Spróbuj: "zabezpieczenie należytego wykonania umowy" 3

Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/W 92/21 – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021-10-28 33 fragmenty

2021-10-28

31 sierpnia 2021 r. ww. wykonawca został poproszony o podanie wszystkich niezbędnych informacji umożliwiających przygotowanie umowy do podpisu, w tym w szczególności do wskazania formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający załączył jako dowód wydruk z poczty elektronicznej z dnia 31 sierpnia 2021 r. W ...

się do ww. wykonawcy z prośbą o podanie niezbędny danych, ze szczególnym uwzględnieniem informacji dotyczącej zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie przedstawiciel wykonawcy Pan P. G. odpowiedział, że przesłane materiały zostały ...

że działania wykonawcy Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o. zmierzają do uniemożliwienia Zamawiającemu zawarcia umowy, jednocześnie pozbawiając go możliwości skorzystania z instrumentu, jakim jest ewentualne zatrzymanie wadium, z uwagi na fakt, iż w dniu 30 października 2021 r. upływa termin związania z ofertą zabezpieczoną wadium. Zamawiający, co należy podkreślić, nie ze swojej winy do dnia dzisiejszego nie mógł zawrzeć umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Działania wykonawcy skutecznie uniemożliwiają Zamawiającemu zawarcie umowy, a aktualne odwołanie na czynność Zamawiającego, polegającą na wezwaniu wykonawcy do zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zmierza de facto do uniemożliwienia skutecznego egzekwowania od wykonawcy ciążącego zobowiązania do zawarcia umowy, w razie niedochowania tego terminu. Zamawiający podkreślił, że ww. wykonawca w swoim odwołaniu zarzuca Zamawiającemu wyznaczenie nierealnego terminu na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, pomijając przy tym istotną okoliczność, że pierwsze wezwanie ze strony Zamawiającego do przedłożenia dokumentu odbyło ...

jeszcze w sierpniu tego roku — co oznacza, że wykonawca miał prawie dwa miesiące na pozyskanie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zdaniem Zamawiającego, to działania wykonawcy stanowią nadużycie jego prawa podmiotowego i naruszenie art. 5 Kodeksu ...

Zamawiający dodatkowo przychylił się do wniosku tego wykonawcy o wydłużenie po raz kolejny terminu zawarcia umowy i przedłożenia przez ww. wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zmierza wyłącznie do uniemożliwienia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w Specyfikacji warunków zamówienia oraz w ofercie. Przedstawione ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 13 fragmentów

2020-11-30

2 ustawy Pzp zamawiający może złożyć do Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy, o którym mowa w ust. 1 tego artykułu. Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

wykonawcę Tronus Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przesunie w czasie zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego - w zależności od treści wydanego wyroku - od ok. tygodnia do kilku ...

zostało unieważnione w konsekwencji niewniesienia w terminie przez wykonawcę Tronus Polska Sp. z o.o. zabezpieczenia należytego wykonania umowy - istnieje ryzyko, że uruchomienie Zakładu Lecznictwa Otwartego przy ul. Styrskiej w Warszawie mogłoby się jeszcze ...

ilość mebli, które muszą odpowiadać szczegółowej specyfikacji zamawiającego, a zatem wykonawca potrzebuje odpowiedniego czasu na należytą realizację przedmiotu zamówienia. Jak wynika z przywołanego powyżej przepisu art. 183 ust. 2 ustawy Pzp rozpoznając wniosek zamawiającego o uchylenie zakazu zawarcia umowy Izba nie ocenia zasadności podniesionych w odwołaniu zarzutów, lecz dokonuje oceny: z jednej strony - negatywnych skutków dla interesu publicznego, które mogą zostać spowodowane niezawarciem umowy, a z drugiej - korzyści związanych z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi ...

gdyż prawidłowe funkcjonowanie systemu zamówień publicznych podlega ochronie także w innym trybie. Uchylenie zakazu zawarcia umowy stanowi instytucję o wyjątkowym charakterze, jednakże w ocenie Izby wskazane powyżej szczególne okoliczności uzasadniają jej ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 36 fragmentów

2020-07-08

sporządzonym na potrzeby postępowania i wiążącym na aktualnym etapie zarówno wykonawców, jak i zamawiającego "Termin wykonania zamówienia: od dnia 06.072020 r. (lub od dnia zawarcia umowy — jeżeli ( . . . ) Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia może ulec opóźnieniu m. in,.z uwagi na możliwość przedłużenia ...

publiczny nie doznają ryzyka uszczerbku na skutek wybrania jako oferty najkorzystniejszej oferty Jantar 8. Zawarcie umowy przez Jantar 8 z zamawiającym, wobec okoliczności, iż jest to oferta przedstawiająca najkorzystniejsze warunki kontraktowo ...

