Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/KD 51/19 – Uchwała KIO – 2019-08-06 127 fragmentów

2019-08-06

pkt. V preambuły do umowy: "Dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt. III, stanowić ma w zamierzeniu Zamawiającego część opisu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt. jako element Programu Funkcjonalno- Użytkowego". Koncepcja skorzystania przez Zamawiającego w tym przypadku z prawa opcji jest nieadekwatna do przedmiotowej sytuacji, gdyż to nie Zamawiający miał w przyszłości nabywać autorskie prawa majątkowe do Projektu oraz uzyskać zgodę do wykonywania praw zależnych do opracowań Projektu, zgodnie z § 4 ust. 1a Umowy, w przypadku podjęcia przez Zamawiającego decyzji o realizacji na podstawie Projektu ...

podmiot lub podmioty autorskie prawa majątkowe do Projektu na wymienionych w lit. a polach eksploatacji oraz udzielić tym podmiotom zgody na wykonywanie praw zależnych do opracowań Projektu. W istocie zatem zastosowanie § 4 Umowy zachodziło jedynie w przypadku, gdy Zamawiający podjął decyzję o realizacji budowy, której to ...

na stronie internetowej Urzędu. Prezentowany przez Zamawiającego pogląd istotnie funkcjonował w obrocie prawnym do roku 2010, jednak obecnie uznać go należy za zdezaktualizowany. Niezależnie od powyższego Prezes UZP stwierdził, że z dokumentacji przedmiotowego postępowania przekazanej do Urzędu nie wynika data, w której Zamawiający wystąpił do wykonawców ubiegających się o uzyskanie przedmiotowego zamówienia z zapytaniem ofertowym. Jednocześnie oferty złożone przez wykonawców w odpowiedzi na zapytanie ofertowe Zamawiającego zostały opatrzone datą 30 kwietnia 2015 r. Z protokołu zamówienia, sporządzonego w dniu 7 maja 2015 r. wynika, że zapytanie skierowano telefonicznie. W uzasadnieniu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający wskazał, co następuje: "Po wnikliwym ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2021 359 fragmentów

2021-07-16

rodzaju dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej systemu; c) GDDKiA i GITD w wyniku wstępnej analizy kodu źródłowego oprogramowani dedykowanego (specjalnego) Elektronicznego Systemu Poboru Opłat zidentyfikowali potencjalne braki lub nieścisłości w przekazanym kodzie i dokumentacji go opisującej, co mogło oznaczać, że Wykonawca nie wywiązał się w sposób należyty z obowiązku kontraktowego przekazania Zamawiającemu pełnego kodu źródłowego do tego oprogramowania; d) GDDKiA i GITD zidentyfikowali brak odpowiedniego przekazania do Zamawiającego i udokumentowania wszystkich licencji, sublicencji i innych praw do użytkowani oprogramowania standardowego stron trzecich wykorzystywanych w Elektronicznym Systemie Poboru Opłat, a także stwierdzili brak w ogóle przekazania Zamawiającemu niektórych licencji wykorzystywanych w ramach systemu; e) Wykonawca sprzeciwiał się przekazaniu do GDDKiA i GITD zaktualizowanych wersji dokumentacji Elektronicznego Systemu Poboru ...

architektury pozwalającą na prowadzenie procesów rozwoju aplikacji składowych, testowania, a w konsekwencji utrzymania systemu KSPO. 3. W ramach przeprowadzonych analiz wykonano następujący zakres czynności: 3.1. ocenę kompletności przekazanej dokumentacji architektonicznej - oceniono i stwierdzono braki pełnej informacji architektonicznej oprogramowania; 3.2. ocenę kompletności i wskazanie braków w procedurach budowania przekazanego oprogramowania (kodów źródłowych i plików zależnych) - dokumentacja ich nie specyfikuje i uniemożliwia pozyskanie wiedzy na temat ...

dla państwa; e) ustalenia dotyczące stanu systemu oraz braku możliwości przekazania jego samodzielnej obsługi lub przekazania usług jego utrzymania innym podmiotom zostały potwierdzone w dwóch niezależnych analizach sporządzonych na potrzeby przejęcia KSPO. Odnosząc się do uzasadnienia ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2022 190 fragmentów

