Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

C-215/09 – Wyrok TSUE – 2010-12-22 41 fragmentów

2010-12-22

od niej spółką prywatną - Utworzenie, przy wniesieniu równych udziałów, wspólnego przedsiębiorstwa świadczącego usługi zdrowotne - Zobowiązanie się partnerów do powierzenia wspólnemu przedsiębiorstwu, w trakcie czteroletniego okresu przejściowego, świadczenia usług zdrowotnych, które mają ...

tego miasta (zwaną dalej "partnerem prywatnym"), i dotyczącego utworzenia wspólnego przedsiębiorstwa - ODL Oulun Työterveys Oy (zwanego dalej "wspólnym przedsiębiorstwem"). Ramy prawne Uregulowania Unii 3 Zgodnie z definicjami zawartymi w ...

art. 3 ust. 1 tej ustawy na pracodawcy ciąży obowiązek zorganizowania opieki zdrowotnej nad pracownikami, którą sprawować winny wyspecjalizowane służby i ...

podstawie art. 4 akapit pierwszy wspomnianej ustawy pracodawca zobowiązany jest zorganizować na własny koszt opiekę zdrowotną, aby zapobiegać zagrożeniom i szkodliwemu ...

12 Artykuł 7 ustawy 1383/2001 stanowi, że pracodawca może zorganizować świadczenia z zakresu medycyny pracy w rozumieniu ustawy poprzez powierzenie ...

służbami z racji tego, że ten odrębny podmiot wykonuje zasadniczą część swojej działalności z tą instytucją zamawiającą. Przytoczony przepis jest wynikiem ...

Oulun kaupunki postanowiła o utworzeniu, wraz z partnerem prywatnym, wspólnego przedsiębiorstwa, mającego działać na podstawie ustawy nr 624/2006 o spółkach akcyjnych od dnia 1 czerwca 2008 r. Kapitał wspólnego przedsiębiorstwa miał być rozłożony w częściach równych między obydwu partnerów, a zarządzanie nim - wspólne. 18 Działalność wspólnego przedsiębiorstwa miała polegać na świadczeniu usług w zakresie ochrony zdrowia i ...

czteroletniego okresu przejściowego (zwanego dalej "okresem przejściowym"), do powierzenia wspólnemu przedsiębiorstwu świadczenia usług zdrowotnych, które mają oni obowiązek - jako pracodawcy - zapewnić ...

uregulowaniami krajowymi. 19 W opinii Oulun kaupunki szacunkowy obrót wspólnego przedsiębiorstwa miał wynieść w okresie przejściowym około 90 mln EUR, z ...

mln EUR. 20 Każdy z partnerów miał przenieść do wspólnego przedsiębiorstwa, w formie aportu, należące do nich jednostki odpowiedzialne za świadczenie ...

z mającymi zastosowanie uregulowaniami krajowymi. Oulun kaupunki wniosło do wspólnego przedsiębiorstwa zakład komunalny Oulun Työterveys (zwany dalej "zakładem komunalnym"), odpowiedzialny za ...

zdrowia i dobrego samopoczucia w miejscu pracy zostaną powierzone [wspólnemu przedsiębiorstwu]. Usługi te będą świadczone na rzecz Oulun kaupunki w tym ...

usług w zakresie ochrony zdrowia w miejscu pracy na [wspólne przedsiębiorstwo] Oulun kaupunki ogłosiło przetarg na te usługi. Poniżej wskazane względy ...

korzystanie w okresie przejściowym przez Oulun kaupunki z usług [wspólnego przedsiębiorstwa]: - w ten sposób zostanie zagwarantowana sytuacja osób, które mają zostać przeniesione ze strony miasta [do wspólnego przedsiębiorstwa]; - obecna umowa zawarta przez miasto jest korzystna i konkurencyjna; - [wspólne przedsiębiorstwo] rozpocznie swą działalność w korzystnych warunkach". 23 Zgodnie z tym ...

prywatnym umowę, w której zobowiązało się do powierzenia przyszłemu wspólnemu przedsiębiorstwu świadczenia w okresie przejściowym usług w zakresie ochrony zdrowia i ...

przetargu. 25 Sąd krajowy, do którego wystąpiły z powództwem konkurencyjne przedsiębiorstwa zainteresowane świadczeniem na rzecz osób zatrudnionych przez Oulun kaupunki usług ...

zakresie, w jakim dotyczy ona powierzenia przez Oulun kaupunki wspólnemu przedsiębiorstwu świadczenia na rzecz osób zatrudnionych przez to miasto usług w ...

uchwale z dnia 26 sierpnia 2008 r., przenieść do wspólnego przedsiębiorstwa działalność zakładu komunalnego, z wyłączeniem jednak usług w zakresie ochrony ...

ramach którego gminna instytucja zamawiająca zawiera z odrębnym od niej przedsiębiorstwem prywatnym umowę przewidującą utworzenie spółki akcyjnej, w której udziały i uprawnienia kontrolne nabywają w równych częściach dwie strony umowy oraz któremu wraz z jego utworzeniem gminna ...

czy też porozumienie to należy postrzegać jako utworzenie nowego wspólnego przedsiębiorstwa i przeniesienie nań działalności zakładu komunalnego, w stosunku do którego ...

Oulun kaupunki jako gminna instytucja zamawiająca zobowiązało się powierzyć wspólnemu przedsiębiorstwu odpłatne świadczenie wyżej wspomnianych usług w przejściowym okresie czterech lat ...

miejscu pracy na rzecz osób zatrudnionych przez miasto? c) nowe przedsiębiorstwo zostało utworzone w ten sposób, że działalność zakładu komunalnego polegająca ...

z niezależnym od niej podmiotem prywatnym umowę przewidującą utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa w formie spółki akcyjnej, któremu wraz z jego utworzeniem instytucja ...

wątpliwości sądu krajowego dotyczą dokładnie rzecz ujmując świadczenia przez wspólne przedsiębiorstwo na rzecz Oulun kaupunki usług w zakresie ochrony zdrowia i ...

odpowiada zobowiązaniu podjętemu przez Oulun kaupunki w zakresie powierzenia wspólnemu przedsiębiorstwu, w trakcie czteroletniego okresu przejściowego, wymienionych usług, które uprzednio były ...

tych usług świadczonych na rzecz osób przez nie zatrudnionych wspólnemu przedsiębiorstwu zakłada istnienie umowy o charakterze odpłatnym zawartej między tym miastem a wspomnianym przedsiębiorstwem. Z informacji dostarczonych przez sąd krajowy wynika ponadto, że szacunkowa ...

nad jej własnymi służbami i jeżeli ten wykonawca wykonuje zasadniczą część swojej działalności wraz z kontrolującą go instytucją (zob. ww. wyrok w sprawie Teckal, pkt 50). Niemniej udział, choćby mniejszościowy, przedsiębiorstwa prywatnego w kapitale zakładowym spółki, w której udziały ma także ...

