Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

KIO/W 20/20 – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020-04-24 15 fragmentów

2020-04-24

dnia 24 kwietnia 2020 r. Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: Przewodniczący: Jan Kuzawiński po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 24 kwietnia 2020 r. w Warszawie wniosku z dnia 21 kwietnia ...

zarządzania przedsiębiorstwem: systemu kadrowo-płacowego (HR) i systemu ERP (w zakresie Disaster Recovery). W przypadku braku tych usług, w przypadku awarii któregoś z wymienionych wyżej systemów nie jest możliwe zarządzanie procesem ...

wynagrodzeń, organizacja pracy), niemożliwe są rozliczenia finansowe oraz znacznie utrudniony jest proces weryfikacji osób przebywających na terenie zakładu górniczego, w tym przede wszystkim osób przebywających pod ziemią kopalni. Brak ww. usługi spowoduje paraliż działań spółki - zamawiającego, ze wszelkimi konsekwencjami dla społeczności górniczej tj. kilkudziesięciu ...

gospodarki wynikającym z zakłócenia procesu zabezpieczenia energetyki zawodowej w węgiel. Wnioskodawca wskazuje, że z uwagi na COVID-19 nie jest wiadomym, kiedy odwołanie wniesione przez Odwołującego mogłoby zostać rozpoznane, o ile ...

procedura przetargowa skutkuje ryzykiem dla działalności Zamawiającego w zakresie określonego utrzymania systemów informatycznych, co rzutuje na jego sektorową działalność. Znaczne opóźnienia i zaniechania w zakresie funkcjonowania systemów objętych postępowaniem zakłócić może ...

rozumieniu art. 183 ust. 2 ustawy Pzp. Wskazuje, że jakiekolwiek przedłużanie postępowania, w tym oczekiwanie na zakończenie postępowania odwoławczego, urzeczywistni niemożliwość realizacji zamówienia w terminach przewidzianych zakresem zamówienia i budżetem. Przedłużanie ...

gdyż wykonawcy wyceniali koszt swych usług zgodnie z okresem z OPZ w zw. z odpowiedzią na pytanie z 7 stycznia 2020 r. Tym samym z upływem czasu, wynagrodzenie wykonawców będzie zmniejszane i nie będzie adekwatne do zaproponowanego wynagrodzenia w ofertach. Zamawiający powołuje się na postanowienie KIO z 30.06.2016 r. (KIO/W 9/16) wydane w postępowaniu o ...

ust. 2 ustawy Pzp dotyczy również bezpieczeństwa energetycznego, którego częścią jest działalność Zamawiającego. Powołuje się na orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, który wskazał, że przez pryzmat interesu publicznego należy postrzegać m.in. zaopatrywanie ...

TK z dnia 12 marca 1997 r. W 8/96). Wnioskodawca wskazuje, że z uwagi na przedmiot jego działalności, analizę interesu publiczne związanego z zawarciem umowy w ramach postępowania należy skoncentrować na obowiązku zapewnienia przez Zamawiającego bezpieczeństwa energetycznego. Podnosi, że zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego stanowi co do zasady domenę państwa, przy czym obowiązek ten został niejako przeniesiony częściowo na przedsiębiorstwa energetyczne i pośrednio też na podmioty powiązane, w tym dostawców surowców energetycznych, czyli Zamawiającego. Zamawiający wywodzi, że ww. negatywne skutki ...

nie jest w stanie nawet tymczasowo zapewnić sobie usług objętych postepowaniem do czasu rozpoznania odwołania na posiedzeniu jawnym i rozprawie, co wynika to z sytuacji wynikającej epidemii COVID-19, w której nie wiadomo, jaki będzie termin ww. posiedzeń. Izba, mając na uwadze niedochowanie wymaganej formy wniesienia wniosku, uznała, że wniosek został wniesiony nieskutecznie i jako taki ...

postępowaniu o udzielenie zamówienia". W pierwszej kolejności Izba stwierdza, że rozpatrując wniosek o wyrażenie zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołania, Krajowa Izba Odwoławcza nie dokonuje oceny zasadności odwołania wniesionego w danym postępowaniu i wydanie ewentualnej zgody na uchylenie zakazu zawarcia umowy nie ma charakteru ,,przedsądu". Izba rozstrzygając o zasadności wniosku (w aktualnym stanie prawnym) bada wyłącznie przesłanki uchylenia zakazu zawarcia umowy na wniosek zamawiającego, tj. bada, czy niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego i ...

