Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/KU 5/08 – Uchwała KIO – 2008-09-26 64 fragmenty Premium

2008-09-26 » Uwzględniono zastrzeżenia

do którego obowiązują obecnie trwające umowy, Zamawiający będzie miał nadal prawo do korzystania z baz danych (skoro licencje w tym zakresie są bezterminowe), jednak bazy aktów prawnych nie będą ...

prawnej SIP LEX INTRANET, pozwalającego na równoczesną pracę 100 użytkowników w centrali i delegaturach NIK należy również rozważyć przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b Prawa zamówień publicznych, tj. przyczyny związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Niewątpliwie baza danych zawierająca zbiór aktów prawnych spełnia cechy utworu chronionego przez prawo autorskie (art. 3 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. prawie autorskim i prawach pokrewnych Dz.U. 2000r., Nr 80, poz. 904 z późn. zm.). Zamawiający posiada bezterminowe licencje pozwalające na korzystanie z bazy danych, przedmiotem zamówienia z wolnej ręki jest aktualizacja tychże licencji. Nie może budzić wątpliwości, iż tylko właściciel praw autorskich do bazy danych ma prawo bazę danych aktualizować. W ocenie Izby, co do zasady, "praw wyłącznych nie może wynikać z wcześniej zawartych umów, w których zamieszczona była klauzula o ochronie tych praw" (jak wskazał Prezes UZP w zaleceniach pokontrolnych), jednak bez wątpienia należy dopuścić przypadki, kiedy taka ...

Sp. z o.o. Izba ustaliła, że posiadane przez Zamawiającego licencje na korzystanie z bazy danych (bazy aktów prawnych) są bezterminowe. Na czas określony udzielane były licencje na aktualizację baz danych (zamówienia z wolnej ręki udzielane przez Prezesa UZP, w aktach pokontrolnych). Po wygaśnięciu licencji na aktualizację nie wygasa prawo do korzystania z bazy danych (w zaleceniach pokontrolnych mylnie uznano, że "dla jego [oprogramowania] dalszej eksploatacji konieczny będzie zakup nowej licencji"); można z niej korzystać bezterminowo, lecz baza danych nie jest aktualizowana o nowe akty prawne. W konsekwencji należy stwierdzić, że w zaleceniach pokontrolnych skutecznie nie zakwestionowano, że licencje na korzystanie z baz danych udzielone zostały na czas nieokreślony. Równocześnie nie może ulegać wątpliwości, iż tylko właściciel praw do bazy danych może dokonywać jej aktualizacji. W odróżnieniu od innych utworów, w przypadku baz danych spełniających cechy utworu (a za taki rodzaj ...

KIO/KD 4/14 – Uchwała KIO – 2014-02-06 66 fragmentów

2014-02-06

ingerencję we własność intelektualną innego podmiotu. Licencjodawca wyłączył stosownym zapisem w licencji stosowanie przepisu art. 75 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych czyli nie przekazał Zamawiającemu autorskich praw majątkowych, które mogły by legitymować uprawnienia Zamawiającego do trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie; w zakresie, w którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania, przekazywania i przechowywania programu komputerowego ...

integracji z innymi źródłami danych - a integracja ta wymagał ingerencji w kod źródłowy oprogramowania, będący własnością twórcy - licencjodawcy - został przeprowadzona na podstawie obowiązującej licencji udzielonej Zamawiającego przez wykonawcę w 2005 r. To tylko autor utworu, jakim jest program komputerowy System wspomagania Dowodzenia, posiadał wymaganą przez ustawę o prawach autorskich i prawach pokrewnych legitymację, jak i wiedzę do wykonania tej usługi. Z zasad panujących w dziedzinie wiedzy jaką jest informatyka wynika, że ponieważ nakład prac ...

przez innego Wykonawcę. Nie ma bowiem wykonawców, którzy posiadają doświadczenie w tej specyficznej tematyce i których realizacje byłyby porównywalne. A ponadto oprogramowanie i udzielona licencja są objęte prawami autorskimi Wykonawcy. Co prawda Zamawiający nie wykluczył dopuszczalności (w świetle prawa autorskiego), a tym samym możliwości ingerowania w kod źródłowy jednego programu w celu osiągnięcia współdziałania z nim innego programu. Jednak w tym konkretnym stanie faktycznym z przyczyn obiektywnych (wysoki stopień skomplikowania ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2013 104 fragmenty

