Spróbuj: "zabezpieczenie należytego wykonania umowy" 3

Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/W 92/21 – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021-10-28 33 fragmenty

2021-10-28

2021 r. w Warszawie wniosku z dnia 25 października 2021 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, wniesionego przez ...

Systemu Zarządzania i Ewidencji Floty - nr ref. BZA. 2600.253.2021", postanawia: uchylić zakaz zawarcia umowy U z a s a d n i e n i e Zamawiający - Poczta Polska ...

25 października 2021 r. złożył do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn. "Udostępnienie Systemu Zarządzania i Ewidencji Floty - nr ref. BZA ...

zamówienia publicznego. Zamawiający podniósł, że przedmiotowe odwołanie wniesione zostało wyłącznie w celu uniemożliwienia Zamawiającemu zawarcia umowy.Zamawiający wyjaśnił, że wykonawca Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o., który wniósł odwołanie, jest ...

31 sierpnia 2021 r. ww. wykonawca został poproszony o podanie wszystkich niezbędnych informacji umożliwiających przygotowanie umowy do podpisu, w tym w szczególności do wskazania formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający załączył jako dowód wydruk z poczty elektronicznej z dnia 31 sierpnia 2021 r. W ...

się do ww. wykonawcy z prośbą o podanie niezbędny danych, ze szczególnym uwzględnieniem informacji dotyczącej zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie przedstawiciel wykonawcy Pan P. G. odpowiedział, że przesłane materiały zostały ...

do Zamawiającego prośbę o spotkanie w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści specyfikacji warunków zamówienia i umowy. W dniu 4 października 2021 r. Zamawiający wskazał, że nie ma żadnego uzasadnienia, aby spotykać ...

prośbę o przedstawienie danych, o które był już poproszony, w tym pełnomocnictwo dla osoby, podpisującej umowę oraz przesłanie projektu gwarancji (jeśli zabezpieczenie miałoby zostać wniesione w takiej formie). Zamawiający załączył jako dowód wydruk z poczty elektronicznej z ...

6 października 2021 r. Zamawiający ponownie wystosował zapytanie kiedy zostaną przekazane niezbędne dane umożliwiające zawarcie umowy, na które wykonawca odpowiedział w dniu 6 października 2021 r., ponawiając prośbę o spotkanie w ...

na fakt, iż działy techniczne wykonawcy chcą potwierdzić rozumienie poszczególnych wymagań. Jednocześnie wykonawca wskazał, że zabezpieczenie należytego wykonania zostanie wniesione w formie gwarancji bankowej i już oczekują na stosowny dokument z banku. Zamawiający ...

brak reakcji ze strony wykonawcy, Zamawiający w dniu 19 października wystosował oficjalne wezwanie do zawarcia umowy na dzień 22 października 2021 r. i przedłożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamieszczając wezwanie na platformie zakupowej, będącej oficjalną ścieżką komunikacji z wykonawcą, zgodnie z postanowieniami specyfikacji ...

wniósł odwołanie (sygn. akt KIO 3126/21) na czynność Zamawiającego polegającą na wezwaniu do zawarcia umowy na dzień 22 października 2021 r. Jednocześnie Zamawiający podkreślił, że przychylił się do wniosku tego wykonawcy o wydłużenie pierwotnie wyznaczonego terminu na zawarcie umowy, wyznaczając go ostatecznie na dzień 28 października 2021 r. Zamawiający załączył jako dowód wniosek wykonawcy ...

że działania wykonawcy Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o. zmierzają do uniemożliwienia Zamawiającemu zawarcia umowy, jednocześnie pozbawiając go możliwości skorzystania z instrumentu, jakim jest ewentualne zatrzymanie wadium, z uwagi na fakt, iż w dniu 30 października 2021 r. upływa termin związania z ofertą zabezpieczoną wadium. Zamawiający, co należy podkreślić, nie ze swojej winy do dnia dzisiejszego nie mógł zawrzeć umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Działania wykonawcy skutecznie uniemożliwiają Zamawiającemu zawarcie umowy, a aktualne odwołanie na czynność Zamawiającego, polegającą na wezwaniu wykonawcy do zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zmierza de facto do uniemożliwienia skutecznego egzekwowania od wykonawcy ciążącego zobowiązania do zawarcia umowy, w razie niedochowania tego terminu. Zamawiający podkreślił, że ww. wykonawca w swoim odwołaniu zarzuca Zamawiającemu wyznaczenie nierealnego terminu na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, pomijając przy tym istotną okoliczność, że pierwsze wezwanie ze strony Zamawiającego do przedłożenia dokumentu odbyło ...

jeszcze w sierpniu tego roku — co oznacza, że wykonawca miał prawie dwa miesiące na pozyskanie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zdaniem Zamawiającego, to działania wykonawcy stanowią nadużycie jego prawa podmiotowego i naruszenie art. 5 Kodeksu ...

temu co twierdzi wykonawca w odwołaniu), wykorzystując instytucję odwołania do skutecznego blokowania zawarcia z nim umowy z uwagi na art. 577 ustawy Pzp. Zamawiający podkreślił, że na chwilę obecną żadne okoliczności leżące po stronie Zamawiającego nie stoją na przeszkodzie, aby zawrzeć z wykonawcą umowę, zgodnie z jego deklaracją. Zamawiający żadnym swoim działaniem nie dał wykonawcy do zrozumienia, że nie jest zainteresowany zawarciem z nim umowy, wręcz przeciwnie wszystkie jego dotychczasowe działania zmierzały do tego, aby umowa mogła zostać skutecznie zawarta. W ocenie Zamawiającego, aktualne działania wykonawcy zmierzają do przekroczenia terminu związania ...

przekroczenia tego terminu i jednocześnie braku stosownej zmiany wymagań bez żadnych konsekwencji odstąpić od zawarcia umowy, pomimo złożonej oferty. Powoływane w odwołaniu twierdzenia, w ocenie Zamawiającego, mają charakter fikcyjny. Dla przykładu ...

oczywiście bezprzedmiotowy w kontekście maila Pana P. G. z dnia 6 października, który wskazał, że umowę będą podpisywały osoby ujawnione w KRS, a w razie zmiany decyzji zostanie dostarczone do Zamawiającego stosowne pełnomocnictwo do zawarcia umowy. Co więcej, czynienie zarzutu Zamawiającemu w kontekście odbycia spotkania zorganizowanego na wyraźny wniosek wykonawcy, oznacza ...

dzień dzisiejszy dokonany został wybór oferty i gdyby wykonawca nie podejmował czynności zmierzających do niezawarcia umowy, takie ustalenia Strony mogłyby dokonywać w związku z jej realizacją. Zamawiający wskazał, że nie są ...

zrozumiałe twierdzenia ww. wykonawcy, że Zamawiający zobowiązany jest do ustalenia z wykonawcą terminu na zawarcie umowy i podkreślił, że wykonawca złożył w postępowaniu ofertę, którą jest związany. Z analizy przedmiotowego stanu ...

na niekorzyść wykonawcy albo celowe utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie mu dokonania tej czynności, tj. zawarcia umowy. Ocena tego stanu faktycznego, przy uwzględnieniu doświadczenia życiowego oraz zasad logiki, prowadzi jednoznacznie do wniosku ...

Poland Sp. z o.o. miał wystarczająco dużo czasu, aby przygotować niezbędne formalności, umożliwiające zawarcie umowy w szczególności do pozyskania gwarancji bankowej (na którą sam wykonawca wskazywał już w mailu z ...

brak samodzielnego przedłużenia tego terminu przez wykonawcę, Zamawiający nie może dłużej zwlekać z zawarciem przedmiotowej umowy, stąd też wyznaczony przez niego termin na dzień 28 października 2021 r. jest dniem ostatecznym, tak aby umożliwić ochronę interesu Zamawiającego poprzez zawarcie przedmiotowej umowy. Izba ustaliła i zważyła, co następuje: Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii ...

