2023-08-30 » Oddalono skargę
oraz jak długo będą zobowiązani względem zamawiającego, czyli jaki jest termin realizacji projektu i czego oczekuje zamawiający w ramach gwarancji. Opis zamówienia ...
np. jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, aspekty środowiskowe, społeczne, innowacyjne, serwis, termin wykonania zamówienia, koszty eksploatacji oraz organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, jeżeli mogą mieć znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia ...
oceny ofert może mieć miejsce sytuacja, w której wykonawca, który zaoferuje sposób realizacji korzystniejszy z punktu widzenia kryteriów pozacenowych (np. dłuższy okres gwarancji czy krótszy termin realizacji zamówienia), będzie mógł zaoferować wyższą cenę (M. Lamch-Rejowska, Kryteria oceny ofert [w:] M ...
tego kryterium liczbę punktów w związku z zadeklarowanym przez nich terminem realizacji zamówienia. Sposób sformułowania kryterium oceny ofert dotyczącego gwarancji na wykonane ...
i środków służących osiągnięciu założonych celów oraz sposób umożliwiający terminową realizację zadań, a także w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. W oparciu o art. 47 tej ustawy, podmiot wnioskujący
o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania, powinien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodnie z zasadami ...
2020-02-21 » Oddalono skargę kasacyjną
wymagania rozumieli wykonawcy biorący udział w przetargu, którzy takie urządzenia zaoferowali oraz projektant badający równoważność zaoferowanych urządzeń na etapie badania ofert. Z tego też powodu projektant, badając w trakcie realizacji umowy urządzenia, które ostatecznie zostały zamontowane, wbrew treści pytania wykonawcy ...
1 p.z.p. możliwości zmiany umowy w trakcie jej realizacji w razie wystąpienia konieczności zamiany zaoferowanego asortymentu na inny, postanowiła odstąpić od ustalonego na etapie wyboru ...
SIWZ nie przewidziała możliwości, po zawarciu umowy, dokonania zmiany pierwotnie zaoferowanego asortymentu urządzeń na inny. W opisanych okolicznościach późniejsza, na etapie realizacji, zmiana umowy pozwalająca na zastosowanie innych urządzeń, które nadto nie ...
nie przewidziała jednak możliwości, po zawarciu umowy, dokonania zmiany pierwotnie zaoferowanego asortymentu urządzeń na inny, do czego w sprawie ostatecznie doszło. W opisanych okolicznościach późniejsza, dokonana już na etapie realizacji, zmiana umowy pozwalająca na zastosowanie innych urządzeń, które notabene nie ...
wymagania rozumieli wykonawcy biorący udział w przetargu, którzy takie urządzenia zaoferowali oraz projektant badający równoważność zaoferowanych urządzeń na etapie badania ofert. Z tego też powodu projektant, badając w trakcie realizacji umowy urządzenia, które ostatecznie zostały zamontowane, wbrew treści pytania wykonawcy ...
2018-01-24 » *Uchylono decyzję I i II instancji
dnia wybrany oferent zwrócił się z pisemną prośbą o zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy z [...] grudnia 2013 r. na [...] września 2014 r ...
Jak podkreśla strona skarżąca, przedłużające się postępowanie przetargowe uzasadniało zmianę terminu realizacji zadania niezależnie od tego, który podmiot zostałby wybrany w wyniku ...
przesłanką do wnioskowania, że odmienne, niż wynikające z oferty, określenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia, prowadziłoby do udziału w postępowaniu nie tylko większej liczby podmiotów, ale także do zaoferowania przez nich niższych cen od wybranego wykonawcy. Kryterium ceny pozostawało ...
postępowania o zamówienie publiczne, zaś w odniesieniu do zmian dotyczących terminu realizacji zamówienia organ nie wykazał, zdaniem Sądu, że stanowiły one zmianę ...
o. - partner, w którym to beneficjent wyraził zgodę na przedłużenie terminu realizacji na dzień [...] września 2014 r., doszło do naruszenia zakazu zawartego ...
2017-05-26 » Uchylono zaskarżony wyrok i oddalono skargę
wyboru metodyki w oparciu o którą realizowany będzie projekt, określiła termin otwarcie ofert oraz termin zakończenia realizacji projektu winien znać szczegółowe uwarunkowania organizacyjne, faktyczne i prawne związane z realizacją projektu w wybranej metodyce, przy uwzględnieniu specyfiki branży. Zdając sobie sprawę ze specyfiki wybranej metodyki realizacji projektu, Beneficjent w dokumentacji przetargowej winien tak ustalić termin zakończenia realizacji projektu aby wybrana metoda nie zagrażała jego spełnienie lub przewidzieć w związku z tym możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia, czego nie zrobił. W rozpoznawanej sprawie można stwierdzić, że Beneficjent wiedząc o specyfice metodyki realizacji projektu , która mogła wpłynąć na termin jego wykonania, godził się na zakończenie jego realizacji w późniejszym terminie niż został określony w SIWZ. Ewentualnie Beneficjent nie zdając sobie sprawy, że wybrana przez niego metodyka w realizacji projektu może spowodować opóźnienia w jego realizacji, a winien zdawać sobie z tego sprawę choćby dlatego, iż ze Studium Wykonalności wynikało, że okres realizacji zamówienia powinien wynosić 12 miesięcy. W obu przypadkach problemy związane z terminową realizacją projektu w metodyce Prince 2 nie można uznać za działanie ...
wyczerpujący jest oceną chybioną. Szczegółowa analiza okoliczności i przyczyn zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy i ocena wzajemnej relacji pozostałych aneksów umowy pod ...
kątem spełnienia przesłanek zawartych w § 9 ust. 3 dopuszczający wydłużenie terminu realizacji zadania będącego przedmiotem przetargu, czy te całkowita interpretację postanowień umowy ...
kontekście zasadne jest skonstruowanie opisu przedmiotu zamówienia, który w sposób realny dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych i pozwala na późniejszą porównywalność i niesporną ocenę zaoferowanych rozwiązań równoważnych. Przy czym skarżąca do zaleceń tych nie zastosowała ...
postanowień zawartych umów w sprawie zamówienia publicznego polegającą na wydłużenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia nałożono w wysokości 25 % zgodnie z Tabela 1 ...