Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

III SA/Wa 3380/15 – Wyrok WSA w Warszawie – 2017-01-31 40 fragmentów Premium

2017-01-31 » uchyla zaskarżoną decyzję

2015 r. za pośrednictwem platformy e-PUAP otrzymała dokument elektroniczny podpisany przez pracownika organu kontroli podpisem elektronicznym, do którego załączono plik pdf zawierający zeskanowaną decyzję organu pierwszej instancji. Decyzja ta nie była podpisana w sposób elektroniczny, albowiem posiadała odręczny podpis osoby pełniącej funkcję wicedyrektora organu ją wydającego. Zdaniem Skarżącej brak bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu wskazuje, iż organ ten wydał decyzję jedynie w formie papierowej, z własnoręcznym podpisem osoby upoważnionej do dokonania takiej czynności. Powyższy sposób doręczenia decyzji organu pierwszej instancji nie czyni z niej decyzji wydanej w formie dokumentu elektronicznego, bowiem nie była ona opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, który zgodnie z art. 210 § 1 pkt 8 Ordynacji podatkowej jest koniecznym elementem decyzji administracyjnej wydanej w formie dokumentu elektronicznego. Jego brak oznacza, że Stronie nie doręczono skutecznie decyzji organu pierwszej instancji, lecz jedynie jej projekt. W ...

11.05.2014 r., jeżeli decyzja została wydana w formie dokumentu elektronicznego - musi zawierać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Stosowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego na dokumentach jest możliwe na podstawie ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2001, nr 130 poz. 1450 ze zm.). Art. 3 pkt 13 ...

wydruk komputerowy może również być traktowany jako dokument elektroniczny, pod warunkiem, że zastosowano w nim podpis elektroniczny.. Z przedstawionego przepisu jasno wynika, że jednym z elementów decyzji musi być podpis. W polskim systemie prawnym obowiązuje zasada równoważności sygnatury tradycyjnej i elektronicznej - została ona ustanowiona w art. 5 ust. 2 ustawy o podpisie elektronicznym. Przepis ten stanowi, że "dane w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentom opatrzonym podpisami własnoręcznymi, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej". Tak więc, skoro z przepisów szczególnych nie wynika, że decyzja powinna być sporządzona na piśmie, to należy przyjąć, że sygnowanie jej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem jest spełnieniem wymogu złożenia podpisu. Mając powyższe rozważania na uwadze, kopia decyzji papierowej, tak jak to miało miejsce w niniejszej sprawie, zapisana w formie pliku pdf nie jest decyzją wydaną w formie elektronicznej, ponieważ nie zawierała podpisu elektronicznego osoby upoważnionej do jej podpisania, czyli Dyrektora UKS w L. . Nie można za taki podpis uznać podpisu elektronicznego inspektora kontroli skarbowej, który podpisał podpisem elektronicznym pismo przewodnie z załącznikami pdf zeskanowanej formy pisemnej decyzji podpisanej tradycyjnie przez Dyrektora UKS ...

z przepisami wydana przez organ administracji decyzja w formie dokumentu elektronicznego musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowalnym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Decyzja administracyjna, która nie spełnia tych wymagań, nie może być uznana za podpisaną. Istnieją więc obecnie dwie drogi prowadzące do załatwienia sprawy: pisemna oraz elektroniczna. Wybór formy wymusza na organie administracji dokonywanie konkretnych czynności w danym postępowaniu w odpowiedniej formie. Organ nie może w sposób hybrydowy tworzyć dokumentów w formie pisemnej i doręczać ich w formie elektronicznej bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Ponadto, zgodnie z art. 212 O.p. decyzja wywołuje skutki prawne dopiero z chwilą ...

jednak podpisywać Do tego celu służy jednak inny rodzaj certyfikatu i nie jest on certyfikatem kwalifikowanym. Zaś całość nie jest uznawana za dokument elektronicznie podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Podpis poczty elektronicznej ma za zadanie jedynie jej zabezpieczenie potwierdzające, że adres z którego została wysłana jest właściwy. Na koniec, należy też zwrócić uwagę, że decyzja organu odwoławczego została prawidłowo doręczona w formie elektronicznej ...

