Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/KU 5/08 – Uchwała KIO – 2008-09-26 39 fragmentów Premium

2008-09-26 » Uwzględniono zastrzeżenia

zastrzeżenia Zamawiającego zgłoszone wobec zaleceń pokontrolnych Prezesa UZP, wzięła pod uwagę następujące okoliczności faktyczne, mające w ocenie Izby skutki prawne dla stwierdzenia prawidłowości zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki: 1) konieczność posiadania przez Zamawiającego bazy aktów prawnych własnych, 2) bezterminowość licencji posiadanych przez Zamawiającego (umowa na licencje bezterminowe 1180 szt. z dn. 12 września 2002 r. oraz umowa na licencje bezterminowe 30 szt. z dn. 16 stycznia 2003r.). W wyniku przeprowadzonej kontroli Prezes Urzędu Zamówień Publicznych ustalił, iż Zamawiający nie wykazał w sposób dostateczny, ażeby zaistniały okoliczności determinujące wybór wykonawcy zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b Prawa zamówień publicznych. Jednak Prezes UZP, w ocenie składu orzekającego Krajowej Izby Odwoławczej, w zaleceniach pokontrolnych nie wziął pod uwagę ani konieczności posiadania przez Zamawiającego bazy aktów prawnych własnych (I), ani faktu, że licencje na korzystanie z bazy aktów prawnych posiadane przez Zamawiającego są bezterminowe (II). I Jak słusznie zauważył Zamawiający, Prezes UZP w zaleceniach pokontrolnych w ogóle nie odniósł się do okoliczności, że jedynie Wolters Kluwer Polska sp. z o.o. ma w swojej ofercie możliwość korzystania ze zbioru własnych aktów prawnych, tj. oferuje produkt posiadający istotną dla Zamawiającego właściwość, której nie mają inne produkty dostępne na rynku, oferowane przez podmioty wymienione w zaleceniach pokontrolnych. ("W ocenie Urzędu, na rynku działa co najmniej kilka podmiotów oferujących produkty odpowiadające zapotrzebowaniu Zamawiającego, które zawierają bazy danych w wersji oprogramowania zawierającego aktualne przepisy prawa polskiego i wspólnotowego wraz z orzecznictwem.") W aktach kontroli przekazanych Krajowej Izbie Odwoławczej, poza oświadczeniem Zamawiającego o jego wiedzy wynikającej z rozeznania rynku, nie ma ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2013 64 fragmenty

2013-10-31

dostępu i przeciwpożarowe), bądź wsparcie dla oprogramowania, którego twórcą nie jest Wykonawca. System SDE działa w oparciu o kilkadziesiąt różnych aplikacji i urządzeń różnych producentów. Fakt braku przejęcia pełnego zakresu praw autorskich do kodu źródłowego poszczególnych elementów oprogramowania wchodzących w skład systemu SDE na wszystkich polach eksploatacji, a jedynie możliwość korzystania z niego w określonym zakresie na podstawie licencji jest sytuacją powszechną na rynku informatycznym i nie wyklucza możliwości powierzenia usług powiązanych z systemem SDE (tj. zarządzanie, utrzymanie i serwis infrastruktury technicznej i teleinformatycznej Centrai Monitorowania) w trybie konkurencyjnym. Pomimo negowania przez zamawiającego treści opini biegłego powołanego przez Prezesa Urzędu w toku postępowania wyjaśniającego prawidłowe jest stwierdzenie, iż "SDE nie stanowi jednolitego systemu, ale może być potraktowany jako zestaw niezależnie współpracujących ze sobą elementów, które mogą podlegać usługom objętym postępowaniami przez różne, niezależne od wykonawcy podmioty", zaś "posiadana przez COMP S. A. wyłączność na świadczenie usług w odniesieniu do niektórych elementów SDE nie stanowi przeszkody w zlecaniu świadczenia usług objętych postępowaniami innym, niezależnym podmiotom". Również przyjęty na etapie umowy podstawowej sposób realizacji projektu potwierdza, że nie istniały przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze stojące na przeszkodzie w wyborze wykonawcy usług wchodzących w zakres przedmiotowych postępowań trybie konkurencyjnym. Zgodnie z przyjętymi wówczas założeniami realizacja usług, wchodzących w zakres kontrolowanych postępowań, miała zostać przejęta przez jednostkę organizacyjną Centralny Zarząd Służby Więziennej w terminie od dnia 01.01.2011 r. W okresie późniejszym podjęto decyzję o przesunięciu w czasie przejęcia obsługi Centrali Monitorowania SDE przez pracowników CZSW, a następnie rezygnacji z takiego przejęcia obsługi systemu (w zakresie utrzymania i serwisu infrastruktury technicznej i teleinformatycznej) co miało charakter wyłącznie organizacyjny i nie ...

1234następne »