Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

V SA/Wa 863/18 – Wyrok WSA w Warszawie – 2019-02-20 78 fragmentów

2019-02-20 » Oddalono skargę

nazwa konkretnego oprogramowania komputerowego, tj.: "[...]", produkowanego przez firmę [...], będącą jednostką zależną od [...]." Kontrolujący ustalili, że polski oddział Firmy [...] odpowiedział na przekazane zapytanie ofertowe i jako jedyny złożył kompletną ofertę na dostawę urządzeń zgodnie ze specyfikacją zapytania ofertowego. W zapytaniu ofertowym nie zawarto informacji, że dopuszczalne jest oprogramowanie równoważne ...

marca 2018 r. pełnomocnik strony zapoznał się z aktami sprawy w siedzibie organu, a następnie 20 marca 2018 r. złożył pismo w sprawie, w którym m in. wskazał, że "Oprogramowanie [...] stanowi odrębny w stosunku do maszyn obróbczych przedmiot obrotu. Oprogramowanie i licencję na jego użytkowanie można zakupić niezależnie od urządzenia - obrabiarki do produkcji profili. Po nabyciu stosownych licencji konkurenci mogli zatem przedstawić oferty odpowiadające zapytaniu ofertowemu z [...] listopada ...

sytuacji, że z ubiegania się o zamówienie zrezygnowali wykonawcy, którzy w przypadku wskazania wprost, iż wymagane oprogramowanie mogło być równoważne oprogramowaniu [...], mogliby złożyć konkurencyjne oferty także w zakresie pozostałych pozycji zapytania ofertowego. Co istotne, mogły to być oferty korzystniejsze cenowo od oferty wybranej w projekcie. Należy ponadto zauważyć, że w piśmie z 20 marca 2018 r. spółka wskazała m.in., że oprogramowanie [...] i licencję na jego użytkowanie można zakupić niezależnie od urządzenia - obrabiarki do produkcji profili, zaś po nabyciu stosownych licencji potencjalni wykonawcy mogli przedstawić oferty odpowiadające zapytaniu ofertowemu. Wbrew zarzutom skargi, w ocenie Sądu, Minister prawidłowo w zaskarżonej decyzji wskazał, że możliwość zakupu oprogramowania i licencji na jego użytkowanie przez potencjalnych wykonawców w celu spełnienia kryteriów określonych przez stronę w zapytaniu ofertowym ogranicza krąg potencjalnych wykonawców do tych, którzy zakupiliby takie oprogramowanie i licencję. Strona nie wykazała, aby w zapytaniu ofertowym dopuszczała możliwość składania ofert przez wykonawców, którzy oferowaliby ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Szczecinie – 2021 142 fragmenty

2021-10-13 » Oddalono skargę

z punktem B.2.4 Biznesu planu administratorami systemu zakupionego w ramach Projektu, mającego służyć świadczeniu usług teleopieki miały być urzędy np. ośrodki pomocy społecznej. System miał działać w tzw. chmurze, a opłaty miały przybrać charakter abonamentowy, a zatem jak wskazał sam Beneficjent nie trzeba będzie kupować drogiej licencji oraz ponosić kosztów instalacji. Powyższe oznaczało, że podmioty które w przyszłości zechcą korzystać z wytworzonego oprogramowania nabędą produkt/usługę wdrażaną w ramach Projektu, gdzie oferowanie usług teleopieki odbywać się będzie na podstawie dostępu do panelu administratora, a nie w drodze licencji do oprogramowania. Spółka w dniu [...].03.2018 r. ogłosiła postępowanie o udzielenie zamówienia pn. "[...]", gdzie jako osobę do kontaktu w sprawie ogłoszenia wymieniono M. S. pełniącą w tamtym czasie funkcję Prezesa Zarządu Spółki. W zapytaniu ofertowym wskazano, że przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wdrożenie platformy informatycznej dedykowanej osobom starszym i zależnym, pracującej w trybie offline i online na systemie Android. Przywołana platforma miała ...

