12 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
kosztów zastępstwa procesowego według norm przepisanych. Złożono wniosek o przeprowadzenie dowodu z dwóch dokumentów: z wezwania do uzupełnienia braków formalnych oferty z dnia 28.11.2018 r., kierowanego do Podmiotu A. na okoliczność działania skarżącego w kierunku zachowania wymogów formalnych zawarcia umowy ogłoszonego przetargu oraz z wniosku o zawarcie polisy z dnia 27.11.2018 r. na okoliczność działania skarżącego i oferenta w kierunku zachowania wymogów formalnych zawarcia umowy. Do skargi załączono kopię ww. pisma z dnia 28.11.2018 r., oryginał polisy z dnia 04.12.2018 r. na sumę gwarancyjną po doubezpieczeniu 5 mln zł oraz ...
art.11 Kpa). Według skarżącego materiał dowodowy nie został zebrany w sposób wyczerpujący. Organ odwoławczy zaniechał czynności dowodowych, uznając działania organu pierwszej instancji za wystarczające. Pominięto wyjaśnienie okoliczności wynikających z dokumentu z dnia 28.11.2019 r. - wezwanie do uzupełnienia braków formalnych oferty, kierowanego do Podmiotu A, oraz dokumentu z dnia 27.11.2019 r. - wniosek o zawarcie polisy. Dokumenty te potwierdzają zarówno dochowanie obowiązkom skarżącego, jak i oferenta, swoimi czynnościami, wprost zmierzających do usunięcia nieprawidłowości związanych ze złożoną ofertą dla prawidłowego zawarcia umowy, co niezależnie od wadliwego stanowiska organu co do szkody potencjalnej, w każdym przypadku dodatkowo wykluczyło możliwość powstania jakiekolwiek szkody. Zarówno czynności podjęte przez ...
z urzędu lub na wniosek stron przeprowadzić dowody uzupełniające z dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do wyjaśnienia istotnych wątpliwości i nie spowoduje nadmiernego przedłużenia postępowania w sprawie. Sąd wnioski dowodowe skarżącego oddalił. Co do pisma z dnia 28.11.2018 r. kierowanego do Podmiotu A. na okoliczność działania skarżącego w kierunku zachowania wymogów formalnych zawarcia umowy ogłoszonego przetargu w ocenie Sądu nie jest istotne dla rozpatrywanej sprawy, czy skarżący zwracał się do Podmiotu A. o uzupełnienie oferty przez przedłożenie polisy na pełną kwotę, istotne jest bowiem to, że taka polisa o wartości 5 mln zł w wyznaczonym w ogłoszeniu terminie nie została złożona, skutkiem czego wybrano ofertę niezgodnie z zasadą konkurencyjności. Dlatego oferowany przez skarżącego dowód w postaci wezwania do przedłożenia polisy nie mógł wpłynąć na zmianę stanowiska w tym zakresie. Wskazanego w skardze wniosku o zawarcie umowy zakupu polisy nie przedłożono, więc trudno się do niego odnieść, zaś przedłożona przez skarżącego oferta ubezpieczenia z 27.11.2018 r. nie świadczy o zakupie polisy, a jedynie o zainteresowaniu zakupem. Z pisma tego wynika bowiem, że w odpowiedzi na zapytanie ...
24 ust. 12 ustawy p.z.p. powinien wykluczyć ich z udziału w postępowaniu. Zamawiający, zaniechawszy wezwania wykonawców na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy p.z.p. do udzielenia wyjaśnień i uzupełnienia brakujących dokumentów, w konsekwencji naruszył art. 24 ust. 1 pkt 12 w związku ...