31 sierpnia 2021 r. ww. wykonawca został poproszony o podanie wszystkich niezbędnych informacji umożliwiających przygotowanie umowy do podpisu, w tym w szczególności do wskazania formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W dniu 6 września 2021 r. wykonawca Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o. wniósł ...

do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, w związku z czym zamawiający złożył wniosek o uchylenie zakazu umowy. Zgodnie z art. 578 ust. 2 Pzp, Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli: 1. niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

o udzielenie zamówienia; 2. zamawiający uprawdopodobnił, że odwołanie wnoszone jest wyłącznie w celu uniemożliwienia zawarcia umowy. Zamawiający w złożonym wniosku podniósł okoliczności odnoszące się do podstawy prawnej wskazanej w art. 578 ...

wyboru oferty tego wykonawcy jako najkorzystniejszej aż do momentu złożenia wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy, a także pokrótce odniósł się do zarzutów zawartych w odwołaniu. Zamawiający załączył na potwierdzenie wskazanych ...

oferty jako najkorzystniejszej. W pierwszej kolejności należy wskazać, że rozpatrując wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przed ostatecznym rozstrzygnięciem wniesionego odwołania, Izba nie rozpoznaje merytorycznie zarzutów przedstawionych ...

kontekście ogółu okoliczności danej sprawy. Tym samym, postanowienie w sprawie wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy nie ma charakteru "przedsądu". Pogląd powyższy formułowany w odniesieniu do art. 183 ust. 2 ustawy ...

zachowuje swoją aktualność w nowym stanie prawnym. Izba zważyła także, że instytucja uchylenia zakazu zawarcia umowy stanowi wyjątek od ogólnej reguły, zgodnie z którą, umowę w sprawie zamówienia publicznego zawiera się dopiero po ogłoszeniu orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze. Możliwość uchylenia zakazu zawarcia umowy jest instytucją wyjątkową, która nie może być nadużywana, gdyż jej stosowanie poza szczególnie uzasadnionymi sytuacjami ...

Zamawiający dodatkowo przychylił się do wniosku tego wykonawcy o wydłużenie po raz kolejny terminu zawarcia umowy i przedłożenia przez ww. wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zmierza wyłącznie do uniemożliwienia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w Specyfikacji warunków zamówienia oraz w ofercie. Przedstawione ...

którym mowa w art. 578 ust. 2 pkt 2 Pzp, który uzasadnia uchylenie zakazu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w związku z wniesieniem odwołania w tym postępowaniu. Sąd Okręgowy w ...

o.o. w dniu 22 października 2021 r. zostało wniesione wyłącznie w celu uniemożliwienia zawarcia umowy. W ocenie Izby, Zamawiający przedstawił wiarygodne potwierdzenie okoliczności na które powołał się we wniosku, a ...

kolejnym odwołaniem wniesionym przez ww. wykonawcę w trakcie procedury prowadzonej przez Zamawiającego zmierzającej do podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, a przy tym twierdzenia i zarzuty zawarte w odwołaniu nie zostały ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 13 fragmentów

2020-11-30

2020 r. w Warszawie wniosku z dnia 27 listopada 2020 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, wniesionego przez ...

i dostawa mebli dla ZLO przy ul. Styrskiej 44 w Warszawie" postanawia: uchyla zakaz zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. U z a s ...

27 listopada 2020 r. złożył do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy, o którym mowa w art. 183 ust. 1 ustawy Pzp, z wybranym wykonawcą (Inventive Group ...

w strukturach Urzędu m.st. Warszawy. Środki finansowe na realizację przedmiotu zamówienia otrzymał na podstawie umowy o udzielenie dotacji celowej na realizację zadania inwestycyjnego w zakresie ochrony zdrowia, którym była budowa ...

niezbędne meble, będące przedmiotem postępowania, w którym wniesiono odwołanie. Zdaniem Zamawiającego za uchyleniem zakazu zawarcia umowy przemawia fakt, że SZPZLO Warszawa Praga Południe jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej jest zobowiązany ...

podstawowej opieki zdrowotnej oraz do badań diagnostycznych. W tym przypadku brak wyrażenia zgody na zawarcie umowy przed rozstrzygnięciem odwołania przez Izbę wywoła skutek negatywny dla interesu publicznego związany z opóźnieniem oddania ...

2 ustawy Pzp zamawiający może złożyć do Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy, o którym mowa w ust. 1 tego artykułu. Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

wniosku zamawiającego Izba uznała, że w niniejszej sprawie zostały spełnione przesłanki uzasadniające uchylenie zakazu zawarcia umowy, o którym mowa w art. 183 ust. 1 ustawy Pzp. Wiedzą powszechną jest występowanie obecnie ...

wykonawcę Tronus Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przesunie w czasie zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego - w zależności od treści wydanego wyroku - od ok. tygodnia do kilku ...

zostało unieważnione w konsekwencji niewniesienia w terminie przez wykonawcę Tronus Polska Sp. z o.o. zabezpieczenia należytego wykonania umowy - istnieje ryzyko, że uruchomienie Zakładu Lecznictwa Otwartego przy ul. Styrskiej w Warszawie mogłoby się jeszcze ...

ilość mebli, które muszą odpowiadać szczegółowej specyfikacji zamawiającego, a zatem wykonawca potrzebuje odpowiedniego czasu na należytą realizację przedmiotu zamówienia. Jak wynika z przywołanego powyżej przepisu art. 183 ust. 2 ustawy Pzp rozpoznając wniosek zamawiającego o uchylenie zakazu zawarcia umowy Izba nie ocenia zasadności podniesionych w odwołaniu zarzutów, lecz dokonuje oceny: z jednej strony - negatywnych skutków dla interesu publicznego, które mogą zostać spowodowane niezawarciem umowy, a z drugiej - korzyści związanych z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi ...

przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwzględniając przedstawione powyżej okoliczności, Izba uznała, że niezawarcie umowy na zakup i dostawę mebli dla ww. Zakładu, od czego uzależnione jest jego uruchomienie, mogłoby ...

gdyż prawidłowe funkcjonowanie systemu zamówień publicznych podlega ochronie także w innym trybie. Uchylenie zakazu zawarcia umowy stanowi instytucję o wyjątkowym charakterze, jednakże w ocenie Izby wskazane powyżej szczególne okoliczności uzasadniają jej ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 36 fragmentów

2020-07-08

2020 r. w Warszawie wniosku z dnia 6 lipca 2020 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, wniesionego przez ...

i zagospodarowania odpadów komunalnych w okresie od 6 lipca 2020 r. (lub od dnia zawarcia umowy - jeżeli zawarcie umowy nastąpi po dniu 6 lipca 2020 r.) do dnia 30 czerwca 2021 r., powstających na ...

terenie gminy Andrespol, z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej postanawia: uchylić zakaz zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. ...................................... Sygn. akt: KIO/W ...

1843 ze zm.), zwanej dalej "ustawą P.z.p.", złożył wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych w okresie od 6 lipca 2020 r. (lub od dnia zawarcia umowy - jeżeli zawarcie umowy nastąpi po dniu 6 lipca 2020 r.) do dnia 30 czerwca 2021 r., powstających na ...

Andrespol, z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Zamawiający wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, tj. Jantar 8, uzasadnił tym, że jej ...

postępowaniu. W zakresie konkretyzacji negatywnych skutków dla interesu publicznego, jakie mogą wystąpić na skutek niezawarcia umowy, zamawiający podniósł, że przedmiot zamówienia obejmuje "świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych w okresie od 6 lipca 2020 r. (lub od dnia zawarcia umowy — jeżeli zawarcie umowy nastąpi po dniu 6 lipca 2020 r.) do dnia 30 czerwca 2021r., powstających na ...

ciągłość świadczenia nie może zostać przerwana. Powyższe nie będzie mogło zostać zapewnione (jeżeli zakaz zawarcia umowy nie zostanie uchylony), aż do momentu wydania przez Izbę orzeczenia wieńczącego postępowanie odwoławcze, które wobec ...

nieruchomości położonych na terenie gminy Andrespol. Wraz z dniem 5 lipca 2020 r. wygasa dotychczasowa umowa o zamówienie publiczne, zawarta z Jantar 8, która już została modyfikowana w zakresie terminu wieńczącego stosunek umowy (ze względu na unieważnienie uprzednio prowadzonego postępowania). Zaprzestanie realizacji usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych ...

i zagospodarowania odpadów komunalnych w okresie od 1 czerwca 2020 r, (lub od dnia zawarcia umowy — jeżeli zawarcie umowy nastąpi po dniu 1 czerwca 2020 r.) przez okres 12 miesięcy, powstających na nieruchomościach, na ...

6 lipca 2020 r. byłoby udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki. Realizacja powyższego (zawarcie umowy) w krótkim, 7-dniowym okresie (termin wniesienia odwołania oraz termin 6 lipca 2020 r. dzieli ...

niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, może budzić wątpliwości ...

