Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/KD 69/19 – Uchwała KIO – 2019-11-14 98 fragmentów

2019-11-14

w formie jednolitego dokumentu, przesłanego zamawiającemu pismem z dnia 5 października 2018 r. w odpowiedzi na wezwanie wystosowane na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp z dnia 3 października 2018 r., które nie podlegało uzupełnieniu lub poprawieniu, zasadne jest uznanie, iż wykonawca CTN podlegał wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. Zatem zamawiający, poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy CTN, który nie złożył oświadczenia w formie jednolitego dokumentu, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w konsekwencji nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu, czym zamawiający naruszył art. 24 ...

zamawiającego. W ocenie Prezesa UZP zamawiający naruszył wyżej wskazane normy, ponieważ uznał za prawidłowy opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym plik oświadczenia JEDZ wykonawcy CTN, spakowany do formatu zip, kiedy wykonawca winień bezpośrednio podpisać oświadczenie w formacie pdf, czego wymagała treść SIWZ. Kontrolujący wskazał na konieczności podpisania samego formularza JEDZ, która to czynność winna nastąpić w pierwszej kolejności, przed jego skompresowaniem do formatu zip, podczas gdy wykonawca opatrzył podpisem nie plik pdf, a plik zip. Izba stwierdziła, że wymóg opatrzenia podpisem elektronicznym oświadczenia JEDZ w konkretny sposób, czyli we wskazanej formie pliku, wynika z treści dokumentacji ...

nadać charakter wiążący wartości maksymalnej z wzoru umowy, czy traktować ją jako substytut kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. Natomiast zastrzeżenia zamawiającego, dotyczące funkcji kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia, oparte są na błędnym przekonaniu, że ocenie podlegają okoliczności bezpośrednio związane z wysokością tej kwoty, a nie sam fakt jej niepodania we właściwej formie po otwarciu ofert. W konsekwencji powyższego w ocenie Izby zastrzeżenia zgłoszone przez zamawiającego nie mogą stanowić o braku naruszenia art. 86 ust. 5 pkt 1 p.z.p., zatem nie zostały one przez skład orzekający uwzględnione. Mając powyższe na uwadze Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 167 ust. 3 p.z.p., wyraziła opinię jak w sentencji uchwały. Przewodniczący ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2022 35 fragmentów

2022-10-31

S.M. B.. Formularz ofertowy oraz wszystkie załączniki zostały złożone w formie elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Podpisy każdej z osób zawierają również datę i czas ich złożenia. Po analizie złożonych podpisów stwierdzono w toku kontroli, że dokumenty: formularz oferty, pliki zawierające wypełnione przedmiary robót oraz JEDZ zostały podpisane przez Pana P. J. D. przed ...

mógł zapoznać się z jej treścią. Nie ma zatem podstaw do uznania, że chwilą złożenia oferty jest chwila, w której ją podpisano, w przypadku składania oferty w formie elektronicznej - chwila jej opatrzenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Ww. wykonawca złożył ofertę w Postępowaniu w dniu 10 maja 2022 r. Bez znaczenia pozostaje okoliczność, że formularz ofertowy, oświadczenie na formularzu jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia oraz pliki zawierające wypełnione przedmiary robót, stanowiące załączniki do formularza ofertowego zostały opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez P. J.D.w dniu 9 maja 2022 r. odpowiednio o godz. 16 ...

7 ww. rozporządzenia. Konieczne jest przy tym wskazanie, że jest ono podmiotowym środkiem dowodowym składanym na wezwanie zamawiającego przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona. Z art. 126 ust. 1 Pzp jednoznacznie wynika, iż takie podmiotowe środki dowodowe mają być aktualne na dzień złożenia. Wobec powyższego należy stwierdzić, że oświadczenie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 ww. rozporządzenia, ma stanowić oświadczenie o braku podstaw wykluczenia w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w tym przepisie na dzień złożenia oświadczenia. Oświadczenie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 ww. rozporządzenia, potwierdza brak podstaw wykluczenia (w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w tym przepisie) na dzień złożenia tego oświadczenia, a więc na inny dzień niż oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp - które potwierdza brak podstaw wykluczenia na dzień złożenia oferty. Okoliczność ta nie pozwala na uznanie, że treść oświadczenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 ww. rozporządzenia ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2021 92 fragmenty

2021-11-03

rachunki zysków i strat odpowiednio w formie: 1. wydruku z programu Symfonia 2.0 podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez p. W.J. W., 2. wydruku pliku XML podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez p. N. R.. Pismem z 13 maja 2021 r. zamawiający działając na podstawie art. 26 ust. 3 Pzp, zwrócił się do Konsorcjum Metroprojekt o złożenie oświadczeń i ...

