37 wyników
Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium). Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.
Z zakresu obowiązków wynikających ze Statutu Uczelni również nie wynika, aby Kwestor miała jakikolwiek wpływ na tryb udzielania zamówień publicznych lub wykonywane inne czynności w tym zakresie. Na dokumentach przetargowych załączonych do dokumentacji nie widnieje w żadnym miejscu podpis Kwestora. Odnośnie do Obwinionego Resortowa Komisja Orzekająca stwierdziła, na podstawie zgromadzonej dokumentacji, że brał on bezpośredni udział w procedurze zmierzającej do wybrania najkorzystniejszej oferty w poszczególnych postępowaniach przetargowych, gdyż podpisy Obwinionego jako kierownika zamawiającego widnieją na wszystkich dokumentach przetargowych. Podpisy Obwiniony składał pod pieczątkami imiennymi jako działający "z upoważnienia Rektora" lub "KANCLERZ". Komisja na podstawie treści § 100 ust. 4 Statutu Uczelni, ustaliła, że Kanclerz wykonuje nałożone obowiązki przy pomocy ...
zastosowania przepisu art. 24 ust. 2 pkt 3 PZP, tym samym nie można było odrzucić oferty na podstawie art. 24 ust. 4. Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF/GKO/4900/96/83/08/1112 strona 8. Komisja I instancji właściwie oceniła także samodzielną podstawę do odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 PZP, albowiem treść oferty była zgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Podane przez zamawiającego okoliczności w druku 2P-16 do odrzucenia oferty mogą być oceniane jako błędy o charakterze formalnym w formularzu cenowym, ale nie stanowią o innej treści oferty w stosunku do warunków zamówienia. Główna Komisja Orzekająca, na wniosek obrońcy obwinionej wyrażony w piśmie z dnia 19 stycznia 2009 r. o zbadanie zakresu zawinienia obwinionej, przyjęła, że brak jest uzasadnienia do zmiany stanowiska komisji I instancji. Naruszenia przypisane obwinionej zostały popełnione poprzez bezpośrednie działanie obwinionej. Na dokumentach, tj. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na drukach ZP-15 - ZP-16 podpis złożyła obwiniona, co dowodzi, że działała w toku postępowania jako kierownik jednostki i nie powierzała ...
dniem rozpoczęcia okresu kwalifikowalności wydatków, wszystkie wydatki poniesione poza okresem kwalifikowalności będą uznane za niekwalifikowalne. Na tle przedstawionych zapisów umowy o dofinansowanie trudno jest zakwestionować fakt, że Obwiniony zatwierdzając w dniu 29 sierpnia 2014 r. do wypłaty wydatek na usługę doradczą, wynikającą z umowy o doradztwo, poprzez złożenie swojego podpisu na fakturze VAT nr 5/08/2014 wiedział, że będzie on uznany za wydatek niekwalifikowany, ponieważ mieścił się on w okresie kwalifikowalności wydatków dla projektu, ale był niezgodny z postanowieniami ...
ust. 1 i 2 ustawy Pzp dokonanej przez GKO - czynności w Postępowaniu. RKO uznała, że braku wiarygodności stanowiska Obwinionego dowodzą jego zeznania dotyczące tego, kto mu przedstawił do podpisu oświadczenie. RKO stwierdziła, że zeznania Obwinionego ewoluowały w toku postępowania, gdyż 3 lipca 2017 roku jednoznacznie wskazał, że osobą, która przedstawiła mu oświadczenie do podpisu, była sekretarz komisji (...), podczas gdy na rozprawie 4 grudnia 2017 roku sprostował swojej uprzednie zeznania wskazując, że nie jest pewien, od kogo otrzymał owe oświadczenie do podpisu. Zeznania (...) potwierdziły, że to ona przygotowała i przedstawiła do podpisu oświadczenie. Co więcej, okoliczność, kto przedstawił Obwinionemu oświadczenie do podpisu, jest bez znaczenia dla niniejszej sprawy wobec w ogóle braku po stronie Obwinionego obowiązku złożenia tego oświadczenia. Zatem jedynie dodatkowo na marginesie rozważań należy wskazać, że za okoliczność obciążającą Obwinionego nie można uznać podpisania przez niego ...
art. 17 ust. l pkt 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na wykluczeniu wykonawcy, tj. Zakładu Usług , na podstawie art. 24 ust. l pkt l ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), mimo braku ustawowych przesłanek do wykluczenia, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na "Remont parteru, piwnic oraz wykonanie opaski zewnętrznej budynku Szkoły Podstawowej nr 5 w (…)", zakończonego podpisaniem umowy w dniu 28.05.2008 r. Powyższe działanie miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z tego powodu, że Zakład Murarski złożył ofertę z ceną -746.990,91 zł a wybrany w postępowaniu wykonawca - PUS (...) oferował wykonanie zamówienia ...
nadesłania stosowanego pełnomocnictwa dla (…) lub do podpisania własnoręcznie odwołania. W wyniku powyższego Obwiniony złożył własnoręczny podpis na odwołaniu. Tym samym GKO rozpatrując sprawę uznała, że odwołanie zostało wniesione przez Obwinionego we własnym imieniu. W odwołaniu Obwiniony wniósł o uniewinnienie z uwagi na brak we wniosku o ukaranie dowodów jego winy, co narusza wymóg określony w art. 110 ust ...
Nr BDF1/4900/46/46/09/1495 strona 4. winnym umyślnego popełnienia zarzucanego czynu kwalifikowanego w art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na udzieleniu w dniu 11 grudnia 2006 r. zamówień publicznych na wykonanie operatów szacunkowych do celów wywłaszczenia z powodu ustalenia w pkt V.5 specyfikacji istotnych ...
Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1/4900/63/70/RN-20/10/1752 strona 8. /-/ Na oryginale właściwy podpis Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1/4900/63/70/RN-20/10/1752 ...
nieumyślnej czynu dokonania niekorzystnych dla zamawiającego zmian postanowień umowy z dnia 15 września 2005 r., na budowę zaplecza sportowego przy Ośrodku Sportowym w (...), w stosunku do zobowiązań wykonawcy zawartych w treści oferty, na podstawie której dokonano jego wyboru - w zakresie terminu wykonania zamówienia, z naruszeniem przepisów art. 140 ust. 1 i art. 144 ust. 1 ustawy, tj. na popełnieniu czynu stanowiącego naruszenie dyscypliny finansów publicznych w rozumieniu przepisów art. 17 ust. 6 uondfp. Przewodnicząca Składu Orzekającego GKO /-/ Na oryginale właściwy podpis. Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1/4900/5/5/09/142 ...
Nie ulega wątpliwości, że podpisanie każdego aneksu stanowi odrębny czyn (zachowanie sprawcy), który może być kwalifikowany z tego samego przepisu określającego naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Komisja Orzekająca pierwszej instancji natomiast przypisała Obwinionemu naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na zmianie umowy, ale dokonane wyłącznie przez podpisanie czterech aneksów (z 10 zarzuconych przez oskarżyciela). W orzeczeniu brak jest więc rozstrzygnięcia co do 6 postawionych przez rzecznika zarzutów. Zgodnie z art. 137 ust ...