7 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
okoliczność przysługujących E. Sp. z o.o. skutecznych erga omnes praw wyłącznych z patentu nr 220488 (zgłoszenie patentowe zarejestrowane w dniu 20 czerwca 2011 r., pod nr 395366 w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej a także wykazanie, że oprogramowanie eluCAM ...
przed organem jak i sądem pierwszej instancji twierdziła, że takie licencje były dostępne i także inne firmy mogły złożyć oferty, mimo wskazania w zapytaniu ofertowym oprogramowania konkretnego producenta. Nie można zatem przyjąć, że zrealizowanie projektu w świetle art. 63 ust. 1 i art. 64 ust. 1 ustawy Prawo przemysłowe mogło nastąpić wyłącznie przez firmę E. (w zakresie maszyn i urządzeń), czy też powiązaną z nią firmę E. (w zakresie oprogramowania). W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego brak było również podstaw do uznania, że w sprawie został naruszony art. 207 ust. 1 pkt 2 u.f.p. poprzez jego błędne zastosowanie. W orzecznictwie sądów administracyjnych utrwalony jest pogląd, że procedury - jakich naruszenie ...
sama przyznaje skarżąca spółka wskazując konkretne numery kart, znajdują się w aktach sprawy przekazanej do sądu przez ministra, a zatem wniosek powyższy należało uznać ...
z punktem B.2.4 Biznesu planu administratorami systemu zakupionego w ramach Projektu, mającego służyć świadczeniu usług teleopieki miały być urzędy np. ośrodki pomocy społecznej. System miał działać w tzw. chmurze, a opłaty miały przybrać charakter abonamentowy, a zatem jak wskazał sam Beneficjent nie trzeba będzie kupować drogiej licencji oraz ponosić kosztów instalacji. Powyższe oznaczało, że podmioty które w przyszłości zechcą korzystać z wytworzonego oprogramowania nabędą produkt/usługę wdrażaną w ramach Projektu, gdzie oferowanie usług teleopieki odbywać się będzie na podstawie dostępu do panelu administratora, a nie w drodze licencji do oprogramowania. Spółka w dniu [...].03.2018 r. ogłosiła postępowanie o udzielenie zamówienia pn. "[...]", gdzie jako osobę do kontaktu w sprawie ogłoszenia wymieniono M. S. pełniącą w tamtym czasie funkcję Prezesa Zarządu Spółki. W zapytaniu ofertowym wskazano, że przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wdrożenie platformy informatycznej dedykowanej osobom starszym i zależnym, pracującej w trybie offline i online na systemie Android. Przywołana platforma miała ...
odsetkami określonymi jak dla zaległości podatkowych. Organ wskazał również, że niezależnie od powyższych ustaleń, IZ RPO [...] ustaliła, że Beneficjent swoim działaniem doprowadził do wykorzystania części środków przekazanych mu w ramach RPO [...] niezgodnie z warunkami określonymi w Umowie oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego, tj. art. 184 u ...
dofinansowania, powoduje konieczność odzyskiwania przez IZ RPO [...] kwot podlegających zwrotowi, w tym wydawania decyzji o zwrocie środków przekazanych na realizację programów, projektów lub zadań, o której mowa w przepisach u.f.p. Obowiązek zwrotu przez Beneficjenta nieprawidłowo wykorzystanego dofinansowania wynika wprost z § 12 umowy o dofinansowanie. W sytuacji, gdy projekt realizowany jest niezgodnie z przepisami prawa, a także postanowieniami RPO [...], IZ RPO [...] ma nie tylko prawo, ale i obowiązek zakwestionować prawidłowość przyznania dofinansowania i w takim przypadku jest zobowiązana przepisami prawa do stosowania art. 207 ...
publicznych jest udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, poprzez zawarcie 1 sierpnia 2011 r. w imieniu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w S. umowy obsługi prawnej z [...] Spółka Partnerska Adwokatów i Radców Prawnych z siedzibą w Poznaniu. Działanie takie zakwalifikowano jako sprzeczne z przepisami art. 7 ust. 3 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze ...
upomnienia. Obrońca obwinionego złożył odwołanie od orzeczenia RKO, zaskarżając je w całości. Orzeczeniem z [...] grudnia 2015 r. Główna Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych (dalej: GKO) utrzymała w mocy zaskarżone rozstrzygnięcie. Po przeanalizowaniu stanu prawnego z daty zarzucanego naruszenia i orzekania, doszła do przekonania, że w sprawie powinny znaleźć zastosowanie przepisy obowiązujące w chwili orzekania. Podkreśliła, że ustawa Prawo zamówień publicznych za zasadę przyjmuje konieczność zawierania umów na czas ...
konkurencji lub zasady równego traktowania wykonawców. Podkreśliła, że niezastosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi naruszenie zasady uczciwej konkurencji w stopniu znacznym. Zamawiający, który nie stosuje zasad i trybów Prawa ...
zobligowanie wykonawcy do przeniesienia na zamawiającego prawa do wykonywania autorskich praw zależnych do projektu, co w konsekwencji dałoby podstawę do przeprowadzenia przez niego przetargu w trybie konkurencyjnym. Brak takiego zastrzeżenia w umowie z inwestorem zastępczym w sposób istotny ogranicza konkurencję i stwarza sytuację, w której jedyny wykonawca, do którego zwrócił się zamawiający może dowolnie dyktować ceny. IZ zwróciła ponadto uwagę, iż w analizowanym postępowaniu o udzielenie zamówienia, zamawiający zlecił obsługę inwestycji w zakresie wykonania kompletnej dokumentacji technicznej wraz z kosztorysami inwestorskimi spółce ...