S. Sp. z o.o. oraz P1 Sp. z o.o. w odpowiedzi na wezwania zamawiającego odpowiednio z dnia 13 sierpnia 2020 r. oraz z dnia 15 października 2020 r. złożyli polisy OC. S. Sp. z o.o. złożyła polisę OC wystawioną na podstawie wniosku wykonawcy z dnia 24 sierpnia 2020 r. na okres ubezpieczenia od dnia 25 sierpnia 2020 r. do dnia 24 sierpnia 2021 r. Natomiast P1 Sp. z o.o. złożyła polisę OC zawartą na podstawie umowy z dnia 16 października 2020 r. i obejmującą okres ubezpieczenia od dnia 27 października 2020 r. do dnia 26 października 2021 r. Zdaniem Sądu, za prawidłowe należy uznać stanowisko organu, że w ...
zastosował, to nie można wyciągać wniosku, że wykonawca nie spełniał warunków udziału w postępowaniu bez wyjaśnienia kwestii, których wyjaśnienia zaniechano w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Zauważyć bowiem należy, że rozpoznawana sprawa nie jest postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, lecz sprawą w przedmiocie określenia kwoty dofinansowania przypadającej do zwrotu. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w którym między innymi, ocenia się czy oferent (wykonawca) wykazał, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, należałoby przyjąć, iż brak wezwania oferenta w oparciu o art. 26 ust. 3 p.z.p. czyniłby przedwczesne ustalenie, że ...
zlecenia oraz wskazał numer jej uprawnień budowlanych. Z pisma nie wynikało, czy osoba upoważniona jest do kierowania robotami w branży elektrycznej. Zamawiający nie wezwał wykonawcy do uzupełnienia dokumentów lub złożenia wyjaśnień w tym zakresie, do czego był upoważniony na podstawie przepisów art. 26 ust. 3 i 4 p.z.p. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości niedopuszczalne jest samodzielne ich interpretowanie przez zamawiającego prowadzące do arbitralnych rozstrzygnięć. Zatem beneficjent dokonał wyboru oferty złożonej przez wykonawcę, który nie wykazał spełnienia postawionego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w branży elektrycznej. Powyższe stanowi zaś naruszenie art. 26 ust. 3 p ...
oraz ponoszenia odpowiedzialności za wyrządzone szkody w mieniu oraz wobec osób trzecich. Zamawiający zastrzegł, że polisy oraz dokumenty ubezpieczeniowe, wraz z dowodami opłacenia składek winny być przedłożone do akceptacji zamawiającego przed podaną w umowie datą rozpoczęcia robót budowlanych. Zgodnie z zapisami § 5 ust. 1 zawartej z wykonawcą umowy z dnia 19 czerwca 2018 r, zamawiający zobowiązał się do protokolarnego przekazania terenu budowy w następujących terminach: dla zadania nr 1 - w dniu 7 lipca ...
robót budowlanych. Zauważyć przy tym należy, że w związku z argumentacją strony zawartą w zastrzeżeniach do informacji pokontrolnej organ wezwał stronę do złożenia dodatkowych dokumentów na potwierdzenie, iż wykonawca przedstawił polisy ubezpieczeniowe w dacie faktycznego rozpoczęcia robót, a nie w dacie protokolarnego przekazania terenu budowy. Organ ...
zapytaniu ofertowym (rozdział XIII ust. 7). Ponadto beneficjent w treści zapytania ofertowego umieścił informację, że do ofert należy dołączyć kopię polisy OC wykonawcy (rozdział V ust. 3 pkt 7). Słusznie więc zdaniem Zarządu WWM organ I ...
oceny ich możliwości ekonomicznych na ubezpieczycieli. Tym samym legitymowanie się przez wykonawcę dokumentem ubezpieczenia (np. polisą) na określoną sumę gwarancyjną jest dla zamawiającego dowodem, że wykonawca ten dysponuje zdolnością finansową zbliżoną do tej kwoty. Taka ocena możliwości finansowych wykonawcy jako wykonana przez wyspecjalizowany podmiot jest miarodajna. Organ ...
byłby w stanie sporządzić uproszczoną analizę stanu finansowego lub majątkowego wykonawcy, którego potwierdzeniem byłaby wystawiona polisa OC. Odwołać się należy także do treści przepisów regulujących obie umowy (poręczenia i ubezpieczenia zawarte Kodeksie cywilnym). Z art. 876 §1 ...
