Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

UZP/ZO/0-3652/05 – Postanowienie ZA – 2005-12-08 10 fragmentów

2005-12-08 » Unieważnia postępowanie

trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania :"Budowa Trasy Średnicowej Podgórza na odcinku od ul. Poznańskiej do ul. Łódzkiej -etap II". Zamawiający jako najkorzystniejszą wybrał ofertę firmy NCC Roads Polska Sp. z o.o. , a jednocześnie odrzucił ofertę Odwołującego, którym jest konsorcjum firm : Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. w Toruniu i Przedsiębiorstwo Budowy ...

i art. 7 ustawy Pzp. Odwołujący nie zgadza się z zarzutem, że złożona przez niego oferta jest nie zgodna z treścią SIWZ. W kosztorysie ofertowym zwiększył ilość robót w stosunku do przedmiaru robót podanego w SIWZ w pozycjach 39-42 , ale było to konsekwencją modyfikacji SIWZ ...

o 50m.kw. ilość warstwy wiążącej i o 125 m.kw. ilość podbudowy bitumicznej. Wyjaśnienia te zostały przez Odwołującego zrozumiane, że we wszystkich w/w pozycjach przedmiaru należy zwiększyć ilość ...

modyfikacji SIWZ w dniu 18.10.2005r., tj. na 3 dni przed terminem otwarcia ofert, dlatego nie mógł skorzystać z prawa do zadania kolejnego pytania do SIWZ na podstawie art.38 ust.1 ustawy Pzp. W tej sytuacji kierował się obowiązkiem ...

Odwołujący nie zgodził się też z zarzutem niezgodnego z SIWZ przedstawienia poz.4 i 5 kosztorysy -zieleń w części dotyczącej robót ziemnych. Zamawiający w piśmie z 13.10.2005r. udzielił ...

i argumentację przedstawioną w proteście. Dodatkowo Odwołujący podniósł, że firma NCC Roads Polska w swojej ofercie dopisała w kosztorysie dodatkową pozycję "koszty nadzoru saperskiego" W związku z tym protest na wybór tej oferty jako najkorzystniejszej złożył inny wykonawca (Strabag Sp. z o.o.) a Odwołujący dołączył się do tego protestu . Zamawiający nie uznał tej czynności jako samowoli w wprowadzaniu zmian do przedmiaru robót, co wskazuje na naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. Ostatecznie Odwołujący wnosi o unieważnienie decyzji Zamawiającego o odrzuceniu oferty Odwołującego, unieważnienie wyboru oferty NCC Roads Polska Sp. z o.o. oraz zobowiązanie Zamawiającego do dokonania ponownej oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie podlegających odrzuceniu. Strona 4 z 7 Zespół Arbitrów na podstawie akt sprawy i wyjaśnień złożonych przez strony na rozprawie ustalił i zważył co następuje: Oferta złożona przez Odwołującego nie odpowiada treści SIWZ, częścią SIWZ był przedmiar robót i dokumentacja techniczną a w myśl pkt 8.6.2 i pkt 18.3 SIWZ kosztorys ofertowy powinien być złożony przez wykonawcę zgodnie z przedmiarem robót a wykonawca nie mógł wprowadzać samodzielnie żadnych zmian do przedmiaru. Jest faktem bezspornym, że takie zmiany do przedmiaru Odwołujący wprowadził mimo ze otrzymał wyjaśnienia w odpowiedziach na pytania. Jeżeli Odwołujący miał dalsze wątpliwości związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia i wypełnieniem kosztorysu ofertowego to mógł składać kolejne zapytania, gdyż art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych nie uniemożliwiał zadawani takich pytań nawet w okresie krótszym niż 6 dni przed otwarciem ofert. Treść art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych nakazuje odrzucenie oferty jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ. Ustawę należy odczytywać wprost, a więc każda niezgodność treści oferty z treścią SIWZ mieści się w dyspozycji tego przepisu. Zespół Arbitrów uznał za słuszny zarzut ...

się kopia protestu z dnia 16.11.2005 r. firmy STRABAG Sp. z o.o. do którego przyłączył się również Odwołujący oraz rozstrzygnięcie tego protestu z dnia 22.11.2005 r. przez Zamawiającego poprzez jego oddalenie. Z dokumentów tych wynika, że oferta firmy NCC Roads Polska zawiera podobną wadę jak oferta Odwołującego w niniejszym postępowaniu. Zamawiający dopuścił do oceny i wybrał jako najkorzystniejszą ofertę w której wykonawca w kosztorysie ofertowym dopisał pozycje "nadzór saperski" mimo że przedmiar robót takiej pozycji nie przewidywał. Świadczy to ...

ustaleń Zespół Arbitrów uważa, iż nie możliwym jest zawarcie w niniejszym postępowaniu ważnej umowy skoro oferta uznana z najkorzystniejszą zawiera takie same wady które są zarzucane odrzuconej ofercie Odwołującego. Nadto należy dodać ze Zamawiający nie zaprzeczył zarzutom Odwołującego, że istnieć może rozbieżność pomiędzy ...

2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zespół Arbitrów orzekł jak w sentencji. O kosztach orzeczono stosownie do art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych nie uwzględniając kosztów zastępstwa prawnego strony Odwołującej z powodu braku uwzględnienia odwołania. Strona 6 z 7 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 14 fragmentów

2006-12-01 » Odrzuca odwołanie

Gorzyce, ul. Kościelna 15 protestu z dnia 31.10.2006 r. przy udziale zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego Xxx po stronie odwołującego się. orzeka: 1. Odrzuca odwołanie. 2. Kosztami postępowania obciąża ...

60.000 euro. Pismem z dnia 24.10.2006r. Zamawiający zawiadomił wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze oferty najkorzystniejszej, złożonej przez Wykonawcę - Brunona Raszczyka prowadzącego działalność gospodarczą pn.: Technika Grzewcza i Sanitarna - Rybnik, zwanego dalej "Odwołującym". Strona 2 z 8 W dniu 31.10.2006 r. do Zamawiającego wpłynął protest Wykonawcy - Romana Szafarczyka prowadzącego Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe "INSTAL- ROGRA" w Cieszynie, zwanego dalej "PP-U-H INSTAL-ROGRA", wobec czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. Równocześnie, PP-U-H INSTAL-ROGRA wniosło o odrzucenie przez Zamawiającego oferty Odwołującego i o dokonanie wyboru oferty PP-U-H INSTAL-ROGRA. Jego zdaniem, ofertę złożoną przez Odwołującego należało odrzucić, gdyż: 1. jej treść nie jest zgodna z wymogami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poprzez zaniechanie odrzucenia oferty Zamawiający naruszył art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych , zwanej "Pzp"; 2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Poprzez zaniechanie odrzucenia oferty Zamawiający naruszył art. 89 ust. 1 pkt 3 Pzp; 3. zawiera rażąco "niskie ceny". Poprzez zaniechanie odrzucenia oferty Zamawiający naruszył art. 89 ust. 1 pkt 4 Pzp. Ponadto, w pkt 4 protestu, "PP ...

uzasadnieniu protestu, PP-U-H INSTAL-ROGRA, podniosło, że: 1. poz. nr 9d1 kosztorysu ofertowego Odwołującego zawiera montaż "Pojemnościowego zestawu podgrzewacza Vitocel V100 typ: EBI jako bateria podgrzewaczy ...

typu EVI Vitocell 300"; Strona 3 z 8 2. przedstawione kalkulacje cen zawartych w pozycjach kosztorysu ofertowego Odwołującego: nr 2d1, nr 45d1, nr 17d1, nr ...

60d1, nr 19d1 zawierają rażąco niskie ceny ofertowe. Podnosząc, iż w kosztorysach ofertowych Odwołującego występują wyżej wymienione "niezgodności ze SIWZ", PP-U-H INSTAL-ROGRA zarzuciło, że wybór przez Zamawiającego oferty Odwołującego "narusza przepis ustawy Prawo zamówień publicznych nakazującej stosowanie zasady równości wykonawców, uczciwej konkurencji i ...