Ponadto, w ocenie zamawiającego, zastosowanie trybu z wolnej ręki, znajduje mniejsze uzasadnienie systemowe, niż zawarcie umowy po uchyleniu zakazu o którym mowa w art. 183 ust. 1 ustawy P.z.p ...

na publiczne ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy. Zamawiający wskazał, że zawarcie umowy w trybie z wolnej ręki, nastąpiłoby z Jantar 8, albowiem jest to wykonawca, który w ...

sporządzonym na potrzeby postępowania i wiążącym na aktualnym etapie zarówno wykonawców, jak i zamawiającego "Termin wykonania zamówienia: od dnia 06.072020 r. (lub od dnia zawarcia umowy — jeżeli ( . . . ) Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia może ulec opóźnieniu m. in,.z uwagi na możliwość przedłużenia ...

zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do cen wskazanych ofert). Zamawiający wskazał, że zawarcie umowy w trybie z wolnej ręki będzie mniej korzystne dla interesu publicznego, niż zawarcie umowy w postępowaniu (w razie ewentualnego uchylenia przez Izbę zakazu o którym mowa w art. 193 ust. 1 ustawy P.z.p.). Powyższe wynika z okoliczności, iż zawarcie umowy w trybie z wolnej ręki, następuje po przeprowadzeniu negocjacji z jednym wykonawcą, który - mając świadomość ...

Powyższego doświadczył zamawiający m.in. negocjując warunki aneksu do aktualnie wiążącej zamawiającego z Jantar 8 umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Wskazane powyższe doświadczenia nie są odosobnione i stanowią zjawisko ...

wydatków na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zapewnianych przez Gminę Andrespol. W konsekwencji konieczność zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki na mniej korzystnych warunkach finansowych niż zawarcie umowy w postępowaniu (po ewentualnym uchyleniu zakazu zawarcia umowy) będzie miała bezpośrednie przełożenie na koszty ponoszone przez właścicieli nieruchomości. Powyższe, w ocenie zamawiającego, istotnie ...

doznania uszczerbku w wyniku wybrania oferty Jantar 8 jako oferty najkorzystniejszej i w efekcie zawarcia umowy z ww. wykonawcą, zamawiający wskazał, że jest to interes odwołującego. W ocenie Zamawiającego, interes zamawiającego ...

publiczny nie doznają ryzyka uszczerbku na skutek wybrania jako oferty najkorzystniejszej oferty Jantar 8. Zawarcie umowy przez Jantar 8 z zamawiającym, wobec okoliczności, iż jest to oferta przedstawiająca najkorzystniejsze warunki kontraktowo ...

nie generuje ryzyka uszczerbku w interesie zamawiającego. Zamawiający podniósł, że zważając na okoliczność, iż zawarcie umowy nastąpi z Jantar 8 na zaoferowanych przez tego wykonawcę warunkach, nie sposób uznać, że uchylenie ...

P.z.p., stwarza ryzyko kolizji z interesem wskazanego wykonawcy. Zdaniem zamawiającego, uchylenie zakazu zawarcia umowy nie koliduje również z interesem Eneris Surowce S.A., albowiem oferta wskazanego wykonawcy, po pierwsze ...

93 ust. 1 pkt 4 ustawy P.z.p. Zamawiający podniósł, że uchylenie zakazu zawarcia umowy nie będzie kolidowało z interesem publicznym, dla ochrony którego niezbędne jest uchylenie przez Izbę wskazanego ...

w postępowaniu odwoławczym zainicjowanym przez odwołującego, wyroku korzystnego dla zamawiającego, po uprzednim uchyleniu zakazu zawarcia umowy, umożliwi zachowanie pełnej ciągłości realizacji usługi odbioru i zagospodarowania odpadów, bez konieczności podejmowania dodatkowych czynności. Odmiennie sytuacja faktyczna, będzie się kształtować w przypadku zawarcia przez zamawiającego umowy w trybie z wolnej ręki, której zwieńczenie będzie mogło nastąpić dopiero w momencie, w którym wybrany wykonawca spełni obowiązki warunkujące zawarcie umowy w wyniku postępowania, tj. m.in. wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Powyższe wydłuży okres, w którym będą występować negatywne konsekwencje dla interesu publicznego. Uszczerbek dla interesu ...

okres niezapewnienia odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Andrespol lub konieczności zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki (przy uwzględnieniu ww. wątpliwości prawnych we wskazanym zakresie). Zamawiający zauważył ...

nierozpoczęcie świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z dniem 6 lipca 2020 r. skraca termin realizacji umowy ewentualnie zawartej w wyniku postępowania. W rezultacie, ewentualne wydanie przez KIO wyroku uwzględniającego odwołanie, nie będzie skutkowało uzyskaniem przez odwołującego statusu wykonawcy, realizującego umowę na odbiór odpadów komunalnych w okresie od 6 lipca 2020 r. do momentu wydania przez ...

orzeczenia wieńczącego sprawę, 3) ewentualne wydanie przez Izbę wyroku uwzględniającego (bez uprzedniego uchylenia zakazu zawarcia umowy), będzie skutkować następczo unieważnieniem przez zamawiającego postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ...

183 ust. 1 ustawy P.z.p.: W przypadku wniesienia odwołania zamawiający nie może zawrzeć umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, zwanych dalej ,,orzeczeniem''. Z ...

P.z.p. stanowi, iż: Zamawiający może złożyć do Izby wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy, o którym mowa w ust. 1. Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

o udzielenie zamówienia. Wynikający z art. 183 ust. 1 ustawy P.z.p. zakaz zawarcia umowy nie ma zatem charakteru kategorycznego. W myśl ust. 2 tegoż artykułu, zamawiający może złożyć do Izby wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy, o którym mowa w ust. 1. Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

w wyniku czynności podjętych przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pomimo wagi, jaką posiada zabezpieczenie interesów prywatnych, ustawodawca przewidział przypadki, w których interes publiczny zostanie postawiony wyżej, gdyż ryzyko ewentualnego naruszenia interesu prywatnego zostanie skompensowane przez uniknięcie strat spowodowanych odkładaniem zawarcia umowy i realizacji zamówienia publicznego. Dopuszczalność wprowadzenia takiego rozwiązania w polskim porządku prawnym wynika z art ...

art. 183 ust. 2 zd. drugie ustawy P.z.p. wynika, że uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze jest możliwe w przypadku kumulatywnego spełnienia następujących przesłanek: 1) niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, 2 ...

kultury o wartości artystycznej, historycznej lub archeologicznej. A zatem, aby możliwe było uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, niezbędnym jest wykazanie możliwości zaistnienia negatywnych konsekwencji niezawarcia umowy przynajmniej w jednej ze wskazanych wyżej wartości. Izba przeanalizowała treść złożonego przez zamawiającego wniosku i ...

pojemnikami przez zwierzęta domowe i dzikie. Tym samym, w ocenie Izby, zamawiający wykazał, iż niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego. Drugą przesłanką, zaistnienie której jest konieczne dla uchylenia zakazu zawarcia umowy, jest udowodnienie, iż negatywne dla interesu publicznego skutki zawarcia umowy przewyższyłyby korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi prawdopodobieństwo doznania ...

należy, że interes odwołującego, który może doznać uszczerbku w wyniku uchylenia przez Izbę zakazu zawarcia umowy, polega na osiągnięciu przez niego zysku uzyskanego w wyniku realizacji przedmiotu umowy. W rozpoznawanym przypadku ewentualna szkoda odwołującego wynikałaby wyłącznie z faktu, że nie jemu zostało udzielone ...

na przestrzeni kilku czy kilkunastu tygodni. Uwzględniając skutki, jakie może spowodować dalsze utrzymywanie zakazu zawarcia umowy, w ocenie Izby zachodzi podstawa do uwzględnienia wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy na podstawie art. 183 ust. 2 ustawy P.z.p. W okolicznościach dotyczących rozpatrywanego wniosku należało przede wszystkim ustalić, czy ustawowy nakaz powstrzymania się przez zamawiającego od zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku kończącego postępowanie odwoławcze, może spowodować negatywne skutki dla interesu ...

uzasadniają stwierdzenie zagrożenia dla interesu publicznego w takim stopniu, iż konieczne jest uchylenie zakazu zawarcia umowy. W związku z powyższym, Izba uznała, iż utrzymanie zakazu zawarcia umowy spowoduje negatywne skutki dla interesu publicznego, co prowadziło do uchylenia zakazu zawarcia umowy ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 18 fragmentów

2020-04-28

kwietnia 2020 r. w Warszawie wniosku z 23 kwietnia 2020 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze wniesionego przez ...

o.o. z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Wykonanie robót branży budowlanej elementów budowlanych pola tarczowego w ramach przebudowy pasa ćwiczeń taktycznych Joanna na ...

zadanie nr 24239 (nr postępowania SVA/K/4620-45/2019) postanawia: odmawia uchylenia zakazu zawarcia umowy. U z a s a d n i e n i e Zamawiający {dalej również ...

się na następujące okoliczności prawne i faktyczne. Zamawiający podał, że 02.08.2019 r. zawarł umowę z Rejonowym Zarządem Infrastruktury w Zielonej Górze (inwestorem) - jednostką organizacyjną Ministerstwa Obrony Narodowej na roboty ...

tarczowego, przy czym termin zakończenia robót został ustalony na 31.10.2023 r. W celu wykonania robót budowlanych dotyczących pola tarczowego w ramach powyższego zadania Zamawiający 30.12.2019 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, określając termin wykonania tych robót do 30.06.2022 r. Sygn. akt KIO/W 24/20 03.04 ...