I GSK 212/18 – Wyrok NSA – 2020-08-21 75 fragmentów

2020-08-21 » Uchylono zaskarżony wyrok i decyzję II instancji

postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy zgłaszali Szpitalowi, że opis przedmiotu zamówienia utrudnia im złożenie ofert, a nawet wskazywali wprost, że parametry określone w załączniku nr 3 do SIWZ wskazują na jednego dostawcę (pismo (...) z dnia (...)., pismo (...) z dnia (...), pismo (...) z dnia (...). Okoliczność złożenia ww. wniosków ...

lub produkt) łub pośredni (jeśli nazwy własne nie zostają wskazane, ale szczegółowy opis parametrów wskazuje na jeden konkretny produkt). W ustalonym stanie faktycznym wystąpiły obie formy, bowiem oprócz opisu przedmiotu zamówienia wskazującego na jednego producenta (jeden produkt) Zamawiający użył w tym opisie nazw własnych, bez dopuszczenia rozwiązań równoważnych. 16. Organ odwoławczy podzielił zastrzeżenia organu I instancji w zakresie konieczności odrzucenia jedynej oferty złożonej przez (...) z uwagi na niezgodne z SIWZ wskazanie możliwości podpisywania badań kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Skarżący Szpital akceptując ofertę ww. firmy i podpisując umowę nie uwzględnił modyfikacji warunku dotyczącego ilości dostarczanych zestawów (m.in ...

pkt VII ppkt 20 skarżący Szpital jako warunek wskazał "Możliwość podpisywania opisów badań za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego". W trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, skarżący Szpital wyjaśnił, że nie zapewni podpisów kwalifikowanych dla personelu opisującego badania i że dostawa zestawów do składania bezpiecznego podpisu w ilości 5 sztuk leży po stronie dostawcy. Z jedynej oferty złożonej przez (...) wynika, że spółka rzeczywiście wskazała na możliwość podpisywania opisów badań za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych, jednakże nie uwzględniła minimalnej ilości w postaci 5 zestawów. Tym samym, zasadnie organy przyjęły, że takie ogólne wskazanie wymaganego warunku (bez uwzględniania minimalnej liczby zestawów do kwalifikowanego podpisu elektronicznego i kosztów ich dostarczenia po stronie wykonawcy) wskazuje na niespełnienie jednego z wymogów stawianych przez SWIZ. Podnoszona przez skarżący Szpital kwestia, że w wyniku realizacji umowy powyższe podpisy, w wymaganej ilości zostały dostarczone przez wykonawcę, nie może zmienić oceny, że złożona przez tegoż wykonawcę oferta była nieprawidłowa i niezgodna z wymaganiami SWIZ. W ramach zamówienia publicznego, w tym przetargu nieograniczonego, Zamawiający ocenia złożoną ofertę m.in. pod katem spełnienia wymagań SWIZ, a nie jej późniejszej realizacji. W ocenie Sądu, podobnie należało ocenić zarzut skargi dotyczący braku naruszenia art. 139 ust. 1 i ust. 2 w zw. z art. 144 p.z ...

że wszystkie warunki spełniał tylko apartat jednego producnta (s. 9). Kwestionując te ustalenia Szpital wskazał na informację dystrybutora (...) co do aparatu RTG firmy (...), jednakże organ na podstawie odpowiedzi dwóch innych podmiotów (pozyskane przed wszczęciem postępowania w sprawie - 2015 r.) uznał, że ich wyjaśnienia dają podstawę do uznania, że firma (...) nie miała w swojej ofercie aparatów RTG spełniajacych wszystkie wymagania. Organ negatywnie także ocenił informację spółki (...) (z roku 2015) dotyczące ...

administracyjnego, nie będąc związany zarzutami i wnioskami skargi (art. 134 § 1 p.p.s.a.). Na marginesie jedynie należy zauważyć, że wyrażona przez Sąd pierwszej instancji ocena, jakoby błędne było twierdzenie, że zgromadzony w sprawie materiał dowodowy pozwalał na przyjęcie, że do przetargu mógł przystąpić dowolny podmiot funkcjonujący na rynku wspólnotowym, bowiem zapytania wysłane przez CBA do dystrybutorów sprzętu RTG zostały skierowane również do podmiotów zagranicznych, posiadających jedynie oddziały na terenie Polski, nie może być uznana za trafną. Brak jest bowiem w aktach sparwy informacji, że zwrócono się w tej sprawie do właściwego kręgu dystrybutorów, których oferta obejmowała cały (bądź jego większoć) rynek producentów, a o informacje do producentów - w świetle akt sprawy - nie wystąpiono. Z tych powodów Naczelny Sąd Administracyjny uchylił zaskarżony wyrok - na podstawie art. 188 p.p.s.a. i uznając jednocześnie, że istota sprawy jest dostatecznie ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Białymstoku – 2017 65 fragmentów