Kopię wniesionego protestu Zamawiający niezwłocznie przekazał wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wzywając ich do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu, stosownie do wymogu art. 181 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Równocześnie, pismem z dnia 03.11.2006 r., nr ZP.IN 341-20/6/06 Zamawiający zażądał od Odwołującego wyjaśnień dotyczących wpisania w poz. Nr 9 kosztorysu ofertowego "Pojemnościowego zestawu podgrzewacza Vitocell V 100 typ: EBI, ..." oraz złożeni a wyjaśnień i przedstawienia kalkulacji cen wymienionych w tym piśmie pozycji kosztorysu ofertowego. W dniu 06.11.2006 r. Odwołujący złożył w siedzibie Zamawiającego: 1) pisemne wyjaśnienia, do których był wezwany ww. pismem z dnia 03.11.2006 r., oraz 2) adresowane do Urzędu Gminy Gorzyce pismo, o treści: "Zgodnie z pismem ZP.GK 341- 28/5/06 przystępujemy do protestu na "Wykonanie kotłowni gazowej 1080 kW z instalacją oraz instalacją solarna". Strona 4 z 8 W wyjaśnieniach dotyczących treści złożonej oferty Odwołujący stwierdził, m.in., że w opisie pozycji nr 9d.1 - Pojemnościowy zestaw podgrzewacza ...

literą "V" na klawiaturze komputerowej. Dowodem na wskazaną omyłkę pisarską jest także fakt, że w ofercie Veissman nie ma podgrzewacza Vitocell V 100 typ EBI, zaś jest Vitocell V 300 typ EVI". Odwołujący stwierdził również: "W złożonej (...) ofercie nie zmieniłem omyłkowego opisu, jaki był w SIWZ Urzędu Gminy, lecz wyceniłem zastosowanie podgrzewacza, który winien być prawidłowo wskazany, a to: Vitocel V 300 typ EVI". Odwołujący złożył także wyjaśnienia, które Zamawiający zażądał w piśmie z dnia 03.11.2006r., załączając kosztorys ofertowy szczegółowy wraz z zestawieniem materiałowo- cenowym. Rozstrzygnięciem protestu z dnia 09.11.2006 r ...

2006 r. wniesiony przez PP-U-H INSTAL-ROGRA, i: 1) unieważnił czynność wyboru najkorzystniejszej oferty, 2) odrzucił ofertę Odwołującego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp, 3) dokonał ponownej oceny ofert i wybrał jako najkorzystniejszą ofertę PP-U-H INSTAL- ROGRA. W uzasadnieniu rozstrzygnięcia protestu Zamawiający przytoczył wskazane wyżej wyjaśnienia, które Odwołujący zawarł w piśmie z dnia 06.11.2006 r. oraz przywołał tezy niektórych wyroków Zespołów Arbitrów. W dniu 14.11.2006r. Odwołujący wniósł odwołanie do Prezesa UZP, jednocześnie przekazując jego kopię Zamawiającemu. W odwołaniu tym Odwołujący zarzucił Zamawiającemu: Strona 5 z 8 1) bezpodstawne uwzględnienie protestu w części dotyczącej zaniechania odrzucenia oferty Odwołującego ora wyboru najkorzystniejszej oferty, 2) dokonanie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej niezwłocznie a nie po ostatecznym rozstrzygnięciu protestu, w sytuacji, gdy co najmniej jedno ze ...

prawach, co stanowi naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 4) niedokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o art. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych ora z wyłącznie ...

Prawo zamówień publicznych. Równocześnie, Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie unieważnienia czynności odrzucenia jego oferty ora z wyboru najkorzystniejszej oferty, powtórzenia czynności badania i oceny ofert ora z wybrania jego oferty jako najkorzystniejszej. Ponadto wniósł o zasądzenie kosztów postępowania odwoławczego. Pismem z dnia 20.11.2006r. wykonawca - PPUUH Instal Rogra zgłosił przystapienie do postępowania odwoławczego, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i stronę, do której przystępuje, tj. Zamawiającego. Zespół Arbitrów ustalił i zważył, co następuje: Odwołanie należało odrzucić na ...

ustalenia, że zostało wniesione przez podmiot nieuprawniony. Strona 6 z 8 Odwołujący nie przystąpił skutecznie do postępowania protestacyjnego, albowiem nie wykazał interesu prawnego w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść ...

określonych w art. 181 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż zgłosił jedynie, iż przystępuje "do protestu" na "Wykonanie kotłowni gazowej 1080 kW z instalacją oraz instalacją solarna", nie wskazał natomiast ...

Zespół Arbitrów zobowiązany był odrzucić odwołanie bez jego merytorycznego rozpatrzenia. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 7 z 8 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w .................................................. Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ....................................................... arbitrzy: ....................................................... ....................................................... _________ * Niepotrzebne skreślić. Strona 8 z 8 ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 23 fragmenty

2006-09-05 » Unieważnia postępowanie

26 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i wniósł o: 1. unieważnienie czynności odrzucenia jego oferty z powodu wykluczenia z postępowania, 2. unieważnienie czynności wyboru jako najkorzystniejszej oferty Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego "Chemobudowa - Kraków" SA, 3. dokonanie powtórnej czynności oceny ofert i dokonanie wyboru Protestującego jako najkorzystniejszej. Protestujący wskazał, iż został wykluczony z postępowania z uwagi na fakt, iż w ocenie Zamawiającego przedłożona przez niego informacja banku nie potwierdza dostępu do środków finansowych w wysokości 400.000 zł. Protestujący podniósł, iż przedstawił informację banku o zdolności ...

dnia 7 kwietnia 2004 r. (Dz. U. Nr 71, poz. 645). Zamawiający żądając potwierdzenia dostępu do środków finansowych w wysokości 400.000 zł, wyszedł poza zakres w/w rozporządzenia. Protestujący zarzucił Zamawiającemu zaniechanie odrzucenia oferty Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego "Chemobudowa - Kraków" SA pomimo występujących w tej ofercie niezgodności z SIWZ, polegających na: Strona 3 z 12 1. poz. 25 i 26 k ...

Przyjęto normę zużycia środka 10dm3/m2 wykonania kompletnej izolacji. Norma niezgodna z wyjaśnieniami z dnia 1.06.2006r. oraz kartą technologiczną w/w środka. 2. Poz.27 ...

91. Przyjęto normę zużycia 10dm3/m2 wykonania kompletnej izolacji. Norma niezgodna z wyjaśnieniami z dnia 1.06.2006r. oraz kartą technologiczną. 3. Poz. 142. k. budowlany. Wycieraczki do obuwia. Nie zmieniono nakładu na wycieraczki zgodnie z uwagą do pozycji. Ciężar 1 szt. wycieraczki powinien wynosić 23,38kg/szt. a w kosztorysie policzono 18,0kg/szt. 4. poz.159 k. budowlany. Licowanie ścian płytkami klinkierowymi nieszkliwionymi ...

i 111,28 mb listew cokołowych. 6. Brak wyliczenia montażu krawędziaka 12x12 cm do zablokowania w części okapowej ocieplenia stropodachu styropianem. Odpowiedź na pyt. 33- wyjaśnienia z dn. 01.06.2006r. 7. Poz. 2.14. k. roboty instalacyjne wod.-kan ...

6/1kV 5x10 mm2 RE, oferent wycenił kabel elektroenergetyczny o masie do 0,5 kg/m. 10. Poz. 1.4. r. elektryczne. Montaż typowych obudów tablic rozdzielczych ...

3. r. elektryczne. Oprawy oświetleniowe przykręcane ( zwykłe), żarowe. Brak obmiaru i wyliczenia pozycji. Zamawiający w wyjaśnieniu z dn. 13.06.2006r. nie zaznaczył, że nie należy wyceniać poz. 2.003 ...

