Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

III SA/Wa 2290/16 – Wyrok WSA w Warszawie – 2017-09-11 470 fragmentów

2017-09-11 » Oddalono skargę

1655], dalej: ustawa Pzp. Ponadto, jedną z kwestii spornych, eksponowanych w zaskarżonej decyzji a także w skardze jest sprawa momentu i sposobu przeniesienia praw z licencji do programów komputerowych, stanowiących przedmiot zamówienia, w kontekście utożsamiania przez organ tego skutku z fizycznym przekazaniem dokumentu zwanego licencją, co miało miejsce po ostatecznym terminie wykonania zamówienia [30 listopad ...

wskazujące na mylne utożsamienie przedmiotu rzeczywistej transakcji z obrotem dokumentem licencji [jako towarem], a nie obrotem prawem. W rozpoznawanej sprawie przekazanie dokumentu potwierdzającego przeniesienie praw z licencji stanowiło element umowy z zamawiającym i obowiązek z niej wynikający. Udzielenie praw z licencji - zgodnie z umową z zamawiającym - następowało przez przekazanie odpowiedniego dokumentu [dokumentu licencji] i umożliwienie pobrania oprogramowania przez szkoły z odpowiedniego serwera [finalnie ...

zobowiązuje się do wykonania na rzecz zamawiającego czynności, polegających na przekazaniu do szkół/ placówek, wskazanych przez zamawiającego wymaganych informacji i dokumentów, o których mowa w § 2 pkt 18, w szczególności: licencji, kluczy [haseł, loginów] do oprogramowania, do którego pobrania upoważniona jest szkoła/placówka. Niezależnie zatem od niewłaściwej nomenklatury, przedmiotem zobowiązania na rzecz Ministerstwa Edukacji Narodowej były licencje rozumiane jako prawa do korzystania z utworów, potwierdzone stosownym dokumentem licencji, którym towarzyszyć miało przekazanie odpowiednich haseł, loginów służących korzystaniu z oprogramowania. Także uczestnicy kolejnych, dokonywanych po dacie wykonania zamówienia operacji, mających za przedmiot licencje, jeszcze dosadniej utożsamiali licencje z dokumentem - w korespondencji elektronicznej z 2 grudnia 2008 r. między Panią E. B., D. w Y. D.P. SA a prezesem P..PL sp. z ...

umowy z Ministerstwem Edukacji Narodowej z 5 listopada 2008 r. licencja stanowiła "dokument potwierdzający legalność dostarczonego oprogramowania". W sprawie zaś nie ustalono, by właściciel praw do oprogramowania [S. W. sp. z o.o.] kwestionowała fakt przekazania do 30 listopada 2008 r. przez Y. D. P.SA ...

CD [to bowiem zostało zlecone innym podmiotom], lecz sama dostawa licencji. Nie sposób zatem przyjąć, że kontekst gospodarczy, na który powołuje się Skarżąca, w tym krótki termin realizacji zamówienia wymuszał na konsorcjum, które zostało wyłonione w celu realizacji zamówienia w części C posłużenie się pomocą innych podmiotów w zakresie dostawy licencji, rozumianej jako pozyskanie prawa do korzystania z utworu i przekazanie go innym podmiotom. Kontekst gospodarczy, w jakim funkcjonowało wybrane w zamówieniu konsorcjum wskazuje, że było ono gotowe do realizacji zamówienia samodzielne, siłami swoich konsorcjantów oraz posiadając w dyspozycji przyrzeczenie sprzedaży praw z licencji przez ich właściciela, tj. S. W. sp. z o.o. Rezultaty przeprowadzonego postępowania dowodowego wskazują, że poszczególne podmioty dokonujące w dniach od 1 do 3 grudnia 2008 r. udokumentowania sprzedaży licencji nie uczestniczyły w realizacji zamówienia, które wykonane zostało do 30 listopada 2008 r ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2019 78 fragmentów

2019-02-20 » Oddalono skargę

nazwa konkretnego oprogramowania komputerowego, tj.: "[...]", produkowanego przez firmę [...], będącą jednostką zależną od [...]." Kontrolujący ustalili, że polski oddział Firmy [...] odpowiedział na przekazane zapytanie ofertowe i jako jedyny złożył kompletną ofertę na dostawę urządzeń zgodnie ze specyfikacją zapytania ofertowego. W zapytaniu ofertowym nie zawarto informacji, że dopuszczalne jest oprogramowanie równoważne ...

