Spróbuj: "zabezpieczenie należytego wykonania umowy" 3

Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 36 fragmentów

2020-07-08

sporządzonym na potrzeby postępowania i wiążącym na aktualnym etapie zarówno wykonawców, jak i zamawiającego "Termin wykonania zamówienia: od dnia 06.072020 r. (lub od dnia zawarcia umowy — jeżeli ( . . . ) Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia może ulec opóźnieniu m. in,.z uwagi na możliwość przedłużenia ...

w postępowaniu odwoławczym zainicjowanym przez odwołującego, wyroku korzystnego dla zamawiającego, po uprzednim uchyleniu zakazu zawarcia umowy, umożliwi zachowanie pełnej ciągłości realizacji usługi odbioru i zagospodarowania odpadów, bez konieczności podejmowania dodatkowych czynności. Odmiennie sytuacja faktyczna, będzie się kształtować w przypadku zawarcia przez zamawiającego umowy w trybie z wolnej ręki, której zwieńczenie będzie mogło nastąpić dopiero w momencie, w którym wybrany wykonawca spełni obowiązki warunkujące zawarcie umowy w wyniku postępowania, tj. m.in. wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Powyższe wydłuży okres, w którym będą występować negatywne konsekwencje dla interesu publicznego. Uszczerbek dla interesu ...

w wyniku czynności podjętych przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pomimo wagi, jaką posiada zabezpieczenie interesów prywatnych, ustawodawca przewidział przypadki, w których interes publiczny zostanie postawiony wyżej, gdyż ryzyko ewentualnego naruszenia interesu prywatnego zostanie skompensowane przez uniknięcie strat spowodowanych odkładaniem zawarcia umowy i realizacji zamówienia publicznego. Dopuszczalność wprowadzenia takiego rozwiązania w polskim porządku prawnym wynika z art ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 18 fragmentów

2020-04-28

Spółka miała możliwość zrealizowania całości zadania inwestycyjnego dla inwestora w terminie wynikającym z powyżej wskazanej umowy. Zamawiający wskazał, że brak wykonywania przedmiotowych robót wstrzymuje nie tylko wykonanie robót branży budowlanej, ale również zaplanowanych robót elektrycznych i teletechnicznych, a co za tym idzie dalszych etapów realizacji inwestycji. Spółka posiada już podpisane umowy na wykonanie robót branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej z innymi podwykonawcami, których realizacja w założonych terminach jest jednak uzależniona od podpisania umowy w ramach tego postępowania. Część tych robót w postaci dostaw materiałów została już zrealizowana. Niepodpisanie umowy na tym etapie będzie skutkowało w opóźnieniu robót ww. branż, a także negatywnymi skutkami, jakie ...

będzie prowadziło do konieczności wydłużenia terminu wykonawcom wszystkich wymienionych branż. Zamawiający podsumował, że dopiero zawarcie umowy w sprawie tego zamówienia publicznego otworzy pełny front robót różnych branż i pozwoli na realizację inwestycji w sposób zgodny z odpowiednią technologią wykonania robót. Natomiast niepodpisanie umowy w krótkim czasie z wybranym wykonawcą oznacza, że zakończenie w terminie całości inwestycji przez Spółkę ...

rządem Rzeczpospolitej Polskiej o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej" (zwanej "umową SOFA") z 11 grudnia 2009 r. i innych umów wojskowych, z których wynika potrzeba zabezpieczenia szkolenia wojsk amerykańskich na terytorium Polski w czasie ich pobytu zgodnie z ich procedurami, gdyż ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2020 31 fragmentów

2020-04-28

spraw, co skutkuje koniecznością liczenia się nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem. II. Skutki opóźnienia w zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Przedłużenie rozpoznania przez Izbę odwołania bez uchylenia zakazu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego spowodowałoby znaczne opóźnienie w zawarciu tej umowy, a tym samym - niemożność dotrzymania przez Wykonawcę terminów związanych z jej realizacją, a nawet całkowitą niemożność jej realizacji. Zgodnie z założeniami przyjętymi przez Zamawiającego, termin końcowy wykonania umowy został bowiem określony przez dokumentację postępowania sztywno na dzień 31.10.2021 r. (§ 5 istotnych postanowień umowy - Załącznik nr 4 do SIWZ), przy czym istotna część realizacji zadania powinna nastąpić jeszcze w 2020 r. Dowód: Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego - Załącznik nr 4 do SIWZ; Powyższe założenie Zamawiającego związane było z treścią umowy nr WR-IlI.805.9.1.2019, zawartej pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Powiatem Krakowskim o ...

