Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2019 51 fragmentów

2019-02-20 » Oddalono skargę

oprogramowanie równoważne, mogło doprowadzić do sytuacji, że z ubiegania się o zamówienie zrezygnowali wykonawcy, którzy w przypadku wskazania wprost, iż wymagane oprogramowanie mogło być równoważne oprogramowaniu [...], mogliby złożyć konkurencyjne oferty także w zakresie pozostałych pozycji zapytania ofertowego. Co istotne, mogły to być oferty korzystniejsze cenowo od oferty wybranej w projekcie. Należy ponadto zauważyć, że w piśmie z 20 marca 2018 r. spółka wskazała m.in., że oprogramowanie [...] i licencję na jego użytkowanie można zakupić niezależnie od urządzenia - obrabiarki do produkcji profili, zaś po nabyciu stosownych licencji potencjalni wykonawcy mogli przedstawić oferty odpowiadające zapytaniu ofertowemu. Wbrew zarzutom skargi, w ocenie Sądu, Minister prawidłowo w zaskarżonej decyzji wskazał, że możliwość zakupu oprogramowania i licencji na jego użytkowanie przez potencjalnych wykonawców w celu spełnienia kryteriów określonych przez stronę w zapytaniu ofertowym ogranicza krąg potencjalnych wykonawców do tych, którzy zakupiliby takie oprogramowanie i licencję. Strona nie wykazała, aby w zapytaniu ofertowym dopuszczała możliwość składania ofert przez wykonawców, którzy oferowaliby oprogramowanie równoważne do [...], lecz ograniczyła krąg wykonawców, do takich, którzy posiadali wyłącznie oprogramowanie [...] oraz licencję na jego użytkowanie. Sam zaś fakt, że inne firmy mają dostęp do tego oprogramowania (poprzez jego zakup i wykupienie licencji), wobec argumentów wskazanych wyżej, nie może samodzielnie stanowić argumentu świadczącego o zachowaniu przez skarżącą zasady ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Szczecinie – 2015 117 fragmentów

2015-03-30 » Uchylono decyzję I i II instancji

to sprzeczne z zasadą rzetelnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Żaden inny dostawca nie był w stanie zintegrować swojego produktu z istniejącymi systemami będącymi w naszym posiadaniu); przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikające z odrębnych przepisów w szczególności związanych z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (systemy stanowią własność zarówno prawną, jaki i intelektualną firm. Skarżąca posiadała licencje na użytkowanie systemów, jednak bez praw do ingerencji w kod źródłowy aplikacji. Ingerencja spowodowałaby utratę gwarancji na system oraz wsparcia technicznego. Dodatkowo ingerencja w element będący własnością intelektualną firm przez skarżącego lub przez wybrany inny podmiot naraziłoby skarżącego docelowo na wysokie koszty odszkodowawcze; w tej sytuacji z przyczyn niezależnych od skarżącego niemożliwe było powierzenie wykonania usług innym podmiotom wyłonionym w trybie konkurencyjnym zamówień publicznych. Zgodnie bowiem z przepisami prawa autorskiego w każdym przypadku istniał tylko jeden podmiot, który mógł dane zamówienie zrealizować. Niemożność przeprowadzenia trybu konkurencyjnego dla wyłonienia wykonawcy ma charakter nieprzezwyciężalny i obiektywny, tzn. okoliczności te były całkowicie niezależne od skarżącej). Skarżący podniósł, że poza sporem pozostaje, że koszt zakupu ww. praw i kodów źródłowych do systemów objętych ww. projektem szacowany byłby w milionach złotych. Z informacji od jednej z firm będącej twórcą systemu wynika, że koszt przeniesienia praw autorskich i własności kodu źródłowego szacowałby się na poziomie [...] mln zł zaś gdyby pod potrzeby zamawiającego tworzona była nowa dedykowana aplikacja z wszelkimi prawami do kodu źródłowego i pełnymi prawami autorskimi, to wartość takiego zamówienia liczona byłaby w [...] złotych, a nie w faktycznych kwotach stanowiących ceny zakupu i wdrożenia gotowych systemów informatycznych. W odniesieniu do spełnienia w przedmiotowej sprawie przesłanki z art. 5 ust. 1a pkt 1 p.z.p. Skarżący ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2018 42 fragmenty