2013-10-31

przywoływana przez Zamawiającego modyfikacja konfiguracji platformy sprzętowej jest czynnością całkowicie niezależną od usług konserwacji i serwisu i powinna być realizowana w sposób całkowicie niezależny od nich. Dla prawidłowości funkcjonowania systemu jako całości najbardziej korzystne jest dokonywanie ewentualnych zmian w konfiguracji jego elementów składowych w momencie ich prawidłowego funkcjonowania. W ocenie Prezesa Urzędu nie zaistniały również okoliczności związane z ochroną praw wyłącznych, które powodowałyby konieczność realizacji przedmiotowych zamówień przez Wykonawcę zaproszonego do negocjacji. W świetle zapisów § 6 ust. 1 umowy podstawowej Wykonawca udzielił Zamawiającemu niewyłącznej licencji na korzystanie z systemu, w ramach której Zamawiający był uprawniony m. in, do tłumaczenia, przystosowania ...

z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy. Niezależnie od opisanej powyżej sytuacji związanej z własnością praw do systemu, przyczyną uruchomienia postępowań była zmiana decyzji Zamawiającego odnośnie sposobu realizacji usług wchodzących w zakres zamówień. Zamawiający, przygotowując postępowanie podstawowe, zakładał, iż świadczenie usług wchodzących w zakres zamówień, będzie możliwe do realizacji przez podmiot inny niż ...

wynika z analizy przepisów umowy podstawowej, Wykonawca pozostawił autorskie prawa w znacznej części w swojej gesti, udzielając Zamawiającemu licencji niewyłącznej w wąskim zakresie określonym w paragrafie 6 ust. 1 umowy. Zachowanie tych praw przez Wykonawcę zostało jednoznacznie określone w paragrafie 6 ust. 8 umowy. Prezes UZP nie uwzględnił w swoim uzasadnieniu znaczenia tego ostatniego przepisu przy ocenie okoliczności, o której mowa w art.67 ust.l pkt 1 lit.b ustawy Pzp. Powody dla których przyjęto w umowie opisane wyżej rozwiązanie w kwesti przekazania praw autorskich w formie licencji zostały szczegółowo przedstawione w zawiadomieniach do Prezesa UZP (min. koszty, tymczasowość przedsięwzięcia zakreślonego ustawą ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2013 111 fragmentów

2013-05-09

dnia 29.05.2009 r., który stanowi, iż "z chwilą przekazania Zamawiającemu [Miasto Katowice] dokumentacji oraz zapłaty wynagrodzenia umownego za dokumentację, na Zamawiającego [Miasto Katowice] przechodzi całość autorskich praw majątkowych, w tym prawo do korzystania, zwielokrotniania, wprowadzania do obrotu jak również prawo własności całości przekazanych egzemplarzy, użyczenie lub najem przekazanych egzemplarzy oraz publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp, włącznie z prawem udostępniania w Internecie". Według Zamawiającego powyższy zapis umowny dotyczy wyłącznie dokumentacji technicznej, a nie praw do oprogramowania, którego wyłącznym właścicielem jest L-3 Communications Corporation oraz Wykonawca w zakresie części dotyczącej aktualizacji oprogramowania dla potrzeb obiektów "Spodek". Zamawiający wskazał, iż dokumentację techniczną można w różny sposób modyfikować i dostosować ją do kolejnych obiektów "Spodka". Nie można było jednakże ingerować w oprogramowanie CCTV, gdyż to chronione było licencją, a takiej licencji ani Zamawiający, ani żaden inny podmiot poza Wykonawcą nie posiadał. W ocenie organu kontroli, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy stanowi, iż zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane ...

z systemami CCTV oferowanymi przez różnych producentów bez naruszania ich praw autorskich. Zakup takiego rozwiązania był zatem możliwy w drodze jednej z procedur konkurencyjnych. Pismem z dnia 5 kwietnia 2013 r., Zamawiający zgłosił zastrzeżenia do przekazanej Informacji o wyniku kontroli doraźnej, podtrzymując stanowisko, iż w odniesieniu do postępowania o udzielenie zamówienia spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki opisane w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zamawiający podał, iż w sprawie konieczność powierzenia realizacji zamówienia wynikała jedynie z uprzednio zawartych ...

