23 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
z przejmowanych części przechodzą na każdego przejmującego odpowiednio do zakresu zatrudnienia tego pracownika w poszczególnych częściach przedsiębiorstwa przejętych przez danego przejmującego, czy też [w ten sposób, że] przedmiotowe prawa i obowiązki w całości przechodzą na przejmującego tę część przedsiębiorstwa, w której pracownik ten głównie wykonywał pracę, czy też [w ten sposób, że] jeżeli przepisów ...
jej przejęcia, jeśli nowy pracodawca nie tylko będzie kontynuował dotychczasową działalność, lecz przejmie także zasadniczą część, w znaczeniu liczebności i kompetencji, personelu, który jego poprzednik specjalnie przydzielił do tego zadania". Trybunał orzekł, że w takim przypadku "nowy pracodawca nabywa zorganizowaną całość składników, które pozwolą mu na kontynuowanie działalności lub pewnych elementów działalności przedsiębiorstwa zbywającego w sposób trwały"(36). 53. Po trzecie, należy przypomnieć, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału ...
prejudycjalnym(42). 62. Z kolei S. Govaerts uważa, że przy założeniu, iż rzeczywiście nastąpiło przejęcie przedsiębiorstwa(43), prawa i obowiązki w całości przechodzą na przejmującego, który nabył część przedsiębiorstwa, w którym była zatrudniona na stałe. W razie jednoczesnego przejęcia przedsiębiorstwa przez kilku przejmujących możliwość przejęcia pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy przez kilka przedsiębiorstw byłaby nie tylko niezgodna z pojęciem "przejęcia jednostki gospodarczej zachowującej swoją tożsamość", ale również naruszałaby cel dyrektywy 2001/23, jakim jest ochrona pracowników w wypadku zmiany przedsiębiorstwa. 63. Atalian zasadniczo podziela opinię S. Govaerts w tej ostatniej kwestii i dodaje, że zgodnie ...
należy interpretować w ten sposób, że dyrektywa ta może mieć zastosowanie w sytuacji, w której część przejętego przedsiębiorstwa lub zakładu nie zachowuje niezależności pod względem organizacyjnym, pod warunkiem że zostanie utrzymane funkcjonalne powiązanie ...
gospodarczej« wystarczy, by przedmiot działalności jednostki produkcyjnej był odrębny, by działalność ta była faktycznie przedmiotem przedsiębiorstwa gospodarczego i by istniała możliwość skutecznego zorganizowania czynników produkcji (surowców, maszyn i innego sprzętu, siły roboczej i usług wspierających) dla osiągnięcia tego ...
obejmuje wszystkie wypadki zmiany, w ramach stosunków umownych, osoby fizycznej lub prawnej odpowiedzialnej za prowadzenie przedsiębiorstwa, która faktycznie wykonuje obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników przedsiębiorstwa, bez względu na to, czy przeniesiono własność środków materialnych(25). 44. Trybunał wielokrotnie przypominał, że pojęcie "przedsiębiorstwa" odnosi się do każdej jednostki gospodarczej zorganizowanej w sposób stały, obejmującej zorganizowane połączenie osób i składników pozwalające na prowadzenie działalności gospodarczej, które realizuje określony cel oraz jest dostatecznie zorganizowane i niezależne(26). 45. W drugiej kolejności, jak wielokrotnie wskazywał Trybunał, dyrektywa 2001/23 ma ...
przed otwarciem postępowania przetargowego; - podmiotowi, który złożył wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym zorganizowanym przez krajowy organ regulacyjny w rozumieniu art. 7 dyrektywy 2002/20 w celu przyznania praw ...
dyrektywy 2002/21 - w odniesieniu do decyzji, których nie jest on bezpośrednim adresatem. Legitymacja procesowa przedsiębiorstwa wykluczonego z takiego postępowania do wniesienia skargi na ostateczną decyzję o przydziale częstotliwości nie zależy ...
czy decyzja o wykluczeniu jest ostateczna, czy nie, w sytuacji kiedy okaże się, że rzeczone przedsiębiorstwo spełnia przesłanki określone w wyżej wskazanym art. 4 ust. 1. 2) Postępowanie przetargowe prowadzone przez ...