p.z.p, uzasadniające odstąpienie od zastosowania trybu przetargowego. Bezsprzecznie w efekcie udzielenia przez autorów dokumentacji projektowej w dniu [..] nieodpłatnie licencji wyłącznej do dokonywania zmian w dokumentacji projektowej (§ 1 ust. 1 umowy z[..] r.) spółce H. doszło do sytuacji, w której spółka ta stała się podmiotem wyłącznie upoważnionym do wykonywania praw zależnych do projektu. Jak już jednak wyjaśniał NSA w swoim wyroku z [...] r. z powołaniem się na szerokie orzecznictwo, a co również obszernie omówił organ w obu swoich decyzjach, samo istnienie praw wyłącznych nie stanowi wystarczającej podstawy do złożenia zamówienia w trybie z wolnej ręki. Jednocześnie strona skarżąca nie może się, w przekonaniu Sądu, skutecznie powoływać na obiektywną niemożliwość zapobieżenia takiej sytuacji, a w szczególności wywodzić podstaw do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt ...
jak i zmian do niej, będących przedmiotem zamówienia, nie uzasadniają w żadnej mierze ani odstąpienia przez zamawiającego od zastrzeżenia nadzoru autorskiego na etapie wykonania dokumentacji projektowej, ani braku odpowiedniego zabezpieczenia w umowie o inwestorstwo zastępcze poprzez poczynienie stosownych zastrzeżeń, dotyczących przeniesienia przez wykonawcę praw zależnych do projektu. Treść umów z [..] r . (o pełnienie inwestorstwa zastępczego ...
po rozpoznaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy złożonego przez "S" w Ł, w związku z decyzją Zarządu Województwa Łódzkiego nr 1/RPO/2022 z dnia 18 maja 2022 r. w przedmiocie: 1) określenia kwoty przypadającej do zwrotu w wysokości 266 817,98 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, 2) wskazania, że odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych należy liczyć: - dla kwoty 129 432,78 zł od dnia przekazania środków, tj. od dnia 20 grudnia 2019 r. do dnia zwrotu, - dla kwoty 137 385,20 zł od dnia przekazania środków, tj. od dnia 24 czerwca 2020 r. do dnia zwrotu, 3) zobowiązania strony do zwrotu w terminie 14 dni od dnia doręczenia ostatecznej decyzji kwoty określonej w pkt 1 wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych - Zarząd Województwa Łódzkiego utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję. W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny. Województwo Łódzkie, reprezentowane ...
realizacji projektu "Wdrożenie e-usług i elektronicznej dokumentacji medycznej "S" w Ł" ETAP I. Przedmiotem pierwszego z ww. zamówień przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego było udzielenie licencji na korzystanie z dostarczonego oprogramowania oraz wdrożenie, rozumiane jako instalacja ...
potrzeby realizacji projektu "Wdrożenie e-usług i elektronicznej dokumentacji medycznej w "S" w Ł" wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Ogłoszenie o zamówieniu przekazane do publikacji przez "S" w Ł nie zawierało wykazu oświadczeń i dokumentów. Strona wykaz taki zamieściła jedynie w rozdziale VI. 6. i 7. SIWZ (wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu) oraz w rozdziale Vlll.1. SIWZ (wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak ...
ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, w podanym okresie. Natomiast organ udzielił błędnej informacji wskazując łączną wartość wszystkich wypłaconych dodatków specjalnych, także tych wypłaconych zgodnie z prawem, co nie było przedmiotem wniosku Strony. Skarżący podkreślał, że nie pytał organu o jego opinię w kwestii zgodności ww. dodatków z prawem, ale domagał się wskazania jaka ich cześć została wypłacona z majątku publicznego z naruszeniem przepisów, bezprawnie. W zakresie informacji dotyczącej pkt 3 Strona nadto zarzucała organowi ogólnikowość ...
17, wskazujące na wypłatę dodatków specjalnych z naruszeniem wskazanych przepisów w podanych terminach. Skarżący podkreślał, że uzyskał od organu informacje o nabyciu licencji oprogramowania "Kadry i płace urzędu", "Księgowość budżetowa jednostki", co od ...
tle informacji publicznej obowiązek organu dotyczy wyłącznie informacji znajdującej się w posiadaniu organu, której używa on do zrealizowania powierzonych prawem działań. Nie dotyczy to wykładni pism innych organów, udzielenie informacji w tym zakresie stanowiłoby nieuprawnioną ingerencję w kognicje RIO. W opinii organu Strona winna zwrócić się do RIO, celem pozyskania ...
że [...] Sp. z o. o. nie wykazała spełnienia jednej wymaganej prawem przesłanki tj. - prowadzenia kształcenie w formie lub formach pozaszkolnych przez okres co najmniej 3 lat, zatem odmówił przeniesienia decyzji o przyznanej akredytacji na Spółkę. W odwołaniu od powyższej decyzji [...] Sp. z o. o., reprezentowana przez ...
pełnomocnika Spółki, zasady zaufania obywateli do organów Państwa oraz ochrony praw nabytych wymagałyby, żeby podstawy do otrzymania akredytacji były badane na etapie przyznawania akredytacji, a nie przenoszenia akredytacji już istniejącej. Niezależnie od powyższego, wywód organu II Instancji jest w ocenie pełnomocnika skarżącej, błędny merytorycznie co do zasady. Postanowienia art ...
się również m.in. do działalności oświatowej, o której mowa w art. 170 ust. 2 ustawy p.o., a więc działalności podejmowanej na zasadach określonych w przepisach ustawy Prawo przedsiębiorców i należy go stosować na zasadzie wyjątku. W ocenie pełnomocnika skarżącej aby uzyskać akredytację nie trzeba obligatoryjnie "być ...