Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KN/25/12 – Kontrola UZP – 2012-11-21 115 fragmentów

2012-11-21

postępowania i nie oszacował jego wartości łącznie z pozostałymi zamówieniami w przedmiocie budowy systemu PESEL2. Z wyjaśnień zamawiającego przekazanych w piśmie z dnia 28 września 2012 r. wynika, że przeprowadzenie odrębnego postępowania w przedmiocie zawarcia umowy podstawowej nr 2008/CPI/15/IBM "było ...

IBM Polska Sp. z o.o. Funkcjonalność oprogramowania została zrealizowana w zakładanym terminie. Oprogramowanie było poddane szczegółowym testom, które pozwoliły na osiągnięcie stabilnej wersji spełniającej wymagania określone w specyfikacji zamówienia. MSWiA jako Beneficjent projektu posiada licencję na użytkowanie oprogramowania, jednak licencja nie obejmuje praw do jego modyfikacji. Wyłączne prawa do modyfikacji posiada firma IBM ...

ze środków unijnych projektu "Przebudowa i integracja systemu rejestrów państwowych" w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw 2004 - 2006 itd. Pomimo dysponowania tą wiedzą, zamawiający w świetle postanowień § 4 pkt 1 wszystkich ww. umów, w tym w szczególności umowy nr 2008/CPI/15/IBM, nie zapewnił sobie autorskich praw majątkowych i zależnych do oprogramowania. Tym samym zamawiający nie nabywając praw autorskich, wykreował w sposób świadomy sytuację, w której stworzył uzasadnienie dla udzielenia kolejnych zamówień w trybie z wolnej ręki powołując się na prawa autorskie wykonawcy, których uprzednio w sposób świadomy nie nabył. Wskazywana przez zamawiającego konieczność powierzania realizacji ...

tj. planowana przez zamawiającego konieczność udzielenia co najmniej kilku zamówień w zakresie realizacji systemu PESEL2, zawarcie pierwszej umowy na budowę systemu w trybie art. 4 pkt 8 ustawy Pzp - czyli bez stosowania ustawy i bez szacowania łącznej wartości zamówienia, niezabezpieczenie w treści tej umowy praw autorskich do oprogramowania i w konsekwencji udzielenie kolejnych zamówień temu samemu wykonawcy (tym razem w trybie zamówienia z wolnej ręki powołując się na przesłankę związaną z ochroną praw wyłącznych) o wartości wielokrotnie przekraczającej wartość umowy zawartej bez stosowania ...

10 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Niezabezpieczenie przez zamawiającego praw autorskich do oprogramowania nie może stanowić podstawy do udzielania dalszych zamówień w przedmiocie jego rozbudowy i modyfikacji, udzielanych w trybie zamówień z wolnej ręki. W powyższych okolicznościach zamawiający nie wykazał podstawy do udzielenia zamówień w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy Pzp w odniesieniu do postępowań prowadzonych w celu zawarcia umów: nr 2008/CPI/61/IBM 2009/CPI/21/IBM oraz 2009/CPI/46/IBM. Niezależnie od uwag poczynionych powyżej w zakresie niezasadności wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2015 69 fragmentów

2015-11-27

Warszawa Rodzaj zamówienia: usługa Przedmiot zamówienia: modernizacja systemu Komputera Centralnego w 2013 roku wraz z zakupem licencji Tryb postępowania: zamówienie z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych Wartość zamówienia: 31.211.382,11 zł (7 ...

zwanej dalej: "ustawą", którego przedmiotem była modernizacja systemu Komputera Centralnego w 2013 roku wraz z zakupem licencji. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki w dniu 6 czerwca 2013 r. poprzez przekazanie zaproszenia do negocjacji firmie IBM Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Umowa została zawarta w dniu 27 czerwca 2013 r. Szczegółowy zakres zamówienia został określony ...

bowiem jedynym podmiotem, który na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, może zaoferować w ramach gwarancji dla zmodernizowanych maszyn prawo bezpośredniego dostępu do aktualizacji kodu maszynowego, zgodnie z warunkami załączonego ...

