Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Wyrok NSA – 2020 80 fragmentów

2020-10-14 » Uchylono zaskarżony wyrok i przekazano sprawę do ponownego rozpoznania przez Wojewódzki Sąd Administracyjny

określenia przez Zamawiającego w dostępnym dla wykonawców (i im dostarczonym) projekcie umowy warunków możliwości zmiany terminu zakończenia realizacji zamówienia oraz określenia w zapytaniu ofertowym przypadków, kiedy nie będzie możliwa zmiana tego terminu - należy uznać, że taka informacja ma realny wpływ na decyzję potencjalnego wykonawcy w zakresie złożenia oferty. Potencjalny wykonawca ma bowiem prawo przypuszczać, iż nie będzie możliwości zmiany terminu zakończenia robót w innych, niż przewidziane w umowie i zapytaniu ofertowym przypadkach, co z pewnością determinuje jego decyzję o złożeniu oferty, tym bardziej że za opóźnienie w realizacji zamówienia przewidziane były kary umowne. Dokonywanie więc zmian terminu niezgodnie z umową i zapytaniem ofertowym musi być oceniane jako naruszenie. Po rozpoznaniu wniosku o ...

gdyż od 25 czerwca do 20 października 2015 r. nie prowadzono żadnych robót. Istniało zatem realne zagrożenie niedotrzymania przez Beneficjenta terminu zakończenia realizacji projektu. IZ biorąc pod uwagę zapewnienia Spółki, że wykona inwestycję do 31 listopada 2015 r ...

określenia przez Zamawiającego w dostępnym dla wykonawców (i im dostarczonym) projekcie umowy warunków możliwości zmiany terminu zakończenia realizacji zamówienia oraz określenia w zapytaniu ofertowym przypadków kiedy nie będzie możliwa zmiana tego terminu - należy uznać, że taka informacja ma realny wpływ na decyzję potencjalnego wykonawcy w zakresie złożenia oferty. Potencjalny wykonawca ma bowiem prawo przypuszczać, iż nie będzie możliwości zmiany terminu zakończenia robót w innych niż przewidziane w umowie i zapytaniu ofertowym przypadkach, co z pewnością determinuje jego decyzję o złożeniu oferty tym bardziej, że za opóźnienie w realizacji zamówienia przewidziane były kary umowne. Dokonywanie więc zmian terminu niezgodnie z umową i zapytaniem ofertowym musi być oceniane jako naruszenie zasady uczciwej konkurencji i ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Olsztynie – 2023 36 fragmentów

2023-08-30 » Oddalono skargę

na przyjęte wagi poszczególnych kryteriów oceny ofert może mieć miejsce sytuacja, w której wykonawca, który zaoferuje sposób realizacji korzystniejszy z punktu widzenia kryteriów pozacenowych (np. dłuższy okres gwarancji czy krótszy termin realizacji zamówienia), będzie mógł zaoferować wyższą cenę (M. Lamch-Rejowska, Kryteria oceny ofert [w:] M. Lamch-Rejowska, Ł. Laszczyński, Prawo ...

traktowania oferentów. Przy czym jak trafnie zwróciła uwagę IZ, drugie z kryteriów pozacenowych dotyczące czasu realizacji inwestycji zostało określone w prawidłowy, tj. wyznaczono punktację w odniesieniu do 3 przedziałów czasowych realizacji inwestycji, w odniesieniu do których oferenci mogli w jednoznaczny i precyzyjny sposób określić przypisaną im w ramach tego kryterium liczbę punktów w związku z zadeklarowanym przez nich terminem realizacji zamówienia. Sposób sformułowania kryterium oceny ofert dotyczącego gwarancji na wykonane prace nie zapewniał zaś oferentom ...

danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów oraz sposób umożliwiający terminową realizację zadań, a także w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. W oparciu o art. 47 tej ustawy, podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania, powinien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2018 29 fragmentów

2018-06-22 » Oddalono skargę

p. (punkt 1 powyżej). W przedmiotowej uchwale KIO zwróciła uwagę na to, że wykonawca przedłużył termin realizacji zamówienia o 58 dni, co mogło mieć wpływ na krąg podmiotów zainteresowanych zamówieniem. Zdaniem KIO określony przez Zamawiającego 80 - dniowy termin był realny, wskazując, że w przypadku prawidłowego wyboru technologii utwardzenia podłoża, w sposób dostosowany do specyficznego charakteru inwestycji, aneksowanie umowy nie byłoby konieczne. W ocenie KIO problemów w dotrzymaniu terminu nie napotkałby wykonawca, który uwzględniając specyfikę inwestycji użyłby innego materiału niż kostka brukowa. Nadto KIO ...

wyłączającego zakaz, o którym mowa w art. 144 ust. 1 p.z.p. Zamawiający określając realny 80 - dniowy termin realizacji zamówienia przewidział (a przynajmniej powinien przewidzieć) konieczność zgłoszenia inwestycji niewymagającej pozwolenia budowlanego, natomiast wybór konkretnej ...

mogło wziąć udział więcej uczestników oferujących także korzystniejszą cenę, gdyby treść zakwestionowanego zapisu co do terminu wykonania była określona mniej restrykcyjnie. Zatem nie można wykluczyć, że doszło do sytuacji, w której inni potencjalni wykonawcy, nie przystąpili do udziału w postępowaniu z powodu zbyt krótkiego terminu na zrealizowanie projektu. Istnieje prawdopodobieństwo, że gdyby dłuższy termin został wskazany w ofercie, adekwatnie do przedmiotu zamówienia, to do udziału w postępowaniu przystąpiliby inni wykonawcy, którzy byliby w stanie zaoferować cenę niższą niż wykonawca, których oferta zostałaby wybrana jako najkorzystniejsza. Tym samym zostałaby wybrana oferta korzystniejsza ekonomicznie (cenowo) od tej wybranej, czego wynikiem byłyby niższe wydatki na realizacje zamówienia i wówczas Skarżący przedstawiłby niższą kwotę do dofinansowania. Tak więc, należy stwierdzić, iż miała ...

123456...16następne »