2022-01-05

naruszył art. 26 ust. 3 oraz art. 7 ust. 1 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 2 oraz art. 12 a ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez przyjęcie, że nie dochował obowiązku przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej informacji o modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci zmiany warunków udziału w postępowaniu oraz zaniechał wydłużenia terminu składania ofert o czas nie ...

na bezpodstawne przyjęcie, że wykonawca może polegać na uprawnieniach podwykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji i uprawnień, a w konsekwencji naruszenie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu, 2. art. 7 ust. 1 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez naruszenie zasady uczciwej konkurencji, a także równego traktowania oraz przejrzystości w wyniku zaniechania przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej informacji o modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci zmiany warunków udziału w postępowaniu, 3. art. 12a ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na zaniechanie wydłużenia terminu składania ofert ...

czas nie krótszy niż 15 dni od dnia wystąpienia obowiązku przekazania zmiany ogłoszenia Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w zakresie warunków udziału w postępowaniu. W odniesieniu do wskazanego w "Informacji o wyniku kontroli doraźnej" naruszenia nr 1 Izba stwierdziła, że zarzut naruszenia art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie wezwania wykonawcy Cor-Mix P. T. do uzupełnienia dokumentów w postaci decyzji na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem wymagań przewidzianych dla ...

[ukryta sygnatura] – Uchwała KIO – 2022 145 fragmentów

2022-02-23

Gwarancja natomiast ograniczona jest do usuwania wad, które ujawnią się w oprogramowaniu. Firma Geomatyka - Kraków S.C. jest twórcą i producentem oprogramowania Ewid2007 a oprogramowanie, które zgodnie z licencją, jako jej własność, jest chronione przepisami Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 ze zm.). W związku z powyższym, zadanie polegające na świadczeniu asysty technicznej tego oprogramowania zgodnie z prawem, może świadczyć tylko właściciel oprogramowania. Zauważyć należy iż, udostępnienie przez Zamawiającego w jakimkolwiek zakresie oprogramowania podmiotowi trzeciemu - innemu niż Geomatyka - Kraków S ...

Powyższe oznacza, że łączna wartość powyższych zamówień przekracza próg określony w art. 4 pkt 8 ustawy Pzp2004 (30 000 euro), obowiązujący w dacie udzielenia zamówienia, co zobowiązywało zamawiającego do udzielenia tego zamówienia w oparciu o przepisy ustawy Pzp2004. Jak zostało wskazane powyżej, dla ustalenia, iż w danym przypadku mamy do czynienia z jednym zamówieniem, istotne są okoliczności istniejące w chwili wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Celowy podział zamówienia na odrębne zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy PZP może mieć miejsce wtedy, gdy zamawiający ma możliwość przewidzenia kilku zamówień częściowych w dacie wszczęcia pierwszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z analizy wyjaśnień zamawiającego oraz przekazanej dokumentacji wynika, że wszczynając postępowanie na dostawę i wdrożenie oprogramowania systemu informatycznego do obsługi baz danych PZGIK w Urzędzie Miasta Tychy, zamawiający miał świadomość, że obsługa systemu nie zakończy się wraz z jego wdrożeniem, w tym wymagać będzie jego dalszego dostosowywania do zmian przepisów prawa geodezyjnego, oraz miał wiedzę, że w określonym czasie, tj. od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz niektórych innych ustaw, wiele rozporządzeń wykonawczych do ustawy będzie zmienionych. W tym miejscu wskazać należy, że ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz niektórych innych ustaw, opublikowana w Dz.U. 2020 poz. 782, weszła w życie z dniem 31 lipca 2020 roku. Art. 19. ww ...

zamawiający wiedział, że wydawane będą nowe rozporządzenia wykonawcze do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, które mogą implikować zmiany w funkcjonowaniu oprogramowania wdrożonego w siedzibie zamawiającego. Mając na uwadze, że dokonywanie tego rodzaju zmian wchodzi w zakres usługi asysty technicznej, nie sposób uznać zamówienia na tę usługę za nieprzewidywalne i niezależne od zamówienia na dostawę i wdrożenie systemu. Przeciwnie, okoliczności faktyczne ...