zachodzić związek przyczynowo-skutkowy. Pamiętać należy, że przepisy szczególne ustawy, w szczególności przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy, interpretować należy w świetle zasad udzielania zamówień publicznych określonych w przepisach ogólnych. Należą do nich zasada uczciwej konkurencji oraz zasada równego traktowania wykonawców, wyrażone w art. 7 ust. 1 ustawy. W świetle tych zasad prawidłowa interpretacja przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki, w tym art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b), wymaga aby istniejący stan rzeczy spowodowany był przyczynami obiektywnymi, niezależnymi w żaden sposób od czynności prawnych i innych działań zamawiającego. Ciężar ...

167 ust. 1 ustawy od wyniku kontroli doraźnej Zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia do Prezesa Urzędu umotywowanych zastrzeżeń w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o wyniku kontroli ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 59 fragmentów

2012-10-25

Przedmiot zamówienia: świadczenie usługi asysty technicznej Zintegrowanego Systemu Zarządzania Oświatą w Krakowie Tryb postępowania: zamówienie z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych Wartość zamówienia: 2.050.000,00 zł (533 ...

usługi asysty technicznej konieczna jest szczegółowa wiedza o systemie pozwalająca w szczególności na właściwe identyfikowanie problemów i rozwiązywanie ich we właściwy dla tego systemu sposób. Mimo przeniesienia praw majątkowych na Zamawiającego w posiadaniu twórcy pozostał know-how oraz doświadczenia związane z budową ...

asystą techniczną systemu, należy również uwzględnić sytuację dotyczącą tzw. autorskich praw zależnych. Zamawiający wskazał, że art. 74 ust. 4 prawa autorskiego wprowadza modyfikację treści autorskich praw majątkowych do programu komputerowego, poprzez dodanie prawa do wprowadzania/dokonywania zmian. Z uwagi na fakt, że w ten sposób dochodzi do wyczerpującego wymienienia uprawnień do programu komputerowego, regulacja ta stanowi modyfikację w stosunku do ogólnych zasad stosowanych do pozostałych utworów innych niż ...

Konsekwencją jest przyznanie wyłącznego prawa do wprowadzania modyfikacji posiadaczowi autorskich praw majątkowych. Zamawiający dodał, że fakt, iż jest uprawniony do dokonywania zmian i modyfikacji w systemie, nie oznacza, że jest automatycznie uprawniony do wykonywania tzw. praw zależnych, którymi w analizowanym kontekście są prawa do rozporządzania i korzystania z modyfikacji ...

on posiada wtedy źródłową dokumentację techniczną. Według biegłego Zamawiający już w zamówieniu na opracowanie systemu powinien zgłosić wykonawcy wymagania na opracowanie i nieodpłatne przekazanie takiej dokumentacji, wraz z wszystkimi prawami autorskimi. Inaczej pomiędzy wykonawcą, a Zamawiającym tworzy się sytuacja monopolistyczna ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2013 40 fragmentów

2013-08-16

osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do ...

złotych) każda polegających na dostawie, instalacji i konfiguracji urządzeń oraz licencji oprogramowania do zabezpieczenia brzegowego sieci i VPN; W odpowiedzi, wykonawca przekazał nowy wykaz wykonanych dostaw i usług składający się również z ...

osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do ...

wskazać. Jeżeli zakres jest zbyt mały, tj. nie jest udostępniany w zakresie niezbędnym i nie gwarantuje właściwego wykonania zamówienia, zamawiający ma prawo żądać jego uzupełnienia wraz z uzasadnieniem oraz ewentualnie wykluczyć wykonawcę ...

Ponadto, informuję iż stosownie do treści art. 171 a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia do Prezesa Urzędu umotywowanych zastrzeżeń w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o wyniku kontroli ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 69 fragmentów

2016-11-04

sprzęt i oprogramowanie wraz z montażem, konfiguracją i wdrożeniem, udzielenie licencji na oprogramowanie, dostarczenie rozwiązań wpierających nowe funkcje, integrację powstałego systemu informatycznego oraz modernizację okablowania strukturalnego w budynku B w technologii Ethernet kat 6 (metodą zaprojektuj i wybuduj). Zgodnie z oświadczeniem zawartym w § 4 ust. 2 siwz zamawiający posiada Zintegrowany System Informatyczny InfoMedica ...