wytypowała kilku ewentualnych dostawców urządzeń wskazanych we wniosku o dofinansowanie, w tym: [...], [...], [...] i [...], informując, że każda z tych firm oferuje urządzenia o parametrach umożliwiających pełną realizację opisanego w dokumentacji ciągu technologicznego. Spółka w piśmie tym zaznaczyła również, że pozyskanie licencji na wykorzystanie technologii "Sposób wykonywania drzwi i okien, zwłaszcza z ...

marca 2018 r. pełnomocnik strony zapoznał się z aktami sprawy w siedzibie organu, a następnie 20 marca 2018 r. złożył pismo w sprawie, w którym m in. wskazał, że "Oprogramowanie [...] stanowi odrębny w stosunku do maszyn obróbczych przedmiot obrotu. Oprogramowanie i licencję na jego użytkowanie można zakupić niezależnie od urządzenia - obrabiarki do produkcji profili. Po nabyciu stosownych licencji konkurenci mogli zatem przedstawić oferty odpowiadające zapytaniu ofertowemu z [...] listopada ...

L 210 s. 25, dalej jako: "rozporządzenie nr 1083/2006"). W odniesieniu do argumentacji strony zawartej w piśmie z [...] marca 2018 r. Minister stwierdził ponadto, że w jego ocenie możliwość zakupu oprogramowania i licencji na jego użytkowanie przez potencjalnych wykonawców w celu spełnienia kryteriów określonych przez stronę w zapytaniu ofertowym ogranicza krąg potencjalnych wykonawców do tych, którzy zakupiliby takie oprogramowanie i licencję. Zdaniem organu takie stanowisko strony nie świadczy o tym, że ...

sytuacji, że z ubiegania się o zamówienie zrezygnowali wykonawcy, którzy w przypadku wskazania wprost, iż wymagane oprogramowanie mogło być równoważne oprogramowaniu [...], mogliby złożyć konkurencyjne oferty także w zakresie pozostałych pozycji zapytania ofertowego. Co istotne, mogły to być oferty korzystniejsze cenowo od oferty wybranej w projekcie. Należy ponadto zauważyć, że w piśmie z 20 marca 2018 r. spółka wskazała m.in., że oprogramowanie [...] i licencję na jego użytkowanie można zakupić niezależnie od urządzenia - obrabiarki do produkcji profili, zaś po nabyciu stosownych licencji potencjalni wykonawcy mogli przedstawić oferty odpowiadające zapytaniu ofertowemu. Wbrew zarzutom skargi, w ocenie Sądu, Minister prawidłowo w zaskarżonej decyzji wskazał, że możliwość zakupu oprogramowania i licencji na jego użytkowanie przez potencjalnych wykonawców w celu spełnienia kryteriów określonych przez stronę w zapytaniu ofertowym ogranicza krąg potencjalnych wykonawców do tych, którzy zakupiliby takie oprogramowanie i licencję. Strona nie wykazała, aby w zapytaniu ofertowym dopuszczała możliwość składania ofert przez wykonawców, którzy oferowaliby ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok NSA – 2023 108 fragmentów

2023-06-06 » Oddalono skargę kasacyjną

Wskazanym na wstępie wyrokiem z 20 lutego 2019 r., WSA w Warszawie oddalił skargę spółki na ww. decyzję. Podkreślił, że istota sporu w niniejszej sprowadza się do ustalenia, czy w ramach otrzymanego dofinansowania skarżąca dokonała wydatków z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 u.f.p. oraz czy organ prawidłowo dokonał korekty tych wydatków. Sąd pierwszej instancji przypomniał, że w zakresie dostawy oraz zakupu usług i robót budowlanych w ramach Projektu, zgodnie z postanowieniami umowy o dofinansowanie (§ 11), w przypadku, gdy Beneficjent nie był zobowiązany do stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, zobowiązany był do ponoszenia wszystkich wydatków kwalifikujących się ...