BILANS RZIS 2020.pdf). Dokument ten stanowi skan wydruku ze sprawozdania finansowego i został podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez N. R., tj. osobę umocowaną w postępowaniu do reprezentowania SUD Architekt Polska sp. z o.o. Złożony kwalifikowany podpis elektroniczny nie zawiera zastrzeżeń oraz wskazanego powodu jego zastosowania, wobec czego należy traktować ten podpis jako potwierdzenie dokumentu za zgodność z oryginałem. Powyższy dokument jest zatem dokumentem elektronicznym w rozumieniu rozporządzenia elDAS oraz został opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dokument nie stanowi elektronicznej kopii całego sprawozdania finansowego ani nie stanowi elektronicznej kopii całego wydruku sprawozdania finansowego. Na podstawie zawartych cech informacyjnych można potwierdzić, że badany dokument stanowi elektroniczną kopię części sprawozdania finansowego ...

Architekt za 2018 r. Prezes UZP w oparciu o ustalony stan faktyczny zalecił unieważnienie wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez Konsorcjum Metroprojekt oraz wykluczenie tego wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 Pzp jako niespełniającego warunków udziału w postępowaniu. Prezes UZP wskazał przy tym na zasadę jednokrotności wzywania do uzupełniania dokumentów na podstawie art. 26 ust. 3 Pzp. Prezes UZP wskazał także, że od 1 października 2018 r. istnieje obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych w postaci elektronicznej i opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych i kierownika jednostki (cały ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2021 68 fragmentów

2021-03-25

Prezes Urzędu zauważył, że zgodnie z rozdz. VII pkt 2 siwz, każdy wykonawca do formularza oferty (załącznik nr 1 do siwz) musiał dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w postaci Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), że nie podlega wykluczeniu z uwagi na przesłanki, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Na podstawie rozdz. VII pkt 4 siwz wykonawca zobowiązany był złożyć JEDZ zgodnie ze wzorem stanowiącym ...

2018 r., począwszy od którego, w postępowaniach, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, tj. takich, jak objęte przedmiotową kontrolą Prezesa Urzędu, m.in. oferty winny być składane pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Rygor nieważności oznacza, że niezachowanie ww. formy oferty, powoduje nieważność takiej czynności z mocy prawa, co skutkuje tym, iż nie wywołuje ona zamierzonych ...

z jej dokonaniem. W analizowanym postępowaniu tylko jednolity dokument (JEDZ) został złożony w ww. formie. Oferty natomiast zostały złożone w formie papierowej. Należy zatem uznać, że miało to wpływ na wynik postępowania. Wskazując za Prezesem Urzędu zauważenia wymaga, iż zamawiający m.in. stwierdził, że "wykluczając unieważnienie postępowania, przez "wpływ na wynik postępowania" należy uznać taką okoliczność, która wpływa na kolejność skutecznie i poprawnie złożonych ofert" oraz "konieczne jest zatem dokonanie ustalenia, czy prawidłowe działanie zamawiającego, tj. stosowanie się do dyspozycji przepisów o zamówieniach publicznych, skutkowałoby uznaniem innej oferty za najkorzystniejszą". Tymczasem skoro oferty złożone w postępowaniu, z uwagi na brak zachowania zastrzeżonej pod rygorem nieważności formy, nie są skutecznie i poprawnie wniesione, to bezcelowe jest ustalanie rankingu takich ofert. Za uzasadnione należy natomiast uznać wskazanie na celowość zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym postępowanie o ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2020 32 fragmenty

2020-07-06

wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz), sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym (...)". Ponadto zgodnie z rozdziałem 13 punktem 13.1. SIWZ wykonawca zobowiązany był podać w ofercie.: "(...) cenę brutto przedmiotu zamówienia w zakresie określonym przedmiarem robót, wyszczególnionym w załączniku nr 2 do ...

