Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

II GPS 4/13 – Uchwała NSA – 2014-02-24 24 fragmenty

2014-02-24 » Podjęto uchwałę

ma zbadanie takich danych jak liczba wszystkich uprawnionych przedsiębiorców, wartość ich należności oraz wielkość kwoty zabezpieczenia, a także udział w niej poszczególnych uprawnionych przedsiębiorców. Powyższe wskazuje, że prawidłowe wykonanie obowiązków Państwa wynikających z powołanej wyżej ustawy, wymaga kompleksowego zbadania i rozstrzygnięcia wszystkich przedstawionych kwestii ...

że niewątpliwym novum ustawy o spłacie należności jest objęcie jej zakresem przedmiotowym nie tylko prac wykonanych w ramach umowy o roboty budowlane (obowiązujące art. 647¹ i art. 649¹-art. 649³ k.c. regulują wyłącznie ...

ustawodawca uczynił niezaspokojone należności główne przysługujące przedsiębiorcy od wykonawcy wynikające z zawartej między tymi podmiotami umowy. Innymi słowy regulacje powyższe obejmują swym zakresem wierzytelności powstałe na skutek niewykonania przez wykonawcę ciążącego na nim obowiązku, którego źródłem jest umowa zawarta przez przedsiębiorcę z wykonawcą w związku z realizacją zamówienia publicznego na roboty budowlane udzielonego ...

b) pozwu wniesionego przeciwko wykonawcy o zapłatę należności albo zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym, c) umowy zawartej między wykonawcą i przedsiębiorcą. Zauważyć należy, że wymienione wyżej dokumenty nie pochodzą od żadnego organu administracji publicznej i są ściśle związane z wykonaniem stosunku obligacyjnego, którego źródłem jest umowa cywilna. Ponadto zauważyć należy, że przedsiębiorca został zobligowany do dołączenia, do wymienionych wyżej dokumentów, oświadczenia ...

do wysokości każdej z nich. W związku z przedstawionymi regulacjami podkreślenia wymaga to, że źródłem zabezpieczenia, o którym mowa w art.147 ustawy Prawo zamówień publicznych jest umowa zawarta między zamawiającym (wierzycielem) a wykonawcą (dłużnikiem). Stosownie do brzmienia art.147 ust.2 ustawy- Prawo zamówień publicznych zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania oraz nienależytego wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zabezpieczenie służy więc pokryciu roszczeń cywilnoprawnych opartych na przepisach Kodeksu cywilnego. Oznacza to, że zakres odpowiedzialności ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała NSA – 2014 30 fragmentów

2014-10-27 » Podjęto uchwałę

Programem Operacyjnym W. na lata 2007 - 2013 (powoływana dalej jako: IZ) zawarł z Gminą G. umowę o dofinansowanie ze środków europejskich projektu pn. "Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku G. wraz z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych". W wyniku czynności kontrolnych, dotyczących realizacji umowy IZ stwierdziła nieprawidłowości w zakresie stosowania przepisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień ...

ust. 2. Z kolei ust. 2 art. 30 u.z.p.p.r. przewiduje, że umowa albo decyzja, o których mowa w ust. 1, określają warunki dofinansowania projektu, a także prawa ...

realizacji projektu lub zadania; 5) termin i sposób rozliczenia projektu oraz ewentualnych zaliczek; 6) formy zabezpieczeń należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy; 7) warunki rozwiązania umowy ze względu na nieprawidłowości występujące w trakcie realizacji projektu; 8) warunki i terminy zwrotu środków ...

wszystkie elementy tej relacji mają charakter cywilnoprawny. Ustawodawca wprowadził do tych stosunków prawnych, łączących strony umowy o dofinansowanie, elementy publicznoprawne, stanowiące dodatkowe gwarancje, zapewniające prawidłową realizację umowy. Wyposażył instytucję zarządzającą w atrybut władzy administracyjnej w postaci orzekania o zwrocie dofinansowania w drodze ...

środków. W przyjętym ustawowo modelu dofinansowania projektów dopuszczenie możliwości władczego działania jednej ze stron tej umowy ma niewątpliwie charakter wyjątkowy. W związku z tym nadanie omawianej korekcie formy decyzji administracyjnej stanowiłoby ...