te dokumenty mogą być składane, nie wynika, aby wykluczone było żądanie przez Zamawiającego przedstawienia opłaconej polisy OC. Zdaniem Beneficjenta, z przepisów ww. rozporządzenia nie wynika, aby polisa OC przedstawiana przez wykonawców potwierdzała bycie ubezpieczonym wyłącznie na dzień składania ofert; po trzecie - odnosząc się do naruszenia art. 36 ust. 1 pkt 16 i art. 140 ust. 1 ustawy P.z ...
organ odwoławczy zaznaczył, że IZ RPO WSL, po dokonaniu analizy naruszeń oraz mając na względzie wyjaśnienia Beneficjenta ustaliła, że w trakcie realizacji projektu doszło do powstania nieprawidłowości, w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 7 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ...
komputerów nie przewidzianych we wniosku o dofinansowanie, w kwocie [...] zł. Reasumując, całkowita wartość środków przypadających do zwrotu, wyniosła [...] zł. Pismem z dnia [...] r., nawiązując do pisma z dnia [...] r. stanowiącego wezwanie do zwrotu środków, IZ RPO WSL poinformowała Beneficjenta, iż w związku z ponowną weryfikacją dokumentacji projektu oraz zamykaniem okresu programowania, zmianie uległa kwota ujęta w ww. wezwaniu. Równocześnie organ odwoławczy wyeksponował, że IZ RPO WSL za niekwalifikowalne uznała wydatki: 1) w ramach ...
mniejszą niż 15 mln zł. W ocenie organu w przypadku, gdy wartość wymaganej przez zamawiającego polisy oraz środków finansowych lub zdolności kredytowej jest wyższa od wartości zamówienia (oszacowanego na 8 min zł netto - łącznie dla robót budowlanych i instalacji oraz dostaw urządzeń), doszło do zastrzeżenia nieproporcjonalnych warunków. Tak sformułowane warunki udziału w postępowaniu A uznało za wykraczające poza konieczność ...
t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869) - dalej "u.f.p." wezwała beneficjenta do zwrotu w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania środków w kwocie 361 342,27 zł, które zostały dotychczas wypłacone beneficjentowi na podstawie zatwierdzonego ...
faktycznego, takich jak lokalizacja inwestycji i jej wpływu na wartość ewentualnej szkody oraz wysokość przeciętnej polisy OC dla wykonawcy inwestycji budowlanej w warunkach porównywalnych do inwestycji objętej zamówieniem oraz poprzez wadliwe uznanie za udowodnioną okoliczność nieproporcjonalności warunków udziału w postępowaniu ...
na wydatki, dla których dofinansowanie nie zostało jeszcze wypłacone. Wobec bezskutecznego upływu terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty, 14 lipca 2020 r. IZ RPO WZ wszczęła wobec Strony postępowanie administracyjne w przedmiocie ...
ekonomicznej. Niewątpliwie przesądza o tym charakter wprowadzonych zmian - obniżenie z 8 000 000,00 zł do 5 000 000,00 zł kwoty sumy gwarancyjnej polisy OC wykonawcy. Zmiana ta niewątpliwie stanowiła modyfikację postanowień SIWZ, która zgodnie z art. 38 ust. 4a pkt 2) u.p.z.p. obligowała Skarżącą jako zamawiającą do przekazania do publikacji Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia dodatkowych informacji, informacji o niekompletnej procedurze lub sprostowania, celem ...
bez zebrania i wszechstronnego oraz wnikliwego rozpatrzenia całego materiału dowodowego zebranego w sprawie i bez wyjaśnienia w uzasadnieniu Decyzji okoliczności uzasadniających orzeczenie wobec Skarżącego zwrotu środków pomocy finansowej w określonej w Decyzji wysokości, co w konsekwencji doprowadziło do zaniechania wzięcia przez WSA w Szczecinie pod uwagę przy rozpatrywaniu sprawy całokształtu materiału dowodowego zebranego w sprawie i błędnego stwierdzenia, że w niniejszej sprawie nie doszło do naruszenia przepisów prawa materialnego; b) art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s ...