sytuacji, że z ubiegania się o zamówienie zrezygnowali wykonawcy, którzy w przypadku wskazania wprost, iż wymagane oprogramowanie mogło być równoważne oprogramowaniu eluCAD, mogliby złożyć konkurencyjne oferty także w zakresie pozostałych pozycji zapytania ofertowego. Co istotne, mogły to być oferty korzystniejsze cenowo od oferty wybranej w projekcie. Wbrew zarzutom skargi, w ocenie sądu pierwszej instancji, minister prawidłowo w zaskarżonej decyzji wskazał, że możliwość zakupu oprogramowania i licencji na jego użytkowanie przez potencjalnych wykonawców w celu spełnienia kryteriów określonych przez stronę w zapytaniu ofertowym ogranicza krąg potencjalnych wykonawców do tych, którzy zakupiliby takie oprogramowanie i licencję. Strona nie wykazała, aby w zapytaniu ofertowym dopuszczała możliwość składania ofert przez wykonawców, którzy oferowaliby ...

okoliczność przysługujących E. Sp. z o.o. skutecznych erga omnes praw wyłącznych z patentu nr 220488 (zgłoszenie patentowe zarejestrowane w dniu 20 czerwca 2011 r., pod nr 395366 w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej a także wykazanie, że oprogramowanie eluCAM ...

przed organem jak i sądem pierwszej instancji twierdziła, że takie licencje były dostępne i także inne firmy mogły złożyć oferty, mimo wskazania w zapytaniu ofertowym oprogramowania konkretnego producenta. Nie można zatem przyjąć, że zrealizowanie projektu w świetle art. 63 ust. 1 i art. 64 ust. 1 ustawy Prawo przemysłowe mogło nastąpić wyłącznie przez firmę E. (w zakresie maszyn i urządzeń), czy też powiązaną z nią firmę E. (w zakresie oprogramowania). W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego brak było również podstaw do uznania, że w sprawie został naruszony art. 207 ust. 1 pkt 2 u.f.p. poprzez jego błędne zastosowanie. W orzecznictwie sądów administracyjnych utrwalony jest pogląd, że procedury - jakich naruszenie ...

sama przyznaje skarżąca spółka wskazując konkretne numery kart, znajdują się w aktach sprawy przekazanej do sądu przez ministra, a zatem wniosek powyższy należało uznać ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2018 125 fragmentów

2018-02-13 » Oddalono skargę

dalej: "PARP", "Organ I instancji". z [...] października 2016 r., znak: [...] w przedmiocie określenia zobowiązania do zwrotu środków przekazanych Beneficjentowi na podstawie Umowy o dofinansowanie nr [...], której przedmiotem było dofinansowanie Projektu pn. "[...]", realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, w wysokości 147 226,00 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia przekazania środków do dnia dokonania zwrotu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia ostatecznej decyzji Minister Rozwoju ...

dnia 29 sierpnia 2012 r. nr [...] na realizację projektu pn. "[...]", w wysokości 147 226,00 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia przekazania środków tj.: • od kwoty 8 160,00 zł. od 26 ...

dofinansowanie, stosować przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w ramach Projektu, w przypadku, gdy wymóg jej stosowania wynika z art. 3 tej ...

uwagi na fakt, iż oprogramowanie [...] firmy C. może być udostępnione w tzw. "wersji demo", bez rejestracji licencji na użytkownika końcowego, Właściwości bazy danych, wg eksperta, świadczą o ...

lub zaniechania podmiotu gospodarczego, które powoduje lub mogłoby spowodować szkodę w budżecie ogólnych Unii Europejskiej. Chodzi tu więc nawet o tzw. szkodę potencjalną. Podkreślenia wymaga, że prawo unijne nie precyzuje sposobu w jaki może dojść do nałożenia korekty finansowej, o której mowa w art. 98 ust. 2 Rozporządzenia 1083/2006. Korekty te są nakładane w oparciu o przepisy krajowe co wynika z art. 26 ust ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Szczecinie – 2015 186 fragmentów

2015-03-30 » Uchylono decyzję I i II instancji

i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Żaden inny dostawca nie był w stanie zintegrować swojego produktu z istniejącymi systemami będącymi w posiadaniu Zamawiającego); przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikające z odrębnych przepisów w szczególności zwianych z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Systemy stanowią własność zarówno prawną jaki i intelektualną firm. Zamawiający posiadał licencje na użytkowanie systemów, jednak bez praw do ingerencji w kod źródłowy aplikacji. Ingerencja spowodowałaby utratę gwarancji na system oraz wsparcia technicznego. Dodatkowo ingerencja w element będący własnością intelektualną firm przez Zamawiającego lub przez wybrany ...