25. W szczególności Komisja utrzymuje, że rząd polski nie wyjaśnił, dlaczego PWPW miałaby być jedynym przedsiębiorstwem posiadającym doświadczenie i certyfikaty technologiczne wymagane do wytwarzania przedmiotowych dokumentów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. W tym kontekście Komisja odnotowuje, że szereg działających w Unii przedsiębiorstw (z których część ma siedzibę w Polsce) daje podobne gwarancje w zakresie możliwości technicznych, stabilności finansowej i bezpieczeństwa. W rzeczywistości PWPW konkuruje z tymi przedsiębiorstwami w przetargach na wytwarzanie dokumentów równoważnych dokumentom rozpatrywanym w niniejszym postępowaniu dla innych państw członkowskich ...
słuszna. Jeśli chodzi bowiem o zapewnienie ciągłości dostaw, to nie ma podstaw, aby sądzić, że przedsiębiorstwa prywatne z samej definicji będą udzielać w tym względzie gwarancji na niższym poziomie. Jak potwierdził ...
ramach cyberwojny oraz prowadzonej przez nią walce z terroryzmem, handlem ludźmi, przemytem migrantów lub przestępczością zorganizowaną, a także podważyć zaufanie opinii publicznej co do wyniku wyborów. Istnieją natomiast alternatywne i mniej ...
też nie. Zgodnie z art. 1 ust. 2 dyrektywę 2001/23 stosuje się, o ile przedsiębiorstwo, zakład lub część przedsiębiorstwa lub zakładu, który stanowi przedmiot przejęcia, położony jest na obszarze objętym zakresem terytorialnym traktatu. 5 ...
Po drugie, przyznają one, że Trybunał orzekł, iż w pewnych sektorach, w których zatrzymanie personelu przedsiębiorstwa ma kluczowe znaczenie, przedsiębiorstwo może po przejęciu zachować swoją tożsamość, jeżeli nowy podmiot nie tylko wykonuje tę samą działalność, lecz także zatrzymuje zasadniczo tę samą część personelu. 26. SBN podnosi, że nastąpiło przejęcie przedsiębiorstwa. Autobusy (które można łatwo zastąpić) mają mniejsze znaczenie niż personel. Nowy przewoźnik był w stanie ...
że w swojej ocenie okoliczności faktycznych charakteryzujących daną transakcję sąd krajowy powinien zwłaszcza uwzględnić rodzaj przedsiębiorstwa lub zakładu, którego dotyczy transakcja(28). Z powyższego wynika, że przy ustalaniu, czy nastąpiło przejęcie ...
mający na celu sztuczne zawężanie konkurencji. Konkurencję uznaje się za sztucznie zawężoną, gdy zamówienie zostaje zorganizowane z zamiarem nieuzasadnionego działania na korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców. 77. Jest oczywiste, że rozpatrywane ...
art. 20 dyrektywy 2014/24 mianem "postępowań o udzielenie zamówienia zastrzeżonego z art. 20". 7 Przedsiębiorstwa i wykonawców uprawnionych przez państwo członkowskie do udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia zastrzeżonego z ...
źródło w motywowanych ideologicznie lub politycznie chęciach wspierania tej, a nie innej grupy lub formy przedsiębiorstw. ...
Unii dany przepis należy interpretować z uwzględnieniem celu i ogólnej systematyki uregulowania, którego jest on częścią [wyrok z dnia 14 maja 2019 r., M i in. (Cofnięcie statusu uchodźcy) (C 391 ...
art. 6 ust. 5 dyrektywy 2011/83 niektóre informacje udzielone przed zawarciem umowy tworzą integralną część umowy zawieranej na odległość, chyba że umawiające się strony "wyraźnie" postanowią inaczej (wyróżnienie moje). Artykuł ...
okresie środków wymieniono ograniczenie umownych terminów płatności do maksymalnie 30 dni w sytuacjach, gdy duże przedsiębiorstwo realizuje płatność na rzecz MŚP". Nowy art. 3 projektu rozporządzenia Komisji jest bowiem "bardziej rygorystyczny ...