183 ust. 2 ustawy Pzp) wnoszone jest w formie pisemnej w postaci elektronicznej i opatrzone podpisem elektronicznym - za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Izby, udostępnionej na stronie Urzędu. Do Izby w dniu 21 kwietnia 2020 r., na elektroniczną skrzynkę podawczą, przekazano wiadomość e-mail, do której załączono m.in. plik "wniosek PPG ...

20" w formacie pdf. Wbrew treści samej wiadomości e-mail, wniosek ten nie został opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, żaden inny plik dołączony do tej wiadomości również nie zawierał podpisu elektronicznego. Wobec wskazanych okoliczności Izba nie mogła uznać złożonego pisma za skutecznie wniesiony wniosek o ...

w art. 183 ust. 2 ustawy Pzp, wobec czego postanowiła o jego oddaleniu. Z uwagi na powyższe, Izba postanowiła jak w sentencji na podstawie art. 183 ust. 3 ustawy Pzp. Stosownie do art. 183 ust. 4 zd. 2 ...

r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, ze zm.), na niniejsze postanowienie nie przysługuje skarga. Przewodniczący: ........................... ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 25 fragmentów

2020-03-13

dnia 13 marca 2020 r. Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: Przewodniczący: Katarzyna Odrzywolska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 13 marca 2020 r. w Warszawie, wniosku z dnia 12 marca ...

Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia z siedzibą w Warszawie; w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zakup "Trybów obsługi pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (TOPSOR) wraz z systemem segregacji medycznej i ...

Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Argumentował, że w niniejszym przypadku przedłużenie postępowania naraża projekt na opóźnienia wdrożenia procedur nałożonych na szpitalne oddziały ratunkowe ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie ustawy o świadczeniach ...

w wyniku realizacji Projektu nastąpi: (i) ujednolicenie zasad oraz zakresów pracy personelu SOR, co pozwoli na analizę porównawczą poszczególnych obszarów/ placówek/ pracowników. Sprawne zarządzanie efektywnością obejmie wdrażanie procesów naprawczych i optymalizujących, co pozwoli na dostosowywanie świadczonych usług do światowych norm, (ii) ujednolicenie zasad prowadzenia segregacji medycznej, co zwiększy bezpieczeństwo ...

dostosowanie do najwyższych standardów obszarze medycyny ratunkowej, (iii) zastosowanie takich rozwiązań technicznych systemu, które pozwolą na organizację kolejek oczekujących w SOR wg stopnia pilności udzielania świadczeń medycznych. Dotyczyć to będzie również ...

przez ZRM, (iv) wykorzystanie funkcjonalności systemu, który umożliwi bieżące informowanie pacjentów o przewidywanym czasie oczekiwania na kontakt z personelem medycznym. Takie rozwiązanie skutkować będzie zwiększeniem komfortu osób znajdujących się w stanie ...

czasu pracy osób zatrudnionych w rejestracji i punktach informacji, który do tej pory przeznaczany jest na uzyskiwanie oraz udostępnianie danych dotyczących czasu oczekiwania, (v) upublicznienie informacji o stanie kolejek w poszczególnych ...

uzyskanych podczas pomiaru danych do systemów informatycznych, co istotnie skróci czas wykonywanych czynności i pozwoli na precyzyjne określenie stanu pacjenta, co wpłynie na zwiększenie skuteczności w zakresie udzielania pomocy poszkodowanym, (vii) być może zastosowane rozwiązania pozwolą na skrócenie okresu pobytu pacjenta w poczekalni SOR, (viii) poprawa organizacji i funkcjonowania SOR w zakresie rejestracji i segregacji medycznej oddziałuje na poziom precyzji diagnostyki oraz poprawę jakości i trafności wdrażanych metod leczenia - ma to przełożenie na zdrowie i życie ludzkie. Zamawiający podkreślił, że przedmiotowy Projekt ma znaczenie strategiczne dla systemu ratownictwa ...

