Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

I SA/Bk 410/13 – Wyrok WSA w Białymstoku – 2013-12-11 37 fragmentów

2013-12-11 » Oddalono skargę

jego wynik, które to umocowanie wynika z art. 26 ust. 1 pkt 14, pkt 15 i pkt 15a ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. Przepisy te realizują postanowienia wynikające z treści art. 60 pkt a) i b) i art. 98 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006, oraz że instytucja zarządzająca prowadząc ...

charakterze prywatnym - jest to forma dysponowania środkami publicznymi, która ma na celu chronienie interesu publicznego i efektywne wydatkowanie pieniędzy pochodzących z budżetu. Zatem przyjąć należy, że równe traktowanie sprzyja konkurencji, ale i umożliwia prawidłowe dysponowanie środkami publicznymi. Obowiązek przestrzegania zasady równego traktowania, jest zgodny z celami dyrektyw, które zmierzają do wspierania rozwoju rzeczywistej konkurencji w dziedzinach podlegających odpowiednio ich zakresom stosowania i które formułują kryteria udzielania zamówień zmierzające do zagwarantowania takiej konkurencji (por. wyroki TSUE z dnia 17 września 2002 r. w sprawie C-513/99 Concordia Bus FInland, ECR 2002, s. I-07213 i z dnia 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03 Fabricom S.A., Zb. Orz. 2005, s. I-01559). Realizację powyższej zasady ma zapewnić m.in. konstrukcja art. 7 i 29 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Art. 7 stanowi, iż zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców ...

Skarżąca - Miasto Ł., dokonując opisu przedmiotu zamówienia nałożyła warunek nakazujący wykonawcy, by dokonywał serwisu silnika i skrzyni biegów na terenie Polski. Sąd podziela argumentację Organu, iż w istocie warunek ten może ograniczać uczciwą konkurencję i preferuje podmioty krajowe, albo też te, które mają na terenie Polski zakłady serwisowe, albo też ...

w kooperację z podmiotem krajowym, co jak wynika z powyższego wywodu narusza zasadę równego traktowania i przejrzystości. Warto przy tym podnieść iż warunek ten nie był uzasadniony z uwagi na specyfikę ...

nie miały), nie był uzasadniony z uwagi na specyfikę zamówienia; pożądany efekt w postaci sprawnego i szybkiego serwisu można przecież było osiągnąć inną metodą. Słusznie podnosi Organ, iż można było wskazać ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok NSA – 2022 45 fragmentów

2022-02-25 » Oddalono skargę kasacyjną

w niewłaściwej kontroli legalności działalności administracji publicznej poprzez niezastosowanie art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. skutkujące niewłaściwym zastosowaniem art. 151 p.p.s.a. i oddaleniem skargi gdy Sąd w wyniku rozpoznania skargi zaaprobował działania organu polegające na niezastosowaniu płynącej ...

zamówień publicznych musi prowadzić do nałożenia korekt finansowych; 6. art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. w zw. z art. 7, art. 8, art. 11, art. 78 i art. 80 k.p.a., przejawiające się w niewłaściwej kontroli legalności działalności administracji publicznej poprzez niezastosowanie art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. skutkujące niewłaściwym zastosowaniem art. 151 p.p.s.a. i oddaleniem skargi z powodu niewyczerpującego, ogólnikowego rozpatrzenia skargi, w tym niewyjaśnienia zasadności nałożenia korekty finansowej ...

stosowanych przez podmioty kontrolujące dokumentacji SIWZ o takich samych zapisach dot. kryterium okresów gwarancji kwestionowanych i wytykających naruszenia, (w tym przez organ), na niezbadaniu przez organ skutków stwierdzonych naruszeń w aspekcie ...

powinna być wykazana przez organ (por. wyrok TSUE z 16 lipca 2016 r. w sprawie C-406/14; pkt 44, 45 i 47; art. 143 ust. 2 rozporządzenia nr 1303/2013; art. 24 ust. 1 ustawy wdrożeniowej). Natomiast bez znaczenia jest to, czy szkoda ta powstała na skutek świadomego i celowego działania beneficjenta, czy też w sposób niezamierzony i wynika z niewłaściwej realizacji projektu lub wadliwego prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia. Przyczyny powstania oraz ...

korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców (por. wyroki TSUE: z 17 września 2002 r. w sprawie C-513/99 Concordia Bus Finland Oy Ab and Helsingin kaupunki, HKL-Bussiliikenne oraz z 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03, Fabricom SA v. État belge). Wprowadzenie do postępowania w sprawie zamówień publicznych podstawowych zasady oznacza ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Olsztynie – 2022 82 fragmenty

2022-08-18 » Oddalono skargę

8 podrozdziału 6.5.2 Wytycznych, podczas gdy dopełnił on wszelkich procedur wymaganych ww. dokumentami; c) uznanie, że działanie skarżącego stanowi "nieprawidłowość" w rozumieniu art. 2 pkt 36 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, mimo, że nie dopuścił się on naruszenia postanowień umowy i obowiązujących przepisów; d) pominięcie przez organ okoliczności, że działania strony nie mają nie tylko rzeczywistego ...

dofinansowania jedynie w oparciu o treść protokołu pokontrolnego (prowadzenie postępowania pod założoną z góry tezę); c) ignorowaniem okoliczności, że realizacja projektu miała na celu dokonanie kompleksowej modernizacji obiektu czynnie użytkowanego, w szczególności nieuwzględnienie konieczności dochowania wyższej staranności i bezpieczeństwa przez zamawiającego; d) prowadzeniem postępowania pod z góry założoną tezę i oparciem swojego stanowiska wyłącznie na twierdzeniach wyrażonych w protokole kontroli; e) przyjęciem, że działanie strony ...

art. 184 u.f.p., b) skarżący nie dopuścił się naruszenia prawa unijnego lub krajowego; c) jego działania nie miały szkodliwego wpływu na budżet Unii; d) cele projektu zostały zrealizowane; II przepisów prawa materialnego, tj.: 1) art. 2 pkt 36 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 poprzez jego błędną wykładnię, przejawiającą się uznaniem, że działanie skarżącego ...

na korzyść lub niekorzyść niektórych wykonawców (wyroki TSUE: z 17 września 2002 r. w sprawie C-513/99 Concordia Bus Finland Oy Ab and Helsingin kaupunki, HKL-Bussiliikenne oraz z 3 marca 2005 r. w sprawach połączonych C-21/03 i C-34/03, Fabricom SA v. État belge). Odnosząc się do powołanego przez stronę orzecznictwa KIO, wskazać należy ...

całości współfinansowania UE lub całości wydatków kwalifikowanych poniesionych w ramach zamówienia jest niewspółmierne do charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej. Przepis § 3 ust. 2 rozporządzenia stanowi natomiast, że charakter i wagę nieprawidłowości indywidualnej ocenia się odrębnie dla każdego zamówienia, biorąc pod uwagę stopień naruszenia zasad uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, przejrzystości i niedyskryminacji. Dokonując obniżenia korekty do 10%, organ posłużył się załącznikiem do decyzji Komisji Europejskiej C (2019) 3452 z 14 maja 2019 r. ustanawiającym wytyczne dotyczące określenia korekt finansowych w odniesieniu ...