2017-05-23 » Oddalono skargę

o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm.), na mocy którego czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku przez działanie zmuszające do zakupu określonego towaru lub u określonego dostawcy; - zaniechał odrzucenia oferty firmy A. Sp. z o.o. w C., której treść nie odpowiadała treści SIWZ, tj ...

lub produkt) łub pośredni (jeśli nazwy własne nie zostają wskazane, ale szczegółowy opis parametrów wskazuje na jeden konkretny produkt). W niniejszym stanie faktycznym mamy do czynienia i zjedna i z drugą sytuacją, bowiem oprócz opisu przedmiotu zamówienia wskazującego na jednego producenta (jeden produkt) Zamawiający użył w tym opisie nazw własnych, bez dopuszczenia rozwiązań równoważnych. Organ odwoławczy podzielił zastrzeżenia organu I instancji w zakresie konieczności odrzucenia jedynej oferty złożonej przez A. Sp. z o.o. z uwagi na niezgodne z SIWZ wskazanie możliwości podpisywania badań kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Skarżący Szpital akceptując ofertę ww. firmy i podpisując umowę nie uwzględnił modyfikacji warunku dotyczącego ilości dostarczanych zestawów (m.in ...

dostawcy sprzętu medycznego nastąpi w trybie przetargu nieograniczonego. Spór w niniejszej sprawie dotyczy zasadności nałożonej na skarżący Szpital korekty finansowej i konieczności zwrotu kwoty 247.522,42 zł. wraz z odsetkami. W ocenie skarżącego Szpitala, brak było podstaw do zastosowania powyższej korekty, bowiem zamówienie publiczne zostało przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi procedurami, w szczególności warunki techniczne w SWIZ były określone w sposób prawidłowy, umożliwiający złożenie ofert dla co najmniej 2 podmiotów krajowych oraz nieograniczonej liczby podmiotów funkcjonujących na rynku wspólnotowym, zaś używając nazw towarowych takich jak Pentium, MS Windows 7, czy Microsoft Office ...

żądane przez Zamawiającego warunki spełnia jeden produkt jednego producenta. Mimo powyższego, skarżący Szpital powołując się na art. 38 p.z.p. nie przystał na zmianę warunków SWIZ. W ocenie Sądu, w błędzie pozostaje skarżący Szpital, że zgromadzony w sprawie materiał dowodowy pozwalał na przyjęcie, że do przetargu mógł przystąpić dowolny podmiot funkcjonujący na rynku wspólnotowym. Zapytania wysłane przez CBA do dystrybutorów sprzętu RTG zostały skierowane również do podmiotów zagranicznych, posiadających jedynie oddziały na terenie Polski. Skoro podmioty krajowe i oddziały podmiotów zagranicznych, mające w swojej ofercie także producentów sprzęty RTG spoza Polski, nie były w stanie spełnić wymagań technicznych w zamówieniu skarżącego Szpitala, to zasadnym jest twierdzenie, że także podmioty zagraniczne, mając w ofercie sprzęt tych samych producentów, takich warunków nie mogłyby spełnić. W świetle powyższych rozważań zasadnie organy ...

niezasadne. Zgodnie z treścią art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p. zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3. Zastrzeżenie dotyczy możliwości poprawienia oferty przez Zamawiającego w przypadku innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty. W wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego stwierdzono, że w załączniku nr 3 do SWIZ w pkt VII ppkt 20 skarżący Szpital jako warunek wskazał "Możliwość podpisywania opisów badań za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego". W trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, skarżący Szpital wyjaśnił, że nie zapewni podpisów kwalifikowanych dla personelu opisującego badania i że dostawa zestawów do składania bezpiecznego podpisu w ilości 5 sztuk leży po stronie dostawcy. Z jedynej oferty złożonej przez A. Sp. z o.o. wynika, że spółka rzeczywiście wskazała na możliwość podpisywania opisów badań za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych, jednakże nie uwzględniła minimalnej ilości w postaci 5 zestawów. Tym samym, zasadnie organy przyjęły, że takie ogólne wskazanie wymaganego warunku (bez uwzględniania minimalnej liczby zestawów do kwalifikowanego podpisu elektronicznego i kosztów ich dostarczenia po stronie wykonawcy) wskazuje na niespełnienie jednego z wymogów stawianych przez SWIZ. Podnoszona przez skarżący Szpital kwestia, że w wyniku realizacji umowy powyższe podpisy, w wymaganej ilości zostały dostarczone przez wykonawcę, nie może zmienić oceny, że złożona przez tegoż wykonawcę oferta była nieprawidłowa i niezgodna z wymaganiami SWIZ. W ramach zamówienia publicznego, w tym przetargu nieograniczonego, Zamawiający ocenia złożoną ofertę m.in. pod katem spełnienia wymagań SWIZ, a nie jej późniejszej realizacji. W ocenie Sądu, podobnie należało ocenić zarzut skargi dotyczący braku naruszenia art. 139 ust. 1 i ust. 2 w zw. z art. 144 p.z ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Olsztynie – 2013 66 fragmentów