Poz. 2.7. r. elektryczne. Przewody kabelkowe układane p.t. w gotowych bruzdach o przekroju do 7,5 mm2. Należało wycenić: przewód YDY 3x2,5- 510,0 mb ...

0 mb 14. Poz. 2.8. r. elektryczne. Przewody kabelkowe j.w. lecz o przekroju do 30 mm2. Należało wycenić: przewód YDY 450/750V 5x 2,50 mm ...

t. PU-60. 16. poz.2.12. Należało wycenić montaż puszek instalacyjnych fi 70 mm do ścian gipsowych. Oferent wycenił puszki z tworzywa sztucznego p/t okrągłe uniwersalne PO 90 z ...

Należało wycenić 6 szt. łączników schodowych i 1 szt. łączników dwubiegunowych krzyżowych. Nie zgodnie z wyjaśnieniami z dn. 01.06.2006r. pyt.59. 18. Poz.2.20. Należało wycenić montaż ...

o średn. 14,2 mm długości 1,5m. Oferent wycenił pręt (uziom) stalowy miedziany do 1,5 mb bez podania średnicy. 21. Brak uprawnień geodety do obsługi inwestycji. Ponadto Protestujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie zasady równego traktowania wykonawców z uwagi na nieodrzucenie oferty Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego "Chemobudowa - Kraków" S. A., mimo niezgodności i błędów w jego ofercie. Zamawiający - Urząd Miasta i Gminy Skawina pismem z dnia 16 sierpnia 2006 r. oddalił protest ...

iż Protestujący został wykluczony z postępowania z uwagi na nieprzedłożenie przez niego dokumentu potwierdzającego dostęp do środków finansowych w wymaganej przez Zamawiającego wysokości - 400.000,00 zł. Protestujący przedstawił w ofercie informację Banku BPH z dnia 23 marca 2006 r., w której stwierdza się, że "Firma ...

fakt posiadania przez Protestującego kredytów na kwotę 514.000,00 zł , ale nie potwierdza dostępu do środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 400.000,00 zł. Zdaniem Zamawiającego nie był on uprawniony do wezwania Protestującego do uzupełnienia powyższego dokumentu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie zachodziły przesłanki do unieważnienia postępowania. Oferta Protestującego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych została zatem ...

na fakt skutecznego wykluczenia go z udziału w postępowaniu, a więc nie widzi on podstaw do unieważnienia czynności wyboru jako najkorzystniejszej oferty Przedsiębiorstwa "Chemobudowa - Kraków " S. A., unieważnienia czynności odrzucenia oferty Protestującego i przywrócenia jej do postępowania oraz dokonania powtórnej czynności oceny oferty i wyboru oferty Firmy "ALBUD" jako najkorzystniejszej. Ponadto Zamawiający po przeanalizowaniu podnoszonych przez Protestującego zarzutów dotyczących niezgodności oferty "CHEMOBUDOWA - KRAKÓW" S. A. z treścią SWIZ uznał je za nieprawdziwe i dlatego protest oddalił ...

protestu Przedsiębiorstwo Budowlane "ALBUD" w Krakowie pismem z dnia 25 sierpnia 2006 r. wniosło odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Odwołujący podtrzymał w odwołaniu wszystkie zarzuty podnoszone w proteście i wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu powtórzenie czynności oceny ofert. Zespół Arbitrów w oparciu o dokumentację postępowania, wyjaśnienia stron złożone na rozprawie i inne dowody przeprowadzone na rozprawie zważył, co następuje: Pismem z dnia 14.07.2006r. Zamawiający poinformował Odwołującego o odrzuceniu jego oferty ze względu na okoliczność wykluczenia Odwołującego z postępowania. W uzasadnieniu zostało podniesione, iż wykonawca mnie spełnia warunku dostępu do środków finansowych w wysokości 400 tys. zł, ponieważ przedstawiona w ofercie informacja z banku nie potwierdza dostępu do środków w wymaganej przez Zamawiającego wysokości. Ponadto w uzasadnieniu pisma podniesiono, iż oferta Odwołującego jest sprzeczna z treścią SIWZ, ponieważ kosztorys ofertowy sporządzony został niezgodnie z przedmiarem robót. W poz. 21 - 25 k. budowlanego nie uwzględniono wyjaśnień z dnia 1.06.2006r. pytanie nr 1 - pominięto normę zużycia Botazitu BE 91 ...

dm3 na m2. Odwołujący złożył protest na czynność Zamawiającego żądając powtórzenia czynności oceny ofert. Zamawiający protest Odwołującego oddalił. Uwzględnił natomiast jeden z zarzutów Protestującego podnoszonych w proteście, a mianowicie zarzut niewłaściwego sporządzenia kosztorysu ofertowego w zakresie poz. 25 - 28. Odwołujący rozstrzygnięcie protestu otrzymał w dniu 4.08.2006r. Pomimo nie uwzględnienia protestu Odwołujący do dnia 9.08.2006r. nie wniósł odwołania do Prezesa UZP. Pismem z dnia 25.07.2006r. protest na czynności Zamawiającego złożyło również Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego "Chemobudowa - Kraków" S.A. wnosząc m.in. o dokonanie powtórnej oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. Protest Strona 8 z 12 "Chemobudowy" został uwzględniony przez Zamawiającego, w wyniku czego dokonał on powtórnej oceny ofert, w tym również oferty Odwołującego. W dacie dokonywania ponownej oceny ofert nie upłynął bowiem termin uprawniający Odwołującego do wniesienia odwołania od rozstrzygnięcia wniesionego przez niego protestu. Dokonując ponownej oceny ofert Zamawiający ponownie wykluczył Odwołującego z postępowania wskazując na zarzut niespełnienia warunku dostępu do środków finansowych w wysokości 400 tys. zł. Odwołujący złożył protest w dniu 11.08.2006 ...

jego protestu z dnia 27.07.2006r. powodował, iż z upływem ostatniego dnia terminu do wniesienia odwołania, tj. z dniem 9.08.2006r. utracił on status wykonawcy w rozumieniu ...

zamówienia w konkretnym postępowaniu. Zważywszy jednak na okoliczność, iż brak interesu prawnego nie stanowi przesłanki do odrzucenia odwołania, lecz stanowi podstawę do jego oddalenia, Zespół Arbitrów wobec zachowania przez Odwołującego ustawowych terminów do wniesienia środków zaskarżenia rozpoznał odwołanie na rozprawie. Brak interesu prawnego po stronie Odwołującego powodował konieczność ...

mogące skutkować unieważnieniem postępowania ustalił, iż Zamawiający dopuścił się rażąco nierównego traktowania wykonawców. Analiza odrzuconych ofert oraz porównanie ich z ofertą uznaną za najkorzystniejszą pozwala Strona 9 z 12 stwierdzić, iż Zamawiający w sposób dowolny przyjmował kryteria oceny odrzucenia ofert. Dla przykładu: - W ofercie firmy "Chemobudowa" w poz. 2.3, 2.4 i 2.5 kosztorysu elektrycznego wyceniła 90 sztuk opraw oświetleniowych, co zostało uznane przez Zamawiającego za ilość zgodną z SIWZ i wyjaśnieniami podczas, gdy w przypadku oferty "Gresmar" uwzględnienie 90 sztuk opraw oświetleniowych stanowiło, w ocenie Zamawiającego, podstawę do odrzucenia tej oferty. Wyjaśnił on, iż opraw winno być 116 sztuk. - W ofercie firmy "Chemobudowa" w poz. 142 kosztorysu budowlanego wykonawca nie zawarł informacji wymaganej przez Zamawiającego, że uwzględnia wyjaśnienia. Ta sama okoliczność stanowiła natomiast podstawę do odrzucenia oferty Przedsiębiorstwa Budowlano - Produkcyjnego "Łęgprzem" Sp. z o.o. w Krakowie. - W ofercie firmy "Chemobudowa" w poz. 159 kosztorysu budowlanego wykonawca wycenił zaprawę cementowo - wapienną, natomiast ta sama okoliczność stanowiła m.in. podstawę do odrzucenia oferty firmy Zakładu Remontowo - Budowlanego Marian Sikora w Nowym Targu. Kolejnym przykładem nierównego traktowania wykonawców przez Zamawiającego jest fakt zaakceptowania braku w ofercie firmy "Chemobudowa" dokumentu stwierdzającego właściwe uprawnienia geodezyjne w zakresie obsługi inwestycji wymaganego przez Zamawiającego w ...