1333MHz. Oferowane one były przez co najmniej kilkudziesięciu dostawców w ramach autoryzowanych kanałów sprzedaży, z zapewnieniem realizacji uprawnień gwarancyjnych i odpowiedniego poziomu usług serwisowych"; - część 3: • dostarczenie licencji systemu operacyjnego do serwerów - "na rynku obecnych było co najmniej kilkaset podmiotów zdolnych do zrealizowania zamówienia w ramach autoryzowanych kanałów sprzedaży, z zapewnieniem realizacji uprawnień gwarancyjnych i żądanego poziomu wsparcia na rynku polskim. Żądane w ramach siwz oprogramowanie stanowiło standard w rozwiązaniach serwerowych ze środowiskiem graficznym użytkownika. Przywołane cechy systemu operacyjnego stanowiły normę w zakresie wymagań odnośnie tego typu oprogramowania w powszechnym odbiorze konsumenckim"; • dostarczenie licencji gotowych modułów oprogramowania realizujących funkcjonalności Apteki, Apteczek Oddziałowych, Przychodni (Rejestracja ...

że zgodnie z treścią art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający może żądać od wykonawców wyłącznie ...

2.2. załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia (Protokół postępowania w trybie przetargu nieograniczonego) wartość zamówienia ustala się w złotych oraz w euro. Zaniechanie Zamawiającego polegające na niewskazaniu wartości szacunkowej zamówienia bez podatku od towarów i usług w euro, stanowi naruszenie przepisów rozporządzenia w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Naruszenie nie miało wpływu na wynik postępowania. 7. Umowa nr 77/2014 w sprawie udzielenia przedmiotowego zamówienia zawarta została pomiędzy wykonawcą BMM Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie a zamawiającym w dniu 09.12.2014 r. Natomiast ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało przekazane i opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 30.01.2015 r. pod nr 13317- 2015. Zgodnie ...

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 167 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia do Prezesa Urzędu zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej - następczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o wyniku kontroli. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadza kontrolę w zakresie zgodności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z ustawą Prawo zamówień publicznych. Kontrola prowadzona jest niezależnie od kontroli innych instytucji i organów prowadzonych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 83 fragmenty

2012-07-12

należy stwierdzić, że przystąpienie do wprowadzania koniecznych zmian musi nastąpić w trybie natychmiastowym. Zamawiający zaznaczył ponadto, iż do dnia przekazania pełni praw autorskich do KSI nie było możliwe powierzenie modyfikacji i rozbudowy KSI innym wykonawcom. W uzasadnieniu zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki wskazano, iż zgodnie ...

miały zostać przeniesione na Zamawiającego, który mógł nimi swobodnie dysponować, w tym udzielać licencji innym podmiotom. Jednakże, problematyczna pozostawała kwestia oprogramowania, które w chwili zakończenia obowiązywania umowy podstawowej było w trakcie wykonywania i które nie zostało jeszcze odebrane. Zamawiający zgodnie z zapisami kolejnej umowy miał uzyskiwać prawo własności kodów źródłowych i autorskich praw majątkowych z chwilą odbioru modyfikacji. Jednocześnie Zamawiający wskazał jednak, że ...

nie ma możliwości, aby czynności te były wykonywane przez dwa niezależne podmioty, gdyż inny podmiot wkraczałby w sferę praw wyłącznych Wykonawcy. Uzasadniając okres, na jaki zawarta powinna być umowa w ramach przedmiotowego postępowania (36 miesięcy), Zamawiający jako kluczowy problem wskazał ...

