Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

BDF1/4900/61/68/RN-19/11/1903 – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2011-12-01 30 fragmentów

2011-12-01

Wykonawca, jako łączną cenę ofertową, podał kwotę z pierwszej części kosztorysu, tj. 856.567,52 zł, nie uwzględniając drugiej części. W postępowaniu cena była jedynym kryterium oceny ofert. Zamawiający stwierdził oczywistą omyłkę rachunkową, polegającą na braku zsumowania załączonych do oferty 2 kosztorysów ofertowych. Pismem z dnia 26 maja 2009 r. Zamawiający poinformował Wykonawcę, iż poprawił w ofercie oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, polegających na zsumowaniu dwóch części kosztorysu ofertowego. Tym samym cena za realizację przedmiotu zamówienia wyniosła 952 ...

art. 87 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych zwrócił się do Wykonawcy P.P.H.U. "(...)" z prośbą o wyjaśnienie nieścisłości związanych z brakiem uwzględnienia w cenie oferty drugiej części kosztorysu. W wyznaczonym terminie Wykonawca złożył wyjaśnienia, w których stwierdził, iż doszło w tym zakresie do "oczywistej omyłki, która polegała na braku zsumowania kosztorysów ofertowych, będących podstawą wyliczenia ceny ofertowej" . Oferta składała się z dwóch części kosztorysów, natomiast Wykonawca podał, jako łączną cenę ofertową, jedynie kwotę wynikającą z pierwszej części kosztorysu. Jednocześnie Wykonawca wyjaśnił, iż "bezpośrednia przyczyna powstania odrębnego kosztorysu, dotyczącego robót instalacyjnych, wynika z dużej staranności przygotowania tej części oferty. Ponadto rozdzielenie to, zgodnie z opinią kierownika robót wykonawcy, podyktowane ...

był w stanie właściwie ocenić i doliczyć kwotę z nieuwzględnionego kosztorysu. Odrzucając ofertę Wykonawcy P.P.H.U. "(...)" , Zamawiający naruszył przepis art. 89 ...

świadomy zasad i wymagań, jakie winna spełniać złożona przez niego oferta, co potwierdzają wyjaśnienia złożone Zamawiającemu w trybie art. 87 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Wykonawca stwierdził m. in., iż doszło do oczywistej omyłki, polegającej na braku zsumowania dwóch kosztorysów, z których składała się oferta, oraz podania kwoty wynikającej z pierwszej części kosztorysu, jako łącznej ceny ofertowej). Komisja uznała, że wyjaśnienia Wykonawcy, łącznie z zebranym w sprawie pozostałym materiałem dowodowym, jednoznacznie wskazują na to, iż oferta sporządzona została świadomie, a rozdzielenie kosztorysów ofertowych nie nastąpiło w wyniku omyłki. Ponadto w podpisanym przez siebie oświadczeniu, stanowiącym składnik oferty, Wykonawca wskazał jednoznacznie, iż zamówienie wykona za kwotę brutto 856.567,52 zł (wartość jednego z kosztorysów). W tej sytuacji, zdaniem Komisji, nie można mówić o oczywistej ...

niezwiązanych ze sobą wartości, których wysokość jest oczywista. Jakkolwiek rozdzielenie kosztorysów ofertowych nastąpiło (zgodnie z uznanymi przez Komisję za istotne wyjaśnieniami) w sposób świadomy, o tyle brak zsumowania kosztorysów ofertowych, będących podstawą wyliczenia ceny ofertowej, był wynikiem omyłki. W ocenie Rzecznika, "oczywistość" omyłki była możliwa do ustalenia na podstawie złożonej oferty. Zamawiający był w stanie dokonać właściwej oceny i doliczyć kwotę z nieuwzględnionego kosztorysu. Zakwalifikowanie popełnionego błędu jako oczywistej omyłki rachunkowej stanowiłoby podstawę do dokonania jego poprawienia przez Zamawiającego w trybie art. 87 ust ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 41 fragmentów

2018-10-25

pismem z dnia 1 lipca 2016 r. wezwał Wykonawcę Pana (...) do złożenia wyjaśnień dotyczących rozbieżności pomiędzy ceną przedstawioną w formularzu ofertowym, a ceną wynikającą z kosztorysu ofertowego, a następnie - po uzyskaniu od niego informacji, że w ...