na wysokie koszty odszkodowawcze. Podjęcie wykonania zamówienia przez innego wykonawcę w związku z ochroną praw autorskich było więc trwale niemożliwe). Dodatkowo Beneficjent podniósł, iż relacje umowne pomiędzy wykonawcą a zamawiającym oraz zapisy dotyczące praw autorskich i licencji uniemożliwiałyby zlecenie dalszych prac podmiotowi wyłonionemu w warunkach konkurencyjnych, co wiązałoby się z koniecznością rozpoczęcia wszystkiego od ...

zamówienia, przy czym zawarte wcześniej umowy nie stanowiły podstawy ochrony praw autorskich, na co w opinii Beneficjenta wskazywano w decyzji. Niezależnie od powyższego Strona podniosła, że w orzecznictwie sądów administracyjnych utrwalił się pogląd, że w sprawie ustalenia i nałożenia korekty finansowej powinna być wydana decyzja administracyjna. Brak takiej decyzji uniemożliwia skuteczne wydanie decyzji w przedmiocie zwrotu dofinansowania. Po ponownym rozpoznaniu sprawy IZ RPO W [...] wydała zaskarżoną decyzję utrzymującą w mocy decyzję z dnia 16 kwietnia 2014 r., nie znajdując podstaw do jej uchylenia w całości lub choćby w części, albo umorzenia postępowania. W ocenie Instytucji Zarządzającej: 1. Bezzasadny jest zarzut przedwczesności wydania zaskarżonej ...

i oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Żaden inny dostawca nie był w stanie zintegrować swojego produktu z istniejącymi systemami będącymi w naszym posiadaniu); przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikające z odrębnych przepisów w szczególności związanych z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (systemy stanowią własność zarówno prawną, jaki i intelektualną firm. Skarżąca posiadała licencje na użytkowanie systemów, jednak bez praw do ingerencji w kod źródłowy aplikacji. Ingerencja spowodowałaby utratę gwarancji na system oraz wsparcia technicznego. Dodatkowo ingerencja w element będący własnością intelektualną firm przez skarżącego lub przez wybrany inny podmiot naraziłoby skarżącego docelowo na wysokie koszty odszkodowawcze; w tej sytuacji z przyczyn niezależnych od skarżącego niemożliwe było powierzenie wykonania usług innym podmiotom wyłonionym w trybie konkurencyjnym zamówień publicznych. Zgodnie bowiem z przepisami prawa autorskiego w każdym przypadku istniał tylko jeden podmiot, który mógł dane zamówienie ...

ma charakter nieprzezwyciężalny i obiektywny, tzn. okoliczności te były całkowicie niezależne od skarżącej). Skarżący podniósł, że poza sporem pozostaje, że koszt zakupu ww. praw i kodów źródłowych do systemów objętych ww. projektem szacowany byłby w milionach złotych. Z informacji od jednej z firm będącej twórcą systemu wynika, że koszt przeniesienia praw autorskich i własności kodu źródłowego szacowałby się na poziomie [...] mln ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2018 87 fragmentów

2018-10-10 » Oddalono skargę

2017 r. zobowiązującą do zwrotu części dofinansowania projektu pn. "[...]" nr [...] w kwocie 577.711,77 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania środków do dnia zwrotu. Kontrolowane rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym: W dniu [...] sierpnia 2012 r. pomiędzy Narodowym Centrum Badań i Rozwoju ...

z [...] kwietnia 2017 r. zobowiązał [...] do zwrotu części dofinansowania projektu w kwocie 577.711,77 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania środków do dnia zwrotu. Powodem uznania wydatków poniesionych przez Beneficjenta ...

do stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., nr 113, poz. 759), dalej: "pzp", udzielił w ramach projektu zamówienia publicznego dotyczącego "Usługi wdrożenia i utrzymania Zintegrowanego ...

o. [...] Sp. z o.o. zmodyfikowała swą ofertę poprzez dodanie licencji za serwer na kwotę 119.925 zł, której Skarżąca nie wymagała w SIWZ, a następnie nie wyraziła zgody na poprawienie omyłki w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, przez co ...

