Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

BDF1/4900/86/87-88/3125 – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2010-01-25 63 fragmenty

2010-01-25 » art. 16 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 2 lit b

1) naruszenia dyscypliny finansów publicznych, o którym mowa w art. 16 ust. 1 uondfp polegającego na niewykonaniu zobowiązania jednostki sektora finansów publicznych, którego skutkiem była zapłata umownych odsetek od nienależnie zrefundowanej części podatku od towarów i usług, nie stanowiącej wydatków kwalifikowanych w SPO WKP, w kwocie 15.967,70 zł; 2) oraz naruszenia dyscypliny finansów publicznych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 2 lit. b uondfp, polegającego na niedopełnieniu obowiązku przekazania ogłoszeń o zamówieniu publicznym Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, w związku z ...

wymierzenie kary upomnienia. Rzecznik zastrzegł, że sprawę odpowiedzialności Obwinionej w sprawie zamówień publicznych z uwagi na brak jej podpisów na dokumentach, pozostawia do rozważenia przez Komisję. Resortowa Komisja Orzekająca w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów ...

Z zakresu obowiązków wynikających ze Statutu Uczelni również nie wynika, aby Kwestor miała jakikolwiek wpływ na tryb udzielania zamówień publicznych lub wykonywane inne czynności w tym zakresie. Na dokumentach przetargowych załączonych do dokumentacji nie widnieje w żadnym miejscu podpis Kwestora. Odnośnie do Obwinionego Resortowa Komisja Orzekająca stwierdziła, na podstawie zgromadzonej dokumentacji, że brał on bezpośredni udział w procedurze zmierzającej do wybrania najkorzystniejszej oferty w poszczególnych postępowaniach przetargowych, gdyż podpisy Obwinionego jako kierownika zamawiającego widnieją na wszystkich dokumentach przetargowych. Podpisy Obwiniony składał pod pieczątkami imiennymi jako działający "z upoważnienia Rektora" lub "KANCLERZ". Komisja na podstawie treści § 100 ust. 4 Statutu Uczelni, ustaliła, że Kanclerz wykonuje nałożone obowiązki przy pomocy ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2009 53 fragmenty

2009-01-26 » art. 17 ust. 1 pkt 3, art. 17 ust. 1 pkt 4

z KRK w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 9 PZP. Wbrew temu wymaganiu, w ofercie firmy (...) nie złożono zaświadczenia o niekaralności Pana (...) - członka zarządu spółki. W tych okolicznościach nie złożenie wymaganego dokumentu na potwierdzenie prawdziwości oświadczenia wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o zamówienie publiczne, zamawiający zobligowany był wykonawcę wykluczyć z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 PZP, a w wyniku tego odrzucenie oferty tej firmy. Pomimo zaistniałego faktu, zamawiający zaniechał wykluczenia wykonawcy i ostatecznie dopuścił do wyboru oferty uznając ją za najkorzystniejszą. Takie okoliczności można kwalifikować jako naruszenie zasady wyrażonej w art. 7 ...

ust. 2 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz pkt 7 siwz, pkt 7.2 brak wypełnionego przez wykonawcę opisu przedmiotu zamówienia - formularza cenowego, wzór 1, a także art. 24 ust. 4 ofertę uznaje się za odrzuconą. Dodatkowo, w dokumentacji przetargu wpisano na druku ZP-16, iż oferta (...) Hurtownia Farmaceutyczna (...) zostaje odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 z uwagi na brak części I opis przedmiotu zamówienia formularz cenowy, wzór nr 1 oraz z części II formularz cenowy - część opisowa przed pakietem I oraz brak części opisowej po pakiecie XIII. Druki postępowania ZP-15 i ZP-16 zawierające decyzje zamawiającego o wykluczeniu wykonawcy i o odrzuceniu oferty podpisała jednoosobowo obwiniona w dniu 14 czerwca 2005 r. W ocenie Głównej Komisji Orzekającej, zebrany w sprawie materiał dowodowy i jego prawidłowa ocena potwierdziły, że brak było uzasadnienia do wykluczenia Hurtowni Farmaceutycznej (...) z przedmiotowego postępowania, albowiem ewentualne braki w części oferty nie mogą stanowić o wykluczeniu z postępowania. Zastosowanie sankcji podmiotowych następuje na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę w zakresie wynikającym z przepisu art. 22 PZP, a także na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu ...