2013-06-27 » Uchylono zaskarżoną decyzję

ich uznać za błędy formalne. Dodatkowo nie można z całą pewnością stwierdzić, iż w sytuacji braku nieprawidłowego warunku beneficjent otrzymałby większą ilość ofert z których mógłby wybrać inną o niższej wartości. Istnieje bowiem bardzo duże prawdopodobieństwo, że potencjalni wykonawcy po zapoznaniu się z postawionymi warunkami udziału rezygnowali ze złożenia oferty. Organ w tym punkcie podsumował, że utrzymuje w mocy nałożone korekty finansowe w wysokości 2% wartości wydatków kwalifikowanych. Kolejne naruszenie przez beneficjenta - art. 7 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 1 ...

wywołujących negatywne skutki dla wykonawców. Dodatkowo nie można z całą pewnością stwierdzić, iż w sytuacji braku nieprawidłowego warunku, beneficjent otrzymałby większą ilość ofert, z których mógłby wybrać inną o niższej wartości. Istnieje bowiem bardzo duże prawdopodobieństwo, że potencjalni wykonawcy po zapoznaniu się z postawionymi warunkami udziału rezygnowali ze złożenia oferty. Również zatem w tym punkcie argumenty beneficjenta przywołane we wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy organ uznał za niezasadne, a nałożoną korektę finansową w wysokości 5% wartości wydatków kwalifikowanych utrzymał w mocy. W zakresie zawyżenia przez beneficjenta kwoty wydatków kwalifikowanych zaliczając do nich koszt audytu zewnętrznego IZ powołała się na § 4 ust. 3 i § 9 ust. 1 umowy o dofinansowanie oraz zasady określone przez IZ ...

ze str. 9 i 10 skargi - k. 11 i 12 akt sądowych). W ocenie skarżącej brak jest podstaw do stwierdzenia wystąpienia takiej potencjalnej szkody w budżecie Unii Europejskiej w sytuacji, gdy w kontrolowanych postępowaniach dotyczących opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej oraz na wykonanie parkingu wpłynęło odpowiednio 3 i 16 ofert, tj. więcej niż średnio wówczas składano w postępowaniach o analogicznej wartości zamówienia, a ceny ofertowe wybranych ofert stanowiły odpowiednio 74% i 56% ustalonej z należytą starannością wartości szacunkowej brutto przedmiotu zamówienia. O ...

stanowiącym załącznik do raportu z audytu, który został przekazany organowi). Wobec tego zarzut zawyżenia wydatków kwalifikowanych odnosić należy do braku wykrycia przez audytora naruszenia art. 7 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 2 p.z.p. w postępowaniu na wybór wykonawcy pełniącego funkcję inżyniera projektu. Skarżąca powołała się na pkt 12 ppkt 1 lit. g) ww. Wytycznych dla beneficjentów uznając, że nie jest uprawnione działanie organu, polegające na stwierdzeniu niekwalifikowalności wydatków z powodu niewykrycia przez audyt naruszenia p.z.p., gdyż konieczne jest ...

raportu z audytu, który został przekazany organowi). Wobec tego skarżąca wskazała, że zarzut zawyżenia wydatków kwalifikowanych odnosić należy do braku wykrycia przez audytora naruszenia art. 7 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 2 p.z.p. w postępowaniu na wybór wykonawcy pełniącego funkcję inżyniera projektu. Skarżąca powołała się na pkt 12 ppkt 1 lit. g) ww. Wytycznych dla beneficjentów uznając, że nie jest uprawnione działanie organu, polegające na stwierdzeniu niekwalifikowalności wydatków z powodu niewykrycia przez audyt naruszenia p.z.p., gdyż konieczne jest ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. – 2011 31 fragmentów

2011-10-06 » Oddalono skargę

postępowania i równego traktowania wykonawców przez nieopublikowanie w Biuletynie Zamówień Publicznych informacji o przesunięciu terminu na składanie ofert. W związku z powyższym, w świetle dokumentu Komisji Europejskiej "Wytyczne do określania korekt finansowych nakładanych na wydatki ponoszone z funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności w przypadku naruszenia przepisów prawa zamówień publicznych ...

jako zarzutu nieudowodnionego, nieudokumentowanego i nieuprawnionego, 2) odstąpienie od naliczenia korekty finansowej w postaci wydatków niekwalifikowanych w kwocie 242.960,69 zł, jako nieudokumentowanego, nieuprawnionego i niezgodnego z § 17 ust. 1 pkt 8 wyżej wymienionej umowy nr [...]. Odpowiadając na skargę Dyrektor UKS wniósł o odrzucenie skargi. Według organu zaskarżony wynik kontroli przedstawia opis stanu ...

tj. spółki E i S naruszyło zatem zasadę równego traktowania wykonawców i mogło mieć wpływ na konkurencyjność postępowania, w sytuacji gdy zainteresowany przetargiem podmiot nie zdążył przygotować oferty w pierwotnym terminie składania ofert i nie złożył oferty gdyż nie wiedział o przedłużeniu terminu na ich składanie. W takiej sytuacji podzielić należy stanowisko organu, iż doszło do naruszenia zasady określonej ...

pozostaje tutaj okoliczność podnoszona przez skarżącego, iż do dnia złożenia skargi nie wpłynął jakikolwiek protest na zmianę terminu składania ofert. Skarżący w swojej skardze wniósł o "odstąpienie od naliczenia korekty finansowej w postaci wydatków niekwalifikowanych w kwocie 242.960,69 zł - jako nieudokumentowanego, nieuprawnionego i niezgodnego z § 17 ust. 1 ...

kontroli poza wykazaniem stwierdzonych nieprawidłowości zawiera zalecenia dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości. W ramach wniosków końcowych wskazano na konieczność zwrócenia się do jednostki z którą zawarta została umowa o dofinansowanie projektu celem uzgodnienia sposobu postępowania w związku z ustaleniami dokonanymi w toku kontroli w zakresie wydatków niekwalifikowanych oraz nałożono obowiązek poinformowania organu kontroli skarbowej, w wyznaczonym terminie, o sposobie usunięcia wskazanych nieprawidłowości ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2022 31 fragmentów

2022-06-08 » Uchylono decyzję I i II instancji

przetargach. Wbrew stanowisku skarżącego, zmiana cen czy też inflacja, mające miejsce w okresie od złożenia oferty czy wystawienia przejściowych świadectw płatności, nie pozbawiają ww. dokumentów ich charakteru. Poza bowiem konkretnymi cenami, potencjalny konkurent działający na tym samym rynku co wykonawca, będzie mógł poznać udzielane wykonawcy rabaty bądź uzyskiwane przez niego ofert. Sama zmiana cen pozostaje bowiem bez wpływu na zasady funkcjonowania wykonawcy na rynku i jego współpracy z kontrahentami. Konkurenci działając na tym samym rynku i uzyskując wiedzę na temat zasad uzyskiwania korzystnych cen, będą mogli podjąć działania na szkodę wykonawcy bądź jednego z konsorcjantów. Dodała, że ujawnienie żądanych dokumentów bez wątpienia doprowadziłoby do ...

ich w odpowiednich częściach. Zdaniem skarżącego wnioskowane informacje i dokumenty powinny być przekazane ze względu na nieprawidłowe zastrzeżenie ich poufności, ewentualnie ze względu na brak spełnienia wymogu proporcjonalności zastrzeżenia, ewentualnie informacje i dokumenty powinny być ujawnione z odpowiednim utajnieniem niektórych ...

wniosku z dnia [...] kwietnia 2021 r. (powołano w nim stronę internetową [...]), który nie zawierał oryginału podpisu wnioskodawcy. Skan pisma oraz znajdujący się na nim podpis kwalifikować należy jako kserokopię wniosku. Wniosek ten nie mógł tym samym wywołać skutku prawnego w ...

bądź udostępnienie jej bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni) oraz na gruncie procedury administracyjnej - wydanie kwalifikowanego aktu, jakim jest decyzja. W sytuacji bowiem, gdy udostępnienie informacji publicznej może nastąpić niezwłocznie (art ...

wiąże się z koniecznością dysponowania przez organ wnioskiem, który spełnia wymogi formalne, w tym zawiera podpis (art. 63 § 3, § 3a k.p.a.). W sprawie niniejszej Spółka dysponowała jedynie kserokopią wniosku i nie wypełniła wymogów dotyczących wezwania wnioskodawcy do usunięcia braku formalnego wniosku z dnia [...] kwietnia 2021 r. w postaci złożenia oryginału podpisu lub nadesłania oryginału wniosku. W konsekwencji decyzja wydana została z naruszeniem art. 16 u.d.i.p., co mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy. W tych okolicznościach, utrzymując w mocy decyzję wydaną z naruszeniem art. 16 u ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2015 33 fragmenty

2015-09-17 » Uchylono zaskarżoną decyzję

związku z tym uchylenie decyzji organu I Instancji, względnie 2) uchylenie zaskarżonej decyzji; 3) zasądzenie na rzecz skarżącej kosztów postępowania wg norm przepisanych. W ocenie skarżącej nie jest ona podmiotem zaspokajającym ...