odsetkami określonymi jak dla zaległości podatkowych. Organ wskazał również, że niezależnie od powyższych ustaleń, IZ RPO [...] ustaliła, że Beneficjent swoim działaniem doprowadził do wykorzystania części środków przekazanych mu w ramach RPO [...] niezgodnie z warunkami określonymi w Umowie oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego, tj. art. 184 u ...

dofinansowania, powoduje konieczność odzyskiwania przez IZ RPO [...] kwot podlegających zwrotowi, w tym wydawania decyzji o zwrocie środków przekazanych na realizację programów, projektów lub zadań, o której mowa w przepisach u.f.p. Obowiązek zwrotu przez Beneficjenta nieprawidłowo wykorzystanego dofinansowania wynika wprost z § 12 umowy o dofinansowanie. W sytuacji, gdy projekt realizowany jest niezgodnie z przepisami prawa, a także postanowieniami RPO [...], IZ RPO [...] ma nie tylko prawo, ale i obowiązek zakwestionować prawidłowość przyznania dofinansowania i w takim przypadku jest zobowiązana przepisami prawa do stosowania art. 207 ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok NSA – 2019 170 fragmentów

2019-12-12 » Uchylono zaskarżony wyrok i przekazano sprawę do ponownego rozpoznania przez Wojewódzki Sąd Administracyjny

informacji, iż przygotuje i udostępni wykonawcy dane do migracji poprzez przekazanie tych danych w plikach csv wykonawcy, co do praw autorskich i licencji wynikających z umów zawartych między zamawiającym i właścicielem systemu, narusza prawo (...). Brak niezbędnych danych technicznych, informacji opisujących bazy danych oraz systemy wdrożone u zamawiającego, w szczególności interfejsy danych, za pomocą których systemy te dokonują wymiany ...

być traktowany jako program informatyczny, co oznacza że stanowił twór niezależny od rodzaju urządzeń go obsługujących. Na Zamawiającym ciąży obowiązek przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, a więc w taki który nie będzie ani eliminować z udziału w postępowaniu określonej grupy potencjalnych wykonawców, ani też nie będzie stawiać żadnego z oferentów w uprzywilejowanej pozycji. Zdaniem IZ wymaganie, aby system informatyczny i urządzenia ...

się o zamówienie, który realizuje dotychczasową informatyzacje Szpitala przez sprzedaż licencji. Nie wyjaśniono również na czym ta dyskryminacja miała polegać w sytuacji posiadania przez firmę Asseco licencji i praw autorskich do programu używanego przez beneficjenta. Mając powyższe na względzie Sąd I instancji wskazał, że w ponownie prowadzonym postępowaniu organ winien szczegółowo wyjaśnić, czy i do ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Gliwicach – 2019 216 fragmentów

2019-01-22 » Uchylono decyzję I i II instancji

pierwszego zamówienia IZ stwierdziła naruszenia: 1) art. 7 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2017 r., poz.1579, dalej Pzp, ustawa), poprzez dokonanie opisu warunków udziału w postępowaniu w sposób, który mógł utrudniać uczciwą konkurencję oraz równe traktowanie wykonawców. Zamawiający wymagał od potencjalnych wykonawców wykazania się doświadczeniem w realizacji projektów finansowanych ze środków UE; 2) art. 25 ust. 1 Pzp, poprzez żądanie od wykonawców, aby w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykazali się ubezpieczeniem OC na cały okres realizacji inwestycji ...

informacji, iż przygotuje i udostępni wykonawcy dane do migracji poprzez przekazanie tych danych w plikach csv wykonawcy, co do praw autorskich i licencji wynikających z umów zawartych między zamawiającym i właścicielem systemu, narusza prawo (...). Brak niezbędnych danych technicznych, informacji opisujących bazy danych oraz systemy wdrożone u zamawiającego, w szczególności interfejsy danych, za pomocą których systemy te dokonują wymiany ...

się o zamówienie, który realizuje dotychczasową informatyzacje Szpitala przez sprzedaż licencji. Nie wyjaśniono również na czym ta dyskryminacja miała polegać w sytuacji posiadania przez firmę C licencji i praw autorskich do programu używanego przez beneficjenta. Sąd nie podziela także ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA we Wrocławiu – 2020 236 fragmentów