w postępowaniu odwoławczym zainicjowanym przez odwołującego, wyroku korzystnego dla zamawiającego, po uprzednim uchyleniu zakazu zawarcia umowy, umożliwi zachowanie pełnej ciągłości realizacji usługi odbioru i zagospodarowania odpadów, bez konieczności podejmowania dodatkowych czynności. Odmiennie sytuacja faktyczna, będzie się kształtować w przypadku zawarcia przez zamawiającego umowy w trybie z wolnej ręki, której zwieńczenie będzie mogło nastąpić dopiero w momencie, w którym wybrany wykonawca spełni obowiązki warunkujące zawarcie umowy w wyniku postępowania, tj. m.in. wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Powyższe wydłuży okres, w którym będą występować negatywne konsekwencje dla interesu publicznego. Uszczerbek dla interesu ...

w wyniku czynności podjętych przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pomimo wagi, jaką posiada zabezpieczenie interesów prywatnych, ustawodawca przewidział przypadki, w których interes publiczny zostanie postawiony wyżej, gdyż ryzyko ewentualnego naruszenia interesu prywatnego zostanie skompensowane przez uniknięcie strat spowodowanych odkładaniem zawarcia umowy i realizacji zamówienia publicznego. Dopuszczalność wprowadzenia takiego rozwiązania w polskim porządku prawnym wynika z art ...

kultury o wartości artystycznej, historycznej lub archeologicznej. A zatem, aby możliwe było uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, niezbędnym jest wykazanie możliwości zaistnienia negatywnych konsekwencji niezawarcia umowy przynajmniej w jednej ze wskazanych wyżej wartości. Izba przeanalizowała treść złożonego przez zamawiającego wniosku i ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 18 fragmentów

2020-04-28

Spółka miała możliwość zrealizowania całości zadania inwestycyjnego dla inwestora w terminie wynikającym z powyżej wskazanej umowy. Zamawiający wskazał, że brak wykonywania przedmiotowych robót wstrzymuje nie tylko wykonanie robót branży budowlanej, ale również zaplanowanych robót elektrycznych i teletechnicznych, a co za tym idzie dalszych etapów realizacji inwestycji. Spółka posiada już podpisane umowy na wykonanie robót branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej z innymi podwykonawcami, których realizacja w założonych terminach jest jednak uzależniona od podpisania umowy w ramach tego postępowania. Część tych robót w postaci dostaw materiałów została już zrealizowana. Niepodpisanie umowy na tym etapie będzie skutkowało w opóźnieniu robót ww. branż, a także negatywnymi skutkami, jakie ...

będzie prowadziło do konieczności wydłużenia terminu wykonawcom wszystkich wymienionych branż. Zamawiający podsumował, że dopiero zawarcie umowy w sprawie tego zamówienia publicznego otworzy pełny front robót różnych branż i pozwoli na realizację inwestycji w sposób zgodny z odpowiednią technologią wykonania robót. Natomiast niepodpisanie umowy w krótkim czasie z wybranym wykonawcą oznacza, że zakończenie w terminie całości inwestycji przez Spółkę ...

jego użytkownika - Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Żaganiu, którego głównym zadaniem jest realizowanie procesu zabezpieczenia szkolenia zgodnie z potrzebami rozwoju zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych RP, z uwzględnieniem wymagań, wniosków oraz ...

rządem Rzeczpospolitej Polskiej o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej" (zwanej "umową SOFA") z 11 grudnia 2009 r. i innych umów wojskowych, z których wynika potrzeba zabezpieczenia szkolenia wojsk amerykańskich na terytorium Polski w czasie ich pobytu zgodnie z ich procedurami, gdyż ...

skutkami dla interesu publicznego (w szczególności z powodu zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa) niż niezwłoczne zawarcie umowy. Dodatkowo Zamawiający zauważył, że nie miał możliwości przewidzenia wstrzymania działalności instytucji publicznych (w tym Krajowej Izby Odwoławczej). Pomimo właściwego i należytego zorganizowania postępowania z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na zakończenie wszystkich czynności w terminie umożliwiającym wywiązanie się ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2013 13 fragmentów

2013-12-08

wynikający z art. 94 ust. 1 pk 1 ustawy Pzp, wniósł o uchylenie zakazu zawarcia umowy, podnosząc iż termin ten - zgodnie z powołanym wyżej przepisem - nie powinien przypadać wcześniej niż na dzień 15 grudnia 2014 r. Tymczasem okres pozostały pomiędzy potencjalnym dniem zawarcia umowy a końcem roku, w którym ze względów budżetowych dotyczących zabezpieczonych przez jednostki, na rzecz których prowadzone jest postępowanie środków na sfinansowanie Zwłaszcza, iż pierwotnie w ...