S.A. ma charakter komercyjny i nie można traktować jej jako podmiotu niehandlowego. W odpowiedzi na skargę Minister Infrastruktury i Rozwoju podtrzymał stanowisko zawarte w zaskarżonej decyzji i wniósł o oddalenie skargi. Na rozprawie w dniu 8 września 2015 r. stwierdzono, że w aktach sprawy brakuje prawidłowej decyzji organu I instancji (brak podpisu na końcu decyzji) oraz dokumentów, na które powołuje się organ II instancji w uzasadnieniu zaskarżonej decyzji (statut spółki z daty orzekania ...

niezbędnych do zakwalifikowania rozstrzygnięcia jako decyzji. W myśl wskazanego przepisu decyzja powinna zawierać m.in. podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji. W orzecznictwie sądów administracyjnych słusznie wskazuje się, że niniejszy przepis nie przesądza w sposób bezwzględny czy podpis powinien być umieszczony już pod treścią samego rozstrzygnięcia, czy dopiero lub także pod jego uzasadnieniem. Jednakże w chronologicznym ujęciu w niniejszym przepisie składników decyzji podpis, jako element konieczny, wymieniony jest na ostatnim miejscu, a więc po rozstrzygnięciu jak i po uzasadnieniu faktycznym i prawnym. Zatem tak ...

podziela. Pomimo faktu, że sentencja decyzji, jak i jej uzasadnienie stanowią wyraźnie wyodrębnione części decyzji - na co wskazuję redakcja przepisów art. 107 § 1 i 3 k.p.a., to podpis powinien obejmować decyzje jako całość, jedno spójne rozstrzygnięcie. Z tego względu za prawidłowe, czyli zgodnie ...

dnia [...] października 2014 r. nr [...] została podpisana przez Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy A. P. wyłącznie na pierwszej stronie decyzji - pod jej sentencją. Na kolejnych stronach decyzji (strony 2-8) zawarto jej uzasadnienie, a dodatkowo także pouczenie o prawie i trybie wniesienia odwołania. Pod tą częścią decyzji brak jest jednak podpisu osoby upoważnionej do wydania decyzji (na ostatniej stronie znajduje się tylko pieczątka oraz podpis radcy prawnego A. K.). Przyjąć zatem należy, że decyzja organu I instancji została wydana z ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2017 40 fragmentów

2017-09-05 » Oddalono skargę

kryteria wyboru wykonawców w ramach dwóch postępowań ofertowych tj.: • postępowania ofertowego ogłoszonego ... listopada 2013 r. na: oprogramowanie systemu B2B, obejmujące moduły (licencje): transfer dokumentów (kwalifikowany podpis elektroniczny, e -faktura, dokumenty, podpis automatyczny); archiwum dokumentów elektronicznych; system OLAP tabel wielowymiarowych; automatyczny system przetwarzania dokumentu do postaci elektronicznej; oprogramowanie - licencja baz danych na potrzeby systemu B2B; wykonanie kompleksowych usług doradczych, instalacji i konfiguracji oraz szkoleń specjalistycznych, (dalej: "postępowanie ofertowe na zakup systemu B2B"), oraz • postępowania ofertowego ogłoszonego ... lutego 2014 r. na wybór i dostawę sprzętu komputerowego do obsługi systemu B2B, (dalej: "postępowanie na zakup sprzętu".) Jak wynika z regulaminów wyboru dostawców w zakresie obu ww. postępowań ofertowych, Beneficjent ...

projektów związanych z dostawcą sprzętu. Punkty miały zostać przyznane wg. następującego klucza: 1. dla postępowania na zakup systemu B2B: a) 1 pkt. - dotychczas brak jakiejkolwiek współpracy z oferentem, b) 2 pkt. - dotychczasowa współpraca występowała, ale tylko w zakresie ograniczonym ...