takiego naruszenia przepisów określonych w ustawie, które miało bezpośredni wpływ na wynik postępowania, co stosowanie do art. 146 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych skutkuje nieważnością zawartej umowy. W ...

unieważnienia postępowania. Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji. O kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 11 z 12 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2005 16 fragmentów

2005-02-01 » Odrzuca odwołanie

2004r. grudnia 2004 roku została powiadomiony przez Zamawiającego Wójta Gminy Budry o odrzuceniu jego oferty złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na "Rozbudowę sieci wodociągowej na bazie ujęcia Olszewo Węgorzewskie". Ofertę odrzuconą na podstawie przepisu art.89 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia ...

sytuacji Wykonawca złożył w dniu 3 stycznia 2005r. protest zarzucając Zamawiającemu bezpodstawne odrzucenie jego oferty z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wobec braku ustawowych przesłanek do dokonania tej czynności. Wykonawca w proteście podał iż w wyjaśnieniu do specyfikacji istotnych warunków zamówienia udzielony przez Zamawiającego w dniu 5 października 2004 roku pismo znak ...

zasilania w energię elektryczną oraz zabezpieczenia odgromowe i przepięciowe. Pomimo braku przedmiaru robót zobowiązano oferentów do ujęcia opisanych robót w kosztorysach ofertowych i ich wykonania zgodnie z obowiązującymi normami. Ta odpowiedź Zamawiającego - zdaniem wykonawcy - nie wnosiła ...

który znajduje się w SIWZ. Opisane roboty energetyczne dotyczyły zasilania od złącza kablowego przy przepompowni do budynku przepompowni i w przepompowni. Ponieważ nie było szczegółowego przedmiaru dla tych robót Wykonawca zawarł ich wycenę według obowiązujących norm w kosztorysie w dziale " Instalacje technologiczne stacji hydroforowej, poz. 80 . Nie utworzono oddzielnej pozycji w kosztorysie aby nie narazić się na zarzut niezgodności oferty z SIWZ. Wykonwca wskazał również na fakt, iż Zamawiający wprawdzie do przywołanego wyżej pismem z dnia 5 października 2004 dołączył warunki przyłączenia urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej oraz umowę o przyłączenie zawartą z Zakładem Energetycznym , gdzie zobowiązał się do pokrycia kosztów przyłącza kabla n.N. od słupa 2a do złącza kablowego przy przepompowni wody Wola. Jednakże Zamawiający nie poinformował Wykonawców ,że zobowiązania wynikające z ...

Strona 3 z 8 przyłącza energetycznego Wola przechodzą na wykonawców i należy jej ująć w kosztorysie ofertowym. Dlatego też odrzucenie jego oferty z powodu braku w kosztorysie ofertowym wyceny wykonania przyłączą energetycznego nie jest uzasadnione. Dodatkowo Wykonawca wskazał , iż Wykonawca którego oferta została uznana za najkorzystniejsza - PHUP "Palwod" Ryszard Pawlukanis złożył fałszywe oświadczenie w trybie art.24 ...

wsi OlszewoWęgorzewskie wraz z rozbudową ujęcia wody i sieci wodociągowej z przyłączami " z terminem realizacji do dania 30.09.2004 roku . Roboty te zostały wykonane nienależycie gdyż do wszczęcia tego postępowania tj. 19.11.2004 roku firma nie dostarczyła wyników badania wody stwierdzających ,że woda jest zdatna do spożycia dla ludzi , wyniki te winny być dołączone do zawiadomienia inwestora o gotowości do odbioru. W tej sytuacji ten wykonawca winien być wykluczony z postępowania . Wykonawca wnosił w proteście o ponowne rozpatrzenie jego oferty. Zamawiający protest w dniu 7 stycznia 2005 roku oddalił jako nieuzasadniony. W uzasadnieniu podał , co ...

dnia 5 października 2004 roku znak ; RZL 7216-II/3-14/04 , zobowiązał wszystkich wykonawców do sporządzenia kosztorysów ofertowych na wyposażenie elektryczne dodatkowe przepompowni Wola , dołączając warunki wydane przez Zakład Energetyczny.W celu uwzględnienia kosztów wykonania przyłącza energetycznego od miejsca przyłączenia tj. słupa 2a do miejsca dostarczenia energii elektrycznej tj. skrzynki ustawionej na zewnątrz budynku pompowni z licznikiem i złączem ...

Nr4355/RE8/02 mi.in. kosztów przyłącza energetycznego od skrzynki z licznikiem przewidzianym do zainstalowania na zewnątrz kontenera do szafki pośredniej przewidzianej do zainstalowania wewnątrz kontenera. Strona 4 z 8 Wykonawca w proteście wskazuje, że z powodu braku ...

bez dodatkowych instalacji .W pozycji tej nie zostały ujęte dodatkowe czynności wskazane przez Zamawiającego a kosztorys ofertowy nie zawiera kalkulacji wszystkich dodatkowych robót elektrycznych o których mowa była w piśmie z dnia 5 października 2004 roku. Sporządzenie dodatkowych pozycji kosztorysowych wg. zobowiązania Zamawiającego odnoszących się do wykonania dodatkowych instalacji elektrycznych a nie ujętych w przedmiarze a wynikających z opisu technicznego i załączonych do tego pisma dokumentów było wymogiem dodatkowym, który Zamawiający nałożył na wykonawców , zatem dołożenie tych elementów do kosztorysu ofertowego nie mogło skutkować postawieniem zarzutu niezgodności oferty z treścią SIWZ. Wszyscy pozostali wykonawcy tak zrozumieli odpowiedź na postawione pytanie i ujęli te dodatkowe pozycje w kosztorysach . Natomiast jeżeli protestujący miał jeszcze wątpliwości to mógł złożyć dodatkowe zapytania , a tego nie uczynił ...

dodatkowo koszt wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej nie wyszczególnionej w przedmiarze , pomimo zapisu projektu umowy załączonej do SIWZ - pkt.4.3.7.h.o treści " Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do zapewnienia obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą". Tak więc argument , iż nie mógł wykazać w kosztorysie pozycji nie Strona 5 z 8 wymienionych w przedmiarze nie jest nieuzasadniony . Z powodu wykazanych wyżej braków oferta została odrzucona. Odnośnie zarzutu dotyczącego wybranego Wykonawcy Zamawiający podał, iż gdyby zaszła przesłanka z art ...

całości podtrzymał podniesione w proteście zarzuty i ich uzasadnienie .Dodatkowo wskazując iż Zamawiający odrzucając jego ofertę z postępowania przetargowego dopuścił się naruszenia art.7 ust.1 poprzez nierówne traktowanie wszystkich wykonawców ...

nieuczciwej konkurencji. Odwołujący się wnosi o nakazanie Zamawiającemu powtórzenie oprotestowanej czynności tj. ponownego dokonania oceny ofert i anulowanie decyzji o odrzuceniu jego oferty i wyborze najkorzystniejszej oferty, oraz orzeczenie o kosztach zgodnie z art.191 ust.5 i ust.6 ustawy prawo ...

w dniu 29 grudnia 2004 roku powiadomił Wykonawcę - Zakład Melioracyjny Stanisław Śmierzyński o odrzuceniu jego oferty. Wykonawca złożył protest do Zamawiającego w dniu 3 stycznia 2005 roku. Zamawiający zgodnie z przepisem art. 183 ust.1 ...

