54 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
lub określonych form produkcji; Odniesienie to: - samo w sobie prowadzi do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych przedsiębiorstw lub produktów, przy czym nie jest konieczne, aby na rynku istniał tylko jeden producent danego ...
wykluczyć wymóg istnienia zamiaru, tak aby wystarczający był skutek w postaci uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych przedsiębiorstw lub niektórych produktów. Taka wykładnia najlepiej ułatwia osiągnięcie celu polegającego na otwarciu zamówień na konkurencję ...
to wykracza poza życzenie wyrażone w motywie, ponieważ zakazuje również co do zasady eliminowania "pewnych przedsiębiorstw lub produktów". 35 Wyrok Roche Lietuva, pkt 39. Trybunał potwierdził w tym wyroku to, co ...
Unii dany przepis należy interpretować z uwzględnieniem celu i ogólnej systematyki uregulowania, którego jest on częścią [wyrok z dnia 14 maja 2019 r., M i in. (Cofnięcie statusu uchodźcy) (C 391 ...
art. 6 ust. 5 dyrektywy 2011/83 niektóre informacje udzielone przed zawarciem umowy tworzą integralną część umowy zawieranej na odległość, chyba że umawiające się strony "wyraźnie" postanowią inaczej (wyróżnienie moje). Artykuł ...
okresie środków wymieniono ograniczenie umownych terminów płatności do maksymalnie 30 dni w sytuacjach, gdy duże przedsiębiorstwo realizuje płatność na rzecz MŚP". Nowy art. 3 projektu rozporządzenia Komisji jest bowiem "bardziej rygorystyczny ...
w trybie niekonkurencyjnym), ponieważ zgodnie z zaproszeniem do składania wniosków jedynym kwalifikującym się podmiotem było przedsiębiorstwo Národný futbalový štadión a.s., jak wskazano w decyzji rządu nr 400/2013". 19 Zmluva ...
2016 (w dosłownym brzmieniu "umowa dotycząca przyszłej umowy"). 20 Zgodnie z pkt 14 postanowienia odsyłającego "częścią umowy przedwstępnej były załączniki zawierające szczegółowe specyfikacje parametrów technicznych i materiałowych stadionu". 21 W aneksie ...
387/19, EU:C:2021:13, pkt 23). 30 Zgodnie z pkt 14 postanowienia odsyłającego częścią umowy przedwstępnej sprzedaży były "załączniki zawierające szczegółowe specyfikacje parametrów technicznych i materiałowych narodowego stadionu piłki ...
uzupełnienia dodam, że ze względu na fakt, iż kary pieniężne istotnie wpływają na konkurencję między przedsiębiorstwami i mają silne reperkusje rynkowe, moim zdaniem konieczne jest spójne stosowanie art. 83 RODO, ponieważ w przeciwnym razie przepis ten może się faktycznie przyczynić do zakłócenia konkurencji między przedsiębiorstwami(61). 2. Aspekt drugi: czy na administratora może zostać nałożona kara pieniężna za naruszenie popełnione ...
której to podmiot przetwarzający, a nie sam administrator, dokonywał niezgodnego z prawem przetwarzania? 91. Poprzez część drugą pytania szóstego sąd odsyłający zastanawia się zasadniczo, czy na administratora można nałożyć karę pieniężną ...
praktyce również bardzo niski. Trybunał orzekł w istocie, że ta przesłanka jest spełniona, jeżeli dane przedsiębiorstwo nie może nie wiedzieć, iż jego zachowanie ma charakter antykonkurencyjny, niezależnie od tego, czy ma ...
25. W szczególności Komisja utrzymuje, że rząd polski nie wyjaśnił, dlaczego PWPW miałaby być jedynym przedsiębiorstwem posiadającym doświadczenie i certyfikaty technologiczne wymagane do wytwarzania przedmiotowych dokumentów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. W tym kontekście Komisja odnotowuje, że szereg działających w Unii przedsiębiorstw (z których część ma siedzibę w Polsce) daje podobne gwarancje w zakresie możliwości technicznych, stabilności finansowej i bezpieczeństwa. W rzeczywistości PWPW konkuruje z tymi przedsiębiorstwami w przetargach na wytwarzanie dokumentów równoważnych dokumentom rozpatrywanym w niniejszym postępowaniu dla innych państw członkowskich ...
słuszna. Jeśli chodzi bowiem o zapewnienie ciągłości dostaw, to nie ma podstaw, aby sądzić, że przedsiębiorstwa prywatne z samej definicji będą udzielać w tym względzie gwarancji na niższym poziomie. Jak potwierdził ...
ramach cyberwojny oraz prowadzonej przez nią walce z terroryzmem, handlem ludźmi, przemytem migrantów lub przestępczością zorganizowaną, a także podważyć zaufanie opinii publicznej co do wyniku wyborów. Istnieją natomiast alternatywne i mniej ...
przed otwarciem postępowania przetargowego; - podmiotowi, który złożył wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym zorganizowanym przez krajowy organ regulacyjny w rozumieniu art. 7 dyrektywy 2002/20 w celu przyznania praw ...
dyrektywy 2002/21 - w odniesieniu do decyzji, których nie jest on bezpośrednim adresatem. Legitymacja procesowa przedsiębiorstwa wykluczonego z takiego postępowania do wniesienia skargi na ostateczną decyzję o przydziale częstotliwości nie zależy ...
czy decyzja o wykluczeniu jest ostateczna, czy nie, w sytuacji kiedy okaże się, że rzeczone przedsiębiorstwo spełnia przesłanki określone w wyżej wskazanym art. 4 ust. 1. 2) Postępowanie przetargowe prowadzone przez ...
decyzji, to w celu udzielenia na niego odpowiedzi Sąd był zobowiązany do zbadania kwestii, czy część korzyści podatkowej przekazywana przedsiębiorstwom żeglugowym może zostać uznana za pośrednią korzyść wynikającą z zastosowania SLP. 99. Natomiast wydaje się ...
danym przypadku o odsetki za zwłokę, zostaje zwrócona przez beneficjenta lub, inaczej rzecz ujmując, przez przedsiębiorstwa, które z niej faktycznie skorzystały(32). Wymaga to sprawdzenia, które przedsiębiorstwa korzystają ze skutków gospodarczych wynikających z przyznania pomocy. 107. Z powyższego wynika, że w przypadku gdy przedsiębiorstwo przekazało innemu podmiotowi część korzyści wynikającej ze środka państwowego, konieczne jest dokładne określenie wysokości pomocy podlegającej odzyskaniu od tego przedsiębiorstwa, tak aby przedsiębiorstwo to utraciło jedynie przewagę, którą uzyskało względem swoich konkurentów, i aby sytuacja sprzed wypłaty pomocy ...
został opisany przez samą Komisję w motywie 12 spornej decyzji jako "system planowania podatkowego zasadniczo zorganizowany przez bank w celu generowania korzyści podatkowych dla inwestorów w ramach przejrzystego fiskalnie [UIG] oraz przekazania części z tych korzyści podatkowych przedsiębiorstwu żeglugowemu w formie niższej ceny statku. Resztę korzyści inwestorzy zachowują w ramach [UIG] jako wynagrodzenie za ich inwestycję"(41). To przekazanie wydaje się zatem być integralną częścią SLP i stanowić jeden z jego celów, ponieważ część korzyści podatkowej przypadająca na inwestorów UIG jest pomyślana jako wynagrodzenie niezbędne do zapewnienia ich udziału ...
23 jest uzależnione od jednoczesnego spełnienia kilku przesłanek. 44. Po pierwsze, analizowana usługa musi być zorganizowana jako "koncesja"(39). "Koncesję na usługi" w rozumieniu tej dyrektywy zdefiniowano jako "umowę o charakterze ...
tym jej art. 9-13. Koncesje na świadczenie usług publicznych, których dotyczy postępowanie główne, są częścią "systemu zezwoleń" w rozumieniu tych przepisów. Ponadto nie dotyczą one "usług w dziedzinie transportu" objętych ...
sytuacja, w której każdy z posiadaczy koncesji będzie świadczyć przedmiotowe usługi wyłącznie w najbardziej rentownych częściach przydzielonej mu strefy, wykluczając mniej atrakcyjne części strefy. 85. Jak wnioskuję z akt sprawy i ...
przez [spółkę Ellinika Touristika Akinita AE] na rzecz najlepszego oferenta, który zobowiązuje się do zarządzania przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno - [oraz] z części dotyczącej zamówienia na usługi udzielonego najlepszemu oferentowi, który przejmuje obowiązki zarządzania przedsiębiorstwem prowadzącym kasyno"), podczas gdy, jak wynika z pkt 25 tego wyroku, spółka powoływana przez oferenta ...
nie zobowiązuje państw członkowskich do zlecania podmiotom zewnętrznym świadczenia usług, które chcą świadczyć samodzielnie lub zorganizować w sposób inny niż w drodze zamówień publicznych w rozumieniu niniejszej dyrektywy". 55 Zobacz pkt ...
2018:324, pkt 23 i przytoczone tam orzecznictwo). 57 Zobacz art. 49 i załącznik V część C pkt 11 lit. c) dyrektywy 2014/24. 58 Zobacz wyrok z dnia 2 czerwca ...
mający na celu sztuczne zawężanie konkurencji. Konkurencję uznaje się za sztucznie zawężoną, gdy zamówienie zostaje zorganizowane z zamiarem nieuzasadnionego działania na korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców. 77. Jest oczywiste, że rozpatrywane ...
art. 20 dyrektywy 2014/24 mianem "postępowań o udzielenie zamówienia zastrzeżonego z art. 20". 7 Przedsiębiorstwa i wykonawców uprawnionych przez państwo członkowskie do udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia zastrzeżonego z ...
źródło w motywowanych ideologicznie lub politycznie chęciach wspierania tej, a nie innej grupy lub formy przedsiębiorstw. ...