instytucja zamawiająca, wyklucza, by instytucja ta mogła sprawować nad tym przedsiębiorstwem kontrolę analogiczną do kontroli sprawowanej nad swoimi własnymi służbami (zob ...

do tego, czy zobowiązanie się Oulun kaupunki do powierzenia wspólnemu przedsiębiorstwu, w okresie przejściowym, świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia i ...

okoliczność, że to zobowiązanie zostało zawarte w umowie ustanawiającej wspólne przedsiębiorstwo, należy zauważyć, że utworzenie przez instytucję zamawiającą i prywatny podmiot gospodarczy wspólnego przedsiębiorstwa nie należy jako takie do zakresu stosowania dyrektywy 2004/18 ...

powody podjęcia przez to miasto zobowiązania w chwili utworzenia wspólnego przedsiębiorstwa. Ponadto z wyjaśnień udzielonych przez Oulun kaupunki w trakcie rozprawy wynika, że to miasto uznaje omawianą część umowy za niemożliwą do oddzielenia z tego powodu, że wartość zobowiązania do powierzenia usług zdrowotnych wspólnemu przedsiębiorstwu w okresie przejściowym wchodziła w skład jego aportu na pokrycie kapitału zakładowego tego przedsiębiorstwa i że aport ten stanowił pod względem ekonomicznym przesłankę jego ...

którym sytuacja osób zatrudnionych przez miasto i przeniesionych do wspólnego przedsiębiorstwa miała zostać zagwarantowana dzięki podjętemu zobowiązaniu, należy zwrócić uwagę, że ...

korzystna i konkurencyjna" oraz że poprzez podjęcie tego zobowiązania "wspólne przedsiębiorstwo rozpocznie swą działalność w korzystnych warunkach", należy przypomnieć, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału udzielenie zamówienia publicznego przedsiębiorstwu z kapitałem mieszanym z pominięciem postępowania przetargowego stanowiłoby naruszenie swobodnej ...

zasady równego traktowania, w zakresie w jakim taka procedura dawałaby przedsiębiorstwu prywatnemu obecnemu w kapitale tego przedsiębiorstwa przewagę w stosunku do jego konkurentów (ww. wyrok w sprawie ...

przytoczone tam orzecznictwo). Tego typu argumenty nie pozwalają przyjąć, że część umowy obejmująca usługi zdrowotne na rzecz osób zatrudnionych przez Oulun ...

kaupunki w skład jego aportu na pokrycie kapitału zakładowego wspólnego przedsiębiorstwa stanowi w tych warunkach zabieg prawny, który także nie pozwala ...

części od reszty umowy mieszanej. 44 Podobnie fakt, że wspólne przedsiębiorstwo funkcjonuje od sierpnia 2008 r. bez tej części dowodzi, że ...

stawić czoła ewentualnemu wpływowi tego braku na sytuację finansową wspólnego przedsiębiorstwa, co stanowi kolejny istotny czynnik przemawiający za możliwością oddzielenia omawianej ...

wyrok w sprawie Loutraki i in., pkt 53). 46 Ponieważ część umowy mieszanej polegającą na zobowiązaniu się przez Oulun kaupunki do powierzenia wspólnemu przedsiębiorstwu świadczenia usług zdrowotnych na rzecz osób przez nie zatrudnionych można ...

z niezależną od niej spółką prywatną umowę przewidującą utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa w formie spółki akcyjnej, którego przedmiotem działalności jest świadczenie usług ...

z niezależną od niej spółką prywatną umowę przewidującą utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa w formie spółki akcyjnej, którego przedmiotem działalności jest świadczenie usług ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2020 26 fragmentów

2020-03-26

prejudycjalne - Dyrektywa 2001/23/WE - Artykuł 3 ust. 1 - Przejęcie przedsiębiorstw - Ochrona praw pracowniczych - Zamówienie publiczne na usługi sprzątania - Powierzenie części ...

członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia przedsiębiorstw, zakładów lub części przedsiębiorstw lub zakładów (Dz.U. 2001, L 82, s. 16). 2 ...

stanowi: "a) Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do każdego przypadku przejęcia przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa, zakładu, przez innego pracodawcę w wyniku prawnego [umownego] przeniesienia własności ...

przejmowana jest jednostka gospodarcza, któr[a] zachowuje swoją tożsamość, oznaczającą zorganizowane połączenie zasobów, którego celem jest prowadzenie działalności gospodarczej, bez względu ...

przejmującego". 7 Artykuł 4 dyrektywy 2001/23 stanowi: "1. Przejęcie przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa lub zakładu nie stanowi samo w sobie podstawy do zwolnienia ...

ochrony praw pracowniczych w przypadku zmiany pracodawcy w wyniku przejęcia przedsiębiorstwa na podstawie umowy i określającego prawa pracowników przejętych w ramach ...

budynkach miasta Gandawa (Belgia), podzielonymi na trzy części zamówienia. Pierwsza część obejmowała muzea i budynki historyczne, druga obejmowała biblioteki i domy ...

została koordynatorką zadań w ramach trzech obiektów odpowiadających tym trzem częściom zamówienia. 11 Następnie miasto Gandawa ogłosiło przetarg dotyczący wszystkich wymienionych ...

r. oferta ISS nie została ponownie wybrana. Pierwszą i trzecią część zamówienia przyznano Atalian, z kolei drugą przyznano Cleaning Masters NV ...

2013 r. ISS poinformował S. Govaerts, że na skutek przejęcia przedsiębiorstwa i przydzielenia jej do pracy w obiektach odpowiadających pierwszej i ...

Atalian poinformował ISS, że według tej spółki nie nastąpiło przejęcie przedsiębiorstwa w rozumieniu układu zbiorowego nr 32 bis i że w ...

art. 1 dyrektywy 2001/23, a zatem doszło do przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu tego przepisu. Z tego wnioskuje on, że zgodnie ...

w dniu 1 września 2013 r. zainteresowana należała do personelu przedsiębiorstwa, które zostało przejęte, i stawia sobie pytanie o konsekwencje przejęcia tego przedsiębiorstwa, w świetle art. 3 ust. 1 dyrektywy 2001/23, w ...

w rozumieniu art. 1 ust. 1 [tej dyrektywy] [...] różnych części przedsiębiorstwa przez kilku przejmujących, prawa i obowiązki wynikające z istniejącej w ...

każdego przejmującego odpowiednio do zakresu zatrudnienia tego pracownika w poszczególnych częściach przedsiębiorstwa przejętych przez danego przejmującego, czy też [w ten sposób, że ...

przedmiotowe prawa i obowiązki w całości przechodzą na przejmującego tę część przedsiębiorstwa, w której pracownik ten głównie wykonywał pracę, czy też [w ...

się określić zakresu zatrudnienia pracownika osobno dla każdej przejmowanej części przedsiębiorstwa?". W przedmiocie pytania prejudycjalnego 23 Poprzez pytanie prejudycjalne sąd odsyłający zmierza zasadniczo do ustalenia, czy w wypadku przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 1 ust. 1 dyrektywy 2001/23 przez ...

poprawy warunków wynagrodzenia lub innych warunków pracy przy okazji przejęcia przedsiębiorstwa (zob. podobnie wyrok z dnia 6 września 2011 r., Scattolon ...

nie ma na celu wyłącznie ochrony interesów pracowników przy przejęciu przedsiębiorstwa, lecz powinna zapewnić sprawiedliwe wyważenie z jednej strony interesów pracowników ...

obowiązków wynikających z umowy o pracę istniejącej w dniu przejęcia przedsiębiorstwa, a tym samym do pozbawienia skuteczności (effet utile) dyrektywy 2001 ...

większych niż te, które wiążą się dla nich z przejęciem przedsiębiorstwa. 35 Jednakże do sądu odsyłającego należy uwzględnienie praktycznych skutków tego ...

przywoływana jako podstawa pogorszenia warunków pracy pracownika, którego dotyczy przejęcie przedsiębiorstwa (zob. podobnie wyroki: z dnia 7 marca 1996 r., Merckx ...

z art. 4 ust. 1 tej dyrektywy, o ile przejęcie przedsiębiorstwa lub części przedsiębiorstwa nie może samo w sobie stanowić podstawy do rozwiązania stosunku ...

rozważań na postawione pytanie trzeba odpowiedzieć następująco: w wypadku przejęcia przedsiębiorstwa przez kilku przejmujących, wykładni art. 3 ust. 1 dyrektywy 2001 ...

względów Trybunał (czwarta izba) orzeka, co następuje: W wypadku przejęcia przedsiębiorstwa przez kilku przejmujących wykładni art. 3 ust. 1 dyrektywy Rady ...

członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia przedsiębiorstw, zakładów lub części przedsiębiorstw lub zakładów należy dokonywać w ten sposób, że prawa i ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2024 22 fragmenty

2024-06-13

Uznaje się, że konkurencja została sztucznie zawężona, gdy zamówienie zostaje zorganizowane z zamiarem nieuzasadnionego działania na korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców ...

1. Instytucje zamawiające mogą postanowić o udzieleniu zamówienia w oddzielnych częściach; mogą też określić wielkość i przedmiot takich części. [...] 2. W ...

członkowskie mogą postanowić, że w przypadku gdy więcej niż jedna część zamówienia może zostać udzielona temu samemu oferentowi, instytucje zamawiające mogą ...

Uznaje się, że konkurencja została sztucznie zawężona, gdy zamówienie zostaje zorganizowane z zamiarem nieuzasadnionego działania na korzyść lub niekorzyść jednego wykonawcy ...

Oferentowi, który złoży najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę, zostanie udzielone zamówienie na część 2 - duńskie książki i partytury (zachód). Oferentowi, który złoży drugą najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę, zostanie udzielone zamówienie na część 1 - duńskie książki i partytury (wschód). Oferent ten musi jednak zaakceptować, że udzielenie zamówienia na część dotyczącą regionu wschodniego rodzi po jego stronie obowiązek dostarczania klientom ...

ofertę, który również musi zaakceptować fakt, że udzielenie zamówienia na część dotyczącą regionu wschodniego rodzi po jego stronie obowiązek dostarczania klientom ...

wybrania dostawcy w regionie wschodnim, dostawcy, któremu udzielono zamówienia na część dotyczącą regionu zachodniego, udzieli się również zamówienia na część dotyczącą regionu wschodniego. [...] [...]". 15 Po upływie terminu składania ofert SKI ...

BibMedia przedstawiła ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, SKI udzielił jej zamówienia na część 2 (zachód) i zaproponował udzielenie AVM zamówienia na część 1 (wschód), pod warunkiem że spółka ta zaakceptuje wykonanie dostaw ...

po upływie terminu składania ofert w celu uzyskania zamówienia na część 1 (dalej "decyzja z dnia 14 stycznia 2021 r."). 20 ...

oferentowi, który nie złożył oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, udzielono zamówienia na część zamówienia, pod warunkiem że zgodzi się on, w ramach tej ...

ofertę w procedurze otwartej zmierzającej do udzielenia zamówienia w oddzielnych częściach, jak wskazano w art. 27 i 46 tej dyrektywy, po ...

ekonomicznie ofertę i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną część w ramach tego samego przetargu?". W przedmiocie dopuszczalności wniosku o ...

który złożył drugą najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę, udzielono zamówienia na jedną część zgodnie z zasadami określonymi w dokumentach zamówienia, pod warunkiem że ...

ekonomicznie, i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. 30 Zasada równego traktowania ustanowiona w art. 18 ...

ma na celu wspieranie rozwoju zdrowej i skutecznej konkurencji między przedsiębiorstwami uczestniczącymi w zamówieniu publicznym i wchodzi w zakres samej istoty ...

ekonomicznie ofertę, pod warunkiem że zgodzi się on wykonać tę część po cenie oferenta, który przedstawi ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, nie zawiera ...

cenie oferenta, który złożył ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie. Warunek ten stanowi część zasad postępowania w sprawie udzielenia zamówienia określonych w specyfikacji istotnych ...

w dokumentacji przetargowej, czy dopuszczalne jest złożenie oferty na jedną część, kilka części lub wszystkie części, oraz wskazując, jakie obiektywne i ...

który złożył drugą najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę, udzielono zamówienia na jedną część zgodnie z zasadami określonymi w dokumentach zamówienia, pod warunkiem że ...

ekonomicznie i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. W przedmiocie kosztów 42 Dla stron w postępowaniu ...

który złożył drugą najkorzystniejszą ekonomicznie ofertę, udzielono zamówienia na jedną część zgodnie z zasadami określonymi w dokumentach zamówienia, pod warunkiem że ...

ekonomicznie i któremu w konsekwencji udzielono zamówienia na inną, większą część tego zamówienia. Podpisy * Język postępowania: duński. ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2020 43 fragmenty

2020-11-25

może być ponoszony wspólnie przez wszystkie lub niektóre szczególne kategorie przedsiębiorstw. Państwa członkowskie powinny zapewnić, aby mechanizmy wspólnego ponoszenia kosztów szanowały ...

możliwe". 3 Artykuł 8 ust. 2 tej dyrektywy stanowi: "Wyznaczając przedsiębiorstwa w części lub na całym terytorium kraju do [wypełniania] obowiązku ...

sprawnego, obiektywnego, przejrzystego i niedyskryminacyjnego mechanizmu wyznaczania, w którym żadne przedsiębiorstwo nie jest z góry wykluczone z procesu wyznaczania. Takie metody ...

powszechnej określonej w art. 3-10 może stanowić niesprawiedliwe obciążenie przedsiębiorstw wyznaczonych do świadczenia usługi powszechnej, obliczają one koszty netto świadczenia ...

usługi powszechnej, biorąc pod uwagę każdą korzyść rynkową przypadającą na przedsiębiorstwo wyznaczone do świadczenia usługi powszechnej, zgodnie z załącznikiem IV część A; lub b) wykorzystują koszty netto świadczenia usługi powszechnej określone ...

w art. 12, krajowe organy regulacyjne stwierdzą, iż na danym przedsiębiorstwie spoczywają niesprawiedliwe obciążenia, państwa członkowskie, w odpowiedzi na wniosek wyznaczonego przedsiębiorstwa, decydują: a) wprowadzić mechanizm kompensowania temu przedsiębiorstwu określonego kosztu netto, na przejrzystych warunkach, z funduszy publicznych; lub ...

rynku, niedyskryminacji i proporcjonalności, zgodnie z zasadami w załączniku IV część B. Państwa członkowskie mogą zdecydować nie wymagać wkładów od przedsiębiorstw, których krajowy obrót jest niższy od wyznaczonego limitu. 4. Żadne ...

powszechnej nie będą łączone i będą określane oddzielnie dla każdego przedsiębiorstwa. Takich opłat nie nakłada się na [przedsiębiorstwa] i nie pobiera się od przedsiębiorstw, które nie świadczą usług na terytorium państwa członkowskiego, które ustanowiło ...

wyliczony koszt obowiązku świadczenia usługi powszechnej, określającego wkład wszystkich zaangażowanych przedsiębiorstw oraz określający wszelkie korzyści rynkowe, jakie mogły przypaść przedsiębiorstwu/przedsiębiorstwom wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej, w przypadku istnienia i działania ...

kosztów zgodnie z art. 12 [i] 13", zawiera w szczególności część B, zatytułowaną "Odzyskiwanie kosztów netto obowiązku świadczenia usługi powszechnej", o ...

finansowanie kosztów netto obowiązku świadczenia usługi powszechnej wymaga, aby wyznaczone przedsiębiorstwa obarczone obowiązkiem świadczenia usługi powszechnej otrzymywały rekompensatę za świadczone usługi ...

że podwójne narzucenie wkładów obarcza zarówno wydatki, jak i wpływy przedsiębiorstw. Niezależny organ zarządzający funduszem ma być odpowiedzialny za pobieranie wkładów od przedsiębiorstw ocenianych jako skłonne [zdolne] do wniesienia wkładu do kosztu netto ...

oraz ma nadzorować transfer należnych sum lub płatności administracyjnych do przedsiębiorstw upoważnionych do otrzymywania płatności z funduszu". Prawo portugalskie Ustawa nr ...

a) wypłata ze środków publicznych; b) podział kosztów między inne przedsiębiorstwa, które na krajowym terytorium dostarczają publicznie dostępne sieci i usługi ...

b) poprzedniego ustępu, należy ustanowić fundusz kompensacyjny, w którym uczestniczą przedsiębiorstwa dostarczające publicznie dostępne sieci i usługi łączności elektronicznej, zarządzany przez ...

3. Rząd określa kryteria podziału kosztów netto usługi powszechnej pomiędzy przedsiębiorstwa zobowiązane do wnoszenia opłat z poszanowaniem zasady przejrzystości, najmniejszego zakłócania ...

usługi powszechnej i w celu zagwarantowania podziału tych kosztów między przedsiębiorstwa zobowiązane do udziału w tym funduszu (zwany dalej "funduszem kompensacyjnym ...

art. 18 ust. 1 ustawy nr 35/2012 przewidziano: "1. Przedsiębiorstwa eksploatujące publiczne sieci łączności lub publicznie dostępne usługi łączności elektronicznej ...

poniższych punktach. 6. Kwota opłaty nadzwyczajnej, jaką musi wnieść każde przedsiębiorstwo, nie może przekroczyć wartości wynikającej z podziału kosztów netto, o których mowa w art. 17 ust. 2, pomiędzy przedsiębiorstwa zobowiązane do wnoszenia opłat proporcjonalnie do ich kwalifikowalnego obrotu. [...]". 14 ...

zgodności funduszu kompensacyjnego z art. 13 dyrektywy 2002/22 i częścią B jej załącznika IV do, w szczególności w odniesieniu do ...

i 12 września 2018 r., władze portugalskie po pierwsze zaproponowały zorganizowanie nowego spotkania, a po drugie wskazały, że uważają za właściwe ...

wynika zatem, że mechanizm finansowania może działać wyłącznie na rzecz przedsiębiorstwa wyznaczonego zgodnie z art. 8 ust. 2 omawianej dyrektywy. 26 ...

świadczenia usługi powszechnej narusza art. 13 dyrektywy 2002/22 oraz część B załącznika IV do tej dyrektywy, ponieważ przewiduje on wkład ...

stycznia 2016 r. i 26 stycznia 2017 r. Anacom wskazał przedsiębiorstwa zobowiązane do wnoszenia opłat do funduszu kompensacyjnego i ustalił kwotę nadzwyczajnych opłat obciążających te przedsiębiorstwa, przy czym opłaty za lata 2013, 2014 i 2015 miały ...

w dziedzinie zamówień publicznych wymogi jasności i precyzyjności stanowią integralną część zasady przejrzystości w postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia. Jeśli chodzi ...

zgodnie z art. 13 ust. 3 dyrektywy 2002/22 i częścią B jej załącznika IV mechanizm podziału ustanowiony w stosownych przypadkach ...

powinny zostać ustalone zgodnie z obiektywnymi kryteriami, co potwierdza zresztą część B załącznika IV do dyrektywy 2002/22, przy uwzględnieniu porównywalnych ...

w drugiej kolejności, że zasada proporcjonalności nie była przestrzegana, ponieważ przedsiębiorstwa zobowiązane do udziału w rekompensowaniu kosztów netto przedsiębiorstw wyznaczonych w wyniku procedury przetargowej były jednocześnie zobowiązane do wnoszenia ...

lub przynajmniej wzrost obciążenia finansowego mającego spoczywać na tych pierwszych przedsiębiorstwach. Ponadto według Komisji kwoty opłaty nadzwyczajnej były znaczne w porównaniu ...

usługi powszechnej uznane za nadmierne, przy jednoczesnym zwolnieniu z opłaty przedsiębiorstw mniejszych rozmiarów, które nie mają jeszcze skonsolidowanej pozycji na rynku ...

krajowe organy regulacyjne stwierdzą, tak jak w niniejszym przypadku, że przedsiębiorstwo odpowiedzialne za usługę powszechną podlega niesprawiedliwemu obciążeniu, na podstawie obliczenia ...

kosztu netto przewidzianego w art. 12 tej dyrektywy, i że przedsiębiorstwo to występuje z takim wnioskiem. 51 W tym względzie należy ...

wszystkim sposobu dokonywania podziału obciążenia ponoszonego przez dostawców usługi powszechnej. Część B załącznika IV do tej dyrektywy wyjaśnia też w tym ...

tej opłaty może osiągnąć 3% kwalifikowalnego rocznego obrotu każdego z przedsiębiorstw, których dotyczy, i wreszcie - w ust. 6 - że kwota ta ...

