Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

BDF1.4800.34.2020 – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2020-10-12 96 fragmentów

2020-10-12

nieważnym z mocy prawa; zostało ono złożone drugiej stronie, czego dowodem jest treść ww. pisma; brak podpisu drugiej osoby mógłby potencjalnie stanowić przesłankę podniesienia zarzutu wadliwości prawnej tak złożonego oświadczenia woli, co mogłoby wpłynąć na jego skuteczność prawną, rozumianą jako ograniczenie lub wyłącznie możliwości skutecznego dochodzenia roszczeń wynikających z pisma z dnia 15 grudnia 2017 r. na drodze postępowania sądowego. Należy jednak wyraźnie podkreślić, że skutki prawne ww. pisma są jednoznacznie korzystne dla Wykonawcy (przedłużenie terminu realizacji zamówienia, oświadczenie woli o braku podstaw do dochodzenia kar umownych przez Zamawiającego), zatem nie miałby on żadnego interesu by to ...

red.): Kodeks cywilny. Komentarz, wyd. 9, Legalis/el. 2019). Tymczasem komentowane oświadczenie Obwinionego ukierunkowane było na zmianę terminów realizacji Umowy, jako że w jego treści Obwiniony - przyjmując do wiadomości fakt braku możliwości dotrzymania przez Wykonawcę określonych Umową terminów realizacji - ustalił (określił) Wykonawcy nowe terminy wykonania jego zobowiązań kontraktowych. Oświadczenie Obwinionego oddziaływało na treść §5 Umowy, ergo wywoływało skutki prawne. Powyższe potwierdza również okoliczność, że kolejne aneksy do ...

Umowy (jeśli została by dokonana) mogłaby być zakwalifikowana jako zmiana nieistotna w stosunku do treści oferty, a tym samym dopuszczalna na gruncie przepisu art. 144 ust. 1 pkt 5 Pzp. Harmonogram postępowania o zamówienie objęte Umową zaprezentowany w odwołaniu wskazuje w szczególności, iż termin składania ofert ustalony był na 21 grudnia 2016 roku, a wyboru oferty Zamawiający dokonał 6 marca 2017 roku. Umowa została zawarta 25 kwietnia 2017 roku, tj. niezwłocznie ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 100 fragmentów

2018-10-29

18 i 24 października 2016 r. oraz 10 listopada 2016 r. (tj. odpowiednio: termin składania ofert, data informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, data podpisania umowy o udzielenie zamówienia publicznego) w miejscowości (...) dopuścił się czynu określonego w art. 17 ust. 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na niezłożeniu przez członka komisji przetargowej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania. Działanie to stanowiło naruszenie art. 17 ust ...

cyt.: "w dniu 18.10.2016 r. nie uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji Przetargowej przy otwarciu ofert. W postępowaniu przetargowym "Dostawa sprzętu komputerowego - (...)" opisałem przedmiot zamówienia oraz dokonałem oceny zgodności zgłoszonych ofert w tym zakresie. Do dnia zakończenia prac komisji przetargowej w wyniku wielu spraw (m. in. w dniach 20-21.10.2016 r. przebywałem na urlopie wypoczynkowym) nie złożyłem wymaganego oświadczenia o braku okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania, co było spowodowane niezamierzonym niedopatrzeniem z mojej strony. Ponadto informuję, iż na dzień otwarcia ofert, zaistniały wszystkie przesłanki do złożenia przeze mnie takiego oświadczenia, a oświadczanie na piśmie złożyłem 13.06.2017 r.". Zgodnie ze stanowiskiem Rzecznika przedstawionym we wniosku o ukaranie postępowanie o udzielenie zamówienia obejmuje okres od dnia opublikowania ogłoszenia do dnia wyboru najkorzystniejszej oferty. Tym samym fakt nieuczestniczenia Obwinionego podczas otwarcia - 3 - Sygn. akt BDF1.4800.78.2018 ofert w tym postępowaniu nie zwalniał Obwinionego od obowiązku złożenia oświadczenia o braku okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania w sytuacji, gdy Obwiniony dokonywał oceny zgodności zgłoszonych ofert z opisem przedmiotu zamówienia przed dokonaniem wyboru najkorzystniejszej oferty. Rzecznik wskazał w tym zakresie na orzeczenie GKO z dnia 17.10.2013 r. sygn. akt. BDF1/4900/77/82 ...

sprzętu komputerowego — EA - ZP. 272.10.2016" opisałem przedmiot zamówienia oraz dokonałem oceny zgodności zgłoszonych ofert w tym zakresie. Do dnia zakończenia prac komisji przetargowej w wyniku wielu spraw (m. in. w dniach 20-21.10.2016 r. przebywałem na urlopie wypoczynkowym) nie złożyłem wymaganego oświadczenia o braku okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania, co było spowodowane niezamierzonym niedopatrzeniem z mojej strony. Ponadto informuję, iż na dzień otwarcia ofert, zaistniały wszystkie przesłanki do złożenia przeze mnie takiego oświadczenia, a oświadczanie na piśmie złożyłem 13.06.2017 r. ". Rzecznik wskazał, że w świetle powyższego stwierdzenie RKO, że ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 79 fragmentów

2018-04-19

wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego po stronie zamawiającego lub mogące mieć wpływ na wynik tego postępowania oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z Postępowania. W pierwszym rzędzie należy wskazać na ramy czasowe, w których toczy się postępowanie o zamówienie publiczne. Jak prawidłowo zauważyła RKO postępowanie ...

ust. 1 i 2 ustawy Pzp dokonanej przez GKO - czynności w Postępowaniu. RKO uznała, że braku wiarygodności stanowiska Obwinionego dowodzą jego zeznania dotyczące tego, kto mu przedstawił do podpisu oświadczenie. RKO stwierdziła, że zeznania Obwinionego ewoluowały w toku postępowania, gdyż 3 lipca 2017 roku jednoznacznie wskazał, że osobą, która przedstawiła mu oświadczenie do podpisu, była sekretarz komisji (...), podczas gdy na rozprawie 4 grudnia 2017 roku sprostował swojej uprzednie zeznania wskazując, że nie jest pewien, od kogo otrzymał owe oświadczenie do podpisu. Zeznania (...) potwierdziły, że to ona przygotowała i przedstawiła do podpisu oświadczenie. Co więcej, okoliczność, kto przedstawił Obwinionemu oświadczenie do podpisu, jest bez znaczenia dla niniejszej sprawy wobec w ogóle braku po stronie Obwinionego obowiązku złożenia tego oświadczenia. Zatem jedynie dodatkowo na marginesie rozważań należy wskazać, że za okoliczność obciążającą Obwinionego nie można uznać podpisania przez niego ...

powierzenia osobie trzeciej doradztwa dotyczącego przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Zważywszy przedstawione rozważania jednak brak podstaw do twierdzenia, aby Obwinionemu zostały powierzone na jakiejkolwiek podstawie prawnej czynności w Postępowaniu. W tym zakresie ustalenia RKO są całkowicie gołosłowne. W dokumentacji brak jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego powierzenie Obwinionemu czynności w Postępowaniu. Za taki dokument nie sposób uznać umowy na obsługę prawną Zamawiającego, w której treści brak postanowienia, aby Obwinionemu powierzono czynności w Postępowaniu. Zatem fakt powierzenia Obwinionemu czynności w Postępowaniu nie ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2017 120 fragmentów

2017-12-04

w sposób związany z przedmiotem zamówienia lub proporcjonalnym do przedmiotu zamówienia, 4. określenia kryteriów oceny ofert, 5. złożenia oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania jako członka komisji przetargowej wykonującego czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego po stronie zamawiającego.". Wskazane zadania zostały powierzone Panu (...) na czas nieoznaczony. 3) Z zakresu czynności przyjętego do wiadomości i przestrzegania przez Panią (...)- inspektora do ...

w sposób związany z przedmiotem zamówienia lub proporcjonalnym do przedmiotu zamówienia, 4. określenia kryteriów oceny ofert, 5. złożenia oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania jako członka komisji przetargowej wykonującego czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego po stronie zamawiającego.". Wskazane zadania zostały powierzone Panu (...) na czas nieoznaczony. RKO ustaliła, że zasady i tryb postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Urzędzie ...

ulega zatem wątpliwości, ze datą popełnienia zarzuconych czynów jest moment opublikowania SIWZ, zatwierdzonej przez Obwinionego, na stronie internetowej Zamawiającego, co zostało dokonane w dniu 27 lutego 2014 r. a zatem bez znaczenia jest brak opatrzenia SIWZ datą obok podpisu Obwinionego. Istotne w tej sprawie jest fakt, że zgodnie z przepisami art. 21 zdanie pierwsze ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2017 126 fragmentów

2017-11-16

Centrum Kultury w - 2 - Sygn. akt BDF1.4800.47.2017 (...), naruszenie dyscypliny finansów publicznych kwalifikowane z art. 17 ust. 6 uondfp, polegające na dokonaniu aneksem zawartym w dniu 9 sierpnia 2013 r. zmiany wskazanej umowy nr 11/2013 zawartej w dniu 13 maja 2013 r. na realizację zadania "Przebudowa kąpieliska otwartego wraz z niezbędną infrastrukturą wewnętrzną" - z naruszeniem art. 144 ust ...

oraz o obciążenie go obowiązkiem zwrotu kosztów postępowania. W uzasadnieniu wniosku o ukaranie Rzecznik wskazał na wyjaśnienia Obwinionego, złożone w piśmie z 6 lutego 2017 r., skierowanym do RKO, w których (...) wniósł o uniewinnienie od zarzucanego mu czynu naruszenia dyscypliny finansów publicznych, polegającego na podpisaniu w dniu 9 sierpnia 2013 r. aneksu do umowy nr 11/2013 r. z dnia 13 maja 2013 r., z uwagi na brak przesłanek do przypisania odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, gdyż naruszenie nie miało miejsca. Obwiniony ...

Obwinionego nie można zarzucić mu naruszenia zasad należytej staranności przy realizacji obowiązków zamawiającego. Przede wszystkim brak jest dowodów na naruszenie przez niego należytej staranności w zakresie prowadzenia zamówienia publicznego w sprawie będącej przedmiotem postępowania. Przeciwnie, podjął wszystkie możliwe działania, aby zrealizować zamówienie należycie, posiłkował się opiniami ekspertów i na ich podstawie podejmował decyzje. Nigdy nie podejmował działań samowolnie, wbrew opiniom specjalistów. Zdaniem Obwinionego, Rzecznik ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2017 88 fragmentów

2017-11-16

powołanymi przepisami, obowiązującymi w czasie udzielania przedmiotowego zamówienia, Zamawiającego nie obowiązywał zakaz ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy, zatem miał on możliwość stosowania kryteriów w postaci m.in. doświadczenia, potencjału kadrowego i technicznego, sytuacji finansowej i ekonomicznej. Mając powyższe na uwadze, RKO postanowiła, że rozpozna sprawę na podstawie stanu prawnego obowiązującego w dniu popełnienia czynu. Jednocześnie RKO wskazała, że pozostałe stawiane Obwinionej zarzuty są kwalifikowane jako - 3 - Sygn. akt BDF1.4800.69.2017 czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych ...

którym kierownik zamawiającego może powierzyć wykonywanie tych czynności pracownikowi, z zachowaniem formy pisemnej. RKO ustaliła, na podstawie zakresu czynności Pani (...) z 1 czerwca 2011 roku, którego przyjęcie ww. potwierdziła podpisem, że Pani (...) nie zostały powierzone czynności określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługę pn. "Utrzymanie czystości ulic, placów i chodników wraz z odśnieżaniem i usuwaniem oblodzeń w ...

się należy do stanowiska Zastępcy Głównego Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych (dalej "Zastępca Głównego Rzecznika") prezentowanego na rozprawie, iż brak w okolicznościach sprawy podstaw do przypisania Obwinionej naruszenia dyscypliny finansów publicznych w omawianym zakresie. Zastępca Głównego Rzecznika argumentował, iż określenie kryteriów oceny ofert następuje w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a nie w ogłoszeniu - w realiach sprawy w specyfikacji ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2016 74 fragmenty

2016-11-07

zobowiązanie pieniężne w rozdziale - 2 - Sygn. akt BDF1.4800.58.2016 80104, paragraf 4210 na kwotę 61 287,25 zł oraz w rozdziale 80104, paragraf 4270 na kwotę 188 735,91 zł, b. w dniu 10 kwietnia 2013 r. zlecił wykonanie oznakowania poziomego dróg, zgodnie ze złożoną ofertą 16/04/013M z dnia 9 kwietnia 2013 r., za wykonanie którego Wykonawca firma (…) wystawił faktury:  45/04/2013 z dnia 15 kwietnia 2013 r. na kwotę 1 328,89 zł za oznakowanie poziome - etap I, zapłaconą dnia 14 maja 2013 r.,  59/04/2013 z dnia 29 kwietnia 2013 r. na kwotę 17 025,83 zł za oznakowanie poziome drogi - etap II, zapłaconą dnia 10 maja 2013 r.,  69/05/2013 z dnia 13 maja 2013 r. na kwotę 4 176,91 zł za oznakowanie poziome - etap III, zapłaconą dnia 24 maja 2013 r., przy czym na dzień podpisania zlecenia tj. 10 kwietnia 2013 r. w rozdziale 60016, paragraf 4300 plan wynosił ...

w art. 18b pkt 2 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegające na nienależytym dokonaniu wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym w dniu 22 lipca 2013 r. poprzez złożenie podpisu na umowie zawartej pomiędzy Gminą (…) a Zakładem (…) na realizację zadania pn. "Montaż ścianek działowych w budynku socjalnym przy boisku sportowym w (…)" na kwotę 12 815,00 zł, które miało wpływ na zaciągnięcie zobowiązania niemieszczącego się w planie finansowym Gminy (…), gdyż w dziale 926, rozdział 92695, paragraf 4270 na dzień 22.07.2013 r. plan wydatków wynosił 5 000,00 zł, wykonane wydatki 2 ...

w art. 18b pkt 2 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegające na nienależytym dokonaniu wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym z dnia 22 lipca 2013 r. poprzez złożenie podpisu na umowie zawartej pomiędzy Gminą (…) a Zakładem (…) na realizację zadania pn. "Montaż ścianek działowych w budynku socjalnym przy boisku sportowym w (…)" na kwotę 12.815,00 zł, które miało wpływ na zaciągnięcie zobowiązania niemieszczącego się w planie finansowym Gminy (…), gdyż w dziale 926, rozdział 92695, paragraf 4270 na dzień 22 lipca 2013 r. plan wydatków wynosił 5.000,00 zł, wykonane wydatki 2 ...

1234następne »