Spółka miała możliwość zrealizowania całości zadania inwestycyjnego dla inwestora w terminie wynikającym z powyżej wskazanej umowy. Zamawiający wskazał, że brak wykonywania przedmiotowych robót wstrzymuje nie tylko wykonanie robót branży budowlanej, ale również zaplanowanych robót elektrycznych i teletechnicznych, a co za tym idzie dalszych etapów realizacji inwestycji. Spółka posiada już podpisane umowy na wykonanie robót branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej z innymi podwykonawcami, których realizacja w założonych terminach jest jednak uzależniona od podpisania umowy w ramach tego postępowania. Część tych robót w postaci dostaw materiałów została już zrealizowana. Niepodpisanie umowy na tym etapie będzie skutkowało w opóźnieniu robót ww. branż, a także negatywnymi skutkami, jakie ...

będzie prowadziło do konieczności wydłużenia terminu wykonawcom wszystkich wymienionych branż. Zamawiający podsumował, że dopiero zawarcie umowy w sprawie tego zamówienia publicznego otworzy pełny front robót różnych branż i pozwoli na realizację inwestycji w sposób zgodny z odpowiednią technologią wykonania robót. Natomiast niepodpisanie umowy w krótkim czasie z wybranym wykonawcą oznacza, że zakończenie w terminie całości inwestycji przez Spółkę ...

możliwe, co będzie również skutkować naliczeniem kar umownych dla Spółki przez inwestora za nieterminową realizację umowy. Sygn. akt KIO/W 24/20 Zamawiający podał, że zgodnie z zawartą umową kara za opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy wynosi 8.611,98 zł za jeden dzień. Zamawiający zaznaczył również, że przewidziane roboty mają ...

zakończenia całego zadania w porównaniu z terminem zakończenia robót objętych tych postępowaniem, w przypadku niepodpisania umowy z wybranym wykonawcą zachodzi realne zagrożenie realizacji całości zadania. Roboty prowadzone będą bowiem na użytkowanym ...

jego użytkownika - Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Żaganiu, którego głównym zadaniem jest realizowanie procesu zabezpieczenia szkolenia zgodnie z potrzebami rozwoju zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych RP, z uwzględnieniem wymagań, wniosków oraz ...

Wobec powyższego AMW SINEVIA sp. z o.o. nie może sobie pozwolić na opóźnienia w wykonaniu tak ważnych strategicznie dla bezpieczeństwa obiektów. W istocie wniesienie odwołania oraz wiążące się z tym ...

rządem Rzeczpospolitej Polskiej o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej" (zwanej "umową SOFA") z 11 grudnia 2009 r. i innych umów wojskowych, z których wynika potrzeba zabezpieczenia szkolenia wojsk amerykańskich na terytorium Polski w czasie ich pobytu zgodnie z ich procedurami, gdyż ...

skutkami dla interesu publicznego (w szczególności z powodu zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa) niż niezwłoczne zawarcie umowy. Dodatkowo Zamawiający zauważył, że nie miał możliwości przewidzenia wstrzymania działalności instytucji publicznych (w tym Krajowej Izby Odwoławczej). Pomimo właściwego i należytego zorganizowania postępowania z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalającym na zakończenie wszystkich czynności w terminie umożliwiającym wywiązanie się ...

na 30 czerwca 2022 r.), które są niezbędne dla wywiązania się przez Zamawiającego z zawartej umowy na przebudowę pasa ćwiczeń taktycznych pn. Joanna wraz z budową infrastruktury zewnętrznej oraz elementami pola ...

Art. 183 ust. 2 zdanie drugie ustawy pzp stanowi, że Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

oceny zasadności odwołania wniesionego w danym postępowaniu. W przeciwnym razie postanowienie dotyczące uchylenia zakazu zawarcia umowy miałoby charakter przedsądu, sui generis wstępnego rozstrzygnięcia odwołania. Izba bada wniosek zamawiającego wyłącznie pod kątem przesłanek uchylenia zakazu zawarcia umowy wynikających z art. 183 ust. 2 pzp, czyli ocenia, po pierwsze, czy niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego oraz, w razie pozytywnej odpowiedzi na to pytanie ...

przebudową pasa ćwiczeń taktycznych pn. Joanna, która jak dotychczas przebiega zgodnie z harmonogramem, zakaz zawarcia umowy w sprawie zamówienia dotyczącego robót dotyczących pola tarczowego nie mógł zostać uchylony. Tym niemniej dodać ...

zamówienia i całości inwestycji, Zamawiający jest uprawniony do złożenia kolejnego wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy. Sygn. akt KIO/W 24/20 Z uwagi na powyższe Izba stosownie do art. 183 ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2013 13 fragmentów

2013-12-08

8 grudnia 2014 r. wniosku z dnia 3 grudnia 2014 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze wniesionego przez ...

zamówienia publicznego na "Dostawę urządzeń drukujących na rzecz sądów powszechnych" postanowiła: odmówić uchylenia zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze U z a s ...

Budżetowej, zwany dalej "zamawiającym", złożył kierowany do Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy w terminie 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty przesłanego w sposób ...

uwagi na wskazane w piśmie okoliczności faktyczne. Zamawiający w uzasadnieniu wniosku wskazał m.in., iż wykonaniu wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 listopada 2014 r. sygn. akt KIO 1914/14 ...

wynikający z art. 94 ust. 1 pk 1 ustawy Pzp, wniósł o uchylenie zakazu zawarcia umowy, podnosząc iż termin ten - zgodnie z powołanym wyżej przepisem - nie powinien przypadać wcześniej niż na dzień 15 grudnia 2014 r. Tymczasem okres pozostały pomiędzy potencjalnym dniem zawarcia umowy a końcem roku, w którym ze względów budżetowych dotyczących zabezpieczonych przez jednostki, na rzecz których prowadzone jest postępowanie środków na sfinansowanie Zwłaszcza, iż pierwotnie w ...

SIWZ, okres na realizacje poszczególnych części zamówienia miał wynosić 75 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Z uwagi jednak na przedłużającą się procedurę udzielenia zamówienia publicznego, w tym konieczność przeprowadzenia dwóch ...

już w maju br. Tylko zgoda Izby pozwali na skuteczną realizację wskazanych potrzeb, bowiem jeżeli umowa nie zostanie zrealizowana do końca bieżącego roku, to zgodnie z zasadami dysponowania środkami publicznymi jednostki sądownictwa będą zobowiązane zwrócić zabezpieczone na powyższy cel środki finansowe bez gwarancji, iż uzyskają je w kolejnym roku budżetowym. To ...

bezpośrednio na realizowane przez nie zadania w zakresie sprawowania wymiaru sprawiedliwości. Dlatego też, celem zapewnienia należytego funkcjonowania jednostek sądownictwa powszechnego, a w konsekwencji konstytucyjnego prawa obywatelek do sądu, w ocenie zamawiającego ...

się do argumentacji zamawiającego, uznając, że nie zostały wypełnione przesłanki do wyrażenia zgody na zawarcie umowy w niniejszym postępowaniu przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, o których to przesłankach stanowi art. 183 ust ...