iż Zamawiający może oceniać o doniosłości i znaczeniu poszczególnych stron oferty i nadawać im znaczenie większe lub mniejsze, w stosunku do pozostałych stron, składających się w całości na treść oferty. Zdaniem Obrońcy, gdyby Zamawiający postąpił tak, jak wskazuje RKO (w celu uniknięcia wewnętrznej sprzeczności oferty), musiałby dokonać poprawienia ceny w kosztorysie, co byłoby obarczone błędem arytmetycznym (suma dodawanych składników nie zgadzałaby ...

cena nie jest rażąco niska. W przypadku rozbieżności cen w ofercie i kosztorysie Zamawiający winien zatem w pierwszej kolejności kierować się ceną wyszczególnioną w kosztorysie albowiem w kosztorysie wyszczególnione są kwotowo poszczególne pozycje składające się na cenę globalną. W wypadku wątpliwości (do których zalicza się także rozbieżność wewnętrzna oferty co do wartości ceny), w sposób jednoznaczny musi bowiem ustalić jaka jest ...

cena (podlegająca badaniu), co Zamawiający uczynił. Obrońca wskazuje, że pozyskanie wyjaśnień Wykonawcy co do treści oferty (dozwolone na gruncie przepisów Pzp), posłużyło Zamawiającemu dla celów poznania ...

wobec stwierdzenia oczywistej omyłki pisarskiej, podlegała cena. Procedura wyjaśniania treści oferty w trybie art. 87 ust. 1 Pzp nie może, co do zasady, skutkować wprowadzeniem zmian w treści oferty i w przedmiotowej sprawie do takiej sytuacji nie doszło, skoro dokonano jedynie wyjaśnienia wewnętrznej sprzeczności oferty. Nie doszło przecież do dodania w poprawionej ofercie nowej treści, nie występującej wcześniej. Trudno też uznać, że między Zamawiającym a Wykonawcą doszło do niedopuszczalnych negocjacji dotyczących złożonej oferty, gdyż w sytuacji, gdy istniała rozbieżność między ceną zawartą w formularzy ofertowym a ceną określoną w kosztorysie, nie było innej możliwości rozpoznania intencji Wykonawcy, jak przeprowadzenie procedury ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 128 fragmentów

2018-09-24

art. 17 ust. 1c uondfp, polegającego na zaniechaniu odrzucenia oferty wykonawcy - któremu udzielono zamówienia - z powodu rażąco niskiej ceny. Na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny Wykonawca przekazał Zamawiającemu tylko sporządzony przez siebie kosztorys, bez jakichkolwiek wyjaśnień. W takim stanie rzeczy udzielenie zamówienia temu Wykonawcy stanowiło o ...

art. 17 ust. 1c uondfp, polegające na zaniechaniu odrzucenia oferty wykonawcy - któremu udzielono zamówienia - z powodu rażąco niskiej ceny. Na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny Wykonawca przekazał Zamawiającemu tylko sporządzony przez siebie kosztorys, bez jakichkolwiek wyjaśnień. W takim stanie rzeczy udzielenie zamówienia temu Wykonawcy stanowiło w ...

uondfp uniewinniła Obwinioną od popełnienia czynu polegającego na zaniechaniu odrzucenia oferty wykonawcy - któremu udzielono zamówienia - z powodu rażąco niskiej ceny. Na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny Wykonawca przekazał Zamawiającemu tylko sporządzony przez siebie kosztorys, bez jakichkolwiek wyjaśnień. W takim stanie rzeczy udzielenie zamówienia temu Wykonawcy miało stanowić ...

e. powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. W przedmiotowej sprawie takich wyjaśnień Wykonawca nie złożył a zgodnie z przepisami art. 90 ust. 2 ustawy Pzp był on zobowiązany do wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny. Z przedłożonego przez wykonawcę, kosztorysu ofertowego w formie tabeli elementów scalonych nie sposób wywieść istnienia ...

Rzecznika bezsporne jest, że wykonawca nie złożył żądanych przez Zamawiającego wyjaśnień, ograniczając się jedynie do przekazania kosztorysu, co nie pozwalało na dokonanie rzetelnej oceny, czy złożona przez niego oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny. W związku z powyższym należy stwierdzić, że Zamawiający poprzez zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy (...), który w odpowiedzi na wezwanie nie złożył wyjaśnień, w tym dowodów dotyczących elementów kosztorysu mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny naruszył art. 90 ust ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 103 fragmenty

2018-09-20

wezwał na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy Pzp wykonawcę do złożenia wyjaśnień w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. W odpowiedzi na wezwanie wykonawca przedłożył kalkulacje indywidualne dotyczące pozycji wskazanych w załączniku nr 8 do oferty. Pismem z dnia 21 listopada 2013 r. zamawiający zawiadomił wykonawców biorących udział w przedmiotowym postępowaniu o wyborze oferty wykonawcy Zakład Usług Komunalnych (...) jako najkorzystniejszej. W wyniku analizy cen jednostkowych uwzględnionych w załączniku nr 8 i nr 9 do wybranej oferty Rzecznik doszedł do wniosku, że w przedmiotowym postępowaniu wykonawca dopuścił się manipulowania cenami jednostkowymi, bowiem skonstruował cenę oferty na podstawie kosztorysu ofertowego (załącznik nr 9 do oferty) w taki sposób, aby umożliwiło mu to uzyskanie przewagi nad ...

W przedmiotowym postępowaniu wykonawcy dokonywali wyliczenia ceny ofertowej na podstawie kosztorysu ofertowego (załącznik nr 9 do oferty), a zamawiający na jego podstawie dokonywał porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. Natomiast, ostateczne wynagrodzenie wykonawcy było ustalane na podstawie cen ...

zł. Zdaniem RKO, nie ulega wątpliwości, że wykonawca skonstruował cenę oferty nr 4 na podstawie - 8 - Sygn. akt BDF1.4800.65.2018 kosztorysu ofertowego (załącznik nr 9 do oferty) w taki sposób, aby umożliwiło mu to uzyskanie przewagi nad ...

usług mogło spowodować znaczny wzrost wynagrodzenia przy uwzględnieniu cen nieobjętych kosztorysem inwestorskim. RKO stwierdziła, że konsekwencją złożenia oferty stanowiącej czyn nieuczciwej konkurencji był obowiązek zamawiającego do jej odrzucenia zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 3 ...

GKO zgodziła się ze stanowiskiem RKO, że wykonawca skonstruował cenę oferty na podstawie kosztorysu ofertowego (załącznik nr 9 do oferty) w taki sposób, aby umożliwiło mu to uzyskanie przewagi nad ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2014 19 fragmentów

2014-11-17

W SIWZ wskazano, że "szczegółowy zakres robót określony jest w kosztorysie nakładczym", który stanowił załącznik nr 4 do SIWZ. Zgodnie z wymaganiami SIWZ, wykonawcy obowiązani byli załączyć do oferty "kosztorys ofertowy wykonany na podstawie kosztorysu nakładczego". Jedynym kryterium była cena. Za wykonanie przedmiotu zamówienia przewidziane zostało wynagrodzenie ryczałtowe. W załączniku nr 4 do SIWZ zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia przy użyciu konkretnych produktów, np.: zaprawa do spoinowania Atlas, farba emulsyjna Eko-Śnieżka, wełna mineralna Superrock, nie ...

listopada 2011 r. podpisanym przez Obwinionego zamawiający poinformował (…), że jego oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ treść oferty nie odpowiada treści SIWZ - oferta wykonawcy w postaci kosztorysu ofertowego nie została przygotowana zgodnie z kosztorysem nakładczym stanowiącym załącznik nr 4 do SWIZ. Dodatkowo wskazano, że w jednej z pozycji kosztorysu zamiast wymaganej powierzchni 211 m2 posadzki zaoferowano 210 m ...

2013 r. MKO wskazała ponadto, że nawet gdyby przyjąć, że kosztorys wykonawcy stanowi treść oferty, to zamawiający nie był uprawniony do odrzucenia oferty (…)ze względu na przepis art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych upoważniający zamawiającego do poprawienia w ofercie innych omyłek polegających na niezgodności oferty z SWIZ, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty. MKO uznała ponadto, że zakres omyłki w jednej pozycji opisu kosztorysowego ma znacznie marginalne i zobowiązuje zamawiającego do jej poprawienia, co w przedmiotowej sprawie zobowiązywało wykonawcę do poprawienia wskazanej w ofercie powierzchni posadzki (210m2 zamiast 211 m2). W ...

odstąpieniu od jej wymierzenia. Podkreślił także, że Obwiniony był uprawniony do przyjęcia, że kosztorys - 3 - Sygn. akt BDF1/4900/86/87/14 stanowi element oferty, a w konsekwencji uznania, że poprawienie oferty nie jest dopuszczalne. Odwołujący zauważył, że w samym uzasadnieniu orzeczenia MKO zaznaczono, że istniały dwie interpretacje przepisów dotyczące traktowania kosztorysów wykonawczych w zamówieniach rozliczanych poprzez cenę ryczałtową. Główna Komisja Orzekająca ...