2018-10-10 » Oddalono skargę

V SA/Wa 351/18 - Wyrok WSA w Warszawie SENTENCJA Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Arkadiusz Tomczak (spr.), Sędzia WSA - Michał Sowiński, Sędzia WSA - Tomasz Zawiślak, Protokolant - st. ref. Justyna Gadzialska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 października 2018 r. sprawy ze skargi [...] na decyzję Ministra Rozwoju i Finansów z dnia [...] grudnia 2017 r., nr [...] w przedmiocie określenia kwoty dofinansowania przypadającej do zwrotu oddala skargę. UZASADNIENIE Przedmiotem wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargi [...] jest decyzja Ministra Rozwoju i Finansów (dalej: "Minister") z [...] grudnia 2017 r. nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju nr [...] z [...] kwietnia 2017 r. zobowiązującą do zwrotu części dofinansowania projektu pn. "[...]" nr [...] w kwocie 577.711,77 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania środków do dnia zwrotu. Kontrolowane rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym: W dniu [...] sierpnia 2012 r. pomiędzy Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (dalej: "NCBiR" lub "Instytucja Pośrednicząca") a [...] (dalej: "Skarżący", "Beneficjent", "[...]" lub "Zamawiający") została zawarta umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (dalej: "PO KL") nr [...] pn. "[...]." Dyrektor NCBiR decyzją z [...] kwietnia 2017 r. zobowiązał [...] do zwrotu części dofinansowania projektu w kwocie 577.711,77 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania środków do dnia zwrotu. Powodem uznania wydatków poniesionych przez Beneficjenta za niekwalifikowalne były zastrzeżenia wykryte podczas kontroli doraźnej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (dalej: "UZP"), a przekazane Instytucji Pośredniczącej [...] kwietnia 2015 r. Stwierdzono, że Beneficjenta, jako jednostka sektora finansów publicznych zobligowana do stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., nr 113, poz. 759), dalej: "pzp", udzielił w ramach projektu zamówienia publicznego dotyczącego "Usługi wdrożenia i utrzymania Zintegrowanego Systemu Informatycznego klasy ERP dla ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2006 107 fragmentów

2006-03-29 » Uchylono decyzję I i II instancji

gdy brak jest przedmiotu postępowania, a zatem gdy odpadł jeden z konstytutywnych elementów sprawy administracyjnej. W rozpatrywanej sprawie bez wątpienia nie zaistniała podmiotowa przyczyna bezprzedmiotowości postępowania. Istniał również przedmiot tego postępowania, a wydana decyzja polegała na uchyleniu wadliwej, w ocenie organu, decyzji dotychczasowej i w tej sytuacji ponowne rozstrzygnięcie w zakresie wniosku Skarżącego o wyrażenie zgody na zastosowanie trybu z wolnej ręki. Tym samym, w ocenie Sądu, za bezzasadne należy uznać zarzuty Skarżącego dotyczące naruszenia art. 156 § 1 pkt 5 k.p.a., jak również art. 105 § 1 tej ustawy. W piśmie procesowym z dnia 27 marca 2006 r. pełnomocnik Skarżącego, na podstawie art. 99 w związku z art. 106 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.), powoływanej dalej jako "P.p.s.a.", wniósł o odroczenie rozprawy w związku z koniecznością wyjaśnienia istotnych wątpliwości związanych z doręczeniem Prezesowi UZP w dniu 29 lipca 2005 r. przekazanego faksem stanowiska Ministra Nauki i Informatyzacji z tej samej daty, składając na tę okoliczność szereg wniosków dowodowych polegających, m.in. na przeprowadzeniu dowodu uzupełniającego z dokumentu i w tym celu zobowiązanie Prezesa UZP do złożenia do akt administracyjnych oryginału faksu na papierze faksowym ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2017 191 fragmentów

2017-05-30 » Oddalono skargę

zawartymi umowami. Prezes UTK, wskazał na pismo P. z [...] maja 2013 r. (str. 42 decyzji), w którym poinformowała Prezesa UTK, że nadal intensyfikuje działania zmierzające do zmniejszenia liczby dzierżawionych punktów (z 78 do 56 punktów), poprzez przekazanie ich właścicielowi, tj. P. Ponadto P. zawiadomiła, że jej Zarząd podjął uchwałę, która zakłada przekazanie części majątku stanowiącego "punkty ładunkowe", do których posiada tytuł własności, będące w użytkowaniu wieczystym oraz dzierżawione na podstawie umowy [...] (oraz jeden punkt dzierżawiony na podstawie [...]) spółce jej zależnej, która będzie podmiotem uprawionym do gospodarowania nimi w ramach grupy P. Według deklaracji P. zawartej w tym piśmie, w pozostałej części majątek z umowy [...] zostanie przeniesiony do umowy dzierżawy nr [...] i będą to składniki majątku, których nie są wykonywane czynności ładunkowe i pełnią one jedynie funkcje pomocnicze w procesie przewozowym, a tym samym nie stanowią elementów majątku, które można zakwalifikować jako punkty ładunkowe. Nadto P. podała, że do spółek zależnych (tj. C., C., C.) zostanie przekazany majątek, którym dotychczas te podmioty władały na podstawie umów poddzierżawy zawartych z nią, w drodze cesji stosownych umów dzierżawy z PKP SA. Natomiast w odniesieniu do obiektu w [...] P. poinformowała, że PKP SA przygotowuje obecnie roboczy harmonogram prac, mających na celu wykonanie Sprawozdania z [...] lutego 2012 r. w sprawie podziału pomiędzy P. i PKP PLK składników majtku trwałego rejonu przeładunkowego [...]. Zdaniem organu stanowiska ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2015 38 fragmentów