które zostało doręczone protestującemu Wykonawcy w dniu 10 stycznia 2005 roku . Wykonawca zaś złożył odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych za pośrednictwem listu poleconego dopiero w dniu 15 stycznia 2005 roku . W ten sposób dopuścił się naruszenia zawitego terminu do złożenia odwołania określonego w art. 184 ust.2 ustawy Pzp , bowiem Wykonawca winien był złożyć odwołanie w ciągu 5 dni od upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu., tj . najpóźniej w dniu Strona 6 z 8 13 stycznia 2005 roku , a ...

wstępie na podstawie art.187 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp. O kosztach orzeczono stosownie do wyniku postępowania na zasadzie art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych . Strona 7 z 8 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2005 14 fragmentów

2005-10-27 » Unieważnia postępowanie

nawierzchni drogi Reforma Łabunie - Wólka Łabuńska na odcinku długości 990mb". Na czynność Zamawiającego - wybór oferty - protest a następnie odwołanie złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych sp. z o.o. w Zamościu - wykonawca uczestniczący w tym postępowaniu. Odwołujący zarzuca Zamawiającemu, że dokonał wyboru oferty, która winna Strona 2 z 7 zostać odrzucona, ponieważ jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia(SIWZ). Ta niezgodność zdaniem Odwołującego polega na tym, że formularze dołączone do oferty zostały nienależycie wypełnione i tak: 1) w załączniku "Personel" brak opisu doświadczenia zawodowego jednego z ...

asfaltowej, 4) w załączniku "Doświadczenie zawodowe" wybrany wykonawca wskazał 2 wykonane roboty o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia lecz niższej wartości, zaś 2 inne o wartości podobnej do wartości zamówienia lecz o innym charakterze. Z uwagi na powyższe zarzuty oferta wybranego wykonawcy winna zostać odrzucona, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający protest oddalił. W uzasadnieniu wskazał, iż: Ad. 1 W ofercie wybranego wykonawcy została wskazana osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, i osoba ta posiada ...

wymagane przepisami uprawnienia. Brak opisu doświadczenia jednego ze wskazanych pracowników nie ma wpływu na ważność oferty. Ad. 2. W pkt VIII ppkt 5 SIWZ Zamawiający żądał złożenia wykazu narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zadania i taki wykaz do oferty wybranego wykonawcy został załączony. Zarzut braku wytwórni mas bitumicznych jest chybiony ponieważ Zamawiający takiego wymogu ...

stawki za mieszankę asfaltowo-bitumiczną w formularzu "Wykaz stawek i narzutów" nie wpływa na ważność oferty. Cena mieszanki asfaltowo-bitumicznej została skalkulowana w kosztorysie ofertowym. Zamawiający wystąpił do wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty w tej części i otrzymał informację o wysokości ceny jednostkowej przyjętej w kosztorysie ofertowym dla tego materiału. Strona 3 z 7 Ad. 4. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy zobowiązani byli wykazać wykonanie 3 robót o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie stawiał warunków co do wartości tych wykonanych robót. W odwołaniu powtórzone zostały zarzuty zawarte w proteście. Odwołujący wnosi o nakazanie zamawiającemu powtórzenia czynności wyboru ofert. Na podstawie zebranego w sprawie materiału dowodowego, Zespół Arbitrów ustalił i zważył, co następuje: Zamawiający odrzuca ofertę na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp jeżeli jej treść nie odpowiada ...

przypadek opisany dyspozycją tego przepisu należy ustalić i porównać treść, a więc zawartość merytoryczną (tekst) oferty wykonawcy z SIWZ. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający w pkt VIII ppkt 5 SIWZ na potwierdzenie, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zażądał następujących dokumentów: wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca, wykazu osób do podjęcia obowiązków na budowie, wykazu robót o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat (minimum 3 roboty). A zatem Zamawiający żądał ...

tym postanowieniu SIWZ w formie wykazów. Zamawiający opracował załączniki - wzorce, ale nie zostały one włączone do treści SIWZ, nie są wymienione jako załączniki do Specyfikacji. W pkt XXII SIWZ jako załączniki wymieniono tylko formularz oferty, przedmiar robót i projekt umowy. Nie można zatem treści zawartej w tych załącznikach - wzorcach traktować ...

wykładnią zapisów Specyfikacji przemawia również zapis pkt XIII tiret 7, gdzie w opisie sposobu przygotowania ofert Zamawiający zaleca, używając określenia "powinny być", sporządzenie dokumentów zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego ...

z 7 Ponadto należy zważyć, iż zarzuty zgłoszone przez Odwołującego należy uznać jako odnoszące się do warunków udziału w postępowaniu, a nie braku zgodności treści oferty z SIWZ, (z wyłączeniem zarzutu odnoszącego się do braku w Wykazie stawek i narzutów stawki jednostkowej mieszanki mineralno-asfaltowej). Przez treść oferty należy rozumieć całość warunków, zobowiązań odnoszących się do wykonania zamówienia, zaś przedmiotem sporu są zarzuty dotyczące niepełnych informacji, danych zawartych w dokumentach załączonych do oferty na potwierdzenie spełnienia warunków podmiotowych. W przedmiotowym postępowaniu w załączonych do oferty wykazach wykonawcy winni byli zawrzeć informacje, będące odpowiedzią na postawione przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. W zakresie sprzętu i narzędzi Zamawiający zażądał wykazu tego sprzętu, "niezbędnego" do wykonania zamówienia. Zamawiający nie określił jaki i w jakiej ilości sprzęt uznaje za niezbędny. Dlatego każdy wykaz sprzętu, który nadaje się do wykonania robót objętych zamówieniem należy uznać za spełniający warunek postawiony przez Zamawiającego. Do oferty wybranego wykonawcy taki wykaz został załączony. Ta sama argumentacja odnosi się do wykazu osób. Zamawiający zastrzegł jeden warunek dotyczący personelu - dołączenie do oferty dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane, niezbędnych dla kierownika robót (pkt VIII ppkt 3 tiret 5 SIWZ). Takie dokumenty zostały dołączone do wybranej oferty. Wybrany wykonawca spełnia kolejny warunek udziału w postępowaniu, zgłoszony jako zarzut przez Odwołującego, a mianowicie ...

robót. Zamawiający żądał wykazania się przez wykonawców wykonaniem co najmniej 3 robót o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia. Podobnym a nie tożsamym. Wybrany wykonawca wykazał się wykonaniem 4 takich robót. Odwołujący ...

wykluczyć wykonawcy, który udokumentuje wymaganą przez Zamawiającego ilość wykonanych robót o podobnym charakterze. Odnosząc się do zarzutu braku w Wykazie stawek i narzutów stawki jednostkowej mieszanki mineralno-asfaltowej należy stwierdzić, iż Zmawiający w SIWZ nie wymagał aby ten wykaz dołączyć do oferty. Wykonawcy byli zobowiązani dołączyć do oferty kosztorys ofertowy. Kosztorys ten obejmował wszystkie składniki cenotwórcze zamówienia, tj. materiały, robociznę, koszt pracy sprzętu w tym koszt ...