wykonania zamówienia. Tym samym Obwiniony traktował treść złącznika nr 4 do SIWZ jako element treści oferty. Nie jest jasne stwierdzenie MKO, że Obwiniony mógłby korzystając z uprawnień do korekty omyłek w ofercie, doprowadzić do zgodności treści przedłożonego kosztorysu ofertowego z kosztorysem nakładczym. Z powyższych względów GKO postanowiła uniewinnić Obwinionego od zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie nieuprawnionego odrzucenie oferty. Analizując zarzut naruszenia konkurencji poprzez posłużenie się nazwami własnymi niektórych produktów, wskazać należy, że bezsporne jest posłużenie się w kosztorysie nakładczym w kilku pozycjach nazwami określonych produktów. Naruszenie to należy ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2015 59 fragmentów

2015-05-07

tym samym dniu w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie. Do upływu terminu składania ofert (22 lutego 2013 r., godzina 9.00) złożonych zostało 10 ofert. Ich ceny brutto wynosiły od 1.152.233,02 zł (oferta złożona przez Firmę Usługowo Handlowo Produkcyjną (…)) do 1.562.911,16 zł. Jak wynika z akt sprawy Zamawiający odrzucił 3 oferty. Jedną z odrzuconych ofert była oferta złożona przez Firmę Usługowo Handlowo Produkcyjną (…). W uzasadnieniu odrzucenia przedmiotowej oferty wskazano: "Zamawiający - Gmina (…) w ogłoszonym postępowaniu dla zadania pn. "Budowa ...

I ujętego w harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 1 do umowy. Do złożonej przez Wykonawcę w dniu 22 lutego 2013 r. oferty został dołączony harmonogram rzeczowo-finansowy. Dołączony dokument zawiera jednak istotne w prowadzonym postępowaniu uchybienia. Załączony do oferty dokument nie zawiera wartości brutto w pozycji nr 5. Ponadto pozycja A5 harmonogramu rzeczowo- finansowego zawiera rozbieżność z kosztorysem ofertowym Wykonawcy. Pozycja dotycząca "podłoża i posadzek" w niniejszym dokumencie ...

brak jest możliwości zastosowania art. 26 ust. 3 ustawy Pzp do jego uzupełnienia. Niedopuszczalne w tym zakresie jest również powadzenie naprawienia oferty w trybie art. 87 ustawy Pzp, gdyż prowadzone wyjaśnienia treści oferty musiałyby prowadzić de facto do uzupełnienia treści oferty poprzez złożenie oświadczenia woli przez Wykonawcę, to z kolei stanowiłoby ...

przez jej zwiększenie o kwotę możliwą w oparciu o treść kosztorysu ofertowego (poz. 5.2 kosztorysu ofertowego "parter część dobudowana") nie zmieniałaby w żaden sposób treści oferty, gdyż harmonogram zawierać powinien powielenie wartości pozycji wycenione przez wykonawcę w kosztorysie. Harmonogram, w zakresie wartości wycenionych prac, miał charakter wtórny, w stosunku do kosztorysu ofertowego, w którym wykonawcy dokonywali wyceny. Błędy występujące w harmonogramie w zakresie ustalonej w kosztorysie wartości prac nie miały charakteru merytorycznego, lecz techniczny i wynikały ...

z pominięcia przy sumowaniu wartości pozycji A5, wycenionej w kosztorysie w dwóch pozycjach 5.1 i 5.2 kosztorysu ofertowego. Poprawiając treść harmonogramu zamawiający w żaden sposób nie ingerowałby w treść oferty, co do wartości wycenionych prac, co uzasadniało przyjęcie, iż nie została spełniona ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2016 116 fragmentów

2016-03-10

I ujętego w harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 1 do umowy. Do złożonej przez Wykonawcę w dniu 22 lutego 2013 r. oferty został dołączony harmonogram rzeczowo-finansowy. Dołączony dokument zawiera jednak istotne w prowadzonym postępowaniu uchybienia. Załączony do oferty dokument nie zawiera wartości brutto w pozycji nr 5. Ponadto pozycja A5 harmonogramu rzeczowo-finansowego zawiera rozbieżność z kosztorysem ofertowym Wykonawcy. Pozycja dotycząca "podłoża i posadzek" w niniejszym dokumencie ...

potwierdzona w istocie została wskutek kontroli przedmiotowego zamówienia przez wyspecjalizowany do tego organ, tj. Urząd Zamówień Publicznych. Komisja wskazała, iż niezgodności pomiędzy kosztorysem, a harmonogramem należało uznać jako mające charakter niezamierzonej omyłki, które Zamawiający w oparciu o prawidłowo sporządzony kosztorys mógł poprawić. W SIWZ zatwierdzonej przez Obwinionego w części 17 "Wyjaśnienia w toku badania i oceny oferty" znalazły się m.in. postanowienia, iż zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający poprawia w ofercie: inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty i niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Zatem sam Zamawiający przewidział taką okoliczność, a nie ...