z 2013 r., poz. 907). Zgodnie z treścią tego przepisu Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

uzasadnieniu wniosku nie podał dostatecznych argumentów pozwalających na zastosowanie instytucji, jaką jest uchylenie zakazu zawarcia umowy, która to instytucja ma charakter wyjątkowy. Zamawiający w swej argumentacji, odnoszącej się do przesłanek zastosowania instytucji uchylenia zakazu zawarcia umowy, odwołał się jedynie do zbyt krótkiego okresu jaki przypadałaby na okres realizacji umowy (75 dni roboczych od daty jej zawarcia), zwracając przy tym uwagę, iż powyższe, jest skutkiem ...

iż mimo, że przewidywany w SIWZ termin nie zostanie dochowany, to nadal istnieje realna możliwość wykonania zamówienia w tym faktycznie skróconym już terminie. Zamawiający powołał się także na możliwość utraty środków ...

zamówienia publicznego, w tym indywidualnego interesu wykonawcy, który wniósł odwołanie. Tymczasem Izba uchylając zakaz zawarcia umowy nie może opierać się na ogólnikach. Izba, rozpatrując wniosek o wyrażenie zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, nie dokonuje oceny zasadności wniesionego odwołania, którego wniesienie w tym stanie ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2015 16 fragmentów

2015-11-20

2015 r. w Warszawie wniosku z dnia 16 listopada 2015 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, wniesionego przez ...

dniu 13 listopada 2015 r. przez wykonawcę SKANSKA S.A. postanawia: odmówić uchylenia zakazu zawarcia umowy. Uzasadnienie Zamawiający w piśmie z dnia 16 listopada r. złożył wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze w postępowaniu ...

jest ustawowo zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom drogi poprzez wykonywanie wszelkich prac niezbędnych dla utrzymania należytego stanu dróg. W tym celu zamawiający cyklicznie ogłasza przetargi na wykonywanie usług utrzymania dróg krajowych na obszarze będącym w jego właściwości tj. obszarze województwa wielkopolskiego. W celu zapewnienia ww. wykonania ciążących na zamawiającym obowiązków ustawowych ogłosił on i rozstrzygnął postępowanie pn.; "Bieżące i zimowe utrzymanie ...

będą bezpośrednio świadczone na drodze przez wykonawcę. Dzięki takiemu połączeniu obu zakresów utrzymania, zamawiający kompleksowo zabezpieczył wykonanie wszelkich czynności, jakie są konieczne dla zachowania bezpieczeństwa ruchu na podległych mu drogach krajowych". Stwierdził ponadto, (…) wniosek jest podyktowany koniecznością zabezpieczenia interesu publicznego tj. bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg krajowych położonych w Rejonie Środa Wielkopolska. Wniesienie odwołania od dokonanego rozstrzygnięcia uniemożliwia bowiem zamawiającemu zawarcie umowy, na mocy której wybrany wykonawca utrzymywałby powierzone mu drogi krajowe, W chwili obecnej dotychczasowa umowa na utrzymanie zakończy się z dniem 17.11.2015 r. Zamawiający nie posiada własnego zaplecza ...

by umożliwiałoby mu własnymi siłami zapewnienie choćby najskromniejszego zakresu utrzymania dróg". Jako dowód załączył kopię umowy z dnia 17.10.2015 r. oraz regulaminu organizacyjnego Oddziału GDDKiA. Zdaniem wnioskodawcy, (…) Niemożność zawarcia umowy w wyniku rozstrzygniętego przetargu grozi zatem powstaniem negatywnych skutków dla interesu publicznego przewyższających ewentualne korzyści ...

doznania uszczerbku w konsekwencji podjętych przez zamawiającego czynności w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Zawarcie umowy z wykonawcą wybranym przez zamawiającego pozwoli zatem na zachowanie bezpieczeństwa ruchu na sieci dróg krajowych ...

zapewnienie utrzymania dróg i stąd powstaje konieczność powierzenia tych zadań podmiotom zewnętrznym. Kwestia szybkiego zawarcia umowy jest także istotna z punktu widzenia zakresu przygotowań niezbędnych dla realizacji umowy. Wykonawca, który ma rzetelnie wykonywać czynności utrzymaniowe musi przeprowadzić przygotowania niezbędne dla szybkiego reagowania na ...

ludzkiego. W przypadku, gdy zabraknie wykonawcy, który będzie utrzymywał powierzone mu drogi na podstawie zawartej umowy powstaną z pewnością znaczne utrudnienia w ruchu. Brak przystąpienia do wykonywania akcji zimowej związany jest ...

r. poz. 907 ze zm.) [dalej: ustawa Pzp] Krajowa Izba Odwoławcza (…) może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W świetle przytoczonego uzasadnienia wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy, Izba stwierdza, że Zamawiający nie wykazał okoliczności, które warunkują możliwość uwzględnienia tego wniosku, albowiem nie ...

jakie domniemane negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści (…) mogą wystąpić z powodu niezawarcia tej umowy z jej 3-letnim terminem realizacji. W tym postępowaniu bowiem, którego dotyczy wniosek, umowa na "Bieżące i zimowe utrzymanie dróg krajowych na terenie województwa wielkopolskiego, Część VII obejmującą teren ...

2015 r., z terminem składania ofert w dniu 22.09.2015 r. podczas, gdy realizacja umowy, na którą powołuje się zamawiający, jako dowód, dla uzasadnienia wniosku upływała w tym samym roku ...

założenia nie dawał obiektywnej możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty przed upływem terminu zakończenia realizacji także wieloletniej umowy na ten przedmiot zamówienia. Reasumując, Izba dostrzega wagę zadań realizowanych, także w zakresie bezpieczeństwa, w ...

tego zamówienia, jednakże przepis art. 183 ust. 2 ustawy Pzp wyznacza przesłanki uchylania zakazu zawarcia umowy w sposób niezwykle rygorystyczny, co wymaga podania w uzasadnieniu wniosku dostatecznych argumentów pozwalających na zastosowanie instytucji, jaką jest uchylenie zakazu zawarcia umowy, będącej wyjątkiem od ogólnej reguły, szczególnie, gdy dotyczy to umowy na realizację usługi w okresie trzyletnim. Izba stwierdza również, że Zamawiający nie wykazał, aby realizacja ...

w okresie 36 miesięcy nie była możliwe wobec hipotetycznie nieznacznego odsunięcia w czasie momentu podpisania umowy - zgodnie z art. 189 ust. 1 ustawy Pzp Izba rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni ...

dnia jego doręczenia Prezesowi Izby. Oczywiście, rozpatrując wniosek o wyrażenie zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, Izba nie dokonuje oceny zasadności wniesionego odwołania. Wobec powyższego, Izba na podstawie art. 183 ust. 4 ustawy Pzp odmówiła uchylenia zakazu zawarcia umowy. Stosownie do art. 183 ust. 4 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych na niniejsze postanowienie ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2016 14 fragmentów

2016-07-12

lipca 2015 r. w Warszawie wniosku z 7 lipca 2016 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze wniesionego przez ...

335+937,65 wraz ze wszystkimi jej elementami, w okresie 72 miesięcy od daty podpisania umowy". Zadanie nr 2: Całoroczne, kompleksowe utrzymanie autostrady A2 na odcinku od granicy województw wielkopolskiego ...

km 362+700 wraz ze wszystkimi jej elementami, w okresie 72 miesięcy od daty podpisania umowy". (nr postępowania O/Ł.D3.2413.1.2016.vk) postanawia: odmawia uchylenia zakazu zawarcia umowy przed wydaniem przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze. U z a s a d n ...

j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) wniosek o uchylnie zakazu zawarcia umowy w ww. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zadania nr 1. Ogłoszenie o tym ...