finansowanych z udziałem środków europejskich. Niedopuszczalne jest natomiast przyjęcie, że w ramach takiego postępowania interes prawny posiadały także podmioty pośrednio zaangażowane w realizację poszczególnych projektów, w tym także podmioty składające oferty w ramach postępowania przetargowego prowadzonego na podstawie ustawy - Prawo zamówień publicznych. Za bezzasadne Sąd uznał zarzuty dotyczące naruszenia przez organ art. 8 k.p.a w zw. z art. 77 § 1 k.p.a. i art. 80 k.p.a. Podkreślenia wymaga, że w przedmiotowym postępowaniu nie można mówić o naruszeniu zasady zaufania obywateli do organów państwa, bowiem materiał dowodowy w przedmiotowej sprawie został zebrany, rozpatrzony oraz oceniony w sposób wyczerpujący, a ustalenia organów obu instancji nie są dowolne i znajdują potwierdzenie w materiale dowodowym kompletnym i w pełni rozpatrzonym. Także zarzut naruszenia konstytucyjnej zasady dwuinstancyjności postępowania wyrażonej w art. 78 Konstytucji RP nie znajduje potwierdzenia w aktach sprawy. Organy obu instancji przeprowadziły własne postępowanie dowodowe, a ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2006 180 fragmentów

2006-03-29 » Uchylono decyzję I i II instancji

zwany dalej "Prezesem KRUS", na podstawie art. 67 ust. 2 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn ...

zapewnił sobie nadzór autorski nad wdrożeniem systemu przez "Z." B. W całym procesie wdrożenia systemu "F." 20 ośrodków obliczeniowych miało za zadanie wyłącznie wyprowadzenie i przekazanie do KRUS baz danych powstałych w poprzednio wykorzystywanych systemach "E. i "R.". KRUS upoważnił autora systemu ...

też, zdaniem Prezesa KRUS, nie można twierdzić, iż spółki wchodzące w skład grupy "Z." posiadają znajomość systemu "F." w stopniu umożliwiającym wykonanie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wyjaśniając problem autorskich praw majątkowych Prezes KRUS stwierdził, że System [...] - "S." powstał w latach 1990-1991 do obsługi ZUS. Jest to program autorstwa ...

B. Po wydzieleniu KRUS ze struktur organizacyjnych ZUS, KRUS otrzymał licencję niewyłączną na korzystanie z tego programu. W wyniku rozstrzygnięcia w 1998 r. przetargu nieograniczonego na system emerytalno-rentowy, KRUS wybrał ...

całości zgromadzonego materiału dowodowego. Na zakończenie należy jeszcze dodać, iż niezależnie od podstawowego powodu uchylenia decyzji Prezesa UZP, polegającego na nie wykazaniu zaistnienia przesłanki uzasadniającej wznowienie postępowania, w decyzjach tych Prezes UZP rozstrzygając ponownie sprawę dotyczącą wniosku Prezesa ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2017 331 fragmentów

2017-05-30 » Oddalono skargę

nr 1371/2007 z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz.U.UE.L. 2007.315.14), dalej ...

kolejowym (art. 4 ust. 9 u.t.k.), a to w oparciu o wydane na jej rzecz licencje, tj.: na wykonywanie przewozów kolejowych rzeczy z [...] listopada 2003 r ...

zmniejszenia liczby dzierżawionych punktów (z 78 do 56 punktów), poprzez przekazanie ich właścicielowi, tj. P. Ponadto P. zawiadomiła, że jej Zarząd podjął uchwałę, która zakłada przekazanie części majątku stanowiącego "punkty ładunkowe", do których posiada tytuł własności, będące w użytkowaniu wieczystym oraz dzierżawione na podstawie umowy [...] (oraz jeden punkt dzierżawiony na podstawie [...]) spółce jej zależnej, która będzie podmiotem uprawionym do gospodarowania nimi w ramach grupy P. Według deklaracji P. zawartej w tym piśmie, w pozostałej części majątek z umowy [...] zostanie przeniesiony do umowy dzierżawy ...

zakwalifikować jako punkty ładunkowe. Nadto P. podała, że do spółek zależnych (tj. C., C., C.) zostanie przekazany majątek, którym dotychczas te podmioty władały na podstawie umów poddzierżawy zawartych z nią, w drodze cesji stosownych umów dzierżawy z PKP SA. Natomiast w odniesieniu do obiektu w [...] P. poinformowała, że PKP SA przygotowuje obecnie roboczy harmonogram prac, mających na celu wykonanie Sprawozdania z [...] lutego 2012 r. w sprawie podziału pomiędzy P. i PKP PLK składników majtku trwałego ...