Niezależnie od powyższego Zespół Arbitrów zobowiązany dyspozycją przepisu art. 191 ust. 3 zd. 2 Pzp do wzięcia pod uwagę z urzędu okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania zważył, iż w postępowaniu tym nie może dojść do zawarcia ważnej umowy w sprawie wykonania zamówienia publicznego. W ogłoszeniu, w pkt VII SIWZ oraz ...

termin wykonania zamówienia na dzień 30 października 2005r. Termin ten wykonawcy potwierdzili w złożonych ofertach, a Zamawiający na rozprawie. Do wykonania zamówienia pozostało zatem trzy dni. Jest to termin obiektywnie niemożliwy do dotrzymania. Termin wykonania umowy należy do jej istotnych postanowień. A zatem umowa o wykonanie przedmiotowego zamówienia byłaby umową o świadczenie niemożliwe ...

przedmiotowego postępowania. Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 6 z 7 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 7 fragmentów

2006-06-28 » Unieważnia postępowanie

zamówień publicznych. W uzasadnieniu faktycznym wskazał, że wykonawca ten zastosował zaniżone normatywy zużycia materiałów w kosztorysie ofertowym w stosunku do przedmiaru robót oraz dodanie pozycji nie występującej w przedmiarze robót. Nadto wykonawca ten zastosowała rażąco niskie ceny materiałów przeznaczonych do realizacji zamówienia w kosztorysie ofertowym. Zamawiający oddalił protest poprzez jego nie rozstrzygniecie w ustawowym terminie. W odwołaniu od rozstrzygnięcia ...

po wysłuchaniu oświadczeń stron oraz po zapoznaniu się z dokumentacją przetargową zważył, co następuje: Stosownie do treści art. 191 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zespół Arbitrów bierze pod uwagę z ...

W ocenie Zespołu Arbitrów okoliczności takie niewątpliwie zaistniały. Bezspornym w sprawie jest, że wpłynęło 6 ofert, których rozpiętość ceny miedzy najniższą a najwyższą jest ok. 240%. Z wyjaśnień stron wynika, że oferty, które wpłynęły w tym postępowaniu są nieporównywalne ze sobą, a wynika to chociażby z wad ...

31 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z treścią tego artykułu Zamawiający obowiązany jest do opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i ...

oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Strona 3 z 5 nie stanowiła załącznika do SIWZ. Okoliczność tą potwierdzili także Przedstawiciele Zamawiającego na rozprawie. Wykonawcy zatem nie mieli możliwości prawidłowego opracowania ofert, chociażby i z tych względów, że Zamawiający nie przekazał im dokumentacji projektowej wraz z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych uniemożliwiający tym samym prawidłowe sporządzenie oferty. Dlatego też rozbieżność pomiędzy najniższą a najwyższą ceną jest ok. 240%, bowiem wykonawcy nie znali treści dokumentacji. Jak wynika z rozprawy i sam Zamawiający ma świadomość nieporównywalności ofert z uwagi na wadliwość SIWZ, której poprawienie w toku niniejszego postępowania nie jest już możliwie ...

i odwołaniu. Nie mniej jednak Zespół Arbitrów zauważa, że w świetle nieprecyzyjnego opisu sposobu przygotowania oferty, a w szczególności kosztorysów ofertowych, niemożliwe jest jednoznaczne stwierdzenie, czy podnoszone okoliczności dotyczące zmian nakładów i przedmiarów we wskazanych pozycjach kosztorysowych mogą doprowadzić do okoliczności, iż tak zmienione pozycje przedmiarowe skutkować będą faktem, iż treść złożonej oferty nie odpowiada treści SIWZ. Ta okoliczność wskazuje również na wadę SIWZ w zakresie opisu sposobu przygotowania oferty i sposobu obliczenia jej ceny. Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji. O kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 4 z 5 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2005 10 fragmentów

2005-02-25 » Odrzuca odwołanie

zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) poprzez bezzasadne odrzucenie jego oferty. W uzasadnieniu Protestujący podał, iż w dniu 27 stycznia 2005r. otrzymał od Zamawiającego informację o odrzuceniu jego oferty oraz dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej. Z treści zawiadomienia wynika, że odrzucenie oferty nastąpiło wobec Strona 2 z 6 uznania, że nie odpowiada ona treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), ponieważ w kosztorysie ofertowym zawiera mniejszą ilość godzin pompowania niż ilość jaka została określona w projekcie budowlano-wykonawczym. Narusza to postanowienia Rozdziału IV pkt. 2 SIWZ. Zdaniem Protestującego zawarte w kosztorysie ofertowym elementy wyceny poszczególnych rodzajów czynności mają walor wyłącznie pomocniczy. Przesądza o tym ryczałtowy sposób rozliczenia przyjęty przez Zamawiającego. Protestujący zobowiązał się do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia za cenę ryczałtową określoną w treści oferty. Oznacza to, że uwzględnił w podanej cenie wszystkie elementy konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia. Wskazując na powyższe Protestujący wniósł o unieważnienie czynności odrzucenia jego oferty oraz czynności wyboru oferty najkorzystniejszej oraz dokonanie ponownej oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. W piśmie datowanym 4 lutego 2005r. Zamawiający poinformował o oddaleniu protestu. W uzasadnieniu ...

rejonie planowanych wykopów, obejmuje 6200 godzin pompowania. Inni wykonawcy uwzględnili tę ilość godzin pompowania w kosztorysie ofertowym, tj. w cenie oferty. Cena ryczałtowa, zdaniem Zamawiającego, nie zwalnia wykonawcy z obowiązku ustalenia jej w sposób określony w ...

Odwołujący podtrzymał zarzuty i żądania zawarte w proteście. Zespół Arbitrów, w wyniku analizy dokumentów przedłożonych do akt sprawy oraz wyjaśnień stron, złożonych na posiedzeniu ustalił i zważył, co następuje: Protest opatrzony jest datą 28 stycznia 2005r. Do Zamawiającego wpłynął on w dniu 31 stycznia 2005r. Pismo zawierające stanowisko Zamawiającego odnośnie zarzutów i żądań protestu opatrzone datą 4 lutego 2005r. wpłynęło do Protestującego w dniu 7 lutego 2005r. Odwołanie opatrzone datą 11 lutego 2005r. zostało ...

wskazuje, że termin na rozpatrzenie przedmiotowego protestu upływał z dniem 5 lutego 2005r. Stosownie do przepisu art. 111 i 115 Kodeksu cywilnego termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin ten upływa dnia ...

wypadał w sobotę. Dzień ten nie jest dniem ustawowo uznanym za wolny od pracy, stosownie do przepisu art. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951r. o dniach wolnych od pracy ...

ustawowym, który jest terminem zawitym. Pismo z dnia 4 lutego 2005r. zawierające ustosunkowanie się do zarzutów podniesionych przez Protestującego, u uwagi na to, że Protestujący otrzymał je w dniu 7 ...

w terminie 5 dni licząc od dnia upływu terminu na rozpatrzenie protestu tj. w terminie do 10 lutego Strona 4 z 6 2005r. Odwołanie wniesione w dniu 11 lutego 2005 ...

odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu, lub upływu terminu do jego rozstrzygnięcia. Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 187 ust. 4 pkt 4 w ...

zgodnie z art. 191 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 5 z 6 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 17 fragmentów

2006-05-09 » Unieważnia postępowanie

POLBUD" Spółka z o.o. w Bielsku Podlaskim. Protest dotyczył czynności wyboru w postępowaniu najkorzystniejszej oferty oraz zaniechania odrzucenia wskazanych w proteście ofert wykonawców. Protest zarzucał Zamawiającemu naruszenie art. 82 ust. 3, art. 89 ust. 1 pkt 2 ...

w specjalnościach bez ograniczeń wbrew wymogom rozdz. I pkt 2, ppkt 3 SIWZ w zakwestionowanych ofertach. W szczególności oferty złożone przez "CEPROBUD", "WALD-GLOB", Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "ABC" zawiera wskazanie osób uprawnionych do kierowania robotami elektrycznymi posiadających uprawnienia jedynie w zakresie instalacji elektrycznych brak natomiast uprawnień w specjalności sieci elektryczne. Oferta "CEPROBUD" natomiast wskazuje, jako uprawnioną do kierowania robotami sanitarnymi osobę nie posiadającą uprawnień w specjalności sieci sanitarne. Oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunalnego Sp. z o.o. nie posiada w ogóle wskazania osoby z uprawnieniami teletechnicznymi, analogicznie jak oferta Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego "ABC", 2. Nie wykazanie się wymaganym w postępowaniu doświadczeniem, tj. robotami budowlanymi ...