16 Zamawiający oświadczył, że podstawowe czynności utrzymania autostrady realizowane w trybie doraźnym są niewystarczające aby należycie zabezpieczyć trasę, obiekty inżynierskie , a zwłaszcza MOP-y. Według Zamawiającego w powyższych okolicznościach niezawarcie umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony ...

pozwoliło na dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej. W oparciu o treść wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, Izba zważyła, co następuje - wniosek Zamawiającego nie zasługuje na uwzględnienie. Z art. 183 ust. 2 zd. drugie ustawy pzp wynika, że uchylenie zakazu zawarcia umowy jest wyjątkiem od ogólnej reguły, zgodnie z którą umowę w sprawie zamówienia publicznego zawiera się dopiero po ogłoszeniu przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze. Uchylenie tego zakazu uzasadnia wyłącznie sytuacja, w której brak wyrażenia zgody na zawarcie umowy przed rozstrzygnięciem odwołania przez Izbę wywoła skutek negatywny dla interesu publicznego, który przewyższa korzyści związane ...

w tym interesu wnoszącego odwołanie). Zamawiający we wniosku winien Sygn. akt KIO/W 10/16 należycie sprecyzować na czym polega ten interes publiczny, uprawdopodobnić jego zagrożenie, a także uzasadnić dlaczego ma ...

w grę interesów. Zamawiający musi także wykazać, że w konkretnych okolicznościach istnieje potrzeba niezwłocznego zawarcia umowy, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby, które zakończy postępowanie odwoławcze. Z wniosku wynika, że ...

budzi zastrzeżeń. W ocenie Izby Zamawiający nie uprawdopodobnił jednak w wystarczającym stopniu, że niezawarcie natychmiast umowy spowoduje zagrożenie bezpieczeństwa użytkowników drogi. Zamawiający sam wskazuje na potencjalność zagrożenia wynikającego z niezapewnienie utrzymania ...

drogi. Natomiast wskazane we wniosku okoliczności dotyczące przebiegu prowadzonego postępowania nie uzasadniają uchylenia zakazu zawarcia umowy. W szczególności niejasne jest dlaczego brak możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną lub faksem z jednym ...

przy ustalaniu przewidywanego terminu udzielenia zamówienia. Nadzwyczajny środek, jakim jest wniosek o uchylanie zakazu zawarcia umowy, nie może służyć jako sposób na rozwiązanie problemu spowodowanego brakiem przewidzenia przez Zamawiającego odpowiedniego czasu na przeprowadzenie postępowania. Powodem uchylenia zakazu zawarcia zakazu zawarcia umowy na usługi utrzymania drogi nie może być również fakt, że udało się ją oddać do ...

w trybie zamówienia z wolnej ręki. Z drugiej strony należy zauważyć, że uchylanie zakazu zawarcia umowy nie może służyć obejściu braku spełnienia przesłanek do udzielenia zamówienia w tym trybie. Reasumując, w ocenie Izby Zamawiający nie wykazał, że niezawarcie umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze może spowodować negatywne skutki dla interesu ...

doznania uszczerbku. W szczególności należy zauważyć, że o ile dla Zamawiającego istotne jest niezwłoczne zawarcie umowy, o tyle interes poszukującego ochrony wykonawcy wnoszącego odwołanie polega na tym, aby to jemu zostało udzielone zamówienie. Natomiast zawarcie umowy z innym wykonawcą taką możliwość niweczy. Bez znaczenia dla sprawy jest przewidywanie przez Zamawiającego, że ...

Zamawiającego co do niezasadności zarzutów odwołania nie stanowi przesłanki uwzględnienia wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy. Stosownie do art. 183 ust. 4 zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2015 17 fragmentów

2015-12-15

2015 r. w Warszawie wniosku z dnia 10 grudnia 2015 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze wniesionego przez ...

im. M. Kopernika w Łodzi (nr postępowania 185/ZP/15) postanawia: odmówić uchylenia zakazu zawarcia umowy przed wydaniem przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze. U z a s a d n ...

Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.} wniosek o uchylnie zakazu zawarcia umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego powyżej kwoty 207 ...

bez możliwości ich zmiany) Zamawiającego oraz wykonawców ubiegających się o przedmiotowe zamówienie publiczne terminami zawarcia umowy oraz jej realizacji i rozliczenia, w związku z przyznaną Zamawiającemu przez Województwo Łódzkie dotacją pn ...

organizacyjnych Regionalnego Ośrodka Onkologicznego w budynku byłego Domu Pomocy Społecznej (vide SIWZ str. 2 oraz umowa dotacji nr 234/Z/2015 z dnia 21 września 2015 r.), procedura odwoławcza (bez względu ...

2.637.657,00 zł przyznanej przez Województwo Łódzkie, z warunkiem wykorzystania jej, tj. zawarcia umowy z wykonawcą, w nieprzekraczalnym terminie do 14 grudnia 2015 r., pod rygorem utraty (zwrotu) przyznanych ...

realizowanych w drodze świadczenia powszechnie dostępnych usług związanych z ochroną zdrowia. Zamawiający wywiódł, że niezawarcie umowy z wybranym wykonawcą może spowodować negatywne skutki dla zdrowia i życia chorych będących potencjalnymi pacjentami ...

zagrożenie utraty otrzymanej dotacji i poniesienie realnej straty przez Szpital. Natomiast wyrażenie zgody na zawarcie umowy umożliwi Szpitalowi terminowe wydatkowanie środków z pozyskanej dotacji i uzyskanie sprzętu pozwalającego w sposób prawidłowy ...

ustawy zarzucanych zamawiającemu i zasadność twierdzeń w tym przedmiocie zawartych w odwołaniu. Zdaniem Zamawiającego niezawarcie umowy przed terminem jej wykonania oznaczać będzie niezachowanie terminu wydatkowania środków z dotacji i konieczność ich zwrotu. Według Zamawiającego ta ...

stratę dla interesu publicznego. Zamawiający dodał, że nie ma obiektywnych możliwości w inny sposób tymczasowego zabezpieczenia interesu publicznego oraz zapewnienia finansowania przedmiotu zamówienia w sposób inny niż z powyższej dotacji, której utrata pozbawi go możliwości świadczenia. W oparciu o treść wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, Izba zważyła, co następuje - wniosek Zamawiającego nie zasługuje na uwzględnienie. Z art. 183 ust. 2 zd. drugie ustawy pzp wynika, że uchylenie zakazu zawarcia umowy jest wyjątkiem od ogólnej reguły, zgodnie z którą umowę w sprawie zamówienia publicznego zawiera się dopiero po ogłoszeniu przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze. Uchylenie tego zakazu uzasadnia wyłącznie sytuacja, w której brak wyrażenia zgody na zawarcie umowy przed rozstrzygnięciem odwołania przez Izbę wywoła skutek negatywny dla interesu publicznego, który przewyższa korzyści związane ...

ewentualną rezygnację z ochrony innych interesów (w tym interesu wnoszącego odwołanie). Zamawiający we wniosku winien należycie sprecyzować na czym polega ten interes publiczny, a także uzasadnić dlaczego ma on tak dużą ...

w grę interesów. Zamawiający musi także wykazać, że w konkretnych okolicznościach istnieje potrzeba niezwłocznego zawarcia umowy, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby, które zakończy postępowanie odwoławcze. W ocenie Izby wniosek ...

nie skonkretyzował, na czym polega uszczerbek w interesie publicznym, który mógłby wystąpić w razie niezawarcia umowy z wybranym aktualnie wykonawcą. Niewystarczające jest ogólnikowe powołanie się na to, że będzie to miało ...

wnoszącego odwołanie przez antycypowanie czynności unieważnienia postępowania, którą - jak twierdzi - zamierza podjąć w razie niezawarcia umowy z aktualnie wybranym wykonawcą. Zamawiający nie wykazał również, że negatywny skutek dla interesu publicznego rzeczywiście ...

w przypadku konieczności oczekiwania na rozstrzygnięcie odwołania. Zdaniem Izby Zamawiający wnioskuje o uchylenie zakazu zawarcia umowy z uwagi na wyznaczony przez siebie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na 14 grudnia 2015 r. termin wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdyż przyjął założenie, że niezawarcie umowy w tym terminie obliguje go do zwrotu przyznanej dotacji. Tymczasem w załączonej do wniosku umowie o dofinansowanie termin realizacji zadania wskazano na 17 grudnia 2015 r. {§ 1 ust. 4 umowy}. Przede wszystkim Zamawiający nie wykazał, że ów termin oraz powiązane z nim terminy nie mogą ...

wykonawcy możliwe jest w terminie nieprzekraczającym trzech dni. Zatem w przypadku oddalenia odwołania możliwe jest wykonanie zamówienia do końca 2015 r. Należy podkreślić, że przekonanie Zamawiającego co do niezasadności zarzutów odwołania nie stanowi przesłanki uwzględnienia wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy, a takie twierdzenia i dowody na ich poparcie mogą być wzięte pod uwagę przy rozpatrywaniu odwołania. Z tych względów w ocenie Izby Zamawiający nie wykazał, że niezawarcie umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze może spowodować negatywne skutki dla interesu ...

doznania uszczerbku. W szczególności należy zauważyć, że o ile dla Zamawiającego istotne jest niezwłoczne zawarcie umowy, o tyle interes poszukującego wykonawcy wnoszącego odwołanie polega na tym, aby to jemu zostało udzielone ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 31 fragmentów

2020-04-28

2020 r. w Warszawie wniosku z dnia 24 kwietnia 2020 r. o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, wniesionego przez ...