do odstąpienia od nałożenia kary pieniężnej, zgodnie z trybem przewidzianym w art. 66 ust. 2a u.t.k. Izba zaskarżyła ww. decyzję w części i wniosła; - o jej uchylenie w części, w której stwierdza ona jedynie w sposób hipotetyczny, że P. mogło naruszać zasadę niedyskryminacji innych przewoźników kolejowych w dostępie do infrastruktury kolejowej i w tym zakresie wniosła o przekazanie sprawy do ponownego rozstrzygnięcia organowi celem stanowczego stwierdzenia, że P ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Szczecinie – 2021 142 fragmenty

2021-10-13 » Oddalono skargę

poprzez stworzenie innowacyjnego systemu teleopieki skierowanego do osób starszych i zależnych, w tym niepełnosprawnych w okresie [...] r. (punkt D.1. wniosku o dofinansowanie). Przywołany cel miał zostać osiągnięty poprzez zakup wartości niematerialnej i prawnej w postaci dedykowanej aplikacji, której wdrożenie w wymienionej spółce kapitałowej doprowadzić miało do wykreowania nowej, innowacyjnej usługi wspierającej osoby starsze i zależne, w tym niepełnosprawne. W oparciu o wymienioną aplikację miały powstać dwie innowacyjne usługi produktowe i dwie procesowe oraz innowacja nietechnologiczna. W pkt A.3 wniosku o dofinansowanie Spółka wskazała natomiast, że podejmowane przez nią przedsięwzięcie będzie miało charakter stacjonarny. Ponadto w punkcie D.3 wniosku zawarła informację, że planowane do zakupienia oprogramowanie zostanie zainstalowane na jej serwerach w K., tj. w miejscu realizacji Projektu. Powyższe znalazło swoje odzwierciedlenie również w założeniach Biznes planu (punkt C.1.5), stanowiącego załącznik do ...

z punktem B.2.4 Biznesu planu administratorami systemu zakupionego w ramach Projektu, mającego służyć świadczeniu usług teleopieki miały być urzędy np. ośrodki pomocy społecznej. System miał działać w tzw. chmurze, a opłaty miały przybrać charakter abonamentowy, a zatem jak wskazał sam Beneficjent nie trzeba będzie kupować drogiej licencji oraz ponosić kosztów instalacji. Powyższe oznaczało, że podmioty które w przyszłości zechcą korzystać z wytworzonego oprogramowania nabędą produkt/usługę wdrażaną w ramach Projektu, gdzie oferowanie usług teleopieki odbywać się będzie na podstawie dostępu do panelu administratora, a nie w drodze licencji do oprogramowania. Spółka w dniu [...].03.2018 r. ogłosiła postępowanie o udzielenie zamówienia pn. "[...]", gdzie jako osobę do kontaktu w sprawie ogłoszenia wymieniono M. S. pełniącą w tamtym czasie funkcję Prezesa Zarządu Spółki. W zapytaniu ofertowym wskazano, że przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wdrożenie platformy informatycznej dedykowanej osobom starszym i zależnym, pracującej w trybie offline i online na systemie Android. Przywołana platforma miała ...

Zasad oraz punktu 5 podrozdziału 6.5.2. Wytycznych, Beneficjent w ogłoszonym w dniu [...]03.2018 r. postępowaniu o udzieleniu zamówienia nie zawarł wyczerpującego opisu świadczenia, którego oczekiwałby od potencjalnych wykonawców. Spółka w opisie przedmiotu zamówienia nie scharakteryzowała bowiem przedmiotu dostawy w sposób, który umożliwiałby ustalenie czy wymieniona oczekuje udzielenia licencji na oprogramowanie (oraz ewentualnie jej rodzaju), czy przeniesienia autorskich praw majątkowych. Na podstawie złożonej dokumentacji aplikacyjnej stworzona aplikacja miała być ...

odsetkami określonymi jak dla zaległości podatkowych. Organ wskazał również, że niezależnie od powyższych ustaleń, IZ RPO [...] ustaliła, że Beneficjent swoim działaniem doprowadził do wykorzystania części środków przekazanych mu w ramach RPO [...] niezgodnie z warunkami określonymi w Umowie oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego, tj. art. 184 u ...

