Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 14 fragmentów

2006-12-01 » Odrzuca odwołanie

Kopię wniesionego protestu Zamawiający niezwłocznie przekazał wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wzywając ich do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu, stosownie do wymogu art. 181 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Równocześnie, pismem z dnia 03.11.2006 r., nr ZP.IN 341-20/6/06 Zamawiający zażądał od Odwołującego wyjaśnień dotyczących wpisania w poz. Nr 9 kosztorysu ofertowego "Pojemnościowego zestawu podgrzewacza Vitocell V 100 typ: EBI, ..." oraz złożeni a wyjaśnień i przedstawienia kalkulacji cen wymienionych w tym piśmie pozycji kosztorysu ofertowego. W dniu 06.11.2006 r. Odwołujący złożył w siedzibie Zamawiającego: 1) pisemne wyjaśnienia, do których był wezwany ww. pismem z dnia 03.11.2006 r., oraz 2) adresowane do Urzędu Gminy Gorzyce pismo, o treści: "Zgodnie z pismem ZP.GK 341- 28/5/06 przystępujemy do protestu na "Wykonanie kotłowni gazowej 1080 kW z instalacją oraz instalacją solarna". Strona 4 z 8 W wyjaśnieniach dotyczących treści złożonej oferty Odwołujący stwierdził, m.in., że w opisie pozycji nr 9d.1 - Pojemnościowy zestaw podgrzewacza ...

literą "V" na klawiaturze komputerowej. Dowodem na wskazaną omyłkę pisarską jest także fakt, że w ofercie Veissman nie ma podgrzewacza Vitocell V 100 typ EBI, zaś jest Vitocell V 300 typ EVI". Odwołujący stwierdził również: "W złożonej (...) ofercie nie zmieniłem omyłkowego opisu, jaki był w SIWZ Urzędu Gminy, lecz wyceniłem zastosowanie podgrzewacza, który winien być prawidłowo wskazany, a to: Vitocel V 300 typ EVI". Odwołujący złożył także wyjaśnienia, które Zamawiający zażądał w piśmie z dnia 03.11.2006r., załączając kosztorys ofertowy szczegółowy wraz z zestawieniem materiałowo- cenowym. Rozstrzygnięciem protestu z dnia 09.11.2006 r ...

2006 r. wniesiony przez PP-U-H INSTAL-ROGRA, i: 1) unieważnił czynność wyboru najkorzystniejszej oferty, 2) odrzucił ofertę Odwołującego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp, 3) dokonał ponownej oceny ofert i wybrał jako najkorzystniejszą ofertę PP-U-H INSTAL- ROGRA. W uzasadnieniu rozstrzygnięcia protestu Zamawiający przytoczył wskazane wyżej wyjaśnienia, które Odwołujący zawarł w piśmie z dnia 06.11.2006 r. oraz przywołał tezy niektórych wyroków Zespołów Arbitrów. W dniu 14.11.2006r. Odwołujący wniósł odwołanie do Prezesa UZP, jednocześnie przekazując jego kopię Zamawiającemu. W odwołaniu tym Odwołujący zarzucił Zamawiającemu: Strona 5 z 8 1) bezpodstawne uwzględnienie protestu w części dotyczącej zaniechania odrzucenia oferty Odwołującego ora wyboru najkorzystniejszej oferty, 2) dokonanie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej niezwłocznie a nie po ostatecznym rozstrzygnięciu protestu, w sytuacji, gdy co najmniej jedno ze ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 14 fragmentów

2006-10-31 » Unieważnia postępowanie

i 4 ustawy Prawo Zamówień publicznych. W uzasadnieniu podniesionych zarzutów Wykonawca podniósł ,że w porównaniu do wielkości środków jakie zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia cena oferty uznanej za najkorzystniejszą odbiega znacznie od wartości zamówienia. Oferta zawiera błędy, które winny skutkować jej odrzuceniem , jako niezgodnej z treścią siwz. Błędy dotyczą przedłożonego wraz z ofertą kosztorysu, którego przedłożenia żądął zamawiający. W pozycjach 7,30,49,68,87 kosztorysu oferent przyjął docieplanie ścian styropianem o grubości 5 cm podczas gdy przedmiar robót wymagał użycia styropianu o grubości 12 cm, co w konsekwencji doprowadziło do nieprawidłowego określenia wielkości styropianu w m3. Oferent nie ujął w ogóle pozycji obejmujących montaż ...

