Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

C-41/18 – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2019-03-07 39 fragmentów

2019-03-07

Podjęcie ostatecznej decyzji o udzieleniu zamówienia - Bezprzedmiotowość postępowania prejudycjalnego - Poważne wykroczenie zawodowe - Rozwiązanie zawartej wcześniej umowy z powody jej nienależytego wykonania - Sądowy środek zaskarżenia, którego wniesienie powoduje, że instytucja zamawiająca może dokonać oceny niewywiązania się z umowy dopiero po zakończeniu postępowania sądowego 1. Włoskie przepisy dotyczące zamówień publicznych przewidują, że z (kolejnego ...

konkurencji lub praw własności intelektualnej czy też niewywiązaniem się z obowiązków podatkowych lub związanych z zabezpieczeniem społecznym. Natomiast cechą charakterystyczną zachowania unormowanego w lit. g) jest niewykonanie obowiązków umownych. 40. Niewątpliwie prawdą jest, że składową niektórych przypadków niewykonania obowiązków umownych może też być jakiś rodzaj poważnego wykroczenia zawodowego, czyli popełnionego w ramach wcześniej zawartej umowy administracyjnej, stanowiącego podstawę do zerwania stosunków umownych. 41. Z tej perspektywy związek między tymi dwoma ...

tylko i wyłącznie do instytucji zamawiających należy przeprowadzenie oceny tego, które niedociągnięcia pociągają za sobą nienależyte wykonanie umowy są na tyle poważne, że uzasadniają wcześniejsze rozwiązanie umowy ze względu na utratę zaufania(20). E. Przepis prawa włoskiego w świetle art. 57 ust ...

do ochrony sądowej(21), zawierający ją rozpatrywany przepis prawa krajowego stanowi ostatecznie rodzaj bonusu za nienależyte wykonanie umowy, od którego późniejszych konsekwencji strona może się de facto uwolnić poprzez samo wniesienie powództwa do ...

sprawie uwarunkowanie natury procesowej (rozpatrywanie zaskarżonego stwierdzenia przez sąd), mające zastosowanie jedynie do przypadku uprzedniego nienależytego wykonania umowy. 19 Wyroki: z dnia 20 marca 2018 r., Komisja/Austria (drukarnia państwowa) (C-187/16 ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2017 22 fragmenty

2017-07-20

rzeczone państwo członkowskie powołało się ponownie na swoje interesy w zakresie bezpieczeństwa i podkreśliło, że wykonanie zamówień na druk jest ściśle związane z porządkiem publicznym i instytucjonalnym funkcjonowaniem państwa. Bezpośrednie udzielanie zamówień Staatsdruckerei uzasadnia konieczność zagwarantowania dostaw i zabezpieczenie warunków wytwarzania gwarantujących przestrzeganie szczególnych przepisów z zakresu tajemnicy i bezpieczeństwa. Wobec przedsiębiorstw innych niż ...

całościowa ocena nie wykazuje w niniejszym wypadku niewątpliwego transgranicznego znaczenia. 37. Z pewnością rynek wytwarzania zabezpieczonych przed fałszerstwem dokumentów charakteryzuje się ogólnie wysokim stopniem specjalizacji i powiązaniami międzynarodowymi. W tych okolicznościach ...

U. 1999, L 184, s. 23). 8 Mowa jest tutaj o specyfikacjach technicznych dotyczących dodatkowych zabezpieczeń i wymagań w zakresie bezpieczeństwa, wymogów dotyczących nośnika pamięci zawierającego identyfikatory biometryczne i jego zabezpieczenia oraz o wymogach dotyczących jakości oraz wspólnych normach technicznych dotyczących obrazu twarzy i odcisków palców ...

für Inneres zur Durchführung des Niederlassungs- und Aufenthaltsgesetzes (rozporządzenia federalnego ministra spraw wewnętrznych w sprawie wykonania ustawy o zamieszkaniu i pobycie), w odniesieniu do dokumentów prawa jazdy w formacie karty bankomatowej ...

Bundesministerin für Inneres über die Durchführung des Pyrotechnikgesetzes 2010 (rozporządzenia ministra federalnego wewnętrznych w sprawie wykonania ustawy o pirotechnice z 2010 r.). W zakresie, w jakim rozporządzenia te nie nakazują wyraźnie obligatoryjnego udzielenia zamówienia Staatsdruckerei, wynika to z wymogu zabezpieczenia wymienionych dokumentów przed fałszerstwem, w związku z § 2 ust. 3 Staatsdruckereigesetz 1996. 13 Jak wynika ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2017 25 fragmentów

2017-03-21

przyznawania odszkodowań wszelkim podmiotom, które poniosły szkodę w wyniku naruszenia. 8. Państwa członkowskie zapewniają efektywne wykonanie decyzji podjętych przez organy odwoławcze. […]". 11. Artykuł 2d, zatytułowany "Nieskuteczność", stanowi: "1. Państwa członkowskie zapewniają, aby umowa została uznana za nieskuteczną przez organ odwoławczy niezależny od instytucji zamawiającej lub by jej nieskuteczność ...

dla zamówień opartych na umowie ramowej i dynamicznym systemie zakupów. 2. Konsekwencje wynikające z uznania umowy za nieskuteczną przewidziane są przez prawo krajowe. Prawo krajowe może przewidywać wsteczne anulowanie wszystkich zobowiązań umownych lub ograniczyć zakres anulowania do tych zobowiązań, które należy jeszcze wykonać. W tym drugim przypadku państwa członkowskie przewidują zastosowanie innych sankcji w rozumieniu art. 2e ...

nie stanowi jednak interes gospodarczy związany bezpośrednio z zamówieniem. Do interesów gospodarczych bezpośrednio związanych z umową zalicza się między innymi koszty spowodowane opóźnieniem wykonania umowy, koszty spowodowane uruchomieniem nowej procedury udzielenia zamówienia, koszty spowodowane zmianą wykonawcy umowy oraz koszty spowodowane zobowiązaniami natury prawnej powstałe w wyniku stwierdzenia nieskuteczności umowy. […]". B - Prawo słowackie 1. Ustawa o zamówieniach publicznych (zwana dalej "UZP") 12. Paragraf 27, zatytułowany ...

oferenci, powinny zawierać gwarancję na kwotę powyżej 3 000 000 EUR przez cały okres obowiązywania umowy (48 miesięcy). Rząd ten podkreśla, iż aczkolwiek dosłowne brzmienie art. 47 ust. 1 i 4 ...

instytucja zamawiająca nie ma możliwości domagania się przedstawienia dowodu rzeczywistej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie umowy. 28. Komisja uważa, że art. 47 dyrektywy 2004/18 odwołuje się do sytuacji ekonomicznej i ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2023 32 fragmenty

2023-09-14

trybie prejudycjalnym kilku przedsiębiorców zaskarżyło specyfikację istotnych warunków zamówienia w ramach przetargu otwartego na zawarcie umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie autobusowego transportu pasażerskiego. Specyfikacja ta zdaniem przedsiębiorców nie zabezpiecza ich w należyty sposób przed możliwym wzrostem określonych kosztów (paliwa, wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne) w okresie dziesięciu lat obowiązywania umowy. 2. Sąd odsyłający zmierza do ustalenia, czy rozporządzenie (WE) nr 1370/2007(2) dopuszcza istnienie ...

to, będzie on musiał w szczególności uwzględnić przeniesienie ryzyka związanego ze świadczeniem usług będących przedmiotem umowy. 26. Wszystkie strony zgadzają się również co do istnienia rzeczywistego zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych, którego wykonaniu ma służyć sporna umowa. 27. Po wyeliminowaniu tych wątpliwości skoncentruję się w swojej analizie na ramach prawnych przewidzianych w ...

rekompensata "nie może przekraczać kwoty niezbędnej do pokrycia całości lub części kosztów poniesionych w celu wykonania zobowiązań do świadczenia usług publicznych"(22). 35. W tym samym duchu art. 4 ust. 1 lit. c) rozporządzenia nr 1370/2007 wprowadza wymóg określenia, zarówno w umowach o świadczenie usług publicznych, jak i w zasadach ogólnych, warunków podziału kosztów związanych ze świadczeniem ...

powyżej, nie oznacza to jednak, że kwota rekompensaty musi być identyczna z kosztem finansowym netto wykonania danego zobowiązania. 3. Koszty (pozycje kosztów) podlegające rekompensacie 53. Zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia nr 1370/2007 umowy o świadczenie usług publicznych muszą przewidywać zasady podziału kosztów związanych ze świadczeniem usług transportowych(37 ...

2.3.2. 52 Mogą również, jeśli uznają to za stosowne, podjąć działania w celu zabezpieczenia się przed zmianami na rynku (np. zawrzeć umowę ubezpieczenia od przyszłych podwyżek cen produktów i usług, z których muszą korzystać). 53 W przypadku gdy przedmiotem umowy jest zobowiązanie z tytułu świadczenia usługi publicznej, nadmierny brak równowagi w zakresie odpowiednich zobowiązań umownych ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2012 15 fragmentów

2012-03-29

drodze sprzedaży obejmuje łańcuch czynności, począwszy od oferowania sprzedaży poprzez zawieranie umów sprzedaży i ich wykonanie. Z drugiej strony moim zdaniem sama reklama kopii utworów chronionych prawem autorskim nieodbiegająca dużo od ...

sprawie egzekwowania stanowi, że środki naprawcze w każdym przypadku powinny być ustalane tak, aby w należyty sposób uwzględniały "specyfikę sprawy", "włączając szczególne cechy każdego prawa własności intelektualnej, i w stosownym przypadku ...

lege odzwierciedlonej w art. 49 ust. 1 karty(58). Wreszcie w orzecznictwie Trybunału istnieje kolejne zabezpieczenie mające zastosowanie do środków zaskarżenia, wówczas gdy państwa członkowskie postanawiają wdrożyć dyrektywę za pomoc sankcji ...

art. 51 porozumienia TRIPS definiuje "pirackie towary naruszające prawa autorskie" jako "towary, które są kopiami wykonanymi bez zgody posiadacza praw lub osoby należycie upoważnionej przez niego w kraju, w którym je wyprodukowano, i które są wykonane bezpośrednio lub pośrednio z takiego przedmiotu, że wykonanie kopii stanowiłoby naruszenie praw autorskich lub prawa pokrewnego według prawa kraju importującego". 12 - Rozporządzenie Rady ...

danych podmiotów, gdy podmioty te przed wspomnianą datą przystąpiły do wytwarzania, oferowania lub sprzedaży produktów wykonanych na podstawie wzorów, które były lub stały się własnością publiczną". Zobacz ww. w przypisie 19 ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2019 90 fragmentów

2019-11-07

wstępne, a pozostała część należności podlegała wypłacie dopiero po zakończeniu działania, na które udzielono dotacji, wykonaniu przez beneficjentów obowiązków sprawozdawczych oraz zatwierdzeniu sprawozdań przez Komisję(10). 11. Artykuł I.9 umów o udzielenie dotacji stanowił(11): "Dotacja podlega postanowieniom umowy, mającym zastosowanie przepisom wspólnotowym, a także, posiłkowo, przepisom prawa belgijskiego w dziedzinie dotacji. Decyzje Komisji dotyczące stosowania postanowień umowy, jak też szczegółowych warunków jej wykonania, mogą być zaskarżane przez beneficjentów przed Sądem Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich, a w wypadku odwołania ...

Bank Centralny przyjmują na podstawie zawartego we wspomnianej sekcji 1 art. 288 TFUE w celu wykonania kompetencji Unii i które nakładają zobowiązanie pieniężne. 37. Nic innego nie wynika też z faktu, że umowy zawierane przez Unię nie należą do aktów wymienionych w art. 288 TFUE, lecz wspomina się ...

odzyskania dotacji obowiązywać wyłącznie wtedy, kiedy daną dotację wypłacno w drodze jednostronnej decyzji, nie zaś umowy(108). Podobnie kontrahent miałby móc zarzucić instytucji Unii na przykład naruszenie obowiązku uzasadnienia lub prawa ...

C-294/02, EU:C:2004:549, pkt 167-171). 62 W kwestii różnych modeli umowy administracyjnej w państwach członkowskich Unii zob. sprawozdania krajowe w R. Noguellou, U. Stelkens, Droit comparé ...

lit. d) i art. 180 ust. 1 akapit drugi ppkt (ii) rozporządzenia nr 1268/2012] umowy o udzielenie dotacji i projekty umów o zamówienie publiczne instytucji Unii określają sąd właściwy do ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2007 30 fragmentów

2007-09-20

2003 r. land Niedersachsen udzielił pozwanemu w drodze przetargu publicznego zamówienia na roboty budowlane dotyczące wykonania w stanie surowym budynku zakładu karnego w Göttingen-Rosdorf. Wartość zamówienia wynosiła 8 493 331 EUR plus VAT. Umowa obejmowała sformułowane przez kraj związkowy "Porozumienie w sprawie przestrzegania postanowień układów zbiorowych pracy przy wykonaniu robót budowlanych" zawierające w szczególności następujące zobowiązania przyjęte przez pozwanego: "Moja/nasza oferta jest oparta ...

zastosowania do sporu przed sądem krajowym, ponieważ wynagrodzenia wymagane zgodnie z układem zbiorowym w miejscu wykonania zamówienia są znacznie wyższe od wynagrodzenia minimalnego określonego w Republice Federalnej Niemiec na mocy AEntG ...

układ zbiorowy obowiązujący w miejscu realizacji zamówienia, pod rygorem sankcji mogących prowadzić nawet do rozwiązania umowy o roboty budowlane, gdy układ zbiorowy, do którego odsyłają te przepisy prawne, nie jest uznany ...

i Komitetu Ekonomiczno-Społecznego oraz Komitetu Regionów z dnia 25 lipca 2003 r. w sprawie wykonania dyrektywy 96/71 w państwach członkowskich [COM(2003) 458 końcowy, pkt 2.3.1.1 ...

jest zobowiązanie, które powinno przyjąć przedsiębiorstwo, któremu udzielono zamówienia, i które odnosi się do realizacji umowy" i w ramach którego "oferenci zobowiązują się w momencie składania swych ofert do jego wypełnienia ...

12następne »