już w maju br. Tylko zgoda Izby pozwali na skuteczną realizację wskazanych potrzeb, bowiem jeżeli umowa nie zostanie zrealizowana do końca bieżącego roku, to zgodnie z zasadami dysponowania środkami publicznymi jednostki sądownictwa będą zobowiązane zwrócić zabezpieczone na powyższy cel środki finansowe bez gwarancji, iż uzyskają je w kolejnym roku budżetowym. To ...

się do argumentacji zamawiającego, uznając, że nie zostały wypełnione przesłanki do wyrażenia zgody na zawarcie umowy w niniejszym postępowaniu przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, o których to przesłankach stanowi art. 183 ust ...

z 2013 r., poz. 907). Zgodnie z treścią tego przepisu Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

zamówienia publicznego, w tym indywidualnego interesu wykonawcy, który wniósł odwołanie. Tymczasem Izba uchylając zakaz zawarcia umowy nie może opierać się na ogólnikach. Izba, rozpatrując wniosek o wyrażenie zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, nie dokonuje oceny zasadności wniesionego odwołania, którego wniesienie w tym stanie ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2015 16 fragmentów

2015-11-20

jest ustawowo zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom drogi poprzez wykonywanie wszelkich prac niezbędnych dla utrzymania należytego stanu dróg. W tym celu zamawiający cyklicznie ogłasza przetargi na wykonywanie usług utrzymania dróg krajowych na obszarze będącym w jego właściwości tj. obszarze województwa wielkopolskiego. W celu zapewnienia ww. wykonania ciążących na zamawiającym obowiązków ustawowych ogłosił on i rozstrzygnął postępowanie pn.; "Bieżące i zimowe utrzymanie ...

będą bezpośrednio świadczone na drodze przez wykonawcę. Dzięki takiemu połączeniu obu zakresów utrzymania, zamawiający kompleksowo zabezpieczył wykonanie wszelkich czynności, jakie są konieczne dla zachowania bezpieczeństwa ruchu na podległych mu drogach krajowych". Stwierdził ponadto, (…) wniosek jest podyktowany koniecznością zabezpieczenia interesu publicznego tj. bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg krajowych położonych w Rejonie Środa Wielkopolska. Wniesienie odwołania od dokonanego rozstrzygnięcia uniemożliwia bowiem zamawiającemu zawarcie umowy, na mocy której wybrany wykonawca utrzymywałby powierzone mu drogi krajowe, W chwili obecnej dotychczasowa umowa na utrzymanie zakończy się z dniem 17.11.2015 r. Zamawiający nie posiada własnego zaplecza ...

r. poz. 907 ze zm.) [dalej: ustawa Pzp] Krajowa Izba Odwoławcza (…) może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

2015 r., z terminem składania ofert w dniu 22.09.2015 r. podczas, gdy realizacja umowy, na którą powołuje się zamawiający, jako dowód, dla uzasadnienia wniosku upływała w tym samym roku ...

założenia nie dawał obiektywnej możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty przed upływem terminu zakończenia realizacji także wieloletniej umowy na ten przedmiot zamówienia. Reasumując, Izba dostrzega wagę zadań realizowanych, także w zakresie bezpieczeństwa, w ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2016 14 fragmentów

2016-07-12

16 Zamawiający oświadczył, że podstawowe czynności utrzymania autostrady realizowane w trybie doraźnym są niewystarczające aby należycie zabezpieczyć trasę, obiekty inżynierskie , a zwłaszcza MOP-y. Według Zamawiającego w powyższych okolicznościach niezawarcie umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony ...

w grę interesów. Zamawiający musi także wykazać, że w konkretnych okolicznościach istnieje potrzeba niezwłocznego zawarcia umowy, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby, które zakończy postępowanie odwoławcze. Z wniosku wynika, że ...

drogi. Natomiast wskazane we wniosku okoliczności dotyczące przebiegu prowadzonego postępowania nie uzasadniają uchylenia zakazu zawarcia umowy. W szczególności niejasne jest dlaczego brak możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną lub faksem z jednym ...

przy ustalaniu przewidywanego terminu udzielenia zamówienia. Nadzwyczajny środek, jakim jest wniosek o uchylanie zakazu zawarcia umowy, nie może służyć jako sposób na rozwiązanie problemu spowodowanego brakiem przewidzenia przez Zamawiającego odpowiedniego czasu na przeprowadzenie postępowania. Powodem uchylenia zakazu zawarcia zakazu zawarcia umowy na usługi utrzymania drogi nie może być również fakt, że udało się ją oddać do ...

