte w części III 3 d. SIWZ żądanie dopuszczenia do udziału w aukcji osób posługujących się
certyfikatami wydanymi przez podmioty nie figurujące w rejestrze kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi elektroniczne.
Protestujący zarzucił również ,że w części IV,pkt.2.2 SIWZ ...
mogą być składane poprzez zaniechanie wykluczenia Strona 5 z 12
wykonawcy ,który dostarczył dokumenty wskazujące na spełnienie przesłanek podmiotowych obarczone błędami formalnymi ,
2/naruszenie art. 7 ust. 2 Pzp polegające na nierównym traktowaniu wykonawców i naruszeniu zasady uczciwej konkurencji
W uzasadnieniu protestu wyjaśnił, że wykonawca ten ...
do 18 sierpnia, żaden jednak z nich nie potwierdza ,że wykonawca ten spełniał postawione warunki na dzień 7 sierpnia 2006 tj. na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Zamawiający pismem z dnia 12 października ...
29 września uznał bowiem, że :
1/oczekiwał jedynie możliwości zmiany języka informacji np. z polskiego na angielski i odwrotnie
w czasie przeprowadzanych aukcji. Taki wymóg nie nakazywał natomiast prowadzenia postępowania w ...
koniecznością przestrzegania przepisów wymagał by w latach
Strona 6 z 12
2006 - 2008 kryterium wyboru ofert była cena / dla tzw. aukcji jednokryterialnych/ a w latach
2007 - 2008 cena i inne kryteria ...
zastosowaniem licytacji i aukcji elektronicznej, do przeprowadzania których zastosowanie znajdą odnośne przepisy ustawy Pzp.Utworzony na potrzeby postępowania w SIWZ słownik miał na celu ujednolicić i uprościć
wielokrotnie powtarzane pojęcia ,
4/katalog informacji które system EPA winien przekazywać ...
cz. IV pkt.2.2. SIWZ
skuteczne przeprowadzenie aukcji to taki jej przebieg zakończony wyborem oferty najkorzystniejszej , który po przeprowadzeniu umożliwi zawarcie z jednym z jej uczestników
umowy , a nie taka ...
w wydatkowaniu środków MON.
Oddalając drugi protest dot. nie wykluczenia PWPW wyjaśnił ,że wykonawca ten na wezwanie przedłożył żądane dokumenty w oryginałach. Dokumenty te wystawione zostały w
okresie od 11.do ...
wywody protestu za subiektywne i nie
polemizując, jak to określił z nimi przedłużył termin składania ofert z 6 na 31 października
2006.
W dniu 18 października 2006 r. Konsorcjum UNIZETO- SOLDEA poprzez swego lidera ...
do udziału w aukcji osób
posługujących się certyfikatami wydanymi przez podmioty nie figurujące w rejestrze kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi elektroniczne.
Na rozprawie strony podtrzymały swoje wcześniejsze stanowiska.
Zespół Arbitrów po przeprowadzeniu rozprawy , wysłuchaniu wyjaśnień stron i ...
Strona 8 z 12
Zamawiający ustalił termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu
na dzień 07.08.2006r., a zaproszenie do składania ofert wystosował do wykonawców dnia 26.09.2006r. wyznaczając równocześnie termin składania ofert na dzień 06.10.2006r. SIWZ
przekazał wykonawcom w dniu 27.09.2006r. faksem ...
ocenach spełnienia tych warunków. Odwołujący złożył dwa protesty:
1. w dniu 29.09.2006r. na zapisy SIWZ;
2. w dniu 03.10.2006r. na zaniechanie wykluczenia innego wykonawcy - PWPW S.A. z
postępowania.
Zamawiający protesty te rozstrzygnął łącznie oddalając ...
dotyczące treści ogłoszenia,
łącznie postanowień SIWZ, łącznie wszystkie dotyczące wykluczenia wykonawców z postępowania, albo odrzucenia ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Oznacza to, że wszystkie
protesty dotyczące SIWZ Zamawiający powinien był rozstrzygnąć łącznie w terminie 10 dni od
dnia upływu ostatniego z terminów na wniesienie protestu w sprawie SIWZ. Odrębnie zaś
winien był rozstrzygnąć wszystkie protesty dotyczące wykluczenia wykonawców ...
wykluczenia) również w terminie 10 dni licząc ten termin jednak od upływu ostatniego z
terminów na wniesienie protestu w sprawie wykluczenia wykonawców. W konsekwencji mając na
uwadze zapisy art. 180 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych protesty na zapisy SIWZ
mogły być wniesione najpóźniej na 6 dni przed terminem składania ofert, tj. w dniu 30.09.2006r.
Tym samym protesty na zapisy SIWZ Zamawiający mógł rozstrzygnąć najpóźniej w dniu 09.10.2006r., a protesty dotyczące ...
protestu dotyczącego SIWZ Zamawiający uczynił to po
terminie. Powyższe jest o tyle istotne, że rzutuje na ocenę zachowania przez Odwołującego się
terminu do wniesienia odwołania. Zgodnie bowiem z dyspozycją art. 184 ...
uniemożliwia jego
rozpoznanie. W terminie wniesione zostało natomiast odwołanie w części w jakiej dotyczy zarzutów na niewykluczeni z postępowania wykonawcy PWPW. W tym zakresie Zespół Arbitrów mógł je merytorycznie rozpoznać.
Za ...
03.10.2006r. oraz
odwołania w tym zakresie. Wszystkie dokumenty jakie wykonawca ten przedłożył na skutek wezwania w trybie art. 26 ust. 3 PZP wystawione zostały w okresie od 11 ...
protestu i odwołania ,że żaden z nich nie potwierdza spełnienia warunków podmiotowych przez tego wykonawcę na dzień 7 sierpnia 2006 r., tj. na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu .Dokumenty te bowiem tj. oryginał wypisu ...
odnoszą się
do stanu sprzed 7 sierpnia 2006 r., ale potwierdzają okoliczności w nich stwierdzone na dzień
ich wystawienia Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu następować natomiast musi wobec wszystkich wykonawców ...
to miejsce w niniejszej sprawie. Ich treść jednak powinna potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania wniosków. Tylko w takim bowiem przypadku zachowana zostanie zasada równego traktowania wykonawców określona ...
Zamawiający zobowiązany był więc po analizie dokumentów podmiotowych PWPW nie zapraszać tego
wykonawcy do składania ofert i stosownie do art. 24 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wykluczyć go z postępowania.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Strona 11 z 12 ...
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późń. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa ...