Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2015 71 fragmentów

2015-11-25

9 dyrektywy 2004/17 oraz jeszcze bardziej jednoznaczny motyw 2 dyrektywy 2004/18 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.U. L 134, s. 114). Zobacz także motyw 2 dyrektywy 2014/25. 33 - C-57/01, EU:C:2003:47, pkt 61, 63. 34 - Zobacz przypis 31. 35 - Zobacz m.in. wyroki: Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 27 i przytoczone tam orzecznictwo); Manova (C-336/12, EU:C:2013:647, pkt 30). 36 - Zobacz podobnie wyroki: Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 26); Michaniki (C-213/07, EU:C:2008:731, pkt 45 i przytoczone tam orzecznictwo). 37 - Zobacz podobnie wyroki: Komisja/CAS Succhi di Frutta (C-496/99 P, EU:C:2004:236, pkt 110); eVigilo (C-538/13, EU:C:2015:166, pkt 33). 38 - Zobacz podobnie wyroki: SIAC Construction (C-19/00, EU:C:2001:553, pkt 33, 34); Michaniki (C-213/07, EU:C:2008:731, pkt 45 i przytoczone tam orzecznictwo); postanowienie Vivaio dei Molini Azienda Agricola Porro Savoldi (C-502/11, EU:C:2012:613, pkt 38). Podkreślenie moje. 39 - Zobacz podobnie wyroki: Assitur (C-538/07, EU:C:2009:317, pkt 26); CoNISMa (C-305/08, EU:C:2009:807, pkt 37). 40 - Wyrok CoNISMa (C-305/08, EU:C:2009:807, pkt 37). W procedurze negocjacyjnej wymóg "odpowiedniego" poziomu konkurencji został zresztą wyraźnie podkreślony ...

3 dyrektywy 2004/17, przytoczonym w pkt 9 niniejszej opinii. 41 - Zobacz podobnie wyrok Manova (C-336/12, EU:C:2013:647, pkt 29). 42 - Zobacz opinia rzecznika generalnego P. Légera w sprawach połączonych Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2004:709, pkt 22); a także opinia rzecznika generalnego M. Poiaresa Madura w sprawie Michaniki (C-213/07, EU:C:2008:544, pkt 23). 43 - Zobacz podobnie opinia rzecznika generalnego M. Poiaresa Madura w sprawach połączonych La Cascina i in.(C-226/04 i C-228/04, EU:C:2005:524, pkt 26). 44 - Zobacz wyrok Pressetext Nachrichtenagentur (C-454/06, EU:C:2008:351, pkt 40 i nast.). 45 - W tym względzie należy podkreślić, że dyrektywa 2014/25 reguluje w sposób wyraźny ...

momencie, w którym wszyscy inni oferenci zostali wybrani w ramach preselekcji. 49 - Zobacz wyrok Fabricom (C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 29), w którym Trybunał uwzględnił możliwą przewagę nad konkurencją z racji informacji ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2015 73 fragmenty

2015-10-22

stosowane przez organy krajowe; zob. J. Łacny, op.cit., s. 44. 24 - Zobacz wyrok Costa i Cifone, C-72/10 i C-77/10, EU:C:2012:80, pkt 74 i przytoczone tam orzecznictwo. 25 - Zobacz wyrok Placanica, C-338/04, C-359/04 i C-360/04, EU:C:2007:133, pkt 69. 26 - Wyrok C-316/07, od C-358/07 do C-360/07, C-409/07 i C-410/07, EU:C:2010:504, pkt 115. 27 - Zasada ta wpisuje się w utrwalone orzecznictwo od wyroku CIA Security International, C-194/94, EU:C:1996:172, pkt 44. 28 - Celem niniejszej opinii nie jest dokładne zbadanie, które postanowienia GlüStV stanowią przepisy techniczne w rozumieniu tej dyrektywy i tym samym powodują obowiązek notyfikacji. Wystarczy stwierdzić, że postanowienie zawierające zakaz gier losowych przez Internet z pewnością ma charakter przepisu technicznego. 29 - Zarówno projekt, jak i wersja ostateczna dostępne są na stronie internetowej Komisji: http://ec.europa.eu/growth/tools-databases ...

Nr. 98/34/EG (Informationsrichtlinie), Zeitschrift für Wett- und Glücksspielrecht 2007, s. 406. 35 - Wyrok C-194/94, EU:C:1996:172, pkt 54. 36 - Zobacz wyrok Komisja/Włochy, C-279/94, EU:C:1997:396, pkt 42. 37 - Pogląd ten podziela J. Dietlein w Informationsrichtlinie, w: Glücksspielrecht, J. Dietlein, M. Hecker, M. Ruttig (ed.), C.H. Beck, Munich 2008, pkt 19. 38 - Zobacz wyrok Fortuna i in., C-213/11, C-214/11 i C-217/11, EU:C:2012:495, pkt 40. Trybunał był jednak raczej ostrożny, ponieważ w tym samym punkcie wyroku ...

o koncesje, a nie o "umowy koncesyjne" w rozumieniu dyrektywy. 48 - Zobacz wyrok Sporting Exchange, C-203/08, EU:C:2010:307, pkt 39-47. 49 - Wyrok Fabricom, C-21/03 i C-34/03, EU:C:2005:127, pkt 31. 50 - Zobacz wyrok Telaustria and Telefonadress, C-324/98, EU:C:2000:669, pkt 62. ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2009 56 fragmentów

2009-10-29

oferta została odrzucona, o ostatecznej decyzji w sprawie udzielenia zamówienia. 3. Z drugiej strony Komisja i Irlandia spierają się o to, czy terminy przewidziane w irlandzkim prawie procesowym są sformułowane w sposób wystarczająco jasny, precyzyjny i przewidywalny, aby umożliwić skuteczną kontrolę decyzji instytucji zamawiającej. 4. W odniesieniu do tej ostatniej problematyki sprawa ta wykazuje analogię do sprawy C-406/08 Uniplex (UK), w której również dzisiaj przedstawiam moją opinię. II - Ramy prawne A ...

przeciwko NRA". 13 - Rozprawa odbyła się w bezpośrednim związku z rozprawą w sprawie Uniplex (UK) (C-406/08). 14 - Wyroki z dnia 24 czerwca 2004 r. w sprawie C-212/02 Komisja przeciwko Austrii, niepublikowany w Zbiorze, pkt 21, oraz z dnia 3 kwietnia 2008 r. w sprawie C-444/06 Komisja przeciwko Hiszpanii, Zb.Orz. s. I-2045, pkt 38; w tym samym duchu już wyrok z dnia 28 października 1999 r. w sprawie C-81/98 Alcatel Austria i in., Rec. s. I-7671, pkt 43. 15 - W tym duchu wyrok w sprawie C-212/02 Komisja przeciwko Austrii, przywołany w przypisie 14, pkt 21. 16 - W języku postępowania ...

w przypisie 12, uległ już prekluzji. 32 - W tym duchu wyroki w sprawie Universale-Bau i in., w szczególności pkt 72, w sprawie Santex, pkt 51 i 57, oraz w sprawie Lämmerzahl, pkt 52, odpowiednio przywołane w przypisie 24; ogólnie w przedmiocie cech postępowania sądowego zob. wyrok z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom, Zb.Orz. s. I-1559, pkt 42. 33 - Zobacz powyżej, pkt 41 tej opinii. 34 - Wyroki w sprawie Universale-Bau i in., pkt 76, w sprawie Santex, pkt 52, oraz w sprawie Lämmerzahl, pkt 50 i 51, odpowiednio przywołane w przypisie 24; zob. również moją opinię w sprawie Pressetext Nachrichtenagentur, przywołaną w przypisie 21, pkt 157. 35 - Zobacz ponadto motywy trzeci i piąty dyrektywy 89/665, gdzie jest mowa o "szybkich środkach odwoławczych" lub o tym, że "wszelkie naruszenia […] muszą być eliminowane w trybie pilnym". Ponadto na przyszłość art. 2c dyrektywy 89/665 (wprowadzony dyrektywą 2007/66) wyjaśnia, że dopuszczalne są krajowe przepisy, zgodnie z ...

[ukryta sygnatura] – Opinia Rzecznika Generalnego TSUE – 2008 62 fragmenty

2008-10-08

zarządu sądowego, postępowania układowego z wierzycielami lub innego podobnego postępowania zgodnego z krajowymi przepisami ustawowymi i wykonawczymi; c) został skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo związane z jego działalnością zawodową; d) jest winny poważnego ...

z państw członkowskich (tytułem przypomnienia orzecznictwa zob. na przykład ww. wyrok w sprawach połączonych Lombardini i Mantovani; oraz wyrok z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie C-470/99 Universale-Bau i in., Rec. s. I-11617, pkt 89). 23[ ]- Zobacz wyroki z dnia 10 lutego 1982 r. w sprawie 76/81 Transporoute et travaux, Rec. s. 417 i z dnia 26 września 2000 r. w sprawie C-225/98 Komisja przeciwko Francji, Rec. s. I-7445, pkt 88. 24[ ]- Wyrok z dnia 26 kwietnia 1994 r. w sprawie C-272/91 Komisja przeciwko Włochom, Rec. s. I-1409, pkt 35. 25[ ]- Wyrok z dnia 9 lutego 2006 r. w sprawach połączonych C-226/04 i C-228/04 La Cascina i in., Zb.Orz. s. I-1347, pkt 22. 26[ ]- Wyrok z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom, Zb.Orz. s. I-1559. 27[ ]- Zobacz w szczególności wyroki z dnia 7 grudnia 2000 r. w sprawie C-324/98 Telaustria i Telefonadress, Rec. s. I-10745, pkt 61 i z dnia 18 czerwca 2002 r. w sprawie C-92/00 HI, Rec. s. I-5553, pkt 45; ww. wyrok w sprawie Universale Bau, pkt 91. 28[ ]- Jak przy okazji ...

w sprawie Komisja przeciwko Francji, pkt 50. 29[ ]- Zobacz ww. wyrok w sprawie Universale-Bau i in., pkt 91; ww. wyrok w sprawie HI, pkt 45 i wyrok z dnia 19 czerwca 2003 r. w sprawie C-315/01 GAT, Rec. s. I-6351, pkt 73. 30[ ]- Jak miałem już okazję podkreślić (zob. moją opinię w sprawach połączonych La Cascina i in., wyrok z dnia 9 lutego 2006 r. w sprawach połączonych C-226/04 i C-228/04, Zb.Orz. s. I-1347, pkt 26); zob. również opinię rzecznika generalnego P. Légera w ww. sprawie Fabricom, pkt 22 i 36. 31[ ]- W której, przypominam, chodziło w szczególności o wykładnię art. 6 ust. 6 dyrektywy 93/37. 32[ ]- Zobacz ww. wyrok w sprawie Fabricom, pkt 29 i 30. 33[ ]- Zobacz art. 45 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi, Dz.U. L 134, s. 114. 34[ ]- W sprawie, w której państwo członkowskie powoływało ...