kwotę finansowania w roku 2020 co oznacza, że właśnie w tym roku powinno zakończyć się wykonanie i rozliczenie robót o wartości zgodnej z zawartą umową o dofinansowanie. Zamawiający zaznaczył, że zgodnie z postanowieniami umowy o dofinansowanie § 9 tej umowy) jak i z treści ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Dróg Samorządowych ...

północnej części Krakowa jest właśnie wiadukt i układ drogowy będący przedmiotem niniejszego postępowania. W przypadku niewykonania wiaduktu będącego przedmiotem niniejszego postępowania, (na co wskazywał we wniosku Zamawiający), albo w przypadku wykonania go z dużym opóźnieniem, nie będzie możliwe należyte wykorzystanie węzła "Batowice" budowanego w ramach Północnej Obwodnicy Krakowa, a węzeł ten najprawdopodobniej zostanie wyłączony ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2019 18 fragmentów

2019-02-25

w dziedzinie bezpieczeństwa państwa. Zamawiający zwrócił uwagę, że obaj wykonawcy, którzy złożyli oferty, zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 1 marca 2019 r. W chwili obecnej, po zawarciu umowy, wybrany wykonawca będzie w stanie terminowo wypełnić swoje zobowiązanie. W przypadku, kiedy ostateczne rozstrzygnięcie odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą nastąpi tuż przed lub po terminie realizacji umowy (a tak najprawdopodobniej się stanie), niemożliwe będzie zawarcie ważnej umowy, z uwagi na świadczenie niemożliwe po stronie wykonawcy. Taka sytuacja będzie miała miejsce również wtedy ...

takim, aby przy uwzględnieniu prawa wykonawców do korzystania ze środków ochrony prawnej, możliwe było zawarcie umowy w terminie planowanym przez zamawiającego. Powinność zachowania należytej staranności przez zamawiającego wymaga wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w takim terminie, aby - z jednej strony - zapewnić sobie realizację celów, które wykonanie zamówienia ma urzeczywistniać, z drugiej zaś - umożliwić wykonawcom wnoszenie środków ochrony prawnej. Przenosząc te tezy na grunt okoliczności faktycznych ujawnionych w badanym wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy należy wskazać, że zamawiający wszczął postępowanie 11 grudnia 2018 r., podczas gdy winien mieć świadomość ...

przez zamawiającego faktury do 28 marca 2019 r. Rozwijając tę myśl należy wskazać, że dla wykonania umowy w zakładanym przez zamawiającego terminie trzech dni, wystarczy zawarcie umowy do 25 marca 2019 r., aby wykonawca miał 3 dni na realizację zamówienia i wystawienie ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 23 fragmenty

2021-10-14

jaki należałoby przypisać odwołującym. Korzyścią dla odwołujących jest jedynie osiągnięcie zysku. Zamawiający zaś musi zapewnić wykonanie zadań publicznych (zgodnie z właściwymi przepisami), zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom dróg, działać w celu ograniczenia ryzyka dla zdrowia i życia mieszkańców, a także należycie zadbać o finanse publiczne (unikając konieczności wypłaty odszkodowań osobom poszkodowanym). Uzasadnienie interesu publicznego poprzez ewentualne negatywne skutki niezawarcia umowy, przewyższają jakiekolwiek korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi prawdopodobieństwo ...

postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ponadto, po uprawomocnieniu się orzeczenia KIO zapadłego w sprawie, zamawiający zawrze umowę z ostatecznie wybranym wykonawcą na okres do dnia 30 kwietnia 2025 r., a zatem na ...

usług. Krajowa Izba Odwoławcza stoi na stanowisku, że nie ma możliwości częściowego uchylenia zakazu zawarcia umowy, gdyż przepisy ustawy Pzp nie przewidują takiej możliwości. Nadto, nieracjonalnym i niedopuszczalnym byłaby sytuacja, w której zamawiający w ramach udzielanego zamówienia, w zakresie części 3, zawarłby de facto dwie umowy, niewykluczone, że z dwoma różnymi wykonawcami. Ustawa Pzp takiej sytuacji nie przewiduje. Tym samym traktując ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 19 fragmentów