zachodzić związek przyczynowo-skutkowy. Pamiętać należy, że przepisy szczególne ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności przepis art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy, interpretować należy w świetle zasad udzielania zamówień publicznych określonych w przepisach ogólnych. Należą do nich zasada uczciwej konkurencji oraz zasada równego traktowania wykonawców, wyrażone w art. 7 ust 1 ustawy. W świetle tych zasad prawidłowa interpretacja przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki, w tym art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b), wymaga aby istniejący stan rzeczy spowodowany był przyczynami obiektywnymi, niezależnymi w żaden sposób od czynności prawnych i innych działań zamawiającego. Nie ...

majątkowe do wytworzonego i odebranego przechodziły na Zamawiającego, który mógł w tym zakresie swobodnie nimi dysponować, w tym udzielać licencji innym podmiotom. Należy wobec tego uznać, iż konieczność udzielenia kolejnych zamówień w trybie zamówienia z wolnej ręki nie jest determinowana przez istnienie praw wyłącznych, lecz jest wynikiem braku działań Zamawiającego, mających na celu ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 85 fragmentów

2012-03-05

zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 09 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. nr 5 ...

6 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe, zezwolenia wymaga wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek: 1) przesyłek dla ociemniałych, 2 ...

p. "Poczta Polska". Stosownie do art. 3 pkt 25 ustawy Prawo pocztowe, powszechne usługi pocztowe to usługi polegające na: a) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu: - przesyłek listowych do 2.000 g, w tym przesyłek poleconych i przesyłek z zadeklarowaną wartością, - paczek pocztowych do 10.000 g, w tym z zadeklarowaną wartością, - przesyłek dla ociemniałych, b) doręczaniu nadesłanych ...

pocztowych do 20.000 g, c) realizowaniu przekazów pocztowych - świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu; Z zapisu zawartego w "Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia", stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ ...

zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe, jak i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych wynika, iż zamawiane usługi pocztowe mają być świadczone w sposób określony dla powszechnych usług pocztowych. Takie też stanowisko, w piśmie z dnia 19 grudnia 2008 r., wyraził Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Żaden z Wykonawców, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu nie posiada statusu operatora publicznego, zatem co do zasady, w celu wykonywania powszechnych usług pocztowych, powinien posiadać stosowne zezwolenie wydawane przez Prezesa UKE, po spełnieniu wymagań ustawowych. Z informacji przekazanych przez Prezesa UKE wynika jednak, że w Rejestrze operatorów pocztowych, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 dotyczącej rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, nie ma wykonawców ubiegających ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2012 86 fragmentów

2012-07-23

upływał dnia 10.10.2010 roku. Wygaśnięcie wszystkich trzech umów w tym samym terminie oznaczało zaprzestanie przez dotychczasowego Wykonawcę realizacji prac rozwojowych nad systemem (w szczególności dostarczania zmian wynikających ze zmian w otoczeniu prawnym) oraz zaprzestanie świadczenia usług (w szczególności w zakresie administrowania i eksploatowania systemu). Jednocześnie, z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych nie było możliwe powierzenie od dnia 11.10.2010 r. realizacji prac rozwojowych i świadczenia usług utrzymaniowych w zakresie zbliżonym do dotychczas realizowanego żadnemu innemu podmiotowi niż Wykonawca ...

utrzymania KSI mogło zatem być powierzone tylko jednemu wykonawcy, mającemu prawo do wprowadzania zmian w kodzie źródłowym oprogramowania. Do dnia przekazania Zamawiającemu pełni praw autorskich do oprogramowania, nie było możliwe powierzenie świadczenia tych usług innemu podmiotowi, aniżeli właściciel tych praw, co potwierdził także Prezes Urzędu w swoim piśmie z dnia 06.07.2010 r. - po drugie ...

zachodzić związek przyczynowo-skutkowy. Pamiętać należy, że przepisy szczególne ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności przepis art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy, interpretować należy w świetle zasad udzielania zamówień publicznych określonych w przepisach ogólnych. Należą do nich zasada uczciwej konkurencji oraz zasada równego traktowania wykonawców, wyrażone w art. 7 ust 1 ustawy. W świetle tych zasad prawidłowa interpretacja przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki, w tym art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b), wymaga aby istniejący stan rzeczy spowodowany był przyczynami obiektywnymi, niezależnymi w żaden sposób od czynności prawnych i innych działań zamawiającego. Nie ...