wartości wynikającej z podziału - dokonanego proporcjonalnie do kwalifikowalnego obrotu zobowiązanych przedsiębiorstw - kosztów netto poniesionych przez dostawcę usługi powszechnej i uznanych przez ...

powszechnej, a koszty te zostały uznane za niesprawiedliwe obciążenie dla przedsiębiorstwa zobowiązanego do świadczenia usługi powszechnej, zainteresowane państwo członkowskie było, po ...

do osiągnięcia tego celu. 56 Ponadto, jak podniosła Republika Portugalska, przedsiębiorstwa podlegające opłacie nadzwyczajnej dysponowały ułatwieniami w płatnościach, ponieważ, jak wynika ...

też, że w konsekwencji uiszczania opłaty nadzwyczajnej zobowiązane do tego przedsiębiorstwa podlegają "podwójnej opłacie", ponieważ przedsiębiorstwa te były zobowiązane od 2013 r. jednocześnie do udziału w ...

dostawcę usługi powszechnej przed ogłoszeniem przetargu doprowadziła do zwiększenia obciążeń przedsiębiorstw, których opłata ta dotyczy, za lata 2013-2015. 61 Jednakże ...

do niektórych lat gospodarczych, do zwiększenia obciążeń finansowych ciążących na przedsiębiorstwach, których obciążenia te dotyczą, nie może sam w sobie stanowić ...

racją bytu rekompensaty kosztów netto jest przywrócenie równowagi konkurencyjnej pomiędzy przedsiębiorstwami, których ona dotyczy, w związku z czym w niniejszym przypadku ...

zmiany, w szczególności ze względu na szereg koncentracji i przekształceń przedsiębiorstw. Z tych względów Komisja uważa, że odnośne przedsiębiorstwa, w nowych konfiguracjach, stały się ofiarą dyskryminacji, ponieważ musiały uiścić ...

telekomunikacyjnego w Portugalii nie mogą podważyć porównywalności sytuacji prawnej tych przedsiębiorstw. 72 W tych okolicznościach, wprowadzając opłatę nadzwyczajną, Republika Portugalska nie ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2019 25 fragmentów

2019-11-27

Srl, występujące we własnym imieniu i jako pełnomocnik tymczasowego związku przedsiębiorstw, Consorzio Stabile Istant Service, występujące we własnym imieniu i jako pełnomocnik tymczasowego związku przedsiębiorstw, przeciwko C.M. Service Srl, Universitá degli Studi di Roma ...

Srl, występującego we własnym imieniu i jako pełnomocnik tymczasowego związku przedsiębiorstw, oraz w imieniu Consorzio Stabile Istant Service, występującego we własnym imieniu i jako pełnomocnik tymczasowego związku przedsiębiorstw, przez A. Clarizię, P. Ziottiego, E. Perrettiniego, L. Albanesego i ...

Srl, występującym we własnym imieniu i jako pełnomocnik tymczasowego związku przedsiębiorstw, oraz Consorzio Stabile Istant Service, występującym we własnym imieniu i jako pełnomocnik tymczasowego związku przedsiębiorstw (zwanymi dalej łącznie "konsorcjum Tedeschi"), a C.M. Service Srl ...

zgodne z Traktatem. [...] (32) W celu zachęcenia małych i średnich przedsiębiorstw do udziału w rynku zamówień publicznych zaleca się uwzględnienie przepisów ...

W odniesieniu do robót budowlanych, jeśli chodzi o kategorię dominującą, część, która może być zlecana podwykonawcom, jest określona w rozporządzeniu, w ...

zarzut dotyczący naruszenia ogólnych ograniczeń przewidzianych w prawie włoskim, ponieważ część zamówienia, jaką wybrany oferent zamierzał zlecić podwykonawcom, stanowiła ponad 30 ...

przewidziane w prawie krajowym ograniczenia w zakresie podwykonawstwa mogą utrudniać przedsiębiorstwom, w szczególności zaś małym i średnim przedsiębiorstwom, dostęp do zamówień publicznych, stanowiąc tym samym przeszkodę w korzystaniu ...

otwarciu zamówień publicznych na konkurencję oraz ułatwieniu małym i średnim przedsiębiorstwom dostępu do zamówień publicznych. 19 Jednakże sąd odsyłający przypomina również ...

krajowemu takiemu jak rozpatrywane w postępowaniu głównym, ograniczającemu do 30% część zamówienia, której wykonanie wolno oferentowi zlecić stronom trzecim (zwanemu dalej ...

r., dyrektywa 2004/18 miała nadal zastosowanie, a zatem pierwszą część zadanego pytania należy interpretować w ten sposób, że odnosi się ...

to w świetle tejże dyrektywy należy udzielić odpowiedzi na pierwszą część zadanego pytania. 33 Dyrektywa ta ma na celu, jak wynika ...

instytucji zamawiających. Ponadto sprzyja ona również ułatwianiu małym i średnim przedsiębiorstwom dostępu do zamówień publicznych, co zgodnie z jej motywem 32 ...

podwykonawstwo stanowiło zawsze jedno z narzędzi realizowania przestępczych zamiarów. Ograniczając część zamówienia, która może zostać zlecona podwykonawcy, uregulowanie krajowe sprawia, że ...

orzekł już, że zwalczanie infiltracji sektora zamówień publicznych przez przestępczość zorganizowaną stanowi uzasadniony cel mogący usprawiedliwiać ograniczenie podstawowych oraz ogólnych zasad ...

rozpatrywane w postępowaniu głównym w odniesieniu do wszystkich zamówień znaczną część robót budowlanych, dostaw lub usług musi zrealizować sam oferent, pod ...

korzystania z podwykonawstwa nie jest niezbędne w celu zwalczania przestępczości zorganizowanej w ramach danego zamówienia (zob. analogicznie wyrok z dnia 26 ...

przynajmniej w przypadku zamówień uznanych za przedstawiające zwiększone ryzyko infiltracji zorganizowanej przestępczości - można osiągnąć poprzez mniej restrykcyjne środki. Zresztą z informacji ...

głównym uregulowanie krajowe. 51 W świetle powyższych rozważań na pierwszą część zadanego pytania należy odpowiedzieć, że dyrektywę 2004/18 należy interpretować ...

krajowemu takiemu jak rozpatrywane w postępowaniu głównym, ograniczającemu do 30% część zamówienia, której wykonanie wolno oferentowi zlecić stronom trzecim. W przedmiocie ...

świetle samej dyrektywy 2004/18 należy udzielić odpowiedzi na drugą część zadanego pytania. 54 W tym względzie należy przypomnieć, że - jak ...

konkurencyjną korzyść w zakresie kosztów, jaką stanowią pracownicy podwykonawców dla przedsiębiorstw zamierzających skorzystać z tej możliwości. Tymczasem taki skutek odstraszający jest ...

otwarciu zamówień publicznych na konkurencję oraz ułatwieniu małym i średnim przedsiębiorstwom dostępu do zamówień publicznych, do którego to celu dążą odnośne ...

już środki - czego weryfikacja należy do sądu odsyłającego - z których część przynajmniej częściowo pokrywa się ze środkiem opisanym w poprzednim punkcie ...