zastosowania przepisu art. 24 ust. 2 pkt 3 PZP, tym samym nie można było odrzucić oferty na podstawie art. 24 ust. 4. Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF/GKO/4900/96/83/08/1112 strona 8. Komisja I instancji właściwie oceniła także samodzielną podstawę do odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 PZP, albowiem treść oferty była zgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Podane przez zamawiającego okoliczności w druku 2P-16 do odrzucenia oferty mogą być oceniane jako błędy o charakterze formalnym w formularzu cenowym, ale nie stanowią o innej treści oferty w stosunku do warunków zamówienia. Główna Komisja Orzekająca, na wniosek obrońcy obwinionej wyrażony w piśmie z dnia 19 stycznia 2009 r. o zbadanie zakresu zawinienia obwinionej, przyjęła, że brak jest uzasadnienia do zmiany stanowiska komisji I instancji. Naruszenia przypisane obwinionej zostały popełnione poprzez bezpośrednie działanie obwinionej. Na dokumentach, tj. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na drukach ZP-15 - ZP-16 podpis złożyła obwiniona, co dowodzi, że działała w toku postępowania jako kierownik jednostki i nie powierzała ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2016 33 fragmenty

2016-03-07

stopnia a Gminą (…) (beneficjentem), zobowiązującej do przedstawienia przez beneficjenta dla Władzy Wdrażającej, co najmniej trzech ofert ważnych na dzień dokonania zakupu usługi doradczej (wynikającej z umowy nr 1 dnia 20 lutego 2013 r.), co skutkowało uznaniem przez Władzę Wdrażającą wskazanej powyżej kwoty za wydatek niekwalifikowany, podlegający zwrotowi. Komisja Orzekająca I instancji orzekła, że koszty postępowania w wysokości 291,71 zł ponosi Skarb Państwa. na podstawie art. 147 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ...

dniu 6 czerwca 2014 r. pomiędzy Władzą Wdrażającą/Instytucją Pośredniczącą II stopnia a Gminą (…) (beneficjentem) na kwotę 10.350,00 zł - poprzez nie przeprowadzenie rozeznania rynku, w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty, zgodnie z zapisami umowy - zobowiązującymi do przedstawienia przez beneficjenta dla Władzy Wdrażającej, co najmniej trzech ofert ważnych na dzień dokonania zakupu usługi doradczej (wynikającej z umowy nr 1 z dnia 20 lutego 2013 r.), co skutkowało uznaniem przez Władzę Wdrażającą wskazanej powyżej kwoty za wydatek niekwalifikowany, podlegający zwrotowi. Wskazanym działaniem Obwiniony naruszył art. 44 ust. 2, 3 i 4 ustawy o ...

dniem rozpoczęcia okresu kwalifikowalności wydatków, wszystkie wydatki poniesione poza okresem kwalifikowalności będą uznane za niekwalifikowalne. Na tle przedstawionych zapisów umowy o dofinansowanie trudno jest zakwestionować fakt, że Obwiniony zatwierdzając w dniu 29 sierpnia 2014 r. do wypłaty wydatek na usługę doradczą, wynikającą z umowy o doradztwo, poprzez złożenie swojego podpisu na fakturze VAT nr 5/08/2014 wiedział, że będzie on uznany za wydatek niekwalifikowany, ponieważ mieścił się on w okresie kwalifikowalności wydatków dla projektu, ale był niezgodny z postanowieniami ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 79 fragmentów

2018-04-19

wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego po stronie zamawiającego lub mogące mieć wpływ na wynik tego postępowania oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z Postępowania. W pierwszym rzędzie należy wskazać na ramy czasowe, w których toczy się postępowanie o zamówienie publiczne. Jak prawidłowo zauważyła RKO postępowanie ...