w trybie zamówienia z wolnej ręki. Z drugiej strony należy zauważyć, że uchylanie zakazu zawarcia umowy nie może służyć obejściu braku spełnienia przesłanek do udzielenia zamówienia w tym trybie. Reasumując, w ocenie Izby Zamawiający nie wykazał, że niezawarcie umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze może spowodować negatywne skutki dla interesu ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2015 17 fragmentów

2015-12-15

ustawy zarzucanych zamawiającemu i zasadność twierdzeń w tym przedmiocie zawartych w odwołaniu. Zdaniem Zamawiającego niezawarcie umowy przed terminem jej wykonania oznaczać będzie niezachowanie terminu wydatkowania środków z dotacji i konieczność ich zwrotu. Według Zamawiającego ta ...

stratę dla interesu publicznego. Zamawiający dodał, że nie ma obiektywnych możliwości w inny sposób tymczasowego zabezpieczenia interesu publicznego oraz zapewnienia finansowania przedmiotu zamówienia w sposób inny niż z powyższej dotacji, której utrata pozbawi go możliwości świadczenia. W oparciu o treść wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, Izba zważyła, co następuje - wniosek Zamawiającego nie zasługuje na uwzględnienie. Z art. 183 ust. 2 zd. drugie ustawy pzp wynika, że uchylenie zakazu zawarcia umowy jest wyjątkiem od ogólnej reguły, zgodnie z którą umowę w sprawie zamówienia publicznego zawiera się dopiero po ogłoszeniu przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze. Uchylenie tego zakazu uzasadnia wyłącznie sytuacja, w której brak wyrażenia zgody na zawarcie umowy przed rozstrzygnięciem odwołania przez Izbę wywoła skutek negatywny dla interesu publicznego, który przewyższa korzyści związane ...

w przypadku konieczności oczekiwania na rozstrzygnięcie odwołania. Zdaniem Izby Zamawiający wnioskuje o uchylenie zakazu zawarcia umowy z uwagi na wyznaczony przez siebie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na 14 grudnia 2015 r. termin wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdyż przyjął założenie, że niezawarcie umowy w tym terminie obliguje go do zwrotu przyznanej dotacji. Tymczasem w załączonej do wniosku umowie o dofinansowanie termin realizacji zadania wskazano na 17 grudnia 2015 r. {§ 1 ust. 4 umowy}. Przede wszystkim Zamawiający nie wykazał, że ów termin oraz powiązane z nim terminy nie mogą ...

wykonawcy możliwe jest w terminie nieprzekraczającym trzech dni. Zatem w przypadku oddalenia odwołania możliwe jest wykonanie zamówienia do końca 2015 r. Należy podkreślić, że przekonanie Zamawiającego co do niezasadności zarzutów odwołania nie stanowi przesłanki uwzględnienia wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy, a takie twierdzenia i dowody na ich poparcie mogą być wzięte pod uwagę przy rozpatrywaniu odwołania. Z tych względów w ocenie Izby Zamawiający nie wykazał, że niezawarcie umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze może spowodować negatywne skutki dla interesu ...

doznania uszczerbku. W szczególności należy zauważyć, że o ile dla Zamawiającego istotne jest niezwłoczne zawarcie umowy, o tyle interes poszukującego wykonawcy wnoszącego odwołanie polega na tym, aby to jemu zostało udzielone ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 31 fragmentów

2020-04-28

spraw, co skutkuje koniecznością liczenia się nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem. II. Skutki opóźnienia w zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Przedłużenie rozpoznania przez Izbę odwołania bez uchylenia zakazu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego spowodowałoby znaczne opóźnienie w zawarciu tej umowy, a tym samym - niemożność dotrzymania przez Wykonawcę terminów związanych z jej realizacją, a nawet całkowitą niemożność jej realizacji. Zgodnie z założeniami przyjętymi przez Zamawiającego, termin końcowy wykonania umowy został bowiem określony przez dokumentację postępowania sztywno na dzień 31.10.2021 r. (§ 5 istotnych postanowień umowy - Załącznik nr 4 do SIWZ), przy czym istotna część realizacji zadania powinna nastąpić jeszcze w 2020 r. Dowód: Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego - Załącznik nr 4 do SIWZ; Powyższe założenie Zamawiającego związane było z treścią umowy nr WR-IlI.805.9.1.2019, zawartej pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Powiatem Krakowskim o ...