dawał możliwości weryfikacji części zawartych w nim informacji - w przedłożonym przez zamawiającego dokumencie m.in. na str. 8-11 i in., brak jest możliwości weryfikacji części informacji zawartych w kosztorysie ofertowym (skany niekompletne, dotyczy w szczególności dolnych części stron dokumentu). Brak w ofercie żądanego kosztorysu ofertowego lub jego części nie jest jedynie brakiem formalnym, lecz merytorycznym brakiem oferty podlegającym dyspozycji art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p. Nie jest bowiem oczywiste jakie elementy zawierał rzeczony dokument, więc brak jest podstaw do stwierdzenia, iż wykonawca wypełnił wymogi określone w SIWZ. Jednocześnie wskazać należy, iż brak w kosztorysie ofertowym części informacji uniemożliwił zamawiającemu badanie oferty pod kątem ewentualnego wystąpienia rażąco niskiej ceny istotnych części składowych oferty. W związku z powyższym, w ocenie kontrolującego, brak dokonania przez zamawiającego czynności odrzucenia oferty wykonawcy Zakład Transportu Energetyki Połaniec Sp. z o.o. w Połańcu, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p., pomimo iż jej treść nie odpowiadała treści SIWZ, stanowił naruszenie przedmiotowej normy. Natomiast z uwagi, że oferta tego wykonawcy nie stanowiła oferty najkorzystniejszej, stwierdzone naruszenie nie miało wpływu na wynik przedmiotowego postępowania. Pismem z dnia 8 czerwca 2020 r., znajdującym się w aktach sprawy, zamawiający działając na podstawie art. 171a p.z.p. wniósł zastrzeżenia do wyników kontroli uprzedniej, w zakresie ...

p.z.p. i godzą w jego utrwalone i szeroko poparte orzecznictwem brzmienie. Próba konwalidowania oferty byłaby w rezultacie przedstawieniem przez zamawiającego, za wykonawcę, drugiej oferty. W ocenie Izby zatem byłaby to czynności nieuprawniona - złożenie materialnie nowej oferty, nie zaś poprawienie dotychczasowej. Zarzucane zamawiającemu naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p. obejmuje nie tylko sytuację, kiedy jednoznacznie można wskazać w treści oferty, w jej zakresie merytorycznym, co jest niezgodne z treścią SIWZ. Hipoteza przepisu zostanie także wypełniona, kiedy wykonawca złoży ofertę, w której wbrew brzmieniu dokumentacji przetargu, nieprawidłowo wyraził, opisał, czy potwierdził zakres swojego zobowiązania, bez podania wszystkich istotnych informacji z nim związanych - czyli ofertę, z treści której nie wynika zaoferowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami z dokumentacji postępowania, kiedy z powodu wady oferty zamawiający nie będzie w stanie ustalić de facto co zostało w niej zawarte. Po otwarciu ofert nie jest możliwe wskazywanie jaki przedmiot zamówienia został w ofercie zawarty. Braki w ofertach można próbować naprawiać w trybie art. 87 ust. 1 p.z.p., poprzez przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, a także na kawie art. 87 ust. 2 p.z.p. Jeżeli jednak przy prawidłowym wykorzystaniu tych instrumentów zamawiający nie jest w stanie potwierdzić, że oświadczenie woli wykonawcy, w postaci treści oferty zawierającej zaoferowane świadczenie, jest zgodne z wymaganym w dokumentacji przetargu, to ofertę taką należy odrzucić. W konsekwencji powyższego skład wyrażający opinię stwierdził, że treść oferty wykonawcy ZTE jest bezsprzecznie niezgodna z treścią SIWZ, ponieważ w warstwie merytorycznej nie odpowiada oczekiwaniom ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2019 66 fragmentów

2019-09-11

ze zm.), dalej zwanej: "Pzp", Prezes Urzędu Zamówień Publicznych (zwany dalej: "Prezesem Urzędu" lub "kontrolującym") na podstawie art. 171 ust. 1 pkt 2 Pzp, stwierdził następujące naruszenia: 1) naruszenie 38 ust. 4a pkt 2 Pzp, poprzez brak zmiany treści ogłoszenia stosownie do dokonanej zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp, poprzez zaniechanie odrzucenia przez zamawiającego oferty wykonawców Konsorcjum firm: Pro-Tra Building Sp. z o.o. Lider oraz GM Roads Polska ...