że: możliwe było zastosowanie rozwiązań innych producentów bez ryzyka naruszenia praw autorskich producenta oprogramowania Praetorian i zintegrowania obu rozwiązań w ramach jednego systemu, inni wykonawcy mogliby bez problemu nawiązać współpracę z producentem w/w oprogramowania bądź uzyskać licencję na przedmiotowe oprogramowanie. Urząd Zamówień Publicznych w żaden sposób nawet nie uprawdopodobnił swych twierdzeń, trudno zatem podjąć w przedmiotowej materii jakąkolwiek merytoryczną polemikę. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Katowicach nie ma osobowości prawnej, jest jednostką budżetową Miasta Katowice ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2011 54 fragmenty

2011-02-02 » Nie uwzględniono zastrzeżeń

czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj. posiadają licencję na międzynarodowy transport drogowy (każdy z wykonawców występujących wspólnie musi spełnić ten warunek)." Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu Zamawiający żądał złożenia wraz z ofertą (Rozdział VIII pkt 3 SIWZ) licencji na wykonywanie międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy, zgodnie z ustawą ...

Pismem z dnia 10 stycznia 2011 r. Zamawiający: Muzeum Sztuki w Łodzi działając na podstawie art. 167 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wniósł zastrzeżenia do przesłanej Informacji o wyniku kontroli doraźnej z dnia 3 stycznia br. do w/w zamówienia publicznego - UZP/DKD/KND/43/10. Zaznaczył, iż rzeczoną informacje otrzymał dnia 3 stycznia br. w formie faksu, tym samym złożone zastrzeżenia zachowują termin ustawowy. W uzasadnieniu zgłoszonych zastrzeżeń podnosił co następuje. Ad. Pkt 1. Zamawiający nie podzielił stanowiska Kontrolującego w odniesieniu do przypisywanego naruszenia art. 93 ust. 1 pkt. 7 ...

zm.) wobec nieuwzględnienia zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej, zostały one przekazane do zaopiniowania przez Krajową Izbę Odwoławczą. W związku z przyjęciem za uzasadnione zastrzeżeń Zamawiającego w zakresie wskazanym w pkt 1 Informacji o wyniku kontroli doraźnej tj. w odniesieniu do zarzutu nieuzasadnionego unieważnienia przez zamawiającego postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie zachodziły podstawy do wydawania przez Izbę opinii w wyżej wymienionym zakresie. Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrując zarzuty zgłoszone do ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2014 163 fragmenty

2014-07-24

zmodyfikował treść formularza oferty stanowiącego załącznik nr la do SIWZ w części dotyczącej wyceny przedmiotu zamówienia w zakresie punktu I. tj Dostawa licencji Systemu ERP i systemów zależnych poprzez dodanie w punkcie 1.1 jednej licencji za serwer za kwotę 119 925,00 zł brutto, której zamawiający nie wymagał w SIWZ i nie wyraził zgody na poprawienie ww omyłki w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, przez ...

również zwrócić uwagę, iż rynek usług informatycznych jest niezwykle nasycony, w związku z czym potencjalni wykonawcy, aby uzyskać do niego dostęp, a tym samym stosowne doświadczenie, którym mogliby posługiwać się w ramach kolejnych postępowań (a więc zwiększyć swoją efektywność na rynku zamówień publicznych), są w stanie obniżać swoje zyski z danego przedsięwzięcia. Zasadnicza różnica w cenach zaoferowanych przez obu wykonawców dotyczyła kosztu dostawy licencji systemu S1MPLE. ERP, które Simple (producent wskazanego systemu ...

treści formularza oferty, stanowiącego załącznik nr 1 a do SIWZ w części dotyczącej wyceny przedmiotu zamówienia w zakresie punktu I, tj. Dostawa licencji Systemu ERP i systemów zależnych poprzez dodanie w punkcie 1.1. jednej licencji za serwer za kwotę 119 925,00 zł brutto. W związku z powyższym stwierdzić należy, iż w opinii Prezesa Urzędu, całokształt okoliczności kontrolowanego postępowania wskazuje, że wykonawcy ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2011 45 fragmentów

2011-05-19 » Nie uwzględniono zastrzeżeń

wykonania przedmiotowego zamówienia, − art. 75 ust. 2 pkt 3 ustawy prawo autorskie pozwala na ingerencję w kody oprogramowania, która to ingerencja nie powoduje naruszenia praw autorskich jego twórcy. W związku z nieuwzględnieniem zastrzeżeń, na podstawie art. 167 ust. 2 ustawy Pzp Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przekazał je pismem z dnia 6 maja 2011 r. do zaopiniowania ...

