Spróbuj: "zabezpieczenie należytego wykonania umowy" 1

Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 23 fragmenty

2021-10-14

jaki należałoby przypisać odwołującym. Korzyścią dla odwołujących jest jedynie osiągnięcie zysku. Zamawiający zaś musi zapewnić wykonanie zadań publicznych (zgodnie z właściwymi przepisami), zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom dróg, działać w celu ograniczenia ryzyka dla zdrowia i życia mieszkańców, a także należycie zadbać o finanse publiczne (unikając konieczności wypłaty odszkodowań osobom poszkodowanym). Uzasadnienie interesu publicznego poprzez ewentualne negatywne skutki niezawarcia umowy, przewyższają jakiekolwiek korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi prawdopodobieństwo ...

postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ponadto, po uprawomocnieniu się orzeczenia KIO zapadłego w sprawie, zamawiający zawrze umowę z ostatecznie wybranym wykonawcą na okres do dnia 30 kwietnia 2025 r., a zatem na ...

usług. Krajowa Izba Odwoławcza stoi na stanowisku, że nie ma możliwości częściowego uchylenia zakazu zawarcia umowy, gdyż przepisy ustawy Pzp nie przewidują takiej możliwości. Nadto, nieracjonalnym i niedopuszczalnym byłaby sytuacja, w której zamawiający w ramach udzielanego zamówienia, w zakresie części 3, zawarłby de facto dwie umowy, niewykluczone, że z dwoma różnymi wykonawcami. Ustawa Pzp takiej sytuacji nie przewiduje. Tym samym traktując ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 19 fragmentów

2021-07-01

dostępnych. Usługa ta musi być ponadto świadczona nieprzerwanie, w sposób ciągły. Pomimo wagi, jaką posiada zabezpieczenie interesów prywatnych, ustawodawca przewidział przypadki, w których interes publiczny zostanie postawiony wyżej, gdyż ryzyko ewentualnego naruszenia interesu prywatnego zostanie skompensowane przez uniknięcie strat spowodowanych odkładaniem zawarcia umowy i realizacji zamówienia publicznego. Dopuszczalność wprowadzenia takiego rozwiązania w polskim porządku prawnym wynika z art ...

momentu wydania orzeczenia przez Izbę może narazić Zamawiającego i mieszkańców na ponoszenie niezasadnie większych kosztów wykonania usługi. Ponadto w ocenie składu orzekającego Zamawiający uprawdopodobnił, że wniesienie odwołania ma na celu uniemożliwienia zawarcia umowy. Słusznie we wniosku Zamawiający zauważył, że Odwołujący, dotychczas realizujący usługi będące przedmiotem zamówienia, również stosował ...

ochrony jednostce. Poza tym w sytuacji uznania zarzutów odwołania za zasadne Izba ma możliwość unieważnienia umowy w zakresie zobowiązań niewykonanych, może nałożyć karę finansową na Zamawiającego, może orzec o skróceniu okresu obowiązywania umowy, stwierdzić naruszenie przepisów ustawy Pzp. Zatem również interes podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą korzystającego ze środków ochrony prawnej pozostaje zabezpieczony. Reasumując Izba uznała, że wskazywane we wniosku negatywne skutki niezawarcia umowy w przedmiocie zamówienia przewyższały korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 20 fragmentów

2021-04-23

o udzielenie zamówienia; 2) zamawiający uprawdopodobnił, że odwołanie wnoszone jest wyłącznie w celu uniemożliwienia zawarcia umowy. Podkreślenia wymaga, że możliwość uchylenia zakazu zawarcia umowy przed wydaniem przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze jest wyjątkiem od zasady wynikającej z art ...