39 niniejszego wyroku. 75 W świetle powyższych rozważań na drugą część zadanego pytania należy odpowiedzieć, że dyrektywę 2004/18 należy interpretować ...

krajowemu takiemu jak rozpatrywane w postępowaniu głównym, ograniczającemu do 30% część zamówienia, której wykonanie wolno oferentowi zlecić stronom trzecim; - stoi ona ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2018 34 fragmenty

2018-08-07

2001/23/WE - Zakres stosowania - Artykuł 1 ust. 1 - Przejęcia przedsiębiorstw - Ochrona praw pracowniczych - Zamówienie na świadczenie usług zarządzania gminną szkołą ...

członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia przedsiębiorstwa, zakładów lub części przedsiębiorstw lub zakładów (Dz.U. 2001, L 82, s. 16), jak ...

członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia przedsiębiorstw, zakładów lub części przedsiębiorstw lub zakładów (Dz.U. 1977, L 61, s. 26), zmienionej ...

stanowi: "a) Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do każdego przypadku przejęcia przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa [lub] zakładu przez innego pracodawcę w wyniku prawnego przeniesienia własności ...

kiedy przejmowana jest jednostka gospodarcza, która zachowuje swoją tożsamość, oznaczającą zorganizowane połączenia zasobów, którego celem jest prowadzenie działalności gospodarczej, bez względu ...

działalność podstawowa, czy pomocnicza. c) Niniejszą dyrektywę stosuje się do przedsiębiorstw prywatnych i publicznych prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na to ...

art. 4 ust. 1 akapit pierwszy dyrektywy 2001/23: "Przejęcie przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa lub zakładu nie stanowi samo w sobie podstawy do zwolnienia ...

44 ust. 1 i 2 regulaminu pracowniczego stanowi: "1. Przejęcie przedsiębiorstwa, zakładu bądź niezależnej jednostki produkcyjnej tego przedsiębiorstwa nie prowadzi automatycznie do zakończenia stosunku pracy; nowy pracodawca wstępuje ...

się zbywający. 2. Do celów niniejszego przepisu pod pojęciem przejęcia przedsiębiorstwa rozumie się przejęcie jednostki gospodarczej zachowującej swoją tożsamość, rozumianej jako zorganizowany zespół zasobów, którego celem jest prowadzenie działalności gospodarczej, bez względu ...

90 dni zwolnienie obejmuje co najmniej: a) 10 pracowników w przedsiębiorstwach zatrudniających mniej niż 100 pracowników; b) 10% pracowników w przedsiębiorstwach zatrudniających co najmniej 100, jednakże mniej niż 300 pracowników; c) 30 pracowników w przedsiębiorstwach zatrudniających co najmniej 300 pracowników. Za przyczynę ekonomiczną uznaje się przypadek, gdy niekorzystna sytuacja ekonomiczna jest rezultatem wyniku finansowego przedsiębiorstwa, to jest faktycznie poniesionych lub prognozowanych strat lub trwałego spadku ...

uznaje się również rozwiązanie umów o pracę dotyczące całego personelu przedsiębiorstwa, o ile liczba pracowników, których ono dotyczy, przekracza pięć osób, gdy zwolnienie to jest wynikiem całkowitego zaprzestania działalności przedsiębiorstwa wynikającego z przyczyn takich samych jak wskazane powyżej. [...] 2. Zwolnienie ...

trwającym najwyżej 30 dni kalendarzowych lub 15 dni w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających poniżej 50 pracowników. [...] Organ właściwy do spraw zatrudnienia zapewnia ...

przydatnymi do świadczenia tej usługi. Músicos y Escuela przejęła także część pracowników, którzy byli zatrudnieni przez wspomnianą radę gminy, w tym ...

drugie, podnosi on, że w niniejszej sprawie miało miejsce przejęcie przedsiębiorstwa na rzecz In-pulso Musical, tak więc transakcja ta nie ...

pulso Musical, stoi na przeszkodzie stwierdzeniu, że doszło do "przejęcia" przedsiębiorstwa lub zakładu w rozumieniu art. 1 dyrektywy 2001/23, a ...

w stanie zatrudnienia«, czy też że jego powodem było »przejęcie przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa lub zakładu«, który to powód jest wyłączony przez ten artykuł ...

ramach stosunków umownych, osoby fizycznej lub prawnej odpowiedzialnej za prowadzenie przedsiębiorstwa, która faktycznie wykonuje obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników przedsiębiorstwa, bez względu na to, czy przeniesiono własność środków materialnych (wyrok ...

charakteryzujące daną transakcję, do których zalicza się w szczególności rodzaj przedsiębiorstwa lub zakładu, o który chodzi, przejęcie lub brak przejęcia składników ...

tj. metod produkcji lub eksploatacji, które wykorzystywane są w danym przedsiębiorstwie, zakładzie lub części zakładu (wyrok z dnia 9 września 2015 ...

przejęła pracowników Músicos y Escuela nie pozwala wykluczyć istnienia przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu dyrektywy 2001/23. 37 Następnie, jeśli chodzi o ...

po prostu udostępnione przez zleceniodawcę, nie może wykluczać istnienia przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu wspomnianej dyrektywy (wyrok z dnia 26 listopada 2015 ...

w pkt 30 niniejszego wyroku, istnienie w postępowaniu głównym "przejęcia przedsiębiorstwa" w rozumieniu art. 1 ust. 1 dyrektywy 2001/23. Jest ...

z orzecznictwem Trybunału czasowe zawieszenie na jedynie kilka miesięcy działalności przedsiębiorstwa nie może wykluczać, iż rozpatrywana w postępowaniu głównym jednostka gospodarcza ...

swoją tożsamość, ani w rezultacie stanowić przeszkody dla zaistnienia przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu tej dyrektywy (zob. podobnie wyrok z dnia 9 ...