i utrzymania KSI może być powierzone tylko jednemu wykonawcy, mającemu prawo do wprowadzania zmian w kodzie źródłowym oprogramowania. Z chwilą zakończenia umowy podstawowej własność kodów ...

odebranego oprogramowania przechodziła na Zamawiającego, który mógł swobodnie nimi dysponować, w tym udzielać licencji innym podmiotom. Należy wobec tego uznać, iż konieczność udzielenia kolejnych zamówień w trybie zamówienia z wolnej ręki nie jest determinowana przez istnienie praw wyłącznych, lecz jest wynikiem braku działań Zamawiającego, mających na celu ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2014 39 fragmentów

2014-09-29

przekracza kwoty wskazane na mocy art. 4 pkt 8) ustawy Prawo zamówień publicznych, z wyłączeniem dokumentów ogłoszeń, protokołów zamówienia oraz dokumentacji technicznej, udział w postępowaniu przetargowym po stronie zamawiającego w charakterze biegłego, opiniowanie pod względem prawnym poprawności dokumentacji postępowania oraz ...

ręki, które nie gwarantowały udzielenia wykonawcy zamówienia na obsługę prawną w wymaganym terminie albo nawet w ogóle wyłonienia takiego wykonawcy, mogłoby skutkować "uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań", tj. wystąpieniem przesłanki, o której mowa w art. 5 ust. 1 a pkt 4 ustawy pzp." Zamawiający wskazał również, iż w zakres przedmiotu mniejszego zamówienia na obsługę prawną wchodzi sporządzanie dokumentów przetargowych, w oparciu o które Zamawiający prowadzi postępowania w sprawie zamówienia publicznego. Taki sam przedmiot zamówienia zawarty został w poprzedniej umowie na kompleksową obsługę prawną zawartą z wykonawcą w dniu 4 stycznia 2010 r. "Co istotne, w zakresie powołanej powyżej umowy z 2010 roku strony nie przewidziały przekazania Zamawiającemu praw autorskich, ani nawet licencji do korzystania z dokumentów, ani nawet żadnych innych materiałów, wykonanych przez Wykonawcę, w ramach tej umowy. Oznacza to, iż w okresie obowiązywania umowy z 2010 roku Zamawiający bez ograniczeń uprawniony ...

autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Przykładowo ustawa ta ...

zostały spowodowane własnym działaniem zamawiającego, który nie zadbał o przeniesienie praw autorskich w umowie, a zatem stanowi okoliczność subiektywną, która nie może być ...

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 167 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia do Prezesa Urzędu zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej następczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o wyniku kontroli ...

[ukryta sygnatura] – Kontrola UZP – 2016 62 fragmenty

2016-10-20

gospodarczej dotyczącej wykonywania robót budowlanych, nie wymaga koncesji, zezwoleń ani licencji, w związku z tym, każdy zainteresowany podmiot spełniający warunki udziału w postępowaniu mógł ubiegać o przedmiotowe zamówienie publiczne. Powyższe pozwala na ...

sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane ...

przepisów oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego." W celu wykazania spełniania powyższego warunku zamawiający żądał od wykonawców przedłożenia dokumentów określonych w § 1 ust. 1 pkt 7 i 8 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 ...

dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny ofertowej". Zamawiający w ww. piśmie nie wskazał wprost, iż żąda przedłożenia dowodów. W odpowiedzi na powyższe wezwanie, wykonawca przekazał w wyznaczonym terminie stosowne wyjaśnienia, z których wynikało, że "… cena oferty ...

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 167 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia do Prezesa Urzędu zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej następczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o wyniku kontroli. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadza kontrolę w zakresie zgodności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z ustawą Prawo zamówień publicznych. Kontrola prowadzona jest niezależnie od kontroli innych instytucji i organów prowadzonych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. ...

12następne »