2015-02-19 » Oddalono skargę

V SA/Wa 3327/14 - Wyrok WSA w Warszawie SENTENCJA Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Dorota Mydłowska, Sędzia WSA - Irena Jakubiec-Kudiura (spr.), Sędzia NSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak, Protokolant specjalista - Justyna Macewicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lutego 2015 r. sprawy ze skargi Z. G. O. K. Sp. z o.o. w O. na decyzję Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę UZASADNIENIE Przedmiotem kontroli sądowoadministracyjnej w niniejszej sprawie jest decyzja Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (zwanego dalej: "Prezesem UZP") z dnia (...) sierpnia 2012 r., utrzymująca w mocy decyzję własną w sprawie nałożenia kary pieniężnej z tytułu udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem prawa. Decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym: Pismem z dnia 23 grudnia 2008 r. Z. G. O. K. Sp. z o.o. w O. (zwana dalej: "ZGOK"), działając w oparciu o art. 67 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.; zwanej dalej: "p.z.p.") przekazał Prezesowi UZP uzasadnienie zastosowania trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługę unieszkodliwiania odpadów o kodach: 17 01 17, 19 08 01, 19 12 09, 19 12 10, 19 12, 20 03 99 wytwarzanych w tym Zakładzie. Wyjaśnił w uzasadnieniu, iż dwukrotnie wszczynał postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę unieszkodliwiania odpadów. Oba postępowania zostały unieważnione. Wskazał też, iż wynikła konieczność udzielenia zamówienia w trybie natychmiastowym, bez zachowania terminów przewidzianych dla innych trybów udzielania zamówień, albowiem brak zabezpieczenia regularnego unieszkodliwiania odpadów w konsekwencji mógł spowodować zagrożenie epidemiologiczne. Następnie, pismem z dnia 2 marca 2009 r. ZGOK przekazał Prezesowi UZP dalsze wyjaśnienia dotyczące przeprowadzonego postępowania wskazując, iż w dniu 27 lutego 2007 r. została zawarta z Z. U. K. U. Sp. z o.o. z siedzibą w M. umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na unieszkodliwianie odpadów. W dniu 10 września 2008 r. wykonawca ZUK U. Sp. z o.o. wypowiedział umowę na unieszkodliwianie odpadów z zachowaniem okresu wypowiedzenia, który mijał w dniu 31 grudnia 2008 r. Ponadto, w piśmie tym zamawiający podtrzymywał zasadność wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki oraz podkreślał konieczność ciągłego zabierania odpadów. Jednocześnie wskazał, że umowa zawarta w dniu 22 grudnia 2008 r. w trybie z wolnej ręki była zawarta tylko na okres do 6 miesięcy z zastrzeżeniem, że umowa przestanie obowiązywać w przypadku wyłonienia zakładu unieszkodliwiania odpadów w postępowaniu prowadzonym w trybie konkurencyjnym. Dodatkowo zamawiający wskazywał, iż udzielenie przedmiotowego zamówienia znajdowało swoje uzasadnienie również w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit.a) p.z.p., albowiem ZUK USKOM prowadzi jedyny zakład unieszkodliwiania odpadów, który jest w stanie przyjąć ilość odpadów wytwarzanych przez mieszkańców Olsztyna, posiada zezwolenie zintegrowane i znajduje się w odległości umożliwiającej dostarczanie na bieżąco odpadów do unieszkodliwiania. W dniu 5 sierpnia 2009 r. Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w O. zawiadomiła Prezesa UZP, że w wyniku kontroli przeprowadzonej w ZGOK, w zakresie realizacji zamówień publicznych w latach 2007-2008, ujawniono fakty wskazujące na naruszenie przepisów p.z.p., m.in. poprzez udzielenie w dniu 22 grudnia 2008 r. w trybie z wolnej ręki zamówienia publicznego na unieszkodliwienie odpadów o wartości szacunkowej 3.744.110 zł (965.968 euro) pomimo niespełnienia przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p. uzasadniających zastosowanie tego trybu. Decyzją z dnia (...) lipca 2012 r. o numerze (...), Prezes UZP nałożył na ZGOK karę pieniężną w wysokości 30.000 zł z tytułu udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów p.z.p ...

1234następne »