wynika z dokumentacji przekazanej do kontroli, zgodnie z treścią pkt 17.5 siwz pn. "Zawartość oferty", zamawiający wskazał: • w pkt 17.5.1.1 siwz: "Formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.1-1.8 odpowiednio dla Części 1-8 do niniejszej siwz, opatrzony kwalifikowanym podpisem złożonym przez właściwe podmioty"; • w pkt 17.5.1.4 siwz: "Załączniki do oferty sporządzone na podstawie wzorów zawartych w Załączniku nr 5.1-56 do niniejszej siwz dla Części 3-8 oraz opatrzony kwalifikowanym podpisem złożonym przez właściwe podmioty". Jak wynika z powyższego, wykonawcy zobowiązani byli w przedmiotowym postępowaniu do złożenia Formularza oferty na podstawie wzoru sporządzonego przez zamawiającego a w przypadku składania oferty na Część 3-8 zamówienia dołączyć do oferty odpowiednio Załączniki 5.1-5.6. W zakresie Części 6 zamówienia zamawiający działając na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp pismem z dnia 11 kwietnia 2019 r. poinformował wykonawcę Pro-Tra Building Sp. z o.o. o poprawieniu innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z treścią siwz, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty. W Formularzu ofertowym złożonym przez ww. wykonawcę brak było pkt od 4.8 do 4.16. W związku z powyższym, Formularz oferty został poprawiony przez zamawiającego poprzez dodanie po pkt 4.7 ww. brakujących punktów, tj. pkt od 4.8 do 4.16. Zgodę na poprawienie omyłek należało przekazać zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. Pismem z ...

zamówienia zamawiający przyznał, że zgodnie z treścią pkt 15.5.1. Instrukcji dla Wykonawców "kompletna oferta musi zostać sporządzona w postaci elektronicznej i zawierać Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.1 1.8 odpowiednio dla Części 1-8 do niniejszej IDW, opatrzony kwalifikowanym podpisem złożonym przez właściwe podmioty." Faktem jest również, że w zakresie Części 6 zamówienia zamawiający działając na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp poinformował wykonawcę o poprawieniu innej omyłki polegającej na niezgodności oferty z treścią siwz, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty. Formularz ofertowy został poprawiony przez zamawiającego poprzez dodanie brakujących w ofercie punktów od 4.8. do 4.16. wykonawca wyraził zgodę na powyższe. Wykonanie powyższej czynności kontrolujący uznał za naruszenie przepisów Pzp i zalecił zamawiającemu odrzucenie oferty złożonej przez Konsorcjum Pro-Tra Building Sp. z o.o. oraz GM Roads Sp. z o.o. z uwagi na to, że jej treść nie odpowiadała specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jak słusznie - zdaniem zamawiającego - wskazał kontrolujący przed zastosowaniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp należy wykonać operację polegającą na skonfrontowaniu oferty z odpowiednim postanowieniem siwz, ustaleniu sprzeczności, a następnie poprawieniu oferty, o ile nie powoduje to istotnych zmian w treści oferty. Z całą pewnością w ocenie zamawiającego wykonawca nie uwzględnił wszystkich elementów wzoru Formularza ofertowego zamieszczonego przez zamawiającego w SIWZ. Próbując odpowiedzieć na pytanie czy brakujące oświadczenia są zawarte w innych punktach oferty lub ich zamieszczenie ma charakter jedynie informacyjny należy odpowiedzieć w istocie na pytanie czy dokonane przez zamawiającego uzupełnienie treści oferty na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 ma charakter istotny - jeśli oświadczenia takie są zawarte w innych częściach oferty lub ich zamieszczenie ma charakter wyłącznie informacyjny takiego uzupełnienia w żadnym wypadku nie powinno się traktować jako istotnych zmian w treści oferty. I tak - w zakresie brakującego punktu 4.8. o brzmieniu: "4.8.Wykonawca informuje, że: - wybór oferty NIE BĘDZIE / BĘDZIE prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, -wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zmawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2022 76 fragmentów

2022-11-09

dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych. W rozdz. X ust. 14 SWZ pn. Dokumenty składające się na ofertę (oświadczenia i dokumenty), opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, które Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej, wymieniono m. in.: a) Do oferty należy dołączyć oświadczenie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia — JEDZ, o którym mowa w rozdz. VI — załącznik 7. b) Wypełniony i podpisany Formularz oferty Wykonawcy wraz z wymaganymi załącznikami sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Formularz oferty nie podlega uzupełnieniu. c) Wypełniony formularz cenowy, według kosztów dostawy przedmiotu zamówienia, określonego w załączniku nr 3.1-3.2 do SWZ, wskazujący co najmniej na: - nazwę przedmiotu zamówienia, - zapotrzebowaną ilość, - cenę jednostkową netto przedmiotu zamówienia, - wartość netto/brutto oferty (zamówienia) ogółem zadania, - producent, kraj pochodzenia, - nazwę, model, typ, - stawkę podatku VAT, - cło, jeżeli występuje, Załącznik nr 3.1-3.2 stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. d) Wypełnione tabele warunków technicznych i eksploatacyjnych sporządzone zgodnie ze wzorem ...

