Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

BDF1.4800.68.2018 – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018-09-24 66 fragmentów

2018-09-24

4 uondfp, polegającego na określeniu w SIWZ jako jednego z kryterium oceny ofert, kryterium "najkrótszy termin realizacji z wagą 10%", z opisem "Najkrótszy termin realizacji to 14 dni. Najdłuższy termin realizacji to 21 dni. Zaoferowane terminów realizacji dłuższego lub krótszego oferta zostanie odrzucona". Ustalenie powyższego kryterium w sposób wskazany w SIWZ stanowiło ...

życia - 10 %". W SIWZ szczegółowo przedstawiono sposób ustalenia punktów w danym kryterium. W opisie kryterium termin realizacji podano, iż "Najkrótszy termin realizacji to 14 dni. - 7 - Sygn. akt BDF1.4800.68.2018 Najdłuższy termin realizacji to 21 dni. Zaoferowanie terminów realizacji dłuższego lub krótszego - oferta zostanie odrzucona". Kryteria ustalone w SIWZ, w ocenie RKO, są zatem ...

Z dokumentacji postępowania wynika, że w prowadzonym postępowaniu wpłynęły 3 oferty. W dwóch ofertach wykonawcy zaoferowali okres realizacji zamówienia 21 dni. W ocenie RKO ustalony zapis SIWZ określający minimalny i maksymalny termin realizacji nie może być uznany - jak to przyjął Rzecznik - za kryterium o charakterze podmiotowym zawężającym krąg potencjalnych oferentów. W każdym postępowaniu złożenie oferty z terminem niezgodnym z terminem podanym w SIWZ skutkuje odrzuceniem oferty, niezależnie od tego, czy termin realizacji przedmiotu zamówienia stanowi kryterium oceny ofert. Termin realizacji określony jest dla przedmiotu zamówienia i nie dotyczy właściwości wykonawcy. Stąd w ocenie RKO określenie ...

publicznych a rangą podlegającego ochronie interesu zamawiającego;  nie można się zgodzić z twierdzeniem Obwinionej, że "Termin realizacji zamówienia nie stanowi warunku udziału w postępowaniu.". Z treści SIWZ jednoznacznie wynika, że wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie 21 dni od dnia zawarcia umowy było warunkiem uznania oferty za ważną. Fakt ten potwierdza czynność odrzucenia przez Zamawiającego oferty Wykonawcy, który zaproponował wykonanie zadania w terminie 115 dni;  wyznaczony w SIWZ termin wykonania zadania był nierealny (nieproporcjonalny) w stosunku rozmiaru przedmiotu zamówienia. Potwierdzeniem takiego stanu faktycznego jest zawarcie przez Zamawiającego aneksu 5 dni po zawarciu umowy, w którym jako ostateczny termin zakończenia robót wyznaczono 25.06.2017 r. co oznacza przedłużenie terminu realizacji z 21 dni do 176 dni;  podana przyczyna zmiany postanowień umowy z dnia 15.12 ...

zamówienia zgodnie ze wskazaniem przepisu art. 91 ust. 2 ustawy Pzp. W realiach sprawy kryterium terminu realizacji - zgodnie z postulatem Rzecznika formułowanym w odwołaniu - zostało ustalone jednoznacznie i zakomunikowane wykonawcom w SIWZ zapewniając obiektywny miernik elementu oferty, tj. terminu realizacji. Skoro termin realizacji stanowi treść oferty wykonawcy prawidłowo Zamawiający wskazał, iż skutkiem zaoferowania terminu niezgodnego z SIWZ (dłuższego lub krótszego niż dopuszczalne widełki) będzie stanowiło o koniczności odrzucenia takiej ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2020 67 fragmentów

2020-10-12

zarządu mieniem, rozumianym szeroko, a więc obejmującym również dyspozycje o charakterze pieniężnym; przesunięcie ww. pismem terminów realizacji poszczególnych części przedmiotu zamówienia o 262 dni, spowodowało przeniesienie zobowiązań finansowych na kolejne lata (budżety ...