W tym względzie Trybunał orzekł w szczególności, że fakt, iż przedsiębiorstwo w momencie przejęcia było tymczasowo zamknięte i nie zatrudniało pracowników ...

czy jeszcze istniejący podmiot gospodarczy został przejęty. Jednakże czasowe zamknięcie przedsiębiorstwa i wynikający z tego brak pracowników w momencie przejęcia same w sobie nie wykluczają istnienia przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 1 ust. 1 dyrektywy 2001/23 (wyrok ...

rozpatrywana w postępowaniu głównym, w której pomimo że zaprzestanie działalności przedsiębiorstwa rozciągało się na okres pięciu miesięcy, to okres ten obejmował ...

trzy miesiące wakacji szkolnych. 44 W konsekwencji czasowe zawieszenie działalności przedsiębiorstwa, a także brak przejęcia pracowników Músicos y Escuela przez In ...

swoją tożsamość, ani w rezultacie stanowić przeszkody dla zaistnienia przejęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu wspomnianej dyrektywy. 45 W końcu sąd odsyłający powinien ...

czy w sprawie rozpatrywanej w postępowaniu głównym miało miejsce przejęcie przedsiębiorstwa, czy też nie. 46 W tych okolicznościach na pytanie pierwsze ...

stanie zatrudnienia", czy też że przyczyną tego zwolnienia było "przejęcie przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa lub zakładu". 48 Na wstępie należy przypomnieć, że zgodnie z ...

na podstawie art. 4 ust. 1 dyrektywy 2001/23 przejęcie przedsiębiorstwa, zakładu lub części przedsiębiorstwa lub zakładu nie stanowi samo w sobie podstawy do zwolnienia ...

1 dyrektywy 2001/23, należy traktować jako nadal zatrudnionych przez przedsiębiorstwo w dniu przejęcia, czego konsekwencją jest w szczególności przekazanie z ...

członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia przedsiębiorstwa, zakładów lub części przedsiębiorstw lub zakładów należy interpretować w ten sposób, że może być ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2010 10 fragmentów

2010-04-13

r. w sprawie przejrzystości stosunków finansowych między państwami członkowskimi a przedsiębiorstwami publicznymi (Dz.U. L 195, s. 35), w brzmieniu zmienionym ...

80/723"), stanowi: "1. Do celów niniejszej dyrektywy: […] b) przez »przedsiębiorstwa publiczne« rozumie się każde przedsiębiorstwo, na które władze publiczne mogą, bezpośrednio lub pośrednio, wywierać dominujący ...

wówczas, gdy władze te, pośrednio lub bezpośrednio, w odniesieniu do przedsiębiorstwa: a) posiadają większą część subskrybowanego kapitału przedsiębiorstwa; lub b) kontrolują większość [dysponują większością] głosów przypadających na akcje wyemitowane przez przedsiębiorstwa; lub c) mogą mianować więcej niż połowę członków organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego przedsiębiorstwa". 4 Zgodnie z art. 1 lit. b) dyrektywy Rady 92 ...

ten zawarł następujące wskazania: "Wstęp - […] Procedura zaproszenia do składania ofert [zorganizowana przez miasto Frankfurt] daje spółce FES możliwość odnowienia, we współpracy ...

9 dyrektywy [2004/18] należy interpretować w ten sposób, że przedsiębiorstwo jako przedsiębiorstwo publiczne lub instytucja zamawiająca podlega temu obowiązkowi przejrzystości, jeżeli: - zostało ...

głosów; - jednostka ta mianuje jedynie jedną czwartą członków rady nadzorczej przedsiębiorstwa w tym przewodniczącego rady nadzorczej; oraz - przedsiębiorstwo to uzyskuje więcej niż połowę swych obrotów na podstawie umów ...

postępowania koncesyjnego. W odpowiednim wypadku nowe postępowanie koncesyjne powinno zostać zorganizowane na zasadach dostosowanych do szczególnych cech spornej koncesji na usługi ...

postępowania koncesyjnego. W odpowiednim wypadku nowe postępowanie koncesyjne powinno zostać zorganizowane na zasadach dostosowanych do szczególnych cech spornej koncesji na usługi ...

co wynika, po pierwsze, z faktu że uzyskuje ona istotną część swoich przychodów z działalności prowadzonej na rzecz organów administracji publicznej ...

postępowania koncesyjnego. W odpowiednim wypadku nowe postępowanie koncesyjne powinno zostać zorganizowane na zasadach dostosowanych do szczególnych cech spornej koncesji na usługi ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2010 30 fragmentów

2010-05-06

na usługi - Umowa mieszana - Umowa obejmująca sprzedaż pakietu akcji publicznego przedsiębiorstwa prowadzącego kasyno - Umowa na mocy której instytucja zamawiająca powierza wybranemu oferentowi zarząd przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno i realizację planu modernizacji i rozwoju jego lokali ...

ochrony sądowej. 2 Wnioski zostały przedstawione w ramach sporów pomiędzy przedsiębiorstwami prywatnymi i osobami fizycznymi a Ethniko Symvoulio Radiotileorasis (Krajową Radą ...

właściciele, wspólnicy, udziałowcy większościowi, członkowie organów spółek lub kadra zarządcza przedsiębiorstw uczestniczących w postępowaniach przetargowych mają pewne wskazane w tych przepisach ...

zgodnie z art. 14 i 16." 8 Artykuł 14 jest częścią tytułu IV tej dyrektywy, który dotyczy wspólnych reguł w dziedzinie ...

w umownej dokumentacji dotyczącej każdego zamówienia a art. 16 jest częścią tytułu V, który dotyczy ogólnych zasad ogłoszeń. 9 Załącznik I ...

prawo. 2. Państwa Członkowskie zapewniają, że nie istnieje dyskryminacja pomiędzy przedsiębiorstwami, które mogą wystąpić z roszczeniami z tytułu poniesionej szkody w ...

tej ustawy zatytułowanego "Wydawanie zezwoleń na prowadzenie kasyn": "Licencje dla przedsiębiorstw prowadzących kasyna są wydawane na podstawie decyzji Ministra Turystyki po ...

lub funkcji właściciela, wspólnika, głównego akcjonariusza lub członka kadry zarządzającej przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w sektorze środków masowego przekazu ze statusem lub funkcją właściciela, wspólnika, głównego akcjonariusza lub członka kadry zarządzającej przedsiębiorstwa, któremu państwo lub osoba prawna sektora publicznego w szerokim znaczeniu ...

którym zostanie podpisana umowa. W toku pierwszego etapu wybrano konsorcjum przedsiębiorstw Koinopraxia Kazino Attikis i konsorcjum przedsiębiorstw Hyatt Regency Xenodocheiaki kai Touristiki (Ellas) AE - Elliniki Technodomiki AE ...

terenów o powierzchni około 280 ha. Wykonanie tych prac jest częścią zapłaty za nabycie 49% udziałów w EKP; - porozumienie między ETA ...

wskazanymi w umowie; - porozumienie, na mocy którego AEAS przejmuje zarządzanie przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno, za wynagrodzeniem wypłacanym przez ETA. Tytułem wynagrodzenia AEAS ...

EUR) i 2 % od obrotu; - jako zarządzający AEAS powinna zarządzać przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno w celu utrzymania luksusowych warunków zapewniających wysoką jakość ...

zgodnie z procentowym udziałem w kapitale; - ponieważ EKP jest jedynym przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno w okręgu Attyka, w umowie przewidziano, że w ...

rok po wejściu w życie umowy; - w odniesieniu do zarządzania przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno, umowa wygasa w dziesięć lat po jej wejściu ...