z dnia 16 kwietnia 2021 r. Zamawiający nie twierdzili również, że istnieje natychmiastowa potrzeba zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby w przedmiocie rozstrzygnięcia odwołania. Zamawiający w powyższym aspekcie nie przedstawili żadnej argumentacji. Podkreślić należy, że "niezawarcie umowy", o którym mowa w art. 577 ustawy Pzp należy rozpatrywać jako niezawarcie umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. Tym samym rolą Zamawiających było przedstawienie argumentów uzasadniających natychmiastową potrzebę zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z pominięciem czasu niezbędnego do rozstrzygnięcia wniesionych odwołań. W szczególności wskazać należy, iż Zamawiający nie podali, czy i kiedy kończy się obecnie obowiązująca umowa na świadczenie usług tożsamych rodzajowo oraz nie wyjaśnili, czy istnieją jakiekolwiek przeszkody uniemożliwiające zastosowanie dostępnych instrumentów prawnych w celu zapewnienia ciągłości usług stanowiących przedmiot zamówienia do czasu podpisania umowy z wykonawcą w wyniku rozstrzygnięcia postępowania odwoławczego. Brak informacji w powyższym zakresie uniemożliwił Izbie ocenę, czy Zamawiający dołożyli należytej staranności w przygotowaniu i przeprowadzeniu niniejszego postępowania o udzielenia zamówienia publicznego mając na względzie zabezpieczenie potrzeb Zamawiających w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Jednocześnie zwrócić należy uwagę, że wszczynając postępowanie o ...

przedmiotowego zamówienia publicznego (braku podwyżek stawek za odbiór odpadów), nie uzasadniała jednak natychmiastowej potrzeby zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby w przedmiocie rozstrzygnięcia wniesionych ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2022 16 fragmentów

2022-03-05

finansowymi przez Zmawiającego będącym w jego dyspozycji co przejawia się m.in. w pozyskiwaniu usług należytej jakości w konkurencyjnej cenie. Dodatkowo Zamawiający wskazał na wyjątkowe okoliczności zaistniałe u Zamawiającego w okresie pomiędzy upływem terminu dotychczasowej umowy na odbiór odpadów z terenu gminy a wszczęciem postępowania zmierzającego do zwarcia kolejnej umowy na usługę odbioru opadów tj. śmierć ówczesnego wójta gminy i wyboru nowego. Biorąc pod uwagę powyższy stan rzeczy w opinii Zamawiającego niezawarcie umowy na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów z ternu gminy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu ...

na uwzględnienie. Zgodnie z art. 578 ust. 2 ustawy Pzp Izba może uchylić zakaz zawarcia umowy, jeżeli: 1) niezawarcie umowy mogłoby spowodować negatywne skutki dla interesu publicznego, przewyższające korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów ...

ochrony jednostce. Poza tym w sytuacji uznania zarzutów odwołania za zasadne Izba ma możliwość unieważnienia umowy w zakresie zobowiązań niewykonanych, może nałożyć karę finansową na Zamawiającego, może orzec o skróceniu okresu obowiązywania umowy, stwierdzić naruszenie przepisów ustawy Pzp. Zatem również interes podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą korzystającego ze środków ochrony prawnej pozostaje zabezpieczony. W sprawie wyznaczono niedaleki termin na przeprowadzenie posiedzenia i rozprawy z udziałem Stron i Uczestników ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 28 fragmentów

2021-08-17

podmiotu mającego pełnić ochronę niesie za sobą negatywne skutki dla interesu publicznego, gdyż nie gwarantuje należytego bezpieczeństwa ani czytelnikom ani pracownikom Biblioteki ani też zbiorom. Brak możliwości zawarcia umowy na dłuższy okres czasu generuje stan niepewności, uniemożliwia zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa. Zamawiający nie ma ...

usługi 24 h na dobę. Zamawiający bezwzględnie zobowiązany jest do zapewnienia ochrony. Na podstawie poprzedniej umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (obowiązującej w okresie lipiec 2020 roku - czerwiec 2021 roku usługi ochrony świadczył Odwołujący. W konsekwencji wobec braku możliwości zawarcia umowy z uwagi na zakaz przewidziany w art. 577 Prawa zamówień publicznych i braku zainteresowania innych wykonawców umowami zawieranymi na okresy miesięczne, kolejne umowy (na miesięczne okresy - lipiec 2021 i sierpień 2021) zawierane są z Odwołującym, a zatem nadal ...

Izbę, że odwołanie będzie podlegało oddaleniu - więc nie ma podstaw, aby czekać na możliwość zawarcia umowy. Czym innym jest jednak subiektywne przekonanie zamawiającego, że w sposób prawidłowy wykonał ciążący na nim obowiązek przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą, a czym innym jest sytuacja, kiedy odwołanie wniesiono wyłącznie, by uniemożliwić zawarcie umowy - czyli złożono odwołanie, co do którego uprawdopodobniono fakt, iż jedynym (wyłącznym) jego celem nie jest ...

12następne »