w zakresie wykazania się posiadanym doświadczeniem w zakresie realizacji robót odpowiadających swym zakresem i wartością do przedmiotu zamówienia. Zdaniem Wykonawcy przedłożony wykaz robót oraz załączone referencje nie potwierdzają spełnienia przez tego wykonawcę warunku postawionego przez zamawiającego w siwz. Powyższe uchybienia oferty wybranej wbrew dokonanej ocenie przez zamawiającego powinny skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z treścią siwz a zaniechanie przez Zamawiającego odrzucenia tej oferty narusza zasadę obligującą zamawiającego do prowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz nakazująca zamawiającemu ...

wybranego oferenta nie pozwala na przyjęcie, iż cena nosi znamiona ceny rażąco niskiej. W odniesieniu do zarzutów dotyczących błędów w kosztorysie zamawiający wskazał, iż nie mają one znaczenia biorąc pod uwagę, że cena oferowana ma charakter ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 23 fragmenty

2006-09-05 » Unieważnia postępowanie

91. Przyjęto normę zużycia 10dm3/m2 wykonania kompletnej izolacji. Norma niezgodna z wyjaśnieniami z dnia 1.06.2006r. oraz kartą technologiczną. 3. Poz. 142. k. budowlany. Wycieraczki do obuwia. Nie zmieniono nakładu na wycieraczki zgodnie z uwagą do pozycji. Ciężar 1 szt. wycieraczki powinien wynosić 23,38kg/szt. a w kosztorysie policzono 18,0kg/szt. 4. poz.159 k. budowlany. Licowanie ścian płytkami klinkierowymi nieszkliwionymi ...

protestu Przedsiębiorstwo Budowlane "ALBUD" w Krakowie pismem z dnia 25 sierpnia 2006 r. wniosło odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Odwołujący podtrzymał w odwołaniu wszystkie zarzuty podnoszone w proteście i wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu powtórzenie czynności oceny ofert. Zespół Arbitrów w oparciu o dokumentację postępowania, wyjaśnienia stron złożone na rozprawie i inne dowody przeprowadzone na rozprawie zważył, co następuje: Pismem z dnia 14.07.2006r. Zamawiający poinformował Odwołującego o odrzuceniu jego oferty ze względu na okoliczność wykluczenia Odwołującego z postępowania. W uzasadnieniu zostało podniesione, iż wykonawca mnie spełnia warunku dostępu do środków finansowych w wysokości 400 tys. zł, ponieważ przedstawiona w ofercie informacja z banku nie potwierdza dostępu do środków w wymaganej przez Zamawiającego wysokości. Ponadto w uzasadnieniu pisma podniesiono, iż oferta Odwołującego jest sprzeczna z treścią SIWZ, ponieważ kosztorys ofertowy sporządzony został niezgodnie z przedmiarem robót. W poz. 21 - 25 k. budowlanego nie uwzględniono wyjaśnień z dnia 1.06.2006r. pytanie nr 1 - pominięto normę zużycia Botazitu BE 91 ...

mogące skutkować unieważnieniem postępowania ustalił, iż Zamawiający dopuścił się rażąco nierównego traktowania wykonawców. Analiza odrzuconych ofert oraz porównanie ich z ofertą uznaną za najkorzystniejszą pozwala Strona 9 z 12 stwierdzić, iż Zamawiający w sposób dowolny przyjmował kryteria oceny odrzucenia ofert. Dla przykładu: - W ofercie firmy "Chemobudowa" w poz. 2.3, 2.4 i 2.5 kosztorysu elektrycznego wyceniła 90 sztuk opraw oświetleniowych, co zostało uznane przez Zamawiającego za ilość zgodną z SIWZ i wyjaśnieniami podczas, gdy w przypadku oferty "Gresmar" uwzględnienie 90 sztuk opraw oświetleniowych stanowiło, w ocenie Zamawiającego, podstawę do odrzucenia tej oferty. Wyjaśnił on, iż opraw winno być 116 sztuk. - W ofercie firmy "Chemobudowa" w poz. 142 kosztorysu budowlanego wykonawca nie zawarł informacji wymaganej przez Zamawiającego, że uwzględnia wyjaśnienia. Ta sama okoliczność stanowiła natomiast podstawę do odrzucenia oferty Przedsiębiorstwa Budowlano - Produkcyjnego "Łęgprzem" Sp. z o.o. w Krakowie. - W ofercie firmy "Chemobudowa" w poz. 159 kosztorysu budowlanego wykonawca wycenił zaprawę cementowo - wapienną, natomiast ta sama okoliczność stanowiła m.in. podstawę do odrzucenia oferty firmy Zakładu Remontowo - Budowlanego Marian Sikora w Nowym Targu. Kolejnym przykładem nierównego traktowania wykonawców przez Zamawiającego jest fakt zaakceptowania braku w ofercie firmy "Chemobudowa" dokumentu stwierdzającego właściwe uprawnienia geodezyjne w zakresie obsługi inwestycji wymaganego przez Zamawiającego w ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 7 fragmentów