2021-07-01

dostępnych. Usługa ta musi być ponadto świadczona nieprzerwanie, w sposób ciągły. Pomimo wagi, jaką posiada zabezpieczenie interesów prywatnych, ustawodawca przewidział przypadki, w których interes publiczny zostanie postawiony wyżej, gdyż ryzyko ewentualnego naruszenia interesu prywatnego zostanie skompensowane przez uniknięcie strat spowodowanych odkładaniem zawarcia umowy i realizacji zamówienia publicznego. Dopuszczalność wprowadzenia takiego rozwiązania w polskim porządku prawnym wynika z art ...

momentu wydania orzeczenia przez Izbę może narazić Zamawiającego i mieszkańców na ponoszenie niezasadnie większych kosztów wykonania usługi. Ponadto w ocenie składu orzekającego Zamawiający uprawdopodobnił, że wniesienie odwołania ma na celu uniemożliwienia zawarcia umowy. Słusznie we wniosku Zamawiający zauważył, że Odwołujący, dotychczas realizujący usługi będące przedmiotem zamówienia, również stosował ...

ochrony jednostce. Poza tym w sytuacji uznania zarzutów odwołania za zasadne Izba ma możliwość unieważnienia umowy w zakresie zobowiązań niewykonanych, może nałożyć karę finansową na Zamawiającego, może orzec o skróceniu okresu obowiązywania umowy, stwierdzić naruszenie przepisów ustawy Pzp. Zatem również interes podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą korzystającego ze środków ochrony prawnej pozostaje zabezpieczony. Reasumując Izba uznała, że wskazywane we wniosku negatywne skutki niezawarcia umowy w przedmiocie zamówienia przewyższały korzyści związane z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których ...

[ukryta sygnatura] – Postanowienie ws. wniosku o uchylenie zakazu zawarcia umowy KIO – 2021 20 fragmentów

2021-04-23

o udzielenie zamówienia; 2) zamawiający uprawdopodobnił, że odwołanie wnoszone jest wyłącznie w celu uniemożliwienia zawarcia umowy. Podkreślenia wymaga, że możliwość uchylenia zakazu zawarcia umowy przed wydaniem przez Izbę orzeczenia kończącego postępowanie odwoławcze jest wyjątkiem od zasady wynikającej z art ...

z dnia 16 kwietnia 2021 r. Zamawiający nie twierdzili również, że istnieje natychmiastowa potrzeba zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby w przedmiocie rozstrzygnięcia odwołania. Zamawiający w powyższym aspekcie nie przedstawili żadnej argumentacji. Podkreślić należy, że "niezawarcie umowy", o którym mowa w art. 577 ustawy Pzp należy rozpatrywać jako niezawarcie umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. Tym samym rolą Zamawiających było przedstawienie argumentów uzasadniających natychmiastową potrzebę zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z pominięciem czasu niezbędnego do rozstrzygnięcia wniesionych odwołań. W szczególności wskazać należy, iż Zamawiający nie podali, czy i kiedy kończy się obecnie obowiązująca umowa na świadczenie usług tożsamych rodzajowo oraz nie wyjaśnili, czy istnieją jakiekolwiek przeszkody uniemożliwiające zastosowanie dostępnych instrumentów prawnych w celu zapewnienia ciągłości usług stanowiących przedmiot zamówienia do czasu podpisania umowy z wykonawcą w wyniku rozstrzygnięcia postępowania odwoławczego. Brak informacji w powyższym zakresie uniemożliwił Izbie ocenę, czy Zamawiający dołożyli należytej staranności w przygotowaniu i przeprowadzeniu niniejszego postępowania o udzielenia zamówienia publicznego mając na względzie zabezpieczenie potrzeb Zamawiających w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Jednocześnie zwrócić należy uwagę, że wszczynając postępowanie o ...

przedmiotowego zamówienia publicznego (braku podwyżek stawek za odbiór odpadów), nie uzasadniała jednak natychmiastowej potrzeby zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, bez przewidzianego prawem oczekiwania na orzeczenie Izby w przedmiocie rozstrzygnięcia wniesionych ...

123następne »