kwotę finansowania w roku 2020 co oznacza, że właśnie w tym roku powinno zakończyć się wykonanie i rozliczenie robót o wartości zgodnej z zawartą umową o dofinansowanie. Zamawiający zaznaczył, że zgodnie z postanowieniami umowy o dofinansowanie § 9 tej umowy) jak i z treści ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Dróg Samorządowych ...

danym roku budżetowym kwota dofinansowania powinna ulec zwrotowi na rzecz podmiotu udzielającego dofinansowanie. Tym samym niewykonanie w 2020 r. przewidzianych umową robót budowlanych pociągnie za sobą utratę przez Zamawiającego środków na wykonanie zadania objętego zamówieniem publicznym. Ponieważ udział kwoty dofinansowania przewidzianej na rok 2020 jest największy w ...

środkami koniecznymi do pokrycia wynagrodzenia wykonawcy. Tym samym należy założyć, że kilkumiesięczna zwłoka w zawarciu umowy na realizację zadania objętego zamówieniem publicznym spowodować może całkowitą niemożność wykonania tego zadania. Jedynie uchylenie zakazu zawarcia umowy przez Izbę i niezwłoczne zawarcie tej umowy może zapobiec powstaniu tak niekorzystnych skutków, jak wyżej opisane. III. Ocena skutków niezawarcia umowy ze względu na interes publiczny Zdaniem Zamawiającego wyżej opisane skutki niezawarcia umowy naruszą w sposób znaczący interes publiczny, a to ze względu na charakter zamówienia publicznego objętego ...

północnej części Krakowa jest właśnie wiadukt i układ drogowy będący przedmiotem niniejszego postępowania. W przypadku niewykonania wiaduktu będącego przedmiotem niniejszego postępowania, (na co wskazywał we wniosku Zamawiający), albo w przypadku wykonania go z dużym opóźnieniem, nie będzie możliwe należyte wykorzystanie węzła "Batowice" budowanego w ramach Północnej Obwodnicy Krakowa, a węzeł ten najprawdopodobniej zostanie wyłączony ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2019 18 fragmentów

2019-02-25

w dziedzinie bezpieczeństwa państwa. Zamawiający zwrócił uwagę, że obaj wykonawcy, którzy złożyli oferty, zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 1 marca 2019 r. W chwili obecnej, po zawarciu umowy, wybrany wykonawca będzie w stanie terminowo wypełnić swoje zobowiązanie. W przypadku, kiedy ostateczne rozstrzygnięcie odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą nastąpi tuż przed lub po terminie realizacji umowy (a tak najprawdopodobniej się stanie), niemożliwe będzie zawarcie ważnej umowy, z uwagi na świadczenie niemożliwe po stronie wykonawcy. Taka sytuacja będzie miała miejsce również wtedy ...

takim, aby przy uwzględnieniu prawa wykonawców do korzystania ze środków ochrony prawnej, możliwe było zawarcie umowy w terminie planowanym przez zamawiającego. Powinność zachowania należytej staranności przez zamawiającego wymaga wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w takim terminie, aby - z jednej strony - zapewnić sobie realizację celów, które wykonanie zamówienia ma urzeczywistniać, z drugiej zaś - umożliwić wykonawcom wnoszenie środków ochrony prawnej. Przenosząc te tezy na grunt okoliczności faktycznych ujawnionych w badanym wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy należy wskazać, że zamawiający wszczął postępowanie 11 grudnia 2018 r., podczas gdy winien mieć świadomość ...

Izba zważyła, że wskazanie przez obu wykonawców w ofertach 1 marca 2019 r. jako terminu wykonania zamówienia, nie powoduje, że umowa zawarta po wydaniu przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze będzie umową o świadczenie niemożliwe, a zatem nieważną na podstawie art. 387 § 1 k.c. Sąd Najwyższy ...

5 dniowy termin rozpoznania wniosku upływający 25 lutego 2019 r., to nawet w sytuacji zawarcia umowy dnia następnego, do upływu terminu wykonania umowy upłynęłoby niespełna 3 dni. Skoro zatem, jak zdaje się wskazywać zamawiający, trzy dni wystarczy na wykonanie umowy, to rozpoznanie odwołania Transactor Security Sp. z o.o. w instrukcyjnym terminie 15 dni, do ...

przez zamawiającego faktury do 28 marca 2019 r. Rozwijając tę myśl należy wskazać, że dla wykonania umowy w zakładanym przez zamawiającego terminie trzech dni, wystarczy zawarcie umowy do 25 marca 2019 r., aby wykonawca miał 3 dni na realizację zamówienia i wystawienie ...

123następne »