Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 150 fragmentów

2018-04-23

przez (...), opiewającą na kwotę 8.678,88 zł dotyczącą zakupu licencji programów "Dzierżawy" i " Użytkowanie". Uchwała budżetowa na 2015 r. nie przewidywała żadnych wydatków w tej podziałce klasyfikacyjnej. Burmistrz (...) zarządzeniem z dnia 31 grudnia 2015 r. nr 124/2015 w sprawie zmian do budżetu Gminy na 2015 r. dokonał zmian w planie wydatków, wprowadzając do planu wydatków nowy wydatek majątkowy w dziale 750, rozdziale 75023, § 6060 w kwocie 8.700 zł. Uchwałą Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku nr 330/16 z dnia 18 stycznia 2016 r ...

późn. zm.) (dalej - uondfp) poprzez dokonanie wydatku ze środków publicznych w dziale 750, rozdziale 75023, § 6060 "Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych" na zakup licencji programów: "Dzierżawy" i "Użytkowanie" w wysokości 8.678,88 zł (faktura nr 851/2015 wystawiona ...

miały charakter wydatków bieżących (czynności związane z obsługą modułów) i w tej kategorii wydatków zostały ujęte, natomiast finalnie usługodawca objął fakturą również wydatki związane z licencjami, które należało zakwalifikować jako wydatki majątkowe. Organ pominął również moje wyjaśnienia w kwestii uzasadnionego przeświadczenia, że Burmistrz (...) dokonał już podpisu zarządzenia w zakresie zmiany budżetu - uważałem, że skoro wszystko jest uzgodnione z burmistrzem, i że to zarządzenie będzie w dniu pierwotnym, z różnych przyczyn burmistrz podpisał je dnia następnego. W toku sprawy ustalono ponadto, że Burmistrz (...) po dokonaniu uzgodnień tj. w dniu 30 grudnia 2015r., otrzymał gotowe do podpisu zarządzenie, na mocy którego miały zostać dokonane zmiany w budżecie. Praktyką przyjętą w Urzędzie Gminy (...) było podpisywania zarządzenia przez Burmistrza (...), w dniu, w którym taki dokument przedłożono do podpisu. Miałem prawo działać w przeświadczeniu, że przedmiotowy dokument zostanie podpisany w dniu 30 grudnia 2015 r. Niniejsze potwierdzają min. wyjaśnienia złożone ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2011 94 fragmenty

2011-09-29 » art. 17 ust. 1 pkt 3

Finansów Publicznych Pani Anny Rotter - odwołanie wniesione przez Panią (...) - pełniącą w czasie przypisanego naruszenia dyscypliny finansów publicznych funkcję Dyrektora Magistratu Urzędu Miasta (...) od orzeczenia Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie z dnia 18 lutego 2011 r., sygn. akt: RKO-522/43/10, w zakresie uznania obwinionej winną nieumyślnego naruszenia dyscypliny finansów publicznych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na udzieleniu zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej od kwot określonych w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, poprzez zawarcie w dniu 25 kwietnia 2007 r. umowy Nr W/I/1694/OU/145/2007 ze Spółdzielnią Rzemieślniczą (...) z siedzibą w (...). Przedmiotem umowy była realizacja zadania pn. "Adaptacja pomieszczeń stołówki na pokoje biurowe w budynku (...) - wykonanie robót budowlano -remontowych, konserwatorskich, instalacji elektrycznej wewnętrznej, instalacji ...

c.o.". Zawierając powyższą umowę, dopuściła do naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które to naruszenie miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez sformułowanie warunków udziału w postępowaniu w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji, co nie znajduje uzasadnienia w obowiązującym ustawodawstwie i było niezgodnie z przepisem określonym w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Komisja Orzekająca I instancji odstąpiła od wymierzenia kary ...

poszczególne czynności związane z udzieleniem zamówienia, odpowiadają konkretni pracownicy, co w konsekwencji może wpłynąć na zakres przypisanej odpowiedzialności Obwinionej. Wymieniony Regulamin nie był jednakże w ogóle przedmiotem analizy RKO; z akt sprawy wynika, że nie został on w ogóle załączony w poczet materiałów dowodowych. Taki stan rzeczy przemawia za uchyleniem orzeczenia I instancji i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania celem uzyskania wymienionego dokumentu, a następnie przeprowadzenia dowodu w zakresie podmiotowego zakresu odpowiedzialności osób wskazanych w regulaminie udzielania zamówień publicznych zamawiającego. Analizę tę należy przeprowadzić także w płaszczyźnie porównawczej z posiadanymi przez Obwinioną pełnomocnictwami cywilnymi do składania ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2016 74 fragmenty

2016-08-29

2016 r. (12 miesięcy), które to zamówienie zostało udzielone wykonawcy -(…)w trybie zapytania o cenę z powołaniem się na art. 70 w związku z art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz ...

koszty postępowania ponosi Skarb Państwa. Pouczenie: Orzeczenie niniejsze jest prawomocne w dniu jego wydania. Na niniejsze orzeczenie - w terminie 30 dni od dnia jego doręczenia - służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Skargę wnosi się za pośrednictwem Głównej Komisji Orzekającej. Uzasadnienie Zawiadomienie o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w (…) złożył Marszałek Województwa Mazowieckiego pismem z dnia 7 września 2015 r. W zawiadomieniu wskazano, że w wyniku kontroli przeprowadzonej w (…) ujawniono fakt udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu określonych w art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych, co w ocenie zawiadamiającego stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych określone w art. 17 ust. 1b pkt 2 ustawy o odpowiedzialności ...