Powiat Krakowski - Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego w Batowicach podjętych w postępowaniu o zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych pod nazwą: "Budowa drogi powiatowej w km od 0+000 do 0+680 ...

Publikacja ogłoszenia o zamówieniu: Dz. Urz. UE 2019/S 245-601991, postanawia: uchylić zakaz zawarcia umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. Uzasadnienie Zamawiający - Powiat Krakowski - Zarząd ...

Powiatu Krakowskiego w Batowicach w dniu 24 kwietnia 2020 r. wystąpił o uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, o którym mowa w art ...

r. poz. 1843), zwanej dalej "ustawą Pzp", w postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych pod nazwą: "Budowa drogi powiatowej w km od 0+000 do 0+680 ...

i 2 P.z.p podnosząc, że: "W przypadku wniesienia odwołania zamawiający nie może zawrzeć umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. Zamawiający może jednak złożyć do Izby wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy. Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy na wniosek Zamawiającego, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

o udzielenie zamówienia". W ocenie Zamawiającego w niniejszej sprawie spełnione są przesłanki uchylenia zakazu zawarcia umowy, o których mowa w art. 183 ust. 2 P.z.p. Ocena powyższa wynika z ...

spraw, co skutkuje koniecznością liczenia się nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem. II. Skutki opóźnienia w zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Przedłużenie rozpoznania przez Izbę odwołania bez uchylenia zakazu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego spowodowałoby znaczne opóźnienie w zawarciu tej umowy, a tym samym - niemożność dotrzymania przez Wykonawcę terminów związanych z jej realizacją, a nawet całkowitą niemożność jej realizacji. Zgodnie z założeniami przyjętymi przez Zamawiającego, termin końcowy wykonania umowy został bowiem określony przez dokumentację postępowania sztywno na dzień 31.10.2021 r. (§ 5 istotnych postanowień umowy - Załącznik nr 4 do SIWZ), przy czym istotna część realizacji zadania powinna nastąpić jeszcze w 2020 r. Dowód: Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego - Załącznik nr 4 do SIWZ; Powyższe założenie Zamawiającego związane było z treścią umowy nr WR-IlI.805.9.1.2019, zawartej pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Powiatem Krakowskim o ...

Funduszu Dróg Samorządowych dofinansowania na realizację zadania objętego przedmiotowym zamówieniem publicznym. Zgodnie z treścią tej umowy, Zamawiający (Powiat Krakowski) otrzymał dofinansowanie zadania w wysokości 29.322.243,00 zł, co stanowi ...

00 zł, 3) w 2021 roku w wysokości 9.383.118,00 zł. Dowód: Odpis umowy nr WR-IlI.805.9.1.2019, zawarta pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Powiatem Krakowskim o ...

kwotę finansowania w roku 2020 co oznacza, że właśnie w tym roku powinno zakończyć się wykonanie i rozliczenie robót o wartości zgodnej z zawartą umową o dofinansowanie. Zamawiający zaznaczył, że zgodnie z postanowieniami umowy o dofinansowanie § 9 tej umowy) jak i z treści ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Dróg Samorządowych ...

danym roku budżetowym kwota dofinansowania powinna ulec zwrotowi na rzecz podmiotu udzielającego dofinansowanie. Tym samym niewykonanie w 2020 r. przewidzianych umową robót budowlanych pociągnie za sobą utratę przez Zamawiającego środków na wykonanie zadania objętego zamówieniem publicznym. Ponieważ udział kwoty dofinansowania przewidzianej na rok 2020 jest największy w ...

środkami koniecznymi do pokrycia wynagrodzenia wykonawcy. Tym samym należy założyć, że kilkumiesięczna zwłoka w zawarciu umowy na realizację zadania objętego zamówieniem publicznym spowodować może całkowitą niemożność wykonania tego zadania. Jedynie uchylenie zakazu zawarcia umowy przez Izbę i niezwłoczne zawarcie tej umowy może zapobiec powstaniu tak niekorzystnych skutków, jak wyżej opisane. III. Ocena skutków niezawarcia umowy ze względu na interes publiczny Zdaniem Zamawiającego wyżej opisane skutki niezawarcia umowy naruszą w sposób znaczący interes publiczny, a to ze względu na charakter zamówienia publicznego objętego ...

firm: Gülermak AEir Sanayi Ínsaat ve Taahhüt A.S. oraz Mosty - Łódź S.A. wskutek umowy zawartej z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie w wyniku postępowania o ...

właśnie wiadukt i układ drogowy będący przedmiotem niniejszego postępowania. Z powyższego wynika, że w przypadku niewykonania wiaduktu będącego przedmiotem niniejszego postępowania, albo w przypadku wykonania go z dużym opóźnieniem, nie będzie możliwe należyte wykorzystanie węzła "Batowice" budowanego w ramach Północnej Obwodnicy Krakowa, a węzeł ten najprawdopodobniej zostanie wyłączony ...

z tym na wiadukcie będącym przedmiotem inwestycji: 11200 pojazdów na dobę. Dowód: Opracowanie Analiza Rucha wykonana przez mgr. Inż. W. T. (ProtechniCon Konstrukcje Inżynierskie) dla Gminy Zielonki w styczniu 2016 r ...

dla interesu publicznego jest istotnie większe, aniżeli znaczenie innych lokalnych inwestycji drogowych. Porównanie skutków niezawarcia umowy dla interesu publicznego ze skutkami dla interesu, w odniesieniu do którego zachodzi prawdopodobieństwo doznania uszczerbku ...

art. 183 ust. 2 P.z.p., stosownie do której Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

dokonanych w postępowaniu jest interes prywatny Odwołującego - spółki SKANSKA SA, który niewątpliwie dąży do zawarcia umowy na zaoferowanych przez siebie warunkach przewidując uzyskanie określonych korzyści finansowych, oraz interes publiczny, polegający na ...

odwołaniem. Argumentacja Odwołującego sprowadza się bowiem zasadniczo do twierdzenia, że w braku złożenia przez Odwołującego należytych wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny, Zamawiający powinien był wystosować kolejne wezwania w tym przedmiocie ...

interesem Odwołującego w pozyskaniu zamówienia lub interesem polegającym na zapewnieniu prawidłowego biegu postępowania. W szczególności zabezpieczony jest interes Odwołującego, bowiem nawet po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego wniesione odwołanie zostanie rozpoznane, a w razie podzielenia argumentacji odwołującego Izba ...

mowa w art. 192 ust. 3 pkt. 3). Uszczerbek wynikający z niezapewnienia przez instytucje państwowe należytego w biegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zważywszy na charakter tego naruszenia, tj. możliwą nienależytą ocenę wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny, nie będzie przeważał nad interesem publicznym przedstawionym w ...

że korzyści z ochrony interesu publicznego przeważają nad pozostałymi interesami, co uzasadnia uchylenie zakazu zawarcia umowy na podstawie art. 183 ust. 2 P.z.p. Izba uznała, że wniosek zasługuje na ...

we wniosku art. 183 ust.2 zdanie drugie ustawy Pzp: "Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

W pierwszej kolejności Izba stwierdza, że rozpatrując wniosek o wyrażenie zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, Krajowa Izba Odwoławcza nie dokonuje (jak podkreśla się w orzecznictwie KIO ...

oceny zasadności odwołania wniesionego w danym postępowaniu i wydanie ewentualnej zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy nie ma charakteru ,,przedsądu". Także nie może stanowić samodzielnej przesłanki przy rozpatrywaniu takiego wniosku fakt ...

ta okoliczność stanowi niewątpliwie istotne tło dla wniosku o wyrażenie zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy, aczkolwiek Izba rozstrzygając o zasadności wniosku bada wyłącznie (w aktualnym stanie prawnym) treść wniosku z punktu widzenia podnoszonych w nim przez zamawiającego kluczowych przesłanek uchylenia zakazu zawarcia umowy wyznaczonych art. 183 ust. 2 ustawy Pzp, a mianowicie bada, czy niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego i, czy negatywne skutki niezawarcia umowy przewyższają korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi prawdopodobieństwo doznania uszczerbku w wyniku podjętych przez zamawiającego czynności. Dla uchylenia zakazu zawarcia umowy o którym stanowi art. 183 ust.2 ustawy Pzp wystarczającym jest (co wymaga podkreślenia) już uprawdopodobnienie powołanych przez zamawiającego we wniosku okoliczności. Badając przesłanki uchylenia zakazu zawarcia umowy z wniosku Zamawiającego w przedmiotowym postępowaniu, Izba uznała, że wskazane przez wnioskodawcę okoliczności uzasadniają w sposób dostateczny, że nie zawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

czynności podjętych przez Zamawiającego w tym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przede wszystkim utrzymanie zakazu zawarcia umowy oznaczałoby (jak podnosił Zamawiający) realną możliwość niezrealizowania w ogóle (lub zrealizowania ze znaczącym opóźnieniem) inwestycji ...