2020-08-06 » *Uchylono zaskarżoną decyzję

zobligowanie wykonawcy do przeniesienia na zamawiającego prawa do wykonywania autorskich praw zależnych do projektu, co w konsekwencji dałoby podstawę do przeprowadzenia przez niego przetargu w trybie konkurencyjnym. Brak takiego zastrzeżenia w umowie z inwestorem zastępczym w sposób istotny ogranicza konkurencję i stwarza sytuację, w której jedyny wykonawca, do którego zwrócił się zamawiający może dowolnie dyktować ceny. IZ zwróciła ponadto uwagę, iż w analizowanym postępowaniu o udzielenie zamówienia, zamawiający zlecił obsługę inwestycji w zakresie wykonania kompletnej dokumentacji technicznej wraz z kosztorysami inwestorskimi spółce ...

p.z.p, uzasadniające odstąpienie od zastosowania trybu przetargowego. Bezsprzecznie w efekcie udzielenia przez autorów dokumentacji projektowej w dniu [..] nieodpłatnie licencji wyłącznej do dokonywania zmian w dokumentacji projektowej (§ 1 ust. 1 umowy z[..] r.) spółce H. doszło do sytuacji, w której spółka ta stała się podmiotem wyłącznie upoważnionym do wykonywania praw zależnych do projektu. Jak już jednak wyjaśniał NSA w swoim wyroku z [...] r. z powołaniem się na szerokie orzecznictwo, a co również obszernie omówił organ w obu swoich decyzjach, samo istnienie praw wyłącznych nie stanowi wystarczającej podstawy do złożenia zamówienia w trybie z wolnej ręki. Jednocześnie strona skarżąca nie może się, w przekonaniu Sądu, skutecznie powoływać na obiektywną niemożliwość zapobieżenia takiej sytuacji, a w szczególności wywodzić podstaw do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt ...

jak i zmian do niej, będących przedmiotem zamówienia, nie uzasadniają w żadnej mierze ani odstąpienia przez zamawiającego od zastrzeżenia nadzoru autorskiego na etapie wykonania dokumentacji projektowej, ani braku odpowiedniego zabezpieczenia w umowie o inwestorstwo zastępcze poprzez poczynienie stosownych zastrzeżeń, dotyczących przeniesienia przez wykonawcę praw zależnych do projektu. Treść umów z [..] r . (o pełnienie inwestorstwa zastępczego ...

[ukryta sygnatura] – Wyrok WSA w Łodzi – 2023 157 fragmentów

2023-04-12 » Uchylono decyzję I i II instancji

po rozpoznaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy złożonego przez "S" w Ł, w związku z decyzją Zarządu Województwa Łódzkiego nr 1/RPO/2022 z dnia 18 maja 2022 r. w przedmiocie: 1) określenia kwoty przypadającej do zwrotu w wysokości 266 817,98 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, 2) wskazania, że odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych należy liczyć: - dla kwoty 129 432,78 zł od dnia przekazania środków, tj. od dnia 20 grudnia 2019 r. do dnia zwrotu, - dla kwoty 137 385,20 zł od dnia przekazania środków, tj. od dnia 24 czerwca 2020 r. do dnia zwrotu, 3) zobowiązania strony do zwrotu w terminie 14 dni od dnia doręczenia ostatecznej decyzji kwoty określonej w pkt 1 wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych - Zarząd Województwa Łódzkiego utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję. W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny. Województwo Łódzkie, reprezentowane ...

realizacji projektu "Wdrożenie e-usług i elektronicznej dokumentacji medycznej "S" w Ł" ETAP I. Przedmiotem pierwszego z ww. zamówień przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego było udzielenie licencji na korzystanie z dostarczonego oprogramowania oraz wdrożenie, rozumiane jako instalacja ...

potrzeby realizacji projektu "Wdrożenie e-usług i elektronicznej dokumentacji medycznej w "S" w Ł" wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Ogłoszenie o zamówieniu przekazane do publikacji przez "S" w Ł nie zawierało wykazu oświadczeń i dokumentów. Strona wykaz taki zamieściła jedynie w rozdziale VI. 6. i 7. SIWZ (wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu) oraz w rozdziale Vlll.1. SIWZ (wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak ...