2015-06-22
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych 4.979,49 zł - w dniu 08.02.2012 r. zamiast do dnia 06.02.2012 r.,
- w miesiącu lutym 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Świadczeń Pracowniczych w wysokości 5.070,55 zł - w dniu 08.03.2012 r. zamiast do dnia 05.03.2012 r.,
- w miesiącu marcu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Świadczeń Pracowniczych w wysokości 4.956,14 zł - w dniu 06.04.2012 r. zamiast do dnia 05.04.2012 r.,
- w miesiącu kwietniu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Świadczeń Pracowniczych w wysokości 9.801,72 zł - w dniu 09.05.2012 r. zamiast do dnia 07.05.2012 r.,
- w miesiącu maju 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Świadczeń Pracowniczych w wysokości 4.952,77 zł - w dniu 06.06.2012 r. zamiast do dnia 05.06.2012 r.,
- w miesiącu czerwcu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Świadczeń Pracowniczych w wysokości 4.989,35 zł - w dniu 17.07.2012 r. zamiast do dnia 05.07.2012 r.,
BDF1.4800.63.2015
b) za pracowników jednostek oświatowych ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 163,61 zł - w dniu 15.02.2012 r. zamiast do dnia 06.02.2012 r.,
- w miesiącu lutym 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 173,22 zł - w dniu 15.03.2012 r. zamiast do dnia 05.03.2012 r.,
- w miesiącu marcu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 200,83 zł - w dniu 06.04.2012 r. zamiast do dnia 05.04.2012 r.,
- w miesiącu kwietniu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w wysokości 145.496,76 zł - w dniu 09.05.2012 r. zamiast do dnia 07.05.2012 r.,
- w miesiącu czerwcu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 237,51 zł - w dniu 13.07.2012 r. zamiast do dnia 05.07.2012 r.,
- w miesiącu lipcu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 219,84 zł - w dniu 14.08.2012 r. zamiast do dnia 06.08.2012 r.,
- w miesiącu sierpniu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 227,18 zł - w dniu 15.10.2012 r. zamiast do dnia 05.09.2012 r.,
- w miesiącu wrześniu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w kwocie 242,97 zł - w dniu 13.11.2012 r. zamiast do dnia 05.10.2012 r.,
- w miesiącu październiku 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 310,08 zł - w dniu 02.01.2013 r. zamiast do dnia 05.11.2012 r.,
- w miesiącu listopadzie 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Fundusz Emerytur Pomostowych w wysokości 260,60 zł - w dniu 02.01.2013 r. zamiast do dnia 05.12.2012 r.,
- w miesiącu grudniu 2012 r. składek na ubezpieczenie społeczne w ...
Świadczeń Pracowniczych w wysokości 13.815,23 zł - w dniu 22.01.2013 r. zamiast do dnia 07.01.2013 r.,
co stanowiło naruszenie art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy ...
2012 r., zapłata odsetek w wysokości 15,47 zł w dniu 18.12.2012 r.,
- wezwanie do zapłaty firmy (…)działającej na podstawie pełnomocnictwa firmy (…). z dnia 08.05.2012 r. na łączną ...
zł w dniu 29.12.2012 r.,
BDF1.4800.63.2015
p) zobowiązania wobec (…):
- polisa nr TPP12936068 na kwotę 1.663,20 zł o wymaganym terminie płatności 10.01 ...
jego wydania. Na niniejsze orzeczenie - w terminie 30 dni od dnia jego doręczenia - służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Skargę wnosi się za pośrednictwem Głównej Komisji Orzekającej.
Uzasadnienie
Orzeczeniem ...
r., przez Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy. Wniosek o ukaranie karą nagany Rzecznik wniósł do RKO w dniu 15 listopada 2013 r.
Orzeczenie z dnia 21 listopada 2014 r. było ...
wcześniejszego orzeczenia RKO w tej sprawie z dnia 21 lutego 2014 r. i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania przez RKO, głównie ze względu na wady zaskarżonego przez Obrońcę Obwinionego orzeczenia pierwszoinstancyjnego ...
orzeczeniu naruszonych przepisów prawa materialnego (źródłowego) oraz niewskazania konkretnych dat popełnienia czynów. Ponadto w odniesieniu do zarzutu pierwszego, w ocenie GKO, doszło do dokonania wydatku bez upoważnienia, a nie z przekroczeniem zakresu upoważnienia, jak orzekła RKO.
W orzeczeniu z dnia 21 listopada 2014 r. RKO uwzględniła wskazania GKO odnoszące się do sentencji orzeczenia, a w uzasadnieniu odniosła się do kwestii prawa międzyczasowego, wskazując, że postanowiła stosować przepisy obowiązujące w czasie orzekania przed RKO, gdyż przepisy ustawy obowiązujące od czasu popełnienia naruszenia dyscypliny finansów publicznych do czasu ponownego rozpoznania nie zmieniły się co do swojej istoty. Zmianie również nie uległy przepisy prawa materialnego (źródłowego).
W uzasadnieniu RKO przedstawiła także, w odniesieniu do poszczególnych zarzutów, stan faktyczny i prawny oraz wskazała z czego wynika odpowiedzialność Obwinionego za BDF ...
1.4800.63.2015
popełnione czyny i dlaczego można mu przypisać winę, odnosząc się także do składanych przez niego wyjaśnień w toku postępowania.
W zakresie zarzutu pierwszego, ze stanowiącego dowód w sprawie protokołu kontroli wynika ...
kserokopia dokumentu pn. "Obroty na Klasyfikacjach Wydatków - roboczy" za okres od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2012 r., dotyczącego działu 852, rozdział 85202, § 4330 Urzędu Miejskiego w (…). Z rocznego ...
wykonania planu wydatków budżetowych samorządowej jednostki budżetowej - Urzędu Miejskiego w (…), za okres od początku roku do 31 grudnia 2012 r. wynika, że w ww. podziałce klasyfikacji budżetowej Urząd nie miał zaplanowanych wydatków. Opisy dowodów księgowych potwierdzają, że wydatki zatwierdził Burmistrz (…). Z pisemnych wyjaśnień Burmistrza (…), jak również z odpowiedzi udzielonych na rozprawie przed RKO wynika, że w 2011 r ...
000,00 zł wykazano w sprawozdaniu jednostkowym MGOPS w (…). Powyższe działanie wynikało z faktu, że do zadań MGOPS należy kierowanie osób do domów pomocy społecznej oraz regulowanie płatności za pobyt mieszkańców Gminy (…) w tych placówkach. W sprawozdaniu ...
które są podpisywane przez kierownika jednostki. Analiza sprawozdań umożliwia kontrolę prawidłowości realizacji wydatków w relacji do ich planu. Zaistniała sytuacja wskazuje, że kontrola taka nie była prowadzona przez cały rok lub ...
rynku pracy - składki dla jednostek budżetowych za dany miesiąc opłaca płatnik składek nie później niż do 5 dnia następnego miesiąca. Opłacenie składek z opóźnieniem jest niezgodne z ww. przepisami oraz art ...
składek stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych w rozumieniu art. 14 pkt 1-4 ustawy. W wyjaśnieniach złożonych podczas kontroli Burmistrz (…) stwierdził, że nieterminowe opłacenie składek wiązało się z przekazywaniem w danym momencie środków finansowych na pilniejsze potrzeby. W wyjaśnieniach przedstawionych w BDF1.4800.63.2015
trakcie postępowania prowadzonego przez Rzecznika Obwiniony dodał, że do nieterminowego opłacania składek dochodziło z braku środków finansowych na koncie jednostki, ale wszystkie należności były ...
zapłata odsetek, stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych w rozumieniu art. 16 ust. 1 ustawy. Z wyjaśnień złożonych podczas kontroli przez (…)wynika, że nieterminowe regulowanie zobowiązań Gminy (…) wiązało się z przekazywaniem w ...
finansowych na pilniejsze potrzeby i, że to on decydował o dacie zapłaty poszczególnych zobowiązań. W wyjaśnieniach złożonych w tracie postępowania wyjaśniającego Rzecznika oraz na rozprawie przed RKO, Obwiniony dodał, że nieprawidłowości ...
z tym, że 95 % kwoty zapłaconych odsetek dotyczyło Skarbu Państwa, to - jego zdaniem - nie doszło do uszczuplenia środków publicznych, gdyż finanse samorządowe są częścią sektora finansów publicznych. Wg Obwinionego, sytuacja finansowa ...
ok. 11 mln zł, przy rocznym budżecie Gminy wynoszącym ok. 14 mln zł.
Odnosząc się do odpowiedzialności podmiotowej, w zakresie zarzutu drugiego i trzeciego, opierając się na zgromadzonej dokumentacji, RKO uznała za bezsporny fakt, że w Urzędzie BDF1.4800.63.2015
Miejskim w (…) doszło do naruszenia dyscypliny finansów publicznych, polegającego na nieopłaceniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy ...
ponosi Burmistrz (…) - (…). RKO przeanalizowała wyciągi z rachunku bankowego Gminy (…), które na wniosek Obwinionego zostały dołączone do materiału dowodowego. Wynika z nich, że w kilku przypadkach na dzień płatności zobowiązań za dostawy ...
jednak posiadała kredyt w rachunku bieżącym a Burmistrz (…), zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej, posiadał upoważnienie do jego wykorzystania w granicach ustalonych limitów, w roku 2011 do kwoty 2,5 mln zł, a w roku 2012 do kwoty 1,5 mln zł. Zdaniem RKO, Burmistrz mógł uregulować zobowiązania w terminie wykorzystując środki ...
bankowych na ustawowy dzień płatności składek w 2012 r., o które, na wniosek Obwinionego, wystąpiła do Gminy. Dotyczy to wyciągów z dnia płatności składek w każdym kolejnym miesiącu 2012 r. od kwietnia do grudnia. Ponieważ w interesie Obwinionego leżało wykazanie braku środków na rachunku Gminy w terminie wymagalności składek w roku 2012, powinien on zadbać, aby dowody te dotarły do Komisji, a skoro tego nie uczynił, nie można zgodzić się z jego tezą o braku ...
na uregulowanie składek w nakazanym przepisami terminie. RKO przyjęła więc, że Burmistrz (…), korzystając z upoważnienia do zaciągania kredytu na rachunku bieżącym mógł uregulować składki w terminie. Ponadto, zgodnie z orzecznictwem GKO ...
i powinny być nadto traktowane w sposób priorytetowy, tzn. mieć pierwszeństwo zapłaty przed innymi zobowiązaniami. Wyjaśnienia Burmistrza dotyczące przekazywania składek i regulowania zobowiązań niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek Gminy wydają ...
sytuacji, gdy opóźnienie w przekazaniu składek wynosiło nawet 58 dni. Podobnie trudno uznać za uzasadnione wyjaśnienia dotyczące niezwłocznego, jak tylko zgromadzono odpowiednie środki, regulowania zobowiązań wobec kontrahentów, kiedy zdarzały się przypadki ...
od wymaganego terminu.
Komisja stwierdziła ostatecznie, że mimo wykazanych przez nią przesłanek zawinienia w odniesieniu do poszczególnych czynów, Obwiniony nie wykazał, że nie miał możliwości zachowania zgodnego z prawem i że ...
rok budżetowy świadczy o braku analizy sprawozdań miesięcznych oraz nie podjęciu przez Burmistrza działań zmierzających do usunięcia powstałych nieprawidłowości. W zakresie terminowego przekazywania składek oraz regulowania zobowiązań wobec kontrahentów, RKO wykazała ...
sytuacjach przejściowego braku środków. Zdaniem Komisji, przy prawidłowo prowadzonej gospodarce finansowej jednostki nie powinno dojść do sytuacji, w której składki od wynagrodzeń oraz zobowiązania wobec kontrahentów są regulowane nieterminowo. Obwiniony mógł ...
sprawie materiał dowodowy stwierdziła, że Obwiniony był wcześniej karany za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, jednakże do dnia ponownego orzekania ukaranie uległo zatarciu, co niewątpliwie ma znaczenie przy wymierzeniu kary w niniejszej ...
sprawie. Niemniej jednak, jak podkreśliła RKO, jest mało prawdopodobne, by Obwiniony nie miał świadomości co do obowiązującego stanu prawnego w zakresie naruszonych przepisów. Osobę pełniącą funkcję kierownika jednostki powinna cechować wysoka ...
można popełnić umyślnie lub nieumyślnie. Tym samym, jego zdaniem, zasadne jest, aby RKO odniosła się do tego, która ustawa jest względniejsza dla Obwinionego i dlaczego. Ma to znaczenie w kontekście ewentualnego ...
stopień szkodliwości, albowiem zobowiązanie to i tak spoczywało na Gminie i musiałoby zostać uregulowane.
Odnośnie do czynów, opisanych w pkt 2 i 3, orzeczenie narusza również, zdaniem Obrońcy, art. 19 ust 2 ustawy, albowiem nie wykazano, że inne zachowanie Obwinionego nie doprowadziłoby do naruszenia dyscypliny finansów publicznych. RKO wskazała, że Obwiniony mógł uregulować zaległości na bieżąco z otwartej ...
utrzymaniu w mocy orzeczenia RKO.
GKO zważyła, co następuje.
BDF1.4800.63.2015
Stosownie do art. 24 ust. 1 ustawy, należało w pierwszej kolejności ustalić według jakiego stanu prawnego GKO będzie orzekała. Analiza przepisów odnoszących się do przedmiotowej sprawy wskazuje, że należy stosować przepisy obowiązujące w czasie orzekania przed GKO, ponieważ przepisy ustawy obowiązujące od czasu popełnienia naruszenia dyscypliny finansów publicznych do czasu orzekania przed GKO nie zmieniły się co do swojej istoty (drobne zmiany redakcyjne o charakterze uściśleń doprecyzowywały jedynie opisy niektórych znamion czynów zabronionych). Również wskazane prawidłowo w orzeczeniu przepisy prawa materialnego (źródłowego) odnoszące się do poszczególnych naruszeń nie uległy zmianie w okresie od naruszenia dyscypliny finansów publicznych do dnia orzekania przed GKO. GKO poddała analizie szczegółowej także przepisy ustawy odnoszące się do podnoszonej w odwołaniu kwestii nieumyślności naruszenia dyscypliny finansów publicznych w odniesieniu do czynów popełnionych przed wejściem w życie nowelizacji ustawy (11 lutego 2012 r.) i jej ewentualnego ...
oraz poparty zgromadzonym solidnym materiałem dowodowym i dlatego postanowiła, bez zastrzeżeń, przyjąć go za podstawę do orzekania w postępowaniu odwoławczym. Również analiza stanu prawnego oraz odpowiedzialności podmiotowej i zawinienia nie budzi wątpliwości GKO.
W tej sytuacji pozostaje odnieść się do zarzutów odwołania Obrońcy Obwinionego. Pierwszy z nich dotyczy braku oceny kwalifikacji prawnej czynów pod kątem przepisów względniejszych dla Obwinionego. GKO podziela, co do zasady, stanowisko RKO, dotyczące przyjęcia za podstawę orzekania stanu prawnego obowiązującego w czasie orzekania przed ...
Nr 240, poz. 1429), która weszła w życie z dniem 11 lutego 2012 r.], odnośnie do wymiaru kary, należy wskazać, że przyjęcie, jak chce tego Obrońca, nieumyślności niektórych (a nawet wszystkich) przypisanych czynów, nie dałoby podstaw do uznania, że stan prawny obowiązujący w chwili popełnienia czynów był względniejszy dla Obwinionego. Ustawa względniejsza ...
sankcji. Na pojęcie ustawy względniejszej mogą się składać różne okoliczności, które należy każdorazowo oceniać. Mogą do nich należeć użyte w ustawach pojęcia umyślnego lub nieumyślnego naruszenia dyscypliny finansów publicznych, czy też możliwości, jakie te przepisy dają, co do oceny pod kątem łagodniejszej kary (por. Ludmiła Lipiec. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Komentarz ...
się, czy czyn został popełniony umyślnie, czy nieumyślnie. Istotne jest wykazanie, że zachowanie (działanie lub zaniechanie) sprawcy było zawinione. Podstawową przesłanką, którą należy natomiast uwzględniać przy wymiarze kary jest - poza stopniem ...
popełnił nieumyślnie, ale także stwierdzenie, że nie popełnił żadnego czynu po wejściu w życie nowelizacji. Do czynów popełnionych po wejściu w życie nowelizacji nie mogą mieć bowiem zastosowania ograniczenia w zakresie ...
że wykazanie umyślności działania jest trudniejsze niż zawinienia. W świetle przedstawionych wyżej argumentów, odnoszących się do tego, ze część czynów została popełniona po 11 lutego 2012 r. nie jest konieczne wykazanie ...
umyślności działania Obwinionego w celu wymierzenia mu kary nagany. Można jednak wskazać, że w odniesieniu do zarzutu pierwszego, dotyczącego czynu określonego w art. 11 ustawy, popełnionego w dniu 16 stycznia 2012 ...
w okresie obowiązywania ustawy sprzed nowelizacji, okoliczności naruszenia dyscypliny finansów publicznych nie wskazują, że mamy do czynienia z naruszeniem nieumyślnym. Skoro rachunkowość MGOPS była prowadzona w Urzędzie Miejskim w (…), to Burmistrz ...
które brak jest planu. Obwiniony działał zatem niewątpliwie w sposób zawiniony, jednak pewne wątpliwości co do umyślności jego działania w tym zakresie pozostają i BDF1.4800.63.2015
wątpliwości tych ...
można jednoznacznie wyjaśnić. Niedające się wyjaśnić wątpliwości należy rozstrzygać na korzyść sprawcy. Dlatego w odniesieniu do tego czynu można byłoby przyjąć, że Obwiniony działał nieumyślnie. W zakresie zarzutu drugiego, obejmującego de ...
zebrany materiał dowodowy potwierdza, że jedynie czyny nieopłacenia składek za styczeń 2012 r. w terminie do ustawowo określonego dnia 5 lutego 2012 r. były popełnione pod rządami ustawy sprzed nowelizacji. Pozostałe ...
terminie składek, były popełnione już pod rządami ustawy po nowelizacji. Zdaniem GKO, nie ma podstaw do uznania, że czyny te były popełnione nieumyślnie, w sytuacji, gdy Obwiniony miał pełną świadomość tego ...
ze względu na brak środków na koncie Urzędu, nie miał możliwości innego zachowania. W odniesieniu do zarzutu trzeciego, naruszenia dyscypliny finansów publicznych w rozumieniu art. 16 ust. 1 ustawy, podobnie jak w poprzednim zarzucie, mamy do czynienia z wieloma czynami. Wszystkie jednak one są popełnione pod rządami ustawy po nowelizacji z dnia 19 sierpnia 2011 r. W odniesieniu do tych czynów także należy przyjąć, że sprawca miał pełną świadomość tego, że doprowadzając do niewykonania w terminie zobowiązania jednostki, którego skutkiem było opłacenie odsetek, narusza obowiązujący porządek prawny.
Reasumując ...
przyznając pośrednio, że nie może być tu mowy o nieumyślności działania sprawcy, która mogła uprawniać do łagodniejszej kary, gdyby wszystkie czyny dotyczyły okresu sprzed 11 lutego 2012 r.
Zarzut drugi odwołania ...
publicznych szkodliwe w stopniu wyższym niż znikomy. W uzasadnieniu odwołania ten zarzut Obrońca odnosi zasadniczo do czynu pierwszego, tj. naruszenia określonego w art. 11 ustawy. GKO pragnie podkreślić, że dokonywanie wydatków ...
kształt planu finansowego urzędu miasta. Można zatem od niego było wymagać, aby odpowiednio wcześniej doprowadzić do zmian w planie, tak by nie dokonywać wydatków beż upoważnienia Poza tym okoliczności po wystąpieniu ...
za znikomo szkodliwe dla finansów publicznych uznane nieregulowanie w terminie szeregu należności. Nie można przejść do porządku dziennego nad sytuacją, w której, nieuzgodnione z wierzycielami, notoryczne opóźnianie płatności ma być sposobem ...
przez RKO art. 19 ust. 2 ustawy przez niewskazanie, że inne zachowanie Obwinionego nie doprowadziłoby do naruszenia dyscypliny finansów publicznych. RKO wskazała tylko, że mógł on regulować płatności na bieżąco z ...
generuje dodatkowe wydatki i nie stanowi rozwiązania problemu. Stąd, w opinii Obrońcy, brak było podstaw do przypisania winy. Zdaniem GKO jest wręcz odwrotnie. RKO przypisując Obwinionemu winę wskazała jak powinien on ...
postępować, aby nie naruszyć dyscypliny finansów publicznych i uniknąć odpowiedzialności. Powinien on mianowicie nie dopuścić do braku zbilansowania finansów Gminy, których skutkiem był brak pieniędzy na koncie w terminach płatności zobowiązań, także z tytułu wynagrodzeń w stosunku do zatrudnionych w Urzędzie pracowników. (…) jest Burmistrzem Gminy (…) od 2002 r., miał więc duże doświadczenie, które ...
punktu widzenia możliwości ich finansowego zabezpieczenia i w razie konieczności wnioskować o ich korektę, stosowanie do prognozowanych zdolności determinowanych gromadzonymi dochodami. Część zobowiązań w ustalonej wielkości jest w pełni przewidywalna, powstaje ...
względu na ich publiczno-prawny charakter. Niedopuszczalne w tej sytuacji jest, jak wykazała RKO, doprowadzenie do sytuacji opłacenia składek z blisko dwu miesięcznym opóźnieniem. Powinien także podejmować skuteczniejsze działania w kierunku wydłużenia terminów płatności, tak aby uniknąć, lub przynajmniej zminimalizować, wydatki z tytułu odsetek. Doprowadzenie do sytuacji opłacenia zobowiązań wobec kontrahentów Gminy z opóźnieniem sięgającym nawet 17 miesięcy, skutkującym odsetkami, wymaga szczególnego napiętnowania. Nie doszłoby do tego, gdyby na bieżąco był prowadzony monitoring stanu rachunków i zobowiązań. Powinien wreszcie Burmistrz skorzystać z kredytu na przejściowe finasowanie deficytu, do użycia którego posiadł upoważnienia organu stanowiącego Gminy. Jak wykazała RKO wynik budżetu w latach 2011 ...
taką przewidział ustawodawca, uznając zapewne, że wartością chronioną powinna być zdolność jednostek sektora finansów publicznych do terminowego regulowania swoich zobowiązań, tak aby przez zwłokę w tym zakresie nie powodować zakłóceń w ...
finansów publicznych. Narusza to bowiem ład finansów publicznych i obciąża finanse Gminy. Także w odniesieniu do zarzutu dotyczącego dokonywania wydatków bez upoważnienia, Obwiniony, jak wykazała RKO, miał możliwość alternatywnego, tj. zgodnego ...
wydatku ustalano, czy jest on ujęty w planie finansowym i skorygowano plan. Jeśli już doszło do nieprawidłowości to należało plan skorygować po dokonaniu wydatków. Nie spowodowałoby to naprawienia nieprawidłowości, ale mogłoby mieć znaczenie dla oceny postawy Obwinionego.
Reasumując, GKO nie znalazła jakichkolwiek okoliczności do uchylenia orzeczenia RKO z dnia 21 listopada 2014 r. i uniewinnienia Obwinionego od przypisanych tym ...