Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/KD 69/12 – Uchwała KIO – 2012-04-02 37 fragmentów

2012-04-02

postępowania poprzez ograniczenie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zamawiający sformułował kryteria oceny ofert dotyczące terminu wykonania zamówienia, nieproporcjonalnie nisko oceniając oferty zawierające termin realizacji wynoszący 21 dni i więcej, w stosunku do terminu 20 dniowego lub krótszego. Zamawiający zgodnie z treścią rozdziału XII SIWZ przyznawała terminowi realizacji zamówienia krótszemu niż 20 dni - 100 pkt, jednocześnie określając 10 pkt za termin wykonania zamówienia przekraczający 20 i nie dłuższy niż 30 dni, oraz 0 pkt za termin mieszczący się w przedziale 31 dni a 45, a więc odpowiadający terminowi realizacji zamówienia, jaki został ustalony w SIWZ. Wbrew temu co twierdzi Zamawiający, przy takiej konstrukcji kryterium oceny ofert dotyczącego terminu wykonania zamówienia oraz wag kryteriów oceny ofert wskazanych w pkt XII SIWZ, tj. 60% - cena oraz 45 % - termin wykonania zamówienia, o udzielnie zamówienia publicznego nie mieli szansy ubiegać się wykonawcy zdolni do realizacji zamówienia w terminie dłuższym niż 20 dni. Jak wynika z symulacji obliczeń, wykonawca, który zaoferowałby termin realizacji zamówienia wynoszący więcej niż 30 dni musiałby jednocześnie zaoferować wykonanie zamówienia za cenę około 70% niższą od ceny zaoferowanej przez Wykonawcę SKANSKA S.A. (tj. za około 1 021 988,25 zł). Wykonawca natomiast, który zaoferowałby realizację zamówienia w terminie mieszczącym się w przedziale 21 dni - 30 dni, złożyłby ofertę najkorzystniejszą w świetle ww. kryteriów ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2017 77 fragmentów

2017-05-18

musiałby rozpocząć świadczenie usługi co najmniej z momentem złożenia oferty. Bezspornie należy zatem stwierdzić, że termin realizacji zamówienia, określony przez zamawiającego, był nierealny do dotrzymania, co w przypadku usługi polegającej na zorganizowaniu konferencji w konkretnym terminie oznacza, że prawidłowa realizacja zamówienia nie była możliwa. Nie ulega wątpliwości, że mogło to mieć wpływ na decyzję wykonawców o rezygnacji z ubiegania się o zamówienie, a zatem mogło mieć realny wpływ na ograniczenie konkurencji w postępowaniu. Potwierdza to fakt, że wykonawcy kilkukrotnie sygnalizowali zamawiającemu brak możliwości zrealizowania zamówienia w terminie przez niego określonym, jednak zamawiający, pomimo iż musiał mieć świadomość braku możliwości dotrzymania wymaganego przez siebie terminu, nie podjął decyzji o zmianie SIWZ w tym zakresie. Zamawiający wskazał jedynie, że "zdaje sobie sprawę z poziomu trudności w realizacji przedmiotowego zamówienia, stąd adekwatne warunki udziału w postępowaniu, mające zapewnić najwyższą jakość oraz wykonanie przedmiotowego zamówienia przez podmioty zdolne do jego 'wykonania". Należy podkreślić, że w przypadku terminu nierealnego do dotrzymania przez jakiegokolwiek wykonawcę, bez znaczenia pozostaje poziom określonych przez zamawiającego warunków udziału w postępowaniu. Nie można również uznać argumentu zamawiającego, że termin konferencji był podyktowany niewyjaśnionymi szerzej przez zamawiającego "założeniami projektu". Określenia terminu realizacji zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję nie można usprawiedliwiać założeniami projektu, które prawdopodobnie zostały stworzone przez samego zamawiającego lub były możliwe do zmiany. Określenie niemożliwego do dotrzymania terminu realizacji zamówienia potwierdza również fakt, że wybrany wykonawca nie wykonał przedmiotu zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami ...

123456...10następne »