zamówienia publicznego na świadczenie "Usługi ochrony osób i mienia dla (…) w okresie od dnia 3 stycznia 2015 r. do dnia 2 stycznia 2016 r., które to zamówienie zostało udzielone wykonawcy - (…) w trybie zapytania o cenę z powołaniem się na art. 70 w zw. z art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych /dalej ustawą Pzp/, mimo że nie zostały spełnione ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 174 fragmenty

2018-10-11

odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych jest co do zasady niezależna od odpowiedzialności określonej innymi przepisami prawa. W przedmiotowej sprawie, w opinii Komisji, Beneficjent reprezentowany przez Obwinionego miał obowiązek zwrotu środków ...

jest członkiem zarządu spółki Platforma (...) pomimo braku możliwości zaktualizowania danych w KRS wobec braku umocowania w postępowaniu rejestrowym. Z uwagi na wskazane wyżej zarzuty, Obwiniony wniósł o: 1. Uchylenie wydanego orzeczenia w całości i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania Komisji Orzekającej, z uwagi na brak rozpoznania istoty sprawy oraz uniemożliwienie Obwinionemu obrony jego praw w toku postępowania przed Komisją Orzekającą, a na wypadek uznania, że ...

wyżej niedokonanie zwrotu środków stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych określone w art. 13 pkt 8 uondfp. Zgodnie z tym przepisem naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niedokonanie w terminie lub w należnej wysokości zwrotu kwoty środków publicznych lub środków przekazanych ze środków publicznych, związanych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unijnych lub zagranicznych W świetle art. 4 uondfp odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Obwiniony jako członek zarządu Spółki, który miał prawo i obowiązek podjąć stosowne decyzje i działania w przedmiocie zwrotu środków. Należyte zachowanie Obwinionego polegało na zwrocie środków ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2006 103 fragmenty

2006-03-30 » art. 11 ust. 1

wydatku ze środków publicznych z przekroczeniem zakresu upoważnienia poprzez: - wypłacenie w 2004 r. wyróżnień pieniężnych w łącznej kwocie 42.450,00 zł, za szczególne osiągnięcia w dziedzinie sportu bez podjęcia wymaganej art. 28 ust. 2 ustawy o kulturze fizycznej, uchwały Rady Gminy - z winy umyślnej, - przekazanie w dniu 9 czerwca 2004 r. środków z tytułu dotacji dla Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 15.000,00 zł, pomimo orzeczenia nieważności uchwały Rady ...

przychodów GFOŚiGW istotnie narusza przepisy art. 401 ust. 1 ustawy - Prawo ochrony środowiska w związku z art. 124 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych. W związku z nieusunięciem przez Radę Gminy wskazanych nieprawidłowości, Kolegium RIO w dniu 20 maja 2004 r. podjęło uchwałę, w której orzekło nieważność części przedmiotowej uchwały budżetowej i ustaliło budżet w tym zakresie. Gmina (…) otrzymała wskazaną wyżej uchwałę Kolegium RIO w dniu 31 maja 2004 r. Mimo rozstrzygnięcia nadzorczego, w dniu 9 czerwca 2004 r. dokonano przelewu kolejnej transzy dotacji w kwocie 15.000 zł, co ustalono na podstawie dowodów księgowych. Ustalono ponadto, iż każdorazowo o przekazaniu dotacji decydował Wójt Gminy zatwierdzając przekazanie środków. Wójt Gminy w złożonych wyjaśnieniach stwierdził, iż realizacja uchwały budżetowej w przedmiotowej sprawie następowała w związku z niewłaściwą interpretacją przez niego przepisów art. 92 ust ...

dyscypliny finansów publicznych uniewinniono (…) od zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie przekazania w dniu 7 kwietnia 2004 r. środków z budżetu z tytułu dotacji dla Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 20.000 zł. W uzasadnieniu orzeczenia wskazano, iż Obwiniony dokonał w dniu 9 czerwca 2004 r. wydatku z budżetu gminy w wysokości 15.000 zł (dotacja dla GFOŚiGW), mimo iż otrzymał w dniu 31 maja 2004 r. orzeczenie Kolegium RIO w Opolu o nieważności uchwały budżetowej w przedmiotowym zakresie. Wskazano, iż zgodnie z art. 92 ust. 1 ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 136 fragmentów

2018-02-12

Orzekającej dotyczące formy, jaką powinno przyjąć przedmiotowe powierzenie, wskazała, że w jej przypadku nie doszło do powierzenia czynności z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia, bowiem w tym zakresie nie otrzymała od kierownika zamawiającego odrębnego pisemnego upoważnienia, a w szczególności w żadnym dokumencie nie ma aktu powierzenia czynności określania kryteriów wyboru ofert w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Niezależnie od powyższego Obwiniona wskazała, że zgodnie z obowiązującym w dniu wszczęcia postępowania art. 91 ust 2a uPzp kryterium ...

nie dokonała porównania przepisu art. 91 ust. 2a uPzp w dawnym i aktualnym brzmieniu, a jedynie przyjęła za Rzecznikiem stanowisko, iż jest on w brzmieniu obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r., poz. 1020) względniejszy dla Obwinionej. Główna Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, dalej zwana "GKO", zważyła ...

innowacyjności, które są przedmiotem patentów, znaków przemysłowych, wzorów użytkowych, zaś w przypadku urządzeń informatycznych i oprogramowania zastrzeżonych wzorów topografii układów scalonych i autorskich praw wyłączonych (w tym licencji odnoszących się do kodów źródłowych i algorytmów matematycznych). Takie jest bowiem ratio legis wskazanej wyżej regulacji, zarówno w brzmieniu obowiązującym w dniu wszczęcia przedmiotowego postępowania, jak również w obecnym brzmieniu. W niniejszym przypadku mamy zaś do czynienia z powtarzalnymi i typowymi ...