w ogóle nie wykazało się robotami budowlanymi, których wymagał Zamawiający. Strona 3 z 10 3. Oferta złożona przez "CEPROBUD" zawiera wadliwy dokument zapytania o karalność członków organu zarządzającego, gdyż we wniosku ...

wykazania się w roku 2004 strata bilansową. Protestujący w ramach grupy zarzutów dotyczących dodatkowo wadliwości ofert, jako sprzecznych z SIWZ, tj. uznanych za prawidłowe sprzecznie z art. 82 ust3 ustawy ...

i nie odrzuconych w myśl art. 89 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy, wniósł zastrzeżenia do; - ofert złożonych przez "CEPROBUD" i Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "ABC", jako niezgodnych z rozdz. I pkt 4 , ppkt 6 SIWZ , jako zawierające zmiany w treści formularza ofertowego i w numeracji załączników, - ofert złożonych przez "CEPROBUD" i "WALD-GLOB" i Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunalnego , jako niezgodnych z rozdz. I pkt 4 ppkt 8, gdyż złożonych w sposób umożliwiający ich dekompletację, - oferty złożonej przez "WALD-GLOB" , jako zawierającej sprzeczne z postanowieniami rozdz. I pkt 4 ppkt 9 zmiany w tekście oferty , nie parafowane i nie datowane przez osoby podpisujące ofertę. - oferty firmy CEPROBUD niezgodnej z rozdz. I pkt 3, ppkt 2 SIWZ w której dołączono nie zwierający wskazania tytułu wpłaty dokument, jako dowód uiszczenia wadium, - ofert firmy "CEPROBUD", "WALD-GLOB" i Przedsiębiorstwa Budownictwa Komunalnego w zakresie sprzecznym z wymogami dotyczącymi rozdz. I pkt 7b i 8b SIWZ i wyjaśnieniom Zamawiającego w zakresie dotyczącym ustalania wartości oferty netto kosztorysem ofertowym. Strona 4 z 10 Rozstrzygnięciem z dnia 14 kwietnia 2006r. Zamawiający uznał za zasadny protest w części dotyczącej zarzutów niezgodności ze specyfikacją kosztorysu ofertowego wykonawcy - Przedsiębiorstwa Budownictwa Komunalnego , nie odniósł się do zarzutów sformułowanych względem wykonawcy - "WALD-GLOB" wobec jej uprzedniego odrzucenia z dniem 30.03.2006r., w pozostałym zakresie protest odrzucił. Odnosząc się do zarzutów nie spełnienia warunku posiadania wymaganego w postępowaniu doświadczenia przez wykonawców; 1) Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego ...

inwestycji, zakwestionowanych przez Protestującego, uznając je za wypełnienie jego wymogów w tym zakresie. Ustosunkowując się do zarzutów braku wymaganej kadry w postępowaniu Zamawiający w zakresie zastrzeżeń do uprawnień nie obejmujących sieci elektrycznych lub sanitarnych w zakwestionowanych ofertach uznał uprawnienia takie, jako zbędne, biorąc pod uwagę zakres wykonywanych prac objętych przedmiotem zamówienia. Podniósł ...

nie uniemożliwia wzięcia udziału w przedmiotowym postępowaniu. Nie uznane za zasadne zostały także zastrzeżenia co do ofert nie złożonych w sposób uniemożliwiających ich dekompletację, gdyż bez ingerencji osób trzecich kartki ofert nie ulegną rozproszeniu. Zamawiający przyznał natomiast , iż w ofercie "CEPROBUD" wszystkie pozycje kosztorysu ofertowego w zakresie wyposażenia hali w sprzęt sportowy zawierają omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, które ...

Pzp . Zmawiający wskazał, iż poprawi omyłki, powiadamiając o tej czynności uczestników postępowania. Odnośnie poz. 196 kosztorysu ofertowego Zamawiający uznał, iż przyjęto właściwą ilość jednostek obmiarowych, a zmiana podstawy wyceny nie wpływa ...

Dnia 19 kwietnia 2006r. wniesione zostało odwołanie, w którym Odwołujący podtrzymał zarzuty dotyczące wadliwości ofert złożonych przez "CEPROBUD" i Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego "ABC". Odwołujący złożył wniosek o unieważnienie decyzji o wyborze oferty "CEPROBUD" i dokonania ponownej oceny ofert. Dodatkowo Odwołujący podniósł, iż stanowisko w materii omyłki rachunkowej w kosztorysie ofertowym "CEPROBUD" jest nieprawidłowe, dokonanie zaś takich poprawek łącznie w 95 pozycjach kosztorysu skutkować będzie zmianą treści oferty. Strona 6 z 10 Zespół Arbitrów biorąc pod uwagę, iż zarówno protest jak i odwołanie ...

z urzędu brać pod uwagę okoliczności skutkujące unieważnieniem postępowania. W ocenie Zespołu Arbitrów zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania wobec naruszenia w sposób rażący przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, które to naruszenie ...

wykazania się odpowiednim doświadczeniem w wykonaniu zamówienia i dokonanie wykreślenia jako robót budowlanych rodzajowo podobnych do przedmiotu zamówienia zapisu "sale gimnastyczne lub hale". Zmiana ta w istocie skutkowała przyjęciem, iż za ...

Pierwotny tekst SIWZ, a także treść ogłoszenia o zamówieniu uznawała za roboty budowlane podobne, co do charakteru i złożoności z przedmiotem zamówienia jedynie "sale gimnastyczne lub hale". Równocześnie ze zmianą treści ...

rozdział I pkt 3 ppkt 11 SIWZ). Modyfikacji SIWZ nie towarzyszyło przedłużenie przez Zamawiającego terminu do składania ofert. Strona 7 z 10 Ponadto pismem z dnia 6.03.2006r. w odpowiedzi na zapytanie wykonawcy skierowane do treści SIWZ Zamawiający udzielił odpowiedzi, iż dopuszcza posiadanie przez kadrę techniczną przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie ustawy z dnia 24 października 1974 ...

jako wystarczające w postępowaniu udokumentowanie warunku dotyczącego potencjału technicznego i kadrowego poprzez legitymowanie się uprawnieniami do kierowania robotami elektrycznymi i sanitarnymi osób posiadających ograniczone uprawnienia w tych specjalnościach. Stanowisko takie sprowadzało ...

traktowaniem wykonawców w postępowaniu, w Strona 8 z 10 szczególności na etapie badania i oceny ofert. Ocena ta była także odmienna od treści zamieszczonego ogłoszenia o zamówieniu. Dodatkowo podnieść należy, iż Zamawiający naruszył postanowienie art. 88 ustawy - Prawo zamówień publicznych poprzez dokonywanie poprawek w treści ofert, w tym oferty uznanej za najkorzystniejszą już po dokonaniu wyboru i powiadomienia o wyborze uczestników postępowania. Z tych też względów orzeczono jak w sentencji. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy zgodnie z treścią art. 191 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Uwzględniono wniosek ...

zasądzenie kosztów zastępstwa prawnego w wysokości 1.220,00 zł. Strona 9 z 10 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2005 8 fragmentów

2005-07-15 » Unieważnia postępowanie w sprawie zamówienia publicznego

ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie odrzucenia oferty firm biorących udział w postępowaniu: Przedsiębiorstwo Budowlane KOMPLEKS Krzysztof Króliczek i Wspólnicy sp.j., "DOMBUD" S.A., Gliwickiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego S.A. Odwołujący się podnosi, iż oferty tych firm nie spełniały wymagań SIWZ w zakresie dokumentów, które Wykonawcy winni byli załączyć do oferty celem potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu (brak zaświadczenia z banku potwierdzającego zdolność kredytową co najmniej równą wartości zamówienia) oraz zaproponowanie w ofercie do wykonania zamówienia materiałów zamiennych niedopuszczonych SIWZ. Ponadto oferenci nie złożyli dokumentów potwierdzających znajomość systemu dociepleń Atlas wystawionych przez producenta. Oferenci do swojej oferty załączyli dokument uprawniający do wykonania dociepleń w systemie Baumit, choć uwzględnili wykonanie docieplenia w systemie Atlas. Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A. w ofercie podało również błędna ilość oświetlenia zewnętrznego. Zamawiający oddalając odwołanie ustosunkował się do podnoszonych w proteście zarzutów, tożsamych z zarzutami podniesionymi w odwołaniu. Odnośnie braku dokumentów potwierdzających zdolność kredytową oferentów przytoczył treść wyjaśnień udzielonych oferentom w piśmie z dnia 18 maja 2005 r., w którym Zamawiający udzielając odpowiedzi ...

zobowiązani byli złożyć informację banku o posiadaniu zdolności kredytowej, bez określania limitu tej zdolności. Odpowiednie do treści tego zapisu dokumenty zostały przez oferentów złożone. Odnośnie zarzutu dotyczącego błędów w kosztorysie Zamawiający stwierdził, iż oferty zawierały cenę ryczałtową. Zgodnie więc z treścią art. 88 ustawy wiążąca jest cena ryczałtowa niezależnie od sposobu jej obliczenia. Kosztorysy miały funkcje pomocniczą i nie stanowiły Strona 3 z 6 oferty. Odnośnie zarzutu użycia w miejsce wełny mineralnej innego materiału izolacyjnego jakim jest styropian Zamawiający podniósł, iż SIWZ dopuszczała złożenie ofert równoważnych zawierających równoważne materiały i urządzenia w stosunku do określonych SIWZ. Zdaniem Zamawiającego oferty, w których jako materiał izolacyjny wskazany styropian były zgodne z SIWZ. Odnośnie wykazania się świadectwem ...

systemu dotyczące tej metody. Zamawiający stwierdził, iż oferenci złożyli wymagane dokumenty i nie znalazł podstaw do odrzucenia ofert. Zespół Arbitrów po zapoznaniu się z dokumentacja przetargową, ofertami złożonymi w postępowaniu oraz po przeprowadzeniu rozprawy ustalił i zważył co następuje: Odwołujący się nie ...

wymaganych dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, jak i faktyczne zachowanie Zamawiającego, który dopuścił do udziału w postępowaniu wykonawców nie spełniających warunków określonych w pkt. 5. 10 SIWZ. Zamawiający dopuścił do udziału w postępowaniu wykonawców, którzy nie posiadali wymaganej zdolności kredytowej, co potwierdzają dokumenty - zaświadczenia banków ...

wymagania dotyczące warunków udziału w postępowaniu, w tym zdolności kredytowej w wysokości co najmniej ceny oferty. Zgodnie z art. 26 ust.1 Pzp w postępowaniu, w którym wartość zamówienia przekracza kwotę ...

potwierdzenia zdolności kredytowej w wysokości określonej w warunkach udziału w postępowaniu. W efekcie doprowadziło to do naruszenia ustawy poprzez faktyczną zmianę warunków udziału w postępowaniu (art. 38 ust. 5 Pzp). Tym samym Zespół Arbitrów uznał, iż w postępowaniu doszło do naruszenia przepisów ustawy mających wpływ na wybór najkorzystniejszej oferty i możliwość zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 146 ust. 1 pkt 6 ...

pkt 7 Pzp). Biorąc powyższe pod uwagę orzeczono jak w sentencji. O kosztach orzeczono stosownie do wyniku postępowania w oparciu o art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 5 z 6 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w ................................................1 Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ................................................................... Arbitrzy: ................................................................... ................................................................... 1 Nie dotyczy postępowań wszczętych przed dniem ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2007 13 fragmentów

2007-10-24 » Odrzuca odwołanie.

Warszawa, ul. Kruczkowskiego 3 protestu z dnia 26.09.2007 r. przy udziale zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego Xxx po stronie odwołującego się. orzeka: 1. Odrzuca odwołanie. Strona 2 z 7 ...

Dróg Wojewódzkich w Warszawie pismem z dnia 20.09.2007 r. poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy - Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych sp. z o.o. z siedzibą w Płońsku. W dniu ...

164, poz. 1163 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. Protestujący podniósł, że Zamawiający nie odrzucił oferty Wykonawcy - Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych sp. z o.o. w Płońsku. W uzasadnieniu Protestujący podniósł, iż treść oferty uznanej za najkorzystniejszą nie jest zgodna z SIWZ, która została zmodyfikowana pismem z dnia 5 ...

konstrukcji nawierzchni modernizowanej drogi oraz uwzględnienia rury osłonowej na rurociągu PKN ORLEN. Wykonawca przedstawił w ofercie warstwę wiążącą o grubości 6 cm zamiast 8 cm, czego wymagał Zamawiający, a ponadto nie uwzględnił poszerzenia nawierzchni oraz rury osłonowej. Jego oferta powinna zostać odrzucona. Wskazując na powyższe Protestujący wniósł o unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, ponowne dokonanie czynności oceny ofert złożonych w postępowaniu, Strona 4 z 7 odrzucenie oferty Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych sp. z o.o. w Płońsku oraz wybór jako oferty najkorzystniejszej oferty Protestującego. Pismem z dnia 08.10.2007 r., Zamawiający oddalił protest. Zamawiający uzasadnił, iż postępowanie ...

zachowanie uczciwej konkurencji. Zamawiający w odpowiedzi na pytania nie wskazał sposobu uwzględnienia zmian w składanej ofercie, pozostawiając tę kwestię Wykonawcom. Kosztorys ofertowy nie jest dokumentem określającym zakres prac przewidzianych do wykonania, a jest jedynie swoistym formularzem cenowym, czyli zestawieniem elementów podanych w wycenie, które w ...

widzenia prawidłowości przeprowadzonego obliczenia. Przedmiot zamówienia określają odpowiednie projekty i specyfikacje techniczne. Wykonawca deklarując w ofercie wolę wykonania robót zgodnie z przekazaną dokumentacją zaakceptował jej zawartość, co jest równoznaczne z pozbawieniem się możliwości żądania zapłaty za czynności wynikające z dokumentacji, a niewycenione w kosztorysie. Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy, więc nie ma podstaw do odrzucenia oferty wybranej jako najkorzystniejsza. W dniu 28.09.2007r. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o. w Płońsku złożył wyjaśnienie do protestu. W odpowiedzi na powyższe Wykonawca - konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i mostów sp. z ...

A., Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Usługowe Wereszczyński w Płocku wniósł w dniu 11.10.2007 r. odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, podtrzymując zarzuty i żądania podniesione w proteście. Zespół Arbitrów zważył, co ...

zamówień publicznych. Art. 184 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi, iż odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu jednocześnie przekazując jego kopię Zamawiającemu. Z uwagi na zasadę szybkości postępowania oraz obowiązek ...

odwołaniu o wywiązaniu się z obowiązku jednoczesności możemy mówić wtedy gdy kopia tego odwołania dotrze do Zamawiającego w terminie przewidzianym na jego wniesienie (wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie V Wydział Cywilno ...

r.). Zespół Arbitrów stwierdził na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego w sprawie, iż Odwołujący wniósł odwołanie do Prezesa UZP w dniu 11.10.2007 r. i w tym samym dniu i tej ...

wniesienie odwołania i poinformowanie Zamawiającego. Nie występuje więc przesłanka jednoczesności. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy zgodnie z treścią art. 191 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych ...

00 zł, ze względu na nakład pracy i zawiłość sprawy. Strona 6 z 7 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu Okręgowego w .................................................. Przewodniczący Zespołu Arbitrów: ....................................................... arbitrzy: ....................................................... ....................................................... _________ * Niepotrzebne skreślić. Strona 7 z 7 ...

12następne »