ust. 1 i 2 ustawy Pzp dokonanej przez GKO - czynności w Postępowaniu. RKO uznała, że braku wiarygodności stanowiska Obwinionego dowodzą jego zeznania dotyczące tego, kto mu przedstawił do podpisu oświadczenie. RKO stwierdziła, że zeznania Obwinionego ewoluowały w toku postępowania, gdyż 3 lipca 2017 roku jednoznacznie wskazał, że osobą, która przedstawiła mu oświadczenie do podpisu, była sekretarz komisji (...), podczas gdy na rozprawie 4 grudnia 2017 roku sprostował swojej uprzednie zeznania wskazując, że nie jest pewien, od kogo otrzymał owe oświadczenie do podpisu. Zeznania (...) potwierdziły, że to ona przygotowała i przedstawiła do podpisu oświadczenie. Co więcej, okoliczność, kto przedstawił Obwinionemu oświadczenie do podpisu, jest bez znaczenia dla niniejszej sprawy wobec w ogóle braku po stronie Obwinionego obowiązku złożenia tego oświadczenia. Zatem jedynie dodatkowo na marginesie rozważań należy wskazać, że za okoliczność obciążającą Obwinionego nie można uznać podpisania przez niego ...

powierzenia osobie trzeciej doradztwa dotyczącego przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Zważywszy przedstawione rozważania jednak brak podstaw do twierdzenia, aby Obwinionemu zostały powierzone na jakiejkolwiek podstawie prawnej czynności w Postępowaniu. W tym zakresie ustalenia RKO są całkowicie gołosłowne. W dokumentacji brak jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego powierzenie Obwinionemu czynności w Postępowaniu. Za taki dokument nie sposób uznać umowy na obsługę prawną Zamawiającego, w której treści brak postanowienia, aby Obwinionemu powierzono czynności w Postępowaniu. Zatem fakt powierzenia Obwinionemu czynności w Postępowaniu nie ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2010 25 fragmentów

2010-12-16 » art. 17 ust. 1 pkt 4

art. 17 ust. l pkt 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na wykluczeniu wykonawcy, tj. Zakładu Usług , na podstawie art. 24 ust. l pkt l ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), mimo braku ustawowych przesłanek do wykluczenia, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na "Remont parteru, piwnic oraz wykonanie opaski zewnętrznej budynku Szkoły Podstawowej nr 5 w (…)", zakończonego podpisaniem umowy w dniu 28.05.2008 r. Powyższe działanie miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z tego powodu, że Zakład Murarski złożył ofertę z ceną -746.990,91 zł a wybrany w postępowaniu wykonawca - PUS (...) oferował wykonanie zamówienia ...

Skargę wnosi się za pośrednictwem Głównej Komisji Orzekającej. Przewodniczący Składu Orzekającego GKO /-/ Członkowie Składu Orzekającego /-/ /-/ Na oryginale właściwe podpisy. Uzasadnienie Zaskarżone orzeczenie wydano na tle następującego stanu faktycznego. 2.05.2007 r. obwiniony reprezentujący Miasto zawarł z (…)prowadzącym samodzielną działalność gospodarczą w zakresie robót ogólnobudowlanych pod nazwą Zakład Murarski umowę na "remont I kondygnacji w zakresie robót ogólnobudowlanych Szkoły Podstawowej nr 5 w (…)". Umowa powyższa przewidywała ...

i wykonał naprawy usterek własnymi siłami. 28.05.2008 r. obwiniony, reprezentujący Miasto, zawarł umowę na remont parteru, piwnic oraz wykonanie opaski zewnętrznej budynku Szkoły Podstawowej nr 5 w(…). Umowa powyższa została zawarta po przeprowadzeniu postępowania publicznego, w którym jedną ze zgłoszonych ofert była oferta (…)- Zakładu Murarskiego. Oferta ta została odrzucona z powołaniem się na art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, czyli na obowiązek wykluczenia wykonawcy, który w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządził szkodę niewykonując ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2009 28 fragmentów

2009-10-26 » art. 17 ust. 1 pkt 3

Skargę wnosi się za pośrednictwem Głównej Komisji Orzekającej. Przewodnicząca Składu Orzekającego GKO /-/ Członkowie Składu Orzekającego /-/ /-/ Na oryginale właściwe podpisy Uzasadnienie Pismem z dnia 25 października 2007 r. nr UZP/DK/AD/12553/25920/07 ...