pacjentom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego. Pomoc obejmuje również świadczenia, które ze względu na stan zdrowia pacjenta wymagają niezwłocznego podjęcia czynności związanych z diagnostyką i leczeniem. W Projekcie uwzględniono ...

które umieszczono w poszczególnych Wojewódzkich Planach Działania Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Ponadto, realizacja Projektu pozwoli na wprowadzenie jednolitych zasad obsługi pacjentów SOR w całym kraju. Beneficjentami projektu będą pacjenci 232 szpitalnych oddziałów ratunkowych zlokalizowanych na obszarze całego kraju. Z uwagi na charakter placówek oraz zakres świadczeń zdrowotnych oferowanych przez SOR, w skład grupy docelowej przedsięwzięcia wchodzą ...

medycznej; 3. wprowadzenia standaryzowanych narzędzi obsługi, nadzoru i kontroli SOR; 4. zwiększenia kontroli ruchu chorych na SOR. 5. zwiększenia efektywności pracy personelu SOR ze szczególnym uwzględnieniem rejestracji i segregacji medycznej; 6. integracji operacyjnej pomiędzy SOR a ZRM, w tym skrócenia czasu oczekiwania ZRM w SOR. Brak wprowadzenia systemu TOPSOR będzie, w ocenie Zamawiającego, wywoływało negatywne skutki dla interesu publicznego w postaci ...

oraz szkolenie użytkowników w 232 podmiotach ma nastąpić w terminie do 30 listopada 2020 r. Brak niezwłocznego rozpoczęcia realizacji umowy zagraża dotrzymaniu określonego terminu, co oznacza ryzyko braku uruchomienia systemu w części wymienionych w OPZ lokalizacji. Szczególny rygor czasowy jest związany z dużą ilością podmiotów objętych projektem (232 szpitalne oddziały ratunkowe zlokalizowane na terenie całej Polski). Ponieważ harmonogramy prac oraz montaży i odbiorów, muszą zostać skonsultowane indywidualnie z każdą placówką, przez to czas na realizację projektu jest bardzo ograniczony. Przy rozpoczęciu prac w kwietniu, będzie musiał być realizowany minimum jeden montaż oraz odbiór dziennie, co i tak logistycznie jest bardzo trudne do zaplanowania. Brak terminowego rozpoczęcia działania systemu będzie miał bardzo dotkliwe skutki dla pacjentów, w szczególności wymagających pilnej interwencji medycznej, którzy obecnie nie otrzymują pomocy medycznej w odpowiednim czasie, z uwagi na znaczne obciążenie SOR przez osoby, których stan nie wymaga pilnej interwencji. Mając na uwadze powyższe Izba ustaliła i zważyła, co następuje: Zgodnie z art. 183 ust. 2 ustawy ...

publiczny należy uznawać korzyści uzyskiwane w wyniku realizacji przedsięwzięć służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na administracji rządowej oraz samorządowej, realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych, związanych np. z ochroną ...

Wa 488/10 stwierdził, że "Pojęcie "interesu publicznego" jest pojęciem niedookreślonym, nieposiadającym zwartej, zapisanej formuły na gruncie obowiązującego prawa. Interes publiczny odnosi się w swej istocie do spraw związanych z funkcjonowaniem ...

podstawowej struktury państwa. Skuteczne działanie w granicach interesu publicznego wiąże się z możliwością realnego wpływania na funkcjonowanie określonych instytucji państwa w szerokim tego słowa znaczeniu.". Mając na względzie powyższe, w ocenie Izby wskazane przez Zamawiającego okoliczności uzasadniają w sposób dostateczny, iż niezawarcie ...

skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów. Zamawiający wskazał bowiem na okoliczności, że uruchomienie systemu TOPSOR jest działaniem niezbędnym i koniecznym dla zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów przebywających w szpitalnych oddziałach ratunkowych. Jego wdrożenie pozwoli na skrócenie oczekiwania na badanie lekarskie, w szczególności jest to istotne dla tych pacjentów, którzy wymagają pilnej pomocy medycznej ...