dofinansowania, powoduje konieczność odzyskiwania przez IZ RPO [...] kwot podlegających zwrotowi, w tym wydawania decyzji o zwrocie środków przekazanych na realizację programów, projektów lub zadań, o której mowa w przepisach u.f.p. Obowiązek zwrotu przez Beneficjenta nieprawidłowo wykorzystanego dofinansowania wynika wprost z § 12 umowy o dofinansowanie. W sytuacji, gdy projekt realizowany jest niezgodnie z przepisami prawa, a także postanowieniami RPO [...], IZ RPO [...] ma nie tylko prawo, ale i obowiązek zakwestionować prawidłowość przyznania dofinansowania i w takim przypadku jest zobowiązana przepisami prawa do stosowania art. 207 ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2015 62 fragmenty

2015-02-19 » Oddalono skargę

Madalińska-Urbaniak, Protokolant specjalista - Justyna Macewicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lutego 2015 r. sprawy ze skargi Z. G. O. K. Sp. z o.o. w O. na decyzję Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę UZASADNIENIE Przedmiotem kontroli sądowoadministracyjnej w niniejszej sprawie jest decyzja Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (zwanego dalej: "Prezesem UZP") z dnia (...) sierpnia 2012 r., utrzymująca w mocy decyzję własną w sprawie nałożenia kary pieniężnej z tytułu udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem prawa. Decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym: Pismem z dnia 23 grudnia 2008 r. Z. G. O. K. Sp. z o.o. w O. (zwana dalej: "ZGOK"), działając w oparciu o art. 67 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.; zwanej dalej: "p.z.p.") przekazał Prezesowi UZP uzasadnienie zastosowania trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługę unieszkodliwiania odpadów o ...

09, 19 12 10, 19 12, 20 03 99 wytwarzanych w tym Zakładzie. Wyjaśnił w uzasadnieniu, iż dwukrotnie wszczynał postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę unieszkodliwiania odpadów. Oba postępowania zostały unieważnione. Wskazał też, iż wynikła konieczność udzielenia zamówienia w trybie natychmiastowym, bez zachowania terminów przewidzianych dla innych trybów udzielania zamówień, albowiem brak zabezpieczenia regularnego unieszkodliwiania odpadów w konsekwencji mógł spowodować zagrożenie epidemiologiczne. Następnie, pismem z dnia 2 marca 2009 r. ZGOK przekazał Prezesowi UZP dalsze wyjaśnienia dotyczące przeprowadzonego postępowania wskazując, iż w dniu 27 lutego 2007 r. została zawarta z Z. U. K. U. Sp. z o.o. z siedzibą w M. umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na unieszkodliwianie odpadów. W dniu 10 września 2008 r. wykonawca ZUK U. Sp. z ...

z warunkami wypowiedzenia miał trzy miesiące na wyłonienie wykonawcy usługi w trybie konkurencyjnym. Zauważył, iż ZGOK wszczął dwa następujące po sobie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego (nr (...) i nr (...)), które zostały następnie unieważnione z przyczyn leżących po stronie zamawiającego. W ocenie Prezesa UZP, nie można zatem zgodzić się z zamawiającym, iż nieskuteczność zastosowania trybów konkurencyjnych i niemożliwość udzielania zamówienia w tych trybach z powodu ich unieważnienia było okolicznością niezależną od zamawiającego, której nie dało się przewidzieć. Organ podtrzymał także ...

o.o., skarżąca nie dokonała oceny możliwości utylizacyjnych innych przedsiębiorstw w branży przed wyborem wykonawcy w trybie z wolnej ręki, a przekonanie zamawiającego w tym przedmiocie nie przesądzało o niemożliwości wykonania zamówienia przez innych potencjalnych wykonawców, skoro na rynku istniały podmioty prowadzące działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów posiadające wymagane prawem pozwolenia. Słusznie również organ odpiera zarzut ZGOK w zakresie transportu odpadów, podnosząc, iż okoliczność ta jest wynikiem możliwości ...

art. 107 § 1 k.p.a., bowiem zaskarżona decyzja odpowiada prawu. W szczególności zawiera powołanie podstawy prawnej, rozstrzygnięcie, a także uzasadnienie faktyczne ...

1234następne »