o Tabelę 2 pkt 12 Taryfikatora - Określenie dyskryminacyjnych warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów oceny ofert tj. w wysokości 25% wartości wydatków kwalifikowalnych obarczonych nieprawidłowością z uwzględnieniem intensywności wsparcia. Zastosowana metoda wskaźnikowa, przy braku możliwości zastosowania metody dyferencyjnej, z uwagi na trudność w określeniu rzeczywistej szkody, zawiera w sobie określenie charakteru, wagi a także strat powstałych w wyniku zaistnienia nieprawidłowości. Jednocześnie z uwagi na rażące naruszenie ww. zasad, zdaniem IZ POIG niezasadne byłoby obniżenie wartości zastosowanego wskaźnika korekty. Decyzję ...

dyskryminowały tych oferentów którzy posiadali chociażby większe możliwości i wyższe kwalifikacje jednakże wyłącznie z powodu braku wcześniejszej współpracy ze skarżącą nie mogli liczyć na przyjęcie ich oferty. W ocenie sądu wbrew sugestiom skarżącej dokumenty mające jej zdaniem szczególne znaczenie dla sprawy zostały ...

projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE" - Określenie dyskryminacyjnych warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów oceny ofert, tj w wysokości 25% wartości wydatków kwalifikowanych których dotyczy nieprawidłowość. Zdanie Sądu organ ma rację podnosząc iż naruszanie procedur w omawianym zakresie maiło charakter rażący, a co za tym idzie brak było podstaw do obniżenia wartości zastosowanego wskaźnika korekty. Mając powyższe na względzie Sąd skargę oddalił na odstawie art. 151 ppsa. ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Bydgoszczy – 2023 39 fragmentów

2023-06-19 » uchylono zaskarżoną decyzję

wyliczeniem wydatków niekwalifikowalnych przy zastosowaniu wskaźnika 25% wartości zamówienia. W związku z tym kwota wydatków niekwalifikowanych we wniosku o płatność powinna zostać obniżona o [...] zł, w tym dofinansowanie EFRR w kwocie [...]zł. Organ dodał także, że Gmina wyjaśniła, iż wykonawca w złożonej ofercie zaoferował okres gwarancji 48 miesięczny i pomimo błędnego zapisu w umowie (36 miesięcy gwarancji) załączył do niej zabezpieczenie należytego wykonania umowy na zaoferowany okres 48 miesięcy. Na potwierdzenie tego strona dołączyła aneks nr [...] z dnia [...] r. do umowy z dnia [...] r. na wykonanie robót budowlanych. W ocenie jednak organu z uwagi na to, że podpisanie umowy z wykonawcą nastąpiło już po rozliczeniu z nim, które to nastąpiło w dniu [...] r., kwestie związane z aneksowaniem umowy należało uznać za spóźnione, niemające znaczenia na gruncie niniejszej sprawy dla faktu rozliczenia projektu niezgodnie z procedurami. Organ dodał także, iż brak jest możliwości dokonania weryfikacji wniosku o płatność po jego zatwierdzeniu i certyfikowaniu. Nadto, zdaniem organu ...

art. 11, art. 77 § 1, art. 80 i art. 107 § 3 k.p.a., polegające na niewyczerpującym zebraniu i rozpatrzeniu całego materiału dowodowego i niepodjęciu wszelkich kroków niezbędnych do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i załatwienia sprawy, a także braku zamieszczenia w treści uzasadnienia faktycznego podstawowych elementów niezbędnych dla odtworzenia toku oceny dowodów, sposobu i prawidłowości ustalania stanu faktycznego sprawy, a mianowicie: a) brak zbadania kontekstu sytuacyjnego w jakim zawarta została umowa z dnia [...] r. na wykonanie robót budowlanych (dalej jako "umowa"), brak zbadania jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy w odniesieniu do udzielenia gwarancji, w szczególności okresu na jaki gwarancja została udzielona (co wiąże się ściśle z dalej postawionym zarzutem naruszenia prawa materialnego). Naruszenie to miało istotny wpływ na wynik sprawy, bowiem jeżeli okolicznością kluczową dla rozstrzygnięcia sprawy jest okres na jaki umową udzielono gwarancji, a okres ten wynikać ma z treści umowy, to dla ustalenia ...