60 mm, Wymiary: dł. 2380 mm., gł. 700 mm., wys. 850 mm". W dokumentacji postępowania brak jest dowodów świadczących o wezwaniu Wykonawcy Unigastro sp. z o.o. przez Zamawiającego do udzielenia wyjaśnień w zakresie przedmiotowych środków dowodowych. Z protokołu postępowania wynika, iż Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy Tronus Polska sp. z o.o. na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c w zw. z art. 226 ust ...

wymiary: 510x360x1140 mm. Powyższe dowodzi, że Zamawiający w efekcie dokonania badania oferty Wykonawcy Unigastro sp. z o.o. zamiast ją odrzucić, z uwagi na wyraźny brak spełniania przez oferowany uzdatniacz warunków określonych w opisie przedmiotu zamówienia, dopuścił tolerancję w zakresie wymiarów ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2019 140 fragmentów

2019-08-28

Zadanie nr 1. Wiślana Trasa Rowerowa (WTR) - odcinek 1: Drwinia (Niepołomice)-Szczucin" złożonych zostało 5 ofert. Ceny ofertowe oscylowały w obrębie kwot od 19,4 mln zł brutto do 26,7 mln zł brutto. 4 z 5 ofert zawierało ceny ofertowe niższe od kwoty przeznaczonej przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia (26 732 000,00 zł brutto); piąta oferta przekraczała tę kwotę nieznacznie, jedynie o kilkadziesiąt tysięcy zł. Wszystkie 5 ofert zawierało ceny niższe od ubruttowionego progu unijnego (wynoszącego ówcześnie 26 949 707,62 zł). Celem potwierdzenia twierdzeń Zamawiający w załączeniu przedstawił analizę postępowań na roboty dotyczące ścieżek rowerowych przeprowadzonych przez str. 21 Zamawiającego w latach 2015-2018 (w 2019 r. Zamawiający nie prowadził jeszcze postępowania w sprawie udzielenia zamówienia na budowę trasy rowerowej) przygotowaną przez Zamawiającego obrazuje ona faktyczne i konkretne okoliczności indywidualnej sprawy świadczące o braku jakiegokolwiek zainteresowania zamówieniami tego typu udzielanymi przez Zamawiającego ze strony wykonawców zagranicznych. W ramach podsumowania ...

naruszenia, to nie można w tej konkretnej sytuacji stwierdzić, żeby miało ono choćby potencjalny wpływ na wynik tych postępowań (w szczególności w kontekście braku trasgraniczności, specyfiki tych zamówień), a więc ewentualnie (przy jednak stwierdzeniu ich zaistnienia) nie powinny być one jednak uznane za naruszenia kwalifikowane, a ewentualnie jedynie za naruszenia formalne, niemające wpływu na wynik postępowania. Mając powyższe na uwadze Zamawiający wniósł o ponowne rozpatrzenie całokształtu sprawy, przeanalizowanie całości materiału wyjaśniającego zebranego w toku ...

przepisami ustawy Pzp. Jednak Izba nie może się zgodzić ze stanowiskiem Zamawiającego, który podnosi ten brak wpływu naruszeń przepisów na udzielenie zamówienia. Brak publikacji ogłoszeń o zamówieniach w odpowiednich publikatorach europejskich oraz ustanowienie krótszego terminu składania ofert zdaniem Izby, jak i kontrolującego, mogły mieć znaczący wpływ na wynik postępowania przez zmniejszenie liczby podmiotów powiadomionych o wszczynanych postępowaniach, a także przez skrócenie czasu na właściwe przygotowanie się do złożenia ofert przez wykonawców. Samo argumentowanie Zamawiającego o braku zainteresowania kontrolowanymi zamówieniami "większych" podmiotów i zastosowaniu rzekomo przychylniejszej procedury dla MŚP stawia pod znakiem ...