2006-06-28 » Unieważnia postępowanie

zamówień publicznych. W uzasadnieniu faktycznym wskazał, że wykonawca ten zastosował zaniżone normatywy zużycia materiałów w kosztorysie ofertowym w stosunku do przedmiaru robót oraz dodanie pozycji nie występującej w przedmiarze robót. Nadto wykonawca ten zastosowała rażąco niskie ceny materiałów przeznaczonych do realizacji zamówienia w kosztorysie ofertowym. Zamawiający oddalił protest poprzez jego nie rozstrzygniecie w ustawowym terminie. W odwołaniu od rozstrzygnięcia ...

oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Strona 3 z 5 nie stanowiła załącznika do SIWZ. Okoliczność tą potwierdzili także Przedstawiciele Zamawiającego na rozprawie. Wykonawcy zatem nie mieli możliwości prawidłowego opracowania ofert, chociażby i z tych względów, że Zamawiający nie przekazał im dokumentacji projektowej wraz z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych uniemożliwiający tym samym prawidłowe sporządzenie oferty. Dlatego też rozbieżność pomiędzy najniższą a najwyższą ceną jest ok. 240%, bowiem wykonawcy nie znali treści dokumentacji. Jak wynika z rozprawy i sam Zamawiający ma świadomość nieporównywalności ofert z uwagi na wadliwość SIWZ, której poprawienie w toku niniejszego postępowania nie jest już możliwie ...

i odwołaniu. Nie mniej jednak Zespół Arbitrów zauważa, że w świetle nieprecyzyjnego opisu sposobu przygotowania oferty, a w szczególności kosztorysów ofertowych, niemożliwe jest jednoznaczne stwierdzenie, czy podnoszone okoliczności dotyczące zmian nakładów i przedmiarów we wskazanych pozycjach kosztorysowych mogą doprowadzić do okoliczności, iż tak zmienione pozycje przedmiarowe skutkować będą faktem, iż treść złożonej oferty nie odpowiada treści SIWZ. Ta okoliczność wskazuje również na wadę SIWZ w zakresie opisu sposobu przygotowania oferty i sposobu obliczenia jej ceny. Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji. O kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust. 5 i 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Strona 4 z 5 Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 14 fragmentów

2006-05-11 » Unieważnia postępowanie

1. Zarzuty dotyczące czynności wykluczenia Odwołującego ubiegania się o przedmiotowe zamówienie publiczne i odrzucenia jego oferty. 1) Wykluczenie Odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia w wyniku ustalenia, że Odwołujący nie wykazał, iż posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci gazowej nie jest zasadne, a "...twierdzeniom ...

prac związany z wykonaniem robót gazowych jest znikomy (50 mb, fi 32 mm), - przedstawione w ofercie Odwołującego uprawnienia "obejmują także uzbrojenia terenu min. w branży gazowej"; 2) Zamawiający odrzucił ofertę Odwołującego "na podstawie art. 89 PZP zarzucając: strony oferty nie zostały opatrzone kolejnymi numerami, ... brak na każdej stronie pieczątki firmy...", "...jej treść nie odpowiada treści SIWZ" pomimo braku podstaw do odrzucenia oferty z powodu wyżej wymienionej niezgodności formy oferty z postanowieniami specyfikacji; 3) Błędne jest ustalenie Zamawiającego ("twierdzenie nieprawdziwe"), jakoby Odwołujący nie podał w ofercie" w jakim terminie wykona zakresy etapów robót", bowiem informacje te Odwołujący zawarł w ofercie, załączniku nr 1; 4) Zamawiający nie zażądał od Odwołującego wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w myśl art. 87 ust. 1 Pzp i nie poprawił w tekście oferty oczywistej omyłki pisarskiej, polegającej na tym , iż "W przedmiarze składającego protest jest wstawiona błędna ilość ...

zamówienia w tym zakresie jest niejednoznaczny i w sposób istotny rzutuje na możliwość prawidłowego sporządzenia kosztorysu ofertowego metodą szczegółową, co czyni również niemożliwym prawidłowe porównanie i ocenę złożonych ofert. W świetle powyższego, Zamawiający rażąco naruszył przepis art. 29 ust. 1 i 2, art. 31 ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2006 17 fragmentów

2006-05-09 » Unieważnia postępowanie

i nie odrzuconych w myśl art. 89 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy, wniósł zastrzeżenia do; - ofert złożonych przez "CEPROBUD" i Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "ABC", jako niezgodnych z rozdz. I pkt 4 , ppkt 6 SIWZ , jako zawierające zmiany w treści formularza ofertowego i w numeracji załączników, - ofert złożonych przez "CEPROBUD" i "WALD-GLOB" i Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunalnego , jako niezgodnych z rozdz. I pkt 4 ppkt 8, gdyż złożonych w sposób umożliwiający ich dekompletację, - oferty złożonej przez "WALD-GLOB" , jako zawierającej sprzeczne z postanowieniami rozdz. I pkt 4 ppkt 9 zmiany w tekście oferty , nie parafowane i nie datowane przez osoby podpisujące ofertę. - oferty firmy CEPROBUD niezgodnej z rozdz. I pkt 3, ppkt 2 SIWZ w której dołączono nie zwierający wskazania tytułu wpłaty dokument, jako dowód uiszczenia wadium, - ofert firmy "CEPROBUD", "WALD-GLOB" i Przedsiębiorstwa Budownictwa Komunalnego w zakresie sprzecznym z wymogami dotyczącymi rozdz. I pkt 7b i 8b SIWZ i wyjaśnieniom Zamawiającego w zakresie dotyczącym ustalania wartości oferty netto kosztorysem ofertowym. Strona 4 z 10 Rozstrzygnięciem z dnia 14 kwietnia 2006r. Zamawiający uznał za zasadny protest w części dotyczącej zarzutów niezgodności ze specyfikacją kosztorysu ofertowego wykonawcy - Przedsiębiorstwa Budownictwa Komunalnego , nie odniósł się do zarzutów sformułowanych względem wykonawcy - "WALD-GLOB" wobec jej uprzedniego odrzucenia z dniem 30.03.2006r., w pozostałym zakresie protest odrzucił. Odnosząc się do zarzutów nie spełnienia warunku posiadania wymaganego w postępowaniu doświadczenia przez wykonawców; 1) Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego ...

nie uniemożliwia wzięcia udziału w przedmiotowym postępowaniu. Nie uznane za zasadne zostały także zastrzeżenia co do ofert nie złożonych w sposób uniemożliwiających ich dekompletację, gdyż bez ingerencji osób trzecich kartki ofert nie ulegną rozproszeniu. Zamawiający przyznał natomiast , iż w ofercie "CEPROBUD" wszystkie pozycje kosztorysu ofertowego w zakresie wyposażenia hali w sprzęt sportowy zawierają omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, które ...

traktowaniem wykonawców w postępowaniu, w Strona 8 z 10 szczególności na etapie badania i oceny ofert. Ocena ta była także odmienna od treści zamieszczonego ogłoszenia o zamówieniu. Dodatkowo podnieść należy, iż Zamawiający naruszył postanowienie art. 88 ustawy - Prawo zamówień publicznych poprzez dokonywanie poprawek w treści ofert, w tym oferty uznanej za najkorzystniejszą już po dokonaniu wyboru i powiadomienia o wyborze uczestników postępowania. Z tych też względów orzeczono jak w sentencji. O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy zgodnie z treścią art. 191 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Uwzględniono wniosek ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2005 10 fragmentów

2005-12-08 » Unieważnia postępowanie

i art. 7 ustawy Pzp. Odwołujący nie zgadza się z zarzutem, że złożona przez niego oferta jest nie zgodna z treścią SIWZ. W kosztorysie ofertowym zwiększył ilość robót w stosunku do przedmiaru robót podanego w SIWZ w pozycjach 39-42 , ale było to konsekwencją modyfikacji SIWZ ...

i argumentację przedstawioną w proteście. Dodatkowo Odwołujący podniósł, że firma NCC Roads Polska w swojej ofercie dopisała w kosztorysie dodatkową pozycję "koszty nadzoru saperskiego" W związku z tym protest na wybór tej oferty jako najkorzystniejszej złożył inny wykonawca (Strabag Sp. z o.o.) a Odwołujący dołączył się do tego protestu . Zamawiający nie uznał tej czynności jako samowoli w wprowadzaniu zmian do przedmiaru robót, co wskazuje na naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. Ostatecznie Odwołujący wnosi o unieważnienie decyzji Zamawiającego o odrzuceniu oferty Odwołującego, unieważnienie wyboru oferty NCC Roads Polska Sp. z o.o. oraz zobowiązanie Zamawiającego do dokonania ponownej oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert nie podlegających odrzuceniu. Strona 4 z 7 Zespół Arbitrów na podstawie akt sprawy i wyjaśnień złożonych przez strony na rozprawie ustalił i zważył co następuje: Oferta złożona przez Odwołującego nie odpowiada treści SIWZ, częścią SIWZ był przedmiar robót i dokumentacja techniczną a w myśl pkt 8.6.2 i pkt 18.3 SIWZ kosztorys ofertowy powinien być złożony przez wykonawcę zgodnie z przedmiarem robót a wykonawca nie mógł wprowadzać samodzielnie żadnych zmian do przedmiaru. Jest faktem bezspornym, że takie zmiany do przedmiaru Odwołujący wprowadził mimo ze otrzymał wyjaśnienia w odpowiedziach na pytania. Jeżeli Odwołujący miał dalsze wątpliwości związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia i wypełnieniem kosztorysu ofertowego to mógł składać kolejne zapytania, gdyż art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych nie uniemożliwiał zadawani takich pytań nawet w okresie krótszym niż 6 dni przed otwarciem ofert. Treść art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych nakazuje odrzucenie oferty jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ. Ustawę należy odczytywać wprost, a więc każda niezgodność treści oferty z treścią SIWZ mieści się w dyspozycji tego przepisu. Zespół Arbitrów uznał za słuszny zarzut ...

się kopia protestu z dnia 16.11.2005 r. firmy STRABAG Sp. z o.o. do którego przyłączył się również Odwołujący oraz rozstrzygnięcie tego protestu z dnia 22.11.2005 r. przez Zamawiającego poprzez jego oddalenie. Z dokumentów tych wynika, że oferta firmy NCC Roads Polska zawiera podobną wadę jak oferta Odwołującego w niniejszym postępowaniu. Zamawiający dopuścił do oceny i wybrał jako najkorzystniejszą ofertę w której wykonawca w kosztorysie ofertowym dopisał pozycje "nadzór saperski" mimo że przedmiar robót takiej pozycji nie przewidywał. Świadczy to ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ZA – 2005 14 fragmentów

2005-10-27 » Unieważnia postępowanie

wymagane przepisami uprawnienia. Brak opisu doświadczenia jednego ze wskazanych pracowników nie ma wpływu na ważność oferty. Ad. 2. W pkt VIII ppkt 5 SIWZ Zamawiający żądał złożenia wykazu narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zadania i taki wykaz do oferty wybranego wykonawcy został załączony. Zarzut braku wytwórni mas bitumicznych jest chybiony ponieważ Zamawiający takiego wymogu ...

stawki za mieszankę asfaltowo-bitumiczną w formularzu "Wykaz stawek i narzutów" nie wpływa na ważność oferty. Cena mieszanki asfaltowo-bitumicznej została skalkulowana w kosztorysie ofertowym. Zamawiający wystąpił do wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty w tej części i otrzymał informację o wysokości ceny jednostkowej przyjętej w kosztorysie ofertowym dla tego materiału. Strona 3 z 7 Ad. 4. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy zobowiązani byli wykazać wykonanie 3 robót o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie stawiał warunków co do wartości tych wykonanych robót. W odwołaniu powtórzone zostały zarzuty zawarte w proteście. Odwołujący wnosi o nakazanie zamawiającemu powtórzenia czynności wyboru ofert. Na podstawie zebranego w sprawie materiału dowodowego, Zespół Arbitrów ustalił i zważył, co następuje: Zamawiający odrzuca ofertę na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp jeżeli jej treść nie odpowiada ...

wykluczyć wykonawcy, który udokumentuje wymaganą przez Zamawiającego ilość wykonanych robót o podobnym charakterze. Odnosząc się do zarzutu braku w Wykazie stawek i narzutów stawki jednostkowej mieszanki mineralno-asfaltowej należy stwierdzić, iż Zmawiający w SIWZ nie wymagał aby ten wykaz dołączyć do oferty. Wykonawcy byli zobowiązani dołączyć do oferty kosztorys ofertowy. Kosztorys ten obejmował wszystkie składniki cenotwórcze zamówienia, tj. materiały, robociznę, koszt pracy sprzętu w tym koszt ...

12następne »