w aktach sprawy, wskazujących, że zgodnym zamiarem stron jak i ich celem było udzielenie gwarancji na prace wykonane na podstawie umowy na okres 48 miesięcy. Sama umowa w załączniku nr [...] wskazywała na 48 miesięczny okres gwarancji. Wykonawca składając ofertę zaoferował 48 miesięczny okres gwarancji. Wykonawca, dostarczając gwarancję zabezpieczenia należytego wykonania umowy, której okres obowiązywania miał być równy okresowi obowiązywania gwarancji udzielonej na wykonane roboty, przyjął 48 miesięczny okres gwarancji na wykonane roboty. Aneks sporządzony przez strony umowy również potwierdzał, że zgodnym zamiarem stron było objęcie wykonanych robót gwarancją na okres 48 miesięcy. Naruszenie to miało istotny wpływ na wynik sprawy, bowiem uwzględnienie treści tych dokumentów prowadzi do jasnego wniosku, że zgodnym zamiarem, celem i wolą stron umowy było udzielenie przez wykonawcę gwarancji na wykonane roboty na okres 48 miesięcy, a postanowienie umowy na jakie powołuje się organ stanowiło omyłkę pisarską; c) brak zbadania, czy uchybienia zarzucane skarżącej spowodowały lub mogły potencjalnie spowodować powstanie szkody w budżecie ogólnym ...

Jest oczywistym, że w tego rodzaju przypadkach może istnieć bardzo prawdopodobna obawa, że ze względu na wyrażone wcześniej poglądy, nie będzie on obiektywny przy ocenie podniesionych zarzutów. W świetle przedstawionego wyżej znaczenia analizowanego przepisu nie może budzić wątpliwości, że podpis złożony na dokumencie potwierdzającym zrealizowanie określonej czynności dowodzi udziału w tej czynności osoby, która złożyła podpis. Podpis złożony na decyzji potwierdza więc udział składającej go osoby w procesie wydania decyzji i wpływ na jej treść. Bez znaczenia jest przy tym powód, dla którego określona osoba uczestniczy w wydaniu ...

Skarbnik Województwa - P. A. oraz Naczelnik Wydziału Księgowości Funduszy Unijnych - A. M., o czym świadczą podpisy tych osób. Na skutek wniesienia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy, w dniu [...] r. wydana została decyzja utrzymująca w mocy decyzję z dnia [...] r. Ze znajdujących się w aktach sprawy podpisów wynika, że w wydaniu decyzji z dnia [...] r. brał udział Skarbnik Województwa - P. A. oraz ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Warszawie – 2012 59 fragmentów

2012-10-29 » Oddalono skargę

II instancji zapewnienie konkurencyjnego dostępu do zamówienia poprzez upublicznienie informacji o zamówieniu oraz wybór najkorzystniejszej oferty mają zasadnicze znaczenie dla oceny kwalifikowalności wydatków poniesionych na szkolenia. Skarżący nie udowodnił należycie konieczności zastosowania art. 5 ust. 1a p.z.p ...

do zarzutów skargi podniesionych podczas rozprawy sądowej, a dotyczących stwierdzenia nieważności zaskarżonych decyzji z uwagi na to, że decyzja I instancji nie zawiera prawidłowego oznaczenia organu oraz podpisu osoby upoważnionej do jej wydania spełniającej wymogi art. 107 k.p.a., a także zarzutu ...

rozstrzygnięcie, uzasadnienie faktyczne i prawne, pouczenie, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie, podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji. Decyzja powinna zatem zawierać oznaczenie organu administracji publicznej, który ją wydał. Przy czym jednak, brak oznaczenia organu w części tzw. nagłówkowej decyzji nie powoduje, iż taki akt pozbawiony jest skutku decyzji, jeżeli podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji został opatrzony pieczęcią dostatecznie identyfikującą konkretny organ administracji publicznej. Oznaczenie ...

decyzję wydał właściwy w sprawie organ administracji publicznej. Niezbędnym i istotnym elementem decyzji jest zatem podpis organu, bądź osoby podpisującej się z jego upoważnienia pod decyzją, gdyż brak podpisu powoduje, iż pismo takie traci charakter decyzji. Z kolei, podpisanie decyzji administracyjnej z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego, bez wskazania w jej treści lub w podpisie, że podpisująca ją osoba jest upoważniona do jej wydania, przesądza o istotnej wadzie takiej decyzji, jeżeli brak jest w aktach administracyjnych dokumentu potwierdzającego, iż osoba ta faktycznie takie upoważnienie w dniu podpisania ...

zaskarżona decyzja została wydana zgodnie z prawem, ponieważ organ I instancji prawidłowo zażądał zwrotu wydatków niekwalifikowanych w niekwestionowanej przez skarżącego kwocie 76.376,50 zł, o których mowa w art. 207 ust. 1 pkt 2 u.f.p., a wobec braku ich zwrotu wydał decyzję w trybie art. 207 ust. 9 u.f.p. Mając na uwadze powyższe Sąd na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. (Dz. U. z 2012 r ...

123456...6następne »