Pzp. W ocenie Zamawiającego, stwierdzone przez niego w toku oceny ofert niezgodności pomiędzy kosztorysem ofertowym wykonawcy (…) a harmonogramem rzeczowo-finansowym sporządzonym przez niego, nie mogły być przez Zamawiającego poprawione. "Doprowadzenie" treści oferty wykonawcy do zgodności z treścią SIWZ, wymagałoby uzupełnienia oświadczenia woli wykonawcy, potwierdzającego ...

dniu 15 marca 2015 r. przesłanki podjęcia decyzji o odrzuceniu oferty Firmy (…) wskazując, iż brak jest podstaw do zastosowania art. 87 Pzp z uwagi m.in. na konieczność złożenia przez Wykonawcę wyjaśnień co do treści oferty. To z kolei prowadziłoby, zdaniem Zamawiającego do złożenia oferty, po niedopuszczalnych negocjacjach z jednym z Wykonawców, którego oferta została złożona w sposób odmienny od pozostałych wykonawców i odbiegających od wymogów merytorycznych SIWZ. W odniesieniu do powyższego GKO wskazuje, iż w pierwszej kolejności z uwagi na ...

z pominięcia przy sumowaniu wartości pozycji A5, wycenionej w kosztorysie w dwóch pozycjach 5.1 i 5.2 kosztorysu ofertowego. Poprawiając treść harmonogramu Zamawiający w żaden sposób nie ingerowałby w treść oferty, co do wartości wycenionych prac, co uzasadniało przyjęcie, iż nie została spełniona ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2013 27 fragmentów

2013-04-08

252, Gmina (...), wartość szacunkowa zamówienia została ustalona w oparciu o kosztorys inwestorski w wysokości 252.075,25 zł. Jako kryterium oceny ofert przyjęto cenę 100%. W wyniku oceny złożonych ofert, komisja przetargowa wykluczyła z postępowania 9 wykonawców, których oferty nie spełniały warunków udziału w postępowaniu, a także odrzuciła 3 oferty, z uwagi na fakt, że ceny ofert nie obejmowały pełnego zakresu robót, zgodnie z przedmiarem robót. Wśród ofert odrzuconych znajdowała się oferta (…) z siedzibą w (…) opiewająca na kwotę 199.984,58 zł ...

siedzibą w (…) na kwotę 202.052,09 zł. Zamawiający odrzucił ofertę (…) ze względu na fakt, że wykonawca ten nie uwzględnił w swoim kosztorysie ofertowym jednej pozycji ujętej w przedmiarze robót dot. wykonania dachu ...

płyty OSB zamiast materiałów wiązarów deskowych. Wykonawca nie ujął w kosztorysie w ogóle drugiej pozycji (poz. 46). Zamawiający uznał, że pominięcie przedmiotowej pozycji w kosztorysie ofertowym powoduje istotną zmianę w treści oferty i ofertę tę odrzucił. RKO zaznaczyła, że zamawiający zaniechał wezwania oferenta "do uzupełnienia/wyjaśnień w trybie art. 87 ust. 1 w zw. z art ...

wynikający z treści SIWZ powoduje, że przy ryczałtowym charakterze ceny kosztorys ofertowy może mieć walor dokumentu służącego ocenie poprawności obliczenia ceny jak również dokumentu weryfikującego zgodność oferty z opisem przedmiotu zamówienia". Doprowadziło to RKO do konkluzji, że nie można przypisać Obwinionemu odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny ...