naruszył dyscyplinę finansów publicznych podpisując w dniu 11 grudnia 2006 r. umowy o zamówienie publiczne na wykonanie operatów szacunkowych do celów wywłaszczenia, a swoim działaniem i zaniechaniem popełnił czyny kwalifikowane z art. 17 ust. 1 pkt 3 i pkt 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Zarzuty wynikające z zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wskazują na zaniechanie przez obwinionego wezwania wykonawcy do uzupełnienia dokumentu referencji, do czego zobowiązywał art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, a także na ustanowienie nadmiernych warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne w stosunku do wartości szacunkowej zamówienia ...

Nr BDF1/4900/46/46/09/1495 strona 4. winnym umyślnego popełnienia zarzucanego czynu kwalifikowanego w art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na udzieleniu w dniu 11 grudnia 2006 r. zamówień publicznych na wykonanie operatów szacunkowych do celów wywłaszczenia z powodu ustalenia w pkt V.5 specyfikacji istotnych ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2009 43 fragmenty

2009-03-09 » art. 17 ust. 1 pkt 3, art. 17 ust. 6

dyscypliny finansów publicznych, przez żądanie od wykonawców - w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie: a) posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych i personelu kierowniczego, wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń ...

wnosi się za pośrednictwem Głównej Komisji Orzekającej. Przewodnicząca Składu Orzekającego GKO /-/ Członkowie Składu Orzekającego GKO /-/ /-/ Na oryginale właściwe podpisy. Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1/4900/5/5/09/142 strona 4. Uzasadnienie ...

nieumyślnej czynu dokonania niekorzystnych dla zamawiającego zmian postanowień umowy z dnia 15 września 2005 r., na budowę zaplecza sportowego przy Ośrodku Sportowym w (...), w stosunku do zobowiązań wykonawcy zawartych w treści oferty, na podstawie której dokonano jego wyboru - w zakresie terminu wykonania zamówienia, z naruszeniem przepisów art. 140 ust. 1 i art. 144 ust. 1 ustawy, tj. na popełnieniu czynu stanowiącego naruszenie dyscypliny finansów publicznych w rozumieniu przepisów art. 17 ust. 6 uondfp. Przewodnicząca Składu Orzekającego GKO /-/ Na oryginale właściwy podpis. Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1/4900/5/5/09/142 ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2015 41 fragmentów

2015-09-28

zakresie zmian nieistotnych. Za nieistotne należy uznać zmiany, które nie były elementem składanej przez wykonawcę oferty czyli nie wpływały na ostateczną wycenę zamówienia przez wykonawcę. Obwiniony w swych wyjaśnieniach odniósł się również do każdego z dziesięciu zawartych aneksów do Umowy wskazując w odniesieniu do każdego z nich, na jakiej podstawie został zawarty. W toku rozprawy Obwiniony podtrzymał wyjaśnienia złożone w ww. piśmie. W ...

przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Dodatkowo legitymował się on pełnomocnictwem Prezydenta Miasta (…). Podpis Obwinionego złożony na protokole z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz na umowie o udzielenie zamówienia publicznego oraz na każdym z aneksów powoduje, że czynność uzyskuje walor czynności prawnej dokonanej w imieniu zamawiającego. Dokonując czynności polegających na zmianie w drodze aneksów umowy z dnia 18.07.2012 r. naruszył postanowienia art. 144 ...

Nie ulega wątpliwości, że podpisanie każdego aneksu stanowi odrębny czyn (zachowanie sprawcy), który może być kwalifikowany z tego samego przepisu określającego naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Komisja Orzekająca pierwszej instancji natomiast przypisała Obwinionemu naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na zmianie umowy, ale dokonane wyłącznie przez podpisanie czterech aneksów (z 10 zarzuconych przez oskarżyciela). W orzeczeniu brak jest więc rozstrzygnięcia co do 6 postawionych przez rzecznika zarzutów. Zgodnie z art. 137 ust ...

1234następne »