ma zostać uruchomione w 232 szpitalnych oddziałach ratunkowych (SOR) narzędzie, które wpłynie w sposób znaczący na zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów oraz lepszą organizację pracy personelu medycznego. W ramach systemu wszyscy trafiający na SOR zostaną objęci jednolitym systemem triażu (wstępne badenie) tj. ustalenia stopnia pilności oczekiwania pacjenta na badanie lekarskie. System TOPSOR będzie mierzył czas dla każdego pacjenta oddzielnie, prognozował czas oczekiwania, analizował ...

zakwalifikowany zostanie do jednej z pięciu oznaczonych kategorii. Poszczególne kolory oznaczać będą stopień pilności oczekiwania na wizytę lekarską. Każdy przypisany kolor determinuje również maksymalny czas przyjęcia pacjenta. Osoby oczekujące w SOR ...

1,5 godziny. Nowe rozwiązania ułatwią wyodrębnienie grupy osób rzeczywiście wymagających pilnej pomocy medycznej, oraz na przekierowanie z SOR do POZ osób których stan nie wymaga pilnej interwencji, a które obecnie ...

ratunkowych. Z pewnością przyczyni się to nie tylko do ochrony zdrowia, ale również może wpłynąć na życie obywateli. Wprowadzenie systemu pozwoli na ustalenie tych osób, które wymagają natychmiastowej interwencji lekarskiej i pozwolą na ustalenie tych przypadków, które po wstępnej diagnozie mogą być poddane opiece lekarskiej w innej formie ...

oraz szkolenie użytkowników w 232 podmiotach ma nastąpić w terminie do 30 listopada 2020 r. Brak niezwłocznego rozpoczęcia realizacji umowy niewątpliwie zagraża dotrzymaniu określonego terminu, co w rezultacie może doprowadzić do braku uruchomienia systemu w części planowanych lokalizacji. Nadmienić również należy, co także przemawia za uchyleniem zakazu ...

pod firmą Partner -Trade R. L., (dalej jako Partner-Trade), o odrzuceniu złożonej przez niego oferty, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 i pkt 6 ustawy Pzp oraz art. 89 ...

1 ustawy Pzp w zw. z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp, z uwagi na złożenie dwóch Szczegółowych formularzy ofertowych oraz brak podpisania Szczegółowych formularzy ofertowych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jak również niezgodność ceny brutto za całość przedmiotu zamówienia z kwotą określoną w formularzu ofertowym składanym na Platformie (plik pn. Zał. 3 - Szczegółowy formularz ofertowy 31.20) oraz nie podanie ceny brutto ...

Zadania 3, oraz nie podanie części nazw oferowanych elementów TOPSOR (plik pn. "SZCZEGÓŁOWY FORMULARZ OFERTOWY"). Na powyższą czynność wykonawca Partner-Trade 10 lutego 2020 r. wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby ...

2020 r. odwołanie wniósł drugi z wykonawców, tj. Konsorcjum Maxto, formułując zarzuty dotyczące zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy Partner-Trade, z innych przyczyn niż wskazane przez Zamawiającego w zawiadomieniu o odrzuceniu oferty. Odwołanie to zostało cofnięte 3 marca 2020 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty 25 lutego 2020 r., uznając za najkorzystniejszą ofertę Konsorcjum Maxto. Pomimo uznania przez Krajową Izbę Odwoławczą, że czynność Zamawiającego, polegająca na odrzuceniu oferty złożonej przez Partner-Trade - była prawidłowa, wykonawca ten 6 marca 2020 r. wniósł kolejne odwołanie, na wybór najkorzystniejszej oferty, formułując żądanie odrzucenia oferty Konsorcjum Maxto i podnosząc niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jak podkreślił zamawiający, do chwili obecnej na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, wydane 24 lutego 2020 r. w sprawie o sygn. akt KIO 270/20 - skarga nie została wniesiona. Z uwagi na powyższe, mając na uwadze przepis art. 183 ust. 2 ustawy Pzp, Izba postanowiła jak w sentencji. Stosownie do art. 183 ust. 4 ustawy Pzp, na niniejsze postanowienie - skarga nie przysługuje. Przewodniczący: .............................. ...