ETA na rzecz najlepszego oferenta, który zobowiązuje się do zarządzania przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno - która to część jako taka nie jest objęta przepisami Unii o zamówieniach publicznych ...

zamówienia na usługi udzielonego najlepszemu oferentowi, który przejmuje obowiązki zarządzania przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno. Część dotycząca sprzedaży akcji ma zdaniem sądu krajowego najistotniejsze znaczenie w ...

o których mowa w postanowieniu odsyłającym, w ramach zapłaty za część przekazanych akcji. Sąd krajowy stwierdza, że ten ostatni element ma ...

W tym kontekście sąd krajowy zapytuje, czy można uznać, że część rozpatrywanej umowy, która dotyczy "usług" stanowi umowę koncesji na usługi ...

wyłącznych lub specjalnych. 30 W przypadku gdyby Trybunał orzekł, że część spornej umowy dotycząca zarządzania kasynem jest zamówieniem na usługę publiczną ...

przez ETA 49% udziałów w EKP na rzecz AEAS (zwane "częścią dotyczącą sprzedaży akcji"), porozumienie, na mocy którego AEAS przejęła zarządzanie przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno w zamian za wynagrodzenie (zwane dalej "częścią dotyczącą usług") oraz porozumienie, na mocy którego AEAS zobowiązała się ...

przyległych budynków hotelowych oraz zagospodarowania przestrzeni wokół nich (zwane dalej "częścią dotyczącą robót budowlanych"). 48 W świetle orzecznictwa Trybunału, w przypadku ...

61). 49 Wniosek ten ma zastosowanie niezależnie od tego, czy część stanowiąca główny przedmiot mieszanej umowy wchodzi w zakres dyrektyw dotyczących ...

EKP, nabycia prawa do powoływania większości zarządu EKP, przejęcia zarządu przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno i świadczenia rentownych usług wysokiej oraz obowiązku wykonania ...

były sprzedaż wybranemu oferentowi 49% udziałów w EKP i że część dotycząca "robót budowlanych" tej transakcji oraz część dotycząca "usług", niezależnie od tego, czy ta ostatnia stanowiła zamówienie ...

stosunku do głównego przedmiotu umowy. Sąd krajowy wskazał też, że część dotycząca "robót budowlanych" ma charakter akcesoryjny w stosunku do części ...

Nie może być wątpliwości, że w przypadku nabycia 49% akcji przedsiębiorstwa publicznego, takiego jak EKP, czynność ta stanowi głównym przedmiot umowy ...

krajowym umowy mieszanej stanowią nierozerwalną całość, której głównym przedmiotem jest część dotycząca sprzedaży akcji. 59 Jednakże sprzedaż akcji na rzecz oferenta w ramach prywatyzacji przedsiębiorstwa publicznego nie jest objęta zakresem dyrektyw dotyczących zamówień publicznych. 60 ...

stwierdzić, że umowa mieszana, której przedmiotem głównym jest nabycie przez przedsiębiorstwo 49% udziałów w przedsiębiorstwie publicznym i której przedmiotem akcesoryjnym, nierozerwalnie związanym z przedmiotem głównym ...

nieważności, pochodzi od ESR - organu innego niż instytucja zamawiająca, która zorganizowała rozpatrywane w postępowaniu przed sądem krajowym postępowanie w sprawie zamówień ...

następuje: 1) Umowa mieszana, której przedmiotem głównym jest nabycie przez przedsiębiorstwo 49% udziałów w przedsiębiorstwie publicznym i której przedmiotem akcesoryjnym, nierozerwalnie związanym z przedmiotem głównym ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok TSUE – 2013 16 fragmentów

2013-01-15

IV-1 projektu. Realizacja obydwu tych umów dostawy została powierzona przedsiębiorstwu wyłonionemu w ramach procedury negocjacyjnej, bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o ...

1999 w dniu 25 lutego 2010 r. w Brukseli (Belgia) zorganizowano przesłuchanie, podczas którego władze hiszpańskie zostały zobowiązane do udzielenia dodatkowych ...

rozporządzenia nr 1260/1999 w dniu 25 lutego 2010 r. zorganizowano w Brukseli spotkanie między Komisją a Królestwem Hiszpanii w celu ...

publicznych Unii 32 Królestwo Hiszpanii zarzuca Komisji, e skorygowała ona część finansowania projektu poprzez EFRR ze względu na to, i sporne ...

Hiszpanii - zastosowanie procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o przetargu. Część pierwsza oparta jest na twierdzeniu, e przedmiot spornych umów, którym ...

zamówień publicznych na dostawy (Dz.U. L 199, s. 1). Część druga oparta jest na twierdzeniu, e sporne umowy dotyczą aspektów ...

specyfikacji technicznej obydwu umów nie pozwala na sformułowanie wniosku, e przedsiębiorstwo, któremu powierzono wykonanie umowy powinno stworzyć nowy produkt przeznaczony do ...

dopuszczalności omawianej części zarzutu drugiego, którą to dopuszczalność kwestionuje Komisja, część tę naley oddalić jako bezzasadną, poniewa władze hiszpańskie nie wykazały ...

baz danych istniejących w fazie III projektu. Według Królestwa Hiszpanii przedsiębiorstwo, któremu udzielono zamówienia, było jedynym przedsiębiorstwem dysponującym taką wiedzą, poniewa w chwili udzielenia zamówienia zarządzało ono instalacjami lokalnymi i eksploatowało je jako przedsiębiorstwo wybrane do realizacji wcześniejszych faz projektu karty zdrowotnej. 52 Naley ...

nie wynika, e Królestwo Hiszpanii nie zbadało, czy istniały inne przedsiębiorstwa, które byłyby w stanie odpowiedzieć na zaproszenie do składania ofert ...

warunkach, względnie na warunkach lepszych od warunków zaoferowanych przez wybrane przedsiębiorstwo. Państwo to nie podjęło w tym kierunku adnych działań ani ...

szerszym obszarze Unii. Królestwo Hiszpanii poprzestało na stwierdzeniu, e wybrane przedsiębiorstwo było szczególnie dobrze przygotowane do udzielenia odpowiedzi na zaproszenie do ...

umów związaną z wdroeniem systemu i przeprowadzeniem migracji danych, poniewa przedsiębiorstwu temu powierzono wykonanie umów w fazach wcześniejszych ni faza IV ...

stwierdzić, i nie prowadzi to do wniosku, e jedynie wybrane przedsiębiorstwo było w stanie wykazać się taką wiedzą, ani e inne przedsiębiorstwo nie było zdolne do jej pozyskania. Nie mona bowiem wykluczyć ...

gdyby przeprowadzono powane poszukiwania na terenie Unii, moliwe byłoby zidentyfikowanie przedsiębiorstw będących w stanie dostarczyć odpowiednie usługi (zob. podobnie ww. w ...

publikacji ogłoszenia o zamówieniu. 56 W świetle powyszych rozwaań drugą część rozpatrywanego zarzutu naley oddalić jako bezzasadną. 57 Oznacza to, e ...

12345następne »