decyzji, to w celu udzielenia na niego odpowiedzi Sąd był zobowiązany do zbadania kwestii, czy część korzyści podatkowej przekazywana przedsiębiorstwom żeglugowym może zostać uznana za pośrednią korzyść wynikającą z zastosowania SLP. 99. Natomiast wydaje się ...
danym przypadku o odsetki za zwłokę, zostaje zwrócona przez beneficjenta lub, inaczej rzecz ujmując, przez przedsiębiorstwa, które z niej faktycznie skorzystały(32). Wymaga to sprawdzenia, które przedsiębiorstwa korzystają ze skutków gospodarczych wynikających z przyznania pomocy. 107. Z powyższego wynika, że w przypadku gdy przedsiębiorstwo przekazało innemu podmiotowi część korzyści wynikającej ze środka państwowego, konieczne jest dokładne określenie wysokości pomocy podlegającej odzyskaniu od tego przedsiębiorstwa, tak aby przedsiębiorstwo to utraciło jedynie przewagę, którą uzyskało względem swoich konkurentów, i aby sytuacja sprzed wypłaty pomocy ...
został opisany przez samą Komisję w motywie 12 spornej decyzji jako "system planowania podatkowego zasadniczo zorganizowany przez bank w celu generowania korzyści podatkowych dla inwestorów w ramach przejrzystego fiskalnie [UIG] oraz przekazania części z tych korzyści podatkowych przedsiębiorstwu żeglugowemu w formie niższej ceny statku. Resztę korzyści inwestorzy zachowują w ramach [UIG] jako wynagrodzenie za ich inwestycję"(41). To przekazanie wydaje się zatem być integralną częścią SLP i stanowić jeden z jego celów, ponieważ część korzyści podatkowej przypadająca na inwestorów UIG jest pomyślana jako wynagrodzenie niezbędne do zapewnienia ich udziału ...
lub określonych form produkcji; Odniesienie to: - samo w sobie prowadzi do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych przedsiębiorstw lub produktów, przy czym nie jest konieczne, aby na rynku istniał tylko jeden producent danego ...
wykluczyć wymóg istnienia zamiaru, tak aby wystarczający był skutek w postaci uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych przedsiębiorstw lub niektórych produktów. Taka wykładnia najlepiej ułatwia osiągnięcie celu polegającego na otwarciu zamówień na konkurencję ...
to wykracza poza życzenie wyrażone w motywie, ponieważ zakazuje również co do zasady eliminowania "pewnych przedsiębiorstw lub produktów". 35 Wyrok Roche Lietuva, pkt 39. Trybunał potwierdził w tym wyroku to, co ...
UUP są przekazywane spółce Baltpool, która jest kontrolowana przez państwo, mimo że została utworzona jako przedsiębiorstwo prawa prywatnego. Baltpool zarządza otrzymanymi funduszami, rozdzielając je między usługodawców UUP zgodnie z kryteriami określonymi przez prawo, zachowując część tych funduszy na pokrycie kosztów administracyjnych. W związku z tym cały cykl obiegu środków przeznaczonych ...
łączącej litewskie i szwedzkie sieci elektroenergetyczne. 57. Nie oznacza to jednak, że wsparcie finansowe przyznane przedsiębiorstwu budującemu taką infrastrukturę nie stanowi pomocy państwa w rozumieniu art. 107 ust. 1 TFUE. Oczywiste jest, że gdyby władze litewskie nabywały jedynie usługę (budowę określonej infrastruktury) od określonego przedsiębiorstwa, spośród wielu obecnych na rynku i zdolnych do świadczenia tej usługi, istnienie pomocy zależałoby głównie ...
pkt 33-35. 37 Punkty 89-93 wskazanego wyroku. Przesłanki te są następujące: po pierwsze, przedsiębiorstwo otrzymujące rekompensatę powinno być rzeczywiście obciążone wykonaniem zobowiązań z zakresu usług publicznych i zobowiązania te ...