Gülermak AEir Sanayi Ínsaat ve Taahhüt A.S. oraz Mosty - Łódź S.A. na podstawie umowy zawartej z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie w wyniku postępowania o ...

północnej części Krakowa jest właśnie wiadukt i układ drogowy będący przedmiotem niniejszego postępowania. W przypadku niewykonania wiaduktu będącego przedmiotem niniejszego postępowania, (na co wskazywał we wniosku Zamawiający), albo w przypadku wykonania go z dużym opóźnieniem, nie będzie możliwe należyte wykorzystanie węzła "Batowice" budowanego w ramach Północnej Obwodnicy Krakowa, a węzeł ten najprawdopodobniej zostanie wyłączony ...

przeważają nad pozostałymi interesami, w tym interesami wnoszącego odwołanie wykonawcy, co uzasadnia uchylenie zakazu zawarcia umowy w przedmiotowym postępowaniu. W konkluzji Izba stwierdza, że Zamawiający wykazał we wniosku obiektywne okoliczności, wynikające ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2019 18 fragmentów

2019-02-25

posiedzeniu niejawnym w dniu 25 lutego 2019 r. w Warszawie wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze wniesionego w ...

sztuk urządzeń rentgenowskich służących do detekcji podejrzanych, potencjalnie niebezpiecznych przedmiotów postanawia: odmówić uchylenia zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. U z a s ...

z 2018 poz. 1986 ze zm.), dalej " ustawa lub Pzp", wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze w postępowaniu prowadzonym w trybie ...

w dziedzinie bezpieczeństwa państwa. Zamawiający zwrócił uwagę, że obaj wykonawcy, którzy złożyli oferty, zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 1 marca 2019 r. W chwili obecnej, po zawarciu umowy, wybrany wykonawca będzie w stanie terminowo wypełnić swoje zobowiązanie. W przypadku, kiedy ostateczne rozstrzygnięcie odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą nastąpi tuż przed lub po terminie realizacji umowy (a tak najprawdopodobniej się stanie), niemożliwe będzie zawarcie ważnej umowy, z uwagi na świadczenie niemożliwe po stronie wykonawcy. Taka sytuacja będzie miała miejsce również wtedy ...

zamawiającego ponownej czynności badania i oceny ofert, również z odwołującym nie będzie można zawrzeć ważnej umowy, a tym samym konieczne będzie unieważnienie postępowania. Zamawiający wskazuje tu na fakt, że termin realizacji ...

zmianą istotną, mogącą mieć wpływ na wynik postępowania. Zamawiający podniósł ponadto, że środki finansowe na zabezpieczenie prowadzonego postępowania zostały uwzględnione w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 14 grudnia 2018 r. - w sprawie ...

również przedmiotowego zakupu w planie finansowym na rok 2019 r. Tym samym brak możliwości zawarcia umowy będzie skutkował brakiem wyposażenia jednostek Policji w urządzenia RTG. Wskazane źródło finansowania powoduje również, że w przypadku uwzględnienia wniesionego odwołania, niemożliwe będzie zawarcie umowy z odwołującym, nawet jeżeli przyjąć, że termin realizacji zamówienia mógłby ulec zmianie. Konieczność ponownego badania ...

do złożenia dokumentów, ewentualnego uzupełnienia dokumentów, a także uwzględnienie terminu "stand still", oznaczałoby możliwość zawarcia umowy po 25-30 dniach od rozstrzygnięcia wniesionego odwołania. Zamawiający natomiast musi otrzymać fakturę najpóźniej do 28 marca 2019 r. Tym samym odwołujący nie miałby szans na zrealizowanie umowy. W podsumowaniu zamawiający wywiódł, że konieczne jest uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, z uwagi na niemożliwość jej zawarcia - nawet w przypadku oddalenia odwołania - po upływie terminu realizacji, wskazanym przez wykonawców. Brak możliwości zawarcia umowy będzie miął negatywny skutek dla interesu publicznego w dziedzinie bezpieczeństwa - brak wyposażenia jednostek policji w ...

następuje: Zgodnie z art. 183 ust. 2 zdanie drugie Pzp Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, w szczególności w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, przewyższające ...

w wyniku czynności podjętych przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Instytucja uchylenia zakazu zawarcia umowy ma charakter wyjątkowy jako odstępstwo od wynikającej z art. 183 ust. 1 Pzp generalnej zasady zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. Oceniając zasadność wniosku Izba ...

takim, aby przy uwzględnieniu prawa wykonawców do korzystania ze środków ochrony prawnej, możliwe było zawarcie umowy w terminie planowanym przez zamawiającego. Powinność zachowania należytej staranności przez zamawiającego wymaga wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w takim terminie, aby - z jednej strony - zapewnić sobie realizację celów, które wykonanie zamówienia ma urzeczywistniać, z drugiej zaś - umożliwić wykonawcom wnoszenie środków ochrony prawnej. Przenosząc te tezy na grunt okoliczności faktycznych ujawnionych w badanym wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy należy wskazać, że zamawiający wszczął postępowanie 11 grudnia 2018 r., podczas gdy winien mieć świadomość ...

Izba zważyła, że wskazanie przez obu wykonawców w ofertach 1 marca 2019 r. jako terminu wykonania zamówienia, nie powoduje, że umowa zawarta po wydaniu przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze będzie umową o świadczenie niemożliwe, a zatem nieważną na podstawie art. 387 § 1 k.c. Sąd Najwyższy ...

OSNC 2002, Nr 2, poz. 28). W okolicznościach sprawy norma prawna nie stoi na przeszkodzie wykonaniu umowy po 1 marca 2019 r., gdyż stosownie do art. 114 ust. 1 Pzp zamawiający w § 7 ust. 1 pkt c projektu umowy przewidział możliwość przedłużenia terminu realizacji zamówienia o czas trwania postępowania odwoławczego. Pogląd, że brak możliwości dotrzymania terminu dostawy i opóźnienie w realizacji umowy nie stanowi o nieważności umowy w świetle art. 387 k.c. został również wyrażony w wyroku SO w Warszawie z ...

określił termin realizacji zamówienia w formie konkretnej daty, nie może obecnie uzasadniać uchylenia zakazu zawarcia umowy, Odnosząc się do poglądu zamawiającego, że jedynie zawarcie umowy po uchyleniu zakazu zawarcia umowy da możliwość terminowego wypełnienia zobowiązania przez wykonawcę, Izba zważyła, że biorąc pod uwagę datę złożenia ...

5 dniowy termin rozpoznania wniosku upływający 25 lutego 2019 r., to nawet w sytuacji zawarcia umowy dnia następnego, do upływu terminu wykonania umowy upłynęłoby niespełna 3 dni. Skoro zatem, jak zdaje się wskazywać zamawiający, trzy dni wystarczy na wykonanie umowy, to rozpoznanie odwołania Transactor Security Sp. z o.o. w instrukcyjnym terminie 15 dni, do ...

przez zamawiającego faktury do 28 marca 2019 r. Rozwijając tę myśl należy wskazać, że dla wykonania umowy w zakładanym przez zamawiającego terminie trzech dni, wystarczy zawarcie umowy do 25 marca 2019 r., aby wykonawca miał 3 dni na realizację zamówienia i wystawienie ...

powodował utratę tych środków, a zamawiający nie mógł uzyskać przedłużenia terminu. Izba uznała, że zawarcie umowy po ogłoszeniu orzeczenia lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze, będzie stanowiło ochronę wszystkich interesów, w odniesieniu ...

Izba nie podzieliła argumentacji zamawiającego, uznając ją za ogólną, nie wykazującą in concreto, że niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego. Do wniosku nie dołączono żadnych dowodów. Ogólne stwierdzenia ...

123następne »