zakładać, w związku z tym, że jeżeli do zawarcia umowy dojdzie w okresie ochronnym, to realizacja umowy w tym okresie na obszarze objętym ochroną okaże się nierealna (niemożność wycinki drzew obiektywnie wyklucza możliwość prowadzenia prac budowlanych jakąkolwiek metodą). Skoro tak, to również każdy oferent mógł zakładać i powinien zakładać, że obiektywna niemożność realizacji etapu I w przewidzianym terminie nie będzie obarczona ze strony Zamawiającego jakimikolwiek sankcjami (w szczególności karami umownymi). Kary umowne przewidziano ...

tym bardziej, skoro wszyscy oferenci, którzy wzięli udział w przetargu złożyli identyczne w zakresie oferowanych terminów, oferty (zaoferowano analogiczne okresy). Zatem opóźnienie w realizacji etapu I musiało nastąpić o okres zakazu wycinki drzew, a więc cały termin ulegał faktycznemu przesunięciu i każdy z wykonawców postawiony byłby w takiej samej sytuacji. Skoro tak, to dla każdego faktycznego jak i potencjalnego oferenta obiektywne opóźnienie w realizacji kontraktu byłoby oczywiste, a niemożność wyciągania wobec niego konsekwencji w postaci domagania się zapłaty kar ...

braku możliwości wycinku drzew przez ten okres, stanowi okoliczność faktyczną, której nie można pominąć ustalając terminy realizacji Umowy. Tym samym także nie sposób wywodzić z treści kolejnych aneksów do Umowy, że stanowią ...

nie pozwalają na przyjęcie, że zgodnym zamiarem stron Umowy było dokonanie jej zmiany i wydłużenie terminu realizacji o 172 dni. Zaznaczyć także należy, kierując się doświadczeniem życiowym, że gdyby zgodnym zamiarem stron ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2011 23 fragmenty

2011-01-27 » art. 17 ust. 1 pkt 3, art. 17 ust. 1 pkt 4

maksymalna ilość punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium. Zamawiający w treści SIWZ określił termin realizacji zamówienia na 36 miesięcy od daty podpisania umowy. 24 grudnia 2008 r. wykonawca (...) Sp. z ...

najkorzystniejszej oferty. W uzasadnieniu Protestujący wskazał, iż biorąc pod uwagę kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu zamówienia w wysokości 658.692,00 zł oraz kwotę, jaką zaoferował za wykonanie przedmiotu zamówienia Protestujący w wysokości 422.949,06 zł oferta wykonawcy (...) wskazuje rażąco ...

odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Rozprawa przed Główną Komisja Orzekającą prowadzona byłą w trzech terminach ponieważ w toku rozprawy skład orzekający z urzędu wystąpił o uzupełnienie materiału dowodowego. Na podstawie ...

art. 9 ust. 1 Pzp, statuujący zasadę pisemności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Na kolejnym terminie rozprawy Przewodniczący Składu Orzekającego GKO ujawnił opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i zaliczył ją w ...

zakwalifikować według innego przepisu ustawy, z uwagi na wniosek Obrońcy, rozprawa została odroczona. Podczas ostatniego terminu, z wagi na zmianę składu orzekającego, ujawniono dowody przeprowadzone poprzednio oraz zakończono postępowanie dowodowe. Zastępca ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 12 fragmentów

2018-09-20

dopuścił do sytuacji umożliwiającej "inżynierię cenową", która w powiązaniu z ryzykownymi założeniami oferenta utrudniły wybór realnie najkorzystniejszej oferty. Po latach można snuć rozważania jakie powinny być wymogi SIWZ i jak powinna ...

oferowanie swoich towarów i usług. Innymi słowy chodzi o możliwość prowadzenia działalności gospodarczej, a sam termin rynek na gruncie u.z.n.k. ma autonomiczne znaczenie i powinien być utożsamiany z ...

regułom rynkowym, narusza dobre obyczaje kupieckie. Mechanizm przyjęty przez wykonawcę miał bowiem na celu nie zaoferowanie najkorzystniejszych warunków dla zamawiającego, czy też konkurowanie ceną lecz uzyskanie (z zastosowaniem nieuczciwych praktyk) zamówienia ...