2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ze względu na niezgodność tej oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Pomocniczo można jedynie przywołać znajdujące się w aktach sprawy identyczne co do oceny prawnej działań zamawiającego: opinię prawną Departamentu Organizacyjno- Administracyjnego Urzędu ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2010 32 fragmenty

2010-06-21 » art. 17 ust. 1 pkt 4

obniżenie ceny ofertowej o kwotę netto 5.822,94 zł, do wysokości 100.023,35 zł. Bez dokonania zmian w obliczeniach wartość oferty byłaby wyższa i wyniosłaby 105.846,29 zł. Wskutek tych zmian wykonawca spowodował, że jego oferta stała się ofertą najtańszą, co miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia. Drugi z wykonawców — Zakład Studni Głębinowych wypełnienia swojej oferty dokonał prawidłowo, tj. zgodnie z wymogami kosztorysu załączonego do specyfikacji. W konsekwencji Komisja orzekająca pierwszej instancji stwierdziła, że zamówienia ...

Komisji Orzekającej, zapisy ogłoszenia o zamówieniu nie kreują wymogu dołączenia do oferty kosztorysu ofertowego, który stanowiłby podstawę do porównania złożonych ofert i według którego następowałaby dokładna (pozycja po pozycji kosztorysu ofertowego) realizacja przedmiotu zamówienia. Żądany kosztorys ofertowy w niniejszym postępowaniu (pkt 6 SIWZ) traktowany miał być ...

pomocniczy, nie stanowiący, zgodnie z art. 66 KC, części składowej oferty, nie mający żadnego wpływu na ocenę złożonych ofert. Był to jedynie dokument pomocniczy potwierdzający określony w SIWZ "warunek realności oferty". Kosztorys nie był zatem dokumentem określającym zakres prac przewidzianych do wykonania przy przedmiotowej Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej Nr BDF1 ...

widzenia prawidłowości przeprowadzonego obliczenia. W przypadku wystąpienia ewentualnego błędu w kosztorysie nie można by więc rozpatrywać w kontekście wadliwości treści oferty w stosunku do SIWZ, lecz co najwyżej błędu w obliczaniu ceny, co wykluczałoby odrzucenie oferty z takim błędem, jeśli przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe. Dodatkowo Obwiniony podniósł ...

wiarą, starał się dodatkowo zabezpieczyć postępowanie przed składaniem nierealnych finansowo ofert wprowadzając wymóg wskazania sposobu wyliczenia ceny. Narzucając jednak wiążący wzór kosztorysu i określając konsekwencje jego niezastosowania, doprowadził do sytuacji, w której określone przez niego warunki były bardziej restrykcyjne ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2011 53 fragmenty

2011-10-27 » art. 17 ust. 1 pkt 4

163,3 m2 w przedmiarze podano 21 m2. Do wyliczenia wartości robót komisja przyjęła ceny zastosowane przez oferentów w kosztorysach. Po poprawieniu przez zamawiającego oczywistych omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny poprawione oferty przedstawiały się następująco:: 1) Przedsiębiorstwo Robót , cena brutto 1.802 ...

podniósł, że zamawiający wypełnił swój obowiązek związany z wyborem najkorzystniejszej oferty poprawnie, a dokonanie wyboru było przejrzyste i czytelne. Prowadzone postępowanie nie było dla- zamawiającego "sztuką dla sztuki", ale doprowadziło do wyboru najkorzystniejszej oferty. Podsumowując zawarte w odwołaniu wyjaśnienia i zarzuty, odwołujący się po raz kolejny stwierdził, że nie ...

faktyczny sprawy, ale wyłącznie w zakresie okoliczności, w jakich doszło do poprawienia przez zamawiającego złożonych ofert. Skupiając się wyłącznie na tym zagadnieniu, Komisja uznała, że nieuprawnione jest przyjęcie, że w ofertach Przedsiębiorstwa Robót S.A. wystąpiły oczywiste omyłki, które zamawiający bezpodstawnie ...

jak również żadnej czynności nie zatwierdzał. Podpisał jedynie jako umocowany do zaciągania zobowiązań przez Gminę umowę na wykonanie wspomnianego zadania z wykonawcą wybranym w przedmiotowym postępowaniu. Składający wyjaśnienie na rozprawie, potwierdził ten fakt, wyjaśniając, że jego rola ograniczała się do podpisania umowy, co należało do jego obowiązków jako Wicestarosty . Podał również, że działał pod presją ...

sfinansowanie inwestycji nie zostałyby wykorzystane. Reasumując, Główna Komisja Orzekająca doszła do przekonania, że Komisja Orzekająca I instancji prowadziła postępowanie w odniesieniu do zdarzenia, które polegało na poprawieniu złożonych ofert, a nie badała okoliczności, w jakich doszło do podpisania umowy o udzielenie rzeczonego zamówienia przez (…). Główna Komisja Orzekająca ...

123456...7następne »