prawa autorskie i pokrewne, jak również przypadki związane z ochroną praw patentowych i ochroną innych praw wyłącznych. Zamówienie z wolnej ręki dopuszczalne jest więc wyłącznie w sytuacji, kiedy ochrona praw wyłącznych przyznana jest z mocy norm ustawowych, a treścią tych praw musi być uprawnienie do korzystania z rzeczy lub innego dobra z wyłączeniem innych osób. Co do zasady prawami wyłącznymi nie będą prawa wynikające z umów licencyjnych. Licencjobiorca uzyskuje bowiem w wyniku udzielenia licencji prawo do korzystania z praw autorskich w granicach określonych umową. Skutkiem umowy licencyjnej jest więc nabycie przez licencjobiorcę własnych praw. Prawa te mogą być albo skuteczne tylko względem licencjodawcy lub jego następców prawnych (licencja niewyłączna) albo także względem osób trzecich (licencja wyłączna). Tak więc "legalny dysponent (legalny posiadacz) programu (chodzi tu ...

stacji redukcyjno- pomiarowych EWISTA) jest zabroniona z wyjątkiem sytuacji, gdy niezależnie od niniejszego ograniczenia działania takie są wyraźnie dozwolone przez właściwe prawo i tylko w zakresie takiego zezwolenia". A ponieważ kwestia ta została uregulowana w art. 75 ust. 2 pkt 3 i art. 75 ust. 3 ustawy prawo autorskie, które to przepisy regulują granice dozwolonej dekompilacji programu, istnieje ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2014 69 fragmentów

2014-03-05

165 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2010.113.759 ze zm. - wersja aktu normatywnego obowiązująca w dacie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego), zwanej dalej "Ustawą PZP", w okresie od dnia 14 stycznia 2013 r. do dnia 29 ...

Zamawiający odniósł się zarówno do samego przedmiotu konkursu oraz przewidzianej w nim nagrody, jak i do przedmiotu zamówienia w objętym kontrolą postępowaniu stwierdzając, że w obu przeprowadzonych procedurach(konkursowej, jak i o udzielenie zamówienia publicznego) efektem było uzyskanie dzieła chronionego prawami autorskimi. W nawiązaniu do przewidzianej w Regulaminienagrody (zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, którego przedmiotem było szczegółowe opracowanie ...

bezpośrednio do istoty sprawy, którą była ocena przedmiotu zamówienia "pokonkursowego", w kontekście możliwości skorzystania z przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 2 Ustawy PZP. Niezależnie od powyższego podkreślenia wymaga fakt, że okoliczność taka - w odniesieniu do Kontrolującego - pozostaje bez wpływu na trafność zaprezentowanego w Informacji stanowiska. Izba nie znalazła również podstaw prawnych do uwzględnienia zawartego w pkt IX.2 Zastrzeżeń (str. 7) wniosku Zamawiającego o dopuszczenie go do udziału w posiedzeniu Izby w przedmiocie rozpatrzenia zastrzeżeń do wyników kontroli. Obowiązujące aktualnie przepisy Ustawy ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2013 96 fragmentów

2013-12-02

11/(14)/13/LB) z dnia 28 października 2013 r., przekazał Informację o wyniku kontroli Zamawiającemu, wskazując na prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń w tym zakresie. Pismem z dnia 4 listopada 2013 r. Zamawiający zgłosił zastrzeżenia do Informacji o wyniku kontroli Prezesa UZP. W piśmie z dnia 18 listopada 2013 r. (znak: UZP/DKD ...

wraz z wbudowaną cewką do badań kręgosłupa, cewki do badań, licencje na specjalistyczne programy do badań, szafy elektroniki, separator, zestaw monitorujący pacjenta, strzykawka automatyczna, komputer konsoli, stół w sterowni wraz z kontenerem, monitor oraz agregat wody lodowej do chłodzenia magnesu. Zamawiający podał, iż zgodnie z warunkami zawartymi w umowie z wykonawcą zamówienia w zakresie modernizacji aparatu Magnetom Symphony wymieniono stary aparat na nowy, przy czym wykorzystane zostało wyposażenie pracowni w zakresie klatki Faradaya oraz pozostałych klimakonwektorów w pomieszczeniu technicznym i sterowni oraz zmodernizowana centrala wentylacyjna, a także ...

przez Zamawiającego argumenty oraz okoliczności faktyczne nie pozwalają uznać, iż w przedmiotowej sprawie uprawnione było udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki w związku z przyczynami technicznymi o obiektywnym charakterze, a także związanymi z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Wobec powyższego Izba orzekła jak w sentencji uchwały. ...

1234następne »