Każdy z wykonawców, decydując się na udział w postępowaniu przetargowym, miał obowiązek rzetelnie wycenić koszty realizacji każdej czynności składającej się na przedmiot zamówienia, nie zaś korzystać ze źle pojętej "inżynierii" wyceny w celu manipulowania ostateczną ceną za realizację zamówienia. GKO zwraca także uwagę, że możliwość skalkulowania ceny w sposób dowolny nie mogła sanować ...

ta okoliczność wzięta była przez RKO przy określaniu wymiaru kary. Uwzględniając, że zaniechanie Obwinionego miało realny wpływ na wynik postępowania, nie można przypisanego czynu uznać za znikomo szkodliwy dla finansów publicznych ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2009 14 fragmentów

2009-05-14 » art. 17 ust. 1 pkt 1, art. 17 ust. 1 pkt 2 lit b, art. 18 pkt 1

w postępowaniu 5 wykonawcom. Do dnia 28 marca 2007 r., tj. do zakreślonego przez zamawiającego terminu składania ofert, wpłynęły 2 oferty. Przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę, jaką Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1/4900/19/18/09/679 strona 6. przeznaczył na realizację zamówienia, tj. 55.000,00 zł. W dniu 29 marca 2007 r. wysłano listem do ...

do udziału w postępowaniu 5 wykonawcom. Do dnia 25 kwietnia 2007 r., wyznaczonego jako końcowy termin składania ofert, wpłynęły 2 oferty. Przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę, jaką przeznaczył na realizację zamówienia, tj. 300.000,00 zł. W dniu 27 kwietnia 2007 r. wysłano listem do ...

00 zł, brutto 307.164,28 zł, potwierdzoną fakturą z dnia 23 listopada 2007 r. Termin płatności określono na dzień 23 grudnia 2007 r. 2) Wnioskiem z dnia 14 września 2007 ...

24 zł brutto. Dostawa potwierdzona została fakturą VAT z dnia 17 grudnia 2007 r., określającą termin płatności za realizację zamówienia - 14 dni. Łączna wartość zakupów wyżej wymienionych wyniosła 882.091,72 zł. W opisie ...

równoważnych parametrach technicznych. Jak trafnie podniósł Rzecznik, istnienie tylko jednego dostawcy lub wykonawcy zdolnego do realizacji zamówienia musi być oczywiste, wynikać z obiektywnych, nie budzących wątpliwości faktów, a nie tylko z ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 94 fragmenty

2018-08-09

gospodarki, wynikającej z art. 44 ust. 3 pkt 3 ufp. Ponadto nie zachowywał dyscypliny przy realizacji planu wydatków budżetowych. W zakresie czynu, o którym mowa w art. 14 pkt 1-3 uondfp, polegającego na nieopłaceniu w terminie składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne i Fundusz Pracy od wynagrodzeń zapłaconych w 2014 roku ...

Wskazał, że przewidziana przez Zamawiającego kwota na - 62 - Sygn. akt BDF1.4800.63.2018 realizację tego zadania w wysokości 558.192,65 zł przewyższała kwotę zaoferowaną. Z ustaleń kontroli wynika, że wybrany oferent nie wniósł odwołania ani nie wystąpił z roszczeniem ...

zakładającego wyższe szacunkowe koszty wybudowania PSZOK Gmina nie posiadała własnych środków w zakresie potrzebnym do realizacji przedsięwzięcia w wysokości zaoferowanej przez wykonawcę, co determinowało konieczność unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej. Zgodnie z art. 93 ust ...

pkt 3 ufp, 2) opisanego w art. 14 pkt 1 uondfp, polegającego na nieopłaceniu w terminie składek na ubezpieczenie społeczne za styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik ...

finansowych" stanowiłyby obejście tego przepisu. Zamawiający mógłby więc unieważnić postępowanie, gdyby przed otwarciem ofert podał realnie posiadaną kwotę, a kwota ta byłaby niższa niż cena oferty najkorzystniejszej lub oferty z najniższą ceną (w zależności od przyjętych kryteriów oceny ofert). Ten jednak wskazał, że na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć 553.192,65 zł brutto, która to kwota była znacznie wyższa niż ...

12następne »