zamawiający powinien, zgodnie z art. 26 ust. 3 i 4 p.z.p., wezwać wykonawcę do uzupełnienia dokumentów lub złożenia stosownych wyjaśnień odnośnie zaświadczenia wystawionego przez [...]. Zaniechanie przez zamawiającego ww. czynności jest niewykazanie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, spełnienia ...
nie wykazano, że został spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej. Skarżący, nie wzywając wykonawcy do uzupełnienia dokumentów lub złożenia dodatkowych wyjaśnień oraz nie wykluczając go z postępowania, nie zachował zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, zaniechanie to mogło mieć zatem wpływ na wynik postępowania. Zarząd odniósł się do argumentu skarżącego, że do powstania szkody nie doszło, gdyż wybrano ofertę najkorzystniejszą finansowo, a wyłoniony w procedurze wykonawca zrealizował ...
całą pewnością stwierdzić, iż jako najkorzystniejszą wybrano ofertę wykonawcy podlegającego wykluczeniu - zamawiający bowiem, poprzez brak wezwania w trybie art. 26 ust. 3 i 4 p.z.p. zaniechał wyjaśnienia ponad wszelką wątpliwość, że wykonawca spełnił warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zarząd podkreślił, że w przypadku stwierdzonego naruszenia mamy do czynienia ze szkodą potencjalną. Nie sposób bowiem ocenić np. tego, ile środków można byłoby zaoszczędzić, gdyby nie doszło do stwierdzonego naruszenia p.z.p. Nie wiadomo, ilu potencjalnych wykonawców zrezygnowało z udziału w kontrolowanym ...
to, że w okolicznościach niniejszej sprawy Strona w ramach przekazanego 17 lutego 2018 r. ogłoszenia do UPUE mogła naprawić swój wcześniejszy błąd i umieścić w nim zmienione zapisy odnoszące się do opisu warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej i/lub ekonomicznej wykonawców w zakresie wartości polisy OC, jaką należy się wykazać w celu jego potwierdzenia, ale tego nie uczyniła. W konsekwencji brak odpowiedniego opublikowania zmiany ogłoszenia o Zamówieniu w ww. zakresie mógł doprowadzić do zachwiania uczciwej konkurencji i zasad równego traktowania wykonawców, gdyż potencjalnie zainteresowane podmioty, po zapoznaniu się z treścią ogłoszenia w Dz. Urz. UE, pozostawały do momentu zakończenia procedury przetargowej w błędnym przekonaniu, że jedyną zmianą, jakiej dokonała Strona było przedłużenie ...
w zw. z art. 11 K.p.a. i art. 8 K.p.a., poprzez zaniechanie wyczerpującego wyjaśnienia w uzasadnieniu decyzji podstawy prawnej i faktycznej rozstrzygnięcia, w szczególności niewyjaśnienie charakteru i wagi zaistniałej ...
monitor. Wydatki te zostały wykluczone z dofinansowania. Po dokonaniu analizy naruszeń oraz mając na względzie wyjaśnienia Szpitala IZ ustaliła, że w trakcie realizacji projektu doszło do powstania nieprawidłowości, w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 7 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ...
dokonaniem przez Szpital zwrotu na kwotę [...]zł, pobrana zaliczka nie została rozliczona w całości i do zwrotu pozostała kwota [...]zł. IZ, na podstawie art. 207 ustawy o finansach publicznych wezwała Szpital do dokonania zwrotu środków we wskazanej kwocie w terminie 14 dni wraz z odsetkami. Termin do zwrotu środków upłynął 22 listopada 2016 r. Ponieważ wezwanie nie zostało wykonane IZ podjęła [...]r., uchwałę nr [...]w sprawie wszczęcia postępowania administracyjnego w przedmiotowej ...
o których mowa w ust. 1, instytucja określona, odpowiednio w ust. 9 lub 11, wzywa do: zwrotu środków lub do wyrażenia zgody na pomniejszenie kolejnych płatności, o którym mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania. Art. 184 ust. 1 ufp stanowi, że wydatki związane z realizacją programów i projektów finansowanych ...